YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2010-07-13 10:14 Társalgó

bmwszabi írta: Skacok!

Tegnap délután hazaérve kiszálltam a kocsiból, odajön hozzám 3 17 év körüli fiatal, mondják, hogy bocs de megszeretnék kérdezni, hogy én újonnan vettem-e az autót, mert olyan szép, nekik nagyon tetszik és majd ők is ilyet akarnak.
???????
újonnan??? 40 évesnek nézek ki, októberben leszek 26.
jó ha nem járok fodrászhoz min. havonta egyszer meg nem borotválkozok egy hétig, akkor ősemberesedek, de akkor is.
erre mondom: 18 éves autó!!
'igeeen? hmmm'
mondom egy jó állapotú e36ot kapsz 6-800.000 körül.
na ennek megörültek, mondták spórolnak, egy év múlva lesz ennyi pénzük.
nem semmi, mennyit letagadhat a korából egy szép e36.


inkább mondjuk úgy finoman fogalmazva, hogy nem hozzáértők voltak a gyerekek, és valószínű villogni akarnak majd vele.

szerk.: én 2 napja már 26 vagyok (persze agyilag 2,5) de tőlem is megszokták kérdezni. amúgy nagyon sok embert az új rendszám megzavar, főleg ha nem ért hozzá, az ilyenek egy külföldűl behozott Audi 100-ast is új autónak néznek ha L-es rendszámot kap



YELLOW Elküldve: 2010-07-12 11:32 Motorolaj

Zolee írta:
YELLOW írta:
seta írta: Sziasztok!
Végigolvastam ezt a topicot és sok hasznos infót találtam benne (thx all!)
Viszont lenne egy olyan kérdésem h szerintetek érdemes-e "átmosni" a motort olajcserekor. Főleg így h nemrég vettem (használtan) és most lesz az első olajcserém. Megér ez plusz pár liter olajat vagy sem?


mivel dízeled van talán... függ a km-től is. illetve korábban mennyire voltak becsületesek az olajcserék. én azt hallottam, ha normálisan van cserélve az olaj, és a minősége jó, és melegen van leengedve, akkor a nagyja kosz, ha van úgyis kijön vele.
a plussz olajas dolgot nem értem. van tisztító adalék,amit a régi olajhoz öntesz, mész pár km-t és leengeded. majd mehet bele az új olaj.



Én értem a plusz olajos dolgot - sőt minden olajcserénél alkalmazom is. Megéri azt a plusz pár liter olajat (mosóolaj). Seta - javaslom Te is tedd meg, pláne h nem ismerheted az autód előeéletét. Elég beleönteni mosóolajból az előírt mennyiség 1/2-2/3-át 1-2 percet járatni alapjáraton, esetleg 1-1 gázfröccs, de óvatosan. Yellow ha Te is mecsinálod, meg fogsz lepődni, h milyen koszos tud lenni a mosólaj is! A tisztító adalék jó dolog, de ésszel kell használni (elég dúrva anyag)! Csak minden 2. olajcsere alkalmával használom, akkor is csak az ajánlott mennyiség felével, de 1 métert sem megyek az autóval! - kizárólag alapjárat 5 percig és leenged - ezután jön a mosóolaj (tisztítóadaléknál sztem kötelező) - az is leenged - 1 éjszakát csöpög - friss olajjal feltölt - Kész is van! Lehet h túlzásba viszem , nem baj sztem meghálálja .


pontosan, hogy is van ez? tavaly akartam csinálni érdekes módon lebeszéltek

- tehát van egy adalék, amit hozzáöntök a bentlévő hazsnált motorolajhoz
- járatom pár percig alapjáraton (motor melegedjen be, vagy már eleve meleg legyen? gondolom azért kell alapjárat, hogy ne verje fel, amit a teknő aljáról felold...)
- leeresztem
- rakok bele pár liter mosóolajat... ez pontosan milyen olajat takar?
- majd ezt is leresztem
- és megy bele a rendes olaj

YELLOW Elküldve: 2010-07-12 11:02 Vicces :)

Eredeti helyesírással és fogalmazással gyerekdolgozatokból

Mi a zsigerzacskó?
Az a rész a csigának, amibe a beleit tartja. A zsigerzacskó ara való
hogy abba szarjon a csiga és a csigaház alatt jön ki.

Miért van Gárdonyi Géza sírjára az írva, hogy "Csak a teste"
Mert a fejét levágták a törökök.

Sorold fel a páros ujjú patásokat!
Sertés, disznó, malac, mangalica

Kik voltak a vándor énekesek? Nevezzetek meg egyet közülük!
Kodály Zoltán.

Sorold fel a vízpart növényeit!
Vízi tündér.

Jellemezd a vidrát!
Teste: formás.

Mi az ösföld?
Ahol barna emberek és asszonyok laknak, és mindegyik feketehajú.

Melyek hazánk természetes életközösségei?
Magyar, német, finn.

Jellemezd röviden kedvenc hösödet utazókról, felfedezökröl olvasott
könyv alapján!
Nekem Jean-Claude van Damme, mert bátran viselkedik és jó a mozgása.

Mi a humusz?
Elpuszlott állat.

Ismerd fel rajzról az állatokat!
Pézsmapocsék
Mocsári patkány

Írj magyarországi halakat!
Potty, pngy, jégér, szálszalóka , légy, gólya

Milyen betegséget lehet kapni a parlagfütöl?
Energiát.

Az oroszlán jellemzése.
hangja: vastag, kitörö látása: gonosz

A cápa jellemzése:
Embert nem eszik, de nem lehet benne bízni.

Milyen tápanyagokat ismersz?
Sósav, színsav.

Harmadikosak a csapadékképzödésröl:
Ha a hideg levegö összeütközik a meleg levegövel abból lehelet lesz. Ha
hajnalban kimegyünk, vizes lesz a papucsunk. A hódara káros,
mert feldönti a kocsikat. Csapadékfajta: lisztharmat.

A baktériumokról:
Van mikroszkópikus ami kicsit nagyobb, mint ami mikroszkóppal látható.

A középkorú lovagok a lovagi tornákon mindig egy hölgyet tuztek maguk
elé.

A nemzetiségi iskolákba több ajkú diákok járnak.

Nyáron no a kalapos gomba, télen a kucsmagomba.

Villon fo muve az Ótestamentum.

A görög ábécé kezdete: alfa, béta, céda...

II. József, a vaskalapos király Mária és Terézia fia volt.

A fecske egy költözo madár, olyan mint a gólya, csak sokkal kisebb és nem
hasonlit rá.

Barbarosa seregében kitört a pestis, amely elől maga a császár is csak
álruhában tudott menekülni. Az éhenhalt
sereg kitakarodott az országból.

A harangvirág a bimbambuszok családjába tartozik.

A végek vitézei többnyire nem éltek haláluk napjáig, mert már korábban
elestek.

Shakespeare vig nőkkel élt Windsorban és tévedesből vigjátékokat irt.

Zrinyit a bécsi kamarilla által felbérelt ólmozott vadkan ölte meg.

Az őserdo olyan terület, ahova emberi kéz még nem tette be lábát.

A zsidó egyházi zene legismertebb tekintélye Palesztina volt.

Kolombusz háromszor indult útnak, bár a második útján meghalt.

Szulimant a szigeti ostromnal megölték, ezért egyelőre felhagyott azzal
a szándékával, hogy Magyarországot meghóditsa

Ady Boncza Bertalant vette feleségül.

Bombay éghajlata olyan egészségtelen, hogy lakosai máshol laknak.

A Toldi olyan mű, amelyben a főhőst feldolgozzák.

A kőolajat kövekből sajtolták.

Eötvös József többek között Budán született.

A XVIII. századi főurak palotakertjei tele voltak szépen nyirt
szökőkutakkal.

Anonymus III. Béla névtelen jegyese volt.

Bibliát Guttenberg találta fel.

A kutatók az őshazában megtalálták az ősmagyarok hátrahagyott részeit.

A Magna Charta Libertatum kimondta, hogy ugyanazért a bunért senkit nem
lehet kétszer megölni.

Egyiptom őslakói a múmiák.

Julius Ceasart a márciusi Idusok ölték meg.

És akkor a költő megirta Szundi két apródja cimu versét.

YELLOW Elküldve: 2010-07-12 10:33 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta: szóval hírtelen felindulásból lementem és kiszedtem a GM-et.
nekem TYCO relé van benne (rosszul emlékeztem, hogy Siemens). megnéztem a forrasztások tökéletesek. ezt csak onnan tudom, hogy jártam forrasztási tréningre (IPC)...stb. nekem érdekes módon nem lakk van rajta, vagy lehet lakk, de kicsit ilyen szilikon szerű, gumis. (erre is rosszul emlékeztem)

szóval miután megnéztem kiváncsiságból rákötöttem a vezetékeket, csatlakozót... és rögtön működött minden. gondoltam magamba kontakt hiba. szépen a panelen és a vezetékeken is befújtam Tuner tisztítóval a csatlakozókat. a panelen a nagycsatlakozó tüskéjét jobban szétfeszítettem, hogy jobban kontaktoljon az anyukájába. összeraktam. a jobb szélső csatlakozónál feltünt, hogy hiába van rögzítve, biztosítva, ez egyik fele kicsit ki tud mozdulni, ahogy feszül a vezeték. mindegy beigazgattam. összeraktam. nyitottam zártam egy csomót, és működött. (jelzem szétszedés előtt direkt megnéztem, mi a pálya, és nem volt jó)

úgyhogy egyenlőre megint maradok nyugton. arra is gondoltam, hogy a relé érintkezőjéről levált elszenesedett darab, esetleg idővel becsúszik az érintkezők közé, és amiatt rossz. ezt nem tudom. csak tipp.



eddig tartott a felhőtlen öröm.
tegnap nem akart nyílni az ajtó... napon állt az autó, de amikor nyitni akartam, akkor előtte kb 2 órája már hűvös volt ott, azaz abban állt. pedig előtti is állt napon mégis jó volt...
a zárás jól működik.

szóval az a helyzet, hogy a zárás problémám valszeg kontakt hiba lehetett, viszont a nyitás a továbbra is kérdéses. azaz egyre jobban reléééééé....

