YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-05-02 08:23 Hûtõvíz

wagusty írta:
Helioport írta: Nyáron, nagy melegben még a 12 éves Vectrámnak is ment a ventije, hogy hűtsön. Tuti, hogy egy bömösbe nem fért bele egyilyen funkció? Elvileg 15-16 percig még aktív a kocsi, beleférne...


Nem Mehet ez nem OPEL !


jó-jó!
de a BMW-ben mér nem így van? más autóban, nah jó kocsiban mér megy? én csak tudni szeretném a miértjét.
(mondjuk én személy szerint mielőtt beállok a garázsba, nyitogatom a kapukat, ajtókat, addig is jár a motor és általában ilyenkor szokott felbúgni a venti.)

YELLOW Elküldve: 2012-05-01 22:21 Hûtõvíz

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta: nekem még sosem ment a ventim leállítás után, pedig régebbi autóknál is van ilyen. sőt nagyon ritkán szokott csak menni. de ahhoz nagyon kell hajtanom.
de még mindig nem értem mi a gond, mikor leírták, hogy az nem gond ha leállítás után megy. ha minden esetben megy leállítás után, akkor lehet marha kevés a víz benne. ha valami hőfokméréssel van gond akkor a titkos menü is rosszul mutatná? mert esetleg azt lehetne még figyelni. nekem benyásnál, ha jól emlékszem 108foknál kapcsol a venti.


Elromlott a venti vezérlője, kedves yellow, te is megérthetnéd!
Ne kavarj, mert feleslegesen köröket fog futni a kocsi gazdája.



akkor most, hogy kell működnie hivatalosan? mert már nekem sem tiszta...


Mire vagy kíváncsi? Arra, hogy nem megy a venti leállítás után soha, vagy arra, hogy nincs kapcsolási küszöb, hanem fokozatos kivezérlése van?


arra amit leírtam visszább, hogy sok autónál OFF, már 99-es évjáratnál is csinál olyat, hogy leállítás után megy a venti. opelunkban is (a szomszéd volvo v70-ese nagyon durva), ami nem lenne hülyeség, de ennek úgy lenne értelme szerintem, ha a pumpa is menne, az meg ugye motorjárás nélkül nem megy. bár nem hiszem, hogy másban elektronyos lenne a pumpa.

szóval a kérdés, hogy mi esetünkben E46 leállítás után mehet-e a venti, vagy sem?

YELLOW Elküldve: 2012-05-01 21:56 Hûtõvíz

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: nekem még sosem ment a ventim leállítás után, pedig régebbi autóknál is van ilyen. sőt nagyon ritkán szokott csak menni. de ahhoz nagyon kell hajtanom.
de még mindig nem értem mi a gond, mikor leírták, hogy az nem gond ha leállítás után megy. ha minden esetben megy leállítás után, akkor lehet marha kevés a víz benne. ha valami hőfokméréssel van gond akkor a titkos menü is rosszul mutatná? mert esetleg azt lehetne még figyelni. nekem benyásnál, ha jól emlékszem 108foknál kapcsol a venti.


Elromlott a venti vezérlője, kedves yellow, te is megérthetnéd!
Ne kavarj, mert feleslegesen köröket fog futni a kocsi gazdája.



akkor most, hogy kell működnie hivatalosan? mert már nekem sem tiszta...

YELLOW Elküldve: 2012-05-01 13:07 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Thony írta:
YELLOW írta:
Thony írta: Megmondom őszintén, egy ami zavar a kékben... hogy az a nagy kormánya van és nem az a kis modern... ha kormányt cserélek, mennyiért futnak a kicsik, nem kell M meg hasonló? Ha kormány multis, a kábelezés fel van hozva és csak összerakjuk, vagy hekkelgetni is kell?


megsúgom neked, hogy az M-es kormány is ugyanakkora mint a sima 4 ágú. csak a karima miatti vékonyságból adódik, mintha nagyobb lenne. nekem is olyan vót benne, nem volt vele semmi baj.

valvetronic: változó szelepvezérlés - szelep nyitási mélységet állít
vanos: vezérműtengely változtatás - ebben az esetben dupla, azaz szívó és kipuff oldalon is. ez annyit tesz, hogy a vez. tengelyen fordít megadott fokot, így hamarabb, vagy később nyitja a szelepet, attól függ miylen tartományban vagy fordulatilag. olyan ez kb, mint a hondánál a VTEC vezérlés. vagy mintha natúr autóba, más fokos vez. tengelyeket vennél. vedd úgy mint gyári tuning a BMW-től.


