YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2011-05-12 15:15 Turbo-intercooler-kipufogó-chip

ute107 írta:
Jackson írta:
balabanz írta: Sziasztok!
Nemrég óta van e46 320d-m(136LE). Megfeküdt a turbóm azt szeretném kérdezni, hogy a 150 Le-s turbó rá lehet rakni a 136-os helyett? Kell-e rajta vmit változtatni?
Segítséget előre is köszönöm!


Szia! Nekem detto ez az autó van, nemrégen újítottam fel én is, de hasonlóan ahogy te is utánna érdeklődtem de nem jó a 150l-as turbóé, illetőleg nem megoldható az átalakítása, ez van.


Miért nem jó. A 136le-es turbo vákuum vezérelt, ha találsz olyat ami 150le-s és vákuum vezérelt, akkor semmi akadálya. Csak utána szakihoz kell fordulni egy jobb/optimatizált szoftver helyet.

Ha nekem megállna a turbóm, a legolcsóbb és a legkézenfekvőbb dolgot választanám.
OFF: VW csoport vákuumos turbó új: max 70.000. FT, szakmunka, hogy összehozzák a BMW kipufogó csonkkal:10.000 Ft.
Ilyen vw turbokat meg már mindenhol kapni.

Sokan azt mondják hülyeség, de szerintem biztosabb, mint felújítasz egyet, még több pénzből és még akkor sem lesz az igazi.


az meg a másik, hogy nagyon sok turbót ugyanaz a cég gyárt, csak épp az öntödében más-más jelet fabrikálnak bele. szerintem a BMW sem gyárt turbókat. bár én nem vagyok kompetens az ügyben (turbós dízel BMW), de off autóknál ezt láttam.

YELLOW Elküldve: 2011-05-12 03:18 M-packet

Alesi írta: Sziasztok!

Szerintetek facelift elotti E46 M-es lokose (M-Tech I) siman felmegy a faceliftesre is?


én úgy tudom, hogy tartó konzol, mindenképp kell (galériám, fehér tartó) mert faceliftes az kicsi tartó és M-eshez nagy kell. (facelift előttinél nem kell tartó, mert alapból nagy van)
azt nem tudom, hogy a sárvédő íve mennyire fog illeszkedni.

YELLOW Elküldve: 2011-05-11 23:24 Ajtónyítási Gondok!

hil írta:
YELLOW írta: most már kb 95% hogy a zárszerkezetem rossz.
már kulccsal manuálisan nyitva, sem akarja nyitni a többi ajtót, csak a vezetőoldalit. ráadásul elfordítás közben szorul, nehezen mozog.
főleg, hpgy elvileg 20ezernél lett benne cserélve actuator (neten csak zárszerkezetet dobott rá) így gyanúsan ezzel lesz megint baj.

kérdés, hogy zárszerkezet cserénél kulcsot kell cserélni? vagy csak a zárbetét rossz, akkor az viszont kulcs cserés is?
illetve mi milyen árban van kb? akár bontott, akár új...


Azt hiszem, Kasza Mesternél 8 K körül van a zár szerkezet. A kulcsos rész az külön cserélhető, és egymástól független egység. Actuátoron mire gondoltál: maga a zár szerkezet, vagy csak a zárbetét?



azt vágom, hogy külön van, de valamilyen kapcsolat van a zárbetét, meg a szerkezet között. ez nem tudom, most mechanikai vagy elektromos?
én sem tudom mi az az actuator, de 20ezernél volt cserélve a szervízmúlt szerint. neten keresve csak zárszerkezet képét dobta fel, amit Te is szétbombáztál.
egy biztos, hogy a zárbetét nehezen mozog (egyik pillanatról a másikra, 2 napi állás után) és most már nem nyitja úgy, mint ahogy korábban írtam, amikor is GM újraprogramozást ajánlottál. amint a bringám összerakom, szétbontom az ajtót.

YELLOW Elküldve: 2011-05-11 17:21 Motorgenerál!

woodstock írta:
Zolee írta:
woodstock írta: Sziasztok!

Nem találtam megfelelő témát ezért nyitottam ezt!

