Filo fórum hozzászólásai

Filo Elküldve: 2017-08-26 21:19 Motor-váltó

Hali!

Okulásul némi sztori a diagnosztikáról. Az autó 320d 100Kw-s.. alapból nem akart menni. Ez volt bánatom:

"
Elküldve: 2017-01-19 16:01 320d Motor
Sziasztok!

.....( pl donorból kapott motorvezérlőt ) lassan összeáll mindene, de lenne némi probléma, az ötleteket, segítséget megköszönöm:
A hiba a következő, kb 2900-on pörög a motor , majd 2901-en szépen visszaszabályoz és nem megy tovább. Ezt ötödikben műveli, 2-ben elpörög 4200-is, 3-ban 3600-ig, 4-ben 3200-ig ...Ha lenne hatodik valószínűleg már visszafelé pörögne a motor. Szal mintha a motorvezérlő levenné az anyagot.

Eddig nem véste be ezt a hibakódot, de kicsit megzavartam, és bedobta:
Spritversteller-regelung ergó befecskednező.
Lageregelung um +/- 3 grad KW falsch
Megnézve: 3619-on valami 42,75 mg , 3642-on 37 mg -ot nyom be.
"

Ami tudtam mert ott voltak a cserélt alkatrészek a csomitartóban:
- Légtömegmérőt kicserélték, hiba maradt.
- Turbó vákumszelepet kicserélték , hiba maradt.
- EGR szelepet, vákumszelepet kicserélték, hiba maradt.
Ekkor került hozzám az autó, és folyamatosan az előbefecskendezés szögét nem tudta beállítani.
- Ekkor üa. szűrők cseréje
- Tank pucolás ( hiba még mindíg megvolt)
Fórumozás -> adagolócsere(?)
- Rajzok nézegetése, adagolóhoz tömítéskészlet beszerzése, és elég szopatós módon kibányásztam az előbefecskendezést állító részt és lecseréltem a tömítéseket. Valamint kiderült, hogy szinte nulla a hozzá vezető drótokon a szigetelés, még, jó hogy nem lett az egész zárlatos.



Na itt volt némi javulás, de inkább azt mondom hogy maradt a hiba. Így nem 130-at hanem 140-et ment a járgány...Már gondoltam engedek az erőszaknak , adagoló kiszerelés , felújítás stb stb, amikor meghalt a kuplung és ekkor alámásztam az autónak ...

Na megvolt a hiba.Ez:



Hát ennyi....


Üdv

Filo

Filo Elküldve: 2017-03-06 16:38 Társalgó

YELLOW írta:
Filo írta: " miért? az éjszaka leple alatt szedegetteki a dolgokat mindneki tudta nélkül?"

Pontosan. Az autó érvényes műszakival a saját lábán ment oda. De csak a barbárság háborít fel..... Nekem valahogy ez nem természetes. Tép, tör, mint az állat.


jah, hát az más téma...
de amikor átvetted a gépet nem tűnt fel? vagy már eleve úgy nézted meg, hogy hiányoztak belőle?
mert ha már le volt papírozva/beszélve és akkor minden oké volt az autóval, majd utána került ki belőle ez, az, akkor az bűncselekmény valóban.


Én tudtam, hogy "hiányos" , de ilyen módon .... Ez egy BMW, ennek lelke van ...

Filo Elküldve: 2017-03-06 09:26 Társalgó

" miért? az éjszaka leple alatt szedegetteki a dolgokat mindneki tudta nélkül?"


Pontosan. Az autó érvényes műszakival a saját lábán ment oda. De csak a barbárság háborít fel..... Nekem valahogy ez nem természetes. Tép, tör, mint az állat.

Filo Elküldve: 2017-03-06 07:46 Társalgó

YELLOW írta:
Filo írta: Nyílt Levél egy Tolvajhoz.

Tisztalt Tolvaj Úr! ( Látod, nem úgy kezdtem, hogy te köcsög. )

Szóval Tolvaj Úrnak szól e levél. A dolog háttere, hogy nemrég egy alföldi városban vettem egy BMW-t, amiről pontosan tudtam hogy elég igénytelen állapotban volt. Pl hiányoznak alkatrészek. De ...
Miután elkezdtem pótolgatni mindent, tűntek el sorra a hibakódok szépen körvonalazódott bennem az autó előélete. ( hivatalos helyről vettem, a tulajt személyesen nem ismertem, csak annyit tudtam, hogy a járgány évek óta állt egy szerelőnél. ) Elég sok alkatrészt leloptak a kocsiról, persze azokat, ami gyorsan könnyen eladható. Az előéletben feltűnt valami. Ahogy lelopták. A módja. ....és nem K. József kiskorú volt az. Hanem olyan aki pl le tud szedni a lökhárítót, ugye ilyen stekit nem hord magával K.J kiskorú....

