Ez egy archivált weboldal! bővebben
Tano fórum hozzászólásai

Tano Elküldve: 2006-07-28 14:01 Gáz levegõ helyett

Én nem nitrogénrõl, hanem vmi biztonsági gázról hallottam (google-ban keresve pl Secur-Pneus), ami olaj és nedvességmentesen tart. Gondolom azért tartja jobban a nyomást, mert jóval kissebb a hõtágulása, nem?

Tano Elküldve: 2006-07-27 10:06 Csodaszerek - Mûködnek?

Little_Dave: Hm, érdekes ez a világ. Egyszerûen nehéz eldönteni hogy mi a jó, mert mindent meg tudnak cáfolni, mindkét oldalról
Én is láttam tesztet, Metabond adalékról. Olyan erõkaros-görgõs súrlódásbemutató szerûséget, biztos láttatok már hasonlót. Az érdekes volt, hogy ezzel az adalékkal jóval nagyobb erõt kibírt a görgõ mielõtt megakadt, mint a sima motorolajjal.
Mondjuk a nagy cégeknek nem éppen érdeke, hogy ezek a kütyük terjedjenek, nem?

Tano Elküldve: 2006-07-27 09:59 Csodaszerek - Mûködnek?

Igaz, tényleg ennyire jönek ki a fogyasztásaim a jelenlegi használat mellett, csak érdekelnek azok a dolgok, amivel javíthatok az autón még egy kicsit. Ha nem is jelentkezik jelentõs csökkenés, mert ennél tényleg nem nagyon lehet kevesebb nálam, de ha a motor alkatzrészeinek jót tesz, akkor is megérheti.
Meg másoknak is felhívjuk a figyelmét, akiknek esetleg többet segíthet

Tano Elküldve: 2006-07-26 19:33 Olajcsere_

Egy kis segítség!

http://bmw.e39.hu/Olaj.htm

Nekem még régebbi fajta 320d-m van a könyv azt írja hogy minden olaj jó, ami egyidejûleg megfelel az A3-B3 minõsítésnek. Sorrendben preferált a 0W-X, 5W-X, majd a 10W-X.
Rengeteg féle olaj van, nehéz a választás. Lényeges, hogy ne váltogassunk minden cserénél másik márkát az okos könyvek szerint.

Tano Elküldve: 2006-07-26 19:24 Csodaszerek - Mûködnek?

Hm, érdekes amit mondasz. Ilyen mágneses gyûrût volt alkalmam kipróbálni palackos szódán, és abban a buborékokat tényleg felfinomította, apróbbak lettek. Az egyik munkatársam a Volvo-jában használ hasonlót, és szerinte csökkentett a fogyasztáson, és javított a teljesítményen.

Kiváncsi lennék mások tapasztalataira is, mert érdekes "kütyük" ezek!

Most akkor hol az igazság?

Tano Elküldve: 2006-07-25 19:31 Csodaszerek - Mûködnek?

Sziasztok!

Biztos sokan hallottatok vagy láttatok már reklámot különféle mágneses vagy más elven mûködõ eszközökrõl, amelyek javítják a belsõégésû motorok hatásfokát. Itt van 2 példa amirõl én hallottam.

http://www.supertech.co.hu/
http://www.reneval.hu/hu/rm.php és
http://www.reneval.hu/hu/renevmag.php

Használ valamelyikõtök ilyet, esetleg van tapasztalata ilyen téren? Érdemes foglalkozni vele? Megéri?

Üdv!

Tano Elküldve: 2006-07-21 11:21 Légtömegmérõ

Üdv evribádi!!

Hosszú kihagyás után visszatértem, ismét egy kérdéssel.

