YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-05-22 14:06 Olajcsere

vivaladiesel írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:

A bmw-k közül egyedül az e39, ami érdekel de mivel a piacon lévő 525d-530d-k többsége egy elhanyagolt romhalmaz ezért más márkákat is nézegetek.
Bmw e39, Audi, Merci ez a három a befutó.


szerintem audi felejtős. egy nagy márkaszervizessel beszélgettem mostanában, nagyon szidja. nagyon sok gond van az audikkal. azt mondja a seat-okkal kevesebb gond van. elektronikai problémákra kell gondolni, nah meg a 2.0 pdtdi-kre. inkább Mercit vegyél, ha nem találsz jó e39-et.


Köszi az infót. Dolgoztam Vw szalonban, a Pd elemeknek két fajtája van: Bosch és Siemens. Az utóbbi egy katasztrófa... Mostanában már garanciában cserélik az összes pd elemet ha 1 bedöglik.
Ennek ellenére C, E vagy S osztály lesz ebből, úgy érzem.


ha olyan évjáratban gondolkozol, mint E39, akkor szerintem C osztály felejtős. szerintem nagyon nem mercis, kb nekem olyan A-ostályos a belsőre. (azé a BMW-nél nem így van), viszont az E osztály az nagyon baba, volt szerencsém, tényleg luxus és igaz mercis belő. az S osztály meg csak régebbit kapsz, és az sem ér annyit. szerintem az E osztállyal jársz a legjobban.

YELLOW Elküldve: 2012-05-22 13:48 Olajcsere

vivaladiesel írta:

A bmw-k közül egyedül az e39, ami érdekel de mivel a piacon lévő 525d-530d-k többsége egy elhanyagolt romhalmaz ezért más márkákat is nézegetek.
Bmw e39, Audi, Merci ez a három a befutó.


szerintem audi felejtős. egy nagy márkaszervizessel beszélgettem mostanában, nagyon szidja. nagyon sok gond van az audikkal. azt mondja a seat-okkal kevesebb gond van. elektronikai problémákra kell gondolni, nah meg a 2.0 pdtdi-kre. inkább Mercit vegyél, ha nem találsz jó e39-et.

YELLOW Elküldve: 2012-05-22 13:38 Olajcsere

vivaladiesel írta: Biztosan ti is hallottatok a Castrol olajokról az utóbbi években hideget-meleget. Nekem sincs jó tapasztalatom vele... Az előző autóm, ami egy pdtdi passat volt elég rendesen csipegette. Utána Mobil 1-re váltottam abból nem nagyon kellett után-tölteni. Emiatt a 320d-is Mobil 1 olajat kapott (bmw LL 01 minősítés szerint) Nagyon szépen duruzsolt tőle a négyhengeres. Általában az unixból vagy az olajshop.hu-tól rendelem.
Bátran ajánlom mindenkinek.



én meg használtam castrol-t, de csakis SLX-et professional PowerFlow. nekem semmi bajom nem volt vele. viszont az eddigi lelőhelyemen, itt volt a legolcsóbb 2800/l, de most már 3300 lett. csak azért mert most már Edge professional PowerFlow lett a neve. mert az ugyanolyan Aral, BP nem drágult. én ezeket preferálom. eddug az aral és a castrol is bevállt, pedig más autóba is hazsnáljuk szintén SLX longtec-et. sok embernek rendelek olajat innen és ezeket a típusokat, eddig semmi negatív tapasztalat nincs. és ezek németben palackozottak.

YELLOW Elküldve: 2012-05-22 10:13 riasztó?

badboy1980 írta: Szia.

Nincs semmi a tetőn bár belülről van egy feher doboz,Bogár sincs bent legalább is gondolom.Egyre sűrűbb a jelenség bezárom,riaszt kinyitom megint be ha szerencsém van akkor nem riaszt újra.Valami más gond
nem lehet gondolok valami érzékelőre vagy ilyesmi?




a tetőkárpiton van a doboz, négyzet alakú, mint itt középen:


abba van az ultrahangos fej. asszem lehet kalibrálni is, de ebben nem vok biztos. ennyi a szenzor benne. legalábbis ez a gyári.
ha nem gyári van, akkor zárat néz, vagy a napellenzőhöz van betéve két kis mikrofon szerű cucc két oldalra.

