Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 21:33 Gumiabroncs helyes tárolása

amúgy most hírtelen nem tudom hogy helyes... mert korábban a szerelõaknában volt két léc között, csak idénre volt fektetve... mint írtam, szerintem az a csõre ráhúzós megoldás lenne az igazi, tervem volt rá, de megvalósítani macerás, hogy elég merev legyen..., most amúgy azon gondolkozom, hogy télen meg kéne csináltatnom az alukat, az egyik padkás (így vettem), nem vészes, csak nem tudok semmi jó helyet, ahol még fel is políroznák egy picit...

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 21:15 Gumiabroncs helyes tárolása

tudod az nekem nem megy

amúgy témánál maradva nekem most úgy van, hogy a téli szerelt kerekek egymáson vannak fekvõ helyzetben

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 20:44 Gumiabroncs helyes tárolása

nah látom megjöttél... látom megint ellent mondasz nekem
lehet nem veszed észre, az a kis idõ, ami eltelik nem okoz olyan nagy bajt... de tény ha pl autóval állsz sokáig az nem tesz jót neki... engem az szokott bosszantani, hogy a gumis állandóan felfújja 2,5 bar-ra, mikor felteszi..." mert így szokták" hát nekem ne szokja, mert nem annyi az elõírás... jóhogynem már 2,5 barra fújja a kispolák kerekét... úgy fog pattogni mint egy teniszlabda

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 18:23 Gumiabroncs helyes tárolása

sajnos nekem se a csöves megoldás lesz, hanem "vájú" lesz neki... majd idõnként forgatom...

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 18:08 Gumiabroncs helyes tárolása

a legjobb ha felnin van a gumi, akkor egy csõre ráhúzni, és azon tartani így nincs terhelés a guminak, és valóban egy fél bar-ral érdemes bele többet fújni... hogy miért? manapság nem jellemzõ, de a gumi használaton kívül levegõt veszít, csökken a nyomás... ha alacsony lesz benne a nyomás, és lábon tároljuk, a gumi hamarabb elérik... ennyi a magyarázat... ez tapasztalat ugyanis kerómnál is elõfordult ilyen... ha több a nyomás ugye ereszt, de van mozgás, és késõbb éri el azt a szintet, ahonnan már nem ereszt tovább, tehát a gumi szerkezete mozog, használódik, nem érik el... remélem ezt érthetõen leírtam

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 17:46 E46 karosszéria, lámpák, indexek

de az az Õ autójuk

daidka írta: Nyugtatásképp: A suzuki is beázik!

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 17:44 Futómû és hibái

igen ráz nekem is a futómû, de amit városomban menni lehet vele az valami iszonyat, szerencsére városunkban elég jók az utak, a körforgók a kedvenceim... én megszokom a nyomvájúkat...gond akkor van, ha téli után jön újra a nyári, akkor kell kb egy hónap mire megszokom újra... nekem kell ez a stabilitás amit a széles és alacsonyabb oldalprofilú gumik tudnak... nekem megéri...IMÁDOM

Chipcad777 írta: Aztaa emberek... mi volt itt ...
Hát azért azt nem mondanám,h meg lehet szokni mert ezt nem lehet, nekem is m-es ültetett gyári futómû van rajta és csak 17-es felni 225-ös gumikkal most, de sehogy nem lehet megszokni....semmiképpen se jó ez így! elhihetitek,h nem rinyálnék ha úgyérezném,h megszokom, de rendesen pattog az autó...
Egy ismerõsömnek van egy M6 Hamann-ja és hátul van 285-ös gumi elöl meg asszem 255-ös és nem járkál így...lehet hüje példa de nem értem mi lehet nálam ...járjak 205 gumikkal egy ilyen autóval???

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 11:38 Futómû és hibái

pont errõl beszéltem, csak lusta voltam rajzolni, de látom elolvastad amit írok és meg értetted


Robinson írta:
Burns írta:
Woockie írta:
Ne hisztizz 3 perc van a hozzaszolasod es az o hozzaszolasa kozott, eselyes, h amikor azt a kepet belinkelte, meg nem is olvasta, amit irtal.
Egyebkent Burns, az az auto a kepen nem is BMW PPPPP


Hú vazze ez tényleg egy OFF autó


Tessék befejezni a veszekedést, és szeretni egymást

Itt egy profi ábra:



Na, ennyire egyikõtök sem ért hozzá!

Ja, és off autóval szemléltetni... szégyeld magad

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 10:56 Futómû és hibái

nem kell uramozni...

én a teljesnyomtáv kifejezést azért használtam, hogy talán érthetõbb legyen... nem mondom, hogy nem függ azoktól amit leírtál, mert függ... de a legtöbb esetben a széles gumi miatt van a jelenség...