Köszi a felvilágosítást! Nagyon jó, mert így végre érteni fogom a BMW-ket... nagyon kezdő vagyok, eddig ódzkodtam a típustól... mert itt nagy meglepetésemre máshogyan kezelik a BMW embereket, mind otthon ez nem tetszett, de ha jó autót akarok és elérhető ccm-ben és fiatalos dinamizmust akarom hogy társuljon hozzá... csak ez ami talpon marad! Elnézést, az őszinteségért!

Mindegyik újabb motoros vanos, csak valamelyik duplán is az ezek szerint? Akkor, csak ennél fogok maradni


a lényeg, hogy a BMW a 90-es évek eleje óta gyárt VANOS-os motort. eleinte csak szimpla volt, ez is a 6 hengeres motoroknál. aztán jött a dupla VANOS, szintén 6 hengeresekhez.
majd ugye jött a valvetronic. itt többféle infó van én sem tom melyik az igazi.
én az enyémre N42 azt olvastam, hogy dupla VANOS+valvetronic is van.
viszont infók szerint az N42 csak valvetronic, az N45 csak VANOS-os. ezt most csak a 4 hengeres motorokra írom. ettől többet sajna nem tudok én sem. elvileg az N46 meg ugyanaz mint az N42. az N40-est meg elfelejteném, mert hajlamos volt vez. lánc megugrásra. ezek csak 1.6-osok.

YELLOW Elküldve: 2012-05-01 11:32 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Thony írta: Megmondom őszintén, egy ami zavar a kékben... hogy az a nagy kormánya van és nem az a kis modern... ha kormányt cserélek, mennyiért futnak a kicsik, nem kell M meg hasonló? Ha kormány multis, a kábelezés fel van hozva és csak összerakjuk, vagy hekkelgetni is kell?


megsúgom neked, hogy az M-es kormány is ugyanakkora mint a sima 4 ágú. csak a karima miatti vékonyságból adódik, mintha nagyobb lenne. nekem is olyan vót benne, nem volt vele semmi baj.

valvetronic: változó szelepvezérlés - szelep nyitási mélységet állít
vanos: vezérműtengely változtatás - ebben az esetben dupla, azaz szívó és kipuff oldalon is. ez annyit tesz, hogy a vez. tengelyen fordít megadott fokot, így hamarabb, vagy később nyitja a szelepet, attól függ miylen tartományban vagy fordulatilag. olyan ez kb, mint a hondánál a VTEC vezérlés. vagy mintha natúr autóba, más fokos vez. tengelyeket vennél. vedd úgy mint gyári tuning a BMW-től.

YELLOW Elküldve: 2012-05-01 09:15 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Thony írta:
YELLOW írta:
Thony írta:
Coyote írta:
Thony írta:
YELLOW írta:
Thony írta: Kit kocsi között gondolkozok, fogyasztás és tartósság szempontjából! Mindkettő, jó egészségnek örvend... bár a régebbinek a 10 küllős felnije ami nagyon csábít
Mire figyeljek a két külön korosztálynál vásárláskor? Mi a motorok közötti különbség a ccm-en kívül, takarékosabb az újabb vagy megbízhatóbb a nagyobb motor?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ot-5670260

http://www.hasznaltauto.hu/aut...6i-5552699


én tutti nem adnám oda az enyémet ennyi kavicsért... hát ez vicces 1.300.000 egy afceliftes BMW... egy E36 is kerül ennyibe. tiszta gáz, hogy szarért-hugyért adogatják ezeket.... vagy valami nem kóser vele...


http://www.hasznaltauto.hu/aut...6i-5661733

példáúl ez is már a friss verzió és nem rossz... ami a hibája, hogy a kocsi visszahívott és a fődarabok cserélve voltak a motorban... 2008-ban szakeszervízben, papírosan... valami halkan elkezdett 50 ezer kilométer múlva a vezlánc csere után csörögni alapjáraton... ha tényleg csak ez a gond, ez is megér ennyit... persze aki betolja a szakszervizbe cseréltetni annak gatyája rámegy... ezeknek ahogy utánanéztem, nagyon kis aranyos egyszerű motorjuk van... ha az elektronikához nem ér az ember


ha muszáj lenne ezek közül választani, akkor a kéket választanám. Az sem 1.3, hanem papírokkal 1.55 - bár a futásteljesítményt felejtsd el. De az tetszik, főleg az ülései.
Mondjuk tényleg szégyen, hogy ennyi pénzért mennek ezek, én tavaly ilyenkor 2.9-ért vettem egy olyat, ami persze jobb, de laikus szemmel elenyésző a különbség.
De egy dolgot megfogadtam: inkább egy jól kiforrott és felszerelt régebbi generáció, mint egy fapados az új generáció elejéről. Ez a BMW-kre hatványozottan igaz.


