Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-03-09 10:26 világításmodul programozása

lantika írta:
YELLOW írta: hát a DRL_DIMMUNG -> wet_02 és wert_03 között én nem vettem észre nagy különbséget, talán csak bemagyarázom, hogy változik vaami. nappal nem sokat látni amúgy ebből a nappali US témából. de lehet ezt kellene állítanom hozzá: FL_DIMMUNG_ALS_DRL (na ez nekem lehet nem lesz, hanem 2004-esekben lehet ilyen opció)

a hátsó DRL-t lekapcsoltam, mert nem is úgy világított ahogy írtam.
hanem a bekarikázott részek világítottak. aztán ha kapcsoltam helyzetjelzőt, vagy tompítottat, akkor világított az alsó sor mind három izzója, de a bekarikázottak erősebben. vagyis a többi volt gyengébb, mármint a többi volt normális, ahogy kell is világítania. hogy miért ilyen felemásan világított éppen meg tudom magyarázni, de idétlen.






wert_01 = 0,0 V
wert_02 = 4,0 V
wert_03 = 5,0 V

ennyi feszültseg megy az izzora.

Index:
SIDEMARKER_US
aktiv
GEDIMMT_BLK_BEGRENZ_LICHT
aktiv



a kijelölt rész az az lenne, hogy hátul is index világítson?
illetve ezek a V értékek az indexre is vonatkoznak?

YELLOW Elküldve: 2016-03-08 22:24 E46 Óra

tomeeeboy írta:
YELLOW írta:
tomeeeboy írta: Sziasztok!
A problémám az lenne, hogy ha felkapcsolom a világítást és átkapcsolok fényszóróra akkor nem jelez vissza a műszerfalam, hogy a fényszóró világít, de ugyanez a probléma az első és hátsó ködlámpa visszajelzővel is. Ha fel vannak kapcsolva nincs visszajelzés, hogy működik.

Műszerfal tesztet lefuttattam többször is, minden más rendesen világít, de a 3 visszajelző közül egyik sem. Már a 3. óracsoportot próbálom, de mindegyiknél ugyanaz a gond.
Szerintetek mi lehet a gond, az óracsoport a hibás vagy talán a kapcsolók hibásak.
A srác akitől vettem az órát azt mondja, hogy a kapcsoló lesz a ludas.
Én arra gyanakszom, hogy az óra a hibás, mert a teszt futtatásnál világítani kellene mindnek.


nem furcsa, hogy mindegyik óracsoporttal ezt csinálja?
mondjuk az fura, hogy műszerfaltesztnél sem jelez vissza. az óracsoport és a világításmodul kommunikál egymással, tehát lehet gond a világítás modullal is. ha minden igaz a lámpamodulban állítható, hogy adjon-e visszajelzést. lehet az nem aktív.



Ez a fura nekem is, hogy mindegyiknél ez a gond.
Nem tudja valaki, hogy hol lehet ezt a visszajelzés beállítást megnézni.


diag kell, és BMW specifikus...

YELLOW Elküldve: 2016-03-08 22:08 E46 Óra

tomeeeboy írta: Sziasztok!
A problémám az lenne, hogy ha felkapcsolom a világítást és átkapcsolok fényszóróra akkor nem jelez vissza a műszerfalam, hogy a fényszóró világít, de ugyanez a probléma az első és hátsó ködlámpa visszajelzővel is. Ha fel vannak kapcsolva nincs visszajelzés, hogy működik.

Műszerfal tesztet lefuttattam többször is, minden más rendesen világít, de a 3 visszajelző közül egyik sem. Már a 3. óracsoportot próbálom, de mindegyiknél ugyanaz a gond.
Szerintetek mi lehet a gond, az óracsoport a hibás vagy talán a kapcsolók hibásak.
A srác akitől vettem az órát azt mondja, hogy a kapcsoló lesz a ludas.
Én arra gyanakszom, hogy az óra a hibás, mert a teszt futtatásnál világítani kellene mindnek.


nem furcsa, hogy mindegyik óracsoporttal ezt csinálja?
mondjuk az fura, hogy műszerfaltesztnél sem jelez vissza. az óracsoport és a világításmodul kommunikál egymással, tehát lehet gond a világítás modullal is. ha minden igaz a lámpamodulban állítható, hogy adjon-e visszajelzést. lehet az nem aktív.

