Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-04-13 22:15 Féktárcsa és fékbetét

laszlo0918 írta:
YELLOW írta:
laszlo0918 írta: Heló srácok. Érdeklődnék hogy hol és mennyiért lehet beszerezni originál bmw-és első féktárcsákat.Köszi a válaszokat


mivel nem elég konkrét a kérdés, így azt mondom, hogy BMW szervízben, az árat meg ott megmondják


Erre én is gondoltam .Azt hittem van valami más forrás is ahonnét be lehet szerezni esetleg féláron


akkor úgy kell kérdezni.

YELLOW Elküldve: 2014-04-13 20:00 Autóvásárlás

Janthomas írta:
attig írta:
Janthomas írta: Sziasztok!
Remélhetőleg heteken belül én is BMW e46 tulajdonos leszek, már elég régóta nézegetem a hirdetéseket, olvasgattam sokat a témában (itt a fórumos hozzászólásokat is). Nemrég egy szép acélszürke példányt adtak el előttem pár órával (kipróbálás után) nagy sajnálatomra, ezért most kereshetek egy másikat. A kérdésem a következő volna: ti mennyit adnátok egy szép, de fapados, kései (2004-es), benzines e46-ért? Túlzónak érzem kicsit 1,8-2 millió közeli árakat ezekért a modellekért tekintettel az extrák hiányára. A magyar piacon egyébként azt vettem észre, hogy benzinesben elég sok ilyen van. Forduljak inkább a németek felé? A vételáron felül mennyivel kalkuláljak (papírozás, benzinköltség, stb...)? 3-400.000 Ft?
Köszönöm előre is a válaszokat, remélhetőleg nemsokára én is megkaparintom a BMW-m


Szia!

Én tavaly nyáron voltam ebben a helyzetben. Nagyok sokat keresgéltem, de én is irreálisan magasnak tartottam az árakat az állapotokhoz képest. Sőt az autók 80%a zsákbamacska, a maradék ami tényleg olyan állapotban van, ahogy feltüntetik. Nekem a behozatalban egy fórum társ, m_attila segített, nagyon korrekt volt. Az autó ára 1,2m volt kb, 1,6-ból meg volt oldva minden úgy, hogy egy lépést nem kellett tennem. Szerintem ilyen állapotút itthon 1,7 körül kaptam volna meg.


Ez a nagy dilemmám nekem is, mert kint azért jobban extrázzák a BMW-ket. Amúgy azt nem írtam, de itt a hirdetés szerinti szervizkönyvvel igazolt, a képekről szépnek tűnő 100-130.000 km-t futott magyar autókra gondoltam az előző hozzászólásomban. Itt vannak a linkek:
1. http://www.hasznaltauto.hu/aut...km-7639402
2. http://www.hasznaltauto.hu/aut...6i-7824035
Rájuk gondoltam.


úgy extrázzák az autókat, ahogy megrendelték. kint nagyon sok nyugger vett újonnan E46-ot, és nekik nem kellett a sok-sok extra. nem azért mert nem lett volna pénz rá, csak nem igényelték, az egyszerű ekzelés, minél kevesebb technika volt a lényeg.
az elsőt mindenképp kerülném, mert N40-es motorkód, sok baj van vele. a második N46-os, amire szintén mondják, bár sokkal jobb mint az N40. az N40 ráadásul 1.6-os, hiába azonos a lóerő, a nyomaték kevesebb, és nem igazán megy úgy. sőt most néztem a képeket, a második is N40-es motor és 1.6-os tehát az 1796cm3 rosszul van feltüntetve, vagy a kép nem az adott autóról van. szóval gyanus.

szerk.: a második mivel 2004-es nem N40-es lesz, hanem N45 vagy N43. az a baj ezt már csak a motorszámból lehetne kideríteni. de akkor is 1.6-os.

szerk.: N45-ös lesz a második és 1.6-os. na jó az első is N45. mindenképp jobb mint az N40-es korábbi verzió. talán érdemes megnézni őket.