YELLOW Elküldve: 2010-07-12 07:56 Most vettem BMW-t

seta írta: A motorolaj leeresztő csavart egyik képen sem lehet látni, azzal nincs semmi baj, teljesen tiszta. Csak azt írtam h az olajleeresztő kisablakot levéve láttam ezt meg, de nem az olajteknő alján, hanem attól jobbra (menetirányba állva).


igen én is erre gondoltam... nekem azon a részen űtővíz leeresztpő csavar van, igaz, az oldalába, talán kicsit ferdén van betekerve. a korábbit a fekete szín miatt írtam, hogy pl azokban a szelepekben szokott ilyen kokszolódás lenni.

YELLOW Elküldve: 2010-07-12 07:29 Most vettem BMW-t

seta írta: Ma sikerült akna fölé állnom és (számomra) érdekes dolgokkal találkoztam. Eddig csak egy 206os peugeotot láttam alulról, ezért meglepett h ennek az alja mennyivel "látványdúsabb"
A lényeg h van jópár törött műanyag elem, hiányzó bolha/lemezcsavar, illetve az autóval szerintem párszor "megfeneklettek". Képeket töltöttem fel a galériámba ha valaki kiváncsi (igazából nagyon boldog lennék ha pár szakértő szem is látná, hátha felfedez valami rendellenességet).
Ami viszont számomra is feltűnt, az az hogy amikor levettem az olajleeresztő csavar elöl a "kisajtót" akkor olajfolyást vettem észre (vagy legalábbis valami olajszerű fekete lé.).
Erről is van kép a galériában!!
1
2
3
Ez valszeg nem motorolaj mert ahogy nézegettem, a légszűrő alól folyik valahonnan. Ha valakinek van esetleg ezzel kapcsolatban ötlete, kérem ne tartsa magában


ez tutti a motorolaj leeresztő csavar? mintha az olajteknő alja lentebb lenne. bár a dízelé lehet másabb. nem lehet hogy valami szelepről, agr, egr vagy kartel-ről megy oda ez a trutyi? csak tipp.

YELLOW Elküldve: 2010-07-12 07:20 Motorolaj

seta írta: Sziasztok!
Végigolvastam ezt a topicot és sok hasznos infót találtam benne (thx all!)
Viszont lenne egy olyan kérdésem h szerintetek érdemes-e "átmosni" a motort olajcserekor. Főleg így h nemrég vettem (használtan) és most lesz az első olajcserém. Megér ez plusz pár liter olajat vagy sem?


mivel dízeled van talán... függ a km-től is. illetve korábban mennyire voltak becsületesek az olajcserék. én azt hallottam, ha normálisan van cserélve az olaj, és a minősége jó, és melegen van leengedve, akkor a nagyja kosz, ha van úgyis kijön vele.
a plussz olajas dolgot nem értem. van tisztító adalék,amit a régi olajhoz öntesz, mész pár km-t és leengeded. majd mehet bele az új olaj.

YELLOW Elküldve: 2010-07-11 22:10 BBS CK002 5x120 - 8,5x19 ET35

Hori írta:
Ricco-320d írta: Eladó 4 db gyári BBS CK002 típusú alufelni gumik nélkül! / 8,5 X 19 - ET35 - 5x120 /



úgy néz ki eladó lesz a breytonom



Ti úgy váltogattok felnit, mint más alsógatyát

YELLOW Elküldve: 2010-07-10 06:41 Vicces :)

bocsi csak mostanában a melós e-mail-emre sok iylet kapok, gondoltam megosztom.

Itt van a kötelező biztosítás megkötések időszaka...

Az ügyfélszolgálati rögzítő minden hülyeséget megőriz....

Ügyfelek...

Ügyfél: Ha nem használom az autót, akkor is kell fizetni a kötelező biztosítást?
Operátor: Igen, addig, amíg ki nem vonják a forgalomból, vagy el nem adja az autót.
Üf.: Aha..... Nem érdekli véletlenül egy 23 éves Skoda?

Operátor: Jó napot kívánok, XY vagyok, miben segíthetek?
Ügyfél: Jaj várjon egy kicsit, fel kell dugnom a telefont!

Üf.: HRF a rendszámom, mint Hülye-Rendőr-Főnök.

Üf: 60 éves vén fasz vagyok és megváltozott a születésem dátuma...

Üf: Mondom a kötvényszámot, itt van a kezemben, csak elmegyek érte...

Operátor: Milyen típusú biztosítása van?
Ügyfél: Boros Ernő típusú....

Üf: 82 éves vagyok. Múlt héten volt egy ütközetem…

Üf: Jó napot kívánok, volna egy óriási problémám: tegnap vettünk egy új Renault-t… Bár mondjuk ez nem is olyan nagy probléma…

Operátor: Mi a rendszáma?
Ügyfél: Tudom azt is mondani, és a kötvényszámot is!
O: Köszönöm, mi a rendszáma?
Ü: Mondom a kötvényszámot....

Ügyfél: A rendszámom: DLP
Operátor: Sajnos nem találom... betűzné?
Ü: Déelpé! Nem igaz, hogy nem érti!!!!
O: Pedig nem találom. Kérem, betűzze nevekkel!
Ü: Dénes, Lóbelt....

Operátor: Jó napot kívánok, XY vagyok, miben segíthetek?
Ügyfél (félve): ööö… Bocsánat, ugye maga nem egy gép?

Operátor: Üdvözlöm, XY vagyok, miben segíthetek?
Ügyfél: Jó napot, én Szabó Istvánné vagyok. (szünet)
O.: (vár) Igen?
Üf: (meglepett hangon) Igen?

Ügyfél: Mondják már meg mitől lett a biztosításom havi 1200 forint??!!!
Operátor: (megnézi a gépben) Uram ez nem a havi, hanem az éves díj!
Ü: Jaj, ne haragudjon, bocsánat. Exhumálom magam.

Ügyfél: Jó napot kívánok, van egy autó az apám nevén. Én az apámnak vagyok a fia…

Ügyfél: Én a Szabó Jánosné férje vagyok...

Operátor: Tudna mondani nekem szerződésszámot?
Ügyfél: Persze. Várjon egy kicsit, előveszem az izémet.

Operátor: Kérném szépen az autó rendszámát.
Ügyfél: jé-tyé hétszázhúsz, tehát János, Tibor, … ööö…. Ybil (?)

Üf: Az autó rendszáma: B, mint Béla, X, mint Xanax….

Üf.: … H, mint Helemér.

Üf: …. K, mint Károly, D, mint Dénes, X, mint Sex.

Üf.: …a rendszám: HPV. Házi Pálinka Van.

Üf. (köszönés nélkül, üvöltve): Halló! Há’ én má’ eladtam az autót!!!
Operátor: … Milyen autót?
Üf.: Há’ a Margitét!!!

Üf.: Halló. Már próbáltam hívni magukat, de a szóbeszéd után nem jött semmi… (a gépi menüre gondolt)

Ügyfél: …. Ezen a papíron nem lehet elmenni!

Üf: XY vagyok, van egy kis gondom.
Operátor: Jó, megnézem. Mi a kötvényszáma?
Üf: ...ÖÖÖ, várjon egy kicsit .... (nem találja)......
O: Jó, akkor mondjon inkább rendszámot!
Üf.: Rendben, azt is mondom...

Üf: Kaptam Önöktől egy levelet. Kérem, magyarázza el, hogy mit jelent!
Operátor: Rendben. Mi szerepel a levélben?
Üf: Hát azt honnan tudjam? Most dobtam be a kályhába!

Operátor: (kérdez valamit az üf.-től, a háttérben egy kislány hangosan kiabál)
Üf: Várjon egy kicsit! (kislánynak mondja) Évikém, most nem érek rá! Menjél ki a hűtőbe, légyszíves!

Üf: Volna egy kis problémám.
Operátor: Mi történt?
Üf: Tegnap a parkolóban álltam és megnyomott hátulról egy kínai.

Üf: Várjon egy kicsit, mondom a kötvényszámomat, csak meg kell keresnem…. (matat, majd beleszól) Halló. El tetszett menni?

Op.: Van Önnek mezőgazdasági őstermelői igazolványa?
Üf: Ááá, nem. Én csak galambokat tartok… meg a feleségemet.

Üf: XY vagyok „érdeklődni szeretnék, hogy kaptam önöktől 2 papírt, és ami azt se tudom, hogy micsoda, vagy hogy, vagy mi, vagy mi van, és hogy ezek micsodák és hogy mi van, hogy hogy van, vagy mi van”.

Op: … és a kárt okozó melyik biztosítónál van?
Üf: Ó, hát azt nem tudtam meg, mert olyan ideges lettem, hogy majdnem megöltem!

