Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2008-06-14 16:41 Le az igénytelen tuninggal!!!

de én ehhez nem értek... mi vagy Te itt admin?
jól vanna mit tudom én, hogy kell itt válaszólni nah
amúgy OFF: neked miylen az ATE tárcsa? írhatod a megfelelõ topicba, majd beolvasok oda...

Tiba írta: Jajjj Yellow ne idézz, ez túl hosszú! Szerkezd pls.

Woockie:
Nekem gyárilag van rajta légterelõ. (Bosch)

YELLOW Elküldve: 2008-06-14 16:01 Le az igénytelen tuninggal!!!

látom ihletet kaptál CS-rõl


Tiba írta: Bocsi a hosszú bevezetõért, de jó szöveg, érdemes elolvasni (nem az én tollamból van):

Egy már régóta létezõ,és joggal létjogosultságért kiáltó tuningirányzatra szeretném felhívni a szíves figyelmeteket .Az irányzat neve:Lim-Lom tuning. Ezen autók tulajdonosai egy alternatív stílust képviselnek,ami igen látványos és feltûnõbbnél,feltûnõbb kiegészítõk autóra aggatásából áll össze.Nézzük a belsõ teret:Elsõ lépésként,lángnyelves kormány,ülés,kézifékbõrvédõket alkalmaznak,majd jön a Cobra,vagy Racing márkájú,pedál,és váltógomb tökéletesen esztétikus párosa,amit olyan nagymúltú tuningkiegészítõ gyártó,és forgalmazóktól szereznek be mint Tesco,Baumax,stb . .Vérprofi társaik még megspékelik ezt egy aluhatású gumiszõnyeggel,és lila lábtéri neonokkal.Szélsõséges esetekben még világítós dobókocka is elõfordulhat.Külsõ:Kezdjük legfelül.Gigantikus méretû aluszárny a hátsó szélvédõ tetején mintegy koronaként díszítve a tuningautót.Lejjebb is csodás dolgokat találni.Teljesen fekete lámpabúrák,tökéletes harmóniában a chrómos rendszámtáblakerettel,balról 16v,jobbról.Sport feliratok természetesen chromból.Aztán jön a szimplán induló de duplává ágazódó 35-ös kipufogóvég a Koppány felirattal.Felette chrom lõkhárítóvédõ.A motorháztetõ egyetlen nagy gyûjtõhelye a különbözõ formájú és méretû evidens hogy chromos légbeömlõknek,ami az autóbol nézve is pazar látványt nyújt.A gyári díszrács számûzve,a helyét a sokkal esztétikusabb és vagányabb aluháló veszi át, amit az irigykedõk tikrácsnak hívnak.Az autó teljes oldala egyetlen nagy tekergõzõ zöld ingoványmatrica.Az ajtókon kívánságlista természetesen ezüst betûkkel.Ne feledkezzünk meg a szélvédõn tündöklõ versenycsíkról sem.Minél jobban eltér a színe annál versenyesebb.Rajta felirat pl:Tuning,Sport,O'neill,stb.Vérprofiknál ez az autó márkáját ábrázolja,szélsõséges esetekben karöltve a típusnévvel.Következõ látványelem a világítós,vagy chrómos ablakspricni.Ezen megoszlanak a vélemények,hogy melyik a vagányabb.Aztán hatásfokozó légterelõcskék az ablaktörlõlapáton,amik látványnak sem ultolsóak.A lámpákon szigorú tekintetet kölcsönzõ szigszalag morcosítás.ami olcsó és jó.A futómû az nagyon egyszerû konstrukción alapul.Ültetés helyett gumibakok amik olcsón egyszerûen beszerezhetõek a Ladaboltból és nagyon stabillá teszik a gépet a kanyarokban.Ehhez még nagyban hozzájárulnak a radiátorfehérre festett gyári lemezfelnik,vagy kompromisszummentes esetekben,megabrutál,6j14-es alupapucsok, amiken az elsõ adandó alkalommal cserélik a magas gyári gumikat a kiváló tapadású185/60-as Barum abroncsokra.Vérprofiknál még látható az úgynevezett Spinner(pörgõs) dísztárcsa is,ami menet közben esztétikai orgazmust okoz a szemlélõknek.A motortuning:Elsõ lépésként felkerül egy direktszûrõ a gyári helyére.Rögtön 10 lóerõvel gyarapodik a ménesünk száma.Ezt követi a sportgyertyaszett a szilikonos kábelekkel ami szintén hoz még 10-15 lõerõt az amúgy sem gyenge gyárilag is 92 lovas erõforrásba.Vérprofiknál elõfordulhat az úgynevezett Green Twisteer is amitõl aztán végképp elszabadul a pokol az amúgyis nagyon gyors kis autóban.Ezekután már a lõerõben utol is érik saját márka,típustársaik gyárilag Gti,Rs,Tdi,stb-vel fémjelzett példányait.és gyorsulásban le is hagyják azokat.Nem beszélve a Német presztizsmárkák nagyautós tulajairól akiknek nem kevés kellemetlen pillanatot okoznak egy,egy piroslámpás indulásnál.Konklúzió:Mindenki gondolkodjon el hogy vajon a helyes utat választotta-e a tuningolásra,vagy mint például én is akinek a kocsiján "nincsen semmi" jó úton járunk-e.Hiszen a tuning az utcán avagy a polcon hever (lásd:Tesco)

"Ízlések és pofonok".
Pár példa:

Kreatív airbrush avagy madárszar?


