Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-09-23 20:52 Mi lehet a baj?

bikemano írta: Hello!

Nem tudom, hogy csak én bénázom vagy valóban beragadtam, de az olajszint ellenőrző pálcám nem tudom kihúzni, viszont jobbra-balra mozdul picit. Szóval a kérdésem az lenne, hogy valami "gyerekzár" van rajta? Le kell nyomnom és úgy felhúzni, vagy forgatva? Erőltetni nem szeretném


sajna be tud rohadni is. meg talán ott hajlik pont egy picit azt hiszem, az is fog rajta. fel kell rántani. csak ne vágd be a kezed a mocitetőbe.

YELLOW Elküldve: 2016-09-23 20:42 Ülésfoglaltság érzékelő

Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta:
GNoRbY88 írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Csabika136 írta: Sziasztok! Folyton világìtani kezd a légzsák visszajelző az E46-omon. Régebben kérdezgettem e felől itt és azt írtátok hogy az ülésfoglaltság érzékelővel lehet a gond az ülésben. Kiszedtem azt a kis àramkört, ami az ülés alatt van.
Tudja valaki esetleg hogy hova és milyen alkatrészt kell beforrasztani hogy becsaphassuk az agyát?
Köszönöm!


Nem ertem miert nem mentek a BMW szervizbe vele. Ingyen kicserelik. Legaläbb is itt nemetben,de szerintem magyarban is.


ha ez így lenne az maga lenne a csoda.
akkor nem kínlódna senki, nem találtak volna ki home made cuccokat, vagy ebay nem lenne tele emulator-ral.
vagy akkor sok a lehúzós szerviz, és megvezetik a tulajokat, megy a zsebbe.


Jaj nekem. Akkor nincs ügyes megoldás?


Vehetsz plug & play emulatort vagy megcsinálod magadnak (bmw e46 seat occupancy sensor bypass), de legegyszerűbb, ha lehúzod csatlakozót és ncsexpertel vagy scannerrel kikapcsolják szenzor figyelését, akkor nem fog jelezni..


Veszek, de meg is csinálnám magamnak, ha tudnám hogy mit kell csinálnom. Ha megveszem ezt az emulátort akkor ezt hova kell dugni? A kis téglalapú elektronika helyére?
INPA-val nem lehet ezt megcsinálni? Olyan kábelem van meg progim is. Elvileg működnie is kell, de sosem próbáltam még.Fel van téve az XP-s gépemre, de nem jutottam még el odáig hogy komolyabban próbálgassam.

Ez az emulator jó lenne nekem?
Emulator

Köszönöm a segítséget!


ebben az emulátorban a baj és az utólagos megoldásokban, mert 2 féle is létezik, hogy előfordulhat, hogy nem fog nyílni a légzsák. és akkor nagyon mérges leszel magadra, vagy megzuhansz, ha ne adj isten történik valami, és amiatt nem nyílik.
ha diaggal van kikapcsolva a figyelés, akkor legalább nyílik, igaz akkor is ha nem ül ott senki, de ez legyen a legnagyobb probléma. még mindig jobb, mintha akkor nem nyíilik, ha ül ott valaki. kivéve ha hibás Takata légzsákról van szó



Értem. De emulátor nélkül ki lehet kapcsolni a figyelést diaggal? Inpa-val ki tudom kapcsolni szerinted? Úgy értem,hogy lehet?


Inpa-val nem tudod megcsinálni.

YELLOW Elküldve: 2016-09-22 20:06 Ülésfoglaltság érzékelő

Csabika136 írta:
GNoRbY88 írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Csabika136 írta: Sziasztok! Folyton világìtani kezd a légzsák visszajelző az E46-omon. Régebben kérdezgettem e felől itt és azt írtátok hogy az ülésfoglaltság érzékelővel lehet a gond az ülésben. Kiszedtem azt a kis àramkört, ami az ülés alatt van.
Tudja valaki esetleg hogy hova és milyen alkatrészt kell beforrasztani hogy becsaphassuk az agyát?
Köszönöm!


Nem ertem miert nem mentek a BMW szervizbe vele. Ingyen kicserelik. Legaläbb is itt nemetben,de szerintem magyarban is.


ha ez így lenne az maga lenne a csoda.
akkor nem kínlódna senki, nem találtak volna ki home made cuccokat, vagy ebay nem lenne tele emulator-ral.
vagy akkor sok a lehúzós szerviz, és megvezetik a tulajokat, megy a zsebbe.


Jaj nekem. Akkor nincs ügyes megoldás?


