YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2010-12-11 20:45 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Adiii írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
Adiii írta: Szervó kormánymű olajat érdemes kicserélni annak ellenére ha a szintje nem alacsony és megfelelően működik? Ki tudja mikor lett benne cserélve...


Elméletileg nem kell cserélni, de én szoktam



kormányszervo olaj cseréről én korábban 40ezer km periódust hallottam/olvastam. én is cseréltem biztos, ami biztos alapon. nekem picit jobb lett. legalább ezen éreztem pozitív dolgot...



Most lesz mosolygás mert lehet hülyeséget kérdezek, de kormányszervó olajat hogy tudom legegyszerűbben lecserélni? elég ha kiszívom az utántöltő tartályból ami benne van majd bele az újat?



tartályról le kell venni a csöveket, és járó motornál mozgatni végállások között a kormányt. valamennyi marad benne úgyis. aztán mehet bele az új, persze fokozatosan mindig megadott szintre tölteni. elvileg magát légteleníti, ugyanis a tartályból majd kijön a levegő... nekem így csinálták, és bajom nincs vele.

YELLOW Elküldve: 2010-12-11 20:40 képek

Baur











YELLOW Elküldve: 2010-12-11 20:29 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

bmw320d4 írta:
Adiii írta: Szervó kormánymű olajat érdemes kicserélni annak ellenére ha a szintje nem alacsony és megfelelően működik? Ki tudja mikor lett benne cserélve...


Elméletileg nem kell cserélni, de én szoktam



kormányszervo olaj cseréről én korábban 40ezer km periódust hallottam/olvastam. én is cseréltem biztos, ami biztos alapon. nekem picit jobb lett. legalább ezen éreztem pozitív dolgot...

YELLOW Elküldve: 2010-12-11 20:07 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Adiii írta: A kézikönyv viszont az alábbit írja: "Olajspecifikáció: csak SAE 80 mechanikus sebességváltó olajat töltsünk be a MIL-L-2105 vagy API GL-4 specifikáció szerint.
Figyelem: ha az olajbetöltő csavar közelében egy sárga vagy zöld cédula van felragasztva akkor a speciális BMW olajat kell betölteni. Ha narancssárga cédula van, akkor a BMW által előírt ATF Dexron olajat kell betölteni."

Nem sper-es (önzáró) difibe milyen olajat ajánlotok? 75W-90et vagy 75W-140et érdemesebb rakni bele?


75w-90 bőven elég... a 75w-140 való az önzáróba... bár valaki a sima diffibe is teszi

YELLOW Elküldve: 2010-12-11 20:03 DSC

SirToma írta: sziasztok.

jól értem, a dsc rendszer automatice megy folyamatosan?
ha benyomom a dsc gombot, és folyamatosan világít a sárga lámpa, akkor ki van kapcsolva?


jaja

YELLOW Elküldve: 2010-12-11 20:00 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Zolee írta: Érdekes, amit írtok. A gyári váltóolajat októberben cseréltem le Castrol SMX-S-re (108e km).
Az ok: nem hittem az örök olajban, de leginkább az h az első és második fokozatot mind hidegen, mind melegen nehezen vette (68e volt az autóban amikor megvettem, ez azóta így volt). Meglepetésemre a gyári olaj sem színre, sem állagra nem tűnt ’döglöttnek’, gondoltam is, na adtam a sz..nak 1 pofont! DE a cserét követően a váltó olyan, mintha kicserélték volna, tökéletesen működik hidegen melegen – igaz az SMX-Sben nincs csak 2e km. Kiváncsi leszek pár ekm múlva mit produkál, ha szarakszik most már tudom mire kell cserélni. És a Castrol elmehet a p...ba, mielőtt megvettem az olajt ezer helyen megnéztem, és mindegyik oldaluk az SMX-S-t írja az autóba!!?? Ezek szerint ROSSZUL!


hát nekem ugye dettó mint írtam, csak nekem az SMX-S-től akadozik, előtte kutya baja nem volt... csak az itteni tanácsok miatt én sem hittem benne, hogy van örök olaj. de az automata olajat ki fogom próbálni.

