Szabi15 fórum hozzászólásai

Szabi15 Elküldve: 2021-06-19 09:11 Mi lehet a baj?_

Szabi15 írta:
YELLOW írta:
Szabi15 írta: Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!


szerintem akár trafó is lehet a gond. nem megy egy henger, erő akkor sincs, bubu-s a hangja, mint egy subaru-nak, és kegyetlen büdös a kipuf. ha közben villog az EML lámpa, akkor próbálja indítani a hengert. de ez lehet simán akármelyik jeladó is, főtengely, vez tengely (kettő is van). Valvetronic-ot nem mondanám, mert ha az rossz átáll vészüzembe és megy, csak nem olyan jól. jó lenne hibát kiolvasni, sokat segítene.


Köszönöm a választ. Én is úgy gondoltam, hogy diagra kell rakni és hátha okosabbak leszünk. Ha lesz bármilyen eredmény az ügyben, azt itt jelzem, hátha tudok majd segíteni valakinek vele.



Sziasztok.

Megtörtént a hibakód kiolvasás, ami ezt a két kódot hozta magával:
- 2850 variálható Bütyköstengely vezérlés; vezérlés szenzor
- 2852 Variálható Bütyköstengely vezérlés; hivatkozási szenzor.

Ez a két hiba marad megfolyton, a törlés után. Az első olvasáskor a folytószelepet, légtömegmérőt, katalizátort is hozta. (ez nem újdonság számomra sajnos)

Kérdésem az, hogy ezek pontosan mely szenzorok az autóban?
Köszönöm a válaszokat!


Szabi15 Elküldve: 2021-06-13 10:53 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta:
Szabi15 írta: Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!


szerintem akár trafó is lehet a gond. nem megy egy henger, erő akkor sincs, bubu-s a hangja, mint egy subaru-nak, és kegyetlen büdös a kipuf. ha közben villog az EML lámpa, akkor próbálja indítani a hengert. de ez lehet simán akármelyik jeladó is, főtengely, vez tengely (kettő is van). Valvetronic-ot nem mondanám, mert ha az rossz átáll vészüzembe és megy, csak nem olyan jól. jó lenne hibát kiolvasni, sokat segítene.


Köszönöm a választ. Én is úgy gondoltam, hogy diagra kell rakni és hátha okosabbak leszünk. Ha lesz bármilyen eredmény az ügyben, azt itt jelzem, hátha tudok majd segíteni valakinek vele.

Szabi15 Elküldve: 2021-06-12 08:37 Mi lehet a baj?_

Sziasztok.

Tegnapi nap folyamán elmentem bevásárolni, aztán körülbelül egy óra múlva indultam volna haza, de az autó indítás után lefulladt, újbóli próbálkozásra beindult, a fordulat felszökött, majd leesett 200-300-ra körülbelül. Harmadik indításra, már nem fulladt le és a fordulat sem esett le, azonban az EML felirat, a DSC lámpa valamint a kézifék sárga izzói villogtak!!, fordulat pedig fel le ugrált 1000-1500 között. 200 méter után az erő elszállt az autóból és durva rángatásba kezdett, ahogy kinyomtam a kuplungot ez megszűnt, csak maga tehetetlenül gurultam, majd sikerült félre állnom, ahol leállít újraindít - semmi változás. Majd ezt eljátszottam még két-háromszor és az autó "megjavult", azért írom így, mert haza tudtam vele jönni, de érezhetően nincs meg benne az az erő ami előtte jellemezte. Hozzáteszem máskor csinált már hasonlót, akkor arra gyanakodtam, hogy az egyik vízcső cseréjekor az elfolyt víz zárlatot okozhatott valahol, mert pár nap múlva hűlt helye volt a hibának és a hibaolvasás sem mondott semmit. Most azonban nem érhette semmilyen víz a motorteret, maximum a sok eső ami esett, de azt kizártnak tartom, hogy beázzon hisz eddig sem történt.
A kérdés az mi lehet a probléma? Vezérlés, elektronikai gond, esetleg központi rendszer hibásodott meg?

Az autó típusa 318i N42 motorkóddal ellátva. Tudom-Tudom! eddig hála égnek csak gyanúim voltak a vezérlésre, gondom soha.

Köszönöm a válaszokat és a segítségetek!
Szép hétvégét mindenkinek!

Szabi15 Elküldve: 2020-03-18 13:11 N46 és N42 motorok

Sziasztok.

Adott egy N42B20A a hiba jelenség az, hogy beindítás után tökéletes minden beáll az alapjárat szépen egyenletesen jár, de ahogy gázt adok neki és 2500 fölé pörgetem a motort elkezd remegni az autó, motornak csúnya hangja lesz majd a fordulat annyira leesik, hogy le is fullad a kocsi. Egyből beinditani utána nehezen lehet sokáig teker és gázt is igényel.


Mi lehet a probléma?