Vehetsz plug & play emulatort vagy megcsinálod magadnak (bmw e46 seat occupancy sensor bypass), de legegyszerűbb, ha lehúzod csatlakozót és ncsexpertel vagy scannerrel kikapcsolják szenzor figyelését, akkor nem fog jelezni..


Veszek, de meg is csinálnám magamnak, ha tudnám hogy mit kell csinálnom. Ha megveszem ezt az emulátort akkor ezt hova kell dugni? A kis téglalapú elektronika helyére?
INPA-val nem lehet ezt megcsinálni? Olyan kábelem van meg progim is. Elvileg működnie is kell, de sosem próbáltam még.Fel van téve az XP-s gépemre, de nem jutottam még el odáig hogy komolyabban próbálgassam.

Ez az emulator jó lenne nekem?
Emulator

Köszönöm a segítséget!


ebben az emulátorban a baj és az utólagos megoldásokban, mert 2 féle is létezik, hogy előfordulhat, hogy nem fog nyílni a légzsák. és akkor nagyon mérges leszel magadra, vagy megzuhansz, ha ne adj isten történik valami, és amiatt nem nyílik.
ha diaggal van kikapcsolva a figyelés, akkor legalább nyílik, igaz akkor is ha nem ül ott senki, de ez legyen a legnagyobb probléma. még mindig jobb, mintha akkor nem nyíilik, ha ül ott valaki. kivéve ha hibás Takata légzsákról van szó

YELLOW Elküldve: 2016-09-22 20:01 Kasza mester 0670-5799225

Hunyi írta:
YELLOW írta:
Hunyi írta: Szia!

E46 320d 2003-as 3 küllős multikormányod van-e?

Köszi előre is


az előbb írtam erről a dologról.
hívd fel, marha nehéz elérni általában telefonon is. itt ne számíts tőle válaszra.


Bontonak nincs címe? Akkor az a legegyszerubb ha oda megy az ember október végén megyek haza természetesen az általad ajánlott oldalak is nézem van 1-2 ami érdekes lehet


pfúúú... vettem már tőle postán (rég volt), de már nincs meg a bizonylat, nem emlékszem a pontos címre. mondom telefon a biztos, csak sokat kell próbálkozni.

YELLOW Elküldve: 2016-09-22 05:22 Kasza mester 0670-5799225

Hunyi írta: Szia!

E46 320d 2003-as 3 küllős multikormányod van-e?

Köszi előre is


az előbb írtam erről a dologról.
hívd fel, marha nehéz elérni általában telefonon is. itt ne számíts tőle válaszra.

YELLOW Elküldve: 2016-09-22 05:20 Kormánytípusok

Hunyi írta:
YELLOW írta:
Hunyi írta:
YELLOW írta:
Hunyi írta:
YELLOW írta:
Hunyi írta: Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy esetleg honnan vagy kitől lenne érdemes 3 ágú multis kormányt, vagy multi gombokat és hozzá való kábeleket szerválni?

három águ kormányom van, de nincsenek rajta multi gombok és szeretném a tempomatot is bekötni

Köszi előre is a válaszokat.


bontósokat felhívni, ebay, jófogás.hú, racing bazár, stb. biztos van pár eladó. bontósok is hirdetnek sok helyen.


ezeket az oldalakat, mind nézegetem, 150 euró körül lehet is találni... bontósokat meg néztem itt az oldalon, sajnos nem volt... azóta nem néztem...

Érdemes teljes kormányt cserélnem vagy a kábelek + multigombok elég? mondjuk nincs a legjobb állapotban a kormányom


ezt már kitárgyaltuk szerintem egy másik helyen


Lassan azt hiszem, h a fantaics egyenló YELLOW-al

igen tárgyaltuk és most igazából több véleményre lettem volna kíváncsi, (no offense) meg azért is tettem fel a kérdést, h hol meg milyet, mert gondoltam, h több régebbi tagnak van már tapasztalata, h kinél és mit érdemes vásárolni...


kérvényezz népszavazást róla, főleg ha van a rokonságban papírgyáros, és nyomdaiparos rokon (no offense, de akkor majd megoldod magadnak, ha ráérsz választ kapni nem sürgős, akkor oks, légy türelemmel)


Most vagy az én fogalmazásommal van baj vagy nem tudom...
Full jóindulatúan írtam, h veled egyenlő az oldal... segítőkész vagy és szinte minden fórumban aktív vagy, le a kalappal... igazából erre gondoltam...

Másik márka egyik csoportjában is benne vagyok, és ott ha valami kellett, akkor mindig megvolt, h kihez érdemes fordulni, csak ezért írtam a fenti dolgokat...

