Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-02-11 13:57 izzítógyertya

Methos írta: Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?


pedig én válaszoltam is rá... és meg is jelent.
szóval én azt írtam, hogy nem lehetséges, hogy menni kell vele eleget? mármint lehet nem mentél sokat. és magától eltűnik a hibajel. aztán lehet törölni a tárolóból.
jó nekem benyás, de trafó, amikor rossz volt, akkor beírta magát. hiába volt törlés visszajött. majd csere után, x km vagy pár indítás utén eltűnt a hibajel a műszerfalról, de a tárolóból is tölrődött. tehát a rendszernek meg kellett bizonyosodni, hogy tartós a jó állapot. gondolom én.

YELLOW Elküldve: 2016-02-11 13:52 Elsõ lámpák

Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Biztos többeknek van problémája a lámpák párásodásával, illetve annak kiszárításával.
A héten kipróbáltam, hogy egy - a cipősdobozokban is megtalálható - szilika-gél tasakot ragasztottam kétoldalú ragasztószalaggal a reflektor izzó mögötti kupakra. A pára két nap alatt teljesen eltűnt. Nyilván a párásodás okát nem szünteti meg, viszont ez talán a legkényelmesebb módja a lámpa kiszárításának, mivel egy perc alatt megvan.
Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy a szilika-gél előbb utóbb telítődik, ilyenkor érdemes cserélni (vagy megcsinálni rendesen a lámpatest tömítését).


vagy szórjunk bele "rizsát" nem? (nyáron kis is párolódik) 2 nap alatt nekem is kiszárad az, ami bepárásodott magától is. na jó nem mindig

YELLOW Elküldve: 2016-02-10 07:58 Megvegyem? Vegyek ilyet?

csatis1 írta:
Nagla írta: Kedves leendő márkatàrsak!
Segítséget kérek Tőletek: adott egy 2008-as BMW 320d touring, kb 270000 km-rel, automata váltóval. A tulaj személyes jóbarátom, megbízható. Tudom, hogy az autó minden szükséges szervízt megkapott, vigyáztak rá, karban tartották. Az árat 1,5 millió körül lőttük be, de még lehet alacsonyabb is. Jó vételnek tűnik az ismerettség/jó állapot/ismert előélet miatt, de sok horror sztorit hallottam a későbbiekben (a nagy futásteljesítmény miatt) felmerülő esetleges problémákról. Megengedhetem magamnak a rendszeres márkaszervízt, de nem szeretnék a vásárlás után azonnal egy milliós nagyságrendű szervízeléssel kezdeni... Mit gondoltok? Köszönöm előre is a segítséget!



Amennyire tudom, automata váltó kb 300ekm-t bír, a többi ajándék. Utána felújítás, mert belül szétkopnak az alkatrészek. Persze ettől most még lehet hibátlan a működése és nem elrettentésként mondom.
Ha ismerőstől van és ismered a kocsit is, akkor biztosan kevésbé lehet mellélőni, mintha kereskedésben egy kupectől vennél 2001-es "garantált" 100ezer km-t futott "patika" autót, ami nem mellesleg kb kamcsatkáról behozott első női tulajos kilencvenkettedik hobbiautóként volt használva.


hát árban mindenképp nagyon jó. sőt túl jó. vagy elhallgat valamit a "jó barátod", vagy nagyon kegyes az árban.
azárt 300ezer egy autómata váltó? max ha sosem cseréltek benne olajat, szűrőt. én inkább a motor miatt aggódnék. ha minden igaz ez a lánc problémás, ha volt cserélve, akkor azzal sem lehet gond. egy biztos jobb ismerőstől venni, főleg ha jól ismered. talán a legjobb.

YELLOW Elküldve: 2016-02-09 19:37 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Na hali, megint én!
A kettő közül melyiket érdemesebb, ajánlatosabb rátenni a kocsira??!
Mindkettő R 18!
1. ET 20 8"
2. ET 34 8.5"
Ill. mekkora méretű gumikkal lesz jó?
Előre is köszi!


én azt tudom mondani, hogy mind a kettő 225-össel elfér. a második talán 235-el is. ott inkább picit a felni lehet necces, ha ültetve is van az autó. ha jól számolgatom fejben a dolgokat.


225-nél nagyobbat nem hiszem, hogy alárakok! Nincs ültetve.
Akkor inkább az első, az a biztosabb, és megy alá akkor a tehermentesítő?!


hát nem tudom mekkora a közepe. gondolom nem mérte le.

