autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2024. január 05. péntek, 07:46


viragh_zoltan írta: Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Az autó BMW E46 316i A problémám egyik napról a másikra jelentkezett. A benzin mutató meg se mozdul, pedig félig van a tank. Titkos menüben is mind két oldalra 0-át ír. Beindítva az autó olajnyomás és akkumlátor lámpája is világít. Van ezeknek közük egymáshoz? Esetleg biztosíték vagy relé? A titkos menüben a műszerfal tesztet elvégeztem, nem azzal van a hiba. Köszönöm előre is a segítséget.
Az E46 üzemanyagtartálya két üzemanyagszint-érzékelővel rendelkezik. Hajlamosak a korrózióra,ezáltal a rossz elektromos érintkezésre, ami megzavarja az üzemanyagszint jelzést,és az OBC-t megzavarja.Javasolt megtisztítani őket,esetleg kicserélni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz viragh_zoltan

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2023. december 06. szerda, 19:29


Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni. Az autó BMW E46 316i A problémám egyik napról a másikra jelentkezett. A benzin mutató meg se mozdul, pedig félig van a tank. Titkos menüben is mind két oldalra 0-át ír. Beindítva az autó olajnyomás és akkumlátor lámpája is világít. Van ezeknek közük egymáshoz? Esetleg biztosíték vagy relé? A titkos menüben a műszerfal tesztet elvégeztem, nem azzal van a hiba. Köszönöm előre is a segítséget.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2017. december 19. kedd, 14:07


HJozsef írta: Köszönöm a válaszod! Lenne még egy kérdésem, az ülés alatti szivattyúnak folyamatosan menni-e kell járó motornál is? Mert hol hallom a hangját, hol nem.Illetve az mennyire normális,hogy gyújtás ráadása után fél-egy percig is zúg? Ha 10x adom rá a gyújtást akkor 10x zúg...


Járó motornál az ülés alatti is folyamatosan működik. Ha ez nem megy, akkor a motor is leáll. Idézet a gyári anyagból:
"The DDE 5.0 features two presupply pumps. One pump is located in the fuel tank while the other presupply pump is located on the vehicle floor in the fuel supply system. Both pumps are switched on and off by means of a relay and deliver the fuel via the fuel filter to the high pressure pump.
The engine continues to run in the event of the in-tank pump failing, however, this is not the case if the in-line pump fails."

Ha nagyobb a zaj, vagy változik a fordulat el tudom képzelni hogy nem hallod mert nem olyan hangos. Gyújtás ráadás után ha nem indítod be a motort akkor a DDE leállítja a szivattyúkat, feleslegesen nem járatja.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz HJozsef

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. december 19. kedd, 07:53


Tano írta:
HJozsef írta: Sziasztok! Az mennyire normális jelenség, hogy ha alapjáraton jár az autó akkor a bal oldali tankból szépen lassan eltűnik az üzemanyag? Tehát a bal oldalon 0,5 litert mutat míg a jobb oldalon 30 litert. Esetleg az átemelő szivattyú haldokolhat?


Ez így a normális működésű.


Köszönöm a válaszod! Lenne még egy kérdésem, az ülés alatti szivattyúnak folyamatosan menni-e kell járó motornál is? Mert hol hallom a hangját, hol nem.Illetve az mennyire normális,hogy gyújtás ráadása után fél-egy percig is zúg? Ha 10x adom rá a gyújtást akkor 10x zúg...

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2017. december 18. hétfő, 22:54


HJozsef írta: Sziasztok! Az mennyire normális jelenség, hogy ha alapjáraton jár az autó akkor a bal oldali tankból szépen lassan eltűnik az üzemanyag? Tehát a bal oldalon 0,5 litert mutat míg a jobb oldalon 30 litert. Esetleg az átemelő szivattyú haldokolhat?


Ez így a normális működésű.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz HJozsef

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. december 18. hétfő, 13:02


Sziasztok! Az mennyire normális jelenség, hogy ha alapjáraton jár az autó akkor a bal oldali tankból szépen lassan eltűnik az üzemanyag? Tehát a bal oldalon 0,5 litert mutat míg a jobb oldalon 30 litert. Esetleg az átemelő szivattyú haldokolhat?

