Sziasztok!
Tavaly vásároltam egy e60-ast M54b22-es motorral (2004-es évjárat). Az lenne a kérdésem, hogy mikor megvásároltam az autót és hazahoztam (2000km-t ) jöttem vele hiba nélkül a hátsó lökhárító sem volt olajcseppes semmi. Első olajcsere után Castrol Edge 5w30 Titanium került bele ezután pár száz km-el már láttam a hátsó lökhárítón olaj cseppeket és az olajam kezdett fogyni, kék füst néha szállt. Ekkor egy szerviz segítséget kértem azt mondták cseréljem le 10w40-re és megszűnik (262 E km van az autóban). 10w40-ből is csipegetett a lökhárítón minimális olajcseppek viszont a füstölés teljesen megszűnt. Ekkor a totalcar oldalán láttam egy videóban, hogy karter szellőző szelep gyakori hiba leellenőríztem a motoron és bizony hibás volt. Csere után megszűnt az olajcsipegetés.
Le akarom cserélni az olajat viszont nem tudom milyenre, ugye a gyári LL-04, LL-01 olajok közül melyik lenne a jó választás ( shell, fuchs, liqui) vagy próbáljam meg a Fuchs esetleg Liqui Moly 10w-40 teljes szintetikus olaját esetleg egy prolonggal? Nem tudom mennyire lenne ez káros a motorra jó és ha a gyárira váltanék mennyi esély van arra, hogy a füstölés visszatér? Azzal tisztában vagyok, hogy "olajzabálós" motor, de nem mindegy mennyit. Éves szinten maximum 15 E-km-t megyek. Válaszokat előre is köszönöm

!