Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-09-22 08:03 Mi lehet a baj?

gabor1987 írta: Sziasztok!

Csütörtökön vettem egy 2003-as évjáratú 318d-t. Lementem vele kb. 50km-t, felvillant az üzemanyag-jelző fény, ezért elmentem tankolni. Jó minőségű gázolajat tankoltam, úgy 40 liter körül. Biztos vagyok benne, h nem benzint, ezzel nem lehet gond. Tankolás után gondoltam, megjáratom még egy kicsit a kocsit. Finoman, érzéssel vezettem, kb. 25km után leparkoltam, üresbe tettem, kézifék. Másfél-két perc után lefulladt. Még újra tudtam indítani, de elindulni már nem tudtam vele. Ahogy engedtem fel a kuplungot és nyomtam le a gázpedált, lefuladt, mintha nem kapott volna üzemanyagot.
Eddig két szerelő látta, de egyik sem tudta megmondani, mi lehet a gond, egyik sem tudta rácsatlakoztatni a diagnosztikát (Delphi).

Kizárható:
- az akkumulátor hibája
- sokáig állt eladás előtt vagy régen volt teletankolva, így a nafta lemosott valamiféle szennyeződést a tank faláról és az eltömődött

Megkerestem az előző tulajt. Ő azt állítja, sosem tapasztalt hasonlót.

Van valami tippetek?


a gázolaj nem igazán mos le, bár állítólag abban is van E85, aminek vannak ilyen jelleggű, maró tulajdonságai. ha régi anyag miatt lett volna, akkor 50km-t nem mentél volna le vele.
nem lett bikázva a gép? (főleg ha sokat állt)
esetleg próbáld meg a légtömegmérőt lehúzni, mármint a csatiját. próbáld meg úgy.
hirtelen ennyi tippem van.
viszont simán lehet, hogy valami ganély anyag ment bele korábban, ami le volt ülve. most, hogy rátankoltál felkavarta, és az AC szűrőjét eltömítette, és nem kap anyagot.

YELLOW Elküldve: 2015-09-22 07:44 alufelni

mbwrestling írta: Érdeklődnék, hogy 2010es e90 320d-re megfelelő e ez a felni? (télre kéne vmi)
ENZO

Egyébként nokian wr d3 205/55 r16-os téligumi van hozzá.
Tehát a kérdés hogy ez így passzol e egymáshoz?

Köszi!


jah, passzol.

YELLOW Elküldve: 2015-09-21 07:59 Üzemanyag minõsítés és átverések!

szombaton meglepődtem. a helyi kagylós kúton 352 volt a literje a 95-nek. mondom hétvége van, tank már porzik, 88km-t mutatott, mondom irány az Agip, mostanában ott is annyi az anyag, mint itt, de hétvége lévén lejön 15Ft belőle. megyek, látom 342 van kiírva. monom ezekbe mi ütött? relatíve olcsó az üzemanyag és így is olcsóbban adják? kb 2 éve volt így utoljára. úgyhogy 327 Ft-ért tankoltam. nem ment bele 57 liter az első kattanásig. ez kevesebb mint 19ezerbe került. azért ez jó. nem akarok elszállni, de szeretem a spártai számot, így egy 300 Ft/L jobban tetszene. (egyébként gyanítom, hogy a forgalma megcsappant a kútnak, hogy azonos áron adták, mint itt helyben, pedig nem rossz az anyag, csak úgy vannak sokan, hogy akkor tankolnak a kagylósnál. igaz így oda-vissza egy 15km is benne van, de ki bánja.)

YELLOW Elküldve: 2015-09-20 09:47 au. váltó olaj

Lajcsi írta:
YELLOW írta:
Lajcsi írta:
YELLOW írta:
Lajcsi írta: Most tervezem az autón a váltóban cserélni az olajat. Szaki 5100 mondott gyári olaj literjére a szűrőre, tömítés 12000-t,ezek korrekt árak? Van Mobil atf lt 71141 3000 Ft-ért, ti melyiket javasoljátok? Cikkszám szerint ugyan az.Van ugyan úgy,mint motorolajból Castrol,váltóolajból javaslat a BMW részéről? Kinek az olaját használja a BMW gyárilag? Köszi előre is...


sokan használják ezt a Mobil-t és sokan is szokták ajánlani.


