YELLOW Elküldve: 2009-11-06 15:29 Társalgó
Zolee írta: Itt van az új 3-as! Mondjuk szinte semmit nem látni belõle - és remélem nem ilyen lesz az eleje:
http://totalcar.hu/magazin/hir...s_bmw-rol/
YELLOW Elküldve: 2009-11-06 15:29 Társalgó
Zolee írta: Itt van az új 3-as! Mondjuk szinte semmit nem látni belõle - és remélem nem ilyen lesz az eleje:
http://totalcar.hu/magazin/hir...s_bmw-rol/
YELLOW Elküldve: 2009-11-06 13:24 Autóvásárlás
TheMan írta: Úgy gondolom, hogy általánosítani nem szabad, csak arányszámok vannak.
Azt nem lehet mondani, hogy az olaszok nem vigyáznak semmire.
Azt azonban lehet mondani, hogy a svájci autók arányait tekintve megkíméltebbek mint az olasz.
A másik, hogy nem feltétlen gond, ha valami meg van tekerve
vagy törött volt.
Az sem mindegy hogy egy-egy elem festve lett, vagy még a tetõ is, és olyan puffos volt, hogy a futómû állítónak hullani kezd a haja.
De!
-nem árt ha tisztában vagyunk vele
-nem érdemes olyan áron venni ilyet, amiért egy hibátlant is kapnánk.
-ha ilyet veszünk, bele kell kalkulálni esetlegesen a késõbbi költségeket.
-bele kell kalkulálni, hogy késõbb mi is ehhez mért áron tudjuk eladni
-ne legyen illúziónk, hogy "olcsó" áron hibátlant kapunk.
Sokszor kérdezik, hogy ez meg ez az autó jó vagy rossz?
Ez szubjektív.
Azért az árért bele fér -e az adott kompromisszum vagy kockázat
vagy sem.
Ennyi az egész.
YELLOW Elküldve: 2009-11-06 12:48 Autóvásárlás
TheMan írta: Én is a svájcit preferálnám
![]()
Olaszok talán kevésbé vigyáznak autókra....
YELLOW Elküldve: 2009-11-06 12:41 ATC Nova chiptuning és szerviz
Robinson írta:YELLOW írta: én ezt látom a hírdetésekbõl, de mindjárt elolvasom a hírekben a Chip-es írásod![]()
hát igen itt mindenki okos, csak én vagyok hülye... fõleg te szerinted (5x120)
én ezt látom, errõl nyilatkozok, ha meg lehülyézel mást, akkor mond el a te verziód, mert azt persze sosem teszed!
mondjuk benyásat nem is éri meg, dízelt meg talán, ha nem pereg szét idõ elõtt
Szerintem eddig mindig megindokoltam miért hülyézlek le. Az 5x120 dolgon lovagolhatsz, max magadat szórakoztatod vele
Azon nem gondolkodtál el, hogy valószínûleg azért hasonlóak az értékek, mert ezeket lehet kihozni biztonságosan azonos autókból?
Bár az autók azonosak, a paramétereik nem, ezért nem is lehet mindegyikre egy sablon progit rakni. Van olyan, hogy elmész egy tuning céghez,
õk leolvassák a progidat, majd kiküldik külföldre, és visszakapják az optimalizált verziót, de ez sem egyenlõ azzal, hogy sablon progit kapsz. Ebben az esetben is egyedi az eredmény.
Az a baj, hogy nem gondolkodsz mielõtt leírsz valamit. Ja, ha már lovaglás a dolgokon: Nem úgy van ám az, hogy a filmek mindig valós alapokon nyugszanak...![]()
![]()
A szétpereg idõ elõtt... ha elkezded gyalázni a kocsit, mert "hú, most meg van chipelve, tolom neki ha kell ha nem mint az õrült", akkor ja, szétpereg. Az autód élettartama rajtad múlik. Nem azt mondom, hogy a chip nem rövidíti ezt az idõt, de ez olyan szinten minimális, hogy valszeg már nem is lesz meg a kocsid, mikor megtörténik. Na persze, ha normálisan van megírva a progi is.