Nem kell semmilyen népszavazás, ne értsd félre a mondandóm... örülök, h gyorsan reagálsz a kérdéseimre


nem értetted a népszavazás hasonlatom kicsit politikai fricska lett volna inkább
van egy másik BMW-s oldal, ahol az alkatrészeknél vannak kiemelt hirdetők, bontósok. itt is van olyan, de ebből kb. kettő a bontós, és nem is aktívak itt annyira. a másik oldalt bizonyos dolgok miatt az oldal tulajdonosa nem szereti ha leírjuk. ezért írtam jófogást, racing bazar-t, mert azok szoktak ott is hirdetni.
a legtöbb kormánnyal együtt akarja eladni, mert úgy éri meg, úgy lesz kevesebb lom nála. aki külön árulja a gombsort, ott valószínű nagyon gatya a kormány karika, vagy sérült.
de ebay-en is vannak használt cuccok, azt is azért írtam.

YELLOW Elküldve: 2016-09-21 22:26 VALVETRONIC szelepvezérlés

Snapy írta: Nekem is N46 motoros és amikor magasabb fordulatról visszaesik olyan 2200-2300as fordulatra ad egy fura "daráló" hangot az autó. Valamiféle műanyagos zörgésnek tűnik. Én pont a Valvetronicra gyanakszom. Felújítható esetleg?


szerintem inkább az lánc lesz.
de a Valvetronic felújítható. viszont marha drága. nem igazán éri meg szerintem. mert nem mindegy milyen tűrések vannak összepároztatva. a cikkben írja is azt hiszem. 300ezer alatt nincs meg állítólag.
én sem tudom mi lenne a jó megoldás, de ennyit nem költenék rá, úgyis egyre szerelmesebb leszek egy 3literes sor6-ba, mármint motorba, aztán...

YELLOW Elküldve: 2016-09-21 22:17 Kormánytípusok

Hunyi írta:
YELLOW írta:
Hunyi írta:
YELLOW írta:
Hunyi írta: Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy esetleg honnan vagy kitől lenne érdemes 3 ágú multis kormányt, vagy multi gombokat és hozzá való kábeleket szerválni?

három águ kormányom van, de nincsenek rajta multi gombok és szeretném a tempomatot is bekötni

Köszi előre is a válaszokat.


bontósokat felhívni, ebay, jófogás.hú, racing bazár, stb. biztos van pár eladó. bontósok is hirdetnek sok helyen.


ezeket az oldalakat, mind nézegetem, 150 euró körül lehet is találni... bontósokat meg néztem itt az oldalon, sajnos nem volt... azóta nem néztem...

Érdemes teljes kormányt cserélnem vagy a kábelek + multigombok elég? mondjuk nincs a legjobb állapotban a kormányom


ezt már kitárgyaltuk szerintem egy másik helyen


Lassan azt hiszem, h a fantaics egyenló YELLOW-al

igen tárgyaltuk és most igazából több véleményre lettem volna kíváncsi, (no offense) meg azért is tettem fel a kérdést, h hol meg milyet, mert gondoltam, h több régebbi tagnak van már tapasztalata, h kinél és mit érdemes vásárolni...


kérvényezz népszavazást róla, főleg ha van a rokonságban papírgyáros, és nyomdaiparos rokon (no offense, de akkor majd megoldod magadnak, ha ráérsz választ kapni nem sürgős, akkor oks, légy türelemmel)

YELLOW Elküldve: 2016-09-21 22:08 Kormánytípusok

Hunyi írta:
YELLOW írta:
Hunyi írta: Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy esetleg honnan vagy kitől lenne érdemes 3 ágú multis kormányt, vagy multi gombokat és hozzá való kábeleket szerválni?

három águ kormányom van, de nincsenek rajta multi gombok és szeretném a tempomatot is bekötni

Köszi előre is a válaszokat.


bontósokat felhívni, ebay, jófogás.hú, racing bazár, stb. biztos van pár eladó. bontósok is hirdetnek sok helyen.


ezeket az oldalakat, mind nézegetem, 150 euró körül lehet is találni... bontósokat meg néztem itt az oldalon, sajnos nem volt... azóta nem néztem...

Érdemes teljes kormányt cserélnem vagy a kábelek + multigombok elég? mondjuk nincs a legjobb állapotban a kormányom


ezt már kitárgyaltuk szerintem egy másik helyen

YELLOW Elküldve: 2016-09-21 21:52 Kormánytípusok

Hunyi írta: Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy esetleg honnan vagy kitől lenne érdemes 3 ágú multis kormányt, vagy multi gombokat és hozzá való kábeleket szerválni?

három águ kormányom van, de nincsenek rajta multi gombok és szeretném a tempomatot is bekötni

Köszi előre is a válaszokat.


bontósokat felhívni, ebay, jófogás.hú, racing bazár, stb. biztos van pár eladó. bontósok is hirdetnek sok helyen.