YELLOW Elküldve: 2014-04-13 19:33 alufelni

attig írta:
Ezért is írtam ide, mert tényleg nem vagyok otthon ezekben. Csak kb tudom elképzelni is, hogy melyik hogy nézne ki. Természetesen nekem se tetszene a traktor téma... Csak hát minden oldalon azt a táblázatot találom meg, amelyik 7,5esre 235/45öt, 8,5esre 345/45 írja. Bár ott valami széria alapján vannak csoportosítva, amit szintén nem vágok, hogy micsoda


7,5"-ra 225-től nagyobbat nem raknék, mert ballonos kinézete lenne. a 345-öt elírtad gondolom de 8,5-re 255 széles az ajánlott max.
én mikor megvettem, nekem körbe 225 volt a 8"-on. már jó pár éve megfogadtam, ha bármilyen autóm lesz (persze aik akkor tetszettek), akkor 225-től keskenyebb gumi nem kell, nagyobb meg minek. viszont nekem az RWD-s autóknál alap, hogy hátul szélesebb legyen, ezért ment hátra a 245. én direkt így vettem, vadi új gumikat, nem azért mert ez volt itthon. nekem tetszik így. de amúgy 3 literes motor alá sem raknék szélesebbet max hátra a 255, mert a 225-nek az a váltója hivatalosan. a legközelebb áll hozzá.
viszont, mindennapi ahzsnálatos autóra, nem tennék feszített gumit, sokan 9,5"-ra 215-ös gumit tesznek, de számomra az instabil és a gumi nem rendeltetés szerű használata, nem arra tervezték.

YELLOW Elküldve: 2014-04-13 19:23 Féktárcsa és fékbetét

laszlo0918 írta: Heló srácok. Érdeklődnék hogy hol és mennyiért lehet beszerezni originál bmw-és első féktárcsákat.Köszi a válaszokat


mivel nem elég konkrét a kérdés, így azt mondom, hogy BMW szervízben, az árat meg ott megmondják

YELLOW Elküldve: 2014-04-13 16:26 alufelni

hanzi320 írta: Hello.

8" széles felnire,hátra 245/40r18 gumi? elöl 225/40r18-van.
Elfér hátul?

Köszi ha valaki segít!


ET száma a felninek?
nekem is 8"-on 245 széles van, nem feszül rajta, pont egyenesen áll a gumi oldalfala, de ez márkától is függ, mert mint láthattuk, ugyanolyan méret számilag, fizikálisan meg változó.

YELLOW Elküldve: 2014-04-13 14:30 alufelni

attig írta:
YELLOW írta:
attig írta: Sziasztok!

Na akkor én is feltenném a gumis kérdést

Adott egy Style 68-as (gyárilag két szélességű) alufelni garnitúra:
Első felnik 7,5x17, 215/45 r17-es gumikkal,
Hátsók 8,5x17, 225/45 r17-es gumikkal.

Valószínű, hogy az első kettő cserés lesz, mivel balra húz az autó...

Mekkora gumikat javasolnátok előre, illetve hátra?

Köszi


ez így nem váltóméret, ahogy fent volt...

én ezt tenném fel: 215/45 elől, 245/40 hátul vagy 235/40 hátul


Tehát az elsőkön maradhat a méret, csak jobbakat kell vennem. És az mekkora para, ha hátul még maradna egy darabig a 225ös gumi? Okozhat valami kárt az autóban?


éppen még nem para, nem okoz gondot, de nem hivatalos váltóméret. csak még benne van a határban. kicsit nagyobb a hátsó kerék, de talán nem lesz oylan feltűnő.

YELLOW Elküldve: 2014-04-13 13:25 alufelni

attig írta: Sziasztok!

Na akkor én is feltenném a gumis kérdést

Adott egy Style 68-as (gyárilag két szélességű) alufelni garnitúra:
Első felnik 7,5x17, 215/45 r17-es gumikkal,
Hátsók 8,5x17, 225/45 r17-es gumikkal.

Valószínű, hogy az első kettő cserés lesz, mivel balra húz az autó...

Mekkora gumikat javasolnátok előre, illetve hátra?

Köszi


ez így nem váltóméret, ahogy fent volt...

