Sansz fórum hozzászólásai

Sansz Elküldve: 2012-08-01 22:29 Segítsetek!

BalaBMW írta:
Morzsi87 írta:
BalaBMW írta: A következő problémával találkozott már valaki? Ha 5-ikben van a váltó és elkezdek gyorsítani anélkül, hogy visszaváltana a váltó, kb 100-tól jön egy egyre erősödő "búgó" hang. Ilyen hullámvasút szerűen. Szóval búg-nem-búg-nem... Hétvégén voltam Kempelen kollégánál (akinek ezúton is köszönök minden eddigi és további segítségét) és ő a kardánt mondta. 1-2 heten belül viszem a gépet olajcserére, akkor megemeljük és ránézünk. De rémálmomba előjött már az a gondolat is, hogy a diffivel van a gond. Olyan 120-nál már elég zavaró a hang. Viszont nem gyorsításnál hanem sima haladásnál (pl 120 tempomattal) nem jön elő. Ti mit mondotok?


Ugye Automataról beszélünk ("Visszaváltana a váltó")
Szóval nálam az van hogy így kezdődött ahogy te is írtad. Haladok 100-al, akarok gyorsítani és amikor 2000-2500 között van a ford. sz. mérő akkor középen alul üt, rúg az Autó. Viszont ha nagyobb gázt adtam (majd próbáld ki, 3000-es fordulat) akkor nem jött elő.
kb 3-4 ezer km után megadta magát. 100 meter-t tudok menni, aztán leállít, kulcs kiszed, vár 1 perc, utána megint 100 meter. Ja! Németországban élek, voltam szervízben, elirányítottak egy váltó specialistához. Elkezdtem mondani hogy milyen autóm van. A hibáig el sem jutottam mire ő! Mennyi km van az Autóban? 180000? Mondom 173000! Erre ő! Gyere velem! Típushiba. Drehmomentwandler elkopik. Nem tudom mi a magyar neve. De ilyen kerek kb.15 cm átmérőjű vékony fémlapok, amiknek a külső peremén fogaskerékszerű barázdák vannak. (EZ NEM FOGASKERÉK!!!) Talán Lamelláknak nevezném. Azt mondta 2300 Euró Cakk-Pakk. Szóval neked mennyi km van a vasban?
Remélem NEM tudtam segíteni.


183.000 km... Nagyon bízom benne, hogy nem ez lesz a probléma. Kb 2 hét múlva megyek váltóolaj cserére, hátha megoldja... Meg motorolaj csere is lesz, és akkor alánézünk egy kicsit hátha a kardánnál találunk valamit. Ha viszont ez lesz a gond amit írtál, akkor veszek a bontóban egy másik váltót aztán jólvan... Azért 2300 € ....


Ezt már én is cseréltem, itthon a hátsó 15000HUF körül volt asszem, első valamivel drágább, de ha ez a baja, akkor üt/dübörög, nem pedig búg/morog... Ezek egyébként csapágyak gumiágyakban, ezek tartják központban a kardánt. Kicserélésük nagy szopás, ha ez a baja egy kalappal

Sansz Elküldve: 2012-08-01 22:23 Segítsetek!

BalaBMW írta:
harmas írta:
BalaBMW írta: A következő problémával találkozott már valaki? Ha 5-ikben van a váltó és elkezdek gyorsítani anélkül, hogy visszaváltana a váltó, kb 100-tól jön egy egyre erősödő "búgó" hang. Ilyen hullámvasút szerűen. Szóval búg-nem-búg-nem... Hétvégén voltam Kempelen kollégánál (akinek ezúton is köszönök minden eddigi és további segítségét) és ő a kardánt mondta. 1-2 heten belül viszem a gépet olajcserére, akkor megemeljük és ránézünk. De rémálmomba előjött már az a gondolat is, hogy a diffivel van a gond. Olyan 120-nál már elég zavaró a hang. Viszont nem gyorsításnál hanem sima haladásnál (pl 120 tempomattal) nem jön elő. Ti mit mondotok?