YELLOW Elküldve: 2012-05-22 09:21 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

badboy1980 írta: Sziasztok.

Kedvező árakkal vállaljuk Bmw szinte majdnem összes típusának a motor teljesítménynövelését, Egr,Dpf szoftveres kikapcsolása stb stb.Nem Tuningbox !!!
Gyári értéket kiolvassuk lementjük és azt modositjuk.
Irjatok bátran...Segítek is ha tudok bármibe.

Szelényi Autószerviz Békéscsaba

Üdv.


Denso ECU-s Mazda5 (2.0 110 lE) is tudtok? a DPF-et ki is kell venni.

YELLOW Elküldve: 2012-05-22 09:10 riasztó?

badboy1980 írta: Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek.e 46 320d 2000 es évjáratú Bmw van és ha bezárom akkor néha megszólal a riasztó benne,lámpák villognak nyitáskor is záráskor is.Hiba nincs letárolva.Sajnos már egyre ritkában jön elő a jelenség néha bezárom és napokig semmi baja néha meg bezárom és 2 perc megszólal utána kinyitom ismét lezárom és nem riaszt.Légyszíves segítsetek mi lehet a baja,mert már megörülök mikor éjszaka 2 kor is riaszt.

Köszönöm.


lehet néha bezársz egy bogarat...
vagy lóg valami a tükör alatt, pl illatosító wunderbaum, aztán az erős szél meglengeti a kasztnit, vagy lehet mozog a föld és ez beriaszt neki. márha a tetőn ott van a fehér ultrahangos doboz.

YELLOW Elküldve: 2012-05-22 09:06 Piros olaj lámpa!!

vivaladiesel írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
SYA85 írta: Még sem olyan egyszerű a képlet, nem tudni mi lehet a baj, van valakinek ötlete?

Tünetek:
- Csörög a motor ha bemelegszik.
- Előfordul hogy leesik a fordulat alapjárat alá és kigyullad a piros olajnyomás lámpa, néha a motor is leáll ilyenkor.

Jeladók ellenőrizve, hibakódok átnézve, nincs semmi kézen fogható. Látott már valaki hasonlót??



Szia! Nincs értelme találgatni. Látogass el 320d4-hez (Nagy Miki, Nyíregyháza).
http://www.bmwfanatics.hu/szer...html?id=43

A BMW Magisz-t viszont nem ajánlom, gyomorforgató ami ott megy...


főleg így, hogy debreceni... még messze sincs.
amúgy a csörgés lehet normális is, attól függ mennyire csörög. a melegedésre csörgés egyik jele ha hajtókarcsapágy törés történt. ha nagyon csörög, ugye akkor meg lánc. de ezt már ebszéltük, hogy típushiba. ha egyszer megnyúlt valahol, utána csörgés lesz.



Nekem is a vez.lánc+láncfeszítő ugrott be elsőnek de nem akarok találgatni.


ezt már beszéltük vele. de úgy tudom az N40-es blokkban nincs is feszítő. sokan utólag szereltették be. nekem ez rémlik. de ennél a blokknál ez típushiba, hogy megugrik a lánc.
ezekben nincs Valvetronic, így elvileg, akkor nem is csöröghet úgy, ahogy gondoltam, mint ahogy az enyém.

YELLOW Elküldve: 2012-05-22 08:39 Piros olaj lámpa!!

vivaladiesel írta:
SYA85 írta: Még sem olyan egyszerű a képlet, nem tudni mi lehet a baj, van valakinek ötlete?

Tünetek:
- Csörög a motor ha bemelegszik.
- Előfordul hogy leesik a fordulat alapjárat alá és kigyullad a piros olajnyomás lámpa, néha a motor is leáll ilyenkor.

Jeladók ellenőrizve, hibakódok átnézve, nincs semmi kézen fogható. Látott már valaki hasonlót??



Szia! Nincs értelme találgatni. Látogass el 320d4-hez (Nagy Miki, Nyíregyháza).
http://www.bmwfanatics.hu/szer...html?id=43

A BMW Magisz-t viszont nem ajánlom, gyomorforgató ami ott megy...


főleg így, hogy debreceni... még messze sincs.
amúgy a csörgés lehet normális is, attól függ mennyire csörög. a melegedésre csörgés egyik jele ha hajtókarcsapágy törés történt. ha nagyon csörög, ugye akkor meg lánc. de ezt már ebszéltük, hogy típushiba. ha egyszer megnyúlt valahol, utána csörgés lesz.