Ez most merci?


Hogy lehet egy komoly kocsiból ilyen hulladékot csinálni?:


Ezt a színt hol kevertette?

YELLOW Elküldve: 2008-06-14 15:53 Féktárcsa és fékbetét

pedig nagyon dícsérik a 20d-t, de mégis sok van belõlük eladó, és valóban a legtöbb ebbõl hibásodik meg... a másik az 1.6-os bömci, amit ugye nekünk keletieknek csináltak, és annyit is ér a motorja, a legtöbb 100ezer km környékén motorcserés, és álltalában itt is kezdik õket aledni ennél a futásteljesítménynél... én nem akartam nagy motort bár egy 6 hengeres valóban jobb lenne, de nem bánom hogy ez az 1.8 van, kicsit hangosabb a kelleténél, melegen alapjáraton, mintha hidrotõke lenne, de az olaj elég sûrû benne, de a többinek is ilyen a hangja... egy E36 320i havert vittem 150 lovas az övé, és azt mondta: " hûû vazze nem tudom mennyivel maradnék le tõled" pedig nekem papíron 85kW... nekem megteszi, ha szépen megyek vele nem is fogyaszt sokat

singletrack írta:
YELLOW írta:
singletrack írta: YELLOW, azt hittem neked is 20d! Megnéztem realoem-en, az összes N42-es motorosnak 286os a tárcsája... akkor mégiscsak LE függvénye a dolog

(Fórumlakó lettem )


én nem szeretem a dízelt remélem nincs harag
ezt mondtam én is a motortól függ és a kocsi súlyától milyen fék van alatta


Jaj ne viccelj most már én is bánom a dízelt kicsit de inkább a megbízhatatlansága miatt

YELLOW Elküldve: 2008-06-14 12:54 Féktárcsa és fékbetét

singletrack írta: YELLOW, azt hittem neked is 20d! Megnéztem realoem-en, az összes N42-es motorosnak 286os a tárcsája... akkor mégiscsak LE függvénye a dolog

(Fórumlakó lettem )


én nem szeretem a dízelt remélem nincs harag
ezt mondtam én is a motortól függ és a kocsi súlyától milyen fék van alatta

YELLOW Elküldve: 2008-06-14 12:05 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW Elküldve: 2008-06-14 12:02 Féktárcsa és fékbetét

Tiba írta: Én tudom 1.8i


ennek örülök, de a tiédet mégsem tudod


1796cm3 N42B18A motorkód

YELLOW Elküldve: 2008-06-14 11:45 Féktárcsa és fékbetét

singletrack írta: http://www.bmwonline.hu/katalo...berendezes

Itt szoktam nézegetni, és pont a facelift elõtt/után figyelhetõ meg ez a méretváltás.


szerintem ennek semmi köze hozzá, hogy facelift vagy sem... csak a motortól függ, ugyanis tuningosok baja, hogy abba bele se gondolkodnak, hogy ha tunyingolják a mocit, akkor féket is kellene hisz meg is kell állni... a tervezés nem egyszerû, de a fékeket a motor teljesítményéhez, és a kocsi súlyához hangolják... a tárcsák átmérõje annyiban befolyásolja a fékhatást, hogy nagyobb az átmérõ, akkor hamarabb visszahül, de maga a felület amin a betét fog az nem nagyon változik... szóval egy 320d eleve nehezebb, erõsebb a motorja mint nekem, ad nagyobb lesz a fék, nagyobb az igénybevétel... maga a tárcsa szinte mindegy miylen, hisz az átalában csak egy vasdarab, amin a fékezés múlik, azok a betétek, puha kemény félkemény..stb, illetve a féknyereg felépítésén, dugattyúk száma...

én megnéztem egy kétévvel fiatalabb ugyanilyen motorú autót és a féktárcsa ugyanekkora... jah és nem ál facelift

YELLOW Elküldve: 2008-06-13 16:18 Féktárcsa és fékbetét

m_attila81 írta:
YELLOW írta:
m_attila81 írta:
YELLOW írta: én elõre ATE Power Disc-et akarok venni... de nem tudom milyen betét lenne hozzá jó... egy közepes ATE vagy Ferrodo vagy Jurid...most is Jurid van még nem kopott, de félek, hogy az új tárcsával nem lenne az igazi... hátul nekem tömör tárcsa van, vajon azt tudom hûtöttre cserélni? mert elvileg egy német oldal, szerint szerelték hátul 280-as tömörrel és 276-os hûtöttel... tipp?