Köszi!Ezek szerint akkor nagy mellényúlás nem lehet belőle.


még annyi, hogy azért nem mindegy milyen váltód van. már most nem tudom, hogy a GM vagy a ZF váltó szereti ezt. a GM rémlik.


Holnap aláfekszem és megnézem.Az írt árak reálisak szerinted?


igen reálisak. általában a gyárit 5-6 ezerért szokták adni, a Mobil pedig 3000 körül van.

YELLOW Elküldve: 2015-09-19 22:24 au. váltó olaj

Lajcsi írta:
YELLOW írta:
Lajcsi írta: Most tervezem az autón a váltóban cserélni az olajat. Szaki 5100 mondott gyári olaj literjére a szűrőre, tömítés 12000-t,ezek korrekt árak? Van Mobil atf lt 71141 3000 Ft-ért, ti melyiket javasoljátok? Cikkszám szerint ugyan az.Van ugyan úgy,mint motorolajból Castrol,váltóolajból javaslat a BMW részéről? Kinek az olaját használja a BMW gyárilag? Köszi előre is...


sokan használják ezt a Mobil-t és sokan is szokták ajánlani.


Köszi!Ezek szerint akkor nagy mellényúlás nem lehet belőle.


még annyi, hogy azért nem mindegy milyen váltód van. már most nem tudom, hogy a GM vagy a ZF váltó szereti ezt. a GM rémlik.

YELLOW Elküldve: 2015-09-19 18:15 au. váltó olaj

Lajcsi írta: Most tervezem az autón a váltóban cserélni az olajat. Szaki 5100 mondott gyári olaj literjére a szűrőre, tömítés 12000-t,ezek korrekt árak? Van Mobil atf lt 71141 3000 Ft-ért, ti melyiket javasoljátok? Cikkszám szerint ugyan az.Van ugyan úgy,mint motorolajból Castrol,váltóolajból javaslat a BMW részéről? Kinek az olaját használja a BMW gyárilag? Köszi előre is...


sokan használják ezt a Mobil-t és sokan is szokták ajánlani.

YELLOW Elküldve: 2015-09-17 21:21 bmw diagnosztika

hil írta: Szia Tano!
Hozzád fordulok, mert ebben Te vagy az ász: valakinek segíteni akartam diagolásban, de az autójában N40 motor van, amit viszont az IMPA progim nem tud. Abban a CFGDAT könyvár e46 filében nincs is benne az a motor. Mit lehet tenni??
bye: hil


bocs, hogy bele vau, de szerintem N42-vel tudod használni. én sem nyúltam még N40-hez. de függ, hogy mit is akarsz megnézni vele. esetleg ah N45 benne van, azzal lehet próbálkozni, hisz az majdnem ugyanaz, csak teljesen más
egyébként a kérdés jó!

YELLOW Elküldve: 2015-09-17 20:42 Mi lehet a baj?

naarjan írta:
hil írta:
YELLOW írta:

viszont ha nem volt szar, és HALL szenzoros, akkor az ellenállás méréssel jól tönkre is tetted.

SziaY!
Miért is???
bye:hil



Ezt én sem értem. Hall effektest lehet nézni multiméterrel és oszcilloszkóppal. Sajnos utóbbi csak a munkahelyemen van... így maradt a kis multiméter.



lehet mérni multiméterrel, de nem ellenállásmódban. na jó lehet nem teszi tönkre, de tönkre teheti a Hall-elemet.

YELLOW Elküldve: 2015-09-17 19:14 Mi lehet a baj?

naarjan írta:
szotakdavid írta:
naarjan írta:
Bitu79 írta: lambda-szonda miatt is lehet sztem


Nekem írtad? Biztos ez állna mögötte?
Lőttem egy hibakódot:
P0011 Powertrain "A" Camshaft Position - Timing over-Advanced or System Performance (Bank 1)

Lehet , hogy a vezérmű jeladó hasalt el?




