Enkozpont74 fórum hozzászólásai

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-21 10:34 Chip tuning

Petike írta:
Enkozpont74 írta:
Idézet: nem mindenki örül egy idõ elõtti kuplung vagy turbó cserének. és itt nem egy tízezres szilentrõl van szó, hanem ezek több tíz vagy akár százeres tételek (turbo) de amúgy se a fõtengely, se a kardán, se a diffi és még sok alkatrész nem erre a terhelésre van tervezve


A turbón kívül sztem ki kell bírni a többi cuccnak a nagyobb terhelést...
Pl ford focus 2.0tdci van 110PS és van 136PS, a különbség a nagyobb turbo.

Vagy BMW 530d és 535d,
530d-- 218PS, 535d---231PS
A különbség a dupla turbó...

Ha nem így van javítsatok



.....530d (e60/e61) 218 és 2005 év végétõl 233le 1db turbóval mindkét változatnál.
.....535d (e60/e61) 272/286le 2db turbó (1kicsi és 1 nagy sorba kötve)

petike


Igen....
bocsi elírtam... 535d---272PS

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-21 09:44 Chip tuning

Idézet: nem mindenki örül egy idõ elõtti kuplung vagy turbó cserének. és itt nem egy tízezres szilentrõl van szó, hanem ezek több tíz vagy akár százeres tételek (turbo) de amúgy se a fõtengely, se a kardán, se a diffi és még sok alkatrész nem erre a terhelésre van tervezve


A turbón kívül sztem ki kell bírni a többi cuccnak a nagyobb terhelést...
Pl ford focus 2.0tdci van 110PS és van 136PS, a különbség a nagyobb turbo.

Vagy BMW 530d és 535d,
530d-- 218PS, 535d---231PS
A különbség a dupla turbó...

Ha nem így van javítsatok

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-21 09:02 Chip tuning

Mindenki (nagyjából) tisztában van a kockázatokkal...
Én nem vitatkoznék senkivel a helyetekben ez ügyben, mert ez saját döntés.
A chip ellen szól az, hogy az autó nem gyári beállításokkal fut tovább és félünk tõle, mert igazi, teljesen meggyõzõ infónk nincs róla.
Aki megcsinálja és neves cégnek számít, azt mondja, hogy ha ésszel van chippelve nem lehet baj és nem csökken az autó élettartama. Sokan ezzel vitatkoznak, mert nem tudják elképzelni,h egy gyári beállításnál lehet egy jobb beállítás, finomhangolás is.
Én is pont ezért gondolkozom ezen annyit és lehet,h meg sem csináltatom. Majd ha kiélveztem ezt tényleg veszek egy 330d-t.

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-20 12:47 Chip tuning

De, hogy maradjunk a topik céljánál...

Errõl a cégrõl van infóm. Barátaim össz. 5 autót csináltattak már itt. Minden probléma nélkül...
Valószínûleg én is itt kötök majd ki (tavasszal).

http://www.magictuning.hu/

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-20 12:43 Chip tuning

Idézet: csak azt írtam, hogy nincs kamu szöveg, hogy az autó károsodása nélkül. Márkás vagy nevenincs tuning, tök mindegy, amit írtam, minden esetben fennáll.


Azért nem tök mindegy...
Aki ezzel foglalkozik és nem csak a software-hez ért, tudja (tudnia kell), hogy miként lehet ezt biztonságosan, az autó éllettartamának csökkentése nélkül csinálni...


Idézet: Ha valaki egy kicsit is ért ehhez a témához,abban meghül a vér az effajta tunningokat látva.A legtöbb ilyen szoftvernél csak durván megemelnek egy-két étéket és nem törõdnek az esetleges következménnyel.A lehetséges korrekciók és a vezérlésben szerpet játszó egyéb értékek nincsenek megfelelõen összehangolva.

Ezért ha van rá lehetõségünk mindig gyõzõdjünk meg,hogy hova viszzük az autónkat és ha lehet olyan céget válasszunk,ahol autós technikai tudással is rendelkeznek,nem csak a szoftver kezelését ismerik.

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-20 12:10 Chip tuning

vsop14 írta:
hancurozo írta: a "box" és a chip http://powerbox.uw.hu/

na, itt legalább nem nyomják a sódert, hogy az autó károsodása nélkül... Mert én nem hinném, hogy az a +30-50 lóerõ (autótól és boxtól függõen) nem tenne gallyra valamit is elõbb-utóbb az autóban , hiszen nem erre a terhelésre vannak tervezve az alkatrészei. Persze mivel biztonsági tényezõvel vannak tervezve, nem azonnal fog elromlani pl a kuplung, de kifáradásra biztos gyengébb lesz -> élettartama csökken.
Javítsatok ki ha tévednék



Itt a gagyi ill. a nevenincs sufni chptuningok esetén írják a károsodásokat és ettõl óvnak.
A referenciákkal bíró cégeket javasolják csak...

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-19 10:07 Chip tuning

kerezsijoc írta: Sziasztok!
Na eddig nekem is fenntartásaim vannak voltak a tunigboxal kapcsolatban

De én nem fikáznám! Mert aki eddig nem próbálta az ne alkosson véleményt. Én sem fikázom a chip tuningot igaz biztosabnak tartom,DE csak a neves márkákat AC.. stb csak sajnos nem engedhetem meg magamnak.
Az eddigi tapasztalatom igaz ami még nem sok 500km fõleg város a 12l fogyasztásom visszaeset 10l re nekem ez is sokat jelent.
Ezen kívûl amit már lentebb írtam, hogy az alsó tartományban jelentõsen jobban megy az autó (kb 1700-tól érezhetõ a különbség, de 2000 mint akit segbe rugtak) igaz én direkt ezt kértem és a pécsi srác is ennek megfelelõen állíttatta be. A potméteren én is meglepõdtem, de mint megtudtamés láttam a beállíott görbének az ívét módosította simította ki.
A felsõbb tartományban annyira nem vettem észre változást igaz csak 140-160 között járok vele,de ez idõ alatt mármin az 500km ben csak ha 20-at mentem pályán
Na ennyi
Nekem eddig bevált de szolok ha valamit tönkretesz


Neked milyen boxod van?