YELLOW Elküldve: 2012-05-21 14:27 angel eye

RePTaiL írta:
laksa írta:
laksa írta: 2002-es E46 Coupe-ra angel eye-t szeretnék vásárolni gyári Xenon lámpára (projektoros)
A kőr mérete mindegy,hogy coupe,vagy limuzin?




Senki nem tudja


Mindegy, hogy coupe vagy sedan!


ha facelift-es akkor szerintem nem mind1.

YELLOW Elküldve: 2012-05-21 13:23 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Coyote írta:
vivaladiesel írta:
hancurozo írta:
Coyote írta: Elég szimpatikus... Persze a legjobb lesz majd egy 320D 184 LE-vel, olyan 2018 környékén

Simán lehet 5,1-es a fogyi. A hétvégén minden szabályt betartva (50/90), a régi hetesen, bámészkodósan, totyorgósan, de egyenletesen mentem a Siófok-Zalaegerszeg távot: átlag 4,6 liter, visszafelé többet előzgettem, és oda-oda léptem, 5,4 literre ment fel az átlag.

Dízellel lehet így bohóckodni, de azt gondolom, hogy aki így vezet, annak felesleges a 2 literes TD motor meg az erőtartalék. Ma reggeli autópálya már 5,6-ra tolta fel, mivel péntekig autópályázok, biztosan visszaugrik majd 6 liter fölé.

Persze nagyon jól nézett ki a teletanknál a RANGE: 1092 km


Szerintem a szabályokat be kell tartani. (ha mindenki így tenne, nem itélnék így meg a BMW tulajokat)
Ha valaki betartja a szabályokat akkor is jó az erőtartalék. (nem azért kell , hogy rettegésben tartsuk a közlekedés többi résztvevőjét) Rengeteg hielre vett új "miautónk" tötyög 40-50-nel lakott területen kívül (mert kell az új autó, csak a benyát nem tudják már fizetni), az előzésüket pedig jobb minnél rövidebb idő alatt befejezni (olyan ritkán mennek, hogy elfelejtettek vezetni). Sok fiatal puhapöcs gizdázik a kigyúrt autójával fél méterre a kocsi mögött. Ilyenkor vagy lassítasz (megkockáztatva, hogy belédjön) vagy az előre menekülés marad, ha félted a hátul ülő gyerkőcöket.


Szerintem a 90-es és a 130-as sebesség korlátozás betarthatatlan. Vicc kategória...


Arról tudtok, hogy most dolgoznak az új KRESZ szabályzaton, és lehet beküldeni emailen javaslatokat a minisztériumba? Szerintem érdemes lenne!

Én a sebességhatárokat így változtatnám:
- lakott terület: 50 maradhat alapból, viszont felülvizsgálnék MINDEN települést, és ahol van rá lehetőség (Balcsi-part, többsávos utak) 70-es táblákat szórnék ki.
- lakott területen kívül: 110 km/h
- autópálya: 150 km/h. A sebességkorlát eltörlésére mi még sem fejben, sem műszakilag (elöregedett autópark) nem vagyunk eléggé érettek, de igazából az autópályán inkább a románoktól és ukránoktól kell félni, nem saját magunktól.


én a 110-el egyet értek, ahol indokolt. sajnos sok ember digitális söfőr, csak fék, meg gáz. itt most konkrétan arra gondolok, hogy ott is menne 110-el, ahol az utak állapota nagyon rossz. aztán te mész 80-al mert nem akarod szétrázatni az autót, ő megelőz 110-el és neked vág valami aszfalt darabot, vagy egy kátyúba vetődik, megdobja, stb. 110-el egyetértek, ha a szar utakon, amiből jó sok van, nem engedik. ez megint plussz táblák kihelyezését jelentené, ami újra kedvez a megélhetési bűnözőknek, és mivel drága egy tábla és sok kelelne, lehet nagyon költséges lenne

YELLOW Elküldve: 2012-05-20 13:23 520i vásárlás

hancurozo írta:
YELLOW írta:
don80 írta:
jons írta:
don80 írta:
ezek szerint nem foghatok ki 1milláért türhetö 528-ast.5éve már hogy eladtam az e36 320-am olyan állapoban volt hogy esély se volt az alkura.ha apránként rákölt az ember fél millát még bele is férhet.manuál váltoval nagy motorral el nem tudom képzelni mi lehet vele a baj.