én is megdöbbentem, mert amikor megvettem a kocsit téli 195-ös gumi volt rajta... aztán jött a tavasz, gumicsere, 225-re... csak lejtett az út, és azt hittem, valami gáz van... vissza is mentem a gumis futómûveshez... a válasz: "ez ilyen" majd elmosolyodott... aztán ahogy hozzászokik az ember már fel sem tûnik... biztos lehetne az én futómûvemen is állítani, de egyenes jó minõségû úton, van iylem magyarországon, csak ritka ott semmi baj nincs vele

pláne nekem ott van az ültetés is, és a futómû

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 10:38 Futómû és hibái

tudom mi a nyomtáv!
csak te azt nem akarod megérteni, hogy a gumi szélességét miylen összefüggésben hoztam fel...

van egy 40-es laposvasad, ugye anank a középvonala 20 mm-nél van.
haveszel egy 60-as laposvasat, és annak a középvonalát, odateszed a 40-es laposvas középvonalához, akkor a 60-as laposvas mindkét oldalon szélesebb 10-10 mm-el... így megérted? lehet az elején rosszul fogalmaztam, de ha nem kekeckednél megértenéd mit akarok mondani...

van a nyomvájú, amit köszönhetõ a kamionoknak... egy nyomvájú alakját nem kell bemutatni... nah most te mész az autóval amin 195-ös gumik vannak úgy, hogy a bal oladali kerekeket beleteszed a nyomvájóba, a jobb oldaliak meg a két nyomvájú közti részen futnak... a 195-ös gumi szépen felfekszik a nyomvájú alján...

most a következõ alkalommal ugyanerre a kocsira 225-ös gumit teszel, és ugyanígy mész mint az elõbb leírtaknál... ugye a gumi futója szálesebb 3 centivel ami gumioldalanként 1,5-1,5 centi... ez már nem fekszik teljesen fel a nyomvájú aljába, hanem a gumi szélei kitartanak felfekszenek a nyomvájú oldalán, azaz ott is tapadnak, és emiatt a tapadás miatt dobálja ki a kocsit a nyomvájúból...

mindegy befejeztem, jók a könyvek, csak jobb ha az ember tapasztalataira is támaszkodik, és végiggondolja a dolgokat... és sok leírás meg semmit nem ír, mert csak elméleteken alapszik

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 10:09 Futómû és hibái

te most direkt csinálod a hülyét???

most írtam le vazze... nem arról a nyomtávról beszélek, hanem a teljesrõl.... vazze leírtam szemléltetés képpen, ha abból nem érted meg, akkor gondok vannak a fejben... hiába linkelsz akármit, ha elolvasod rendesen amit írtam, majd rájössz...jó okfejtést

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 09:51 Futómû és hibái

de leírtam ezt is az elõbb... mondom a gumi szélessége befolyásol, mert pl tegyük fel mész egy nyomvájúba... ha szélesebb a gumi mint elõtte, akkor a gumi széle az a 1-2 centi pont elég, hogy a nyomvájú szélébe bele kapjon... és akkor tessék errõl beszélek, mert oké hogy a nyomtáv középponti szélessége ugyanoylan ET stb miatt nem változik, DE a gimu szélesebb és a teljes nyomtáv szélesebb lesz... nem értem mit nem értesz ezen

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 08:47 Futómû és hibái

már hogyne függne!!! gondolj már bele... itt van pl az ET szám... vagy a nyomtávszélesítõ, abban igazad van, hogy a gumi középvonala közti távolság, de a gumi nem csak a közepén érintkezik az úttal... a gumi szélsõ érintései, távolabb esnek egymástól egy 225 és egy 205-ös gumi között, vagy sorolhatnám...

de a legjobb példa az ET szám... benzinesnél 2 liter felett, dízelnél 1,8 liter felett a nyomtáv sokkal kisebb mint az alattuk lévõ autóknál... ezért van az hogy némely E46 ra rámegy az ET20 as felni úgy, hogy nem lóg ki, míg a kisebb E46-oknál már az ET35 is ki-ki lóg (függ a felni szélességétõl is) érted mire akarok kilyukadni?

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 07:59 Futómû és hibái

hát igen tény, hogy csak a gumi kérdése az egész... ezen kár is vitázni, hogy a futómû a rossz vagy egyéb... szélesebb gumi = szélesebb nyomtáv = nem fekszik úgy bele a nyomvájúba... és mivel a szélesebb gumi nagyobb felületen érintkezik az úttal, így jobban tapad = jobban követi az út felületét... nálunk a városban van egy út ami kicsit hepehupás, de elengedett kormánnyal 50-el végig lehet rajta menni, és a 225 elõl 245 hátul mégsem húzza semmerre... nyomvájún valóban rossz az ember keze ki tud állni, illetve ha lejt az út ott is ellen kell neki tartani, de egyenes úton gond nincs vele...

YELLOW Elküldve: 2008-11-03 07:17 DSC, DTC - E90

nekem megvan kinyomtatva az E46 316 TOTALCAR-os tesztje... ott is felsorol OFF autókat, hogy annyi pénzért mit meg lehet venni, mint egy alap E46-ot, de kihangsújozza, hogy az E46-ban akkor is több minden van alapból... nekem ez azért vicces, mert olyan dolgokat is felsorol, amit más autónál nem, ugyanis egyértelmû, hogy az alap... bár tény, hogy ezért nem kell új autót venni, mert akkor az extrákat nem te fizeted hanem majd az elsõ tulaj