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2011. április 28. csütörtök, 16:06


YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: hali!

valahol emlékszem már volt róla szó, de nem lelem.

szóval úgy emlékszem, hogy valaki mondta, hogy az osztott tank között van cirkuláció.

a lényeg, hogy ha mondjuk van kb 40-45 liter benyám, azaz az egyik tank tele van, a másik 3/4-ig, és mondjuk tankolnék rá 10 liter jobb minőségű anyagot, akkor ez összekeveredne? tehát nem csak a 2-es tankba menne a 10 liter jobb anyag? tehát a két tankot összemixelné?

nem tudom mennyire érthető-e.


Mivel manapság minden üzemanyag szivattyú nagyságrendekkel többet szállít, mint amire szükség van a motornál és a többit visszajutattja a tartályba, ezért a kérdésedre nagyon reáligan IGEN a válasz. Tehát akármekkora mennyiségnél is tankolsz az össze fog keveredni.



köszi



ezért jó a by pass


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. április 28. csütörtök, 12:39


kempelen írta:
YELLOW írta: hali!

valahol emlékszem már volt róla szó, de nem lelem.

szóval úgy emlékszem, hogy valaki mondta, hogy az osztott tank között van cirkuláció.

a lényeg, hogy ha mondjuk van kb 40-45 liter benyám, azaz az egyik tank tele van, a másik 3/4-ig, és mondjuk tankolnék rá 10 liter jobb minőségű anyagot, akkor ez összekeveredne? tehát nem csak a 2-es tankba menne a 10 liter jobb anyag? tehát a két tankot összemixelné?

nem tudom mennyire érthető-e.


Mivel manapság minden üzemanyag szivattyú nagyságrendekkel többet szállít, mint amire szükség van a motornál és a többit visszajutattja a tartályba, ezért a kérdésedre nagyon reáligan IGEN a válasz. Tehát akármekkora mennyiségnél is tankolsz az össze fog keveredni.



köszi



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. április 28. csütörtök, 12:37


YELLOW írta: hali!

valahol emlékszem már volt róla szó, de nem lelem.

szóval úgy emlékszem, hogy valaki mondta, hogy az osztott tank között van cirkuláció.

a lényeg, hogy ha mondjuk van kb 40-45 liter benyám, azaz az egyik tank tele van, a másik 3/4-ig, és mondjuk tankolnék rá 10 liter jobb minőségű anyagot, akkor ez összekeveredne? tehát nem csak a 2-es tankba menne a 10 liter jobb anyag? tehát a két tankot összemixelné?

nem tudom mennyire érthető-e.


Mivel manapság minden üzemanyag szivattyú nagyságrendekkel többet szállít, mint amire szükség van a motornál és a többit visszajutattja a tartályba, ezért a kérdésedre nagyon reáligan IGEN a válasz. Tehát akármekkora mennyiségnél is tankolsz az össze fog keveredni.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. április 28. csütörtök, 11:06


hali!

valahol emlékszem már volt róla szó, de nem lelem.

szóval úgy emlékszem, hogy valaki mondta, hogy az osztott tank között van cirkuláció.

a lényeg, hogy ha mondjuk van kb 40-45 liter benyám, azaz az egyik tank tele van, a másik 3/4-ig, és mondjuk tankolnék rá 10 liter jobb minőségű anyagot, akkor ez összekeveredne? tehát nem csak a 2-es tankba menne a 10 liter jobb anyag? tehát a két tankot összemixelné?

nem tudom mennyire érthető-e.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. február 16. szerda, 14:27


mrdani írta: A folyadéksugár szivattyú az hol helyezkedik el? a tankba? Mert ott csak egy szivattyút találtunk.Ezek szerint van még egy?