én ezt tenném fel: 215/45 elől, 245/40 hátul vagy 235/40 hátul

YELLOW Elküldve: 2014-04-13 11:38 alufelni

csaki91 írta:
compact írta:
csaki91 írta: Sziasztok!
Gyári 17es (e46) felnire felmegy a 215/45ös gumi? (Elölre)
És ha igen akkor hátulra milyen gumiméretet ajánlotok?
Előre is köszi


225/45r17 a gyári méret és ha nem eltérő szélességű a felni akkor mind a négy kerékre ugyan olyan gumi kellene.



Azt tudom hogy ez lenne a gyári de eddig kb. Mindenhol azt láttam hogy eltérő a nyárigumi mérete elől és hátul
Na de szoval vázolom a helyzetet
Van 2 zsír uj 215/45ös gumim és sajnálnám kidobni inkább feltenném előlre csak nem tudom hogy jó-e lenne rá és ha igen akkor milyen gumi menjen hátra?


ebben az esetben 235/40 menjen hátra, vagy ugyanakkora. a felni szélességétől függ. ha egyforma elől hátul, akkor is mehet mindkét méret, mondjuk ha 8" szélesek a felnik.

YELLOW Elküldve: 2014-04-13 07:27 BMW kulcsok

Joey69 írta:
YELLOW írta:
Joey69 írta:
Köszönöm mindenkinek a remek hozzászólásokat. A neten találtam tanító videot, de nálam nem működik, nem tanul a kulcs. Valakinek megvan a tökéletes recept?
A filmben az volt, hogy 1. kulcs bedug, 1-es állásig 5x elforgat, kivesz 2. lock gomb hosszan megnyom 1x 3. nyitó gomb megnyom 3x és működik. Na, ez így nekem nem hozott eredményt.


vazze egy picit kéne vissza olvasni. használd az oldalon lévő keresőt.
de csak egyszer kell gyújtásra adni, kivenni a kulcsot, a nyitás gombot kell hosszan nyomva tartanai, ls közben a zárás gombot 3x röviden megnyomni, aztán nyit/zár magának, és elő kell venni a tartalék kulcsot, amit már nem kell gyijtáskapcsolóba tenni, csak nyomni hosszan a nyitást, majd 3x a zárás gombot. a két kulcsot egymás után érdemes 10 sec-en belül betanítani.


kipróbáltam, nem sikerült
akkor elemcsere, gondolom


látom te sem vagy képben. a tiédben nem kell elemet cserélni. ha jársz az autóval, akkor feltöltődik. ha nem, akkor a kulcsban lehet valami gond, elpatatnt egy forrasztás vagy ilyesmi. vagy csak nem jól tanítod be.

így kell:

E46 kulcs betanítás:

kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust --->>> majd elõvesz másik kulcs -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust

YELLOW Elküldve: 2014-04-12 13:16 BMW kulcsok

Joey69 írta:
Köszönöm mindenkinek a remek hozzászólásokat. A neten találtam tanító videot, de nálam nem működik, nem tanul a kulcs. Valakinek megvan a tökéletes recept?
A filmben az volt, hogy 1. kulcs bedug, 1-es állásig 5x elforgat, kivesz 2. lock gomb hosszan megnyom 1x 3. nyitó gomb megnyom 3x és működik. Na, ez így nekem nem hozott eredményt.


vazze egy picit kéne vissza olvasni. használd az oldalon lévő keresőt.
de csak egyszer kell gyújtásra adni, kivenni a kulcsot, a nyitás gombot kell hosszan nyomva tartanai, ls közben a zárás gombot 3x röviden megnyomni, aztán nyit/zár magának, és elő kell venni a tartalék kulcsot, amit már nem kell gyijtáskapcsolóba tenni, csak nyomni hosszan a nyitást, majd 3x a zárás gombot. a két kulcsot egymás után érdemes 10 sec-en belül betanítani.

YELLOW Elküldve: 2014-04-12 13:09 Gumi

compact írta:
YELLOW írta:
compact írta:
leroyclub írta: Na egyenlőre nem cseréltem le mert még görgőzni kell 3 felnit. Hátul 255/35 R18 van, elől pedig 235/40 R18. Az első kettő különböző mértékben van elkopva. Kb 3-4 mm különbség van. Ez jelenthet problémát?



