Ez egy archivált weboldal! bővebben
Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2008-09-02 17:07 Vennék...

A vese kerettel egyutt, egyben van. Van egy elulso, meg egy hatso fel, es a ketto ossze van pattintva.
A gyari alapbol olyan, hogy fekete a kozepe.
Itt megtalalod a cikkszamot ami alapjan rakerdezhetsz az arra. Vagy a bmwteile.hu-n beirod. 1-es es 2-es elem

Tano Elküldve: 2008-09-02 06:36 Elromlott Navi

Hali!
Termeszetesen ki lehet. Majdnem megtalaltad a valaszt, olvass lejjebb 3-4 hozzaszolast
Petike valaszat ajanlom figyelmedbe, hogy kit keress. De neked valamivel tobbe fog kerulni mint Petike valaszaban emlitett 200, mert neked ha jol ertem akkor csak alap CD-s fejegyseg van az autoban.
Udv!

Tano Elküldve: 2008-09-01 21:45 Tolató radar

Nos, ajanlom figyelemdbe a pdf doksi 11. oldalanak D abrajat. Tehat roviden:
- Csatlakozo lehuz.
- Majd az adot elforgatni, hogy a vagat egybeessen a kituremkedessel, es ekkor ki lehet huzni a helyerol. Majdnem mint az izzocsere

Tano Elküldve: 2008-09-01 21:36 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Ja meg annyi, hogy szerintem van ertelme a cserenek. Az ido vasfoga azert az olajat is megeszi. Es termeszetesen elhasznalodik, akarmennyire is zart a rendszer.

Tano Elküldve: 2008-09-01 21:33 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Megeloztel

Jo megoldasnak tunik az is amit te irtal.
Ez esetben talan a 4-es es/vagy a 7-es csavarokat kell kicsavarni lent. Wow, ez meg egyszerubbnek tunik mint az en elkepzelesem. Csak kerdes, hogy ekkor csak simen ki fog-e folzni az olaj a kormanymubol, vagy nem?

Tano Elküldve: 2008-09-01 21:28 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Nos.
Kicsit tanulmanyozva a rendszer felepiteset az alabbiakra jutottam, hogyan lehetne elerni, hogy csak uj olaj keruljon bele.
- Tartaly kiuritese amennyire csak lehet. Uj olaj betoltese.
- A tartalyba visszavezeto csovet (9-es elem) a 10-es csatlakozonal megbontani, leeresztotartalyba, edenybe dugni.
- Beinditani, es kormanyozni, hogy az uj olaj vegigmenjen a rendszeren, kozben utantolteni a tartalyba uj olajat a szukseges mertekben.
- Amikor a 9-es csobol mar uj olaj folyik, akkor leallit, es visszacsatlakoztat a tartalyra.

Ebben az esetben elmeletileg a teljes rendszerben uj olaj van, mert ugye a regi nem tudott visszafolyni a tartalyba.
A muvelet sarkallatos kerdese, hogy mennyire hozzaferheto az emlitett 9-es csoszakasz.
Eszrevetelek?

Tano Elküldve: 2008-09-01 21:17 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Sajnos azt en sem tudom, hol lehet teljesen leereszteni a rendszert.
Nemreg a neten olvastam egy kepes DIY-t a szervoolajcsererol. Ott a tartalybol szivta ki, majd betoltotte az ujat. Ezutan nehanyszor jaro motornal utkozestol utkozesig elforgatta a kormanyt. Leallitotta a motort, majd ismet leszivta a tartalyt, es uj olajat toltott bele. Ezt eljatszva sajnos nem az egesz cserelodik, hanem a regi olaj nagyresze cserelodik csak ki, mert ugye lesz keveredes. Meg igy nem eppen a leggazdasagosabb, mert tobb olaj kell a cserehez, ha jobb eredmenyt akarunk.
Szerintem biztos van leeresztesi pontja a szervo rendszernek is.

