Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-10-17 16:51 ESÕSZENZOR

forgital írta: Sziasztok!

Tavasszal vettem az autót és úgy tűnik nem működik az esőszenzor.
A szervizkönyve szerint azzal jött ki, de tavaly szélvédő cseréltek rajta itt lehet a probléma. Maga a szenzor ott van. Két kis öntapadós ragasztóval van felragasztva ha jól látom.
Próbáltam a szakaszos üzemben de hiába locsoltam vizet a szélvédőre vagy próbáltam szárazon csak a kiszámítható szakaszos üzemmódban töröl szabályos időközönként.
Mit csináljak?


álló helyben nem fog törölni, csak amikor aktiválod.
ha menet közben sem jó, akkor van gond.

YELLOW Elküldve: 2015-10-17 14:05 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

szisszi írta: Sziasztok,

Csak a hálámat szeretném kifejezni, amiért itt a fórumon megtaláltam a dsc+kézifék világít probléma lehetséges okait és megoldását. Ajánlották a beszélgetők itt az Illatos út 9. alatti BMW szervizt, felhívtam őket, hamarosan a megbeszélt időpontban fogadtak is, rátették gépre, kormányszögérzékelő miatt jelzett, kivették, próbakör, negyed óra alatt megvolt és összesen egy köszönömöt fogadtak el. Ilyen is van még!!! Mindenkinek csak ajánlani tudom. Kényelmesen be lehet menni az iparterületre, nagy a parkoló, modern, tágas és tiszta a műhely, rendesek a szerelők.


cseppet sem reklámszagú. mindig elgondolkozom, hogy vajon valaki miért regisztrál be egy oldalra, közben az első kommentje, vagy egy szervíz leszidása, vagy az égig magasztalása. a harmadik eset, amikor hogyan nyissam ki az autót, de sürgősen (mert minnyá itt vannak a zsaruk)
az Illatos utcában nem bűzlik valami?

szerk.: egyébként van szervíz értékelés rovat

YELLOW Elküldve: 2015-10-17 12:56 E46 Óra

Pete78 írta: Üdv mindenkinek, szó volt már itt róla, hogy a bal hátsó abs szenzor adja a jelet a kilometerorara. Mivel nálam is jelentkezett a probléma, gondoltam kiveszem és megtisztitom. Igen ám, de a kicsike nem akarja adni magát, WD40 vodorszam, de semmi. Van valakinek valami bevalt modszere ennek eltávolítására?
Előre is köszönöm a segítséget.


állítólag a legtöbb eetben csak darabokban jön ki, roncsolással. és vigyázni kell, hogy a szenzor mögötti részre ne peregjen be semmi a kis vágatokba.

YELLOW Elküldve: 2015-10-17 12:16 Motorolaj

banditosz001 írta: Sziasztok!
Erről az olajról esetleg valakinek van-e már tapasztalata, véleménye?

http://www.motoroeldirekt.at/t...gorieid=14

Van bmw minősítése és elég jó áron(a 7liter lenne 16ezer) nagykerből jutnék hozzá, szóval kipróbálnám...


tapasztalat nincs, vélemény van. szerintem simán kipróbálhatod, nem hiszem, hogy csalódni fogsz benne.

YELLOW Elküldve: 2015-10-16 14:40 Lámpák_

szabodavidz írta:
YELLOW írta:
Robin68 írta:
KGR írta:
szabodavidz írta: Sziasztok !Egy 2005-ös E46 320D-n szeretném a halogén izzókat xenonra cserélni.Hogyan lehet megoldani azt,hogy a tompított és a távolsági fény is xenon legyen ? Hogy működik ez ? Bixenont kell venni ? Amúgy milyen oldalon érdemes nézelődni ?


Ha gyárilag nincs benne xenon, meg se próbáld, mert nagyon mérges leszek, ha találkozok veled az úton! Nem hiába tiltott az utólagos beépítése!