YELLOW Elküldve: 2010-12-11 19:30 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Adiii írta: Az alábbit találtam ezzel kapcsolatban a powerfanatics fórumon:
"geep írta:
Hmmm izé...
Szeretnék eloszlatni egy félreértést...
91 után MINDEN bmw MANUÁLIS váltóba dexron2-es minőségű automata transmission fluid kell, a hideg kapcsolási nehézségek kiküszöbölése érdekében.
Aztán 97 után már dexron 3-mas minőséget irnak elő, az mtf-lt1 a gyári olaj neve, amit ha kattog a váltó üresben, akkor mtf-lt2 vel kell helyettesiteni (a bmw TIS cd-je irja) ,ez megfelel, a dexron 3mas minőségnek.
Tehát igenis automata olaj kell a kéziváltósba, a hagyományos olajjal (ep 85-90) hidegen kapcsolhatatlan a váltó és két kézzel kell 1. be rakni Sad
Ilyet csak a hipoid fogazású diferenciálműbe lehet rakni, ami a nem sperrel szerelt bmw-k sajátja.
A sperbe pedig 75-140-es olaj kell ,kimondottan speres difihez.
Sajnálom, nem akartam senkit kiokitani, de igy van...
A váltón egyébként matrica van, asszem a zöld ami 91 előtti és 80-90-es olaj kell bele, de a bmw-nél ajánlják ezt is lecserélni ATF olajra!
A narancs és citromsárga matricás váltóba pedig szigoruan ATF olaj való... "



nah erre voltam kiváncsi... akkor a castrol oldal rossz olajat ajánl váltóba

YELLOW Elküldve: 2010-12-11 19:20 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

hil írta:
YELLOW írta:

tehát magyarán azt mondod, hogy lehet benne valami, hogy manuális váltóba automata váltóolajat tenni? mert ez jön le abból amit írsz...
MTF-LT2 mennyibe került az 1,2 lityi? esetleg ha úgy lenne postán tudnál küldeni?
picit engem is zavar, hogy hidegen nehézkes...



7235Ft volt az Autó NT-nél 2010.09.07-én. Szerintem azért ettől nem kell csodát várni. Én azért cseréltem, mert a szimmeringeknél elfolyt, aztán Opel váltó olajjal lett pótolva (kb a fele), ami Opel szerint szintén élettartamra van betöltve, mert az volt akkor kéznél de semmi különbséget nem láttam a működésében utána. Sokáig utáltam alámászni, pedig megvolt már a Castrol, aztán vettem gyárit és cseréltem. Nem lett semmivel sem jobb a váltó, addig is hibátlanul működött. Én ezért nem hiszek a váltó javulásában az olajcserét követően. Ha valami baj van vele, azon az olajcsere már nem segít szerintem.


nah jó de én ahogy az új olajat betöltöttem azóta lett rossz (nehezebb), ezért akarnék gyárit bele rakni... pedig amikor láttam, hogy amit leengedtünk miylen tiszta volt, már megbántam. csak hát itt olvastam, hogy érdemes cserélni a gyárit is...

YELLOW Elküldve: 2010-12-11 18:54 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

hil írta:
YELLOW írta: most hallottam egy érdekes dolgot. érdekelne ezzel kapcsolatban, egy-két NORMÁLIS vélemény is.
egy ismerős olajat cserélt a váltójában. és ugyanazt tapasztalta Ő is, mint én, hogy hidegben, amíg a váltó be nem melegszik, a fokozatokat nehezebben veszi, mint a csere előtt.
pedig elvileg az ajánlott castrol SMX-S ment bele. tudom MTF-LT kellene bele hivatalosan.
szóval ennek a srácnak azt tanácsolták, hogy a manuális váltóba is automataváltó olajat tegyen, és meg fog szűnni.
ti mit gondoltok erről? lehet benne valami?
engem annyiból érdekelne, hogy azért ezeket az olajakat lehet venni literesben, míg MTF-LT-t nem csak nagyobb kiszerelésben.


Írtam korábban, MTF-LT2 vettem az NT-nél, pontosan 1,2 litert. A váltóba 1,1 l kell, a + 0,1 l azért, hátha szétöntöm. Nem öntöttem szét, megvan. Ezt az olajat nézve, inkább automata váltó olajnak mondanám, mint sima váltó olajnak. Egyébként megvettem a Castrolt is az MFT előtt, az most a szekrényben figyeli, hogy mikor hajintom ki. Nem fogom beletenni soha.



tehát magyarán azt mondod, hogy lehet benne valami, hogy manuális váltóba automata váltóolajat tenni? mert ez jön le abból amit írsz...
MTF-LT2 mennyibe került az 1,2 lityi? esetleg ha úgy lenne postán tudnál küldeni?
picit engem is zavar, hogy hidegen nehézkes...