A fordulatszámmérőn nem látsz 300-400f/min kilengést a búgás-nem bugással párhuzamosan?


Nem. Semmi kilengés, csak ez a morgás.


Nálam is jelentkezik ez a búgó dolog, bár nem zavaró szinten és inkább csak a hátul ülők hallják, nekem a kardánom tökéletes, úgyhogy azt kizárom, maradt a váltó és a difi, de mivel hátul jobban hallható maradt a difi, már csak az a kérdés, hogy mi a kínja...

Sansz Elküldve: 2012-05-15 18:23 alufelni

zsolti85 írta: Sziasztok,

318-as coupe(sport futómű)-ra szeretnék felnit venni és most találtam egy elég jo áron lévő gyári 18"-os M-es felnit +hozzá gumit a következő adatokkal:

"3 Bmw E46 volt Gyári M-es 18 Colos Alukerék (NEM REPLICA) Gumikkal együtt eladó!
2db Vredestein Gugario Design 225/45 R18 gumival 90%
2db Uniroyal 225/45 R18 gumival 50%
Felnik nem ütnek,nem javitottak,lakhibás (só mart) egyiken van pici patka."

Felhivtam azt mondta a srác h angliából van a felni de ET számot nem tud mondani mert nincs rajta vagy valami ilyesmi...szerinte 35 vagy 40-es lehet.

Na most azt szeretném kérdezni h szerintetek rámenne-e a kocsira(és nem teszi tönkre a futóművet...) illetve h van-e ilyen h nincs hozzá ET szám? Vagy csak át akarnak b...ni?

A kocsiba a következők gumiméretek vannak megadva a 18" felnimérethez:

225/40
245/40

Ez azt jelenti h amit adnak hozzá gumikat (225/45) az nem jo?
Előre is köszönöm a segítséget!!


Szia!
Nekem gyári M felnik vannak fent és mindben benne vannak az adataik belül...
Jó lesz a gumi hozzá, elvileg elől 7,5" hátul pedig 8,5" szélesek a felnik, az elsőhöz a 225 megy szélre hátra pedig valóban a 245, de már nekem is volt hátul 225-ös és simán elbírja, annyit fogsz észre venni hogy picit befelé hajlik a gumi pereme (nekem még tetszett is ). A 18" miatt kell /40, de a /45 is jó, csak csalni fog az órád picit...

Sansz Elküldve: 2012-05-07 17:17 Segítsetek!

Sziasztok!
e46-os széria
A coupe és a limo bal első ajtajának az ajtóhatárolója és az ajtózárja megegyeznek?
Előre is köszi, aki segít.

Sansz Elküldve: 2012-04-15 19:48 Fóliázás

xlzx írta:
Coyote írta: ..Oldalról is fotózd le a fóliázott ablakokat, kíváncsi lennék hogy mutat! Amúgy eddig eléggé szép!




képek:




Én is meg akartam csináltatni, de elvileg bejött egy olyan (rendelet vagy bánom is én hogy mi) január egytől, hogy semmilyen fólia (csak gyári) nem lehet az első ablakokon. Miután megbüntették ez miatt a barátomat lemondtam róla, mert csak hátra nem akarok rakni. :/
Ti mit tudtok erről a dologról?

Sansz Elküldve: 2012-04-14 19:15 Motorolaj

pomzi írta:

Ha kicseréltétek megírhatnátok a tapasztalatot, h tényleg ez e a baj nálam is mutatkozik a jelenség, később veszi fel az olajat, a visszajelző lámpa is később alszik pár másodperccel, ha ez a hiba én is cserélem


Ezzel kapcsolatban én is várok tapasztalatot, nálam semmi szokatlan hang nincs, de 4-5 másodpercig sárga olajlámpám van, nekem is olajcsere után kezdett égni. :/[/quote]

A sárga az szerintem más lesz, ahogy korábbi hozzászólásokat olvasgattam, vagy kevés az olajszint, vagy az érzékelőd ment tönkre
[/quote]

Szintet már néztem, miután tovább maradt égve, de az jó volt és az óta is nézem de ugyan ott áll, akkor lehet az érzékelő lehet a hibás...
Még 1-re gondoltam, minden szűrőt cseréltem, de kartergázszűrőt azt még nem, az lehet esetleg probléma?