A többieknek már elmeséltem. Én tapasztalatból mondom neked, hogy felesleges abban reménykedni, hogy jó lesz a kocsi. Nekem volt egy 525i e34-esem. Fél millióért vettem akkor amikor a többi hasonló autó valahol 800körül volt. Azt hittem megváltom a világot és majd rendbehozom és én is mutogathatom a powerfanaticson, hogy én mekkora király vagyok, nem csak a sok kis suttyó az e30-aikat. Nos a 1,5 év alatt míg nálam volt ráment még vagy 500-600k és sosem lett jó. Amikor a motor rendben (jeladó, gyújtásrendszer) és már volt esély, hogy nem hagy ott a pusztában, mint kétszer tette és akkor lengőkar, aztán fék, aztán a beltér, tetőkárpit lógás, aztán jött a rozsda a karosszérián, ami csak nem akart elmúlni. Aztán ajtó csere jobb, majd bal. Aztán kipufogó. Aztán a motor alapjárati rendszere nem stimmelt, aminek soha nem is lett megoldása. El kezdett búgni a difi stb. Spórolni akartam, de eleve kudarcra volt itélve az egész. Elment egy valag pénz a semmire. 1millió egy 1989-es autóra... 1 millió. Amennyiért most te autót akarsz venni.
Mielőtt az e46-ot vettem megnéztem dunántúlon szinte az összes e39-et, mert ez volt az álom. Erről is lehetne egy regényt írni, de csak annyit mondok, hogy 2 évvel ezelőtt az 1,5 millió alatti 5-ösök katasztrofális állapotban voltak. És ahogy nézem a hirdetéseket most sem jobb.
Én, mi, csak jót akarunk neked. Megveheted a kocsit 1 millióért, de utána lehet keserű lesz az "élmény", amit az az autó nyújt majd. És egy életre megutálod a bmw-t. Ahogy én is majdnem.
jol evettétek a kedvem a bmw vásárlástol.akkor marad ez ami van.azért köszi a tanácsokat!!!



ha E39-ben gondolkozol, akkor szerintem manuális váltósat nehéz lesz találni. illetve inkább külföldön kell nézelődni.
az olcsó autóknak, meg nem véletlen annyi az ára. ezért nincs piaca a gépeknek, mert van 1-2-sok xar, ilyen millió körül, aztán a kedves vásárló mindet annyiért akarja megkapni. most akinek kell a pénz, vagy eladja anyniért, vagy kitartja az árat, de akkor lehet sosem adja el. mint ahogy írták ha 1 millióért akarsz BMW-t, akkor abban csalódni fogsz, így bele se vágj.
vagy marad külföld, ha sikerül kifogni egyet.


Azok amik itthon lepukkanva állnak szinte mind külföldről jött. Nem tudom miért hiszi mindenki, hogy a külföldi autó jobb állapotban van.


én úgy értem, hogy kint keresgetni és magánszemélytől. nekem van egy pozitív élményem ezzel kapcsolatban, lehet én vagyok naív, de hiszek benne. anno keresztfater évet meg nem mondom, de 2000 után valahogy, kint vett egy Vectra A-t. nem is értettem milyen felindulásból ment ki, pont ilyen autót venni, mert sosem favorizálta. 95 év végi a legutolsó széria full-os. kb úgy nézett ki, mint amit szalonból hoztak ki. magánszemélytől vette németben. sokáig nem volt meg, de marha sokat kaszált rajta.

amiről Te beszélsz, az kb az a típus, amit kint leharcoltak jancsika kimegy megveszi bagóért valami török kereskedésből, hazahozza és eladja tovább. de ezek zsákszámra hozzák be az ilyen autókat. kint megvesznek 10-20 db-ot roncsáron, itthon meg értékesítik.

pl itthon is volt saját fülemmel hallottam kereskedőtől, új vosvágen autók. kisebb hibái vannak. fényezés nem teljesen ok, vannak rajta sokszor észrevehetetlen hibák. megvesznek a gyártól 50 db-os flottát, kb fél áron, ő meg a listárhoz képest 300-500ezerrel olcsóbban adja az új autót. hatalmas haszna van. ugyanez van a "roncs" autókkal.