Ha utólag a gyárit építi be mosóval magasságállítókkal gyári xenon foncsorral azért csak nem fogod elfenekelni . Bár az nem annyiba kerül mint a kínai csodaszett ez tény.


szerintem ő inkább azt szeretné, hogy a mind a 4 karikába projis legyen a téma, és xenon.
akkor célszerű a megfelelő emberrel Morimoto szettet beépíteni. persze mosó ugyanúgy kell hozzá meg a többi. viszont 4db sima projival megoldható, na meg a xenon szett. bár távolsági esetén tök feleslegesnek tartom a xenon-t, mert a halogén is visz messzira és bőven elég. ha a színével van gond, azon is lehet segíteni.


Igen valahogy így szeretném,ahogy leírtad.Így mindennel együtt kb mennyibe kerül a dolog ? A távolságit ha nem cserélem,akkor a színén,hogy lehet segíteni ?


küldtem egy privit

YELLOW Elküldve: 2015-10-16 14:09 Autóvásárlás

Pimpamaster77 írta:
Szebii írta: Igazabol attol fugg hogyan hasznalod/hasznaltak, de az ismerosomnek minden cserelve lett, motor valto difi elektronika. A fenntartasa az egyre dragabb lesz mivel a v10-es motor az egy kuriozum, szinte egy forma 1-es motor es sajnos soha tobbe nem fognak mar ilyet gyartani.


Értem. Akkor sajnos a nagy régi álmom az is marad mert azért nem vagyok a magam ellensége és hiába lehet már 5 millió alatt is venni 2005 ös M5-öt ha rá kell költeni még pár miliót aztán még folyamatosan ki tudja mennyit.

A másik kedvencem ami furának fog tünni a másik mellett a Z4 3.0 i vagy 3.0si motorral E85-86 kasznival. Esetleg erről valakinek pozitív véleménye? Remélem a kettőből egyik megmarad nekem vétel szempontból.....


egy pár hete Z4 szerelmes lettem én is. ahogy a tulaja mondta egy igazi p_nci mágnes. főleg a roadster. képről sosem tetszett, de élőben nagyon durva...

YELLOW Elküldve: 2015-10-16 14:07 Autóvásárlás

Pimpamaster77 írta: Sziasztok. Sajnos új témát nem indíthatok így nem.tudom E60 M5 vásárlással kapcsolatban hová írjak mert ilyen téma még nincsen de újat nem tudok indítani.....


nagyon jó helyre írtál, nem kellett új témát nyitni ezért

YELLOW Elküldve: 2015-10-16 14:05 Autóvásárlás

kpeter írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
kpeter írta: e46 320i-t mennyire kell pörgetni, hogy menjen? néztem youtube-os videókat, ott nem tűnt valami szélvésznek, pedig padlógázzal filmezik többnyire, ahol 20-30+ a fogyasztás. ha dinamikusan szeretnék haladni muszáj pörgetni és nyomni a gázt ezerrel, vagy be lehet lőni egy arany középutat ahol azért gyorsul is, de nem eszi le a fejemet?


Mindig relatív a gyorsulás ugye mihez képest. Az én bajor virslimhez sokkal jobb, de igazából egyik sem erre való. Most, hogy befe a motoros szezonnak engem is majd meglepett előzéskor (ugye én vezettem nem nejem) rám is nézett mit csinálok?
Mondtam bocsi megszoktam, hogy motorral észre sem veszem a kocsisort...
Viszont sokan azt gondolják, hogy könnyen letolják az útról a kis 316i b.virslit azt koppannak mikor nem sikerül főleg jó kanyargós szakaszon lemaradnak a piTába a billegős telefonfülkéikkel.

