Hori írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hát az Opelunknál is úgy van, hogy minden INSP.-nál van olajcsere is, gondolom itt is.
amin csodálkoztam, hogy a benyaszűrűt 30-ezrenként kell cserélni.
igazából 62ezernél még a gyári levegőszűrő volt benne, de alig volt koszos, sőt csere után se vettem észre változást. most 83ezer körül járok, de még a benyaszűrő is igen gyári, sőt a gyertyák is. ezeket most cserélni fogom, de igazából nem érzem, hogy valamelyiknek is baja lenne.
bár én úgy gondolom, hogy mivel fogyasztói társadalomban élünk, így kicsit túlzott egy-két dolog, pl felesleges akatrészcserék is. minél többet lehúzni a vásárlóról.
Az Opelnál sem azért cserélik a vezérlés elemeit 60K-nál, mert nem menne el többet, hanem a baj megelőzése miatt. Ott először 120K, majd 90K volt az intervallum majd a sorozatos szíj szakadások miatt, majd levitték 60K-ra. A gyertyák kerámia anyaga kezd el tönkremenni és a lepattanó darabok a hengerbe eshetnek. Ott ezért is a csere. A levegő és tüza szűrő, nem hinném, hogy bele tudsz látni a belselyébe, de mindegy, akkor cseréled, amikor akarod. És a Tiéd egy jól karbantartott autó??
Persze veszel rá M optikát, mert az látszik, a többi nem számít. Én azt a pénzt inkább ezekre a cserékre költöttem volna. Nekem (de ez csak az én véleményem) a régi lökösöd jobban tetszett.
na most én is meglepődtem
62ezernél a gyári levegőszűrő ami tiszta /ezt lássuk be hogy hülyeség 62ekm alatt némi légmennyiséget már átszűrt magán /nálam 15ekm-nél csere érett/
a benyaszűrőt ha kiveszed és kiöntöd belőle a lét asszem igencsak meg fogsz lepődni 83nál már van benne trutyi rendesen szép fekete lé fog belőle csordogálni
a gyertyád valószinüleg meg nem a 100ekm-csereperiódusu platina gyertya
Hil ne legyél igazságtalan az egy utángyártott első lökös
de én nem értem mit kell értetlenkedni, úgy látom itt már csak a baxogatásom a cél... amin már meg sem lepődök...
én 62ezerrel vettem az autót, akkor cseréltem benne. ergó nem nekem kell felhánytorgatni a dolgot, bele nem láttam milyen van benne. azt is csak a szűrőn lévő dátumból következtetem, hogy gyári, bár raktáron lehetett. és pont azért lepődtem meg, hogy 62ezernél szinte tiszta... jó nem azt mondom, hogy enni lehetett volna rajta...
én 20-25ezrenként fogom cserélni, ami nekem most jön el. szóval keressétek meg az előző tulajt és őt baxtassátok


az opelba elvileg cseréltek, fel is számolták, de én voltam az első aki a légszűrőház csavarjához hozzáért... ennyit a szervizekről... igazuk van, mert minek cserélni levset futott autóban, de akkor ne számolja fel. erre mondtam, hogy fogyasztói társadalom...
azt értem, hogy a bajt meg kell előzni, és azért vannak előírt cserék.
igazából műszaki vizsgán úgyis kiderül minden, ami között nekem 10-12ezer km telik el. minden kerékcserénél tavasszal és ősszel, meg van emelve az autó át van nézve a futómű, a saját kérésemre. szóval azt nem igazán tűröm el, ha valaki azzal vádol, hogy nem tartom karban. a garázsban letakarva áll.
sajnos senki sem tudással születik meg, így benyaszűrő cserét is azért most iktatom be, mert korábban, talán olajszűrős topicban. valaki 60-90ezret írt a cserére. a szervizelési listát meg tegnap láttam meg. szervízbe meg nem fogom vinni, mert lehúzzák az embert és a fele felszámolt dolgot nem cserélik ki. az én lelkiismeretem tiszta.