YELLOW Elküldve: 2016-03-08 19:22 világításmodul programozása

hát a DRL_DIMMUNG -> wet_02 és wert_03 között én nem vettem észre nagy különbséget, talán csak bemagyarázom, hogy változik vaami. nappal nem sokat látni amúgy ebből a nappali US témából. de lehet ezt kellene állítanom hozzá: FL_DIMMUNG_ALS_DRL (na ez nekem lehet nem lesz, hanem 2004-esekben lehet ilyen opció)

a hátsó DRL-t lekapcsoltam, mert nem is úgy világított ahogy írtam.
hanem a bekarikázott részek világítottak. aztán ha kapcsoltam helyzetjelzőt, vagy tompítottat, akkor világított az alsó sor mind három izzója, de a bekarikázottak erősebben. vagyis a többi volt gyengébb, mármint a többi volt normális, ahogy kell is világítania. hogy miért ilyen felemásan világított éppen meg tudom magyarázni, de idétlen.




YELLOW Elküldve: 2016-03-08 13:48 világításmodul programozása

lantika írta:
YELLOW írta:
lela írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: haller,
most ha nem xenon-os az autóm, akkor nem is tudom aktiválni a DRL-t? egyébként az US stílust sem tudom. BMW Scanner-rel hiába kapcsolom be, nem történik semmi.
vagy lehetséges az a gond, hogy nem aktív a Running light EU/US gomb? és ez a xenon hiánya miatt nem aktív? és ha azt adnám meg neki, hogy xenon a lámpa, miközben nem? vagynem lehet átvágni? vagy tönkre tenne valamit?
ez nem az enyémről készült kép, csak minta...


szerk.: pedig képek alapján kellene működnie... nekem is. vagy lehet a Scanner-ben kellen kötözgetni valamit? mondjuk nem próbáltam NCS Expert-ben kapcsolni, mert Scanner-ben egyszerűbb volna.
vagy csak motorindításra kapcsol fel, gyújtásra nincs se US stílus, se DRL?



nos, most már tényleg nem értem, de gyanús, hogy magával az interface-el van baj, és kötözgetni kell.
ugyanis ma próbáltam 2 másik autót.

2001-es E39 Xenon: az EU DRL-re nem csinált semmit. US DRL-re pedig a xenon-t kapcsolja fel. NCS-ben mikor Broadcast-olja fel, akkor kapcsoplgatja, de megint csak a xenon-t, de a végén még annyira sem világít gyújtáson. itt aktív volt a gyújtásra kapcsolja Xenon-t. ami érdekes, mert amúgy nem kapcsolta, de próbáltan intaktívra tenni, de semmi nem változott.

2004 végi E46 Xenon: hasonlóan az enyémhez, SEMMI. persze NCS-ben őt meg sem néztem. de hasonló lett volna szerintem. szorított az idő, csak próbálgatás volt.

ezekben aktív volt a Running light EU/US lehetőség. persze Scanner-ben eléggé eltérő állítási lehetőségek vannak.


Ezt a BMW scannert honnan lehet letölteni? Ehhez jó ugyan az a kábel mint INPA-hoz (D+DCAN)?
Láttam hogy sok valaki NCS helyett ezt használja,mert sokkal egyszerűbb és egyébként az USA és komfort index tényleg csak 4.0 vagy 4.5 ös Firmwarű LCM el fog működni. Már korábban kérdeztem itt is hogy nem e tudna valaki firmwaret frissíteni, de nem kaptam itt rá választ,. Máshol azt mondták hogy tönkre teszi a chipet benne. Az ebayen meg hírdetik az upgradet.


