YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2010-04-14 11:51 E46 320d kerékcsapágy? vagy fék??

interhood írta: sziasztok!

sziasztok!



Talán tud valaki segíteni.

Reggel jöttem munkába és a kormány elkezdett rázni..megálltam azt hittem defekt vagy a kerék lazult le,de nem. Csak bizonyos sebességnél csinálja,berezonál.

Ideértem a céghez, megnéztem, a bal első fékem meleg volt, a felni is,míg a többi normális hőmérsékletű.Tehát kicsit fog a fék. A bal első féktárcsa külső részén vonalak mintha rozsdás/karcos lenne. Bent semmi,fényes. Mi lehet a gond? Ebédidőben lemegyek megemelem,megforgatom,kereket le,ez biztos.

Addig gondoltam megkérdezlek titeket.. Eltört a rugó? vagy meglazult a tárcsa?
eszembe jutott, hogy esetleg lehet első kerékcsapágy is nem? Ha lóg a csapágy,megfeszül picit, a betét csak a tárcsa egyik felén érintkezik,és lényegében folymatosan fog...




Help me plíz!



féktárcsa nem tud meglazulni, ha a kerék sem laza... ha alu felnid van nézd meg nem esett-e le a súly, ha acél, akkor nem mozog-e valamelyik súly...
amit a fékről írsz, és megemelve pici surlódó hangot hallasz, az nem gáz, ha nem szorul meg teljesen a kerék...

YELLOW Elküldve: 2010-04-14 09:40 képek

M meg mi?

YELLOW Elküldve: 2010-04-14 08:24 E46 gyári színek

Tano írta:
YELLOW írta: ez jó lenne ha tudnám a kódot


Hát nézzétek meg az autóban a tablón.


nem olyan egyszerű az... komplikáltabb a dolog

YELLOW Elküldve: 2010-04-13 21:08 alufelni

Rudus írta: Milyen méhecske:
Mit nem láttam még?


ez e


YELLOW Elküldve: 2010-04-13 21:02 E46 gyári színek

InsectKiller írta: Én meg csak ilyet tudok!
Ezen viszont nincs minta:
színkód


ez jó lenne ha tudnám a kódot

YELLOW Elküldve: 2010-04-13 17:08 E46 gyári színek

találtam egy ilyet, de nagyon picik a képek sajnos

BMW colors by model

YELLOW Elküldve: 2010-04-13 17:04 E46 gyári színek

kempelen írta:
YELLOW írta: hali!

segítség kellene, hogy honnan lehetne megnézni, hogy E46-ok (vagy más) milyen színekkel jöttek ki. keresem a neten de nem találok semmit. olyasmi érdekelne, ami a prospektusok hátoldalán szoktak lenni, és azoknak milyen "fantázia" nevük van, pl delfinkék...stb...

illetve Robinson autója milyen színű lenne?

kössz a segítséget!


Hello,

Hogy Robinson autójának éppen milyen a színe és színkódja azt meg nem mondom neked, de talán valami katalógusban találhatnál erről bővebb információt. Az viszont nem biztos, hogy a katalógusokban maga a színkód is szerepel, legfeljebb a szín elnevezése.

Ha nagyon érdekel valamelyikőnk színkódja, legfeljebb privátban megkérdezed tőle, gondolom senki számára nem bizalmas ez az információ...

De akár kérheted hogy legyen az autók adatai mellett egy szín/színkód kitölthető rész is és akkor látod hogy akivel beszélsz annak milyenre fröcskölték az autóját....



nem maga a színkód érdekel, hanem az elnevezése, nem tudom mi benne a bizalmas, egyszerűen csak tudni szeretném a nevét. van egy autó itt, kb olyan a színe mint Robinsoné, ás azon megy az agyalás, hogy miylen szín, nekem lilás, másnak kékes... azt mondták, hogy delfinkék, de az szerintem nem ilyen... próbáltam hátha van valamiylen prospektus a neten, de eddig nem találtam...