Én biztos nem raknék fel olyan gumit és ha van keréknyomás ellenőrző az autódban akkor az tuti állandóan jelezni fog akkora átmérőkülönbségnél.



szerintem nem jelezne, nem olyan nagy különbség ebből a szempontból. ha jól rémlik talán 2,5% van megadva, annyi eltérés lehet, amit a rendszer kezelni tud. azaz egy 100mm-es átmérő esetén 2,5mm. akkor egy 60 centis kerék átmérőnél, már 15mm, amibe benne van.
én csupán a más tapadási dolgok miatt nem tenném fel, másképp vezeti el a vizet a kopott gumi.



Nekem utóljára a téli keréknél jelzett be amikor az egyik kerékben 1.6 bar volt, nem hinném, hogy annyira belapult a 225/45r17, mégis bejelzett.
Igazából mindegy a lényeg, hogy szerintem nagyon nem ajánlatos semmilyen kopott gumit használni, főleg nem olyat ami össze-vissza van kopva.



ez kb olyan, hogy nem véletlen van az, hogy adott tengelyen csak ugyanolyan mintájú gumi lehet. ha az egyik jóval kopottabb, az ugyanaz az eset, mintha kér más mintájút tennél fel. az autó kiszámíthatatlan lesz. főleg nagyobb tempónál, vagy megváltozott időjárási körülmények között.

YELLOW Elküldve: 2014-04-12 07:39 BMW kulcsok

rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
leroyclub írta:
Joey69 írta: Hello, Mindenki,
nemrég vásároltam E46-ot, amihez 2 db kulcsot adtak, de egyik sem működik távolból.
Láttam, hogy nem nyitható a kulcs elemcseréhez, és akárhogyan tuszakoltam minden irányban, nem adta meg magát. Felejtsem el a távirányítást? Egyéb jó ötlet?
Köszi
J


Nekem is ugyanez volt a problémám. Ráadásul mind2 kulcsot szétbarmolták. Elmentem egy kulcsoshoz, a 17.kerben és ő mondta hogy ezekben aksi van ami akkor töltődik mikor a gyujtásban van a kulcs és nem kell cserélni benne elemet, csak előfordul hogy elfelejti a kocsi a kulcsot. Kb 1 perc alatt rátanította a kulcsokat az autóra. Kértem egy új kulcsot + mind2ben aksi cserét, ha már egyszer szét volt szedve, és így fizettem 14ezret. Lehet hogy soknak hangzik, de nekem ennyit simán megért. Elég gáz ha egy ilyen autónál kulcsal kell nyitogatni a zárat...


E46 kulcsát szét lehet szedni és elemet is lehet benne cserélni?
Úgy tudtam hogy ez roncsolás nélkül nem szedhető szét szépen,és hogy nem lehet benne elemet cserélni...
Meg hogy az új kulcs minimum 20-30 ezer(programozva) és elég körülményes a beszerzése.(szervízben 50-60 felprogramozva.)


a régiek szétszedhetőek, és elemesek.

Ja hogy ez Face előtti?
Nem derült ki a beírásból..



ott van az autó adataiban, hogy 2003, tehát FL. meg ő sem írta, hoyg szétszedték a kulcsot, pont azt írta akksis és nem kell cserélni.

Nem kötekedésből de ha FL-es akkor miért mondtad "régi-nek"?
Ebből gondoltam hogy FL előtti,az adatlapját nem néztem meg valóban..



szerintem ébredj fel először.
te kérdezted, hogy szét lehet szedni a kulcsot? meg írod, hogy roncsolás nélkül nem lehet szétszedni, meg akksis. mikor a srác qrvára nem írta ezt, hanem kb ugyanazt írta le, mint amit kiokoskodtál itt. nem is értettem minek írtál? erre írtam, hogy a régi szétszedhetős, meg elemes. természetesen az FL előttire gondoltam.
szerintem te kavarodtál bele egy picit... olvasd el mégegyszer, a komplett beszélgetést.

