Ez egy archivált weboldal! bővebben
Pitykoo fórum hozzászólásai

Pitykoo Elküldve: 2017-04-21 06:35 Féklámpa

sosa91 írta: Sziasztok!

Inditásnál bedobja mindig hibának, hogy ("bal hátsó féklámpa izzó"). A bökkenő az, hogy minden lámpa tökéletesen világít.
Mi lehet akkor a gebasz?


Valószínű kontakthiba. De maga az égő is lehet rossz. Kicsit meg kell csiszolni a foglalatot. Meg a sarut is ha már ott jársz. Hátha csak ennyi a hiba...

Pitykoo Elküldve: 2017-04-20 20:49 világításmodul programozása

YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
NCS-el megy csak.
USA iränyjelzö:
SIDEMARKER_US
aktiv
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
aktiv
Refi nappali menetfenynek:
GED_FL_ALS_DRL
aktiv
DRL_DIMMUNG
wert_02
DRL_BLK_VORN_GEDIMMT
aktiv


én már kezdem nem érteni. néztem egy FL előtti cirka 2000-es évjáratú E46-ot. és az LSZ-ben nincs benne: SIDEMARKER_US, GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
én ugyan kíváncsiságból beleírtam, nem is dobott hibát, simán beleírta neki a fájlt.
de még sem megy.
ezt nem kellene tudni minden E46-nak? nekem az LSZ-ben kb 3x annyi beállítható dolog van, mint neki. egyébként 2002-es E39-el is jártam már így, hogy nem votl benne.
Scanner-ben is hiába kapcsolom ott sem csinál semmit, mondjuk az enyém se volt úgy jó.
vajon ha az én LSZ-em ROM-ját tölteném fel, talán jó lenne? egyik sem xenon-os.

szerk.: közben leltem egy videót. a programparameter_lsz-eket kell US-re állítani. gyanakodtam erre még mondtam is, volt sejtésem. valamelyik nap ki is próbálom.


fejlemény: nos valóban, ha átírtam US-re, akkor volt US jelző, de csak helyzetjelző kapcsolás esetén és tompított világítás esetén. az a probléma, hogy úgy szeretnénk, ha tompított esetén nem világítana. annyit tudtam csak megcsinálni, hogy helyzetjelzőn nem kapcsol az index, viszont tompított esetén akkor is. egy órát kínlódtam vele, mire próbálgattam dolgokat. hiába van DRL kapcsolva, az index akkor sem világít gyújtáson. az én FL-esem gyújtáson adja DRL + US index, de tompítottra lekapcsolnak. na ezt úgy tűnik FL előttire nem akarja.
esetleg ötlet?


Hali!
Ezek szerint ha ennyit átírok benne akkor menni fog az irányjelző alapból?
SIDEMARKER_US
aktiv
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
aktiv
A másik fele a refis az mire jó vagy hogy kell elképzelni mert most nem esik le valahogy
Előre is köszi!


az a baj a sidemarkre_us-szel, ha az aktív, akkor gyújtáson a hátsó lámpa is világít, méghozzá hülye módon. már régen írtam. a hátsó lámpán a helyzetjelző világít, de ugye nekünk több részre van osztva. így nekünk a bal lámpának az alsó csíkjának a szélső izzója ég, míg a jobb oldalon a középső. ugye ez lenne a szélességjelző.
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT ezzel csak az index megy elől.

a refis rész főleg, xenon-osoknak jó, mint DRL. gyújtáson kapcsol 5-6 V-on megy a refi, mint nappali fény. nem égeted nappal a drága xenon-t (de sokszor leírtam már istenem), hátul nem ég semmi, és szabályos. kevesebbet fogyaszt, mintha helyzetjelzőt vagy tompítottat kapcsolnál. én megszerettem. most húsvétkor sem szólt egyik közeg sem.
rosszabb időben is elég helyzetjelzőt kapcsolni, mert a DRL még megy és lesz hátul is fényed, pl esőben, vagy szürkület felé. bár én szürkületben már lefelé állítom a lámpát, mivel tudom manuálisan, no xenon.