YELLOW Elküldve: 2016-02-09 19:19 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Pitykoo írta: Na hali, megint én!
A kettő közül melyiket érdemesebb, ajánlatosabb rátenni a kocsira??!
Mindkettő R 18!
1. ET 20 8"
2. ET 34 8.5"
Ill. mekkora méretű gumikkal lesz jó?
Előre is köszi!


én azt tudom mondani, hogy mind a kettő 225-össel elfér. a második talán 235-el is. ott inkább picit a felni lehet necces, ha ültetve is van az autó. ha jól számolgatom fejben a dolgokat.

YELLOW Elküldve: 2016-02-09 18:35 EWS+Kulcs...

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Rendeltem bicskakulcsos átalakítót! Átraktam bele a belsejét de sajna nem indul be az autó!
Nyit- zár rendesen meg gyújtást rá tudom adni meg indítózás helyzetbe is tudom forgatni de nem indít. Ha visszateszem az eredetibe akkor meg jó!
Mi lehet a baj?!
Előre is köszönöm!


túl messze van az indításgátló tekercse a zártól. ez mindig probléma.
ki lehet venni és közelebb rakni, de akkor nem fogja tölteni az akksiját a kulcsnak.
én nem értem minek bazároskodni. ezt most ne vedd sértésnek. nyilván jobban mutat egy pulton egy újabb házas kulcs, de az autó a régi. ráadásul szerintem a rombusz kulcs nagyon szép.


Ennyin nem sértődök meg!
Nem az a cél, hogy pulton jól mutasson, egyszerűen tetszik nekem ez a bicskakulcsos dolog!!
Az a fura, hogy sehol nem írják, hogy ne vedd meg mer nem lesz jóóó.....
Mi lehet erre az értelmes megoldás, hogy funkciójában is jól működjön?!
Ill. mit is kellene pontosan kiforrasztani és arrébb tenni?!


jah várjál, és elvileg a Key Memory-k sem módosíthatók. vagyis nem fog a kulcshoz rendelődni, ha minden igaz.

ezt a tekercset:
mondjuk ez nekem fura... mármint a transponder chip jelzés.
meg maga a töltés jelzés is. oké, hogy az alapján tölt, de ott van az az azonosító része is, amit az EWS azonosít. legalábbis a sima kulcsokhoz képest úgy lenne logikus. vagy legalábbis akkor a chip a tekercsen kerezstül kommunikál. de a sima kulcsban meg csak tekercs van.
mondjuk kis vezetékkel beforrasztva megoldható talán. és valahogy közelebb tenni a házba, mármint a ház széléhez. modnjuk az FL előtti kulcsoknál ez sokkal egyszerűbb. mert ott külön van totál az EWS-nek az aznosítója. szerintem inkább azokhoz a kulcsokhoz való.
őszintén szólva nem tudom. de nem si foglalkoztatott ez nagyon, mert sosem tennék ilyet. valamilyen szinten jó a bicska kulcs, Opelhoz az van, de...
azért nem írják le, mert akkor nem tudnák eladni. de mondom régi fajta E46 kulcshoz sokkal egyszerűbb.


Ezen agyaltam én is, hogy ha kiforrasztom, de vezetékkel ugyan úgy megmarad összeköttetésben akkor töltenie kéne ugyan úgy az aksit,nem?!
A kapcsolat megmarad!?


itt a régi kulcsos megoldás:
itt az FL előtti:



mondjuk vannak kínai kulcsok, amikben a régi kulcshpz hasonló megoldás van

YELLOW Elküldve: 2016-02-09 18:12 EWS+Kulcs...

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Rendeltem bicskakulcsos átalakítót! Átraktam bele a belsejét de sajna nem indul be az autó!
Nyit- zár rendesen meg gyújtást rá tudom adni meg indítózás helyzetbe is tudom forgatni de nem indít. Ha visszateszem az eredetibe akkor meg jó!
Mi lehet a baj?!
Előre is köszönöm!


túl messze van az indításgátló tekercse a zártól. ez mindig probléma.
ki lehet venni és közelebb rakni, de akkor nem fogja tölteni az akksiját a kulcsnak.
én nem értem minek bazároskodni. ezt most ne vedd sértésnek. nyilván jobban mutat egy pulton egy újabb házas kulcs, de az autó a régi. ráadásul szerintem a rombusz kulcs nagyon szép.


