Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-10-09 17:39 Kuplung__

hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:

leírtam, hogy miért. a kuplung munkahengeren eddig nem lett átengedve olaj. mármint annak a szelepén. szóval ott a régi van. én elmondom, amit nekem mondott az illető. ott nem annyira lényeges cserélni, mivel nincs olyan hőterhelésnek kitéve a foyladék, mint a féknél. de valahol már írtam, hogy a következőnél azon is átnyomatom majd, aztán lesz ami lesz. pár éve kérdeztem a szakit, nekem akkor azt mondta nem tudja, de az övé is olyan. vagy csak nem akarta megmondani, ezt nem tudom. de sokan ismeritek. szóval én elfogadtam. egyébként érdekes, mert hidegben nincs hangja. melegben jobban van.


YELLOW Mivel egy tartályban van (fékfolyadék tartálya) a kuplung folyadéka is, ezért a munkahengerből visszaáramlik a régi folyadék.(a főfékhengerből és a tengelykapcsoló munkahengeréből is áramlik vissza folyadék) Keveredik a régi folyadék az újjal. Na az volt a pénzkidobás, ha csak a féknél engedted le és cserélted újra a folyadékot.
Nem a hőterhelés miatt cserélünk fékfolyadékot, hanem azért, mert megköti a vizet (magas lesz a víztartalma, csökken a forráspontja) és felhevülve légbuborék képződik a rendszerben (levegőssé válik) valamint a magas víztartalom miatt oxidálódhat a féknyereg és a főfékhenger. (és nem kívülről)
Van műszer, amivel lehet a fékfolyadék víztartalmát mérni. Én a saját és mások biztonsága érdekében évente ellenőrzöm és kettő évente cserélem is. (ha jó, ha nem)


én ezt tudom jól, szándékosan nem fejtettem ki. de le írtam azt is miért nem babráltam a kuplungot eddig. mert olyan ember mondta, hogy felesleges bántani, és konkrétan a nyekergést sem mondta, mi lehet a bibi, akiben bíztam. mástól is olvastam iylet, meg macerás a cseréje, nem akartam megkockáztatni, hogy beesik a kuplung vagy valami.


Dehogy tudod. Ha ott a régi van, akkor az keveredik az újjal. Ez nem csere, esetleg frissítésnek lehet nevezni. Miért macerásabb? Hova esik be? Az autó alá? (remélem a pedálra gondoltál) A féktől nem félsz, hogy "beesik"? (szerintem az sokkal ijesztőbb ) A nyekergés valószínű mechanikai gond okozza. (valami szárazon súrlódik)


örülök neki, hogy ennyi időt fordítasz a kiemelésekre és egyéb stílus elemekre
de értem, és tudom. a nyekergést is leírtam, miért kinyomóra gondolok inkább. egyébként megszoktam nézni műszerrel a fékfolyadékot évente.

YELLOW Elküldve: 2014-10-09 17:36 Hátso lámpa

sutius írta: Üdv,
az szeretném kérdezni, hogy FL utáni teljes hátsó lámpa beszerelhető-e a FL előtti modellekbe?


beszerelhető, csak nem jól fog világítani.

YELLOW Elküldve: 2014-10-09 13:49 E46 karosszéria, lámpák, indexek

leroyclub írta: Vettem feher indexeket elore. A kerdes az hogy csak az a boszme nagy narancssarga izzo van amit az elso indexekbe lehet rakni? Nincs valami olyan mint az oldalso villogokba?


az odlalsóbanis narancs van gyárilag. keress rá arra, hogy króm index izzó, vagy chrome index izzó.

YELLOW Elküldve: 2014-10-09 07:12 Autóvásárlás

Prof írta:
Qtya írta: Sziasztok!

E46-os BMW vásárlása előtt állok. A kritériumok, hogy facelift utáni legyen, a futómű kiszakadása miatt, sedan, és 2.2 vagy 2.5 benzines, manuális váltóval. A keret 1.8 millió Ft. A kérdésem az lenne, hogy milyen típushibái vannak a kiszakadáson kívül ennek a típusnak? Megbízhatóságuk milyen? (Japán autót váltana).
Szóba jöhet még E39 is, de nem tudom annak a fenntartása nem lenne-e jóval költségesebb az E46-nál, illetve a keretbe belefér-e normális állapotú.


a FACELIFT esetében nincs futómű kiszakadási probléma.