Köszi.
Akkor ha jól értem nekem csak ez kell: GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT mert én csak elől akarom hogy menjen az index!?
Amm... hát igen. Erről a menetfényt nem használni tudó barmokról tudnék beszélni eleget.
Hogy esőben meg szürkületben vagy ködben miért is nem elég ha az megy!!!
Mert sajna rengetegen nem csinálják azt amit te is leírtál, hogy érzékeled a körülményeket és hát változtatni kéne valamin...
Na de mindegy...ez más téma
Hétvégén kipróbálom kíváncsiságból

Pitykoo Elküldve: 2017-04-20 19:55 világításmodul programozása

YELLOW írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
NCS-el megy csak.
USA iränyjelzö:
SIDEMARKER_US
aktiv
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
aktiv
Refi nappali menetfenynek:
GED_FL_ALS_DRL
aktiv
DRL_DIMMUNG
wert_02
DRL_BLK_VORN_GEDIMMT
aktiv


én már kezdem nem érteni. néztem egy FL előtti cirka 2000-es évjáratú E46-ot. és az LSZ-ben nincs benne: SIDEMARKER_US, GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
én ugyan kíváncsiságból beleírtam, nem is dobott hibát, simán beleírta neki a fájlt.
de még sem megy.
ezt nem kellene tudni minden E46-nak? nekem az LSZ-ben kb 3x annyi beállítható dolog van, mint neki. egyébként 2002-es E39-el is jártam már így, hogy nem votl benne.
Scanner-ben is hiába kapcsolom ott sem csinál semmit, mondjuk az enyém se volt úgy jó.
vajon ha az én LSZ-em ROM-ját tölteném fel, talán jó lenne? egyik sem xenon-os.

szerk.: közben leltem egy videót. a programparameter_lsz-eket kell US-re állítani. gyanakodtam erre még mondtam is, volt sejtésem. valamelyik nap ki is próbálom.


fejlemény: nos valóban, ha átírtam US-re, akkor volt US jelző, de csak helyzetjelző kapcsolás esetén és tompított világítás esetén. az a probléma, hogy úgy szeretnénk, ha tompított esetén nem világítana. annyit tudtam csak megcsinálni, hogy helyzetjelzőn nem kapcsol az index, viszont tompított esetén akkor is. egy órát kínlódtam vele, mire próbálgattam dolgokat. hiába van DRL kapcsolva, az index akkor sem világít gyújtáson. az én FL-esem gyújtáson adja DRL + US index, de tompítottra lekapcsolnak. na ezt úgy tűnik FL előttire nem akarja.
esetleg ötlet?


Hali!
Ezek szerint ha ennyit átírok benne akkor menni fog az irányjelző alapból?
SIDEMARKER_US
aktiv
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
aktiv
A másik fele a refis az mire jó vagy hogy kell elképzelni mert most nem esik le valahogy
Előre is köszi!

Pitykoo Elküldve: 2017-04-20 17:23 Inditozásra nem inditt a kocsi !

pepermint írta:
X5elite írta:
Bitu79 írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali.
A következő jelenséggel találkozott már valaki!?
Egy hete kedte el csinálni. Mikor indítóznék akkor nem csinál semmit. Mitha az aksi lenne elkerülve. De hol a harmadik hol a 7-8-dig próbára meg beindul. Van hogy elsőre.
Nem igazán értem a jelenséget. Hibakód nincs benne.
Előre is köszönöm.


úgy érted nem tekeri meg sem? nem kattog meg semmi?
lehet az önindítót meg kellene kopácsolni. nem húz be.


Jaja...
Meg se nyikkan. Aztán egyszercsak indit.
Az tud ilyet csinálni!?


meg kell nézni a reléjét is az önindítónak. én ezeket tenném.
vagy lehet probléma az immo-val. kulcs nem esett le mostanság? de lehet a gyújtáskapcsolónál is probléma.


Na de jó.
Az az érdekes, hogy így hirtelen elkezdte...
Nem esett le tudtommal...
De köszi, majd végignézem ezeket...


Az önindítóba és a generátorba is a bronzkefék-szénkefék szoktak tönkremenni.Sztem ez lesz nálad is.



Nekem volt x5 nél felkellet ujitani az öninditot
de az 7 egyere se indult


Hello, Hasonlo gondom van nekem is (e46 320D), A behuzo relet kicsereltem, szenkefek ujjak, a kulcsszekrenyre gyanakszom, Sikerult azota elharitani a problemat?


