Loti Elküldve: 2007-08-15 20:19 Hallott már valaki ilyen hibáról?
Na szóval érdekes dolgot olvastam ezzel az egész témával kapcsolatban. Úgy tûnik, hogy ez lehet, hogy normális jelenség. Én városban használtam az autót sokat. Még nem értem egészen mi is itt a lényeg, de azt kapisgálom, hogy az autó, ha alapjáraton ketyeg és nem megy semmi nem éget normálisan és kormol. Na és ezt a kormolást csakis nagyobb teljesítménnyel lehet eltávolítani. Pl minél több mindent bekapcsol a computer vagy nem tudom mi. Itt jegyzem meg, hogy nekem az ablakfûtés kétszer bekapcsolt abszolut magától. Fogalmam se volt miért. Azt hittem én voltam hülye és bekapcsoltam. De nem. A lényeg az, ha nincs elég terhelés nincs megfelelõ égés. Hihetetlen. Magyarán lekormolódik az egész. Itt egy kis szakirodalom:
A legnagyobb probléma a városban tötyörgõ autókkal van. Alapjáraton vagy lépésben haladva annyira kevés üzemanyagot égetnek el, hogy a teljes kipufogórendszer kihûl, beleértve a katalizátort is. A hideg katalizátor pedig nem oxidál semmit se, tehát nem is melegszik. A kérdés: hogyan égessünk el több üzemanyagot, ha egyszer a sofõr nem nyomja a gázt?
Évtizedek óta azon izzadnak a fejlesztõmérnökök, hogyan lehet minél kevesebbet fogyasztó, jobb hatásfokú motorokat tervezni. És most eljött a pillanat. Mondhatni a rendszerváltás. Az új jelszó: rontsuk a hatásfokot! Fecskendezzünk be az optimális idõponttól lehetõ legtávolabb! Csukjuk be a fojtószelepet, hadd szívjon az a motor! Sõt kapcsoljuk be a klímát, az izzítógyertyát és a hátsó ablak fûtését is. Mindent, amitõl rosszabbul megy, és többet fogyaszt a motor. És lõn. A fogyasztás (és így a hõmérséklet) pillanatok alatt másfélszeresére emelkedik.
(totalcar)
Érdekes a cikk. Lehet, hogy ez a megoldás?