Üdv.: Pocses


így így... kanyargós úton szinte mindegy mekkora motor van benne. persze számít a kigyorsítás, de mondjuk egy 1.6 és egy 2.5 között nem lesz ám nagy különbség...


ok, de muszáj 4-5-6 ezer környékén tartani a fordulatot, vagy azért van élet 2-4ezer között is?



akinek nem elég, az inkább ne menjen emberek közé autóval. egy átlagos magyar hazsnálathoz egy 1.4-es motor is elég. nyílván autópályázáshoz jobb egy nagyobb motor, mert ott még jó is a fogyasztásnak.
kérdés, hogy versenyezni akarsz, vagy közlekedni? ha az első, akkor inkább ne BMW, ha a második, akkor meg szépen mutassunk példát, hogy a BMW-s nem közveszélyes.
nekem sme egy erőgép van, de 2500-ig pörgetve is simán tudok vele közlekedni városi forgalomban is normálisan. ha oylan a forgalom már 2ezernél elváltok.
hidd el ha kell, meg fogod tudni oldani az előzést, ha annyira muszáj. ha meg nem, akkor más autóval sem tudnád. helyzetfelmérés, felismerés a vezető dolga.

YELLOW Elküldve: 2015-10-15 17:33 Autóvásárlás

Pocses írta:
kpeter írta: e46 320i-t mennyire kell pörgetni, hogy menjen? néztem youtube-os videókat, ott nem tűnt valami szélvésznek, pedig padlógázzal filmezik többnyire, ahol 20-30+ a fogyasztás. ha dinamikusan szeretnék haladni muszáj pörgetni és nyomni a gázt ezerrel, vagy be lehet lőni egy arany középutat ahol azért gyorsul is, de nem eszi le a fejemet?


Mindig relatív a gyorsulás ugye mihez képest. Az én bajor virslimhez sokkal jobb, de igazából egyik sem erre való. Most, hogy befe a motoros szezonnak engem is majd meglepett előzéskor (ugye én vezettem nem nejem) rám is nézett mit csinálok?
Mondtam bocsi megszoktam, hogy motorral észre sem veszem a kocsisort...
Viszont sokan azt gondolják, hogy könnyen letolják az útról a kis 316i b.virslit azt koppannak mikor nem sikerül főleg jó kanyargós szakaszon lemaradnak a piTába a billegős telefonfülkéikkel.

Üdv.: Pocses


így így... kanyargós úton szinte mindegy mekkora motor van benne. persze számít a kigyorsítás, de mondjuk egy 1.6 és egy 2.5 között nem lesz ám nagy különbség...

YELLOW Elküldve: 2015-10-15 17:30 Lámpák_

Robin68 írta:
KGR írta:
szabodavidz írta: Sziasztok !Egy 2005-ös E46 320D-n szeretném a halogén izzókat xenonra cserélni.Hogyan lehet megoldani azt,hogy a tompított és a távolsági fény is xenon legyen ? Hogy működik ez ? Bixenont kell venni ? Amúgy milyen oldalon érdemes nézelődni ?


Ha gyárilag nincs benne xenon, meg se próbáld, mert nagyon mérges leszek, ha találkozok veled az úton! Nem hiába tiltott az utólagos beépítése!

Ha utólag a gyárit építi be mosóval magasságállítókkal gyári xenon foncsorral azért csak nem fogod elfenekelni . Bár az nem annyiba kerül mint a kínai csodaszett ez tény.


szerintem ő inkább azt szeretné, hogy a mind a 4 karikába projis legyen a téma, és xenon.
akkor célszerű a megfelelő emberrel Morimoto szettet beépíteni. persze mosó ugyanúgy kell hozzá meg a többi. viszont 4db sima projival megoldható, na meg a xenon szett. bár távolsági esetén tök feleslegesnek tartom a xenon-t, mert a halogén is visz messzira és bőven elég. ha a színével van gond, azon is lehet segíteni.