Az alany:'96 e36 320i(Vanos)
A tünetek:
-viszonylag sok olajfogyasztás(pontosan nem mértem de több mint kéne)
-füstöl a kipuf(jobban mint kéne)

Szerelőmmel konzultáltunk és azt tanácsolta h motort bontsuk meg aztán minden(ki) derül
de szerinte motorfelújítás lesz a dologból mert ezekkel a tünetekkel mát találkozott igaz nem BMW-nél és akkor is az volt a megoldás!
Én hiszek neki bár kíváncsi vagyok a véleményetekre!
Érdekelne h volt-e már valakinek ilyen tapasztalata mennyibe fáj egy ilyen mutatvány.(persze elképzelés van, nem vagyok naiv de konkrétan nem tudom)
Az is érdekelne h ilyenkor miket szokás cserélni/javítani(gyűrűzés,szimeringek,csapágyak,hengerfejezés,síkolás stb)
Szóval érdekelnének ilyen tapasztalatok,öreg rókák véleménye akik már átélte/csináltak ilyet,minden amit ehhez tudtok írni tanácsot véleményt!

Természetesen nem komoly a baj de inkább előzök meg minden nagy gondot(már ha ez nem az)mert próbálok törődni a géppel amióta nálam van.Ez kb őszi/téli projekt lesz szóval egyenlőre gyűjteném az infót.
Szóval előre is köszi a kommenteket és remélem okosabb leszek tőlük!


Szia!

A jelenségből nem következtetnék egy teljes motorgenerálra - de mindenképp meg kell bontani h kiderüljön az igazság. Valszeg egy szelepszár szimering cserével megúszod a dolgot, az meg nem olyan vészes dolog. Milyen színű a füstöt produkál?


A füst nem konkrétan kékes szerencsére de mindenképp árnyalatban más mint kéne lennie meg érezni rajta h nem "természetes" CO-s szaga van(ez lehet rossz kifejezés de fater így hívta anno...).a vizet nem eszi azzal nincs baj de ugye ahogy írtam olajjal már más a helyzet sehol nem ereszti erősen szóval folt nincs az autó alatt(persze nem porszáraz a blokk) de 2-3ezer km alatt mégis elment majdnem 1 liter az meg mindenképp távozik valahol...szóval valszeg az égéstérben
Amúgy mindenképp meg lesz bontva és akkor derül ki minden de inkább számolok a legdrágábbal mert úgy a nem fáj annyira.
Ha esetleg tudsz segíteni h ha tényleg generál lesz mik azok az alkatrészek amik ilyenkor repülnek(van fejben egy listám de az nem teljes)milyen márkákból érdemes válogatni ami nem gagyimami és milyen anyagköltséggel lehet számolni ilyenkor?


szerintem leginkább szelepszár szimering gyanús a dolog, ha leveszitek a hengerfejet úgyis kiderül.

YELLOW Elküldve: 2011-05-11 06:58 Újítások

Robinson!

ugye ezt a kis dolgot új topic nyitásra is megcsináltad?!
amúgy picit bosszantó, hogy minden komment írás előtt kell kattintani plusszba... de hát... de fogadni mernék így is lesz olyan, aki...

YELLOW Elküldve: 2011-05-11 06:47 Vicces :)

Emlékül neked

Eljött a szép nap, midôn a legjobb pi-
rosbor mellett köszöntünk, és a boros kan-
nát két kézre fogva, hangos rivalgással
kívánunk neked mindenféle jót, és hogy
élvezed az élet boldog óráit, mert kis fa-
kadó rózsa is csak egyszer virít, és a "TE" tava-
szod is elhervad egyszer, és a régi jó ba-
rátok szeretete övez akkor is, midôn az ivá-
szások boldog emléke már a múlté lesz.

Mindnyájan ôszintén és örömmel sza-
vatolunk azért, hogy mindnyájan aka-
runk a "TE" dicsô napokat látott fa-
ludban borozgatni, és emlékezni az elmúlt tava-
szodra.

Most csak minden PáRATLANADIK sort olvassátok!

-----------------------------------------------------------

Tíz fontos munkahelyi szabály
1. Sose járkálj az irodában iratok nélkül. Akinél iratok vannak, azt a látszatot kelti, hogy éppen egy fontos megbeszélésre tart. Ha nincs a kezedben semmi, azt jelenti, a büfébe mész. Ha újság van a hónod alatt, akkor mindenki tudja, hogy a mosdóba indultál. Ne felejts el egy nagy iratköteget bepakolni a táskádba este, mikor hazaindulsz!