Üf: Le akartam mondani egy szerződést, ezért bementem az Önök egyik fiókjába, de nem törölték ki…

Op.: …és Ön közalkalmazott?
Üf: Nem, van munkahelyem…

Op: Éves szinten 1408 Ft-tal nőtt a díja, ez 1,8 %-os díjnövekedést jelent.
Üf: Értem... Akkor maguknak LÓFASZ A SEGGÉBE! (lecsapta)

Üf: Önöknél van a kötelező feleségbiztosításom… (felelősségbiztosításra gondolhatott)

Üf: Én most 8-as bónuszban vagyok?
Op: (megnézi) Igen.
Üf: És a 8 után a 9 jön?

Op: Mikor született?
Üf: ’72-ben. A 6.20-sal jöttem (1972.06.20)

Üf: Utasbiztosításnál, ahány ÉLŐ személy megy, arra kell fizetni?

Operátor: …. Értem. És Ön Nagy Ágnesné?

Operátor: Milyen papírt tetszik nézni?
Üf: Hát amit Önök küldtek, az idegszállást, vagy mit (indexálás)…

Üf: De hát nekem a fiókban azt mondták, hogy….. !!
Op: Sajnos akkor rossz információt kapott a fiókban.
Üf: És akkor most menjek vissza, és nekik verjem ki?!

Op: Jó napot kívánok, XY vagyok, miben segíthetek?
Üf: Nahát, megint egy emberrel beszélek. Az előbb is így volt, csak akkor egy nő vette fel. (és leteszi)…

Üf: Nem értem, hogy miért küldözgetik a csekkeket, amikor az autó már rég ki lett vonva idegesen a forgalomból!

Üf: Volt egy kismotorom, de már nincs meg. Mit tegyek?
Op.: Küldje be kérem az adásvételi szerződést!
Üf: Ja, de nem eladtam, hanem elcseréltem két malacra.

Üf: Szeretnék a kötelező biztosítással kapcsolatban egy traktorral beszélni.

Üf: Szeretném, ha a segítségemre lenne. Ellopták a táskámat és benne volt mindkét autóm.

Üf: Jó napot kívánok, van egy utánfutónk apukám néven…

Üf: Halló! Én Balogh Józsefné, meg a férje vagyok…

Op.: Jó napot kívánok, XY vagyok, miben segíthetek?
Üf.: Jó napot kívánok, én meg egy ember vagyok. Azt szeretném mondani, hogy …

Op.: És négykerék-meghajtású az autó?
Üf.: ….. háááát, mind a négy kereke forog.
Op.: (elneveti magát)
Üf.: … és ha még azt is hozzáteszem, hogy szőke vagyok…

Op.: És a baleset okozója elismerte a felelősségét?
Üf.: Ó, hát persze, egyből. Azt mondta, örül, hogy nem verem meg…

Üf.: Gépjármű kárunk volt, és kint volt nálunk a helybeli színlelő…

Üf.: Volt nekem fél éve egy karambolásom…

Üf.: Én XY kollégájukkal szeretnék beszélni.
Op.: És melyik fiókban dolgozik a kolléga?
Üf.: Az egyikben.

Üf: …és akkor most tulajdonképpen december 31-én ér véget az év? Mármint, hogy Önöknél is?

Üf: A kocsim biztosításával kapcsolatban kérdeznék, mit mondjak? Mindent tudok mondani!
Op: Akkor kérem a szerződésszámot.
Üf: Úúú, az hol is van, hogy van?
Op: Mindegy, akkor az autó rendszámát kérem.
Üf: A rendszám? Mi is a rendszám? Várjon, hol van az itt?

Üf: Másfél hónappal ezelőtt kórházba kerültem, ahol több hónapig kezeltek…

Üf: Jó napot kívánok, lenne egy kis problémám… Mondjak egy szerződésszámot, hogy közelebb kerüljünk egymáshoz?

Üf: Jó napot kívánok, van önöknél egy kötelező biztosítékunk…

Üf.: Jó napot kívánok, öööö, van nekünk egy … kötelező biztosítási …. kötelezvényünk… Na ezt jól megmondtam!

Üf.: Mondjam a szerződésszámot? Itt van előttem.
Op.: Igen, legyen szíves.
Üf.: Jó. Az hol van?

Üf.: Jó napot kívánok, én egy cascoval szeretnék beszélni…

Üf. (hölgy): A múlt hónapban vettünk egy autót a férjem nevére. Itt van ő is a telefon mellett, csak most én beszélek, mert jobban el tudom mondani…

Üf.: Jó napot kívánok, Takács Sándor vagyok, Horváth Anna felesége…

Üf.: Halló!? … ööö… Van olyan úr, hogy Juhász?

Üf: Kárbejelentést szeretnék bejelenteni, beázás végett.

Üf.: … egyébként nagyon meg vagyok önökkel elégedve! Önöknél van minden biztosításunk. Maguknál csináltam az autóra, meg a lakást, meg a nyugdíjbiztosítást, sőt a gyerekeket is maguknál akarom…

Üf: Jó napot kívánok, Takács József vagyok és most jutott eszembe, hogy eltévesztettem a telefonszámot. Viszontlátásra.

Operátor: Hol laknak önök?
Üf.: Uránvárosban.
Op.: Uránváros? .... ööö.... az mihez van közel?
Üf.: A Tescohoz.

Üf.: A kötelezőmről, meg a cascómról lenne szó. Volna egy kis problémám.
Op.: Jó, legyen szíves akkor a rendszámot mondani.
Üf: Mindegy hogy melyikét mondom?

Üf.: Van önöknél egy biztosításunk…. egy kötelező…. egy …. úgynevezett Trabantra.

Üf.: Jó napot kívánok, az lenne a kérdésem, hogy …., meg hogy …., meg még azt nézze meg nekem, hogy….
Op.: Egy pillanat, máris nézem.
Üf: Meg még az a kérdésem, hogy …. Meg azt is nézze még meg, hogy ….
Op.: (mentegetőzve) Egy pillanat, bocsánat, csak nem tudom olyan gyorsan nézni a gépben.
Üf.: Ja, ne haragudjon, én egy honvéd-ezredes vagyok, azért beszélek így. Várjon egy kicsit, keresnek a másikon. Halló! …

Üf.: …. Történt egy kis baleset. Belém jöttek hátulról, ketten is…

Üf.: Jó napot kívánok, az előbb keresett az egyik kollégájuk nője. ("kolléganőjük"-re gondolhatott)

Üf.: … jajj, egy nagyon pillanatot tessék már várni!

Op.: Hol lakik Ön?
Üf.: ZEG-en.
Op: ?
Üf.: Zalaegerszegen.

Üf.: Egy segédmotorkerékpár van nálam, önöknél, nekem...

Üf.: … megkaptam az Önök ajánlatát egy úgynevezett kedves hölgytől, Szabó Melindától.

Üf: Éppen tolattam, amikor nekem jött orral a másik autó.

Üf: Most kaptam Önöktől egy 600 forintos csekket, amitől felborult a lelki egyensúlyom…

Üf.: Most kaptam Önöktől postán egy sms-t, hogy utalták a pénzt…

Üf.: Halló. Volna nekem egy olyan irányú érdeklődési gondom…

Üf.: Pár hónapja volt egy balesetem. Egy peugeot-s csaj belém tolatott hátulról… Bár ennek ideális esetben fordítva kellett volna történnie, ugye… Na mindegy.

Üf: A rendszám: UWB-182, tehát Urszána, Winettou, Béla, 182.

----------------------------------------------------------------------------------

MATÁV

- Milyen ISDN végberendezése van?
- Nézze, én egy 23 éves szõke nõ vagyok, tõlem ilyet ne várjon.

- Itt alul megjelent két emberke ikonban...
- Igen az az MSN Messenger, az Outlook Express indítja el magától...
- Tõlem????

- A megjelenítendõ névhez mit írjak?
- A nevét....
- Amit a Matáv adott nekem?
- Nem... amit a szülei adtak magának...

WESTEL

- Jó napot kívánok! Mennyibe kerül egy fül-orr-gége szett a Nokiámhoz?

- Kérem, akkor vegyen elõ egy papírt és ceruzát, és akkor lediktálom Önnek...
- Kisfiam, hozd ide... Nem, ne a tollat, a bácsi ceruzát mondott...

- Vettem egy telefont 2 éves hûségnyilatkozattal, de sajnos a hûségem tovább tartott, mint a készülék...

- Le szeretném tiltani az elõfizetésemet!
- Ellopták, vagy eltûnt?
- Hát, az úgy történt, hogy a telefon beleesett a mosdóba, mivel vizes lett kivettem belole a kártyát, szétszedtem a telefont, és kiraktam az erkélyre száradni. Ezután a kártyát lefújta a szél, és most ezért szeretném letiltani...

- Kûggyön má' nekem csörgõdallamot!

- Van egy új 3210-esem, a feleségemnek pedig egy féléves 3210-ese. Nem
találom a töltõm, használhatom a feleségemét?

- Jó napot kívánok, XY vagyok. Miben segíthetek?
- A csengohangom állítsa hangosabbra!

- Milyen típusú készüléke van?
- Mocarella százhatvanas!

- Itt pecázgatunk a haverokkal, és mindegyik megkapja az SMS-t, csak én nem. Lehet, hogy amiatt, mert én árnyékban ülök...?

VODAFONE

- Problémám van a készülékkel, stb...
- Milyen típusú készüléke van?
- Hát Vodafone!
- Értem, de a készülék típusára értettem, Motorola , Ericcson, Nokia..?
- Mondtam, hogy Vodafone! Különben nem magukat hívtam volna.

- Telefonszám után tudakozódnék! Sajnos csak vezetéknevet tudok: Kis, egy
s-sel...