YELLOW Elküldve: 2015-10-15 10:58 ESÕSZENZOR

Csabika136 írta:
Igen, amúgy jól műxik. Egy nagyon érdekes dolog, hogy eddig bármilyen kocsim volt, az ablaktörlővel mindig kellett foglalkozni. Volt a Nissanom ami már el volt látva egy 3 állású gombbal a kar végén. Azzal állítottam a szakaszok közti időt. Fix másodpercek voltak, ezért egyfolytában tekergetni kellett. A Hondán nem volt ilyen, azt azért kellett váltogatni a szakaszos és a folyamatos közt. Most itt a 320d, ezt csak az elején kell indítani, de egész úton foglalkozom vele, mert végig azt figyelem, hogy tök jól tudja hogy mikor kéne már törölni. DE azért így jobb.



az esőszenzor nélküli E46-oknál a tekerő ugyanúgy a szakaszos törlés közti időt állítja (másnak infó, aki érintett)

YELLOW Elküldve: 2015-10-14 20:10 ESÕSZENZOR

Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Nem tudom jó-e vagy rossz az esőszenzor az E46 320d touringomon.
Ha az ablaktörlő kar alapból a szakaszos állásban van, és úgy indulok el a kocsival esős időben, akkor ahogy nézem, mindegy neki, hogy esik az eső, vagy sem. Lehet hogy nem győzöm kivárni, de valamit ilyenkor kapcsolnom kell a karon, hogy elinduljon a folyamat. Vagy a szakaszosság gyakoriságát, vagy a kart mozdítom kikapcsolás irányába, vagy rátöröltetek egyet, de valami kell neki. Utána már szerintem jól figyel és jól működik.

Szerintetek így kell ennek működni? Vagy valamit nem csinálok jól?

Köszönöm!


a karon lévő tekerővel az érzékenységet állítod. igazából sok értelme nincs. ha alap állásból indulsz, akkor ugye lefelé billentve töröl egyet, majd visszaáll alaphelyzetbe.
ha az automata mód aktiválva van, akkor nincs szakaszos törlés, hanem egyet felfelé kattontva van az automata mód. ami általában 3-at töröl egymás után, és utána működik automatán. pl ha megállsz lámpánál, akkor nem is töröl, max nagyon ritkán. ha elindulsz akkor törölhet akáér kettőt is egymás után gyorsan. akár úgy is maradhat, ha nem esik az eső, akkor nem töröl. de ha odacsattan valami dög, akkor biszony törölni fog.


Hogy érted hogy odacsattan valami dög?
Egyébként valóban úgy működik ahogy elmondtad. Nekem egyedül az a problémám, hogy amennyiben "örökre" úgy hagyom a kart a szakaszos állásban, akkor induláskor hiába esik az eső, olyan vizes már az ablak, hogy nem lehet kilátni és még mindig nem indul be magától. Ez miért lehet?


valami bogár pl. tehát nem célszerű úgy hagyni, mert szétkeni, és szárazon töröl, ami sem az üvegnek sem a lapátgumijának nem jó.
majd akkor fog törölni, ha elindulsz, ha úgy hagytad a akart leállításkor. ezért sem érdemes úgy hagyni.

YELLOW Elküldve: 2015-10-14 19:02 ESÕSZENZOR

Csabika136 írta: Sziasztok!
Nem tudom jó-e vagy rossz az esőszenzor az E46 320d touringomon.
Ha az ablaktörlő kar alapból a szakaszos állásban van, és úgy indulok el a kocsival esős időben, akkor ahogy nézem, mindegy neki, hogy esik az eső, vagy sem. Lehet hogy nem győzöm kivárni, de valamit ilyenkor kapcsolnom kell a karon, hogy elinduljon a folyamat. Vagy a szakaszosság gyakoriságát, vagy a kart mozdítom kikapcsolás irányába, vagy rátöröltetek egyet, de valami kell neki. Utána már szerintem jól figyel és jól működik.

Szerintetek így kell ennek működni? Vagy valamit nem csinálok jól?