2. Használd a számítógépet állandóan. Ha a monitort bámulod, az alkalmi megfigyelő számára nagyon elfoglaltnak tűnsz. Nem baj, ha éppen csetelsz valakivel, vagy e-maileket küldözgetsz a barátaidnak, tégy úgy, mintha dolgoznál. Ha rajtakap a főnököd - előbb-utóbb biztos, hogy rajtakap - akkor csak mondd azt neki, hogy önállóan próbálod megtanulni egy új szoftver használatát, jelentős összeget spórolva ezzel a cégnek.

3. Fontos a rendetlen asztal - csakis a topmenedzserek engedhetik meg maguknak, hogy rend legyen az asztalukon. A beosztottaknál a rend arra utal, hogy nem dolgozol semmit. Halmozz fel rengeteg iratot magad körül, a megfigyelő számára ugyanúgy néznek ki a tavalyi iratok, mint az ideiek, csak a mennyiség számít. Ha valaki odamegy az asztalodhoz, keresgélj a sok irat között és húzz ki egyet a kupac közepéből.

4. Használd a telefonodon a hangpostát! Sose vedd fel a telefont, nyilvánvaló, hogy azért hívnak, mert épp valami plusz munkát akarnak rád bízni. Ne hagyd magad! Amikor viszont eljön az ebédidő, hívd vissza az illetőt, biztos, hogy nem fogod elérni. De legalább úgy tűnik, hogy mindent megtettél.

5. Ha valaki hozzád szól, vágj türelmetlen és ingerült arckifejezést, bizonyítva ezzel, hogy milyen nagyon elfoglalt vagy.

6. Mindig későn hagyd el az irodát, amikor a főnököd is bent van. Olvasgathatsz képregényt, vagy magazinokat, mindegy, csak ne menj haza hamar. Küldj fontos e-maileket a munkatársaknak a leglehetetlenebb időpontokban, hajnalban, éjszaka, ünnepnapokon.

7. Időnként, amikor mások is hallják, sóhajtozz nagyokat! Ezzel azt a látszatot kelted, hogy rettentő nagy nyomás alatt vagy.

8. Alakíts ki egy sajátos szókészletet magadnak. Jegyezz meg különleges szavakat, például számítógépes könyvekből, és még ha nem is érted azokat, lazán próbáld beépíteni a mondanivalódba. Biztos, hogy lenyűgözöd vele a főnöködet.

9. Ne csak iratokat halmozz fel az asztalodon, hanem könyveket is a földön magad mellett.

10. Legfőképpen pedig: véletlenül nehogy elküld ezt az e-mailt a főnöködnek!

-----------------------------------------------

A 8 legrosszabb mondat, amit egy állásinterjún mondhat:

1. Ne haragudjon mielőtt a hosszadalmas bemutatkozásba fognánk, elárulná, hogy meglehet-e nekem a havi netto ötszáz?
2. Aj inglis hihetetlen, und dajcs vundersön!
3. BKV ellenőrkent a marketing kommunikació számos elemével ismerkedtem meg, ami a világ legnagyobb üditőital gyártó cégénel is hasznos lehet.
4. Egy korsó kevertnél nem iszom többet egy nap, csak ha esik.
5. A pszichiáterem szerint a mániás depressziomnak jót tesz a felelősségteljes munka, ezért jelentkeztem valtókezelőnek.
6. Bocs, az ajtó előtt levettem a cipőm, nem akarom összejárni a szőnyegpadlót.
7. én személyzeti vezetőnek jelentkeztem ehhez a céghez, valószínüleg az ön helyére.
8. Nyolc évet ültem sikkasztásért, higgye el, tudom, mekkora felelősség főkönyvelőnek lenni.





YELLOW Elküldve: 2011-05-10 21:21 316 1.6 motor

m_attila írta: Légyszi ne tévessz meg senkit...

Nyílván nem, 18tds helyett 25tds, 20d helyett 30d, 16i helyett 28ire gondoltam.

De ha tönkremegy egy 16i motorod és helyette 18i t raksz bele, vagy 20i helyett 23i 28i lesz, azt senki nem fogja észrevenni.

m_attila



azért az értékek mások lesznek. mérnek CO-t oszt kész, ha fenn áll a gyanúja a cserének. persze külsőre nem veszi észre, de más értéket produkál. magyarzni sem tudod semmivel, vagy ráfogni kipuffra, ilyenekre, mert az megint rögtön bukta, ha nincs papír róla.
mondjuk dolgom nem volt velük, de gondolom mindenre képesek, még beméretni is képesek elküldeni. nem hülye ott mindenki.