Fogyasztásra, a 1.6 réginél tényleg jobb a 1.8 újabb?


nekem nem hiszed el, amiket mondtam? akkor miért kérdezted meg privátban? asszem kezdem unni privátok megválaszolgatását....


Hogyne hinném el, csak véletlen töröltem és nem volt pofám megint megkérdezni
Ha jól emlékszem, azt mondtad hogy a te fajta motorod a jobb... ami tiszta de minden újabb motor valvetonic-os? Nem akartalak megbántani, a segítőkészségedért meg főleg nem!


E46-ba csak valvetronic-osat tudsz venni, ha faceliftest veszel. talán ha jól emlékszem az N46 már nem tronicos, hanem simán vanos-os. de lehet ez az N45, amit az 1-esekbe tesznek. én mindenképp újabbat vennék, mert az autó szerkezetileg is jobb, mint a régebbi, a motor mege gyértelműen jobb. az E46-ban ami valóban 1.6-os az N40B16 motorkódra hallgat. én ezt kihagynám. komolyan nem haza akarok beszélni, de az enyém teljesen jó. már a környéken is van pár hasonló, nem sokan panaszkodnak.

YELLOW Elküldve: 2012-05-01 07:52 Hûtõvíz

nekem még sosem ment a ventim leállítás után, pedig régebbi autóknál is van ilyen. sőt nagyon ritkán szokott csak menni. de ahhoz nagyon kell hajtanom.
de még mindig nem értem mi a gond, mikor leírták, hogy az nem gond ha leállítás után megy. ha minden esetben megy leállítás után, akkor lehet marha kevés a víz benne. ha valami hőfokméréssel van gond akkor a titkos menü is rosszul mutatná? mert esetleg azt lehetne még figyelni. nekem benyásnál, ha jól emlékszem 108foknál kapcsol a venti.

YELLOW Elküldve: 2012-05-01 07:45 légzsak_

nickname írta:
YELLOW írta:
szmnt írta:

Igazad van, de elegem van a sok unfair vállalkozóból önjelölt szakemberből... Nincs energiám mindenért harcolni.. Az autómban (mióta nálam van ) minden eredeti, ha hiba volt akkor javítva nem valahogy megoldva volt. És most a nagy szervíz ,friss vizsga után gondoltam legyen tiszta... Ehelyett most kezdjek pereskedni jogorvoslatra lelni ,évekig ezzel foglalkozni.. Ezt kellene ,de már én nem teszem... Élni szeretnék ,nem harcolni a mindennapokban, de egyre nehezebb. Így lesz ez az én bajom..


figyelj, csak határozottnak kell lenni. ezt hazsnálja ki a sok vállalkozó, hogy sok embert be tudnak húzni. amint megemlíted a vásárlók könyvét, rögtön más lesz a hozzáállás. vagy, hogy feljelentést teszel a kamaránál.
ha én tudom, hogy igazam van, akkor nem fogom hagyni.


Én nem értem miért kell mindenbe bele ugatnod, osztod itt az észt megállás nélkül, és akkora hülyeségeket beszélsz hogy néha az ég is leszakadna.

1. ha beirsz a vásárlok könyvébe akkor mi van ? ha inkorrekt akkor lenyilatkozza hogy elveszett és igényel újat mire észbe kapsz a példányoddal addigra el is évült.

2 Milyen kamaránál jelented fel mikor még a saját postacímüket sem tudják sokszor, azt főleg nem hogy milyen szakmák, szolgáltatások, tevékenységek hova tartoznak.





de most neked mi a f..z bajod van?
talán rögtön le kell jelenteni. volt már ilyennel dolgod? amint megemlíted, hogy kéred a vásárlók könyvét, rögtön más lesz. kivétel ezalól a nagy áruházak, akik leszarják, mert úgyis fizetnek, ha kell. náluk nem számít. de egy kis vállalkozónál igen.
csak picit kell utána járni.
amúgy meg leszarom, írjpn a faxom. akkó tessék hagyni ha átbaxnak benneteket. ezért van kormányon az, aki.... ezért megyünk szépen csődbe. gratula.

