Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-04-18 09:38 Autóvásárlás

vargadre írta: Gyors kérdéssel zavarnálak titeket!

A 330D E46 (135 Kw) mik a fenntartási költségei? Csak a biztosítás, teljesítmény adó és nem is tudom, hogy van-e luxusadó, tehát maga az ami alapból sújtja az autót pedig nem is gurultál vele 1 métert sem.

Köszönöm a válaszotokat előre is!


vannak a neten erre programok, amik kiszámolják... teljesítményadónál számít az autó kora is. ugyanúgy neten tudsz kalkuláltani biztosítási díjat is.

YELLOW Elküldve: 2014-04-18 08:12 Felni javítás, hol érdemes, mik a tapasztalatok?

attig írta:
attig írta: Sziasztok!

Felni görgőzésről lenne pár kérdésem.

A sztori röviden annyi, hogy vettem netről egy garnitúra gyári Style 68-as felnit nyári gumival és felszerelés után kicsit rázott az autó nagyobb sebességnél, illetve húz balra az autó.
Felénk sajnos nincsenek jól felszerelt gumis/felnis műhelyek, ezért csak egy "mezei" gumishoz tudtam elvinni. Azt mondta, hogy a balra húzás az gumi hiba, mivel az előző felni szettel semmi gond nem volt, tehát nem lehet futómű. Ez gumi csere lesz, ezt megoldom.
Viszont a bal első felnire nagyon sok súlyt kellett raknia és a centír gépen, ahogy forgott a kerék, azt mondta, hogy furán néz ki a felni pereme és egy görgőzés nem ártana.

Nos itt jönnek a kérdéseim: milyen esetekben kell görgőzni a felnit? Ez bántja-e a felni fényezését?(mivel frissen volt fényezve a felni) A görgőzéssel teljesen "megjavul" a felni vagy csak tüneti kezelés és hamarosan mehet a kukába a felni?

Válaszokat előre is köszönöm!



Ma melóhelyen mondtak még egy variációt, kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy van-e benne valami. Gumival együtt rakják fel a centír gépre, de mivel ratyi az a gumi (pl viszi a kocsit balra), lehet, hogy befolyásolja a mérést is és a rossz gumi miatt mér rossz értéket a gép és a felninek igazából nincs is nagy baja?


persze előfordulhat. sőt.
nekem amin van vagy 95g súly, az volt 115 is, csak úgy forgatták a gumit. ha akkor jobban képben vagyok a dolgokkal, akkor mondom, hogy cseréljék ki a gumit. mondjuk menet közben semmi probléma nincs az autóval, nem ráz, nem húz, fékezésnél sem, így mindegy is, kicsivel több súly van rajta oszt annyi. de valóban a gumi okozhatja, éppen ezért KELL gumicserénél mindig centrírozni. ezért érdemes a téli és nyári szettet külön felnin tárolni, mert évi 2x-eri gumiváltás azon kívül, hogy a guminak sem tesz jót, állandóan centrírozni kell, ami sok pénz. 2-3 év alatt kijön abból az összegből egy szett felni.

YELLOW Elküldve: 2014-04-18 08:08 Melegen nem indul!

Firebird írta: Üdv.Nekem dettó ugyanezt csinálja hogy melegen nem indul,Diesel(93-as 525tds)... Ha nem tudjuk számítógépre tenni akkor a csekkolás ami ki ír számokat azok hibakódok és lehet vahaogy értelmezni a számokat? JA és segítsetek mert új vagyok még hogy mutatta a volt tulaj hogy kell csekkolni de el felejtettem,valaki le írná nekem? Köszi!



a melegen nem indulás a Te esetedben adagoló probléma. az esetek 90%-ban az szokott lenni.

YELLOW Elküldve: 2014-04-18 08:07 Fóliázás

Sparta írta:
YELLOW írta:
Sparta írta: Én most nézegettem hogy tetetek szélvédőre sötétítő csíkot. ebe is beleköt a rendőr?
Mi a baj a skyfol féle fóliával?


lehet csíkban, de csak annyira, amennyire a napellenző lenyílik.
én nem tudom mi van a skyfol-lal...