YELLOW Elküldve: 2010-12-11 18:21 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

most hallottam egy érdekes dolgot. érdekelne ezzel kapcsolatban, egy-két NORMÁLIS vélemény is.
egy ismerős olajat cserélt a váltójában. és ugyanazt tapasztalta Ő is, mint én, hogy hidegben, amíg a váltó be nem melegszik, a fokozatokat nehezebben veszi, mint a csere előtt.
pedig elvileg az ajánlott castrol SMX-S ment bele. tudom MTF-LT kellene bele hivatalosan.
szóval ennek a srácnak azt tanácsolták, hogy a manuális váltóba is automataváltó olajat tegyen, és meg fog szűnni.
ti mit gondoltok erről? lehet benne valami?
engem annyiból érdekelne, hogy azért ezeket az olajakat lehet venni literesben, míg MTF-LT-t nem csak nagyobb kiszerelésben.

YELLOW Elküldve: 2010-12-11 16:58 Inspekció

hancurozo írta:
YELLOW írta:
Tano írta: Nos, hozzászólok egy kicsit, mivel kompetensnek érzem magam az ügyben.
Ezt a doksit ÉN készítettem, a gyári leírás alapján, a km számokat magam írtam bele, de ezt bárki átírhatja magának. Az eredetiben nem szerepel km, csak a szervíz típusa. Elsősorban magamnak készítettem, és a saját tervemet írtam bele, hogy mennyi km-nél mi fog következni, mert nem várom ki a gyári 2x ezer km-t. Valamint bővítettem is rajta, mert pl gyári leírásban nem lesz benne EGR tisztítás, valamint az üzaszűrőt is csak inspekciónál írja. De én a saját autómnak beleírtam, mert úgy gondolom, nem árt neki ha cserélem minden intervallumban.
Mivel sokan kerestek ilyet régebben is, ezért közzétettem. Természetesen az inspekciók magukban foglalják az alattuk lévő dolgokat is, pl az I-es az olajcserét, a II-es az I-est.
Akinek nem tetszik természetesen nem használja, vagy átírja magának, de mankónak tökéletes szerintem, ha valaki tisztában akar lenni azal, hogy a gyár mit ír elő, és esetleg otthon meg szeretné csinálni amit tud/lehet.
Ha valakit az eredeti érdekel, akkor a neten megtalálja!
Üdv!


így már értem! igazából a gyárit merre lelem? nem azért mert ez nem jó, csak kiváncsi lennék, hogy gyárilag minek mikor van ideje. azért kössz szépen!



Nem akartam beleszólni, de ha valaki választ vár, akkor olvassa is el.
Szerintem leíta Tano.


elolvastam

csak egy kicsit tág a net fogalma... de rákeresek, csak ha valaki tudja, hol keresse az egyszerűbb picit. még valaki óhajt beszólni?

YELLOW Elküldve: 2010-12-11 16:21 Inspekció

Tano írta: Nos, hozzászólok egy kicsit, mivel kompetensnek érzem magam az ügyben.
Ezt a doksit ÉN készítettem, a gyári leírás alapján, a km számokat magam írtam bele, de ezt bárki átírhatja magának. Az eredetiben nem szerepel km, csak a szervíz típusa. Elsősorban magamnak készítettem, és a saját tervemet írtam bele, hogy mennyi km-nél mi fog következni, mert nem várom ki a gyári 2x ezer km-t. Valamint bővítettem is rajta, mert pl gyári leírásban nem lesz benne EGR tisztítás, valamint az üzaszűrőt is csak inspekciónál írja. De én a saját autómnak beleírtam, mert úgy gondolom, nem árt neki ha cserélem minden intervallumban.
Mivel sokan kerestek ilyet régebben is, ezért közzétettem. Természetesen az inspekciók magukban foglalják az alattuk lévő dolgokat is, pl az I-es az olajcserét, a II-es az I-est.
Akinek nem tetszik természetesen nem használja, vagy átírja magának, de mankónak tökéletes szerintem, ha valaki tisztában akar lenni azal, hogy a gyár mit ír elő, és esetleg otthon meg szeretné csinálni amit tud/lehet.
Ha valakit az eredeti érdekel, akkor a neten megtalálja!
Üdv!


így már értem! igazából a gyárit merre lelem? nem azért mert ez nem jó, csak kiváncsi lennék, hogy gyárilag minek mikor van ideje. azért kössz szépen!

YELLOW Elküldve: 2010-12-11 10:33 Inspekció

kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:

nálunk láncos az Opel...



Megkérdezhetem milyen opel típusról van szó?



Astra H kombi. 1.6 Z16XEP
de közben rájöttem tévedtem, szíjas... nem tudom miért emlékeztem láncosra



nah azé!