Tehát az Tisztelt Tolvaj Úr autót szerel.Talán még Bimmert is. Ezt még értem, csakhogy, Kedve Tolvaj úr, ha például leszedsz egy műanyag takarólemezt, miért töröd el, és hagyod ott a maradékot? Akinek eladtad az is szentségelni fog, igaz te meg már rég megkaptad a pénzed ...Nem? Leszarod nagy ívben, hogy a kis lopott cuccosaidnak mi az utóélete. Nem tudom elképzelni, hogy a jobb első kerékdob műanyagot, csak a sárvédő feszegetése és elhajlítása után tudtad kiszedni. Hiszen autószerelő vagy vazze! Szerelő? ...inkább egy evolúciós zsákutca, egy genetika hulladék. Hogy a szinteden is értsed: Egy agyatlan barom.
Ha kulturáltan kicsavarsz egy csavart és lopsz azt még megértem, bizonyára jó apa vagy és etetni akarod a gyerekeidet. - ( A "jó apa" csak feltételezés, ez mondjuk attól függ melyik állatfajjal keveredtél ) - de hogy az első lökhárítóból csak egy csavart veszel ki aztán meg kifeszegeted az intercoolert ....( ja és letöröd a pöcköket , úgy adod el) ...szal te az autóknak nem gyógyítója, hanem ellensége vagy. Egy szakmai rákos sejt. Komolyan sajnállak. Meg azokat is akik tőled vesznek valamit, vagy az autójukat szereled. Gondolom azt is így csinálod.

Lenne számodra egy javaslatom. Ha autót látsz, (tudod, amiről barom módon lopni szoktál ) feküdj elé. Sokkal jobb lenne annak a sok tisztességes, szakmájukat értő szerelőnek, tulajnak, hobbi-bazerátornak, meg annak is aki néhány alkatrész elad és garanciát is ad rá, meg úgy általában az emberiség genetikai készletének ha nem szaporodnál tovább...Gondold meg, szerintem jó ötlet.

Tehát Tisztelt Tolvaj Úr!
Inkább ne menj közel autóhoz, menj el szart lapátolni, és még véletlenül se mond el magadról hogy te aztán értesz a kocsikhoz.


Hát röviden ennyi......
Nem, nem mondom meg a város, a szervizt, elég csak a történet. Mellesleg a barom a kocsiban felejtett egy-két dolgot. Pl az ujjlenyomatát .....


nekem nem teljesen tiszta.
a leírtakból én arra tudok gondolni, hogy ez kintről bontásra behozott hulladék. Amit tudott jó pénzért eladni, azt eladta. azokból lehet visszajött az ára, aztán a maradék mivel még gurul, azt értékesíti egyben valakin keresztül.
az a véleményem, hogy aki így megveszi, az vegye ezt figyelembe, hogy ilyenekkel számolni kell. vonzott az olcsó ár. nem véletlen olcsó.
az más dolog, ha úgy lett eladva, hogy nem hiányos az autó, és közben igen.
de szerintem te tisztában voltál ezekkel. ezekután nem értem a kifakadást.


Magyar, szervizbe beadott és "ottmaradt" autóról beszéltem. Mint írtam nem a leszedés tényével, hanem a módjával van bajom.

Filo Elküldve: 2017-03-05 21:56 Társalgó

Nyílt Levél egy Tolvajhoz.

Tisztalt Tolvaj Úr! ( Látod, nem úgy kezdtem, hogy te köcsög. )

Szóval Tolvaj Úrnak szól e levél. A dolog háttere, hogy nemrég egy alföldi városban vettem egy BMW-t, amiről pontosan tudtam hogy elég igénytelen állapotban volt. Pl hiányoznak alkatrészek. De ...
Miután elkezdtem pótolgatni mindent, tűntek el sorra a hibakódok szépen körvonalazódott bennem az autó előélete. ( hivatalos helyről vettem, a tulajt személyesen nem ismertem, csak annyit tudtam, hogy a járgány évek óta állt egy szerelőnél. ) Elég sok alkatrészt leloptak a kocsiról, persze azokat, ami gyorsan könnyen eladható. Az előéletben feltűnt valami. Ahogy lelopták. A módja. ....és nem K. József kiskorú volt az. Hanem olyan aki pl le tud szedni a lökhárítót, ugye ilyen stekit nem hord magával K.J kiskorú....