YELLOW Elküldve: 2010-04-13 16:34 E46 gyári színek

hali!

segítség kellene, hogy honnan lehetne megnézni, hogy E46-ok (vagy más) milyen színekkel jöttek ki. keresem a neten de nem találok semmit. olyasmi érdekelne, ami a prospektusok hátoldalán szoktak lenni, és azoknak milyen "fantázia" nevük van, pl delfinkék...stb...

illetve Robinson autója milyen színű lenne?

kössz a segítséget!

YELLOW Elküldve: 2010-04-13 11:22 olajszűrőcsere

Woockie írta:
YELLOW írta: én mostanában egyre több BMW-stől hallom, hogy Metabond olajat raknak az autóba, korábban, amit evett olajat, az megszűnt... lehet legközelebb kipróbálom, bár nekem nem eszi az olajat

Ha nem eszi, akkor tuti meg fog szunni az olajfogyas. Viccet felreteve ha nincs semmi bajod azzal, amit hasznalsz, minden jo, akkor miert akarsz cserelni? Informatikaban okolszabaly, h ami tokeletesen mukodik, ahhoz ne nyulj. Szerintem az autokra is igaz.


én poénosan azt mondtam arra, hogy "megszűnt az olajfogyasztás", hogy lehet a kenés is... persze nem akarok váltani, csak gondolkoztam rajta amikor bejött a Metabond, akkor nagyon felkapott lett aztán lecsengett, csak pont tegnap beszéltük egyik kutas haverommal, akinek szintén BMW-je van, meg a családba is van még egy, hogy neki is ismerősei dícsérik... én Castrol párti vagyok egyébként

YELLOW Elküldve: 2010-04-13 11:08 olajszűrőcsere

Csum írta: nekem is lassan esedékes az olajcsere! viszont
szeretném most én magam elvégezni ezt a műveletet!! itt az ideje,hogy megtanuljam

szóval az én kérdésem az lenne,hogy mik azok a kötelező dolgok amiket ilyenkor cserélni kell!! kartergáz szűrőt azt tudom,hogy 50ezer km enként kell!!
amiket én tudok: -olaj
-olajszűrő
-pollenszűrő illetve a levegőszűrő
ezen kívül esetleg kell még valamit?
meg valaki tudna nekem valami olyan adalékot amit érdemes lenne az új olaj mellé be önteni,mert hidegen pár hídrotőkém le szokott ragadni!? és egyszer hallottam valahonnan,hogy állítólag van valami szer amit olaj cserénél be kell önteni és ez meg szünteti a hídrotőkék leragadását!!

előre is köszi!


én mostanában egyre több BMW-stől hallom, hogy Metabond olajat raknak az autóba, korábban, amit evett olajat, az megszűnt... lehet legközelebb kipróbálom, bár nekem nem eszi az olajat

YELLOW Elküldve: 2010-04-13 11:05 Fulda Carat Extremo 225/45 ZR17 (1271149522963)

Fulda Carat Extremo 225/45 ZR17-es gumi, 4db, 2db 5-6 mm-es futóval, 2 db 3-4 mm-es futóval, de inkább a nagyobb szám... nagyjából egyenletesen kopva, az egyik defekt-tel javítva...

Ár: 15.000 Ft / 4db

YELLOW Elküldve: 2010-04-13 10:41 Féktárcsa és fékbetét

jencispy írta:
Zolee írta:
jencispy írta:
Hi!

Pont nekem is most kopott el. Pénteken néztem amikor cserélték a felniket h elég kopott, másnap be is jelzett...
Hogy szokták cserélni? Első-hátsót együtt vagy csak amelyik pár elkopott?


Csak amelyik már elkopott - de mindkét oldalon


Köszi!