Hali!
Mos egyenlőre a másik kulccsal próbálom és eddig azzal mindig indult!
Lehet a régi kulcsban az immo része adja meg magát..
De még próbálgatom és majd kiderül...

Pitykoo Elküldve: 2017-04-13 20:12 Inditozásra nem inditt a kocsi !

YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali.
A következő jelenséggel találkozott már valaki!?
Egy hete kedte el csinálni. Mikor indítóznék akkor nem csinál semmit. Mitha az aksi lenne elkerülve. De hol a harmadik hol a 7-8-dig próbára meg beindul. Van hogy elsőre.
Nem igazán értem a jelenséget. Hibakód nincs benne.
Előre is köszönöm.


úgy érted nem tekeri meg sem? nem kattog meg semmi?
lehet az önindítót meg kellene kopácsolni. nem húz be.


Jaja...
Meg se nyikkan. Aztán egyszercsak indit.
Az tud ilyet csinálni!?


meg kell nézni a reléjét is az önindítónak. én ezeket tenném.
vagy lehet probléma az immo-val. kulcs nem esett le mostanság? de lehet a gyújtáskapcsolónál is probléma.


Na de jó.
Az az érdekes, hogy így hirtelen elkezdte...
Nem esett le tudtommal...
De köszi, majd végignézem ezeket...

Pitykoo Elküldve: 2017-04-13 20:01 Inditozásra nem inditt a kocsi !

YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali.
A következő jelenséggel találkozott már valaki!?
Egy hete kedte el csinálni. Mikor indítóznék akkor nem csinál semmit. Mitha az aksi lenne elkerülve. De hol a harmadik hol a 7-8-dig próbára meg beindul. Van hogy elsőre.
Nem igazán értem a jelenséget. Hibakód nincs benne.
Előre is köszönöm.


úgy érted nem tekeri meg sem? nem kattog meg semmi?
lehet az önindítót meg kellene kopácsolni. nem húz be.


Jaja...
Meg se nyikkan. Aztán egyszercsak indit.
Az tud ilyet csinálni!?

Pitykoo Elküldve: 2017-04-13 18:31 Inditozásra nem inditt a kocsi !

Hali.
A következő jelenséggel találkozott már valaki!?
Egy hete kedte el csinálni. Mikor indítóznék akkor nem csinál semmit. Mitha az aksi lenne elkerülve. De hol a harmadik hol a 7-8-dig próbára meg beindul. Van hogy elsőre.
Nem igazán értem a jelenséget. Hibakód nincs benne.
Előre is köszönöm.

Pitykoo Elküldve: 2017-04-08 19:43 világításmodul programozása

YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta: Hali!
Azt hogy lehet felprogramozni, hogy a kocsit mikor lezárom vagy kinyitom akkor a helyzetjelzőt felkapcsolja egy pár másodpercre?!
Tompítottal már láttam de helyzettel még nem. Mármint működve..
De hogy hogy és hol kell felprogramozni az passz...
Előre is köszönöm!


NCSExpert:
QUIT OPT ENTSCH optical acknowledge remote un-locking (2 flashes) nyitáskor irányjelző 2x villan

QUIT OPT SCHAERF optical acknowledge remote locking (1 flashes) záráskor irányjelző 1x villan
Ha nincs benne gyári riasztó, akkor a nyitás visszajelzés kicsit bonyibb, de megoldható.
Talán még a BMW Scanner 1.4-el is be lehet állítani



Ez csak az indexeket villantja igaz?!
Nekem ilyesmi kellene mint itt a videóban az elején látszik.
Mikor nyitom vagy zárom a helyzetjelzőt is felkapcsolja egy pár másodpercre.
https://www.youtube.com/watch?v=QQCjEw6BgiE


ez relézve van megoldva, hogy az AE kapcsol.
hazakísérőfény az ami ezt tudja, de az E46-nál ez nem így van megoldva. hanem az indexkart húzod magad felé, mintha villantanál. itt lehet variálni, hogy melyik lámpa égjen erre a funkcióra.
de amit te akarsz, azt csak relés megoldással lehet a belső világításra párhuzamosan megoldani.