Szia!

Tudunk segíteni Ate Power Discbe, és természetesen csak ATE fékbetétet ajánlok hozzá!

Üdv

m_attila
20/326-4882


akkor légyszives 286 mm-es elsõ tárcsára mondj nekem egy árat ATE Power Disc-re... aztán meglátom aktuális-e a többi



TÁRCSA 13.600,/DB

BETÉT : 10.300,-
KOPÁSJELZÕ 2950,-


internetes elérhetõség van? vagy képek és miegymás? ahol esetleg magam is ki tudom választani?

a kopásjelzõt sokallom egy picit, bár tudom akinek BMW-je van ez ne legyen spurr

YELLOW Elküldve: 2008-06-13 15:32 Féktárcsa és fékbetét

m_attila81 írta:
YELLOW írta: én elõre ATE Power Disc-et akarok venni... de nem tudom milyen betét lenne hozzá jó... egy közepes ATE vagy Ferrodo vagy Jurid...most is Jurid van még nem kopott, de félek, hogy az új tárcsával nem lenne az igazi... hátul nekem tömör tárcsa van, vajon azt tudom hûtöttre cserélni? mert elvileg egy német oldal, szerint szerelték hátul 280-as tömörrel és 276-os hûtöttel... tipp?



Szia!

Tudunk segíteni Ate Power Discbe, és természetesen csak ATE fékbetétet ajánlok hozzá!

Üdv

m_attila
20/326-4882


akkor légyszives 286 mm-es elsõ tárcsára mondj nekem egy árat ATE Power Disc-re... aztán meglátom aktuális-e a többi

YELLOW Elküldve: 2008-06-12 20:06 Gyertya csere, hogyan?

Ferko írta:
YELLOW írta: én annyit nem nagyon megyek le szerintem 5 év múlva se... amit néztem gyertyát, arra 100ezer km-t ír a cserére, én annyit sose érek el...

Tiba írta: Nekem azt mondták, hogy minden második olajcserénél érdemes, szóval olyan 45 ezrenként.


Mibõl derül ki, hogy melyik csereperiódus az érvényes ?
Nem mindegy, hogy 100 000 km vagy 45 000 km.
Tényleg 10-es gyertya kulcs kell hozzá ?
Én még nem is láttam olyan kicsi gyertya kulcsot.



elvileg amelyik ilyen irridiumos, vagy ittrium, valahol így valahol amúgy írják, azok már bírnak 100ezer km-t... igaz áruk is majdnem duplája a 45ezreshez képest

YELLOW Elküldve: 2008-06-12 19:35 Féktárcsa és fékbetét

én elõre ATE Power Disc-et akarok venni... de nem tudom milyen betét lenne hozzá jó... egy közepes ATE vagy Ferrodo vagy Jurid...most is Jurid van még nem kopott, de félek, hogy az új tárcsával nem lenne az igazi... hátul nekem tömör tárcsa van, vajon azt tudom hûtöttre cserélni? mert elvileg egy német oldal, szerint szerelték hátul 280-as tömörrel és 276-os hûtöttel... tipp?

YELLOW Elküldve: 2008-06-12 19:28 Motormosás utáni gondok

én pont gyertya csere elõtt állok és ahogy leszedtem a motor (N42B18A) burkolatokat, kicsit kitakarítottam.... brigéciol ecsettel, majd víz, ismét brigéciol, víz... és ragyok... bár a motor "meleg" volt, így hamar száradt, de levegõvel érdemes átfújatni és menni egy két kört... nekem nem volt még problémám

YELLOW Elküldve: 2008-06-11 19:11 Fékolaj

sorry, hogy nem olvasok vissza, de lenne egy kérdésem...

ugye E46-ba nem tom van e különbség a motorok között, hogy melyikbe mennyi fékfolyadék kell?!

nekem csere érett és nem tudom a teljes rendszerbe hány liter kell... valaki némi infó?

YELLOW Elküldve: 2008-06-11 19:06 Gyertya csere, hogyan?

én annyit nem nagyon megyek le szerintem 5 év múlva se... amit néztem gyertyát, arra 100ezer km-t ír a cserére, én annyit sose érek el...

Tiba írta: Nekem azt mondták, hogy minden második olajcserénél érdemes, szóval olyan 45 ezrenként.

YELLOW Elküldve: 2008-06-11 18:47 Gyertya csere, hogyan?

köszönöm a segítségeket, sikerült a pipát kivennem... amúgy a gyári gyertyát, amivel szerelik, mikor szokták cserélni? mennyi az a km amit tud futni?