Ennyin nem sértődök meg!
Nem az a cél, hogy pulton jól mutasson, egyszerűen tetszik nekem ez a bicskakulcsos dolog!!
Az a fura, hogy sehol nem írják, hogy ne vedd meg mer nem lesz jóóó.....
Mi lehet erre az értelmes megoldás, hogy funkciójában is jól működjön?!
Ill. mit is kellene pontosan kiforrasztani és arrébb tenni?!


jah várjál, és elvileg a Key Memory-k sem módosíthatók. vagyis nem fog a kulcshoz rendelődni, ha minden igaz.

ezt a tekercset:


mondjuk ez nekem fura... mármint a transponder chip jelzés.
meg maga a töltés jelzés is. oké, hogy az alapján tölt, de ott van az az azonosító része is, amit az EWS azonosít. legalábbis a sima kulcsokhoz képest úgy lenne logikus. vagy legalábbis akkor a chip a tekercsen kerezstül kommunikál. de a sima kulcsban meg csak tekercs van.
mondjuk kis vezetékkel beforrasztva megoldható talán. és valahogy közelebb tenni a házba, mármint a ház széléhez. modnjuk az FL előtti kulcsoknál ez sokkal egyszerűbb. mert ott külön van totál az EWS-nek az aznosítója. szerintem inkább azokhoz a kulcsokhoz való.
őszintén szólva nem tudom. de nem si foglalkoztatott ez nagyon, mert sosem tennék ilyet. valamilyen szinten jó a bicska kulcs, Opelhoz az van, de...
azért nem írják le, mert akkor nem tudnák eladni. de mondom régi fajta E46 kulcshoz sokkal egyszerűbb.

YELLOW Elküldve: 2016-02-09 17:46 Ködzáró fény

bence009 írta: Sziasztok.Lehet,hogy nem jó helyre írok.De esetleg valaki tudna segíteni,hogy BMW Z3-ba jók-e a e36-nak és a e46-nak a ködlámpái?Választ előre is köszönöm.☺


ha olyan az alakja, akkor valószínű jó

YELLOW Elküldve: 2016-02-09 17:45 EWS+Kulcs...

Pitykoo írta: Hali!
Rendeltem bicskakulcsos átalakítót! Átraktam bele a belsejét de sajna nem indul be az autó!
Nyit- zár rendesen meg gyújtást rá tudom adni meg indítózás helyzetbe is tudom forgatni de nem indít. Ha visszateszem az eredetibe akkor meg jó!
Mi lehet a baj?!
Előre is köszönöm!


túl messze van az indításgátló tekercse a zártól. ez mindig probléma.
ki lehet venni és közelebb rakni, de akkor nem fogja tölteni az akksiját a kulcsnak.
én nem értem minek bazároskodni. ezt most ne vedd sértésnek. nyilván jobban mutat egy pulton egy újabb házas kulcs, de az autó a régi. ráadásul szerintem a rombusz kulcs nagyon szép.

YELLOW Elküldve: 2016-02-08 12:25 Társalgó

kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta: Sziasztok! Nem találtam megfelelőbb fórumtémakört, így itt tenném fel a kérdésem. A kalaptartómat meglehetősen kifakította a nap, így szeretnék vele kezdeni valamit, mert így nagyon ronda. Elsődleges tervem az lenne, hogy bevonom valamilyen szövettel, ami bírja a napsütést is (nem szeretném egy év múlva megismételni). Ha esetleg valaki csinált már ilyet, szeretnék tőle tanácsot, segítséget kérni ezügyben. Ha van aki máshogy oldotta meg ezt a problémát, kérem az is írjon. Köszönöm!


esetleg flokkoltatni? olyan 8-10 éve nagy divat volt. az összes tyunying őrült ezt csináltatta. mondjuk ahhoz sima felület lenne jó. nem tudom csinálnak-e még ilyet valahol.
a másik ötletem ami volna, az nem más mint sima festék, fújós. esetleg ruhafesték. ezeket nem próbáltam. de hallottam már olyanról, hogy valaki a világos tetőkárpitból is így csinált feketét. messziről permetezve.
de ruhafestékben is van spray: pl.: Marabu Fashion - Spray. talán ezt próbálnám ki.


Wheeler Dealer-ben is valami festékkel csinálták, tényleg. Ez sem tűnik rossz ötletnek, kérdés hogy mennyire időtálló.


hát az jó kérdés. ha folyamatosan napon áll akkor nem sok bírja sokáig szerintem.
én ha tehetem, akkor inkább a farát süttetem az autónak, ha nincs lehetőség árnyékra. inkább a műszerfalat védem. vagy érdemes hátra valamit betenni. vagy olyan fóliát tetetni hátra. can ami sima átlátszó, de a napfény káros sugarait UV-A, UV-B-t nem engedik be. nyáron jó pár fokot is lehet vele nyerni.