igen láttam, hogy dobálja ezeket a cuccokat. de akkor ami t látni a neten, régiek is, az mind upgrade-elt modulosak?
az is érdekes, hogy egy 2005-ös coupe-ban be lehetett kapcsolni. közben meg E36-nál is látni ezt a megoldást.
majd megnézem a FW-eket mik voltak.

szerk.: illetve amit még nem tudok megérteni. a 20d-ben ha jól tudom Bi-Xenon volt. ha ezen sem tudom aktiválni a DRL-t, akkor minek vannak a belső kerek H7-es izzók??? hisz ugye a távolsági is xenon. vagy csak ha villogsz, akkor nem a xenon-nal csinálja, hanem a H7-esekkel?


Yellow: Running light EU/US + Daytime running light EU/US együttes aktiväläsära nekem müködött a DRL. Motor inditäs utän bekapcsolta a tompitottat. Nem jött be,igy lekapcsoltam. NCS-el LSZ-ben kell bekapcsolni a halväny refit DRL-nek.

Lela: LSZ-t nem egyszerü flashelni,es nem is lehet mind. Pl CI 31-et nem tudod CI40-re. De pl CI 35 megy CI36-ra. BMW Scannerhez sajät käbel van. Nem dräga,en 20€-ert vettem,es müködik win10 64bit alatt is.


lantika: nekem egyszerűen Scanner-ben nem volt aktív a Running light EU/US, de a Xenon-os autóban aktív volt, még sem csinált semmit. minden variációt kipróbáltam.

nos közben a sajátomon kísérleteztem. NCS Expert-tel. miután aktív lett, néztem Scanner-ben, de amit bepipált azt én hiába pipáltam tegnap. tehát Scanner pipálgatásra nem kódolja fel, de kiolvasni kiolvassa azt.
sikerült, de nem 100% szerintem. érdekes SIDEMARKER_US-re nem csinál semmit...
jelenlegi helyzet: elől ég a refi wert_02-ben + a két első index. hátul viszont nem ég az index, mert ha a hátsó DRL_BLK-t aktiválom akkor a hátsó világítás fele ég csak. tehát csak a piros. ugye az alsó csík 3 izzóból áll és nekem a középső világít DRL-nél.

YELLOW Elküldve: 2016-03-08 10:04 Felni csere

Sanyi991 írta: Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy e46-nál létezik külön alufelni csavar, vagy jó-e hozzá az, amivel a lemezfelni volt fent? Kb 12-13 mm-r lóg ki a szára.


én ugyanazokat a csavarokat használom... viszont felnitől függően lehet eltérés. csak a saját esetemről tudok nyilatkozni.
de én azt hallottam még nagyon régről, hogy a BMW acélfelnik direkt úgy vannak kialakítva, hogy alufelnik csvaarjai is jók egyenek.

YELLOW Elküldve: 2016-03-08 10:02 Rendszámtábla világítás BMW embléma

asbi írta:
hil írta:
asbi írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
Tano írta:
tamas32 írta: Sziasztok!segítséget szeretnék kérni tőletek, nemrég kicseréltem a rendszámtáblába világítás hagyományos izzóit sofita ledesre , ami működik is amikor felkapcsolom a világitást de ha lekapcsolom akkor a ledek nem alszanak el egyből hanem még kB 1 percig halványan világít és utána alszanak el. Valaki megtundná nekem mondani hogy mi lehet a baj? Miért nem alszanak el a ledek egyből? Az autó egy e46 330xd. Köszönöm a segítségeteket!


A lámpamodul kis feszkókkal ellenőrzi az egyes világítótesteket üzemen kívül is bizonyos időközönként. Ez a feszkó még nem elég a rendes izzónak hogy égjen, de a vezérlőnek elegendő ellenállásméréshez, viszont a LED-nek már elegendő és ezért világít ilyenkor is. Kapcsoltasd ki esetleg a hidegellenőrzést a rendszámtábla világításnál.