Sansz Elküldve: 2012-04-14 16:56 Motorolaj

pomzi írta:
valter320d írta:
patrik1987 írta: Üdv márkatársak! Segittségeteket kérném! Remélem johelyre irok! Indittáskor eléggé láncangja van a verdámnak,olyan mintha most cseréltem volna olajat és kb-4-5 másodpercig! olyan mintha visszafolyna az olaj! olaj most volt cserélve és láncfeszittő patron is! Valakinek valami ötlet? köszi elöre is!


ÖÖÖÖ szerintem neked is az a bajod mint nekem van az olajszivattyu nál egy megtartó mechanizmus:

http://bmwfans.info/parts/cata..._oil_pump/ 5-9 ig

És itt meg is rendelheted cikkszám alapján 5800 forint asszem

http://www.schmiedmann.hu/13%2...reses.aspx


Ha kicseréltétek megírhatnátok a tapasztalatot, h tényleg ez e a baj nálam is mutatkozik a jelenség, később veszi fel az olajat, a visszajelző lámpa is később alszik pár másodperccel, ha ez a hiba én is cserélem


Ezzel kapcsolatban én is várok tapasztalatot, nálam semmi szokatlan hang nincs, de 4-5 másodpercig sárga olajlámpám van, nekem is olajcsere után kezdett égni. :/

Sansz Elküldve: 2012-04-04 20:03 Hólyagosodás az ablakvezető oszlopoknál

YELLOW írta:
Atilla írta:
Az én "hólyagocskáim".


ez más, ez rozsda. amiről lentebb szó van, az az üvegnél lévő alsó gumi feldudorodása (neked az króm) a gond. nekem is olyan, mióta megvettem. az meg 5 éve volt. és akkor még fiatal autó volt.



Ez a jelenség is típushibának mondható, nem ez az első amin ilyet látok (többek közt sajáton is ), ha lekaparod ez alatt is ilyen fehér cucc van:/
A jó hír viszont az hogy párezerből és kis kézügyességgel eltüntethető.

Sansz Elküldve: 2012-04-04 20:01 Hólyagosodás az ablakvezető oszlopoknál

gampetibor írta:
BMW_0902 írta:
Atilla írta:
Sansz írta:
zoliika írta: Ha topik lett nyitva vesézzük már ki ,mert engem is érdekelne.Állítólag ez tipushiba........


Én pont egy hete fényeztem újra az enyémet ez miatt, hogy mitől lehet arra én nem találtam magyarázatot, ugyanis a víz ott nem tud megállni...
A festék alatt valami fehér por szerű anyag van (legalábbis nálam az volt), lehet az a ludas...

Nálam úgy kezdődött, hogy megjelent egy apró hólyag, aztán "osztódással szaporodott."


Csatlakozok. Ilyen nálam is van.

És ilyen: [url=]http://media.tumblr.com/tumblr...qcrqgv.jpg[/url]

Nekem egy karosszériás ismerősöm azt mondta, hogy:
"Ez típushiba, hogy a keret melletti rész elvileg cinkből, vagy miből van, és ha az vizet kap, na akkor az mivel tágul, így felnyomja a (nálam leszilikonozott) gumiborítást."

Én is úgy javítottam, meg, hogy felszedtem azon a részen ahol fel volt púposodva, majd egy jó adag fehér port kikapartam alóla, majd visszaragasztottam. Nálam 'hál Istennek olyan sima lett, hogy szinte nem is látszik, hogy volt ott vmi. Igaz jó alaposan beledöngöltem a helyére...