Köszi!
Akkor az AE-t kössem relével a belső világításra és akkor műkszik..
És a belső világítás idejét lehet állítani valahol?!


lehet, a NCS-sel a GM-ben keresd.


oksa

Pitykoo Elküldve: 2017-04-08 19:34 világításmodul programozása

YELLOW írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta: Hali!
Azt hogy lehet felprogramozni, hogy a kocsit mikor lezárom vagy kinyitom akkor a helyzetjelzőt felkapcsolja egy pár másodpercre?!
Tompítottal már láttam de helyzettel még nem. Mármint működve..
De hogy hogy és hol kell felprogramozni az passz...
Előre is köszönöm!


NCSExpert:
QUIT OPT ENTSCH optical acknowledge remote un-locking (2 flashes) nyitáskor irányjelző 2x villan

QUIT OPT SCHAERF optical acknowledge remote locking (1 flashes) záráskor irányjelző 1x villan
Ha nincs benne gyári riasztó, akkor a nyitás visszajelzés kicsit bonyibb, de megoldható.
Talán még a BMW Scanner 1.4-el is be lehet állítani



Ez csak az indexeket villantja igaz?!
Nekem ilyesmi kellene mint itt a videóban az elején látszik.
Mikor nyitom vagy zárom a helyzetjelzőt is felkapcsolja egy pár másodpercre.
https://www.youtube.com/watch?v=QQCjEw6BgiE


ez relézve van megoldva, hogy az AE kapcsol.
hazakísérőfény az ami ezt tudja, de az E46-nál ez nem így van megoldva. hanem az indexkart húzod magad felé, mintha villantanál. itt lehet variálni, hogy melyik lámpa égjen erre a funkcióra.
de amit te akarsz, azt csak relés megoldással lehet a belső világításra párhuzamosan megoldani.


Köszi!
Akkor az AE-t kössem relével a belső világításra és akkor műkszik..
És a belső világítás idejét lehet állítani valahol?!

Pitykoo Elküldve: 2017-04-08 19:25 világításmodul programozása

hil írta:
Pitykoo írta: Hali!
Azt hogy lehet felprogramozni, hogy a kocsit mikor lezárom vagy kinyitom akkor a helyzetjelzőt felkapcsolja egy pár másodpercre?!
Tompítottal már láttam de helyzettel még nem. Mármint működve..
De hogy hogy és hol kell felprogramozni az passz...
Előre is köszönöm!


NCSExpert:
QUIT OPT ENTSCH optical acknowledge remote un-locking (2 flashes) nyitáskor irányjelző 2x villan

QUIT OPT SCHAERF optical acknowledge remote locking (1 flashes) záráskor irányjelző 1x villan
Ha nincs benne gyári riasztó, akkor a nyitás visszajelzés kicsit bonyibb, de megoldható.
Talán még a BMW Scanner 1.4-el is be lehet állítani



Ez csak az indexeket villantja igaz?!
Nekem ilyesmi kellene mint itt a videóban az elején látszik.
Mikor nyitom vagy zárom a helyzetjelzőt is felkapcsolja egy pár másodpercre.

https://www.youtube.com/watch?v=QQCjEw6BgiE

Pitykoo Elküldve: 2017-04-08 13:33 világításmodul programozása

Hali!
Azt hogy lehet felprogramozni, hogy a kocsit mikor lezárom vagy kinyitom akkor a helyzetjelzőt felkapcsolja egy pár másodpercre?!
Tompítottal már láttam de helyzettel még nem. Mármint működve..
De hogy hogy és hol kell felprogramozni az passz...
Előre is köszönöm!

Pitykoo Elküldve: 2017-04-08 13:26 Klímavezérlõ hiba

YELLOW írta:
davech írta: Üdvözletem! Olyan gondom van hogy a klíma panel sűrűn újraindul. Fogja magát, kikapcs-bekapcs. Klíma panel gond lehet, vagy okozhatja a süni hibája is? Még annyit vettem észre hogy gyújtás ráadáskor huhogó hangot hallani, változó fordulaton kezdi fújni a levegőt.


a vége az lehet süni probléma, viszont olyat még nem láttam, hogy a süni hibája miatt maga a panel kikapcsol. esetleg nézd emg nincs-e kontakt hiba a biztiknél, vagy a klímavezérlő csatlakozásnál.