Én úgy tudom a maradék kapacitás ami miatt égve marad kb 1 percig leállítás után. Valószínűleg hibakódmentes izzói vannak, beépített ellenállással. Az ellenállás miatt tartja a fényt egy kis ideig.


az ellenállás nem alkalmas töltés tárolására, az a kondi. inkább pont az a baj, hogy nincs ott ellenállás, így a világításkörben valahol töltés halmozódik fel, ami nem sül ki időben. valószínű ez a LED.es szofita úgy megcsinálva, annyi LED-ből, hogy a teljesítménye emgegyezik a hagyományos szofitáéval.
bár a jó válasz az lehet, hogy lekapcsolás után is csinál egy hidegtesztet. gond abból lehetne h gyújtás levétel után is világítana.
szerintem meg tiszta felesleges cserélni a rendszám világítást LED-esre, és mint követő autósnak marha zavaró is. egyáltalán nem jön be és ellenzem. főleg ezeket a nagy fényűeket....


Nem azt mondtam, hogy az ellenállás tárolja a maradék kapacitást.. Azt írtam, hogy az ellenállás miatt jelenik meg ez a maradék kapacitás az izzón halvány világítás formájában.

Ellenállás nélküli ledeknél a maradék kapacitás gyorsan elillan, ezért nem fog világítani kikapcsolás után hosszabb ideig. Az ellenállás miatt ez tovább tart, de mivel a ledek meghajtásához elég az alacsonyabb feszültség, ezért fog halványan világítani.

Hidegteszt nem egy percig tart.

Szerintem egyáltalán nem zavaró amúgy, csak az ilyen hatalmas fényerejű 6-12 leddel szereltek. Nekem 3 led szépen megvilágítja pont annyira mint a gyári, csak szebb a színe.

Szia!
Már bocsánat, de úgy gondolom valami nagyon nem kerek az ellenállás, kapacitás meg maradék kapacitás (ez mi is lehet???)téren.
Szerintem: a lámpa vezérlő egységben vannak kondenzátorok (nem kapacitások). Na most a kondenzátornak már van kapacitása, amikor azok fel töltődnek. Ha terhelésként egy izzó van rajta, akkor az a tápfesz megszűnésével szinte azonnal kisüti a kondit, tehát az tovább már nem világít. A LED-nek nagy a záró irányú ellenállása, a nyitó irányú (amikor tud fényt kibocsátani)is nagyobb, mint egy izzó ellenállása, tehát a kondi nem tud olyan hamar kisülni, ezért világít még tovább egy ideig. Nem túl szakszerűen (tudnám úgy is) de érthetőbben megfogalmazva. Továbbá ez miatt az ellenállás különbség miatt jelez az LCM hibát, ha az izzóhoz tervezett, méretezett áramkörba Ledet teszünk.
Y-nak igazat adok, számomra is ez a Ledes dolog olyan bazári, nekem is volt, de kihajintottam belőle...

bye:hil



Ha elolvasod ugyanezt próbáltam mondani én is, csak nem tudtam normálisan megfogalmazni.

Az ellenállás úgy jön ide, hogy ellenállás nélküli (azaz nem hibakódmentes) LED-del nincs ez a "glow" effekt, szinte rögtön kisüti a kondenzátort, ahogy a sima izzó. Ezt kipróbáltam, mert nem tudtam miért csinálja. Nem fog egy percig világítani lekapcsolás után.

A maradék kapacitást nekem is úgy mondta, akitől kérdeztem, hogy miért lehet ez. Gondolom a kondenzátorból nem azonnal kisülő feszültséget értette ez alatt.



