Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2009-04-29 11:30 Motorolaj

most meg voltam az olajszûrõért (MANN), oszt aszondja a csávó, hogy ukránba csinálják a kaszrojt (Castrol) meg 5000 km után csörögni fog az ótó... nagy hantás a csávó, de van 3 BMW-jük is (X5 330d, E46 320d, E36 1.6 asszem) szal õ pl a Metabond olajat ajánlotta amibõl van BMW LL04, igaz abban tutti nincs metabond adalék, mert akkor túl olcsó lenne

YELLOW Elküldve: 2009-04-29 11:26 alufelni

aha való ráá... ET15 elmegy, de kb olyan 8-8,5 coll szélességig egészséges... de ET15 jó E38-ra, azt hiszem E60-ra is

Padre323i írta: Urak!
Az 5X120 ET 15 E39-re való?

YELLOW Elküldve: 2009-04-29 09:49 Vennék...

Nagyon sürgõsen ha lehet új nívópálcát szeretnék venni...
aki tud segíteni, hogy hol lehet venni, és mennyiért az szóljon...

thx

YELLOW Elküldve: 2009-04-29 09:06 Motorolaj

én nem tudom, de a hangról annyit, hogy nekem 5w-50 volt benne, vagyis még van benne, de hidegen alapjáraton szép hangja van... viszont üzemi hõfokon alapjáraton nincs szép hangja, pedig még ott is relatíve sûrû az olaj az 50-es számnak köszönhetõen... BarG azt mondta, jobb lesz a hígabb, hát én kíváncsian várom, de szerintem ugyanúgy kattogó hangú lesz a motor... vagy nem tudom


Padre323i írta:
YELLOW írta: régen csak sima SLX volt a neve, most meg azon belül Longtec Powerflow stb...


Én a gyári csomagolású 5W-30-at használom,egy csepp se fogy és gyönyörû hangja van a motornak.Bömbölõtõl vettem az olajat és nem csalódtam,pedig már 225000 km-nél járok...

YELLOW Elküldve: 2009-04-29 08:56 Motorolaj

akkor ha eléri a külsõ hõmérséklet a 35 fokot, akkor álljak meg az autóval, és ne menjek tovább vele?


"Viszkozitás - Teljesítményszint

Viszkozitás:

A viszkozitási jellemzõk osztályába sorolását az Amerikai Autómérnökök Egyesülete dolgozta ki elõször. Jele: SAE.

Hidegindításkor az a legjobb, ha az olaj viszkozitása alacsony. Ez azért elõnyös, mivel csökkennek a veszteségek, könnyebb a szivattyúzhatóság és kisebb a kopás, mert gyorsabban áramlik a kenõolaj a súrlódó felületekhez.

Azokat az olajakat, amelyek ezeket a követelményeket teljesítik, téli olajaknak nevezzük és „W” (az angol winter, azaz tél szó rövidítése) betûvel jelöljük. Ezen olajok osztályozása 0W-25W-ig terjed.

Nyáron a nagy viszkozitású olajakkal érhetjük el a megfelelõ kenõhatást, besorolásuk 20W-60W-ig terjed.

Azon olajok, amelyek használata nem egy adott idõszakhoz kötött, hanem egész évben használható, többfokozatú (multigrade) olajoknak hívjuk. Jelölésükre jellemzõ, hogy egy téli és egy nyári besorolási szinttel rendelkeznek.

SAE / ºC

0W / -35
5W / -30
10W / -25
15W / -20
20W / -15
25W / -10
20 / 30
30 / 35
40 / 40
50 / 45
60 / 50

Pl. egy SAE 10W-40 viszkozitású motorolaj -25 és +40 ºC közötti hõmérséklettartományban használható.

A legfontosabb, hogy az alkalmazott olaj viszkozitási paramétereivel tisztába legyünk. Elõfordulhat, hogy télen a hõmérséklet nagyon lecsökken. Ilyenkor érdemesebb a kopás és a veszteségek csökkentése, valamint a jobb hidegindítás érdekében kisebb viszkozitású olajat használni. Nyáron ennek az ellenkezõje fordulhat elõ.

Kopott motoroknál a tömítettség viszonylagos helyreállítása érdekében a gyárilag elõirt SAE besorolás helyett ajánlatos magasabb viszkozitású olajat alkalmazni.