Köszönöm!


a karon lévő tekerővel az érzékenységet állítod. igazából sok értelme nincs. ha alap állásból indulsz, akkor ugye lefelé billentve töröl egyet, majd visszaáll alaphelyzetbe.
ha az automata mód aktiválva van, akkor nincs szakaszos törlés, hanem egyet felfelé kattontva van az automata mód. ami általában 3-at töröl egymás után, és utána működik automatán. pl ha megállsz lámpánál, akkor nem is töröl, max nagyon ritkán. ha elindulsz akkor törölhet akáér kettőt is egymás után gyorsan. akár úgy is maradhat, ha nem esik az eső, akkor nem töröl. de ha odacsattan valami dög, akkor biszony törölni fog.

YELLOW Elküldve: 2015-10-14 09:39 képek

si3rrabravo írta: Ez minden csak nem férfias.


úgy sem vagyok potencionálisan érintett a vásárlásában

YELLOW Elküldve: 2015-10-13 19:28 Felniméret E46/316

Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


dehogy fog. simán felmegy. sőt szebben fog állni. nekem is jó lenne egy ilyen szett


Köszönöm a választ. Egy kérdésem lenne még. A kerékcsavarok maradhatnak ugyanazok, amelyek az alufelnihez vannak, vagy ajánlatosabb újakat venni hozzá?


én úgy tudom, hogy a BMW-nél mind az alu és mind az acélfelnik úgy vannak kialakítva, hogy ugyanaz a felnicsavar jó. ha gyári csavarok vannak, és a gyári felnivel jó, akkor jó lesz bármelyik másik BMW felnivel.


Ha jól tudom gyári, lopásgátlós csavarok vannak a gyári BMW felnihez. Köszönöm a segítségeteket.
Viszont eszembe jutott még valami, tudom hogy nem idevaló téma, de nem akarok ezért új fórumot nyitni.
Ültetni szeretném a kocsit, mindenképpen állítható szettet szeretnék alá. Olvasgatok sokat a témáról, de gondoltam szerzek egy kis felhasználói tapasztalatot.
TA-Technix, FK, JOM, K&W....stb? Vélemények?


biztos az állítható kell? könnyen észreveszik és belekötnek. TA-t semmiképp sem. JOM-ról külföldön szoktak jókat mondani, szeretik is, bár rosszatt is olvastam már róla. FK? hááát... K&W-t sokan használnak. sajnos az állítható baja, hogy szeret az állító begyógyulni. attól függ mi a cél. 35mm-t rugókkal simán, és nem si kötnek bele annyira, szerintem bőven jó. de mondom attól függ mi az elképzelés...

szerk.: egyébként van ültetésre is topic nem kell nyitni


Köszönöm, a legközelebbi segítség kérésemet oda fogom tenni.
A cél. Most ugye a téli szezon jön, minél jobban körülrágni a témát és informálódni. A cél tavasszal egy 19" garnitúra 235/35 R19 méretekkel, erre szeretném szépen ráültetni a legjobb barátom.
TÜV engedéllyel is csesz..getnek érte, vagy állíthatóra nem adnak engedélyt? Ezt sem tudtam eddig.


vicces ez a TÜV. mindenhol elfogadják, nálunk nem mocskos rendszer
úgy tudom (lehet nem így van), hogy szigorított vizsgára kell vinni és talán ha elfogadják, akkor beleírják a forgalmiba. akiket tudok ismerek, mindig vizsgára kicserélik a gátlókat na a tököm sem kínlódna. inkább mutasson kevesebbet az autó, de ez a plussz vacakolás nem ér meg nekem annyit.
+ állítható szett ára
+ cserék árai műsuaki előtt és után
+ futóműállítások minden alkalommal
+ idő


Hát igen. Mondasz valamit. Bár nem értem ebben a kis magyar valóságban miért fáj az az illetékes szervezeteknek, hogy lejjebb ültetem/ültetjük az autót, ami által még stabilabb, biztonságosabb és jobban kormányozhatóbb is lesz az autó (ez az én véleményem).


nem az fáj nekik. nekik az a lényeg, hogy több pénzt lehúzzanak rólad. és így tudják megtenni.