Igen erről én is hallottam,hogy ha függőlegesre lehajtod addig lehet,de a rendőr meg felnyomja a szélvédőig,és akkor aztán mindenkifizet...


csak lécci alulra írjál már. nekem is anno nehéz volt megszokni...

YELLOW Elküldve: 2014-04-17 20:20 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2014-04-17 19:36 Fóliázás

Sparta írta: Én most nézegettem hogy tetetek szélvédőre sötétítő csíkot. ebe is beleköt a rendőr?
Mi a baj a skyfol féle fóliával?


lehet csíkban, de csak annyira, amennyire a napellenző lenyílik.
én nem tudom mi van a skyfol-lal...

YELLOW Elküldve: 2014-04-17 17:29 alufelni

SpeXXX írta: Köszönöm a válaszokat. Azt tudtam, hogy mit jelent a replika, a kérdés inkább arra irányult, hogy ez minőségben is rosszabb, mint a gyári? Mert számos példa van más termékek esetében arra, hogy a másolat és az eredeti ugyanaz a minőség, viszont jelentős áreltérés van, illetve van ennek a fordítottja is, amikor a másolat tényleg sokkal rosszabb, de sokkal olcsóbb is....


változó. replica és replica között is van különbség. általában az olasz replicák nem olyna jók, meg amikben made in PRC felirat van, azaz kína. vannak jó minőségű, és kevésbbé jó minőségű replikák. igazából ha olyan xarok lennének, nem venné senki, meg nem tudnák eladni.
annyi, hogy pl más az anyagösszetétel, mint a gyárinál, emiatt lehet nehezebb vagy épp könnyebb. kisebb teherbírású, ekkor képes tojássá válni, meg törni. ha nekem is havi 400ezres fizom lenne, én is verném itt a mellem, hogy csak a gyári, mert a többi xar, de nincs annyi fizum, és ha nekik sem lenne, akkor ők is megvennék az olcsóbb replikát.
én szerintem ne fossá tőle, ha használtan veszel, akkor mindenképp jól át kell nézetni, egy értelmes gumissal.

YELLOW Elküldve: 2014-04-17 17:13 alufelni

MattM325 írta:
SpeXXX írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. E91-esre szeretnék venni M5-ös alufelniket. Ahogy keresgéltem találtam nagyok sok kereskedést, ahol replica felniket árulnak.
A kérdésem az lenne, hogy van arról tapasztalatotok, hogy ezek megbízható felnik-e, vagy csak valami utángyártott, rossz minőségű koppintás?

Előre is köszönöm!


Mivel replika, ezért utángyártott. Legtöbb esetben évente görgőzés, főleg ha nagyobb átmérő


ez hülyeség. miért lenne ez törvényszerű?
enyém is replica, legalábbis BMW cikkszám nincs benne, meg jel. így vettem az autót ezzel a felnivel, és sosem volt nálam a bő 7 év alatt görgőzve, pedig egy párszor megkínáltam már kátyúval. ha tehetem kikerülöm, de puffant már. se a guminak, se a felninek semmi baja. vagy 4 éve ugyanazok a súlyok vannak rajta, nem ráz, nem húz, semmi. az egyik felnimen van vagy 90g, de az az előző guminál nem volt, szóval a gumival van valami, de nem érezni semmit. felénk sem rózsásak az utak mégha évi szinten csak 5ezret is megy a nyárin.
amelyik replicát évente görgőzni kell, azt jobb eladni, de inkább meg sem venni, de hát előre nem tudhatja az ember.
jó lehet azt is mondani, hogy a 17-es nem számít nagy felninek.

YELLOW Elküldve: 2014-04-17 13:20 Felni javítás, hol érdemes, mik a tapasztalatok?

attig írta:
Még egy fontos kérdésem lenne. Milyen hibát javitanak görgözéssel? A folyamat után akár le is lehet venni a súlyokat a felniről?


pl a tojás jelenséget.
igen előfordulhat, hogy kevesebb súly kell majd rá. nullásra nem fogják kihozni.