Szerencsére garázsban áll többnyire. A másik aggodalmam a festékkel inkább az lenne, hogy foltosan fogja be. Valahol olvastam, hogy valaki csinált szövetfestést és foltosan fogta be neki.


garázsban áll is ki van szívódva?
hát ügyesen kell fújni. célszerű hosszábban csíkokban fújni. rétegenként várni vele. és célszerű azonos távolságból fújni.
én azt tudom javasolni, (amit ugye a belső díszléceiddel is akartam) hogy szerzel bontóból egyet. aztán kísérletezel azon. ha jól sikerül, akkor cseréled, vagy megcsinálod a sajátod, aztán a másikat eladod. ha meg nem sikerült jól, akkor más módszert is lehet próbálni a bontós darabon.
nekem nincs tapasztalatom, így nem tudok biztosat mondani neked, de én így csinálnám szerintem.


Még az előző tulajnál járt így. Gyanítom hogy ő nem garázsban tartotta. :/ Igen, egy próbát megérhet, max ha nem sikerült akkor marad az áthúzás. Javasoltak fekete bőrt is oda.


annak is kell az ápolás. mert csúnya tud lenni... bár ha garázsban áll, akkor nem igazán.
hát neked kell eldönteni, vagy hátha kapsz még ötleteket.

YELLOW Elküldve: 2016-02-08 11:47 Társalgó

kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta: Sziasztok! Nem találtam megfelelőbb fórumtémakört, így itt tenném fel a kérdésem. A kalaptartómat meglehetősen kifakította a nap, így szeretnék vele kezdeni valamit, mert így nagyon ronda. Elsődleges tervem az lenne, hogy bevonom valamilyen szövettel, ami bírja a napsütést is (nem szeretném egy év múlva megismételni). Ha esetleg valaki csinált már ilyet, szeretnék tőle tanácsot, segítséget kérni ezügyben. Ha van aki máshogy oldotta meg ezt a problémát, kérem az is írjon. Köszönöm!


esetleg flokkoltatni? olyan 8-10 éve nagy divat volt. az összes tyunying őrült ezt csináltatta. mondjuk ahhoz sima felület lenne jó. nem tudom csinálnak-e még ilyet valahol.
a másik ötletem ami volna, az nem más mint sima festék, fújós. esetleg ruhafesték. ezeket nem próbáltam. de hallottam már olyanról, hogy valaki a világos tetőkárpitból is így csinált feketét. messziről permetezve.
de ruhafestékben is van spray: pl.: Marabu Fashion - Spray. talán ezt próbálnám ki.


Wheeler Dealer-ben is valami festékkel csinálták, tényleg. Ez sem tűnik rossz ötletnek, kérdés hogy mennyire időtálló.


hát az jó kérdés. ha folyamatosan napon áll akkor nem sok bírja sokáig szerintem.
én ha tehetem, akkor inkább a farát süttetem az autónak, ha nincs lehetőség árnyékra. inkább a műszerfalat védem. vagy érdemes hátra valamit betenni. vagy olyan fóliát tetetni hátra. can ami sima átlátszó, de a napfény káros sugarait UV-A, UV-B-t nem engedik be. nyáron jó pár fokot is lehet vele nyerni.


Szerencsére garázsban áll többnyire. A másik aggodalmam a festékkel inkább az lenne, hogy foltosan fogja be. Valahol olvastam, hogy valaki csinált szövetfestést és foltosan fogta be neki.


garázsban áll is ki van szívódva?
hát ügyesen kell fújni. célszerű hosszábban csíkokban fújni. rétegenként várni vele. és célszerű azonos távolságból fújni.
én azt tudom javasolni, (amit ugye a belső díszléceiddel is akartam) hogy szerzel bontóból egyet. aztán kísérletezel azon. ha jól sikerül, akkor cseréled, vagy megcsinálod a sajátod, aztán a másikat eladod. ha meg nem sikerült jól, akkor más módszert is lehet próbálni a bontós darabon.
nekem nincs tapasztalatom, így nem tudok biztosat mondani neked, de én így csinálnám szerintem.