YELLOW Elküldve: 2012-04-30 22:07 Egyenetlen alapjárat

jrtom írta: Az a helyzet Yellow, hogy az övé még régebbi és egy lapka mozog benne és ő azt látja nyitni-zárni.

YELLOW írta:
mrdani írta: Üdv Mindenkinek!
Régebben volt problémám az alapjárattal hogy ugrándozik.
Írtátok, hogy a lambdszondát a csöveket és a légtömeg mérőt nézzem meg.
A csövek rendben vannak, a légtömeg mérő nyit/zár.
A jelenség akkor lép fel a motor bemelegedett normál módra.
gyakran játsza azt is pl kikanyarodok az utcából, és 1-esbe nyomom neki de megtorpan az egész gép nem akar menni mintha visszahúzná valami, majd a 3. próbálkozásra megindul mint a bolond..
Várok valami 5letet hátha.
Előre is köszönöm!


a légtömegmérő nem nyit meg zár, hanem mér. a folytószelep az ami nyit/zár.
ha melegedésnél csinálja, az lehet gyertya, de ugyanúgy lambda szonda is. na meg persze sok más...




jah... bár azt hittem még régebbiekben van olyan, pl E30

YELLOW Elküldve: 2012-04-30 21:33 Egyenetlen alapjárat

mrdani írta: Üdv Mindenkinek!
Régebben volt problémám az alapjárattal hogy ugrándozik.
Írtátok, hogy a lambdszondát a csöveket és a légtömeg mérőt nézzem meg.
A csövek rendben vannak, a légtömeg mérő nyit/zár.
A jelenség akkor lép fel a motor bemelegedett normál módra.
gyakran játsza azt is pl kikanyarodok az utcából, és 1-esbe nyomom neki de megtorpan az egész gép nem akar menni mintha visszahúzná valami, majd a 3. próbálkozásra megindul mint a bolond..
Várok valami 5letet hátha.
Előre is köszönöm!


a légtömegmérő nem nyit meg zár, hanem mér. a folytószelep az ami nyit/zár.
ha melegedésnél csinálja, az lehet gyertya, de ugyanúgy lambda szonda is. na meg persze sok más...

YELLOW Elküldve: 2012-04-30 19:47 Társalgó

InsectKiller írta: Kedves Sierrabravo kolléga, ez mi???




ez egy ótó vazze
biztos kinézett valami jobbat.

szerk.: mellesleg ha ennyiért elmegy, akkor jól is jár ha eladja...

YELLOW Elküldve: 2012-04-30 19:45 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Thony írta:
Coyote írta:
Thony írta:
YELLOW írta:
Thony írta: Kit kocsi között gondolkozok, fogyasztás és tartósság szempontjából! Mindkettő, jó egészségnek örvend... bár a régebbinek a 10 küllős felnije ami nagyon csábít
Mire figyeljek a két külön korosztálynál vásárláskor? Mi a motorok közötti különbség a ccm-en kívül, takarékosabb az újabb vagy megbízhatóbb a nagyobb motor?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ot-5670260

http://www.hasznaltauto.hu/aut...6i-5552699


én tutti nem adnám oda az enyémet ennyi kavicsért... hát ez vicces 1.300.000 egy afceliftes BMW... egy E36 is kerül ennyibe. tiszta gáz, hogy szarért-hugyért adogatják ezeket.... vagy valami nem kóser vele...


http://www.hasznaltauto.hu/aut...6i-5661733

példáúl ez is már a friss verzió és nem rossz... ami a hibája, hogy a kocsi visszahívott és a fődarabok cserélve voltak a motorban... 2008-ban szakeszervízben, papírosan... valami halkan elkezdett 50 ezer kilométer múlva a vezlánc csere után csörögni alapjáraton... ha tényleg csak ez a gond, ez is megér ennyit... persze aki betolja a szakszervizbe cseréltetni annak gatyája rámegy... ezeknek ahogy utánanéztem, nagyon kis aranyos egyszerű motorjuk van... ha az elektronikához nem ér az ember


ha muszáj lenne ezek közül választani, akkor a kéket választanám. Az sem 1.3, hanem papírokkal 1.55 - bár a futásteljesítményt felejtsd el. De az tetszik, főleg az ülései.
Mondjuk tényleg szégyen, hogy ennyi pénzért mennek ezek, én tavaly ilyenkor 2.9-ért vettem egy olyat, ami persze jobb, de laikus szemmel elenyésző a különbség.
De egy dolgot megfogadtam: inkább egy jól kiforrott és felszerelt régebbi generáció, mint egy fapados az új generáció elejéről. Ez a BMW-kre hatványozottan igaz.