Ezért az árért már lehet venni nagyon megbízható darabokat.


illetve a facelift utáni az már az E90. van FL előtti és FL-es (bár ha jól tudom az FL-ből is volt FL-es, de az nem olyna jelentősségű módosítás volt, ezért nem is nagyon mondják annak.

YELLOW Elküldve: 2014-10-09 07:06 Kuplung__

hancurozo írta:
YELLOW írta:

leírtam, hogy miért. a kuplung munkahengeren eddig nem lett átengedve olaj. mármint annak a szelepén. szóval ott a régi van. én elmondom, amit nekem mondott az illető. ott nem annyira lényeges cserélni, mivel nincs olyan hőterhelésnek kitéve a foyladék, mint a féknél. de valahol már írtam, hogy a következőnél azon is átnyomatom majd, aztán lesz ami lesz. pár éve kérdeztem a szakit, nekem akkor azt mondta nem tudja, de az övé is olyan. vagy csak nem akarta megmondani, ezt nem tudom. de sokan ismeritek. szóval én elfogadtam. egyébként érdekes, mert hidegben nincs hangja. melegben jobban van.


YELLOW Mivel egy tartályban van (fékfolyadék tartálya) a kuplung folyadéka is, ezért a munkahengerből visszaáramlik a régi folyadék.(a főfékhengerből és a tengelykapcsoló munkahengeréből is áramlik vissza folyadék) Keveredik a régi folyadék az újjal. Na az volt a pénzkidobás, ha csak a féknél engedted le és cserélted újra a folyadékot.
Nem a hőterhelés miatt cserélünk fékfolyadékot, hanem azért, mert megköti a vizet (magas lesz a víztartalma, csökken a forráspontja) és felhevülve légbuborék képződik a rendszerben (levegőssé válik) valamint a magas víztartalom miatt oxidálódhat a féknyereg és a főfékhenger. (és nem kívülről)
Van műszer, amivel lehet a fékfolyadék víztartalmát mérni. Én a saját és mások biztonsága érdekében évente ellenőrzöm és kettő évente cserélem is. (ha jó, ha nem)


én ezt tudom jól, szándékosan nem fejtettem ki. de le írtam azt is miért nem babráltam a kuplungot eddig. mert olyan ember mondta, hogy felesleges bántani, és konkrétan a nyekergést sem mondta, mi lehet a bibi, akiben bíztam. mástól is olvastam iylet, meg macerás a cseréje, nem akartam megkockáztatni, hogy beesik a kuplung vagy valami.

YELLOW Elküldve: 2014-10-08 15:43 Díszlécek

Totyasrac írta:
Tirko írta: Sziasztok

E46 sedan 320d- be keresek matt chrome belső díszlecet de csak a világítás kapcsoló feletti darabot! Schmiedmann oldalon láttam de én drágának tartom, ha valaki tud olyan darabot ami nem karcos es nincs felpuposodva kérem írjon privátban!

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv Gábor


Mid van cserében? Nekem szerintem ilyen van, de csak a világítás kapcsolónál meg a váltónál, nekem a fekete (szürke foltos, nem tudom a hivatalos színt) kellene cserében...


hogy-hogy mi van cserébe? neki csak a kis darab kell, gondolom megsérült és ahelyett kellene. amúgy milyen az a matt króm? szerintem nevezzük alunak. a sötét szürkét meg fegyverszürkének.
bontóban kell próbálkozni, de ott általában vagy szettben adják, vagy már ott sem szép. onkább le kell fújni az egészet valamire.

YELLOW Elküldve: 2014-10-08 11:50 riasztó?

bmw318ti írta: Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Gyári riasztót szeretnék az autóba (2003 E46 320d). A pollenszűrőt mikor cseréltem láttam hogy a sziréna csatlakozója ott lóg a helyén. Lehet hogy mindenhol megvan a kábelezés? Csak meg kell vennem az alkatrészeket berakni a helyére és működni fog?

Tud működni a riasztó a bohócos tükör és az ultrahangszenzor nélkül is? Természetesen így csak az ajtónyitásra reagálást várnám el tőle.