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-19 09:37 Ez se semmi

m_attila írta: Sziasztok!

Képzeljétek el, volt szerencsém ülni/vezetni egy E30 as bmw be ami mostmár a megtisztelõ 335i tipusjelzésnek örvend.
Vagyis kapott egy 3.5 literes motort (211le ), amit a régi hetesekbe és az e34 ekbe rakott a bmw.

Hát...
nyers, tiszta, paraszti, erõ...nincs vanos..., nincs különösebb elektronika, vagyis szinte alapjáratról szabályzásig bitangul húz.
na engem ez fertõzött meg.
egy igazi klasszikus....

Vélemény?


Nekem '95-ben volt 1 E30-as. Hát abban nem éreztem ezt a bitang érzést. 1.8-as még karburátoros volt. De 20 évesen az is nagy életérzés volt...

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-17 13:02 Ez se semmi

A hirdetés szövege a legnagyobb...


Idézet: Eladó a képen látható egyedi BMW 320-as karosszéria. Tehát nem teljes autó.
Alkatrésznek kitûnõek az elemek, a spoilerek, sõt ezek lemásolásával további idomok készíthetõk más típusú autóra is.
Az idomok ûvegszálerõsítésû mûgyantából készültek.
Sportfutómû, sperr difi. Forgalmival rendelkezik.
AJÁNLATOKAT IS VÁROK KOMOLY ÉRDEKLÕDÕKTÕL!!!!

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-17 12:57 Chip tuning

ducati113 írta:
Petike írta:
Enkozpont74 írta: Most akkor ez a bacar box mennyibe kerül?
Mert próbáltam kibogarászni az írások között, de erre ha jól látom nincs infó...

És most akkor javasolt ez a cucc, vagy nem?


...javasolt-e?????? Lehet sokunkat meg fogok sérteni, de ez a potméterrel beállítom, milyen erõs legyen az autóm dolog......... egy gagyi szar, amit sosem raknék be az autómba, vannak profi cuccok, csak azok újonnan nem 80e-be kerülnek.

petike


Gratula!igen a box xar!!! csak vigyázz az ilyen kifejezésekkel mert Robinson mester nemtetszését fejezi ki.
Egyébként az a V=5-ik sebesség.


Talán Robinson megbocsájtja nekünk a kifejezéseket...
Fõleg,h Neki is hasonló a véleménye ezekrõl a gagyi cumókról...

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-16 13:41 Chip tuning

hancurozo írta: sziasztok. a "box" csak a vezérlõt csapja be ellenben a rendes chip tuninggal ezért lehet egy potival állítani /nem áll másból mint 1 ellenállás/ ami vagy állítható pl.poti vagy fix szerintem kár vele tönkretenni az autót.


A rendes chip tuningon is agyalgatok.
Van egy két cég, akik kúúúrva jónak mondják magukat. Haverom meg csináltatta az E60-át. Végülis minden ok vele, de én kicsit fosok tõle.

Ráadásul kaptam 1-2 email, h már 30 ezerért megcsinálják. Ez nem a fent említett két cég...

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-16 13:37 Chip tuning

Petike írta:
Enkozpont74 írta: Most akkor ez a bacar box mennyibe kerül?
Mert próbáltam kibogarászni az írások között, de erre ha jól látom nincs infó...

És most akkor javasolt ez a cucc, vagy nem?


...javasolt-e?????? Lehet sokunkat meg fogok sérteni, de ez a potméterrel beállítom, milyen erõs legyen az autóm dolog......... egy gagyi szar, amit sosem raknék be az autómba, vannak profi cuccok, csak azok újonnan nem 80e-be kerülnek.

petike



ok-ok
Most olvastam vissza ezt a potméteres dolgot.
Basszus... Én még az ac snici tuningon is agyalok... Más meg tényleg képes berakni a verdába egy rakás fost...?

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-16 13:29 Gyári telefonkihangosító

bmw320d4 írta: Ha Nokiád van, meg kell nyomni beszélgetés közben a kihangosítás (hangsz.) gombot ( a telefonon) és átveszi a telefon, aztán újra meg kell nyomni ugyanazt és már meg is van.


Így van!
Ha nincs kihangosítva a telefon akkor a teló képernyõjén (miközben beszélsz) van egy olyan menüpont, h hangszóró. Ezt megnyomva a teló saját hangszóróján lehet hallani. Ha így van akkor meg az jelenik meg, h kézibeszélõ.

Namost ha BT-on csatlakoztatva vagy és beszélsz, akkor automatikusan a teló a kézibeszélõt kínálja fel, ezt megnyomva már nem is vagy kihangosítva...

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-16 13:24 Chip tuning

Most akkor ez a bacar box mennyibe kerül?
Mert próbáltam kibogarászni az írások között, de erre ha jól látom nincs infó...

És most akkor javasolt ez a cucc, vagy nem?

Enkozpont74 Elküldve: 2009-01-16 10:40 Chip tuning

Idézet: Sztem 5.ben mérte, a V-ik azt akarja jelenteni

Idézet: 80-ról 160 V-ik síkúton oda vissza



Ja...
Mert gondolkodtam mi lehet ez az "V-ik"