YELLOW Elküldve: 2016-09-21 20:25 VALVETRONIC szelepvezérlés

YELLOW Elküldve: 2016-09-21 20:11 VALVETRONIC szelepvezérlés

Nos azért nyitottam ezt az új témát, mert sok embert érint, akinek Valvetronic szelepvezérlésű motorja van.
Számtalan videó kering az interneten, mindenféle hangok, zörejek kapcsán, ahol sokszor rossz tézist, vagy általánosan mondogatott hibát állítanak fel.
Az én esetem az volt, röviden leírva:
Motor indításkor teljesen szép motorjárás, semmi fura hang. Aztán ahogy melegszik be a motor és elhagyja a kék mezőt, úgy a fojtószelepes vezérlésből átvált a motor Valvetronic-os üzemmódra. Na ekkor jött nekem egy fura klattyogó hang, vagy valami olyasmi.
Egy másik felületen akadt rám egy szerelő, aki elmondta mi is lesz itt a bűnös.
Mégpedig a köztes kar és az excentertengely kopásából adódó folyamatos állítgatás. Ugye alapjáraton a kopás miatt mindig próbál korrigálni a rendszer.
A felújítás elég költséges, bajt nem okoz, de állítólag rosszabb lesz a hangja.
Az a durva, hogy a BMW erről is tudott, hogy képes elkopni, na de egy 62ezert futott autónál is? Mert én annyival vettem, valósan. Mondjuk 45ezer km alatt nem vettem észre változást.

Bemásolom a beszélgetésünket, hátha másnak is tanulságos lesz. (az illető nevét kihagyom)

xxx:
Ez a hang a Valvetronic állítómotor hangja. A motor hidegen folytószelepes üzemmódban működik , 60 celsius felett átáll Valvetronic üzemre, és a mechanikai alkatrészek kopottsága miatt az állítómotor nem találja a pontos helyét az excenterzengelynek ezért a két végállás között vergődik, ennek a hangját halljuk.Javítani az excentertengely és a köztes karok cseréjével lehet.


YELLOW:
Közben én is megtudtam mi az a hang olyankor. Viszont amit írsz mint hiba azért kizárt, mert nincs hibaüzenetem, egy BMW specifikus olvasóval sem. Az autó jól megy, nagyon jó a fogyasztása, nem tapasztalni más rendellenes dolgot. Az igaz, hogy 18ezer km körül volt benne Valvetronic egység cserélve, vagy lehet csak újra programozás. De lassan 10 éve nálam van, és ilyen mióta megvettem. Kopott sem lehet, mivel most jelenleg valós 107ezer km van benne. A Valvetronic működik, mert érezni, hogy amíg hideg totál másképp megy, mint melegen. Nem hülyeség amit mondasz, tudok erről a hibáról, de annak lenne valami látszatja. Tény hallottam N46-ban halkabb motort is. De N42-ből, mind ilyen volt. Pedig a két motor az EU besorolást kivéve megegyező szinte 100%-ban.

xxx:
A valvetronic egy mechanikus szerkezet és egyik hibája . hogy elméletileg
jó lenne de gyakorlatilag az alapjárati végállásnál a köztes karok
századmiliméteres kopásának is van jelentősége . A századmiliméteres kopás
egy kétkarú emelőként elképzelve a kar másik végén már jelentős probléma
lehet.Mivel nem egyformán kopnak a karok , a motorvezérlő ki akarja
kompenzálni a kopásokat és a villanymotor utána akarja vinni az
excentertengelyt a kopásoknak . A villanymotor vergődik benne annak a
hangját halljuk. Fordulaton nem jelentkezik mert a karok más pozicióba
kerülnek és a vezérlő sem érzi az egyenetlenséget.A diagnosztikában annyit
lehet csinálni hogy a villanymotor megtanulja a végállását. Lehetne hibás
az excentertengely szenzora de annak van hibakódja . A mechanizmus hibájára
nem írtak a szoftwarebe hibakódot , mert akkor túl hamar kiderült volna a
szerkezet hibája. Nem lenne ez akkora probléma ha nem 300 ezer forint lenne
az alkatrész ára.