Rámérettem a légtömegmérõre, és az jónak tûnik. Az akadozás fennáll továbbra is, igaz nem mindig jön elõ ezért újabb teóriám van.

http://realoem.com/bmw/showpar...;amp;fg=50

Az ábrán 1-es számmal jelölt alkatrészt kipuffogó hûtõnek hívja (alu színû henger a motor elején kersztben) ennek a jobb oldali végén van egy EGR szelep nevû vmi. Ha jól tudom akkor a motorba beömlõ levegõ nyomásának függvényében ez a szelep nyit, és a fölösleges levegõt átvezeti az 1-es elemen keresztül a kipuffogóba.
Lehetséges-e az, hogy ez az EGR szelep mondjuk szorul, nem mindig jókor nyit és zár, ezért a motorba beömlõ levegõ nyomása ingadozik, és ebbõl adódnak a megtorpanások? Fõleg hogy csak 4. és 5. seb.fokozatban fordul elõ a jelenség. Légtömegmérõ hiba esetén a kissebb fokozatokban is ugyanúgy rángatna?

És még egy kérdés. Azt hallottam egy szerelõtõl, hogy ha ennek az 1-es hûtõnek a jobb oldalát fixen lezárják egy lemezzel a 4-es alátét formájában, csak nem lyukasan hanem zártan, akkor plusz töltõnyomás érhetõ el, mert a szelep nyitása ellenére nem tud levegõ kiáramlani a beömlõ részrõl, és ezzel plusz lóerõk nyerhetõk. Nos ez igaz-e, és ha igen, mennyiben károsíthatja a motort?

Bocs hogy kicsit hosszú lett, de szerintem érdekes a felvetés! Várom az ötleteket, tapasztalatokat.

Üdv!

Tano Elküldve: 2006-06-19 19:19 Ablaktörlõ probléma

Köszi megnézem!

Tano Elküldve: 2006-06-18 11:08 Ablaktörlõ probléma

Up!

Kérem, valaki meg tudná mondani hogy hol is találom az ablaktörlõ rendszer reléjét?

Tano Elküldve: 2006-06-15 23:18 BenzinHiéna

Miért, szerinted van érdemi különbség a 95-98 között? Szerencsére én dízeles vagyok

Tano Elküldve: 2006-06-15 20:40 BenzinHiéna

Ja a link lemaradt a nagy sietségben

http://www.holtankoljak.hu/index.php

Tano Elküldve: 2006-06-15 20:40 BenzinHiéna

És itt van egy másik is, ez még talán jobb is.
Sok spórolást

Tano Elküldve: 2006-06-04 17:04 Ablaktörlõ probléma

Hm, kösz a tippet. És pontosan hol található ez a relé?

Tano Elküldve: 2006-06-03 10:45 Ablaktörlõ probléma

Üdv!

A tegnapi nagy esõzés során folyamatosan kellett használni az ablaktörlõt és igencsak meglepõdtem, amikor kb 30-40 perc után egyszercsak fogta magát és megált. Próbáltam bekapcsolni, de sem lefelé húzva a kart, sem locsoltatva, sem a töbi fokozatban nem indult el. Megáltam, miután nagy nehezen találtam majdhogynem vakvezetve egy bekötõutat. Leállítottam a masinát, és beindítás után ismét ment az ablaktörlõ. De néhány perc után ismét leált. Puff neki, ismét megállás, újraindítás. Ezután már csak manuálisan, szakaszosan törölgettem, így már kibírta az út végéig.

Mi lehet a problémája? Létezik hogy a folyamatos használattól túlmelegszik és vmi elektronika lekapcsolja : Vagy biztosíték gond lenne? Más is tapasztalt már ilyet? Pls help, mert igencsak veszélyes így vezetni esõben!

Tano Elküldve: 2006-05-31 17:39 Eladó cuccok

Megnézettem a kámpjútert, és nem jelez hibát, a mért értékek is normálisak, úgyhogy még elmegyegetek ezzel a masszméterrel egy ideig. Legfeljebb egy pindurit visszaveszek a padlógázból és akkor nem zavaró.