YELLOW Elküldve: 2012-05-20 13:09 Vicces :)

Egy kisfiú a szobájában játszott az új elektromos vasútjával, amit karácsonyra kapott. Anyja a konyhában mosogatott. Egyszer csak hallja, hogy a vonat megáll, a fia meg elkiáltja magát:
- Héé, seggfejek! Ha le akarnak szállni, most húzzák a belüket! Azok a seggfejek meg akik fel akarnak szállni mozogjanak, mert indulni akarunk!
Az anya döbbenten hagyta abba a mosogatást, berohan a nappaliba és ráförmed a fiára:
- Ebben a házban nem beszélünk így, fiatalember! Most pedig felmész a szobádba és elgondolkozol a viselkedéseden.
A kisfiú felment a szobába, majd 2 órával később visszatért és újra játszani kezdett a vonattal. Anyja hallotta, hogy a vonat újra megállt és a fiú így szólt:
- Azoknak akik most leszállnak, szeretettel megköszönjük hogy velünk utaztak. Akik most szállnak fel, kérem tegyék csomagjaikat az ülés feletti tartóra. Hamarosan indulunk.
Az anya rettentően büszke volt, a fiú pedig folytatta:
- Azok pedig akik ki vannak akadva a kétórás kibaszott késés miatt, keressék fel a büdös kurvát a konyhában!

YELLOW Elküldve: 2012-05-20 13:03 520i vásárlás

don80 írta:
jons írta:
don80 írta:
ezek szerint nem foghatok ki 1milláért türhetö 528-ast.5éve már hogy eladtam az e36 320-am olyan állapoban volt hogy esély se volt az alkura.ha apránként rákölt az ember fél millát még bele is férhet.manuál váltoval nagy motorral el nem tudom képzelni mi lehet vele a baj.


A többieknek már elmeséltem. Én tapasztalatból mondom neked, hogy felesleges abban reménykedni, hogy jó lesz a kocsi. Nekem volt egy 525i e34-esem. Fél millióért vettem akkor amikor a többi hasonló autó valahol 800körül volt. Azt hittem megváltom a világot és majd rendbehozom és én is mutogathatom a powerfanaticson, hogy én mekkora király vagyok, nem csak a sok kis suttyó az e30-aikat. Nos a 1,5 év alatt míg nálam volt ráment még vagy 500-600k és sosem lett jó. Amikor a motor rendben (jeladó, gyújtásrendszer) és már volt esély, hogy nem hagy ott a pusztában, mint kétszer tette és akkor lengőkar, aztán fék, aztán a beltér, tetőkárpit lógás, aztán jött a rozsda a karosszérián, ami csak nem akart elmúlni. Aztán ajtó csere jobb, majd bal. Aztán kipufogó. Aztán a motor alapjárati rendszere nem stimmelt, aminek soha nem is lett megoldása. El kezdett búgni a difi stb. Spórolni akartam, de eleve kudarcra volt itélve az egész. Elment egy valag pénz a semmire. 1millió egy 1989-es autóra... 1 millió. Amennyiért most te autót akarsz venni.
Mielőtt az e46-ot vettem megnéztem dunántúlon szinte az összes e39-et, mert ez volt az álom. Erről is lehetne egy regényt írni, de csak annyit mondok, hogy 2 évvel ezelőtt az 1,5 millió alatti 5-ösök katasztrofális állapotban voltak. És ahogy nézem a hirdetéseket most sem jobb.
Én, mi, csak jót akarunk neked. Megveheted a kocsit 1 millióért, de utána lehet keserű lesz az "élmény", amit az az autó nyújt majd. És egy életre megutálod a bmw-t. Ahogy én is majdnem.
jol evettétek a kedvem a bmw vásárlástol.akkor marad ez ami van.azért köszi a tanácsokat!!!



ha E39-ben gondolkozol, akkor szerintem manuális váltósat nehéz lesz találni. illetve inkább külföldön kell nézelődni.
az olcsó autóknak, meg nem véletlen annyi az ára. ezért nincs piaca a gépeknek, mert van 1-2-sok xar, ilyen millió körül, aztán a kedves vásárló mindet annyiért akarja megkapni. most akinek kell a pénz, vagy eladja anyniért, vagy kitartja az árat, de akkor lehet sosem adja el. mint ahogy írták ha 1 millióért akarsz BMW-t, akkor abban csalódni fogsz, így bele se vágj.
vagy marad külföld, ha sikerül kifogni egyet.