YELLOW Elküldve: 2011-05-10 15:32 soltvadkert 2011

Coyote írta:

Eltűrtök, ha Celicával jelenek meg? E46 vásárlási szándékkal szeretnék hiénázni


aztat bárki mondhassa...

YELLOW Elküldve: 2011-05-10 15:31 Üzemanyag fogyasztás

wizzaerr írta:
Kenyi írta:
DzsanniE írta:
bmw320d4 írta:
ervin35 írta: sziasztok. elvileg 63 literes az e46 320d tankja. tankolás előtt vilgáított a sárga lámpa megnéztem a bc-t 9,8 liter volt benne.kiakasztottam a pisztolyt kattanásig ment a gázolaj bele.54.48. ha ezt össze adom az 64.28 liter. a bc mért csak 57 litert mutat?


Az szintadó úszója kb 2 cm vastag, tehát ha még nincs tele a tank, akkor is tele van

(Felütközik a tank tetejéhez az úszó, és innentől nem mér többet)






Akkor ez lehet az oka, hogy a BC szerint 4,3 literes átlagfogyasztás valójában 5,5 l/100km?!


Nem tudom van-e köze a problémádhoz, de a sárga jelzőlámpa akkor jelez, ha a tankban 8 liter anyag van.


Az sem mindegy hol tankolsz. Nekem Bp-en a Kőbányai úton a shell kútnál sikerült egyszer 65,1 l-t tankolni. Azóta omw-nél tankolok az üllőin és 62,x -nél több nem ment még bele.




nah jó de az sem mindegy mennyi van a tankba. eleve ilyen kis értékeknél csak a labor műszerek pontosak. a megtehető/hátralévő km-re sem lehet alapozni, mert azt meg a vezetési stílushoz számolja, nem vezetsz mindig ugyanúgy, a környezeti tényezők is változnak.
persze amit írsz van alapja.
nah meg a pisztoly is melyik hol blokkol. attól függ hogy van beállítva. tehát ilyenekre sem lehet alapozni.
én eccer tankoltam és kattant. 54 liternél jártam, az autóban kb sacc 5 liter lehetett. mondom ilyen nincs. addig addig tornáztam, hogy 57 liter belement, de szó szerint a betöltőnyílás szájánál volt az anyag, ahogy húztam ki a pisztolyt, a kis pillempátyom át is engedte az anyagot.

YELLOW Elküldve: 2011-05-10 11:07 316 1.6 motor

troooger írta:
Bero írta:
troooger írta:
Bero írta:
troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta: Sziasztok
Azt vettem észre hogy ha csak simán jár a motor, néha behimbálja a kasztnit. De csak egy pillanatra utána abba hagyja egy pár másodpercig, majd újra! Tudna valaki segíteni mi lehet a gond? Gyertya csere most volt, de előtte is csinálta, szóval az kilőve.

Köszi!


lehet motortartó bakot kell cserélned.



Azt macerás cserélni? Milyen árban van egy tartóbak?


macerás, mert meg kell emelni a motort a cseréhez. 1 tartóbak nem akarok hülyeséget mondani, de ha jól emlékszek 10-15ezer Ft.


Hát köszi az infót... Akkor most ugrott a fóliázásom ára Azt párban szokták cserélni, vagy egyesével?


Amit írtál érdekes.. Nem akkor szokta ezt csinálni amikor üresben állsz és néha leesik a fordulat? Mert nekem ez volt,teljesen ideges voltam és elvittem szerelőhöz ő kicserélte a légtömegmérőt (mert az alapból rossz volt) légszűrő csere és nekem már nem is himbál a kocsi


De akkor szokta. Pl várok a vasúti átjáró elött. Néha-néha behibálja a kasztnit. :S Akkor lehet légtömegmérő lenne a hibás? Az egy fokkal azért jobb lenne, gondolom az nem olyan macerás cserélni. Légszűröm 10e kmel ezelőtt volt cserélve.