YELLOW Elküldve: 2014-04-17 11:55 Felni javítás, hol érdemes, mik a tapasztalatok?

laleeboy írta:
attig írta: Sziasztok!

Felni görgőzésről lenne pár kérdésem.

A sztori röviden annyi, hogy vettem netről egy garnitúra gyári Style 68-as felnit nyári gumival és felszerelés után kicsit rázott az autó nagyobb sebességnél, illetve húz balra az autó.
Felénk sajnos nincsenek jól felszerelt gumis/felnis műhelyek, ezért csak egy "mezei" gumishoz tudtam elvinni. Azt mondta, hogy a balra húzás az gumi hiba, mivel az előző felni szettel semmi gond nem volt, tehát nem lehet futómű. Ez gumi csere lesz, ezt megoldom.
Viszont a bal első felnire nagyon sok súlyt kellett raknia és a centír gépen, ahogy forgott a kerék, azt mondta, hogy furán néz ki a felni pereme és egy görgőzés nem ártana.

Nos itt jönnek a kérdéseim: milyen esetekben kell görgőzni a felnit? Ez bántja-e a felni fényezését?(mivel frissen volt fényezve a felni) A görgőzéssel teljesen "megjavul" a felni vagy csak tüneti kezelés és hamarosan mehet a kukába a felni?

Válaszokat előre is köszönöm!


Nekem is kellett görgőztetni az egyiket porfestés után mert a hőtől lett benne egy kicsi ,a görgőzéstől semmi baja nem lesz.

Az hogy "furán néz ki" a kerék az meg attól van hogy nem új a kerék és még ha vigyáztak is rá előtted akkor is kaphatott már az élettől.

Ha meg görgőzik attól még nem megy tönkre , ugyanaddig bírja mint a "szűz" társai



én kb egy hónapja néztem vidiket görgőzésről, hogy miylen felniket dolgoztak meg, hát... én fel nem raktam volna utána. eleve nem értem valakinek egy olyan szarrá ment felnit, hogy volt képes elvinni görgőztetni.
azért rossz nézni ahogy mozog a felni. jó eze gy durva eset, ebből szerintem sosem lesz kerék


YouTube videó

YELLOW Elküldve: 2014-04-17 09:06 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2014-04-17 09:03 Fóliázás

laleeboy írta:
YELLOW írta:
kundof1 írta: Ha rakatni szeretnél ujra foliát a kocsira, akkor csakis LLumart rakassál, az a legjobb! Nekem másik automon, Skyfol van de nekem nem nyerte el a tetszésemet, azért a Bmw-re csakis LLumar lesz!
Szerintem fogok olyant találni, aki 50-esre ad bizonylatot, pár éve volt akit tudtam, h ott Pesten ad rá, csak már nem tudom, h ki volt az, de ha nemlesz akkor nem is lesz elöl folia!


jah persze adtak sokan, mert az neki több bevétel, meg pár éve volt, csak épp műszakin nem megy át, meg ha olyan rendőrrel találod magad szembe, vagy épp KPM. lehúzhatod műszakin az ablakot, majd ráállnak arra is, hogy arról is kell fényképp felhúzott ablakokkal. hidd el rosszabb lesz leszedni, mint felrakni. nekem 2007-ben levetették műszakin előlről, pedig nem is volt sötét, és az 7 éve volt. persze van aki vígan járkál, full sötéttel.



A papírral kitörölheted...

Nálunk a rendőröknek van gépük amivel átvilágítják az ablakot aztán már veszi is le a rendszámot ha nem megfelelő.