de ez hülyeség. eleve ha kisütni akarnak egy kondit, akkor kisütő ellenállást alkalmaznak, pont azért, hogy mondjuk maga a fogyasztó, pl egy motor, minél hamarabb megálljon.
ezeknél a LED-es dolgoknál (ebben dolgozom) ellenállás azért kell, hogy a LED teljesítményét beállítsék vele, előtét ellenállás. van olyan termék, aminél vágható ellenállás van, és lézerrel vágjuk meg, hogy megfelelő fényereje legyen a LED-eknek. persze ezekhez meghajtó áramkörök is tartoznak.
ez a CAN LED-es téma meg tulajdonképpen nagy ferdítések sorozata. arról van szó, hogy azért beraknak egy ellenállást, hogy a rendszer azt gondolja, hogy ott egy nagyobb ellenállású izzó van. ugyanis azért a LED ellenállása nem akkora mint egy izzójé. vagyis maga a teljesítmény esése sem lesz olyan az alkatrészen. hiába kötnek sorba 3 LED-et, majd vele párhuzamosan másik 2x3-at, pl egy 55W-os izzó helyett még mindig kevés lesz. tehát az egész arról szól, hogy átvágjuk a rendszert, és most csak úgy mondok valamit, pl a teljes 2w-os LED helyett egy ellenállás segítségével elérik, hogy azt 5W-nak érzékelje, ugyanis az ellenálláson annyi feszültség fog esni, amiből generálódik egy fogyasztási érték.

YELLOW Elküldve: 2016-03-07 21:43 Ki tapasztalt ilyet?

Nocsi20d írta: Sziasztok
Mi lehet az oka annak hogy a hátsó ablaktörlő lapátom folyamatosan megy e46 320d touring?


mondjuk a csomiajtó átvezetőben kábel zárlatos. vagy GM hiba, pl relé beégett. vagy a ablaktörlő kapcsolónl van valami....

YELLOW Elküldve: 2016-03-07 21:29 világításmodul programozása

lela írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: haller,
most ha nem xenon-os az autóm, akkor nem is tudom aktiválni a DRL-t? egyébként az US stílust sem tudom. BMW Scanner-rel hiába kapcsolom be, nem történik semmi.
vagy lehetséges az a gond, hogy nem aktív a Running light EU/US gomb? és ez a xenon hiánya miatt nem aktív? és ha azt adnám meg neki, hogy xenon a lámpa, miközben nem? vagynem lehet átvágni? vagy tönkre tenne valamit?
ez nem az enyémről készült kép, csak minta...


szerk.: pedig képek alapján kellene működnie... nekem is. vagy lehet a Scanner-ben kellen kötözgetni valamit? mondjuk nem próbáltam NCS Expert-ben kapcsolni, mert Scanner-ben egyszerűbb volna.
vagy csak motorindításra kapcsol fel, gyújtásra nincs se US stílus, se DRL?



nos, most már tényleg nem értem, de gyanús, hogy magával az interface-el van baj, és kötözgetni kell.
ugyanis ma próbáltam 2 másik autót.

2001-es E39 Xenon: az EU DRL-re nem csinált semmit. US DRL-re pedig a xenon-t kapcsolja fel. NCS-ben mikor Broadcast-olja fel, akkor kapcsoplgatja, de megint csak a xenon-t, de a végén még annyira sem világít gyújtáson. itt aktív volt a gyújtásra kapcsolja Xenon-t. ami érdekes, mert amúgy nem kapcsolta, de próbáltan intaktívra tenni, de semmi nem változott.

2004 végi E46 Xenon: hasonlóan az enyémhez, SEMMI. persze NCS-ben őt meg sem néztem. de hasonló lett volna szerintem. szorított az idő, csak próbálgatás volt.

ezekben aktív volt a Running light EU/US lehetőség. persze Scanner-ben eléggé eltérő állítási lehetőségek vannak.


Ezt a BMW scannert honnan lehet letölteni? Ehhez jó ugyan az a kábel mint INPA-hoz (D+DCAN)?
Láttam hogy sok valaki NCS helyett ezt használja,mert sokkal egyszerűbb és egyébként az USA és komfort index tényleg csak 4.0 vagy 4.5 ös Firmwarű LCM el fog működni. Már korábban kérdeztem itt is hogy nem e tudna valaki firmwaret frissíteni, de nem kaptam itt rá választ,. Máshol azt mondták hogy tönkre teszi a chipet benne. Az ebayen meg hírdetik az upgradet.


igen láttam, hogy dobálja ezeket a cuccokat. de akkor ami t látni a neten, régiek is, az mind upgrade-elt modulosak?
az is érdekes, hogy egy 2005-ös coupe-ban be lehetett kapcsolni. közben meg E36-nál is látni ezt a megoldást.
majd megnézem a FW-eket mik voltak.

szerk.: illetve amit még nem tudok megérteni. a 20d-ben ha jól tudom Bi-Xenon volt. ha ezen sem tudom aktiválni a DRL-t, akkor minek vannak a belső kerek H7-es izzók??? hisz ugye a távolsági is xenon. vagy csak ha villogsz, akkor nem a xenon-nal csinálja, hanem a H7-esekkel?