Az ki-bekacsolgatás az a hátulján levő csatik miatt van. Legalább is nekem az volt..
Én egy kicsit meghajtogattam a tüskéket hogy jobban szoruljon és azóta jó!

Pitykoo Elküldve: 2017-04-02 12:17 Futómû és hibái

kecsurobi írta: Üdv lengökaron ami van gömbfely az hogy jön le?


A lengőkarból kipréselni lehet ha olyan fajta...
Felűről lefele irányba...

Pitykoo Elküldve: 2017-04-02 11:36 Napfénytető utólag

Hali!
Valaki tudja esetleg,hogy a coupe napfénytető jó e a sadan-ra?!
Előre is köszönöm!

Pitykoo Elküldve: 2017-03-31 19:18 Kopog az eleje!!

attila01 írta: Sziasztok,

BMW F11 kombi
Több futóművesnél voltam már, de konkrétan senki nem tudta, mi lehet a probléma.

- A jelenség egyszerű: kopogó hang jön a futómű felől, leginkább a jobb oldalról, de már talán balról is hallom... : ) kisebb sebességnél, apró kopogó hangokat ad a vas útegyenetlenségeken, kisebb gödrökben, stb. (Nagyobb sebességnél semmi! pl.: belemegyek 20 km/h val egy apró gödörbe, akkor koppan, viszont ha 50-nel, akkor nem...)

Ami még érdekes, hogy például egy padkán történő lehajtásnál (nem konkrét padka, hanem mondjuk egy kisebb magasságkülönbségű kapubejárónál), amikor terhelést kap az első futómű, akkor is hallom a koppanást...meg fekvőrendőrön is persze, még egészen kis sebességnél is. Megmondom őszintén, baromi idegesítő attól függetlenül, hogy élmény vezetni az autót!

Első körben a stabpálcákra gyanakodtunk, de megemelve az autót semmi nem mozdul, meg se nyikkan. Két futóműves szerint is tökéletes, ne cseréljek semmit...mondom ok, akkor mégis mi lehet? Tegyük rázópadra..hátha.. Rázópadon szintén semmi jele annak, hogy bármi is sz*r lenne...

Elmentem egy próbakrre is az egyik helyen..a srác azt mondja..igen, valami kopog, de ne foglalkozzak vele...mondom nem, nem így megy...szeretném tudni mi az. Aztán ennyiben maaradtunk...még most is keresem a megoldást, a szakember, a rohadt kopogó hang okát...

Két dologra tudok gondolni, bár nem tudom mennyire jól logikázom,m de szeretném elhallgattatni végre:
- alsó lengőkar szilentje (az egyik futóműves azt mondta, talán az lehet a gond, bár nem nincs megkopva, nincs kirepedezve stb.), de erre gyanakszik - na most állítólag ezt nem lehet külön cserélni, csak lengőkarral együtt...
- gátlók is kopoghatnak talán, lehet ma elviszem lengéscsillapító bemérésre - bár ha jó értéket ad, akkor megint tanácstalan leszek.

Igazán egy olyan szakemberre lenne szükségem, aki otthon van a BMW-kben, vagy legalábbis találkozott már hasonlóval.
Köszi mindenkinek a segítséget!
Esetleg ajánlhatnátok jó futóművest, nagyon megköszönném!






Hali.
Saját tapasztalatból a futóművesnél nem biztos, hogy kiderül mi a rossz! Nekem tökéletes hátsó futóművet állapítottak meg aztán kiderült, hogy mind két hátsó teló ill. toronycsapágy kuka.
Az első futóműben pedig szintén saját tapasztalat (sajna) a stabpálca csörgő-zörgő hangot ad inkább mint kopogót. Kormánygömbfej fagy a gömbfejek tudnak kopogó hangot adni viszont! A toronycsapágy meg ilyen recsegő-zörgő élesebb hangot ad, főleg ha tekert kormánnyal mész rossz úton. A stabpálcát ha kiveszed akkor tudod igazán megnézni vagy a gömbfejet ha tehermentesíted akkor, hogy mennyire ramaty.
És még sajna a gátlók is ha ki vannak véve akkor derül ki milyen állapotba van.
Ahogy olvasom amennyit vizsgálatra meg szakemberre költöttél lassan már lelehetett volna belőle cserélni mindent! Kis túlzással....
Remélem tudtam segíteni.