YELLOW Elküldve: 2016-02-08 11:35 Társalgó

kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta: Sziasztok! Nem találtam megfelelőbb fórumtémakört, így itt tenném fel a kérdésem. A kalaptartómat meglehetősen kifakította a nap, így szeretnék vele kezdeni valamit, mert így nagyon ronda. Elsődleges tervem az lenne, hogy bevonom valamilyen szövettel, ami bírja a napsütést is (nem szeretném egy év múlva megismételni). Ha esetleg valaki csinált már ilyet, szeretnék tőle tanácsot, segítséget kérni ezügyben. Ha van aki máshogy oldotta meg ezt a problémát, kérem az is írjon. Köszönöm!


esetleg flokkoltatni? olyan 8-10 éve nagy divat volt. az összes tyunying őrült ezt csináltatta. mondjuk ahhoz sima felület lenne jó. nem tudom csinálnak-e még ilyet valahol.
a másik ötletem ami volna, az nem más mint sima festék, fújós. esetleg ruhafesték. ezeket nem próbáltam. de hallottam már olyanról, hogy valaki a világos tetőkárpitból is így csinált feketét. messziről permetezve.
de ruhafestékben is van spray: pl.: Marabu Fashion - Spray. talán ezt próbálnám ki.


Wheeler Dealer-ben is valami festékkel csinálták, tényleg. Ez sem tűnik rossz ötletnek, kérdés hogy mennyire időtálló.


hát az jó kérdés. ha folyamatosan napon áll akkor nem sok bírja sokáig szerintem.
én ha tehetem, akkor inkább a farát süttetem az autónak, ha nincs lehetőség árnyékra. inkább a műszerfalat védem. vagy érdemes hátra valamit betenni. vagy olyan fóliát tetetni hátra. can ami sima átlátszó, de a napfény káros sugarait UV-A, UV-B-t nem engedik be. nyáron jó pár fokot is lehet vele nyerni.

YELLOW Elküldve: 2016-02-08 11:07 Társalgó

kzste írta: Sziasztok! Nem találtam megfelelőbb fórumtémakört, így itt tenném fel a kérdésem. A kalaptartómat meglehetősen kifakította a nap, így szeretnék vele kezdeni valamit, mert így nagyon ronda. Elsődleges tervem az lenne, hogy bevonom valamilyen szövettel, ami bírja a napsütést is (nem szeretném egy év múlva megismételni). Ha esetleg valaki csinált már ilyet, szeretnék tőle tanácsot, segítséget kérni ezügyben. Ha van aki máshogy oldotta meg ezt a problémát, kérem az is írjon. Köszönöm!


esetleg flokkoltatni? olyan 8-10 éve nagy divat volt. az összes tyunying őrült ezt csináltatta. mondjuk ahhoz sima felület lenne jó. nem tudom csinálnak-e még ilyet valahol.
a másik ötletem ami volna, az nem más mint sima festék, fújós. esetleg ruhafesték. ezeket nem próbáltam. de hallottam már olyanról, hogy valaki a világos tetőkárpitból is így csinált feketét. messziről permetezve.
de ruhafestékben is van spray: pl.: Marabu Fashion - Spray. talán ezt próbálnám ki.

YELLOW Elküldve: 2016-02-08 09:32 316i leáll menet közben!

Methos írta:
Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta: Sziasztok,

e46 320i 2001.11 sedan automata.
Menet közben, pirosnál mindegy.. Már többször előfordult, hogy "karácsonyfa" és leáll a motor. Hideg/meleg mindegy.
Van ötlet merre induljunk el?


akkor áll le, amikor kinyomod a kuplungot?
ha igen, akkor vezérmű tengely jeladó, vagy esetleg főtengely jeladó. elvileg diaggal rá lehet olvasni.


automata, szóval nincs kuplung.


A másik, hogy van INPA meg DIS és jó kábel, de nem tudom hol tudom kiolvasni, melyik menüben, hibakódok...


INPA-ban kiválasztod, hogy E46 (F3), majd Engine, kikeresed a motorod+vezérlőjét, aztán Error (F4), majd Read (F1). ezt most így fejből írom, sosem bírom megjegyezni ezeket a menüket, de ilyesmi.
a hiba az, hogy automata. add el.

YELLOW Elküldve: 2016-02-08 09:05 316i leáll menet közben!

Methos írta: Sziasztok,

e46 320i 2001.11 sedan automata.
Menet közben, pirosnál mindegy.. Már többször előfordult, hogy "karácsonyfa" és leáll a motor. Hideg/meleg mindegy.
Van ötlet merre induljunk el?


akkor áll le, amikor kinyomod a kuplungot?
ha igen, akkor vezérmű tengely jeladó, vagy esetleg főtengely jeladó. elvileg diaggal rá lehet olvasni.