- És önök ott bent a központban figyelik, hogy mikor jár le a kártyám?

- Vodafone ügyfélszolgálat, jó napot kívánok, miben segíthetek?
- Maga nem az automata?
- Mit gondol?
... -Igen!

- Jó napot, én egy Vidamaxot akarnák fõtõteni, de valami keresztet is kér, ami nincs rajta a kártyán, csak a sok szám....
- A kettos kereszt billentyut kell megnyomni, ami a telefonján van...
- Jaaaa.... de melyik? Ez a hópehely vagy a létra?

- Jó estét, valami gond van a telefonommal, nem tudok SMS-t küldeni, pedig fontos lenne...
- Jelenleg karbantartás van a központban, ezért nem mûködik ez a szolgáltatás.
- Aha... akkor nem tudna a nevemben elküldeni egy sürgõs SMSt? Én itt vagyok
az Árpád-híd budai hídfõjénél, a barátnõm meg a túloldalon a pesti hídfõnél,
és üzenni kéne neki, hogy jöjjön át, mert itt várom!
- Sajnos én sem tudok üzenni, de miért nem próbálja meg felhívni..?
- ..... ja jó ... tényleg....! Köszönöm a segítséget!

- Jó napot, a számlainformációmat szeretném lekérdezni...
- Az Ön számlaegyenlegére gondol? Azt itt az ügyfélszolgálaton tudjuk önnek megmondani...
- És annak mi a száma?
- 1270. Bizonyára most is ezt hívta...
- Igen, de azért leírom.... szóval tizzenketttttõõõhettttven.... jó
köszönöm, akkor máris hívom, viszhall!

PANNON GSM

- Á, maga az? Három hónapja beszéltünk, emlékszik?

- Milyen telefonja van?
- Nokia.
- És azon belül?
- Ericsson 318-as.

- Töröltem a hívásátirányítást a kóddal, de nem jó!
- Milyen kóddal?
- Rácsos linzer, rácsos linzer, 002, rácsos linzer és a küldés gomb .

- A bátyámnak elromlott a telefonja. Én egyébként az öccse vagyok.

- Beleesett az emésztõgödörbe a telefonom, elég koszos lett és büdös. Kihalásztam, de nem mûködik.

YELLOW Elküldve: 2010-07-10 06:23 Most vettem BMW-t

hil írta:
seta írta:
Viszont amiért most írok. Nem tudom alapból hogy kellene működnie az én autómban a kulcsnak. Amit eddig tudok:
alapállapot h be van zárva, ablak fehuzva.
ha 1x megnyomom a nyitás gombot, akkor kinyilik de csak a vezető oldali ajto, a jobbost bellülről kell kinyitnom.
ha hosszan nyomom a nyitást, akkor is csak a bal oldali nyilik + 1 idő után leengedi az ablakokat.
ha ezután 1x megnyomom a bezárást akkor bezár mindent (a jobbost is ha nyitva volt)
de ha hosszan is nyomom a zárást akkor sem huzza fel az ablakokat
Ez így normális, vagy nekem is valami baj lehet vele?
Előre is köszönöm a válaszokat

(ezt a hozzászolást beirom az ajtós topicba is)


Valószínűleg a CKM így van beprogramozva. Próbáld meg, hogy mi történik akkor, ha kétszer megnyomod (röviden) a nyitás gombot. Talán minden nyílni fog. Most látom, hogy Woockie is megválaszolta már





már én is megválaszóltam ezt az ajtónyitási gondok topicba, de azt mondta 2x-i nyomásra se nyílik.

YELLOW Elküldve: 2010-07-09 15:20 Vicces :)

ha valaki még nem olvasta volna

Nem ismerem Árpit, csak olvastam a sztorit, s tetszett... Aki ismeri, (+Árpi ) attól elnézést kérek, a többiek szórakozzanak jól!

Egy ismerősömnek (Árpi) volt egy autója. Szép volt, jó volt (Opel Senator 3.0), neki mégsem volt elég jó. Egy szép napon elhatározta, hogy dögösíteni kell. Elkezdődött a tuning.
Először jöttek a szokásos dolgok: szélesebb felni, tök fekete fólia, brutál erősítő, stb. Igen ám, de ilyenje sok embernek van, így nem lehet kitűnni a tömegből. Na, akkor jött az ötlet: ha Michael Knightnak van, akkor neki is kell, és ezzel elkezdődött KIT-hadművelet.
Úgy kezdte, hogy a műszerfal összes szabad helyére kapcsolókat és ledeket barkácsolt. Ezek nagy részének semmi funkciója nem volt, csak (szerinte) jól nézett ki. Mások szerint inkább hasonlított Pirx kapitány valamelyik járgányára, de neki tetszett. A legjobb az volt benne, hogy volt nyolc kapcsoló, ami sorba volt kötve a gyújtáskapcsolóval. Cselesen ezeket úgy építette be, hogy egy részüket megfordította, tehát az autót csak egy bizonyos kapcsolóállásnál lehetett indítani.
Ennek a lopásgátláson kívül az volt az értelme, hogy szerinte baromi imponáló volt, ahogy kapcsolgatott indulás előtt. „T'od, ahogy a helikopteren, az amcsi filmekben. Mégis csak komolyabb így a gép, nem?" Persze eltelt egy-két nap, amíg ezt az állást megtanulta. Addig úgy nézett ki egy indítás, hogy beült, az összes kapcsoló lefelé mutatott. Elkezdte vadul kapcsolgatni, és minden kombinációnál megpróbált indítani. Minden indítás előtt jött a Hopp, most megvan, most a jo"- szöveg, de általában csak negyedszerre-ötödszörre találta el. Én már rég tudtam a helyes állást, de a marhája képtelen volt megjegyezni. Persze nem segítettem neki, csak együtt érzően bólogattam az anyósülésen. Egyszer megkérdeztem tőle, miért nem írja le. Azt mondta, azt elveszítheti, és akkor könnyen ellopják az autót. Elképzeltem, hogy valaki talál a parkolóban egy cetlit, hogy; „fel-fel-le-fel stb.", és felderül az arca, hogy „Aha, megvan a Senator kódja, elő a pajszert!"... Aztán persze szépen lassan megtanulta a kódot, és egy idő után már kezdett unalmas lenni a dolog, ezért újabb furfangos eszközök kellettek.
Ekkor jött (őt idézve): a behatolási- és eltulajdonítási kísérletet megakadályozó kompjúteres (így, k-val, hosszu ú-val ejtve) rendszer". Én itt már nem akartam beülni mellé, mert tudtam, hogy nem fogom megállni röhögés nélkül. De a hosszas unszolásra („Nézzed má' meg, hogy mit bír a gépsárkány, mer' ilyet még nem lattá', öcsém!") beültem.
Az újabb okosság nem volt más, mint egy lepukkant 486-os laptop, amit ráapplikált a riasztóra, egy aktív hangszóró az anyósülés lábterében, plusz valahol hátul egy mágnes egy reed-relével. A hangszóró azért kellett, mert riasztáskor a laptop mindenféle okosságot mondott. Árpi úgy képzelte, hogy ha el is lopják az autót, a riasztó megszólal, és a tolvaj megijed a hangtól, ami ilyeneket mond: „Tolvaj!", „Az autó 15 másodpercen belül leáll!", „A rendszer értesíti a rendőrséget.", stb. A mágnes a reed-relével kapcsolta a laptop áramellátását. A baj az volt, hogy úgy volt megoldva, hogy csak saccra lehetett tudni, hova kell tenni a mágnest a csomagtartóban, nem volt megjelölve a helye.
A másik gond az volt, hogy akivel íratta a programot, az csak Windowsra tudta megírni, úgyhogy innentől kezdve így nézett ki az indulás: Árpi körberohant kétszer az autó körül, ellenőrizve, hogy nincs behatolási nyom. Távirányítóval kinyitotta az ajtókat, nekem be kellett ülnöm, mert ő elhelyezte a csomagtartóban a mágnest („Ne haragudj, de ezt még neked sem mutatom meg."), előre jött, beállította a kapcsolókat, indított, fülelt, hogy bootol-e a laptop, káromkodott, hátrament, igazított a mágnesen, vissza előre, fülelés, laptop bootol. Ilyenkor ülni kellett még egy ideig, mert a Windows még nem indult el, és ha a program nem álló autónál indult el, megszakította a gyújtást. Mivel csak saccra tudtuk, mennyi ideig tart, ücsörögtünk pár percet. Ekkor összegerjedt az autó hifije az aktív hangszóróval, ami borzalmas hangon visított.