Yellow,jól mondja! Takarítsd ki egy kicsit,ha nem használ akkor csere. Nekem 35 rugó volt a csere és 5 perc alatt végeztünk vele Hali


Köszi! Akkor kitakarítom, gondolom csak valami lötty kell hozzá ha jól tudom! Remélem segít!
Köszi srácok az infót!


nem valami lötty, hanem féktisztító spray kell hozzá. vehetsz direkt erre a célra létesített tisztítót, de 3x annyiba kerül.
a lényeg, hogy rá kell porlasztani, hagyni, hogy leoldja a dzsuvát, többször fújni rá.

nem szabad dróttal, egyébbel piszkálni, lehetőleg ne ejtsd le!

YELLOW Elküldve: 2011-05-10 10:24 316 1.6 motor

troooger írta:

De akkor szokta. Pl várok a vasúti átjáró elött. Néha-néha behibálja a kasztnit. :S Akkor lehet légtömegmérő lenne a hibás? Az egy fokkal azért jobb lenne, gondolom az nem olyan macerás cserélni. Légszűröm 10e kmel ezelőtt volt cserélve.


én azt mondom, jó lenne ha a jelenséget konkrétan írnád le, nem csak anynit, hogy behimbálja a kasztnit... aztán, meg jönnek, hogy hülyeséget beszélek. azt is leírhattad volna, hogy a fordulatszám is változik, akkor kapásból én is légtömegmérőt mondok.
ha a légtömegmérő rossz/koszos, akkor gyorsításnál is van megtorpanás. egy tisztítás amúgy sem árt neki, szóval kezd ezzel.

YELLOW Elküldve: 2011-05-09 18:38 Ajtónyítási Gondok!

most már kb 95% hogy a zárszerkezetem rossz.
már kulccsal manuálisan nyitva, sem akarja nyitni a többi ajtót, csak a vezetőoldalit. ráadásul elfordítás közben szorul, nehezen mozog.
főleg, hpgy elvileg 20ezernél lett benne cserélve actuator (neten csak zárszerkezetet dobott rá) így gyanúsan ezzel lesz megint baj.

kérdés, hogy zárszerkezet cserénél kulcsot kell cserélni? vagy csak a zárbetét rossz, akkor az viszont kulcs cserés is?
illetve mi milyen árban van kb? akár bontott, akár új...

YELLOW Elküldve: 2011-05-09 12:10 316 1.6 motor

troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta: Sziasztok
Azt vettem észre hogy ha csak simán jár a motor, néha behimbálja a kasztnit. De csak egy pillanatra utána abba hagyja egy pár másodpercig, majd újra! Tudna valaki segíteni mi lehet a gond? Gyertya csere most volt, de előtte is csinálta, szóval az kilőve.

Köszi!


lehet motortartó bakot kell cserélned.



Azt macerás cserélni? Milyen árban van egy tartóbak?


macerás, mert meg kell emelni a motort a cseréhez. 1 tartóbak nem akarok hülyeséget mondani, de ha jól emlékszek 10-15ezer Ft.


Hát köszi az infót... Akkor most ugrott a fóliázásom ára Azt párban szokták cserélni, vagy egyesével?


én csak tippnek mondom, hogy a motortartó bak. nem 100%
de mást nem nagyon tudok elképzelni, amitől beremegnek az autó. mondjuk indításnál kellene nagyon ráznia, ha motortartó bak lenne a ludas.

YELLOW Elküldve: 2011-05-09 10:31 316 1.6 motor

troooger írta:
YELLOW írta:
troooger írta: Sziasztok
Azt vettem észre hogy ha csak simán jár a motor, néha behimbálja a kasztnit. De csak egy pillanatra utána abba hagyja egy pár másodpercig, majd újra! Tudna valaki segíteni mi lehet a gond? Gyertya csere most volt, de előtte is csinálta, szóval az kilőve.

Köszi!


lehet motortartó bakot kell cserélned.



Azt macerás cserélni? Milyen árban van egy tartóbak?


macerás, mert meg kell emelni a motort a cseréhez. 1 tartóbak nem akarok hülyeséget mondani, de ha jól emlékszek 10-15ezer Ft.

YELLOW Elküldve: 2011-05-09 10:14 316 1.6 motor

troooger írta: Sziasztok
Azt vettem észre hogy ha csak simán jár a motor, néha behimbálja a kasztnit. De csak egy pillanatra utána abba hagyja egy pár másodpercig, majd újra! Tudna valaki segíteni mi lehet a gond? Gyertya csere most volt, de előtte is csinálta, szóval az kilőve.

Köszi!


lehet motortartó bakot kell cserélned.