Fogyasztásra, a 1.6 réginél tényleg jobb a 1.8 újabb?


nekem nem hiszed el, amiket mondtam? akkor miért kérdezted meg privátban? asszem kezdem unni privátok megválaszolgatását....

YELLOW Elküldve: 2012-04-30 12:16 légzsak_

szmnt írta:

Igazad van, de elegem van a sok unfair vállalkozóból önjelölt szakemberből... Nincs energiám mindenért harcolni.. Az autómban (mióta nálam van ) minden eredeti, ha hiba volt akkor javítva nem valahogy megoldva volt. És most a nagy szervíz ,friss vizsga után gondoltam legyen tiszta... Ehelyett most kezdjek pereskedni jogorvoslatra lelni ,évekig ezzel foglalkozni.. Ezt kellene ,de már én nem teszem... Élni szeretnék ,nem harcolni a mindennapokban, de egyre nehezebb. Így lesz ez az én bajom..


figyelj, csak határozottnak kell lenni. ezt hazsnálja ki a sok vállalkozó, hogy sok embert be tudnak húzni. amint megemlíted a vásárlók könyvét, rögtön más lesz a hozzáállás. vagy, hogy feljelentést teszel a kamaránál.
ha én tudom, hogy igazam van, akkor nem fogom hagyni.

YELLOW Elküldve: 2012-04-30 11:54 légzsak_

szmnt írta:
jons írta:
szmnt írta:
Köszönöm! Már megmozgattam (szétszedni nem mertem),de nem változott. Aztán levettem az akku sarut ,de az sem segített. Egyébként azt mondták a mosóban, hogy az ülést nem vették ki... A diagot csak azért gondoltam, hátha csak törölni kell a hibajelet, mert már kiszáradt vagy ilyesmi.. Bontottan mennyi az ára?


Ebbe beletérdeltek amikor tisztították. Csak nyilván nem fogják elmondani. Amióta rájöttem hogy dolgoznak, hogy minden szép legyen, azóta nem viszem mindenféle autókozmetikás "szaki"-hoz. A felhasznált anyagokon van a hangsúly és az odafigyelésen.

Yellow jól mondja. Ncsexperttel ki lehet kapcsolni az ülésfoglaltság érzékelő nyűgjeit. Ugyanúgy durran a légyzsák nem lesz problem. Az INPA-n észrevettem, hogy nem mindig szeret a légyzsák vezérlővel beszélgetni. Olyankor újra kell indítani a gépet és jó lesz.
Remélem lesz egy márkatárs aki majd tud neked segíteni ha nem is a megadott kerületben.


Ok! Köszi! Itt egy kép a díszlécről.. (szerintük azért lett ilyen ,mert nem eredeti, vagy javított volt és ezért oldotta le a vegyszer..) De ez már nem is érdekel, mert le fogom karbonfóliáztatni..


az a baj, ez sima meleg vízzel lejön....
a másik, ha ezzel védekeznek, hogy nem eredeti azért jött le, akkor is az ő felelősségük, mert ők baszták el. ha meg hagyod rájuk, akkor meg a te bajod.

YELLOW Elküldve: 2012-04-30 11:41 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Thony írta: Kit kocsi között gondolkozok, fogyasztás és tartósság szempontjából! Mindkettő, jó egészségnek örvend... bár a régebbinek a 10 küllős felnije ami nagyon csábít
Mire figyeljek a két külön korosztálynál vásárláskor? Mi a motorok közötti különbség a ccm-en kívül, takarékosabb az újabb vagy megbízhatóbb a nagyobb motor?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ot-5670260

http://www.hasznaltauto.hu/aut...6i-5552699


én tutti nem adnám oda az enyémet ennyi kavicsért... hát ez vicces 1.300.000 egy afceliftes BMW... egy E36 is kerül ennyibe. tiszta gáz, hogy szarért-hugyért adogatják ezeket.... vagy valami nem kóser vele...