YELLOW Elküldve: 2012-05-19 13:46 BMW Tolato kamera

laksa írta: help

Bekötöttem a tolató kamerát a gyárilag megadott pontokra (TV tuner)és hibátlanul működik,de ahogy kiveszem rükvercből a monitoron fekete a képernyő (nincs kép) ha lehúzom a testet a kameráról,akkor minden ok.

Mi lehet a bibi ?



semmi. ennek így kell működni. ha nem tolatsz miért fontos, hogy mutasson valamit a kamera?

YELLOW Elküldve: 2012-05-19 13:44 Vicces :)

A mai magyar nyelvi humor
A magyarok szinte sportot űznek abból, hogy mit lehet tenni a magyar nyelvvel. Ki indította el azt az "elmétlen" játékot, hogy mindent megfordítunk, s akkor igen érdekes új jelentések születnek? Szinte már lessük, hogy hogyan is lássuk a dolgok fonákját! Az egyik feljegyzés szerint Vadas Pál, de ő sem dolgozhatott "előképek", nyelvi hagyomány nélkül.


Össze ne tévessze!
a boka táját a toka bájával,
a borztanyát a torz banyával,
a csárda zaját a zárda csajával,
a száradt füzet a fáradt szűzzel,
a fartőt a tar fővel,
a harcsa máját a Marcsa hájával,
a jó bor kulcsát a kóbor Julcsával,
a csokorban adott bókot a bokorban adott csókkal,
a foltos bölényt a boltos-fölénnyel,
a hős ember nevét a nős ember hevével,
a réti pipacsot a péti ripaccsal.

Ezek bizony egyfajta keresztszerkezetek (kiazmusok), látjuk, hogy vannak köztük mesteri kettős, de hármas cserék is. És szinte "dőlnek" az újabb példák, most már a "Nem mindegy." kezdettel és persze egyre vaskosabb tartalommal (mert a "mai folklór" olykor a diszfemizmusával akar iróniát kelteni):

Nem mindegy.

hogy egyöntetű vagy ön egy tetű,
hogy vízibusz vagy buzi visz,
hogy mögöttem vagy nem öttem mög,
hogy teniszpálya vagy pénisz tája,
hogy rovarszervet ivartalanítani vagy ivarszervet rovartalanítani,
hogy mire fekszel: nedves kőre vagy kedves nőre,
hogy helyet cserélni vagy csehet herélni,
hogy vörös szalag vagy szőrös valag,
hogy véres párbaj vagy páros vérbaj,
hogy köhögve röpülsz vagy röhögve köpülsz.

Még két "mesteri" példa, egy irodalmi és egy népi (merthogy viccként gyűjtöttem):

Nem mindegy, hogy Gödön van szobrod, vagy Szobon van gödröd.
No de Józsi bácsi, nem székletből sormintát végig az ajtóra, hanem székletmintával a sor végére az ajtóhoz!

Megfigyelték-e már azt, hogy ezeknek a "cseréknek" az alapja az összetett szavakban rejlik? Bizonyos szavakat ugyanis lehet így is, úgy is társítani. S akkor állhatnak elő olyan felcserélhető, vagy egyáltalán felcserélhető párok a következő képlettel: ab = ba.

bérlőtárs - társbérlő
állampárt - pártállam
csónakmotor - motorcsónak
padlószőnyeg - szőnyegpadló
lisztcukor - cukorliszt
rádiómagnó - magnórádió

Az összetett szavak nemcsak megfordíthatók, hanem további összetételek alapjai is lehetnek. Ekkor keletkezhetnek egészen sajátos összetételek, amelyekben az első összetett szó utótagja egyszersmind a következő összetett szó előtagja, a következő képlet szerint: ab + bc= abc.

A vicctechnika is előszeretettel megfordít szerkezeteket:

- Te, ha én kávét iszom, nem tudok elaludni!
- Nálam ez pont fordítva van!
- Hogyhogy?
- Ha alszom, nem tudok kávét inni!

