MrSummer Elküldve: 2015-10-05 07:30 Mi lehet a baj?
Sziasztok!
Segítségre, tippre lenne szükségem!
Az alany: 2004-es, 330d, automata. Már 204 Le-s, de még vákuumos turbós.
Az autó úgy viselkedik, mintha a turbó nem töltene eleget 2500 alatt.
Hegynek felfelé, ha 2500-as fordulat alatt van a motor (20 l-en kiakadva a fogyimérő, szóval nyomom a gázt is finoman), csak tartani tudja a sebességet. Ha átrakom sport módba, ugyanaz a sebesség mellett egyet visszavált (3200 1/min), és elég csak a gázra pöccinteni és meglódul.
Tesztelgettem autópályán is. Első alkalommal, telitank, 140 tempomat, váltó simán D-ben (2300 rpm) kb. 750 km hatótáv.... (9-10 l). Második lakalommal, telitank. 140 tempomat, váltó S-ben (3200 rpm), 950 km hatótáv.
Amit eddig megcsináltunk: teljes vákuumcső szett csere, turbó felújítva (Hantos Ricsiék által, illetve ő turbósuk), légtömegmérő csere. Hibakód nincs. Turbónyomásra, holnap dogunk rámérni menet közben. Van, olyan szenzor a gépben, ami mérhet rosszul és nem ad hibakódot és szerepet játszik a turbónyomás beállításában? (sok oldalon olvastam a MAP szenzorról, hogy tud, ilyeneket produkálni). Bármi más ötlet?
Köszi a segítséget
Segítségre, tippre lenne szükségem!
Az alany: 2004-es, 330d, automata. Már 204 Le-s, de még vákuumos turbós.
Az autó úgy viselkedik, mintha a turbó nem töltene eleget 2500 alatt.
Hegynek felfelé, ha 2500-as fordulat alatt van a motor (20 l-en kiakadva a fogyimérő, szóval nyomom a gázt is finoman), csak tartani tudja a sebességet. Ha átrakom sport módba, ugyanaz a sebesség mellett egyet visszavált (3200 1/min), és elég csak a gázra pöccinteni és meglódul.
Tesztelgettem autópályán is. Első alkalommal, telitank, 140 tempomat, váltó simán D-ben (2300 rpm) kb. 750 km hatótáv.... (9-10 l). Második lakalommal, telitank. 140 tempomat, váltó S-ben (3200 rpm), 950 km hatótáv.
Amit eddig megcsináltunk: teljes vákuumcső szett csere, turbó felújítva (Hantos Ricsiék által, illetve ő turbósuk), légtömegmérő csere. Hibakód nincs. Turbónyomásra, holnap dogunk rámérni menet közben. Van, olyan szenzor a gépben, ami mérhet rosszul és nem ad hibakódot és szerepet játszik a turbónyomás beállításában? (sok oldalon olvastam a MAP szenzorról, hogy tud, ilyeneket produkálni). Bármi más ötlet?
Köszi a segítséget