Elkezdett gyűlni a tömeg a parkolóban (én meg próbáltam úgy tenni, mint akinek semmi köze az egészhez). Látszott rajtuk, hogy rendszeres nézői a mulatságnak, mert volt, aki rutinosan egyből a mászókára ment fel, hogy lásson a többiek feje felett.
Ekkor jött az, hogy elkezdett vonyítani a riasztó, és a hangszóró a lábamnál megszólalt olyan hangon, mint egy vízbefojtott Sokol rádió: „Tolvaj!", „A motor le fog állni!", stb. Kezdtek röhögni az emberek (én meg kisebbre húztam össze magam). Ő pedig üvölt: „Gerjed, b*zmeg, összegerjed, k*rva riasztó, k*rva laptop, k*rva programozó!" Itt jött még egy félperces k*rvás felsorolás, ordítva természetesen, és a programozó meg az egész mindenség lovakkal és felmenőkkel történő közösülésére bíztatása.
Fontolgattam a menekülés lehetőségét, de már túl sokan álltak körülöttünk, és nem voltam benne biztos, hogy át tudom törni a bámészkodók gyűrűjét. Árpi hozzáfogott, hogy: gyújtás lekapcsolása, motorháztető felnyitása, laptop lehúzása a riasztóról, riasztó kikapcsolása kulccsal, fenyegető „F*szt néze'?" a tömegnek, matatás a motortérben, csatlakozók pöcögtetése, „Ne nyújjá' hozza, öcsisajt!" a közelebb merészkedő kisgyereknek, motorháztető le, beülés, indítás, várakozás a bootra, szokásos visítás, szerencsére most nem riaszt, indulhatunk. Persze padlógáz, visít a gumi, a tömeg szétrebben, és mi „kottonájdzsó"-t torzítva, műszerfal-rezegtetve üvöltő hangjaira otthagyjuk a parkolóban a tömeget. Főhősünk boldogan húzza ki magát az ülésben, és büszkeségtől sugárzó arccal csak ennyit kérdez: „Na?" Elgondolkodom, mit is mondhatnék. Például megkérdezhetném, hogy mi van, ha a tolvaj nem rakja helyére a mágnest, és akkor a laptop nem indul el, nem tiltja le a gyújtást, nem óbégat, mint a haldokló rinocérosz, és úgy általában, simán el lehet lopni az autót. Vagy megpendíthetném, hogy a sok szar árából vehetett volna egy rendes riasztót is, de nem szólalok meg, mert az ember úgyis hiába magyarázza egy apának, hogy kockafejű a gyereke, az akkor sem érti meg, ha megáll a sör a kölyök fején...


Nyár volt, fiatalok voltunk, és ilyenkor sok marhaságot csinál az ember. Árpi persze többet, mint a normálisabbja. Ez régebben történt, még nem volt meg az Opel Senator, csak egy szakadt Ladára futotta. Abból is csak olyanra, ami annyira rozsdás volt, hogy nem lehetett tudni, mikor hullik ki az ember alól. Mindig azt vártam, hogy egyszer kiszakad az alja, és Árpi úgy fogja hajtani, mint Flintstone a járgányát. Műszaki persze évek óta nem volt rajta, így csak a szerencsén múlt, hogy mikor bukik le.
Persze, ez sem lehetett olyan, mint az átlag, ezért volt itt is optikai tuning ezerrel. Ekkoriban Árpi még nem rendelkezett jelentős tőkével (vagyona gyakorlatilag a széteső-félben levő Ladából, két farmerből és néhány pólóból állt), ezért nagyrészt leleménnyel kellett pótolni a hiányzó anyagiakat. Hát, leleményben nem volt hiány. Felkerültek ugye az alap dolgok: rókafarok, műszőr kormányborítás, aprópénztartó, halálfejes váltógomb, órás visszapillantó (sajnos csak egy törötthöz tudott hozzájutni, de lényeg, hogy óra volt benne), multifunkciós műszer", ami egy hőmérő, iránytű és óra mahagóni-utánzat keretbe foglalt kombinációja volt, és itt ki is merültek nagyjából az anyagi lehetőségei.
Ekkor jöttek a segítőkész haverok, akik első hallásra kicsit furcsállották Árpi kéréseit, de aztán a hecc kedvéért megcsinálták, amit kért. Első lépés volt a műszerfal. Látta egy újságban, hogy egy sportkocsinak polírozott alumínium borítás volt a műszerei körül, és hát persze, hogy neki is kellett. Miután kiengedték az ügyeletről, ahova a sorjás alumíniumlemez által szétvágott tenyerével ment kötözésre, új ötlettel állt elő: alufólia lesz a megoldás. Finoman megemlítettem neki, hogy az nem túl strapabíró, meg gyűrődik is, de nem hallgatott rám. Egyik haverja szüleinek volt egy Ápisz-szerű boltjuk, és onnan szereztek vagy harminc tubus Technokol Rapidot, és kiadta az utasítást a haverjainak, hogy mindenki csenje el otthonról az alufóliát. Mikor elég sok összegyűlt, megkezdődött a ragasztás. Én csak a végére értem oda, hát, mit mondjak, nem volt egy semmi látvány.
Először is totál meghülyültek a ragasztó gőzétől, mert zárt garázsban csinálták. Mikor odaértem, sejtettem, hogy gáz lesz, mert méterekről olyan szaga volt a garázsnak, mint egy festékgyárnak.
Árpi csak ennyit tudott hozzáfűzni az eseményekhez: „hehehe". Meg néha azt is, hogy „atom lett, hehe". Ültek a haverjaival a garázs betonján, mint marhatök a mezőn, néztek maguk elé, és vigyorogtak.
Megnéztem az autót. Ez sem volt semmi. Láthatólag jobbról kezdték a mutatványt, mert ott még ollóval voltak vágva a darabok, de gondolom, közben hatott a ragasztó, és mire a kilométeróráig jutottak, már annyira zizik voltak, hogy azt is beragasztották. Be volt ragasztva a kormány, a sebességváltó, a szellőzők, a bal oldali ablak fele, a bal ajtókárpit, egy kicsit mindkét ülés, és úgy általában csöpögött minden a ragasztótól. Az elején még odafigyeltek rá, és próbálták kisimítani a fóliát, de a végén persze ilyen apróságokkal nem törődtek, és ettől az autó úgy nézett ki, mintha Bádogember vezette volna, aki egy szörnyű balesetben széttrancsírozódott.
Kivonszoltam őket a levegőre, és akkor vettem észre, hogy a napsütésben csillog fejük és a ruhájuk, mint Szűcs Judit fénykorában, diszkókiránynőként. Csak rájuk nem üveggyöngy volt varrva, hanem sikeresen magukra ragasztották a levágott, lehullott alufóliadarabokat. Néztek rám kitágult pupillával, teljesen megzavarodva a fénytől, és szemkápráztatóan csillogtak. Olyanok voltak, mint két szerencsétlenül járt ufó, akik nem tudják, hol landoltak.
Másnap kapartunk. Harmadnap is. A negyedik napon beláttuk, hogy a Technokol az erősebb. Árpi kicsit elkeseredett, mert a műszerfal enyhén szólva furán nézett ki, az itt-ott feltépett alufóliával, ezért gyorsan újabb csinosítás után kellett nézni. Jött a szárny. Egy igazi szárny, ugye elég komoly pénzekbe került volna, ezért maradt a szögvas, két rúdra hegesztve, amikre menet volt vágva.
Fúrtunk két lyukat a csomagtartón, átdugtuk a rudakat, csavar fent, lent, és készen volt a "szárny".
Árpinak baromira tetszett, és megsértődött, amikor a „Na, milyen?" kérdésre én azt mondtam, hogy „Legalább van egy alkatrész, ami nem rohad". Egy volt a probléma: le kellett festeni. Neolux nem jó, mert nem tartós. Mivel fessük? Árpi azt mondta, hogy olvasta valahol, hogy az apróbb hibákat körömlakkal szokták javítani, mert az hasonló az autófestékhez. Próbáltam felhívni a figyelmét arra az apróságra, hogy ez nem apróbb hiba, hanem egy bazi nagy vasdarab, aminek befestéséhez jó sok körömlakk kell, de nem érdekelte („Majd felhígítjuk!"), irány a „butik".
Akkoriban még nem nagyon vettek a pasik (mi még inkább fiúk) körömlakkot nőknek, úgyhogy furcsán néztek, amikor előadtuk, hogy piros körömlakkot szeretnénk. Mondtam Árpinak, hogy én azt hallottam, hogy a körömlakk másképpen néz ki felkenve, mint az üvegben, ezért ki kéne próbálni, mielőtt megvesszük. Ezt nem kellett volna mondanom. Amikor az eladónő nem nézett oda, Árpi suttyomban kinyitotta az összes piros és bordó körömlakkot, és minden körmére festett egy-egy pöttyöt. Kijöttünk az üzletből, és megpróbáltuk kitalálni, melyik szín illik az autóhoz. Eléggé belefeledkeztünk a dologba, mert arra eszméltünk, hogy egész szép nézőseregünk lett.
Akkor jöttem rá, hogy állok egy női butik előtt, nézem ahogy a haverom a kifestett körmeit próbálgatja, hogy melyik megy a kocsijához, és közben arról vitatkozunk, hogy melyik a szebb szín. Árpi ügyesen feltalálta magát: Csak a szárnyamra kell." Na, ettől kitört a röhögés.
Megvártuk, amíg eloszlik a tömeg, visszamentünk, és megvettünk 1, azaz egy darab lakkot.
Sikerült kunyerálnunk egy lánytól körömlakklemosót, és felhígítottuk a lakkot. Szép rózsaszín lett.
Reméltem, hogy nem festünk vele, de festettünk. A „szárny"-at ettől kezdve egy foltos, rózsaszín szögvas képezte (á la Barbie mobil).
Ja, a lényeg, amiért az egész cécó volt: Árpi a fagyis lányt akarta elkápráztatni a csodajárgánnyal.
A lánynak ugyan egy másik pasi tetszett az I-es Golfjával, de Árpi úgy gondolta, hogy egy full-extrás Lada mégiscsak imponálóbb egy fapados Golfnál.
Egy dolog volt hátra, a kipufogó. Árpi szerzett egy vascsövet, ami szerinte kitűnő kipufogó lett volna. Én, mikor megfogtam a csövet, és éreztem, milyen baromi nehéz, gondoltam, hogy baj lesz, de nem szóltam, mert tudtam, úgyis hiába. Elmentünk valami lakatos haverjához, aki kiröhögött minket, és elküldött a fenébe. Árpi bedühödött, és „Na, akkor majd én!" felkiáltással előszedte a forrasztóját, hogy majd azzal. Ráhagytam. Egy fél kiló ónnal ráforrasztotta a csövet, és elindultunk becserkészni a leányzót.
Az első ötven méter után lejött a cső, és elkezdett zörögni. A második ötven méter után az ősrégi kipufogó megadta magát, és leszakadt mindenestül. Sebaj, így úgyis jobb hangja van, kipufogó be a hátsó ülésre, gyerünk tovább. A fagyizó előtt pár száz méterrel megálltunk, és Árpi előállt a haditervvel. Én előremegyek gyalog, kihívom a lányt a fagyisbódéból, és szóval tartom, amíg Árpi meg nem érkezik. Úgy tervezte, hogy odafarol majd a lány elé az autóval, és elviszi egy körre („Hogy lássa, mi az élet."). Kérdeztem tőle, hogy ezt a farolás-dolgot próbálta-e már. Mondta, hogy nem, de nem lehet nagydolog. Én biztos, ami biztos alapon kinéztem magamnak egy villanyoszlopot fedezéknek, és elindultam.
Odaértem. „Szia, gyere ki egy kicsit, légyszí." „Most nem lehet, sokan vannak." (Hoppá, erre nem számítottunk.) „De valami nagyon fontosat akarok mondani." „Mondd el itt, nem mehetek ki." (Közben hallottam, hogy Árpi közeleg. Ezt egyébként mindenki hallotta, mert kipufogó nem lévén, az autónak olyan hangja volt, mint egy Zetor traktornak, amikor elakad a szántásban.) „De gyere ki, mert..." Itt tartottam, amikor baromi nagy fékcsikorgás, egy reccsenés és csörömpölés, majd csend. Árpi megjött. Féltem hátranézni, mert azt hittem, letarolta a fél utcát, de nem. Csak éppen az autó félig az árokban volt. Árpi próbált úgy tenni, mint aki direkt így akarta az egész mutatványt, de nem volt túl meggyőző. Már csak azért sem, mert az egyik kerék elég furán állt.
Mondhatni, kitört.
Árpi gyorsan kiugrott az autóból, és jött a fagyisbódéhoz. Nem vette észre a kereket, mert a másik oldalon volt. Érezte, hogy furán áll az autó, de gondolta, majd csak kijön az árokból (ezt később mesélte). Elkezdtek beszélgetni, és csodák csodája, a lány levette a kötényét, és elindultak az autóhoz. Árpi meglátta a kereket. Sápadtan beült. Ült... Még mindig ült... „Na, megyünk?" kérdezte a lány. „Ja, csak előbb nézd meg, milyen frankó a műszerfal. Klassz, nem?" (Itt kezdtem el röhögni.) Lány szétnéz a foszladozó alufólián: „Ööö, aha, klassz. Nem megyünk?" „Áh, még nem, majd később. De hallgasd milyen hangja van." Beindítja (harmadszorra sikerül), gázpedál pumpálása. Lány: „Jézusom, megsüketülök. Inkább menjünk, mert mindjárt vissza kell mennem." „Menjünk inkább később, most csak dumáljunk." próbálta Árpi elkerülni az elkerülhetetlennek látszót. „De hülye vagy, ezért hívattál ki, hogy most nem is viszel egy kört?!"
Árpi ettől bepöccent, és szerencsétlen lányra zúdította az elmúlt napok összes kudarcát (persze ordítva): „Nem megyünk, b*zmeg, mert kitört az a kib*szott kerék, és különben is, elegem van, hogy még mindig tiszta lakk a körmöm, meg a tököm is ragasztós lett, ez a rohadt alufólia meg nem jön le..." Idáig hallottam, mert itt már sírtam a röhögéstől.
Innentől már nem olyan érdekes a történet. Jött egy rendőrautó, igazoltatás, kiderült, hogy nincs műszaki, szülők felhívása, büntetés kilátásba helyezése, amit valami ismerős egy üveg piáért elsimított, a szülők szörnyülködtek, később röhögtek. Az érdekes a dologban, hogy évekkel később Árpi, nem mint élete mélypontját emlegette, ahogy ült félig egy árokba borulva álmai nőjével, hanem ezt mondta: „Tudjátok, ha akkor öt centivel eltekerem a kormányt, meg lett volna a buxa." Hát, igen, sok múlik néha öt centin. Gondoljatok erre, miközben (néha) vadul tekergetitek ide-oda a kormányt.