éppen azért voltam kiváncsi, mert csak az 1.0 és 1.2 motorok között létezik láncos az opelnél


igazából nem tudom miért emlékeztem arra, hogy láncos... talán lehet pont amiatt, hogy a kisebb motorok között van láncos és ezen miért nincs... nah mindegy, kicsit OFF volt.
bár az is a 8 évet hamarabb eléri mint a 120ezer km-t

YELLOW Elküldve: 2010-12-11 10:09 Inspekció

kempelen írta:
YELLOW írta:

nálunk láncos az Opel...



Megkérdezhetem milyen opel típusról van szó?



Astra H kombi. 1.6 Z16XEP
de közben rájöttem tévedtem, szíjas... nem tudom miért emlékeztem láncosra

YELLOW Elküldve: 2010-12-11 09:20 Inspekció

Hori írta:
hil írta:
YELLOW írta:

hát az Opelunknál is úgy van, hogy minden INSP.-nál van olajcsere is, gondolom itt is.
amin csodálkoztam, hogy a benyaszűrűt 30-ezrenként kell cserélni.
igazából 62ezernél még a gyári levegőszűrő volt benne, de alig volt koszos, sőt csere után se vettem észre változást. most 83ezer körül járok, de még a benyaszűrő is igen gyári, sőt a gyertyák is. ezeket most cserélni fogom, de igazából nem érzem, hogy valamelyiknek is baja lenne.
bár én úgy gondolom, hogy mivel fogyasztói társadalomban élünk, így kicsit túlzott egy-két dolog, pl felesleges akatrészcserék is. minél többet lehúzni a vásárlóról.


Az Opelnál sem azért cserélik a vezérlés elemeit 60K-nál, mert nem menne el többet, hanem a baj megelőzése miatt. Ott először 120K, majd 90K volt az intervallum majd a sorozatos szíj szakadások miatt, majd levitték 60K-ra. A gyertyák kerámia anyaga kezd el tönkremenni és a lepattanó darabok a hengerbe eshetnek. Ott ezért is a csere. A levegő és tüza szűrő, nem hinném, hogy bele tudsz látni a belselyébe, de mindegy, akkor cseréled, amikor akarod. És a Tiéd egy jól karbantartott autó?? Persze veszel rá M optikát, mert az látszik, a többi nem számít. Én azt a pénzt inkább ezekre a cserékre költöttem volna. Nekem (de ez csak az én véleményem) a régi lökösöd jobban tetszett.




na most én is meglepődtem
62ezernél a gyári levegőszűrő ami tiszta /ezt lássuk be hogy hülyeség 62ekm alatt némi légmennyiséget már átszűrt magán /nálam 15ekm-nél csere érett/

a benyaszűrőt ha kiveszed és kiöntöd belőle a lét asszem igencsak meg fogsz lepődni 83nál már van benne trutyi rendesen szép fekete lé fog belőle csordogálni

a gyertyád valószinüleg meg nem a 100ekm-csereperiódusu platina gyertya

Hil ne legyél igazságtalan az egy utángyártott első lökös


de én nem értem mit kell értetlenkedni, úgy látom itt már csak a baxogatásom a cél... amin már meg sem lepődök...
én 62ezerrel vettem az autót, akkor cseréltem benne. ergó nem nekem kell felhánytorgatni a dolgot, bele nem láttam milyen van benne. azt is csak a szűrőn lévő dátumból következtetem, hogy gyári, bár raktáron lehetett. és pont azért lepődtem meg, hogy 62ezernél szinte tiszta... jó nem azt mondom, hogy enni lehetett volna rajta...
én 20-25ezrenként fogom cserélni, ami nekem most jön el. szóval keressétek meg az előző tulajt és őt baxtassátok
az opelba elvileg cseréltek, fel is számolták, de én voltam az első aki a légszűrőház csavarjához hozzáért... ennyit a szervizekről... igazuk van, mert minek cserélni levset futott autóban, de akkor ne számolja fel. erre mondtam, hogy fogyasztói társadalom...
azt értem, hogy a bajt meg kell előzni, és azért vannak előírt cserék.
igazából műszaki vizsgán úgyis kiderül minden, ami között nekem 10-12ezer km telik el. minden kerékcserénél tavasszal és ősszel, meg van emelve az autó át van nézve a futómű, a saját kérésemre. szóval azt nem igazán tűröm el, ha valaki azzal vádol, hogy nem tartom karban. a garázsban letakarva áll.
sajnos senki sem tudással születik meg, így benyaszűrő cserét is azért most iktatom be, mert korábban, talán olajszűrős topicban. valaki 60-90ezret írt a cserére. a szervizelési listát meg tegnap láttam meg. szervízbe meg nem fogom vinni, mert lehúzzák az embert és a fele felszámolt dolgot nem cserélik ki. az én lelkiismeretem tiszta.