YELLOW Elküldve: 2014-04-12 07:18 BMW kulcsok

rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
leroyclub írta:
Joey69 írta: Hello, Mindenki,
nemrég vásároltam E46-ot, amihez 2 db kulcsot adtak, de egyik sem működik távolból.
Láttam, hogy nem nyitható a kulcs elemcseréhez, és akárhogyan tuszakoltam minden irányban, nem adta meg magát. Felejtsem el a távirányítást? Egyéb jó ötlet?
Köszi
J


Nekem is ugyanez volt a problémám. Ráadásul mind2 kulcsot szétbarmolták. Elmentem egy kulcsoshoz, a 17.kerben és ő mondta hogy ezekben aksi van ami akkor töltődik mikor a gyujtásban van a kulcs és nem kell cserélni benne elemet, csak előfordul hogy elfelejti a kocsi a kulcsot. Kb 1 perc alatt rátanította a kulcsokat az autóra. Kértem egy új kulcsot + mind2ben aksi cserét, ha már egyszer szét volt szedve, és így fizettem 14ezret. Lehet hogy soknak hangzik, de nekem ennyit simán megért. Elég gáz ha egy ilyen autónál kulcsal kell nyitogatni a zárat...


E46 kulcsát szét lehet szedni és elemet is lehet benne cserélni?
Úgy tudtam hogy ez roncsolás nélkül nem szedhető szét szépen,és hogy nem lehet benne elemet cserélni...
Meg hogy az új kulcs minimum 20-30 ezer(programozva) és elég körülményes a beszerzése.(szervízben 50-60 felprogramozva.)


a régiek szétszedhetőek, és elemesek.

Ja hogy ez Face előtti?
Nem derült ki a beírásból..



ott van az autó adataiban, hogy 2003, tehát FL. meg ő sem írta, hoyg szétszedték a kulcsot, pont azt írta akksis és nem kell cserélni.

YELLOW Elküldve: 2014-04-12 07:13 BMW kulcsok

rece65 írta:
leroyclub írta:
Joey69 írta: Hello, Mindenki,
nemrég vásároltam E46-ot, amihez 2 db kulcsot adtak, de egyik sem működik távolból.
Láttam, hogy nem nyitható a kulcs elemcseréhez, és akárhogyan tuszakoltam minden irányban, nem adta meg magát. Felejtsem el a távirányítást? Egyéb jó ötlet?
Köszi
J


Nekem is ugyanez volt a problémám. Ráadásul mind2 kulcsot szétbarmolták. Elmentem egy kulcsoshoz, a 17.kerben és ő mondta hogy ezekben aksi van ami akkor töltődik mikor a gyujtásban van a kulcs és nem kell cserélni benne elemet, csak előfordul hogy elfelejti a kocsi a kulcsot. Kb 1 perc alatt rátanította a kulcsokat az autóra. Kértem egy új kulcsot + mind2ben aksi cserét, ha már egyszer szét volt szedve, és így fizettem 14ezret. Lehet hogy soknak hangzik, de nekem ennyit simán megért. Elég gáz ha egy ilyen autónál kulcsal kell nyitogatni a zárat...


E46 kulcsát szét lehet szedni és elemet is lehet benne cserélni?
Úgy tudtam hogy ez roncsolás nélkül nem szedhető szét szépen,és hogy nem lehet benne elemet cserélni...
Meg hogy az új kulcs minimum 20-30 ezer(programozva) és elég körülményes a beszerzése.(szervízben 50-60 felprogramozva.)


a régiek szétszedhetőek, és elemesek.

YELLOW Elküldve: 2014-04-12 07:06 Gumi

compact írta:
leroyclub írta: Na egyenlőre nem cseréltem le mert még görgőzni kell 3 felnit. Hátul 255/35 R18 van, elől pedig 235/40 R18. Az első kettő különböző mértékben van elkopva. Kb 3-4 mm különbség van. Ez jelenthet problémát?



Én biztos nem raknék fel olyan gumit és ha van keréknyomás ellenőrző az autódban akkor az tuti állandóan jelezni fog akkora átmérőkülönbségnél.



szerintem nem jelezne, nem olyan nagy különbség ebből a szempontból. ha jól rémlik talán 2,5% van megadva, annyi eltérés lehet, amit a rendszer kezelni tud. azaz egy 100mm-es átmérő esetén 2,5mm. akkor egy 60 centis kerék átmérőnél, már 15mm, amibe benne van.
én csupán a más tapadási dolgok miatt nem tenném fel, másképp vezeti el a vizet a kopott gumi.