Az egyik kollégám járt így tavaly új műszaki + bírság + fólia is ment a levesbe, hát mit mondjak nem volt őszinte a mosolya


aki szedett már le fóliát az tudja milyen, főleg amikor a rosszabb minőség cafatokba jön le. nekem ebből szerencsém volt, mert két fél részletben lejött, na de a ragasztó, már nem is tudom nitro vagy észter hígítóval kellett maszatolni. nem egy leányálom. közben meg jön a vizsgabiztos én meg kaparom a dzsuvát.
egyébként azt a műszert Lux mérőnek hívják. nekem is nézték azzal műszakin, mondták is hogy nem vészes, meg látszik minőségi fólia, de ők sem akarnak ráfázni. engem meg egy g_ci azért küldött oda, mert ott majd nem lesz gond. ja meg a f@szom c_gány gyerek az agyon fekete fóliás vagonerjével... azon húzták fel magukat. azt hiszi ha lesötétíti, akkor nem látják, hogy c_gány?
nyílván van akinek szerencséje van, mert ismerős rendőr, stb, vagy tudják mafia de már a rendőröket is cserélik városok között, pont emiatt.

YELLOW Elküldve: 2014-04-17 08:15 Fóliázás

kundof1 írta: Ha rakatni szeretnél ujra foliát a kocsira, akkor csakis LLumart rakassál, az a legjobb! Nekem másik automon, Skyfol van de nekem nem nyerte el a tetszésemet, azért a Bmw-re csakis LLumar lesz!
Szerintem fogok olyant találni, aki 50-esre ad bizonylatot, pár éve volt akit tudtam, h ott Pesten ad rá, csak már nem tudom, h ki volt az, de ha nemlesz akkor nem is lesz elöl folia!


jah persze adtak sokan, mert az neki több bevétel, meg pár éve volt, csak épp műszakin nem megy át, meg ha olyan rendőrrel találod magad szembe, vagy épp KPM. lehúzhatod műszakin az ablakot, majd ráállnak arra is, hogy arról is kell fényképp felhúzott ablakokkal. hidd el rosszabb lesz leszedni, mint felrakni. nekem 2007-ben levetették műszakin előlről, pedig nem is volt sötét, és az 7 éve volt. persze van aki vígan járkál, full sötéttel.

YELLOW Elküldve: 2014-04-17 08:12 Centrálzár vezérlő, grundmodul

zoli900 írta: Szevasztok!
Vissza olvastam az előző oldalakat és ott volt egy link az soselektronic.com oldalra,éppen a 2db relé megrendelésénél láttam meg,hogy ez egy másik relé,mint ami eredetileg belevaló.
Szerintetek jó bele ez is?


Üdv: Domi



igen jó

YELLOW Elküldve: 2014-04-16 22:06 Autóvásárlás

BMW_Noob83 írta: Hát azért az tényleg ismert, hogy a benzines többet fogyaszt, mint a dízel, a nagy köbcenti többet, mint a kicsi (kivéve a downsizeingos vackokat, amit szénné kell pörgetni, hogy egyáltalán elinduljon), és az automata, mint a kézi. Szóval ha összeadjuk, hogy nagy+benzines+automata, akkor tényleg kijön, hogy kell hozzá egy tartálykocsi, vagy egy olajfinomító.
De azért 3000 köbcenti egy nem túl nehéz kasztnival talán nem olyan veszélyes. Azt mondják 13-15 liter városban. Bár már az is jóval több, mint amit szívesen fogadnék. Szóval jogos.
Szerk: csak eleinte arra gondoltam, hogy valami nyomaték problémára akarsz utalni, pl hogy az automaták nem bírják az erősebb motorokat, vagy ilyesmi.


félre értés ne essék, nem beszéllek le semmiről, azt veszel, amit akarsz, ha tellik.
csak próbállak rávezetni a dolgokra. ugye használt autó esetén, pedig a több dolog, mégtöbb hiba forrása lehet. na meg utána ne emiatt utáld meg a márkát.

szerk.: amúgy anubisz kollégának asszem pont ilyen 30xi gépe van, ő tudna mesélni, költött már rá sokat ő is. bár most nagyon el van tűnve. hirtelen azt hittem az ő autója az eladó...