Nyár. Nyaralás. A budapestiek tudják, milyen érzés megszabadulni a Rákóczi úton araszoló 7-es busz heringkonzerv-feelingjétől, és a metrón a lábadra lépő „fokhagymát-reggeliztem-pálinkával"-típusú emberektől. Ilyenkor az ember lazít, és néha ökörségeket csinál. Árpi persze, a szokásosnál is nagyobbakat.
Az volt a gond, nem volt autó (az ezeröcsi ugye megreccsent előző nyáron). Sebaj, nagypapi (Árpié) szívesen odaadja az ezeréves Varnyút. Megy? Megy, csak nincs műszakija, de ha lejöttök érte Balatonra, vihetitek, a faluban, kertek alatt lehet vele menni. Ez Árpinal soha nem volt akadály, úgyhogy irány a pályaudvar. Reggel 8-ra volt megbeszélve a találka, annak ellenére, hogy a vonat csak 1 órával később indult. Azért kellett ilyen korán, mert majd ;Becserkészünk egy-két vadat, hogy ne legyen olyan unalmas az út. Majd Árpi bácsi megtanít a fortélyokra." Megemlítettem, hogy köszönöm, boldogulok egyedül is, de persze fölöslegesen. „Nyár van, apám, érted? Ilyenkor nincs cicózás." (Később kiderült, hogy azért kellett korán kimenni, mert ment volna át hozzá az aktuális barátnője reggel...) Ez az indulás előtti napon történt, és ismerve Árpit, nem sok jóra számítottam másnap, de ő megígérte, hogy kivételesen normális lesz. Persze én értem oda előbb, és vártam. Az járt a fejemben, hogy lehet, hogy mégsem lesz semmi gond Árpival, tanult az elmúlt nyár hülyeségeiből, és normális lesz tényleg. Alapvetően azért rendes gyerek, csak hát kicsit hülye.
Na, idáig jutottam Árpi tömjénezésével, amikor ezt hallom (reszelős hang): „Gyerünk Janó, meg tudod csinálni. Mondjad neki a ribogzisat." Ez meg mi lehet? Odaballagok a lépcsőhöz, ahonnan lelátni az aluljáróhoz (a fedetlenhez, a Déli előtt), és mit látok? Természetesen Árpit, ahogy röhög, két torzonborz fickót, és elég szép tömeget körülöttük. (Árpi a vonaton mesélte el, hogy a nagypapának szánt pálinkába fogadott két szerencsétlen csövessel, hogy nem tudjak elmondani három egymás utáni nőnek, hogy „Pici, parányi dezoxiribonukleinsav-darabka vagyok, de te hívhatsz génnek.").
Amikor odaértem, ezt láttam: Árpi röhög, az egyik torzonborz odalép egy középkorú nőhöz, és elkezdi, hogy „Kicsi ribogzi vagyok, hívjá' g-nek". A nőn látszik, hogy egy szót sem ért az egészből, és riadt szemekkel keresi a menekülés útját. A csöves áll előtte, és néz Árpira, hogy jól csinálta-e.
De ő kegyetlen, és int, hogy nem jó, gyerünk a következőhöz. Közben persze röhög, az idiótája.
Ezen elmulatott volna egy darabig, ha nem cibálom el onnan. A csöveseknek odaadta a pálinkát, és mentünk jegyet venni.
Jó nagy a sor, várhatunk. Azaz várhatnánk, ha Árpi nem lenne Árpi. Elővesz egy papírlapot, és átcsörtet a tömegen: „Elnézést, szabad lesz. Itt dolgozom. Köszönöm.", és odafurakszik a pénztárhoz. „Csókolom, Marika, meghoztam az új kérdőívet, tessék kitölteni, viszem fel az irodába.", ordítja, hogy mindenki hallja, majd suttogva: „Két diákot kérek, Kiliánig." A pénztáros néz rá nagy szemmel, és kiszól jó hangosan: „Hova kéri a két diákot?". Árpi próbál úgy nézni, mint Garfield, amikor megeszi Jon kajáját, és mosolyogva magyaráz a tömegnek: „Ez a Marika, milyen vicces asszony!" „Kiliánig" suttogja. Az emberek röhögnek, mert mindenki hallotta a pénztárost, de úgy látszik, jó kedvük van, mert nem verik meg. Megúsztuk.
A vonaton nem sok minden történt, attól eltekintve, hogy Árpi szóba elegyedett egy öregasszonnyal, akiről kiderült, hogy most megy vissza a falujába, ahonnan 74 évig ki sem mozdult. „Nem tetszett soha vonaton ülni?" „Nem, a menyem hozott fel Pestre kocsival."
Árpinak majdnem sikerült rádumálnia, hogy húzza meg a vészféket, mert ő rosszul van.
Szerencsére az utasok nem engedték. Megérkeztünk. Árpi első dolga volt (az elfogyasztott jelentős sörmennyiség hatására), hogy teli torokból elkezdett ordítani kifelé a vonatablakból:
„Megjöttünk, reszkess Balaton!". Két rendőr sétált a peronon, akik erre rögtön megfordultak, és méregették Árpit. Szerencsére az egyikük rádiója megszólalt, és elsiettek. Pechemre Árpi meg utánuk kiabált: „Megijedtetek, mi?" (Reméltem, hogy már nem hallják, de mint később megtudtuk, hallották.)
Szóltam Árpinak, hogy kéne szerezni egy üveg pálinkát a nagyapjának, ha mar megígérte cserébe a kocsiért, mert a miénk ottmaradt a csöveseknél. Árpi szerint nem jó a bolti pálinka, mert az öreg csak házit iszik, de nem baj, mert egy ismerőse otthon csinál pálinkát, majd tőle szerzünk.
Elmentünk hozzá, de kiderült, hogy nincs pálinka, ellenben kaptunk egy üveg 96%-os etilalkoholt.
„Nem baj" mondta Árpi „majd rakunk bele fűszert, és olyan lesz, mint a vodka, nagyfater úgysem tudja, mi az." Na, ennek fényében vettünk egy zacskó sót, és beleszórtunk egy csomót az alkoholba. Árpi egy kicsit leöntött belőle, és felengedte vízzel, hogy mégse legyen olyan erős. (Egy liter alkoholba két ujjnyi vizet.)
Elmentünk a nagyszülőkhöz. ”Árpikááám!" puszi-puszi, előkerül a „vodka". Na, nagyfater, ilyet még nem ittál, ez szibériai vodka, az elvtársaktól hozattam külön neked." ”Há', dehogynem ittam én mán, Árpikám." Hoppá! Most mi lesz? „Ööö, nagyfater, óvatosan, mert ez nagyon erős, ez nem sima vodka." ”Ugyan, Árpikám, egy vodka nem lehet olyan erős, mint az én házi szilvám.", és meghúzta az üveget. Én készülök rá, hogy kiugrik a szeme, és kiköpi a protkót, de ő csak megrázza a fejét. „Hinnye, a keservit, ennek aztán van huzatja." mondja, és még egyet kortyol! Kimegy pohárért, hogy igyunk mi is a megérkezésre. Én próbálok tiltakozni, de Árpi szerint innunk kell, mert különben megsértődik, és nincs autó. Visszajön az öreg, tölt, egészségünkre.
Én bedöntöm a számba, de nem nyelem le (nem vészes, csak mintha olvadt acéllal öblögetnék).
Árpi lenyeli hősiesen. Elvörösödik, könnybe lábad a szeme, de próbálja tartani magát. Amikor a nagyapja újat tölt, én kiköpöm az egészet a hervadozó szobapálma cserepébe, annak már úgyis annyi-alapon. Újabb kör után Árpi már csak párás szemekkel néz maga elé. Tőlem a szerencsétlen pálma újabb adagot kap. Próbálom felhozni az autó-témát, de a nagypapi újabb kört tölt. Árpi matt részeg, én pedig nem tudom kiköpni, mert a nagyapja engem néz. „Aztán, fiam, te hova valósi vagy?" „Hmhhmmhhm." mondom. Árpi megmenti a helyzetet, mert elereszt egy olyan böfögést, hogy a nagyapja ősz haja megrebben, és a kutya elkezd vonyítani az udvaron.
„Ez derék volt, Árpikám! Látom, szereted a jófajta italt." Sikerül rávennem őket, hogy tápászkodjanak fel. Elindultunk a garázs felé, és útközben az öreg magyaráz: „Aztán Árpikám, ez nem valami úri autó, tudod. Öreg már, viseltes, de azért jól szolgál." Árpi ebben a pillanatban lefejeli a fűzfa alacsony ágát, és elterül, mint egy béka. Az öreg észre sem veszi, megyünk tovább a garázshoz. Kinyílik a garázsajtó, és eláll a lélegzetem...
Középen állt egy barna színű rozsdahalmaz, ami valamikor talán egy autó lehetett, amíg nem érte nehéztüzérségi támadás, és nem locsolták le valami erősen korrodáló anyaggal. Arra gondoltam, hogy még egy MEH-telepen is elhajítanának vele minket a francba, nemhogy ebbe valaha két nő be fog ülni...! (Annyira senkit nem lehet leitatni.) A dolgot tetézte, hogy az autónak kellemes hasmenés színe volt. (Ezt ma úgy mondanák, hogy ”Hamvas, őszi erdő-metál".)
Egyébként az egész garázs úgy nézett ki, mint egy lepusztult ócskavastelep. Körben a polcok tele voltak zsúfolva ezeréves, olajos, pókhálós autó- és ki tudja milyen alkatrésszel. Ekkor ért oda Árpi, fején egy púppal, amiből vidáman csordogált a vér az arcára. Egyébkent tök sáros volt, mert a fűzfának köszönhetően beesett a virágágyásba, ahonnan (a „vodka" hatására) csak nagy nehézségek árán szabadult. Láthatóan ez őt nem zavarta, mert el volt foglalva egy akkora hengerfejtömítéssel, hogy én először azt hittem, egy Kispolski padlólemeze. „Nagyfater, b*szki, te tankszerelő voltál a Don-kanyarnál?" Na, itt elkezdődött egy félórás mese nagypapa ifjúkoráról.
Közben Árpival azon vitatkoztunk, ki vezessen. Ragaszkodott hozzá, hogy majd ő. Én mondtam, hogy akkor én gyalog megyek. De nem, de igen. Na, mondtam neki, hogy ha ki tud állni a garázsból az utcára, akkor vezethet. Árpi beült. Az alkohol ködén át homályosan emlékezett, hogy ilyenkor mit is kell csinálni, és gondolom, megpróbálta beállítani a visszapillantót. Én csak azt láttam, hogy egy határozott mozdulattal letöri a belső visszapillantót. Nagyfater, oszlik a verda!", bosszankodott, majd nézett előre hunyorogva. „Mit nézel?" kérdeztem tőle. „Azt, hogy kiférünk-e a garázskapun." (Egyébként ez valahogy így hangzott: „azotygiférüngeagarásgabunnn".) A kapu olyan három méter széles lehetett, úgyhogy elkezdtem aktívan félni. A nagypapa vadul magyarázott, hogy mire vigyázzunk, Árpi koncentrált, hogy kijussunk, én meg próbáltam magam bekötni, de az öv sehol.
Ekkor számomra teljesen váratlanul padlógázzal beletolattunk a mögöttünk levő polcokba.
Potyogott a sok alkatrész, én ordítottam, mert azt hittem, ránk szakadt a garázs, a nagypapa ordított, hogy jaj, az autója, Árpi ordított, hogy ő se maradjon ki a buliból. Így elordibáltunk egy ideig, aztán amikor már az összes kutya üvöltött az utcában én átültem, nagypapa a lelkemre kötötte, hogy óvatosan vezessek, és elindultunk.
A Wartburg kicsit leamortizálódott hátul, de sokat nem rontott rajta a dolog, lévén, hogy eddig sem volt kimondottan szalonautó-állapotban. Na, haladtunk szép lassan, amikor Árpi bejelentette: „Hányni fogok!". Sajnos azt elfelejtette hozzátenni, hogy most azonnal, úgyhogy mire megálltam, már ott volt az ölében a matéria. De jó! Megálltunk, Árpi nagy nehezen levette a gatyáját (a nagy része arra ment), a tiszta részével úgy-ahogy letörölgette a pólóját és az ülést, és a gatyát bedobta az árokba, mondván, hogy nem bírja elviselni a szagát, majd holnap érte jövünk. Akkor már elég fáradt voltam, és csak az érdekelt, hogy minél előbb hazajussunk, ezért ráhagytam.