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.


szerintem a gyári riasztó a legrosszabb dolog. most nem azt mondom, akinek benne van, az vegye ki. de ha nincs benne miért azt raknád be? valószínű aki E46-ot akar lopni, az fel lesz készülve a gyárira. legalább baxunk már a tolvajjal. pl vehetsz egy bohócorros tükröt, amibe egy astabil multivibrátor villogtat egy LED-et, és közben meg valami teljesen más védelem van benne. az egy dolog, hogy marha csúnya az a bohócorr, legalábbis nekem.
persze ha gyárit szeretnél, akkor hajrá! de kell másik tetőkárpit is asszem, aminek van dobozka középen.

YELLOW Elküldve: 2014-10-08 09:54 Bentleye E46 szervíz kézikönyv, aki otthon szokott szerelni. Sokaknak nincs még meg.

gyurigyuri írta:
Methos írta:
Pitykoo írta: Itt is letudjátok egy darabig! Remélem tudtam segíteni!

http://www.mammutmail.com/hu/m...70125ca59b

http://www.mammutmail.com/hu/m...d8a42e5bd5


Hálás köszönet a doksikért. (próbálok ebből dolgozni)
320d 150 le verziójoz teljesen véletlenül nincs valami?


Üdv! Az engem is érdekelne! 320 dániel 150ló 2003.04



amúgy érdekes jah. a dízelt többet kell javítani, arról mégsem nagyon van semmi
amúgy ami olyan, az hasonlatos a benzineshez, most ne várj nagy részletességet, max máshol helyezkedik el egy-két szenzor, vagy alkatrész, de kinézet alapján beazonosítható.

YELLOW Elküldve: 2014-10-08 09:51 320d Motor

lela írta:
hancurozo írta:
lela írta:
hancurozo írta:
Tano írta:
lela írta: A következő a problémám a minap megálltam a kocsival és még járt a motor alapjáraton amikor kiszálltam. A motorból kopogó, csattogó hangra lettem figyelmes ami hullámzóan néha hangosodik néha teljesen elhalkul.Azóta mentem vele vagy 50km-ert, és csak melegen jön ki hangosan, és csak alapjáraton. A kocsi teljesítményében semmi változást nem vettem észre, semmilyen lámpa nem világít)!
Melegen ilyen hangos: https://www.youtube.com/watch?v=Lu91dwDp01Y
Hidegen ilyen: https://www.youtube.com/watch?v=sfBhn_P5Oaw
Hidegen is lehet hallani de halkabban kopog.
Ha valakinek esetleg van ötlete ne tartsa magában.
Igazából egyik napról a másikra jött ki.
A nyáron takarítottam ki a szívósort(nincs ledugózva, jó állapotban volt.) EGR-t, szűrők olaj stb.


Húha, ez elég durvának hangzik. Nekem valami forgó alkatrész egyenetlen járásának tűnik, én első körön az ékszíjtárcsa, szíjak és az érintett elemek felé indulnák el. De lehet valakinek lesz jobb ötlete ha már találkozott ilyennel.


Ezt élőben kellene hallani. Így hangszórón keresztül, lehet hidrotőke, de akár hajtókarcsapágy, vagy dugattyú csapszeg is. (ezek is csak feltételezések a meleg motorra alapozva, amikor az olajad már nem tud kellő távolságot tartani a már erősen megkopott 2 fém alkatrész között)


180ezer van az autóban ha tényleg ilyen baja(dugattyú csapszeg,hajtókarcsapágy) lenne akkor 100 hogy eladnám a bontóba, és soha többet nem lenne BMW-m.A km nem 100% de a belsejét és a külső állapotát figyelembe véve nem sokkal lehet benne több.
Hidrotőke meg ha jól tudom hidegen szokott kelepelni.
Ha beszívta volna a pillangószelepet akkor gondolom be sem indulna illetve nem menne.
Esetleg a a főtengely végén lévő ékszíjtárcsa gumiharangja van ki, akkor csinálhat ilyet? Bár gondolom az nem lenne összefüggésben a meleg vagy hideg motorral.