(A képhez: Igen, sajnos a tükör töve is sérült. Be volt hajtva, és valaki meg megütötte, a műanyag meg elpattant.)


Nekem pont ugyanígy néz ki. Hogy szedted fel? Mivel ragasztottad vissza?


Azon az oldalon kell elkezdeni felszedni, ahol a kilincsed van, nekem úgy jobban ment ha az ablakot teljesen leengedtem. Ha megkezded utána viszonylag könnyen fog menni, én sima csavarhúzó+rongyavégén szerszámmal dolgoztam. Úgy képzeld el hogy egy U alakú gumiréteg van a díszléc belsejében, ami ráül egy sima fémre, szóval semmi pattintgatás, lecsúszik róla csak nehezen... A végén pedig hátra fele kell kihúzni a visszapillantó tartó alól. Hát kb. ennyi, remélem valamennyire érthető...

Sansz Elküldve: 2012-04-03 19:31 Minimális hifi upgrade

seta írta:
Sansz írta:
xlzx írta: Sziasztok!

Adott egy 2003as 320d. Gyári kazettás business,6os cd tárral. Van egy sal aktív ládám. szeretném bekötni. El is jutottam odáig, hogy vettem egy jel átalakítót(hangszóróból rcaba). Hangszóróktól levettem a jelet, a cd tártól is hoztam egy jelet, az akksira is rákötöttem. Bekapcsol a láda rendesen,de mindig megy, szóval a cd tártól lehet rossz jelet hoztam át. Viszont most jön a nagyobb probléma. Összevissza szól. másik autómban nem ilyen. Hol ad mélyet,hol nem. Mintha külön kezelné a frekvenciákat vagy nem is tudom. ötlet?


üdv


Szia! Minden frekcencia tartományt meg akar szólaltatni az erősítőd a ládáddal azért olyan.
Jobb fajta erősítők ezt ki tudják küszöbölni, rajtad lehet segíthet egy frekvencia váltó, amit még az átalakító elé kell kössél, de ebben nem vagyok 100%-osan biztos.
Az állandó feszkó alatt lévő erősítő nem jó ötlet, mert haza vágod vele az aksidat vagy rosszabb esetben akár ki is nyulladhat, vagy csináld meg kapcsolósra, vagy keress olyan szálat, ami csak akkor ad le áramot ha bekapcsolod a rádiódat.


Azt vágod ugye h a kérdés közel 1 éves


Láttam, de ha már úgy ott volt megválaszolatlanul...

Sansz Elküldve: 2012-04-02 21:32 Minimális hifi upgrade

xlzx írta: Sziasztok!

Adott egy 2003as 320d. Gyári kazettás business,6os cd tárral. Van egy sal aktív ládám. szeretném bekötni. El is jutottam odáig, hogy vettem egy jel átalakítót(hangszóróból rcaba). Hangszóróktól levettem a jelet, a cd tártól is hoztam egy jelet, az akksira is rákötöttem. Bekapcsol a láda rendesen,de mindig megy, szóval a cd tártól lehet rossz jelet hoztam át. Viszont most jön a nagyobb probléma. Összevissza szól. másik autómban nem ilyen. Hol ad mélyet,hol nem. Mintha külön kezelné a frekvenciákat vagy nem is tudom. ötlet?


üdv


Szia! Minden frekcencia tartományt meg akar szólaltatni az erősítőd a ládáddal azért olyan.
Jobb fajta erősítők ezt ki tudják küszöbölni, rajtad lehet segíthet egy frekvencia váltó, amit még az átalakító elé kell kössél, de ebben nem vagyok 100%-osan biztos.
Az állandó feszkó alatt lévő erősítő nem jó ötlet, mert haza vágod vele az aksidat vagy rosszabb esetben akár ki is nyulladhat, vagy csináld meg kapcsolósra, vagy keress olyan szálat, ami csak akkor ad le áramot ha bekapcsolod a rádiódat.