Tano Elküldve: 2008-09-01 20:38 Állófûtés és hûtés

Sajnos visszajelzese nincs kozvetlenul. De gondolom a hibataroloba kuld jelet ha gond van vele.
Kozvetett modon tudod ellenorizni:
-Nem bug fel egyaltalan.
-Vagy amikor melegitene huvos idoben (talan 15 fok alatt, de ebben nem vagyok biztos), de alul a "kipuffogonyilasan" nem meleg levego jon.
-Hidegben lassabban melegszik be a motor mint szokott. De ez termosztathibanal is igy van.

Nekem ezek az otleteim vannak, de lehet meg valakinek eszebe jut mas is.

Ja jut eszembe, nekem akkor is felbug par masodpercre, amikor csak siman nyitom az autot. Tehat meg ra sincs adva a gyujtas.

Tano Elküldve: 2008-08-31 19:52 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Tehat nem KELL, nincs eloirva gyarilag.
A sajat belatasod szerint hogy mikor tartod celszerunek. Erre mindenki mast fog mondani szerintem.
En szemely szerint kb 100E km-enkent fogom az enyemben ezutan.
Udv!

Tano Elküldve: 2008-08-30 15:59 Állófûtés és hûtés

Szia!
Jol gondolod, ez a motornak segit elobb bemelegedni huvosebb idoben. Kapcsolni nem kell sehogy, a kulso homerseklet fuggvenyeben automatikusan mukodik. Gyujtasraadasnal melegebb idoben is leteszteli magat, ezt egy bugo hang kisereteben hallod. Olyan mint amikor egy turbina felporog. Hidegben amikor futeni is fog az auto hasa alatt a jobb elso kerek mogott kicsit balra van egy kivezeto nyilas ahol kiaramlik az egestermeke. Merthogy a gazolajat egeti el ez is. Ha rendesen muxik, akkor hideg idoben azon a nyilason majd meleg levegot fog kifujni mikozben hallod a bugast.
Kb ennyi a mukodeserol. Szoval semmi dolgod nincs vele gyakorlatilag.

Tano Elküldve: 2008-08-29 16:30 újonc kérdései :)

így igaz. Szolnokon nincs sajnos. Legközelebb hozzá csak kecsó (60km) vagy Békéscsaba és Bp (100-100)

Tano Elküldve: 2008-08-29 13:50 elsõ ülések alatt fekete kis doboz

Küföldi fórumban úgy olvastam, hogy ebben az esetben úgy látja a rendszer, hogy ü ott valaki, tehát fogja nyitni a zsákot.

bmw320: Ki lehet kapcsoltatni, de ehhez programozni kell a vezérlést. Vagy szervízben, vagy pedig megfelelõ felszereléssel rendelkezõ embernél.

Tano Elküldve: 2008-08-29 10:42 elsõ ülések alatt fekete kis doboz

http://apexcone.com/JimPowellH...caros.html" target="_blank">Ezen az oldalon a lap alján megtaláod a rajzot.

De nézesd meg, mert nem biztos hogy az ülésfoglaltság jelzõ rossz. Lehet csak egy ülésmozgatáskor keletkezett kontakthiba miatt világít. Nekem ilyen volt 2x is eddig.
De ha berakod ezt a kapcsolást, akkor is ki kell töröltetni a hibatárolót, mert magától nem alszik el ez a lámpa.

Tano Elküldve: 2008-08-28 19:27 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Idézet: milyen az a sima ATF?


Másnéven Automata Hajtómû Olaj (Automatic Transmission Fluid). Ilyet használnak az autók szervószivattyúiban. Ahol "sima" motorolajat árulnak, ott kapsz ilyet is Dexron III szabványnak megfelelõt vegyél.

Tano Elküldve: 2008-08-28 17:03 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Ja, akkor jól írja a japán oldal is. Nézem a realoem-en, neked az S5D 250-es váltó van az 1,8-ashoz, míg nekem a 20d-hez a 280-as van és ahhoz kell egy picivel több.
Hát nem tudom mennyit számít majd az az 1 deci. A leírások szerint a betöltõnyílás maga a szintjelzõ is, annak a szintjéig kell feltölteni.