Természetesen lehet olyan chipeshez menni, aki úgy írja meg mint nekem az elõzõt. Azóta az ATC-tõl írtak nekem:Idézet: még valamit elfelejtettem tegnap este. A kuplungod nagyon-nagy valószínûséggel soha nem csúszott, hanem amikor egy program-módosításban felbomlik az egyensúly (rosszul van megcsinálva), akkor elõfordulhat, hogy 1-2 zóna elengedné a motort, de a kontrollzónák visszafogják, ha nincsenek azok is jól belõve. Ilyenkor az a jelenség, hogy hirtelen felbõg a motor és gyorsan vissza is szabályoz utána magától. Volt már ilyen autóhosz szeencsém, tényleg nagyon hasonlít arra mint amikor csûszik a kuplung. Aztán annál az autónál is csak programhiba volt.
YELLOW Elküldve: 2009-11-06 12:20 Autóvásárlás
TheMan írta: Ez teljesen rendben van.
Ne feledjük el azonban, hogy a szervizkönyv azt is hivatott
mutatni, hogy honnan származik az autó.
Attól mert nincs rendesen vezetve, még fontos dolog, hogy legyen.
Nem feltétlen mindegy, hogy olasz vagy svájci import az autó.
Ezt persze ki lehet alvázszám alapján is deríteni.
Lehet venni az ebayen, stb. , de erre is biztos recept van,
hogy kiderüljön, hogy valóban az eredeti vagy sem.
Szempontok melyek segítenek a vásárlásban:
- legyen szervízkönyv, ha nem is végig van vezetve, de látjuk a származást, illetve azt, hogy pl. 110ek.-ig vezetve volt,
azóta meg 2 év telt el. Ha nem éjjel nappal sztrádáztak
évi 12-15ekm az átlag vezetõ amit megtesz.
-érdemes megnézni, hogy az adott szerviz intervallumok között azonos idõ telt -e el. Ha nem akkor esetleg tulajváltás miatt is lehet.
Különbözõ emberek különbözõ szokások, rutinok.
-eredeti -e a szervízkönyv.
-mikor állították ki a magyar forgalmit
-mikor került az aktuális tulaj nevére
-vizsgáljuk meg az autót réteg vastagságmérõvel.
-nézessük meg szervizben
Arra természetesen nincs garancia, hogy megtudjuk mennyi km.
van benne, mert nyom nélkül vissza lehet tekerni.
Új módszer szerint Németországban egy szoftver az autó motor rezonanciái alapján meg tudja mondani mennyi km van benne.
Hogy ez mennyire hiteles azt majd az idõ eldönti.
YELLOW Elküldve: 2009-11-06 12:15 ATC Nova chiptuning és szerviz
Robinson írta:YELLOW írta: a probléma ezzel az, hogy sok ilyen itthoni céget néztem, és érdekes módon mindenhol, ugyanazokat a növekedési értékeket találtam, mind LE mind Nm-nél, tehát az én véleményem az, hogy bármit is írnak ("saját szakembereink írják a programot...") az csak reklámszöveg, mert még az is azonos, szóval egy és ugyanazt a a chip progit kínálja mindenki, amit beszereztek valami külföldi cégtõl... az árakban meg 5ezer diffiket szoktam látni...
Már meg se lepõdöm rajta, hogy megint hülye vagy..
YELLOW Elküldve: 2009-11-06 11:40 ATC Nova chiptuning és szerviz
Csum írta:Kristof77 írta:Csum írta: valaki chippeltetett már a fõoldalon hírdetett cégnél?
kiváncsi lennék a tapasztalatokra illetve az ár résükre!!!
Mit értesz "ár rés" alatt?
azt,hogy milyen ár érték arányban dolgoznak!!!
mert hiába hírdetik azt,hogy -30% klubtagoknak ha máshoz képest még ezzel is jóval drágábbak!! és akkor még nem beszéltünk arról,hogy mennyire megbizhatók õk és értenek ahoz amit csinálnak!
YELLOW Elküldve: 2009-11-06 11:34 Autóvásárlás
Eapa írta:TheMan írta: Az említett 330i szép kis autó, csábító lehet, hogy sok benne az extra.
Ami itt is felmerül, hogy szintén szinte biztos, hogy volt törve,
mert nem írta, hogy s.-mentes lenne.