YELLOW Elküldve: 2016-03-07 17:48 világításmodul programozása

YELLOW írta: haller,
most ha nem xenon-os az autóm, akkor nem is tudom aktiválni a DRL-t? egyébként az US stílust sem tudom. BMW Scanner-rel hiába kapcsolom be, nem történik semmi.
vagy lehetséges az a gond, hogy nem aktív a Running light EU/US gomb? és ez a xenon hiánya miatt nem aktív? és ha azt adnám meg neki, hogy xenon a lámpa, miközben nem? vagynem lehet átvágni? vagy tönkre tenne valamit?
ez nem az enyémről készült kép, csak minta...


szerk.: pedig képek alapján kellene működnie... nekem is. vagy lehet a Scanner-ben kellen kötözgetni valamit? mondjuk nem próbáltam NCS Expert-ben kapcsolni, mert Scanner-ben egyszerűbb volna.
vagy csak motorindításra kapcsol fel, gyújtásra nincs se US stílus, se DRL?



nos, most már tényleg nem értem, de gyanús, hogy magával az interface-el van baj, és kötözgetni kell.
ugyanis ma próbáltam 2 másik autót.

2001-es E39 Xenon: az EU DRL-re nem csinált semmit. US DRL-re pedig a xenon-t kapcsolja fel. NCS-ben mikor Broadcast-olja fel, akkor kapcsoplgatja, de megint csak a xenon-t, de a végén még annyira sem világít gyújtáson. itt aktív volt a gyújtásra kapcsolja Xenon-t. ami érdekes, mert amúgy nem kapcsolta, de próbáltan intaktívra tenni, de semmi nem változott.

2004 végi E46 Xenon: hasonlóan az enyémhez, SEMMI. persze NCS-ben őt meg sem néztem. de hasonló lett volna szerintem. szorított az idő, csak próbálgatás volt.

ezekben aktív volt a Running light EU/US lehetőség. persze Scanner-ben eléggé eltérő állítási lehetőségek vannak.


YELLOW Elküldve: 2016-03-07 13:44 világításmodul programozása

asbi írta:
YELLOW írta: haller,
most ha nem xenon-os az autóm, akkor nem is tudom aktiválni a DRL-t? egyébként az US stílust sem tudom. BMW Scanner-rel hiába kapcsolom be, nem történik semmi.
vagy lehetséges az a gond, hogy nem aktív a Running light EU/US gomb? és ez a xenon hiánya miatt nem aktív? és ha azt adnám meg neki, hogy xenon a lámpa, miközben nem? vagynem lehet átvágni? vagy tönkre tenne valamit?
ez nem az enyémről készült kép, csak minta...


szerk.: pedig képek alapján kellene működnie... nekem is. vagy lehet a Scanner-ben kellen kötözgetni valamit? mondjuk nem próbáltam NCS Expert-ben kapcsolni, mert Scanner-ben egyszerűbb volna.
vagy csak motorindításra kapcsol fel, gyújtásra nincs se US stílus, se DRL?


Nem lehet, hogy LCM verzió függő a DRL? Csak tipp. Ugye a komfortindexet is csak a 4.0 vagy 4.5 tudja.



FL előtti nem xenon-os autón is láttam már mind az US, mind a DRL-t aktiválva.
az a baj, hogy nem akar meleg lenni, így meg lefagy a kezem, hogy NCS-sel is kínlódjak. de Scanner-nek tudni kellene. az érdekelne miért nem tudja.... igazából csak próbálgatnám ezeket a dolgokat.