Gyári diagot kéne használni azzal többre mész.

Felesleges az dőt vesztegetni az ilyen univerzális dolgokra.


Gyári diag 70km-es körzetben nincs. Kivettem, multiméterrel próbáltam videók alapján ellenállást mérni, viszont meg se mukkant. Ezután visszaraktam, majd járó motor közben lehúztam a csatlakozót. Na és mi történt? Semmi! Leállítottam, beindítottam ... ugyanaz a hosszú indítás volt a hiba. Jól gondolom, hogy a szenzor a hibás?



viszont ha nem volt szar, és HALL szenzoros, akkor az ellenállás méréssel jól tönkre is tetted.

YELLOW Elküldve: 2015-09-17 19:09 Felni csere

blasekati írta: Sziasztok!
Szerintetek az e90 lemezfelnije passzol az e46-ra?


fel lehet tenni.

YELLOW Elküldve: 2015-09-17 19:07 bmw diagnosztika

polyszi írta:
Bitu79 írta:
Csak tippelek:
Lehet a Vanos tömítések okozzák a gyenge teljesítményt?
Nem lehet h. valamelyik fék kicsit befog?
Esetleg lambda-szonda?

Egy diagnosztika itt Pécsen 10 000 ft körül megvan.
Az a 20 000 tényleg beteg.


N40B-s a motor, így a Vanos kilőve. Fékek újak, az tuti nem. Nekem is tipp vagy lambda vagy légtömeg, ezért akarok live adatot, hogy hogyan számol.

hil írta:
Szia!
Ha gondolod és ez segítség Számodra, akkor INPA diagot tudok Neked csinálni ingyért, amit kinyomtatva odaadok, de analizist nem vállalok
bye:hil


Kiindulásnak tökéletes. Köszi!


Vanos-od van.
Valvetronic nincs.

YELLOW Elküldve: 2015-09-17 19:05 Klíma

Csabika136 írta: Srácok! Már tudom nagyjából, hogy mit kellene csinálni Klímatisztításkor, de azt nem, hogy milyen tisztítószerrel, habbal, vagy egyébbel lenne tökéletes elvégezni a munkát?
Tesco-ban ven egy 3000 forintos Perlix, vagy hasonló nevű spray, azt hiszem cső is lenne hozzá. Metróban is van 1500 körüli árért. Jók lehetnek ezek? Vagy van ennél profibb is?
Kéne pedig tisztítanom, mert ha kikapcsolom a klímát, nagyon büdi van a kocsiban.

Köszönöm!


a hab a jó. de csak akkor ha közvetlen tudod a hőcserélőre nyomni. ahhoz viszont bontani kell. persze a lefolyója legyen jó.

YELLOW Elküldve: 2015-09-16 21:59 Mi lehet a baj?

spencer írta: Sziasztok.
Másik topikban kérdeztem de hátha itt találkozott már más is ilyennel. M57 306 D2 motornál a reggeli indításnál bejön a szellőzőn keresztül egy kis kilencszázezer + fehéren füstöl enyhén pedig csőtermosztátom sincs. Olaj, víz enyhén fogy csak nem számottevően.
Köszi


kipuff flexi cső? az szokott gond lenni.

YELLOW Elküldve: 2015-09-16 10:08 bmw diagnosztika

polyszi írta:
szotakdavid írta:

Szia!

Ezernyi oka lehet az erőtlenségnek. A diagnosztika csak egy kiindulási pont. Jeladók légtömegmérő stb..ezer oka lehet.A diag jó esetben mutat egy utat merre kell elindulni.