- Mi a különbség a kés és a vonat között?
- A vonat tud késni, de a kés nem tud vonatni.

Mielőtt beletörne a nyelvünk, lássunk néhány nyelvtörőt az igen gazdag termésből! Kevesebb is volt a beszédhibás (legalábbis a logopédusok szerint), amikor ilyenekkel tornáztatták a gyerekeket:

Láttam szőrös hörcsögöt. Éppen szörpöt szörcsögött. Ha a hörcsög szörpöt szörcsög, rátörnek a hörcsöggörcsök.
Meggymag. Szelíd meggymag vagy, vagy vad meggymag vagy?
Piros csíkos cinkcsészében cukros csirkecomb.
Agostyánban agg atyák a gatyáikat aggatják!
A Moszkvics-slusszkulcs luxusszükséglet.

A nyelvtani formáknál maradva egészen egyedi magyar nyelvi lehetőség a szavak, nevek "ragozása" - ismét egy le nem írt, nem elemzett magyar nyelvi "lehetőség"! Rendkívüli lelemény a kiinduló példánk, amely személyes névmásokkal "kezdődő" igéket tartalmaz - a humort egyébként a szerkezet szokatlan és szabálytalan széttagolása okozza.

Én ekelek, Te keregsz, Ő gyeleg
Mi nistrálunk, Ti vornyáztok, Ők lendeznek12

Vagy egy még bonyolultabb ragozós mondóka, amelynek lényege, hogy egy kiinduló szerkezethez "paradigmát" (ragozási sort) talál ki alkotója:

Én sike te fuszos, Ő sike mi fuszos, Misike tífuszos.

Másfajta paradigma is megél szóvicc formájában: a melléknévfokozás.

- Ön inka?
- Igen, és ön?
- Én még inkább.

Természetesen véletlen, ami most következik, de aki meg/kitalálta (sok-sok játék és persze nyelvhelyességi hiba képzelhető el a magyar grammatika legmozgékonyabb kategóriájával, az igekötővel is), egészen különleges agyú ember lehetett. A leghosszabb magyar mondat, amely visszafelé is ugyanaz:

Kis erek mentén, láp, sík ölén, oda van a bánya rabja, jaj Baranyában a vadon élő Kis Pálnét nem keresik.

Erre az előmintára alkotta meg elmés magyar ezt a versezetet:
Az utcán hideg szél söpör,
zsebemben egy marék töpör-
tyű, de hideg van!

A széttagolás vicc formájában:
- Miért nem találják Palikát az erdőben?
- Mert Pál ma fa!

- Mi az, fémből van és utazik?
- Vas utas.

Illetve a szabályok alapján történő, de mégis szokatlan (helytelen) szóalkotásmód:

- Mi az aperitif ellentéte?
- Az utó-pia.

Hogy a magyar vicc egyedülálló, minden magyar tudja. Elsősorban csak a magyar, mert a szóvicc, a nyelvi vicc nem fordítható le. A vicc továbbra is a társadalmi-politikai dolgokra leggyorsabban reagáló műfaj: energiaital, pitbull, web aligha szerepelt néhány évtizeddel ezelőtt a folklórban.

- Milyen a falusi energiaital?
- Kutbul.

- Milyen a falusi harci kutya?
- Ólbul!

- Mit énekelnek a molyok a szekrényben?
- Edda blúzt!

- Miről lehet felismerni a számítógépes (internetes) kalózokat?
- Webhely van az arcukon.

A szóviccek egészen egyedi formája a szóvegyüléses alakokat létrehozó vicc.
- Mi lesz a mackó és a narancs keresztezéséből?
- Pandarin.

- Mi lesz a paripa és a grépfrút keresztezéséből?
- Lócitrom.

- Mi lesz a tehén és a macska keresztezéséből?
- Mú-mia.

Ebben az írásban kicsit nyelvtanoztam. A viccek is tudnak a nyelvtanról, a nyelvtantanításról is:

- Az iskolában megkérdezi a tanár, hogy ki mit kapott karácsonyra.
- Pistike, te mit kaptál?
- Hátitáskát!
- Fiam! Háttal nem kezdünk mondatot!

- Kisfiam, etté'?
- Nem egy té, hanem két té!

- Pistike, mondj két névmást!
- Ki? Én?