YELLOW:
Látok benne logikát. De egyikben elkopik, másikban nem? Többnél 100ezer alatt ilyen a hangja, míg mondjuk egy N46-nál 200ezer felett sem. Sőt tudok egy tulajos, 300ezret futottról, ami motorikusan nem volt megbontva N42-t. Nekem 8-12ezer km között mindig olaj volt cserélve, de inkább 10ezer körül, nem rossz olajjal. Előtte 62ezer km alatt csak nem kellene elkopnia. Van ennek valami módja, biztosan kideríteni, mondjuk megbontás nélkül? Pl. lehúzni a Valvetronic motorját, aztán úgy megnézni? Vagy a szenzorról jelet venni és figyelni valóban be-be billen a végállás?

xxx:
Mellesleg úgy tudom ezt a motort Malayziában gyártották, Úgy voltak vele a BMW-nél hogy ha már ezek a kedves távolkeleti urak szeretnének BMW-t gyártani adjunk oda nekik egy problémás szerkezetet had próbálgassák. A gyártmány szégyene az is hogy 2 hónapba került mire szerelőként ki tudtam találni hogy mi a probléma a motorral mert minden információt titokban tartanak. Hiába kérdeztem akárkit senki sem tudott hozzá szólni . Szerencsém volt mert két egyforma autó volt akkor itt , és meg is bonthattam mind a kettőt , így sok apró kockából meg az internetről összeállt a kép.Gondolkoztam a javításon, valamilyen speciális másolóköszörűvel kellene a köztes karokat /intermediate levers az angolok így hívják nincs magyar neve / kellene egyformára köszörülni , mivel nagyon kevés van belőle nem nagyon éri meg vele foglalkozni.A számítógépből ki lehetne írni a valvetronikot akkor az idők végezetéig lehetne használni de ehhez komoly számítástechnikai tudás kell akinek ilyen van az már ezzel nem foglalkozik.


YELLOW:
De ha ilyen problémás, akkor miért gyártották annyi ideig? Hogy lehet az, hogy van ami 200ezren felül futott mégis jó mondjuk. Vagy volt valami módosítás? Mitől kopik el, ennyi km alatt? Esetleg az alapjárat emelésével lehet finomítani rajta? Vagy így használva árthatok valamit a motornak, mármint ha így marad?

xxx:
Én a problémát abban látom hogy egy mechanikus szerkezettel megoldották a lehetetlent. A valvetronik működése a következő: A szívószelepek nyitási mértékét menetközben , alapjárati fordulattól maximális fordulatig szabályozzák 0-tól 9.3 mm-ig . Tehát meg tudja oldani hogy vagy teljesen be van zárva vagy 9.3 mm-re ki van nyitva vagy a kettő között bármilyen állást fel tud venni 0-5000 fordulaton bárhol. Mindenképpen el kell ismerni , hogy ez azért nem akármi.Ezt úgy lehet elképzelni mintha kettő darab kétkarú emelőt működtetnénk és egyiknek az alátámasztási pontját mindég változtatgatnánk így a másiknak a vége mindég eltérő utat járna be. Nem tudom hogy érthető-e de van rajz róla az interneten. A szerkezet jellegéből adodóan alapjáratnál túl nagy utat jár be a kar vége ezért ott fog jelentkezni a kopás, fordulaton semmit sem lehet érezni, nem okoz semmilyen problémát mert az a része a karnak nem kopik meg.Azért nem kopik meg mert ott a valvetronik nem korrigál semmit , nem kell neki korrigálni mert nincs fordulatszám ingadozás , a szelepek olyan nagyra vannak nyitva , hogy a nyitottság külömbségeit az elektronika nem érzékeli, ezért nem is avatkozik be.A külömböző kopások oka valószínűleg anyagprobléma lehet vagy hőkezelési probléma , de olyan nagy az igénybevétele a szerkezetnek ,hogy az a csoda hogy ennyit is kibír. Az E42 és E46 között nem tudom mi a külömbség én csak az E42-vel találkoztam elég behatóan . A keresgéléskor volt valami módosított változat úgy emlékszem de nem tudom már hogy E46 volt vagy valami más.A kopásról szétszedés nélkül nem lehet meggyőződni csak elhinni amit írok . Azért írom le hogy más ne szívjon vele mint én.Ha ilyen részletességgel le tudom írni elképzelheted mennyi időt töltöttem vele. Ha lehúzod a villanymotor csatlakozóját, a motor azonnal hibajelet küld és átáll folytószelep vezérlésre. hogy lehet-e tovább menni vele az attól függ hogy milyen pozicióban van éppen az excentertengely. ha alapjáraton húzod le akkor nem fog menni mert a szelepek majdnem zárva vannak ,hiába nyílik ki a folytószelep. Az alapjárati fordulatot nem tudod megemelni, az a software-ben vam rögzítve .Így használva különösebb gondot nem okoz csak egyre rosszabb lesz, ahogy tovább kopik, és eljut oda hogy lesz olyan szelep amelyik nem nyit ki mert a gyujtási sorrend szerinti előző szelep túl nyitva volt, így amelyik nem nyit ki ott nem lesz robbanás és gyujtáskimaradási hibakódot generál. Akkor jön el az ideje keresni a hibát. Cserélni feleslegesen gyujtótrafót, befecskendezőt , gyertyát,vezérműtengely szenzorokat, mikor az excentertengely szenzorára kerül a sor, akkor már az asszony válni akar mert az 140ezer körül van ha jól emlékszem.Ráadásul az sem hibás mert csak két Hal szenzor egymásban és egy mágnes integet nekik az excentertengely végén.Ebből tudja a valvetronik hogy mit csinál.A valvetroniknak külön vezérlője van az akku alatt. Követlen kapcsolatban van az excentertengely szenzorával saját can-bus vonalon hogy kellően gyors legyen. Az izmos villanymotort ide oda tekerészni komoly elektronika lehet . Meg lehet próbálni lehúzni a villanymotor csatlakozóját úgy hogy a villanymotort kézzel át kell tekerni a teljesen nyitott állásba a szelepdeknit levéve. Valószínű menni fog de hibakódot küld .