Szia Dávid,

Sajnos tudom és tisztában vagyok vele és pont ezért vagyok morcos és sokallom a 20ezeret, mert nem is biztos, hogy a diag megmutatja mi a baj.. Ha nem mutatja meg akkor ezt kidobtam az ablakon.
Kicsit off: Hétközben nem tartózkodom otthon és nagyon sokat megyek. Ezért lenne szükségem rá, hogy megfelelően működjön az autóm.. De őszintén, már abból baromira elegem van, hogy mindenki csak át akar b@..ni és lehúzni lóvéval... Amíg Eger környékén laktam, volt több megbízható szerelő ismerősöm is, akikhez eltudtam vinni az autóimat és meg is javították. Mióta Pesten élek, a tököm ki van, hogy mindenki csak át akar verni és minden horror drága, plussz ha odaadom a kocsimat akkor 2hét mire elkészül és többnyire úgyhogy, ja kész Xezer lesz. Elhozom és kiderül baromira nincs kész és csak barmolt.. Másik fele megbízhatóbb szerelő, de csak gyári alkatrészekkel dolgozik, amit ő rendel és 2x drágább, mintha én venném meg ugyanazokat,(de az enyémet nem rakja bele a kocsiba, mert abban nem bízik....) plussz 1 napos munkadíj több mint 20ezer még így is, hogy ő intézi az alkatrészt...(egy üzemanyagszűrő cserére mondott egy 25ezeres árat munkadíjjal / 11ezer forintomba és 10percembe került kicserélni)... OFF vége

Mind1 végül is, akkor rendelek egy diag kábelt és meglátjuk mi lesz.


ezen nem kell csodálkozni. akinek olcsóbb a munkaóra díja, az az alkatrészárakon fog.
alkatrász kerül X Ft-ba, ő mgveszi X-40%-ért, neked eladja X+20-50%-ért.
esetleg maszekkal tudsz jól járni, vagy aki nem hivatalosan csinálja.
vihetsz saját alkatrészt, de akkor többet fog vele dolgozni, hogy meglegyen a haszna, aztán eltart 2 hétig a 3 napos munka.
én sem vagyok szerencsés szerelők terén, ha nem lehet az autó mellett, ha nem vihetek alkatrészt, akkor megyek másfelé. pedig relatíve vannak páran felénk, de nem értenek a BMW-hez pl. volt ahol nekem kellett mondani, mi merre, hogyan. nekünk sajnos nincs normális aknánk, olajcserét is munkatársnál csináltam.
de már egy ideje tudom, hogy van rokonom 10km-re aki szerelő és imád BMW-ket szerelni, neki is egy Z4-ese van. egyik buszsofőr is említette, hogy jól dolgozik, pedig nem is mondtam, hogy rokon. apámnak unokatestvére. apám tesója is autószerelő, de rég nem dolgozik már benne. szóval egyenlőre szerencsésnek mondhatom magam, mert a rokon jó fej, közel van, tudok neki segíteni. bár nagy dolgokat nem kell csinálni nálam. diagolni tudok, mondom inkább az akna hiány az, ami miatt sok mindennek nem tudnék neki kezdeni.
ki lehet fogni jó szakikat, csak sokuknál elszalad a ló és az ember csalódik.

szerk.: ha diagot akarsz venni, akkor olvasgasd az ide vonatkozó topic-okat és kérdésiedre lesz válasz.

YELLOW Elküldve: 2015-09-15 19:05 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
Pitykoo írta: Hali! Ma mentem a kocsival és amikor be akartam kapcsolni a tempomatot nem történt semmi...
Se a müszerfalon nem villant fel az ikon se a kocsi nem reagált a gombokra!
Mi lehet a baj, mit lehetne megnézni?!
Előre is köszönöm!


Hali! Ha valakinek ilyet csinálna a tempomat és rossz a légtőmegmérője akkor a légtömeg cseréje után meg fog javulni.
Ma kicseréltem és máris rendesen működik a tempomat.
Fura, hogy mi köze van egymáshoz, de működik...


végülis miért ne? ha rossz értéket küld, akkor több vagy kevesebb üzemanyagot ad, megváltozik az égés, sebesség. amit a tempomat próbál korrigálni.