Évente max. 18e km kombival? A hidrotőke kerepelhet meleg motornál is.(cseréltem benzines e36-ban ilyen probléma miatt) És ha beszívta a "pillangót" attól még elindulhat, igaz kevesebb hengered fog működni.(attól függően, hogy mi károsodott) Akár lehet egy rossz porlasztócsúcs is. (ami nem megfelelő időben fecskendez be, bár nem sok köze lenne a meleg-hideg motorhoz) Vagy akár törött főtengely is. (akkor is jár a motor, sőt közlekedni is lehet vele, ha jó helyen törött el. pl. régi croma tdid-k) Nagyon sok minden adhat ilyen hangot. De hidd el, ez mind csak találgatás. Csak élőben lehet biztosat mondani rá. Vidd el szerelőhöz. (aki ért is hozzá)


Esetleg tudnátok mondani Debrecen környékén valakit aki vágja a BMW-t, és becsületesen dolgozik.
Nem szeretem vinni a cuccaimat sem autó sem semmilyen műszaki cikk sehová mert senkiben nem bízok meg.Sajnos előfordul hogy muszáj, mert valamihez nem értek, vagy egyszerűen segítségre van szükségem.Többször belefutottam már "szakik"-ba. Sok a rossz tapasztalatom ilyen téren, ezért mindent magam szoktam javítani, egyrészt olcsóbb másrészt amit én csinálok azt tudom hogy lett megcsinálva.Munkám kapcsán is gépeket javítok elsősorban elektromos szempontból, úgyhogy nem nagyon lehet megvezetni.
Múlt hónapban pl a BMW szak szervizben volt az autó visszahíváson és sikerült a légzsákot úgy kicserélni hogy a burkolatot nem rakták vissza normálisan, ezért újra meg kellett bontani.Sajnos elég precíz vagyok ilyen szempontból.


mintha én írtam volna sajnos már én sem bízom abban sem, akiben eddig bíztam.

YELLOW Elküldve: 2014-10-08 09:45 Autóvásárlás

ateszka86 írta:
YELLOW írta:
ateszka86 írta: sziasztok, cserére adtam a fejem, amiken gondolkozom a megbízhatóság miatt e46... azonbelül nektek mi lenne a véleményetek? 330i 330d vagy 330xd. sedan vagy coupe még nem tudom. minden info érdekel tapasztalat, pro kontra


ha a legkevesebb rizikót akarod, akkor 30i manuális váltó. a többi más dolog, minden E46-nál meglévő dolog. és érdemesebb FL-est választani.
bár szerény véleményem az, hogy ha a jelenlegi autóval nincs nagy bajod, akkor kár egy koránt sem biztos alapokon állóra lecserélni. ugye a tiédet ismered, amit meg veszel, kitudja. főleg, hogy korban azért már mind időseknek mondható. szóval minél később veszel meg egy autót használtan a rizikó annál nagyobb. én is cserélnék szívesen, de nem igazán van gondom a mostanival, csak a nagyobb motor és az újabb kasztni miatt lehet nem szeretnék több millát kidobni. de ez csak az én véleményem.


mindeképp nagyobb teljesítményűt szeretnék,dinamikusabbat. Hibátlan,semmi baja nincs, csak vágyom nagyobbra. Nincs tapasztalatom ezekkel kapcsban, h 30d vagy 30i szervíz


a 30i-vel annyi lesz, hogy eléggé sok olajat fog enni, főleg ha hajtva van. a 30d-nel meg a szokásos dolgok, mint minden dízelnél. oké, hogy dinamikusabb kell, de ha korábban 3-4 éve jobban ki lehett fogni megbízható, jó állapotú bömcit, azóta csak rizikósabb lett. én is agyaltam hidd el, még V8 E39-en is. de rájöttem, hogy nekem nem ér annyit a dinamikusság, hogy nagy valószínűséggel belenyúlok egy szarba. esetleg kintről lenne kicsivel több esélyem, de valószínű nagyobb futású lenne. tehát ha nagyobb motor kellene majd, akormindenképp fiatalabb is lesz az az autó. az E90/92 tetszik kívülről, belülről nem. az újabbra F32 (ha jól tudom) meg nem lenne lóvém sosem mármint amíg fiatal. E90-nél is hallani sok rosszat az új benyásokról, dízel kizárva, így mindig az van, hogy marad ez. kívül/belül szép, ahogy én hazsnálom dinamikusnak is mondható, ebebn az országban erősebb autóra amúgysem nagyon van szükség, főleg ilyen üzemanyagárak mellett.