Tehát az Tisztelt Tolvaj Úr autót szerel.Talán még Bimmert is. Ezt még értem, csakhogy, Kedve Tolvaj úr, ha például leszedsz egy műanyag takarólemezt, miért töröd el, és hagyod ott a maradékot? Akinek eladtad az is szentségelni fog, igaz te meg már rég megkaptad a pénzed ...Nem? Leszarod nagy ívben, hogy a kis lopott cuccosaidnak mi az utóélete. Nem tudom elképzelni, hogy a jobb első kerékdob műanyagot, csak a sárvédő feszegetése és elhajlítása után tudtad kiszedni. Hiszen autószerelő vagy vazze! Szerelő? ...inkább egy evolúciós zsákutca, egy genetika hulladék. Hogy a szinteden is értsed: Egy agyatlan barom.
Ha kulturáltan kicsavarsz egy csavart és lopsz azt még megértem, bizonyára jó apa vagy és etetni akarod a gyerekeidet. - ( A "jó apa" csak feltételezés, ez mondjuk attól függ melyik állatfajjal keveredtél ) - de hogy az első lökhárítóból csak egy csavart veszel ki aztán meg kifeszegeted az intercoolert ....( ja és letöröd a pöcköket , úgy adod el) ...szal te az autóknak nem gyógyítója, hanem ellensége vagy. Egy szakmai rákos sejt. Komolyan sajnállak. Meg azokat is akik tőled vesznek valamit, vagy az autójukat szereled. Gondolom azt is így csinálod.

Lenne számodra egy javaslatom. Ha autót látsz, (tudod, amiről barom módon lopni szoktál ) feküdj elé. Sokkal jobb lenne annak a sok tisztességes, szakmájukat értő szerelőnek, tulajnak, hobbi-bazerátornak, meg annak is aki néhány alkatrész elad és garanciát is ad rá, meg úgy általában az emberiség genetikai készletének ha nem szaporodnál tovább...Gondold meg, szerintem jó ötlet.

Tehát Tisztelt Tolvaj Úr!
Inkább ne menj közel autóhoz, menj el szart lapátolni, és még véletlenül se mond el magadról hogy te aztán értesz a kocsikhoz.


Hát röviden ennyi......
Nem, nem mondom meg a város, a szervizt, elég csak a történet. Mellesleg a barom a kocsiban felejtett egy-két dolgot. Pl az ujjlenyomatát .....




Filo Elküldve: 2017-01-19 16:01 320d Motor

Sziasztok!

Autóm 320d E46 2000-es , 130 lovas. Volt vele csomó "apróság" ( pl donorból kapott motorvezérlőt ) lassan összeáll mindene, de lenne némi probléma, az ötleteket, segítséget megköszönöm:
A hiba a következő, kb 2900-on pörög a motor , majd 2901-en szépen visszaszabályoz és nem megy tovább. Ezt ötödikben műveli, 2-ben elpörög 4200-is, 3-ban 3600-ig, 4-ben 3200-ig ...Ha lenne hatodik valószínűleg már visszafelé pörögne a motor. Szal mintha a motorvezérlő levenné az anyagot.

Eddig nem véste be ezt a hibakódot, de kicsit megzavartam, és bedobta:
Spritversteller-regelung ergó befecskednező.
Lageregelung um +/- 3 grad KW falsch
Megnézve: 3619-on valami 42,75 mg , 3642-on 37 mg -ot nyom be.

Ami érdekes és lehet valami köze hozzá:
- Légtömegmérőt megnéztem az INPA-va, alaphelyzetben 6-ot mutat, majd indítás után és menet közben felmegy 34-55-60 stb értékekre ( kiakad a skála , hogy miért nem a kilométeróra csinálja ezt?!) , ami szépen változik is a fordulatszámmal ...Viszont az INPA skálája 1-16-ig van. Na most mit kellene mutatnia? Mi a normál érték? Nem találom sehol.
Turbónyomás meg van. kb 1,5 volt a max érték amit láttam.

Tutihibás létömegmérőt felrakta, szarul is működött és még hülyeségeket is jelzett az INPA.
Ha a légtömegmérő vacakol, ( 5 vezetékes) tudok rajta valamit mérni, hogy tutirossz, vagy ez valami programozási hiba?

Vagy, a fenti hiba független az egész légtömegmérőtől?


Üdv

Filo