YELLOW:
Mindenképp nagyon köszi a válaszokat, ha véletlen úgy írok, ne vedd bántásnak, ilyen hülye stílusom van. Tisztában vagyok a Valvetronic működésével. De ezt nem gondoltam volna, hogy alapjárati részen képes így megkopni. Az alapjárat emelést meg tudom oldani ha minden igaz. Azon agyaltam még, hogy lehet egy N46 motorosból át kellene emelni azt a részt. Mert azoknál mintha kevésbé lenne ez, ott más probléma szokott lenni, ami meg N42-nél nem nagyon van. Egy bontott motor nem olyan vészes, és azért a maradékot ki lehet árulni. Bár őszintén megmondva, az utóbbi időben újra gondolkozom valami nagy motoros gépen. Egyébként az egyik trafóm már valóban megadta magát, de cseréltem mind a négyet. Fura, hogy az új gyertyák adták meg neki valószínű az utolsó lökést, mert csere után 150km-rel elszállt. Bár már előtte 2x is jelezte magát, amikor 3 hengerrel indult be, de azok ilyen több hónapos különbséggel. Sokan a láncot emlegetik, attól van ilyen hangja, vagy a vákuumpumpától, de őszintén megmondom, igazad lehet ebben, és valóban ez lesz a bibije. Én amúgy imádom ezt a motort, mert valóban jól megy, és nagyon spórolósan is lehet vele járni. Valami módosítás biztos lehetett, mert ugye újabb V8, V10 motoroknál is használják a Valvetronic-ot. Ha megnézed ebben a videóban is pont olyan hangja van, pedig ez egy új autó:
https://youtu.be/jNeIW-xEBeo?t=9m5s
Csak itt azért nem hallani úgy, mert szabadban veszi, úgy az enyémnek is másabb a hangja. Pedig ez még V8-as is.
Hibakódok nem zavarnak tudom törölni őket. Vagy lehet célszerű lenne egy olyan programot íratni az motorvezérlőbe, hogy alapjáraton mindig váltson vissza Valvetronic-ról simára. Nagyon hasznos ez a beszélgetés számomra! Nagyon nem is rémlik hallottam-e már ezt a verziót. A szenzorokat olvastam már.

xxx:
Nem vettem bántásnak , nem éreztem hogy hülye lenne a stílusod. Most láttam egy PDF file-t valaki egész jól leírja a dolgot , ráadásul magyarul. A köztes karok tűrését 0.008 mm-nek írja . Kár hogy nem tér ki a kopások okozta problémákra , és azok diagnosztizálására . Egy másik cikkben valaki a nem megfelelő olajcseréket és az olajszűrőt teszi felelőssé a kopásokért.
http://autotechnika.hu/diagnos...html?print
http://bmwspecialistreading.co...c-engines/
Egyébként nem lenne egy rossz motor , szerelni sem tragédia , de azért oda kell figyelni mi csinál az ember. A két link lehet hogy nem aktív, be kell másolni a google-ba.