YELLOW Elküldve: 2014-10-07 22:01 Kuplung__

Bitu79 írta: http://www.impee.co.uk/bmw_clutch_bleed.htm
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
szicsu írta:
dzsoki írta: Szép napot mindenkinek!
Van egy kis problémám a vassal, inkább remélem hogy kicsi!
Fura hangot hallat a kuplung pedál kinyomáskor-elengedéskor.
Érdekesen nyekereg.
Tapasztalt és tisztelt autóstársak!
Kell emiatt aggódnom?
Nem tűnik nagy hibának, de mégis zavar.
Köszönöm előre is a segítséget!

Az enyém is így csinál...Még nem néztem utána..


meg az enyém is ilyen azt mondta egy nagy szakértő, hogy az övé is ilyen, nem tudja. legalábbis akkor ezt mondta. én arra gondoltam, hogy eleht a kuplung munkahengerben a fékfolyadék, de nem mertem frissíteni, mert sokan mondták könnyű elbaxni, és rossz lehet utána a kuplung nyomása.


Akkor gondolom fékfolyadékot sem cseréltél még. (Vagy, nem rendesen cserélted, és keveredett a régi folyadék az újjal)


leírtam, hogy miért. a kuplung munkahengeren eddig nem lett átengedve olaj. mármint annak a szelepén. szóval ott a régi van. én elmondom, amit nekem mondott az illető. ott nem annyira lényeges cserélni, mivel nincs olyan hőterhelésnek kitéve a foyladék, mint a féknél. de valahol már írtam, hogy a következőnél azon is átnyomatom majd, aztán lesz ami lesz. pár éve kérdeztem a szakit, nekem akkor azt mondta nem tudja, de az övé is olyan. vagy csak nem akarta megmondani, ezt nem tudom. de sokan ismeritek. szóval én elfogadtam. egyébként érdekes, mert hidegben nincs hangja. melegben jobban van.


http://www.impee.co.uk/bmw_clutch_bleed.htm

Találtam egy linket,hogy kell kuplungfolyadékot cserélni.
Szerintem ne fossál tőle.Amúgy szerintem az enyémben is a régi folyadék lehet...de én sem hiszem h. túl nagy gond lenne belőle.


nem rég volt cserélve, maradt még fluid, szóval lehet átjáratom, és utána töltök. csak eddig amúgy semmi bajom a kuplunggal ezen a hangon kívül. sokan kinyomó csapágyat is mondták (keresztfater is, ő autószerelőnek tanult, de rég nem dolgozik már benne, csak magának), mivel száraz nyekergős hangja van. minden esetre a pedálos témát is megnézem, nem nagy munka.

YELLOW Elküldve: 2014-10-07 21:32 Kuplung__

hancurozo írta:
YELLOW írta:
szicsu írta:
dzsoki írta: Szép napot mindenkinek!
Van egy kis problémám a vassal, inkább remélem hogy kicsi!
Fura hangot hallat a kuplung pedál kinyomáskor-elengedéskor.
Érdekesen nyekereg.
Tapasztalt és tisztelt autóstársak!
Kell emiatt aggódnom?
Nem tűnik nagy hibának, de mégis zavar.
Köszönöm előre is a segítséget!

Az enyém is így csinál...Még nem néztem utána..


meg az enyém is ilyen azt mondta egy nagy szakértő, hogy az övé is ilyen, nem tudja. legalábbis akkor ezt mondta. én arra gondoltam, hogy eleht a kuplung munkahengerben a fékfolyadék, de nem mertem frissíteni, mert sokan mondták könnyű elbaxni, és rossz lehet utána a kuplung nyomása.