A sugárszivattyú az nem egy külön mechanikus pumpa. Egy csőben áramló folyadék szívja ki a rácsatlakoztatott csőből a folyadékot.


mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2011. február 16. szerda, 09:17


pneurob írta:
mrdani írta: Üdv Mindenkinek!
Olyan problémám lenne, hogy a üzemanyag mérő a műszerfalon a fele előtt van egy rublikával akkor leáll az autó mert kifogyott a tank.Holott a tankba van bőven üzemanyag.A tank két részre van osztva az egyikbe egy szivattyú, illetve szintmérő a másikba csak egy szintmérő.Elviekben a szivattyú a másik tankba nyomja át az üzemanyagot.Na de akkor miért adja meg magát a kocsi?


A tank azért van kettéosztva, mert ott megy a kardán. A két fél közötti szintkiegyenlítésről egy folyadéksugár szivattyú gondoskodik, amit az üzemanyag szivattyú működtet. Az egyik lehetséges hiba, hogy lecsúszott a tömlő a szivattyúról, a másik pedig, hogy fennakadt a szintjelződ



Nem vagyok annyira kezdő hogy ne tudnám hogy ketté van osztva a tank.Többször néztem már alá a csöveket ellenőriztük.
A szivattyú ha ráadjuk a gyújtás szív mert megnéztük aztán abbahagyja.kb 1-1,5 percig.
Lecsúszva nincs.Csak egy szivattyú van az anyós ülés mögötti oldalon, de két vezeték (kék fekete) megy előre.
Hogy fent akadt a szintjelző? Az nem hiszem mert 8e vettünk bele üzemanyagot 100 km-nél
meg megadta magát.Átlagos utakon mentünk nem nyomtuk oda neki sehol.
A folyadéksugár szivattyú az hol helyezkedik el? a tankba? Mert ott csak egy szivattyút találtunk.Ezek szerint van még egy?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. február 16. szerda, 09:23

autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. február 14. hétfő, 20:51


mrdani írta: Üdv Mindenkinek!
Olyan problémám lenne, hogy a üzemanyag mérő a műszerfalon a fele előtt van egy rublikával akkor leáll az autó mert kifogyott a tank.Holott a tankba van bőven üzemanyag.A tank két részre van osztva az egyikbe egy szivattyú, illetve szintmérő a másikba csak egy szintmérő.Elviekben a szivattyú a másik tankba nyomja át az üzemanyagot.Na de akkor miért adja meg magát a kocsi?


A tank azért van kettéosztva, mert ott megy a kardán. A két fél közötti szintkiegyenlítésről egy folyadéksugár szivattyú gondoskodik, amit az üzemanyag szivattyú működtet. Az egyik lehetséges hiba, hogy lecsúszott a tömlő a szivattyúról, a másik pedig, hogy fennakadt a szintjelződ

mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2011. február 13. vasárnap, 16:50


Üdv Mindenkinek!
Olyan problémám lenne, hogy a üzemanyag mérő a műszerfalon a fele előtt van egy rublikával akkor leáll az autó mert kifogyott a tank.Holott a tankba van bőven üzemanyag.A tank két részre van osztva az egyikbe egy szivattyú, illetve szintmérő a másikba csak egy szintmérő.Elviekben a szivattyú a másik tankba nyomja át az üzemanyagot.Na de akkor miért adja meg magát a kocsi?

Lacci
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Lacci

Fórumlakó

Elismertség: 5% (15 pont) | Hozzászólások: 288

Elküldve: 2009. augusztus 31. hétfő, 10:32


Az hogy mennyire elég még a tankban lévõ anyag elég relatív, nagyban a vezetési hely és stíluson múlik, okoz-e galibát a kevés nafta.
Nekem sikerült 1/4 felett álló mutatóval üzemanyagellátási hibát okoznom, és leállt a járgány!
Persze egy erõs tempós balosban a hangaroringen, szóval extrémebb körülmény, de azért érdemes számolni azzal, ha mozgatva van pláne nem alföldön akkor legyen benne anyag.
60L felett töltögetek én is bele általában de azthiszem áttérek arra, ha jelez akkor már megetetem, ne éhezzen megérdemli.