YELLOW Elküldve: 2016-03-07 13:06 világításmodul programozása

haller,
most ha nem xenon-os az autóm, akkor nem is tudom aktiválni a DRL-t? egyébként az US stílust sem tudom. BMW Scanner-rel hiába kapcsolom be, nem történik semmi.
vagy lehetséges az a gond, hogy nem aktív a Running light EU/US gomb? és ez a xenon hiánya miatt nem aktív? és ha azt adnám meg neki, hogy xenon a lámpa, miközben nem? vagynem lehet átvágni? vagy tönkre tenne valamit?
ez nem az enyémről készült kép, csak minta...


szerk.: pedig képek alapján kellene működnie... nekem is. vagy lehet a Scanner-ben kellen kötözgetni valamit? mondjuk nem próbáltam NCS Expert-ben kapcsolni, mert Scanner-ben egyszerűbb volna.
vagy csak motorindításra kapcsol fel, gyújtásra nincs se US stílus, se DRL?

YELLOW Elküldve: 2016-03-07 12:20 Rendszámtábla világítás BMW embléma

asbi írta:
Tano írta:
tamas32 írta: Sziasztok!segítséget szeretnék kérni tőletek, nemrég kicseréltem a rendszámtáblába világítás hagyományos izzóit sofita ledesre , ami működik is amikor felkapcsolom a világitást de ha lekapcsolom akkor a ledek nem alszanak el egyből hanem még kB 1 percig halványan világít és utána alszanak el. Valaki megtundná nekem mondani hogy mi lehet a baj? Miért nem alszanak el a ledek egyből? Az autó egy e46 330xd. Köszönöm a segítségeteket!


A lámpamodul kis feszkókkal ellenőrzi az egyes világítótesteket üzemen kívül is bizonyos időközönként. Ez a feszkó még nem elég a rendes izzónak hogy égjen, de a vezérlőnek elegendő ellenállásméréshez, viszont a LED-nek már elegendő és ezért világít ilyenkor is. Kapcsoltasd ki esetleg a hidegellenőrzést a rendszámtábla világításnál.


Én úgy tudom a maradék kapacitás ami miatt égve marad kb 1 percig leállítás után. Valószínűleg hibakódmentes izzói vannak, beépített ellenállással. Az ellenállás miatt tartja a fényt egy kis ideig.


az ellenállás nem alkalmas töltés tárolására, az a kondi. inkább pont az a baj, hogy nincs ott ellenállás, így a világításkörben valahol töltés halmozódik fel, ami nem sül ki időben. valószínű ez a LED.es szofita úgy megcsinálva, annyi LED-ből, hogy a teljesítménye emgegyezik a hagyományos szofitáéval.
bár a jó válasz az lehet, hogy lekapcsolás után is csinál egy hidegtesztet. gond abból lehetne h gyújtás levétel után is világítana.
szerintem meg tiszta felesleges cserélni a rendszám világítást LED-esre, és mint követő autósnak marha zavaró is. egyáltalán nem jön be és ellenzem. főleg ezeket a nagy fényűeket....

YELLOW Elküldve: 2016-03-06 15:20 navigáció

Tano írta:
YELLOW írta: na ez az a pozíció, ahol nem sok értelme van az egésznek. most őszintén van értelme? mármint a kijelzőnek ilyen helyen?


Szerintem is már nagyon lent van, igen le kell nézni, illetve bizonyos pozícióban a váltókar is betakar.


pont erre gondoltam, direkt nem írtam ezt le...

YELLOW Elküldve: 2016-03-06 14:32 navigáció

Tano írta:
GNoRbY88 írta: Helló, ez milyen navigáció? Több hirdetett autóban is láttam már.
Mindegyiknél így volt beszerelve alulra hamutartó helyére.


Kis guglizás után kiderül, hogy ez egy VDODayton MS5000 beépítve.



na ez az a pozíció, ahol nem sok értelme van az egésznek. most őszintén van értelme? mármint a kijelzőnek ilyen helyen?