Akkor gondolom fékfolyadékot sem cseréltél még. (Vagy, nem rendesen cserélted, és keveredett a régi folyadék az újjal)


leírtam, hogy miért. a kuplung munkahengeren eddig nem lett átengedve olaj. mármint annak a szelepén. szóval ott a régi van. én elmondom, amit nekem mondott az illető. ott nem annyira lényeges cserélni, mivel nincs olyan hőterhelésnek kitéve a foyladék, mint a féknél. de valahol már írtam, hogy a következőnél azon is átnyomatom majd, aztán lesz ami lesz. pár éve kérdeztem a szakit, nekem akkor azt mondta nem tudja, de az övé is olyan. vagy csak nem akarta megmondani, ezt nem tudom. de sokan ismeritek. szóval én elfogadtam. egyébként érdekes, mert hidegben nincs hangja. melegben jobban van.

YELLOW Elküldve: 2014-10-07 19:20 Kuplung__

Bitu79 írta:
dzsoki írta:
YELLOW írta:
szicsu írta:
dzsoki írta: Szép napot mindenkinek!
Van egy kis problémám a vassal, inkább remélem hogy kicsi!
Fura hangot hallat a kuplung pedál kinyomáskor-elengedéskor.
Érdekesen nyekereg.
Tapasztalt és tisztelt autóstársak!
Kell emiatt aggódnom?
Nem tűnik nagy hibának, de mégis zavar.
Köszönöm előre is a segítséget!

Az enyém is így csinál...Még nem néztem utána..


meg az enyém is ilyen azt mondta egy nagy szakértő, hogy az övé is ilyen, nem tudja. legalábbis akkor ezt mondta. én arra gondoltam, hogy eleht a kuplung munkahengerben a fékfolyadék, de nem mertem frissíteni, mert sokan mondták könnyű elbaxni, és rossz lehet utána a kuplung nyomása.


Na akkor legalább nem vagyok egyedül!
Máris jobban vagyok!
Marad így, picit zavaró, de lehet vele együtt élni.
szép estét mindenkinek!!!!!!!!!




Kicsit késő válasz lesz.De valószínű a persely szar.
Itt van kitárgyalva a téma,plusz szerelési útmutató.

http://www.chitownm.com/forums...php?t=3694

Még annyit,hogy lehet szét se kel szedned semmit,csak a kormány alatti burkolatot kapd le,aztán fújd meg a pedál perselyt wd 40-el.Elég szar elérni,de megoldható.



ez szép és jó lenne, de zárt ajtónál kívülről is hallható...

YELLOW Elküldve: 2014-10-07 19:17 Szívócsonk-pillangószelep

Tano írta:
Tom_Sawyer írta: OK, köszi az imbuszos csavar megvan, de a dugózáshoz használtat milyen néven találom meg? Erre gondolok:
...


Ezt a fajtát "torx"-nak hívják.


végülis a nyílás mindegy. gyárilag próbálnak olyan csavarokat hazsnálni, hogy minél speciálisabb szerszám kelljen hozzá. viszont a torx-ba belemegy az imbusz kulcs, illetve a negatív torx-ra pedig a crowa fejek. nyilván minél nagyobb a felület, amin a kulcs ráfog, annál erősebben húzható meg a csavar és kisebb az "elnyalódás" esélye, de inkább a specialitásos kialakítás miatt van. sokan meglátják, és kétségbe esnek, ha nem láttak még olyan fejű csavart

YELLOW Elküldve: 2014-10-07 19:13 Autóvásárlás

ateszka86 írta: sziasztok, cserére adtam a fejem, amiken gondolkozom a megbízhatóság miatt e46... azonbelül nektek mi lenne a véleményetek? 330i 330d vagy 330xd. sedan vagy coupe még nem tudom. minden info érdekel tapasztalat, pro kontra


ha a legkevesebb rizikót akarod, akkor 30i manuális váltó. a többi más dolog, minden E46-nál meglévő dolog. és érdemesebb FL-est választani.
bár szerény véleményem az, hogy ha a jelenlegi autóval nincs nagy bajod, akkor kár egy koránt sem biztos alapokon állóra lecserélni. ugye a tiédet ismered, amit meg veszel, kitudja. főleg, hogy korban azért már mind időseknek mondható. szóval minél később veszel meg egy autót használtan a rizikó annál nagyobb. én is cserélnék szívesen, de nem igazán van gondom a mostanival, csak a nagyobb motor és az újabb kasztni miatt lehet nem szeretnék több millát kidobni. de ez csak az én véleményem.