Teljesítmény tulajdonságok:

Arról ad jellemzést, hogy a motor mûködésébõl adódó terhelésviszonyokat, az olaj milyen mértékében képes elviselni. A motorolajok elsõ teljesítményszint szerinti osztályozását az Amerikai Olajipari Intézet dolgozta ki (API). Ez a fajta besorolási forma az eltérõ terhelési és hõmérsékleti viszonyok miatt megkülönböztet, benzinmotorokhoz és diesel motorokhoz használható olajokat.

A benzinmotorokhoz használható olajok jele „S”.
(SA , SB , SC , SD , SE , SF , SG , SH , SJ, SI)

A dieselmotorokhoz használható olajokat „C”-vel jelölik.
(CA, CB, CC, CD, CD-II, CE, CF, CF-2, CF-4, CG-4)

1990-ben került bevezetésre a CCMC besorolási norma, amelynek neve idõközben ACEA-ra módosult. (Európai Közösség Motorgyártóinak Szövetsége). Ez egy európai besorolási norma rendszer, a motorolajokat az európai viszonyoknak megfelelõen osztályozza.

Ennek a bevezetésnek az indoka, hogy Európában – ellentétben az amerikai gyártmányú motorokkal – a kis méretû, nagy fordulatszámú és nagy teljesítményû motorok terjedtek el. Így az olaj terhelése nagyobb, mivel a tömegegységre vonatkoztatott teljesítményegység nagyobb az amerikai motorokkal szemben.

A benzinmotorokhoz használható olajakat „G”-vel jelölik.
(G1, G2, G3, G4, G5)
A haszongépjármûvekhez használható motorolajakat „D”-vel jelölik.
(D1, D2, D3, D4, D5)
Nagy fordulatszámú dieselmotorokhoz használható olajok: „PD”.
(PD1, PD2)

1996-tól az ACEA (CCMC) új osztályokat vezetett be.
Benzinüzemû jármûvekhez az: A1, A2, A3.
Diesel üzemû személygépkocsikhoz a: B1, B2, B3.
Diesel haszongépjármûvekhez az új jelölés az: E1, E2, E3, E4.

A magasabb teljesítményszintû olajoknál találkozhatunk a motorgyártók specifikációval is."

YELLOW Elküldve: 2009-04-29 07:27 Motorolaj

nah 22 perce vettem át az olajakat, szinte gondoltam, hogy korán hozzák...


sajnos 5 lityibõl 2 lityit 2007. szeptemberében, 3 lityit 2008 áprilisában csomagoltak... engem egy kicsit bosszant, hogy nem képesek új olajat küldeni... ami azé bosszantó mert apám H Astrájába is rendeltem 4 lityit igaz abba SLX LongTec-et, de azok 2009 februáriak...


gyorsan utána olvastam, elvileg bontatlan csomagolásban 5 évig is jók az olajak, sõt ha ideális a tárolási körülmény akár 10 év is lehet... ez szép is jó, de ha veszek valamit, akkor a legjobbat akarom

összehasonlítva a két olajat érdekes, hogy a PowerFlow 0w-30 világosabb, a LongTec 0w-30 meg sötétebb... ezek szerint csak van típusbeli különbség az olajak között


idézet BMW Power-rõl
"Uraim!
Valaki belinkelt egy olajjal foglalkozó cég honlapját.
Az AUTÓTÉKA 2000 -rõl van szó.
Castrol olajakat forgalmaznak, de feltûnõen olcsó áron.
Amit Pécsett 12e ft kapok meg, azt õk 7600 ft -ért forgalmazzák.
(TXT Softec 5w-40)
Vásárolt már valaki tõlük olajat?
Nem szeretnék befürödni, azt halottam hogy a Castrolt elõszeretettel hamisítják, lehet ez az oka az olcsóságuknak?"

YELLOW Elküldve: 2009-04-29 07:21 BMWfanatics.hu tagsági kártya!

nah végre valami jó ötletem is volt lehet megtaláltam az összhangot?

YELLOW Elküldve: 2009-04-28 22:06 BMWfanatics.hu tagsági kártya!

ez meg a hátoldalon




daidka írta:
Tano írta: És mit szóltok ehhez vagy hasonlóhoz?:

http://www.strikeengine.com/te...m3-csl.jpg

Meg van egy másik szép kék színû M3 szembõl kék háttérrel is fent a neten, de azt most hirtelen nem találom.


Én is ilyenre szavaznék!

YELLOW Elküldve: 2009-04-28 21:58 BMWfanatics.hu tagsági kártya!



vagy lehetne olyan, hogy a kártya elején szembõl lenne egy kép, a hátoldalon meg egy hátsó nézet

http://img.carstyling.hu/userc...868790.jpg

YELLOW Elküldve: 2009-04-28 21:52 Motorolaj

régen csak sima SLX volt a neve, most meg azon belül Longtec Powerflow stb...