YELLOW:
A magyar cikket már olvastam valamikor úgy emlékszem. Hát én 4,5 évesen vettem 62ezer km-rel. Ha hihetek a szervizkönyvnek, akkor voltak cserélve olajak időben. De ennek már akkor is ilyen hangja volt, mikor megvettem. Én azóta majd 10 éve 45ezret mentem vele. Én 2 évente cserélek olajat, mert ezt írja a gyár, de legutóbb 7600km-t mentem csak 2 év alatt, a legtöbb is 11ezer párszáz km volt. Olajfogyasztásom mondhatni nincs, MAX szint közelében marad. Pedig sokan panaszkodnak erre is. Szűrőkből Mahle és Knecht híve vagyok, talán mikor megvettem, akkor ment bele Mann szűrő, de már nem is tudom, bár fel van írva nekem. Olajból sorrendben ilyenek mentek bele: Aral MegaTronic 5w-50 (akkoriban élt bennem a tuning vágy), aztán 2x Castrol Professional Powerflow 0w-30, majd Aral SuperTronic 0w-40, és most legutóbb Eneos Hyper Premium 5w-40. Egyik olajjal sem volt gondom, szándékosan váltogatom őket. A 2 Castrol és az utána lévő Aral el is van rakva (leengedett), gondoltam majd bevizsgáltatom. Egyébként szerintem visszatérek a 0w-30 vagy 0w-40-hez, mert simán eljár vele, igaz drágábbak ezek az olajok, de hidegben jobb a "hígabb" olaj. Egyébként minden olajcserénél ott voltam, az első hivatalos szervizben történt, ahol a szerelőgyerek le is akarta nyúlni az olajat, de csak kiküldött miközben meg volt beszélve a szervizvezetővel, hogy ott leszek. Majd mikor visszatértem vele, hátulról bányászta elő az olajam. Utóbbi időben inkább magamnak cserélem, vagy csinálok meg amit tudok. Mindent feljegyzek, ha esetleg eladó sorba kerülne, valaki vagy elhiszi vagy nem. valakit a hamis szervizkönyv is megnyugtat. 

YELLOW Elküldve: 2016-09-21 19:30 világításmodul programozása

lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!



Úgy tudom, hogy a 3x indexet a 4.0-ás és feletti lámpamodulok tudják csak. Kétlem, hogy a 2000-es évjáratban ez lenne, hacsak nem volt utólag kicserélve.


gyári van benne.
csak ugye az a gáz benne, hogy az autó német így TÜV-ös vizsga van, ott pedig kiszedik a tompított izzót és jelezni kell, hogy nincs bent. viszont csak úgy nem jelez ha annak is ki van véve a hideg tesztje. ha meg nem veszed ki, akkor meg azért jelez.
index-en meg azon agyalok, hogy a PSW_FSW fájlba beírom azt a sort, ami ehhez kell.
ha nem jó, akkor NCS úgyis pofázik, hogy olyan karakter van a MAN fájlba, amit nem képes feldolgozni.
mert volt, hogy mást át akartam írni, wert_01-ről pl és semmi mást nem engedett, tehát gondolom én tudta, hogy a hardver sem képes rá. pedig ahol van wert_01 ott válsztható lenne más is elvileg.


Hiäba irod be az SW alacsony hozzä. Ci 37-töl megy a 3 villanäs.
Miert szedik ki a tompitott izzot TÜV-ön? Eddig nekem 1x sem szedtek ki semmit.
Ki kell kapcsolni a tompitott figyelest az ennyi,akkor nem fog jelezni. Vagy vegyen bele egy ujabb LSZ-t. Ci35-ig lehet kb 20€-ert talälni. Ci 37 vagy felette (38,40,45 van) az meg kb 50€ de ki kell fogni,mert ritka. A kinälat.


hát nekem azt mondta, hogy ugye nem lehet jelzés. viszont neki legutóbb úgy volt, hogy kivették a bal tompított izzót, és ugye a műszerfalon jeleznie kellett, hogy hiba van.
legközelebbi műszakija januárban lesz ha minden igaz.
de akkor sem értem, ha low beam ki van kapcsolva, akkor is miért jelez. azt hittem rosszul van bekötve, de nem. na ezért nem kínlódok én AE-val vagy külön tápot kap külön kapcsolóval aztán csókolom


mondjuk azt nem tudom, hogy ez a CI37 már nem FL-ekbe volt? a hátsó lámpával nem fog anomáliákat csinálni vajon? mert ugye más.


Ci 37 vagy ujabb az kb 2004 szeptemberben jelent meg,leginkäbb QP-ban fellelhetö. Semmilyen problemät nem okoz.


ez érdekes, mert nekem tudja a 3x indexet, meg melegteszt is van, és 2002-es autó, és gyári a lámpamodul.


Ha ujonan vetted a kocsit akkor lehetsz biztos benne. Szedd ki,rajta van a kapcsolon a gyärtäsi dätum.


meg van nézve.
amúgy kérdés. BMW Scanner-rel lehet modult átírni, alvázszámot, km-t? ha venne a srác egy újabb modult át tudom én neki írni. nem csináltam még ilyet, elrontani sem akarom, csak a pötty jelzés miatt írnám át. mert úgy látom ő nagyon akarja, nem tudok rá hatni. nekem annyira nem jön be ez a 3x index, hogy na.