Döcögtünk az úton, Árpi egy szál pólóban, mert hogy az eldobott rövidgatya alatt nem volt semmi, én szenvedtem a kormányváltóval, és nem láttam semmit. Gyanítani kezdtem, hogy Árpi nagyapja takarékossági megfontolásokból zseblámpaizzókat szerelt a tompított helyére, mert a lámpánk kb. húsz centire világított el. Egyszer csak azt vettem észre, hogy egy sötét alak mellett húzunk el, akinek világított az egyik keze. Két választás volt: vagy E.T. mégsem ért haza, és itt telefonál a nagy magyar éjszakában, vagy a közúti ellenőrzés. Féltem, hogy az utóbbi. Sikerült a rendőr után kb. harminc méterrel megállni. Gondolkoztam, hogy visszatolassak-e, de mivel akkor vezettem kormányváltós autót először, ez nem tűnt egyszerűnek. Persze próbálkoztam szorgalmasan, úgyhogy az odaérkező szervet hangos váltórecsegtetéssel fogadtam. Fiatal rendőr volt, próbált laza lenni: „Nem bírunk a lóerőkkel? Száguldozunk, mi? Na, lássuk a papírokat." A helyzet az volt, hogy nekem akkor még nem volt jogsim. Az autón ugye, nem volt műszaki, és mint kiderült, a forgalmit sikerült otthagyni Árpi nagyapjánál. Próbáltam a helyzetet finoman, adagolva vázolni, hogy a forgalmi még van, csak otthon hagytuk, és persze az én jogsimat is, de Árpié itt van, csak ő ivott egy kicsit, és mivel törvénytisztelő fiatalemberek vagyunk, ezért nem akart volán mögé ülni.
Pechemre Árpi egy kicsit pontatlanul mérte fel a helyzetet, és megszólalt: „F*szom má', mér' állítottak meg ezek minket?".
A rendőr rávilágított Árpira, és visszahőkölt. Mondjuk nem csodalom, mert Árpi úgy nézett ki, mint aki egy különösen perverz szado-mazo orgiáról jön, ahol jól megverték, lehányták, és elvették a ruháját. De a rendőr visszahajolt, és elkezdte behatóan vizsgálni Árpit. Egyszer csak feláll, és odakiabál a rendőrautóhoz: „Gyere csak, Pista, megvan a vonatos gyerek!". Puff, készen vagyunk.
Ezek most keresztüllőnek minket, és elkaparnak az útszéli árokban. Ekkora pechünk nem lehet!