YELLOW Elküldve: 2009-04-28 16:53 BMWfanatics.hu tagsági kártya!

nem lehetne inkább E46 a hátoldalon?

meg az elejére is egy BMW logót hasonló képpen, mint hátul a BMW... ilyen haloványan.... és nem tudom pontosan, hogy lesz-e rajta kép, de akár usernevet is fel lehetne rá nyomatni... amúgy tetszik... bár én lehet nem fogok élni a lehetõséggel, de hajrá, mondjuk attól függ a közelben tudom-e majd használni

YELLOW Elküldve: 2009-04-28 07:43 Motorolaj

no fiúk, tegnap este megrendeltem 5 lityit ebbõl:

0W30 CASTROL SLX PROFESSIONAL POWERFLOW C3 (BMW LL04) 1L 2.800Ft

http://www.formula3000.hu/shop...ts_id=2080

MINÕSÍTÉSE: API SM/CF, ACEA A3/B3/B4/C3, BMW LONGLIFE 04, MB 229.31. A RÉGI SLX LL01 és SLX LL04 MOTOROLAJA KIVÁLTÓJA. A BMW-k ÚJ LONGLIFE MOTOROLAJA.

YELLOW Elküldve: 2009-04-28 07:36 alufelni

aromás hígító... az a festést se bántja... nekem ezt javasolták

Szemy írta: Sziasztok!

Olyan kerdesem lenne hogyan lehet könnyeden eltavolitani az alufelniröl a ragasztott sulyokat, marmint a ragaszto reszet? Sajnos a preciz szakemberek csak a sulyt veszik le, az alatta levö ragaszto mindig ott marad a felnin. Elöre is köszönöm a segitseget!

Szemy

YELLOW Elküldve: 2009-04-26 21:51 Motorolaj

váltóba õsszel cseréltem Castrol SMX-S-t... erre olvastam valahol, hogy ezeket a régebbi BMW-be ajánlják, ebbe Castrol Transmax vagy mi kellene... ami azé fura, mert a Castrol oldala is az SMX-S-t mutatja...

amúgy azon kívül más neve nincs annak az MTF LT3-nak? mármint melyik cég gyártja?

az olaj mennyiséget azé kérdem, mert az elõzõ 5w-50-bõl nekem is megmaradt kb fél liter amikor 5 lityit rendeltem és a MAX felett volt az olaj, de nem sokkal... azt nem tudfom ha 0w-30-at teszek bele azt menynire fogja enni, mert ha igen akkor 5 lityit érdemes rendelni, viszont ha olyan mint a mostani, hogy nem is eszik, akkor meg elég a 4 liter... és holnap mindenképp meg akarom rendelni az olajat ezé érdeklõdök...

BarG: múltkor jól elhúztál, meg jó hamar hazaértél remélem nem büntiztek meg... múltkor én is kiprószáltam a 2 kilót nyék után a hídról lefelé

jface:

tudom nem nagy összeg, de idén még mûszaki is lesz... gyertyákat is érdemes lenni cserélni bár egyenlõre jól mûködnek... lehet kell szilentblokkot is, aztán ékszíj görgõk+apróbb kiadások

BarG írta:
YELLOW írta: BarG!

Te csak 4 lityit vettél? nekem elvileg 4,25 L kell, de ugye a nívó max-min között 1 lityi a különbség... tehát ha csak 4 lityit töltök bele, az nem lesz gáz? mert akkor kb pont 3/4-ig lesz. válasz sürgõs lenne! valaki...

BarG írta:
bmw320 írta: Én is ezt használom bár a gyári bmw 0w-40 most olcsóbb!


Én 2 hete vettem Castrol Edge 0W-40-et az autotékától, 10800 Ft volt 4 liter. Ettõl olcsóbb a gyári(nak csomagolt) 0W-40? Hol?


7.5 liter kell az enyémbe, 8 litert vettem. Az elõzõ két cserémnél megmaradt 0,5 l 0W-40-es Mobil1 és Edge a múltkor is ott volt a csomagtartómban, ha kell, oda tudom adni! Egyébként ha a minimum jel fölé töltötted, semmi baja nem lehet.

Van még váltóolaj cserére való MTF LT3-am is!

YELLOW Elküldve: 2009-04-26 21:10 Motorolaj

senki?