YELLOW Elküldve: 2016-09-21 18:30 világításmodul programozása

lantika írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: hi,
adott egy FL előtti E46, nem xenon-os (2000)

1. AE lett berakva, helyzetjelzőre kötve + ajtónyitásra. hibát jelez, de csak bal oldalra. Low Beam hidegteszt és a BC kijelzés is kikapcsolva, akkor is jelez. csak akkor nem, ha a tompított figyelése is ki van kapcsolva. érdekesség, hogy csak gyújtáson jelez, járó motornál nem. valamint sem Scanner-rel, sem NCS esetén nincs melegteszt-re utaló állítási lehetőség, miközben pl nekem van a FL-ben.

2. létezik, hogy nem lehet az indexet beállítani 1 klikk-re 3x villanást? CYCL_TI_BLK nincs is benne a kiolvasott adatban.

lehetséges, hogy maga az LSZ buta és nem tudja ezeket? komolyan mondom, eddig egy egyforma programú vezérlőt nem láttam.

thx!



Úgy tudom, hogy a 3x indexet a 4.0-ás és feletti lámpamodulok tudják csak. Kétlem, hogy a 2000-es évjáratban ez lenne, hacsak nem volt utólag kicserélve.


gyári van benne.
csak ugye az a gáz benne, hogy az autó német így TÜV-ös vizsga van, ott pedig kiszedik a tompított izzót és jelezni kell, hogy nincs bent. viszont csak úgy nem jelez ha annak is ki van véve a hideg tesztje. ha meg nem veszed ki, akkor meg azért jelez.
index-en meg azon agyalok, hogy a PSW_FSW fájlba beírom azt a sort, ami ehhez kell.
ha nem jó, akkor NCS úgyis pofázik, hogy olyan karakter van a MAN fájlba, amit nem képes feldolgozni.
mert volt, hogy mást át akartam írni, wert_01-ről pl és semmi mást nem engedett, tehát gondolom én tudta, hogy a hardver sem képes rá. pedig ahol van wert_01 ott válsztható lenne más is elvileg.


Hiäba irod be az SW alacsony hozzä. Ci 37-töl megy a 3 villanäs.
Miert szedik ki a tompitott izzot TÜV-ön? Eddig nekem 1x sem szedtek ki semmit.
Ki kell kapcsolni a tompitott figyelest az ennyi,akkor nem fog jelezni. Vagy vegyen bele egy ujabb LSZ-t. Ci35-ig lehet kb 20€-ert talälni. Ci 37 vagy felette (38,40,45 van) az meg kb 50€ de ki kell fogni,mert ritka. A kinälat.


hát nekem azt mondta, hogy ugye nem lehet jelzés. viszont neki legutóbb úgy volt, hogy kivették a bal tompított izzót, és ugye a műszerfalon jeleznie kellett, hogy hiba van.
legközelebbi műszakija januárban lesz ha minden igaz.
de akkor sem értem, ha low beam ki van kapcsolva, akkor is miért jelez. azt hittem rosszul van bekötve, de nem. na ezért nem kínlódok én AE-val vagy külön tápot kap külön kapcsolóval aztán csókolom


mondjuk azt nem tudom, hogy ez a CI37 már nem FL-ekbe volt? a hátsó lámpával nem fog anomáliákat csinálni vajon? mert ugye más.


Ci 37 vagy ujabb az kb 2004 szeptemberben jelent meg,leginkäbb QP-ban fellelhetö. Semmilyen problemät nem okoz.


ez érdekes, mert nekem tudja a 3x indexet, meg melegteszt is van, és 2002-es autó, és gyári a lámpamodul.

YELLOW Elküldve: 2016-09-21 18:29 Ülésfoglaltság érzékelő

lantika írta:
Csabika136 írta: Sziasztok! Folyton világìtani kezd a légzsák visszajelző az E46-omon. Régebben kérdezgettem e felől itt és azt írtátok hogy az ülésfoglaltság érzékelővel lehet a gond az ülésben. Kiszedtem azt a kis àramkört, ami az ülés alatt van.
Tudja valaki esetleg hogy hova és milyen alkatrészt kell beforrasztani hogy becsaphassuk az agyát?
Köszönöm!



Nem ertem miert nem mentek a BMW szervizbe vele. Ingyen kicserelik. Legaläbb is itt nemetben,de szerintem magyarban is.


ha ez így lenne az maga lenne a csoda.
akkor nem kínlódna senki, nem találtak volna ki home made cuccokat, vagy ebay nem lenne tele emulator-ral.
vagy akkor sok a lehúzós szerviz, és megvezetik a tulajokat, megy a zsebbe.