Odaért Pista. (Akkora lelógó harcsabajusza volt, hogy még ebben a helyzetben is majdnem elröhögtem magam.) Benéz, meglátja Árpit: „Hát ez az Árpi, az X. Y. unokája." Hoppá, itt tényállás van. A rendőr ismeri a nagypapát. Lehet, hogy mégis megússzuk? Elmeséltették velem, hogy mi történt, röhögtek Árpin, de még nem engedtek el. A fiatalabb mindenképpen bosszút akart állni az állomáson elszenvedett sérelmekért. Egy ideig elvitatkoztak a rendőrök, hogy mi legyen, aztán a fiatal visszament a kocsihoz, és elkezdett vadul rádiózni, aztán visszajött: „Na, mehettek. Téged meg, öcsi, meg ne lássalak még egyszer jogsi nélkül vezetni, értve vagyok?" Volt köztünk kb. egy év korkülönbség, de valami azt súgta, hogy ezt ne tegyem szóvá. Rendőrök elviharzottak, és mi is elindultunk. Nem akartam elhinni, hogy ennyivel megúsztuk.
Hát, nem úsztuk. Mentünk kb. két kilométert, amikor megint kék villogó tűnt fel mögöttünk. Azt hittem, ugyanazok a rendőrök, de nem. Ezek hárman voltak, és mindhárman odajöttek. „Kiszállni a kocsiból!" (Na, ezek sem udvariaskodnak fölöslegesen.) Árpi elkezdett nyekeregni, hogy nincs rajta gatya, de nem hatotta meg őket. Kiszálltunk. „Kezeket a kocsira, széles terpesz." Mit volt tenni, megcsináltuk. Ekkor elment mellettünk egy turistabusz. Mivel a rendőrautónak égett a lámpája, és ránk világított, elég jól látszódtunk. El tudom képzelni, mit gondoltak a buszon levők, amikor látták Árpit világító fehér seggel egy rendőrautóra hajolni. Egy darabig elröhögtek rajtunk a rendőrök, aztán elengedtek. Ekkor értettem meg, hogy a fiatal rendőr szólt a többieknek, és valószínűleg Balaton összes rendőre ránk vadászik, hogy Árpin röhögjenek. Négyszer állítottak meg. Egy rendőr le is fényképezte, mondván lesz min röhögnie öreg napjaiban. Nagy nehezen hazaértünk, és én megfogadtam (sokadszor), hogy Árpit kerülni fogom a jövőben, de persze nem tartottam be.

Eddig a sztori, neten találtam, remélem nem ütközik senkinek a copyright-jával a közlése. Én könnyesre röhögtem magam rajta.

YELLOW Elküldve: 2010-07-09 13:00 Ajtónyítási Gondok!

seta írta: kétszeri nyomásra sem nyílik ki a jobbos
még nem olvastam utána de ezt amúgy át lehet programozni?


át! asszem car key memory. vannak itt ketten akik elég jól foglalkoznak ilyennel, biztos írnak majd. az is lehet nincs jól beállítva valami, ezt sajna nem tudom. de előbb meg kell nézni mielőtt reléznél.

YELLOW Elküldve: 2010-07-09 12:51 Ajtónyítási Gondok!

seta írta: végig olvastam a topic-ot, és sok érdekes infót tudtam meg belőle. Viszont nem értem h ha már valaki relét cserél akkor miért nem tesz bele azonos paraméterekkel rendeklező szilárd-test relét? na mind1 ez csak egy költői kérdés volt magamnak. Én tuti azt fogok belehekkelni ha ilyen problémám lesz.

Viszont amiért most írok. Nem tudom alapból hogy kellene működnie az én autómban a kulcsnak. Amit eddig tudok:
alapállapot h be van zárva, ablak fehuzva.
ha 1x megnyomom a nyitás gombot, akkor kinyilik de csak a vezető oldali ajto, a jobbost bellülről kell kinyitnom.
ha hosszan nyomom a nyitást, akkor is csak a bal oldali nyilik + 1 idő után leengedi az ablakokat.
ha ezután 1x megnyomom a bezárást akkor bezár mindent (a jobbost is ha nyitva volt)
de ha hosszan is nyomom a zárást akkor sem huzza fel az ablakokat
Ez így normális, vagy nekem is valami baj lehet vele?
Előre is köszönöm a válaszokat


így van programozva...
1x nyom, bal nyit még1x nyom nyit a többi. az ablakok hosszan nyomva működnek.
tehát 2x nyom és nyílik az összes (2 rövid nyomás)

YELLOW Elküldve: 2010-07-09 06:47 Lengéscsillapitó

Eapa írta:
YELLOW írta: mostanában sokat agyalok pár dolgon. mindezt azért, mert jövőre műszakim lesz és tavaly az egyik lengéscsillapító nem a legjobb volt, sőt a másik is közel volt a határhoz.

szeretném ha kijavítanátok ha rosszul gondolok valamit!


ugye amikor műszakira viszem az autót, akkor motorszám, alvászszám alapján a gép megadja a gyári adatokat, és a hozzá tartozó megengedett eltéréseket.

ugye ha mondjuk ültetőrugót teszek be alá, ami rövidebb, és keményebb, akkor módosul a rugózási/csillapítási érték. ha a csillapító is más, mondjuk keményített, akkor pláne.
nah most ha meg se nézik, hogy hoppá ez nem gyári, akkor nagy valószínűséggel a gyári értékek mellett az autóra az jön ki, hogy futómű kuka, vagy rossz állapot. pedig zsír új szett van alatta.
gondolom a hivatalos forma az, hogy beszerelik, lemérik és az új értékekkel bekerül a rendszerbe, és a forgalmiba +++lóvéért.
nah most én ezt a +++ lové dolgot el akarom felejteni, de mi van ha nem gyárit rakok bele? mondjuk valószínű M-tech gátlókat veszek majd, de mi van ha annak is eltér az értéke, márpedig valószínű valamennyire el fog.

lehet hülyeség ez az okfejtés, de bizonytalan vagyok.


Teljesen rosszul gondolod. Egy 2002-es kocsinak, 100ekm-rel nem lesz rossz a lengéscsillapítója, még ha rugót cserélsz akkor sem. Inkább azt a pénzt költsd benzinre, vagy gyere talikra ahol ingyen megmérik a lengéscsillapítódat és azt mondják, hogy jó ez még.

Egyébként ha mész műszakira engedd le a kerekeidet egy kicsit, az segít. Ez régi trükk



valójában a kérdésem nem erre irányult. hanem arra, hogy a gyári értékeket veszik alapul, így ha sportosabb cuccost teszel be, az valószínű nem felel meg a gyári értéknek, mivel keményebb lesz a csillapítás is.
a gondolatom az, hogy a hivatalos megoldás, egy komoly szettbeépítésénél, hogy beépítés után mérnek egy értéket, amihez később viszonyítanak műszakin, mert ugye a gyárihoz hiába mérnek. de ugye ezek plussz költségek, és nem sokan fizetnek érte. de valahogy műszakin csak át mennek. elvileg úgy tudom az első telók 40%-tól lefelé már nem jók, a hátsók 20%. a bal elsőm kemény gumival, ez kb akkor mivel meleg is volt, és előtte 40 km-t tettem meg, kb 2,6 bar lehetett benne, szóval bal első így 48% a jobb első 38%, amit gumi nyomás elvesztéssel behoztak, a két hétsó olyan 45% és 52% közötti volt szintén kemény gumikkal. nekem amit én megyek vele biztos kibírja, max lapos abronccsal megyek. de igazából az első része érdekelne, hogy valójában, hogy van, ha nem gyári teló megy bele.



YELLOW Elküldve: 2010-07-08 17:03 Lengéscsillapitó

mostanában sokat agyalok pár dolgon. mindezt azért, mert jövőre műszakim lesz és tavaly az egyik lengéscsillapító nem a legjobb volt, sőt a másik is közel volt a határhoz.

szeretném ha kijavítanátok ha rosszul gondolok valamit!


ugye amikor műszakira viszem az autót, akkor motorszám, alvászszám alapján a gép megadja a gyári adatokat, és a hozzá tartozó megengedett eltéréseket.

ugye ha mondjuk ültetőrugót teszek be alá, ami rövidebb, és keményebb, akkor módosul a rugózási/csillapítási érték. ha a csillapító is más, mondjuk keményített, akkor pláne.
nah most ha meg se nézik, hogy hoppá ez nem gyári, akkor nagy valószínűséggel a gyári értékek mellett az autóra az jön ki, hogy futómű kuka, vagy rossz állapot. pedig zsír új szett van alatta.
gondolom a hivatalos forma az, hogy beszerelik, lemérik és az új értékekkel bekerül a rendszerbe, és a forgalmiba +++lóvéért.
nah most én ezt a +++ lové dolgot el akarom felejteni, de mi van ha nem gyárit rakok bele? mondjuk valószínű M-tech gátlókat veszek majd, de mi van ha annak is eltér az értéke, márpedig valószínű valamennyire el fog.

lehet hülyeség ez az okfejtés, de bizonytalan vagyok.