És a tárcsa meddig jó? Honnan tudom h az is cserés?
Csak kíváncsiságból: nagyságrendileg hány km-t bír a tárcsa/betét átlagban? (tudom h használatfüggő, de tuti nem örökélet akkor sem ha nagyfaterosan használják)



ha a full gyári van fent, akkor olyan 120ezret elmegy, de amúgy 60-150ezer használattól függően... amúgy tolómérővel meg kell mérni, ugye a tárcsa 22mm széles, asszem 20,4mm a minimum amikor csere érett, bár azt is mondják ilyenkor még egy garnitúra betétet el lehet használni vele

YELLOW Elküldve: 2010-04-13 10:16 Féktárcsa és fékbetét

jencispy írta:
Tano írta:
Gabor1980 írta: Hy!

Fekbetet csere elott allok es azt szeretnem tudni hogy van e valami trukje vagy siman ki lehet e cserelni! ABS a kocsi ez szamit e vagy nem! Egyik haver mondta mivel ABS van benne csavaros a dugattyu tehat nem lehet siman visszanyomni! Ez valoban igy van? Ha legteleniteni kell akkor az ABS est is ugyan ugy mint a simat pumpa kinyit beesik elzar pumpa elven kell?
Lecci irjatok mert nem akarom elbaszni!

Koszi szepen!


Egyszerűen lehet cserélni, nincs benne semmi extra. Ha a kopásjelző még nem jelzett, akkor még azt is vissza tudod rakni. A dugattyút is vissza lehet nyomni. Ha fékolajat nem cserélsz le akkor még légteleníteni sem kell, mert nem lesz megbontva az a része.

ITT találsz ábrát hogy hogyan is épül fel a fék.
Leveszed a 7-es rögzítőt. Utána kicsavarod a hátsó csavarokat (2db) ami a 2-es számnál vannak, és akkor le tudod emelni a nyerget (1-es elem) a betétekkel dugattyúval együtt. Betét ki, némi tisztogatás és mehet vissza a helyére fordítva.


Hi!

Pont nekem is most kopott el. Pénteken néztem amikor cserélték a felniket h elég kopott, másnap be is jelzett...
Hogy szokták cserélni? Első-hátsót együtt vagy csak amelyik pár elkopott?


a hátsó betétek dupla addig szokták bírni, mint az elsők...
arra kell figyelni, hogy fékbetét csere nem volt, de fékolajcsere igen, és akkor tele lett töltve a tartály, mivel ez kopott betéteknél történt, így az új betétet beletéve a max szint felett lesz a fékolaj, erre oda kell figyelni, ugyanis a fékolajszint ha nincs szivárgás, akkor azért csökken, mert használódik a fékpofa, azaz közelebb keról a tárcsához, a munkahenger jobban kint van, ergó olajszint csökken... amikor majd egy fogóval visszanyomják a munkahengert, majd látni fogod a szint hogy változik

YELLOW Elküldve: 2010-04-12 22:09 olajszűrőcsere

Zolee írta:
Az olajszűrőfedél az lesz, amit írtál.
Leeresztő csavar alatt vam egy réz alátét és illik cserélni (a gyári és a Bosch szűrőnél az alátét benne van a dobozban).
Imbusz kulcs kell hozzá fejből nem lököm hanyas, talán 13-as.

Tanácsok: olajszűrő fedel leszed (nem konnyű, nehéz hozzáférni) - régi szűrő kiszed (le kell húzni a rúdról) - szűrőház tisztít - nivopálca kiszed, tisztít - olajbetöltő nyílás kinyit tizstít - olaj leereszt, ha ráér hadd csöpögjön - alátét csere, csavar vissza - olajszűrőházba beönt 1-2 dl olaj - olajszűrő be - 1-2 dl olaj ráönt - fedél vissza - nivó vissza- a többi olaj az olajbeöntőn betölt - 4.25 l kell bele - nivót figyeld, másnap chekkold le a szintet.


annyira nem nehéz leszedni én is azt hittem, egy hevederes szorító kell, eleve 25Nm van írva szorításra, ami nem olyan sok...

YELLOW Elküldve: 2010-04-12 22:06 képek

Hori írta: Lehet hogy ezt az irányt kéne követnem az e28 épitésénél??




törekedj gyárira kasztni tekintetében, egy szép peremes felni, ültetés és kész