Sansz Elküldve: 2012-04-02 21:27 Minimális hifi upgrade

Szabi46 írta: Sziasztok!
Nekem is 6hangszórós "HIFI" van a coupe-ban, és ezt szeretném kicsit bővíteni, vagy cserélni, hogy szebben és kicsit erőteljesebben szóljon. Hamarosan dynavin lesz a gyári business cd-helyett ami elvileg 4*50w. Szóval elég lenne ha csak valami jó minőségű hangszórókat cserélnék? Vagy erősítő téma lenne mindenképp a legjobb megoldás? A csomagtartóm sajnos nem cd-táras, legalábbis a kárpiton nincs kialakítva kis ablak, hogy mi van a helyén azt nem tudom, de gyárilag ott van a H/K erősítője nem? Oda kellene bekötni ha akarok erősítőt? Sorry de nem vagyok otthon a témában... :S


Attól függ milyen rendszert akarsz, határ a csillagos ég...
Azt a 4*50w-ot szerintem mindenképp használd ki, ha ennyi elég (ez nem túl nagy zene), akkor előre érdemes nézni egy mély-közepet, csipogóval, hangváltóval hátra pedig két ovált.
Ha erősítőzöl is, akkor előre jó fajta mély-közép + hasonló minőségű csipogó, utóbbiból esetleg kettő hogy jusson a hátsó ajtóba is, hátulra pedig rakhatod az erősítő által meghajtott ovált és/vagy mély ládát.

Sansz Elküldve: 2012-04-02 21:12 Gumi

b_imi írta:
gronholm írta: szép jó reggelt mindenkinek!

Az lenne a problémám, hogy van nekem négy gyári OEM Style68 stílusú felnim az autón! Elől 225/45 R17 hátul pedig 245/40 R17 volt rajta. De cserélni kellett a két hátsót és nekem a gumis felrakta 225/45 R17-et és most már 4 egyforma gumi van a gépen! Problémám az hogy utólag rájöttem hogy a hátsó felnim 8,5J széles az első 7,5J széles! Ez nem probléma a guminak hogy egy kicsit szélesebb a hátsó mert ilyenkor ugye nagyobb gumit raknak hátra. Köszi.


Nyugodj meg, jó így.


Nyugtázom, én is pont így használom már fél éve és még tán jobban is tetszik, mert ugye a gumi így bentebb van kicsit a felni pereméhez képest.

Sansz Elküldve: 2012-03-26 21:33 Hólyagosodás az ablakvezető oszlopoknál

zoliika írta: Ha topik lett nyitva vesézzük már ki ,mert engem is érdekelne.Állítólag ez tipushiba........


Én pont egy hete fényeztem újra az enyémet ez miatt, hogy mitől lehet arra én nem találtam magyarázatot, ugyanis a víz ott nem tud megállni...
A festék alatt valami fehér por szerű anyag van (legalábbis nálam az volt), lehet az a ludas...

Sansz Elküldve: 2012-02-23 20:20 alufelni

RePTaiL írta:
YELLOW írta:
Sansz írta:
RePTaiL írta:
Sansz írta: Sziasztok!

Aki kicsit jobban jártas benne, vagy esetleg próbálta már, az segíthetne...
E46 320d M futóművesre szeretnék 18"-os felnit rakni, et számot nem tudok és igazából azt sem hány " széles, azt viszont igen, hogy 245/40 R18-as gumik vannak rajta.
Szerintetek elférne? én az elejében nem vagyok biztos...


pont az ET szám és a szélessége lényeges


Et az 20, BMW M5 (E60) felnik, szélességét én 8,5"-ra saccolom...


akkor felejtős!!! már csak az agyméret (középrész) is nagyobb oda alapból gyűrű kellene, de úgy kilógna mint annak a rendje.


igen, ez a részinges felni, 3asra abszolút nem jó sajnos


rendben, köszönöm srácok!