A másik dolog, hogy bár "rendszeresen szervizelt" de nincsen szervízkönyve. (az elõzõ az könnyen kiderül réteg vastagságmérõvel)
Nekem kicsit paradox az a helyzet, hogy végig gondos gazdái voltak,
ám még is "elveszett" a szervízkönyve.
Szerintem mint a benzines mint a dízel kiváló autó, amennyiben valóban szervizelték. Itt valóban szervizelés értek alatta.
Ez már többször felmerült, amit természetesen mindenki tud, de van nehéz vagy fájó elfogadni, hogy az "olcsón jót" fogalma az olyan mint a fehér holló.
Ráadásul az olcsó vétel öröme hamar szertefoszlik, amikor nemcsak, hogy sokba kerül javíttatni az autót, hanem állandó elfoglaltságot jelent.
Ilyenkor gyorsan rá lehet költeni 500.000Ft-t.
Arról nem is beszélve, ha "puffos"volt, azt már az is marad.
Amikor megvettem a kocsimat volt szervízkönyve, sõt bejegyzések is. Egy angol üzletemberé volt, rendesen költötte rá a pénzt a szakszervízekben.
Azóta viszont van egy másik, gondos tulaja, én, aki ért a kocsikhoz és le tudom cserélni az olajat, a hûtõvizet, a szervóolajat, a fékolajat, lengõkart, féktárcsát, betéteket, termosztátot, feszítõgörgõket, stb. Ergó nem viszem szervízbe, nincs pecsét. Akkor ez a kocsi már nem ér semmit?
Vinni kell valakit aki ért hozzá, fel kell emelni, esetleg szervízben egy tizesért megmondják az állapotát a kiszemelt kocsinak, és ha valami lóg, kotyog ki lehet cserélni, alkualap is lehet.
YELLOW Elküldve: 2009-11-04 19:36 képek
bmw320 írta: Ha jól tudom E90 M-es fenije.
http://www.autosszaki.hu/gumif...ni-19--4db
YELLOW Elküldve: 2009-11-04 18:53 Társalgó
Tano írta:InsectKiller írta: http://www.vatera.hu/veteran_merci_156091902.html
Tiba írta: linkeld mán be
Ha többet meg akartok tudni a mergáról:
http://belsoseg.blog.hu/2009/1...et_ez_igaz
YELLOW Elküldve: 2009-11-03 22:12 Társalgó
hil írta:YELLOW írta: nah számoltattam: a KÖBE lenne a legolcsóbb, de azt kihagyom... a második legolcsóbb az ahol vagyok, a Generali Prov. ha egy összegbe fizetem, akkor 36ezer, ha negyedévente, akkor 40ezer az éves. nah most erre még kapok majd kedvezményt, hogy a helyszínen fogom fizetni, legalábbis tavaly, vagyis az idénre kaptam nem is keveset.
a többi mind felette van, az union is ha 50ezer önrészt vállalok, akkor is 40 ezer évente...
Szia Yellow!
Lehet, hogy nem értem:mert öreg/hülye, esetleg buta vagyok, de mik azok a "H" betûk, amiket mindig leírsz. Gondoltam, rossz a billentyûd, vagy véletlen leütés, de legalábbis az én billentyûmön az "A" betû elég távol esik a "H"-tól.
Légyszi írd már meg mi is ez, hátha tanulok belõl és nem halok meg hülyén.
hil
YELLOW Elküldve: 2009-11-03 21:34 Társalgó
YELLOW Elküldve: 2009-11-03 19:30 Társalgó
hancurozo írta:YELLOW írta: hát nekem eddig amikor számoltattam neten 2-3 éve mindig Uniqa-ra hozott a legtöbbet, az lett volna a leggazdaságtalanabb, gondolom inkább az idõsebb emberekre vannak akciók...gampetibor írta: Nekem idáig UNIQA volt és az is marad mert ha újrakötöm és egyben banki lehívással fizetek 26000 el olcsóbb lesz évente.Szal én maradok!!!!
mi az hogy idõsebb?
YELLOW Elküldve: 2009-11-03 19:14 Társalgó
gampetibor írta: Nekem idáig UNIQA volt és az is marad mert ha újrakötöm és egyben banki lehívással fizetek 26000 el olcsóbb lesz évente.Szal én maradok!!!!
YELLOW Elküldve: 2009-11-02 20:55 Ajtónyítási Gondok!