Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-01-21 14:10 Autóvásárlás

Superpippo írta:
csatis1 írta:
hancurozo írta:
hancurozo írta:
Szabi46 írta: BMW E36 328i sárga

Ezt az autót ismeri valaki?
Mit jelent az utolsó pár sorban leírt: "Az autó motorkódos bármilyen típus azonos motor beépíthető"


Azt, hogy a forgalmiban nincs motorszám, csak motorkód. Valami oknál fogva nem olvasható a motorszám. (külföldről hozott és bontás nélkül nem tudják leolvasni, vagy korrózió miatt nem leolvasható)
A külföldről hozott autók 99%-a ilyen.


Nem látom a full M packet-et, a napfénytetőt. Nem legális a xenon. A fékfolyadék fekete. (hogyan szervizelték?) Ez alapján mi lehet igaz a hirdetésből?


Ami biztos: toronymerevítő elöl...


Szerintem ez a kocsi ízléstelen és ez nem M-packett hanem cigány packett.



akkor biztos azért jön be nekem....
a fékolaj meg egy elöregedett fehér műanyag tartályban milyen legyen, fekete szerű, azt innen nem mondod meg. az hogy miylen extra lett bepipálva, azt sosem nézem, mert ott aztán minden rossz nyavaját bekattintanak. (felszereltség)
én nem tudom mi rajta az izléstelen. nem azért védem mert sárga, de szerintem nincs vele baj. szerintem drága. most agy azért mert tényleg jó, vagy csak azt az érzetet akarja kelteni. ha 500 körül lenen az ára, lehet be is próbálkoznék
az tény, hogy valószínű nem gyári fény van rajta, a kérdés, mennyit javítottak a kasztnin.

YELLOW Elküldve: 2014-01-21 13:42 Autóvásárlás

Szabi46 írta: BMW E36 328i sárga

Ezt az autót ismeri valaki?
Mit jelent az utolsó pár sorban leírt: "Az autó motorkódos bármilyen típus azonos motor beépíthető"


azt, hogy a forgalmiban csak annyi van, hogy M52 valószínű. tehát hiába van a forgalmiban mondjuk 1996 cm3 (M52TUB20 mondjuk), akkor tehetsz bele mondjuk 2.5-öst is (M52TUB25) mert a kutya nem mondja meg, mivel a motorkódból csak M52 szerepel. szerintem erre utal.

szerk.: nekem amúgy nagyon bejön

YELLOW Elküldve: 2014-01-21 12:02 Kulcs hiány!

rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
Neo954 írta:
rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
Zolee írta:
rece65 írta: Az igaz hogy 4-5 évente tönkre mennek(lemerülnek)ezekben a kulcsokban az aksik és emiatt kb.50 ezerért kell újakat csináltatni?

Nem!

Egy régi Bmw-s mondta nekem hogy ez így van.
Hogy nem lehet szétszedni a kulcsot az E46-hoz és amikor lemerül benne az aksi (és nem lehet tölteni az aksit)akkor cserélni kell kb. 5 évente.
Ha ez nem igaz akkor milyen időközönként kell cserélni a kulcsokat.



ez hülyeség. az újabb E46 kulcsokban (rombusz alakú) akksi van. nekem már lassan 12 évesek lesznek és gyáriak, mint az előbb is írtam, amit nem hazsnálok sincs lemerülve. amúgy emg töltődik. ha mégis cserélni kellene az akksit benne, akkor óvatosan megbontható, de sérül. vagy csak csúnyán lehet összerakni.

ilyenkor célszerű egy utángyárott kulcsházat venni, és az elektronikát átrakni, a tollazatot lemásolni. ez a legolcsóbb megoldás. amelyik akksis kulcs lemerül vagy akksit kell benne cserélni, ott nem azzal van baj. szerintem. a korábbi kulcsokban meg elem, van, ami cserélhető simán.

OK!
Nem én találtam ki csak hallottam!
És valóban töltődik a gyujtáskapcsolóban amikor megyünk vele?
Az ilyen beavatkozás amit írtál mennyibe kerül és ki csinálja meg?(után gyártott)
Ahol lemerül az aksi ott mi lehet a baj?
Nem vagyok szaki ezért kérdezek ennyit(de szeretek képben lenni) és az autót is csak 1 hete vettem!



igen töltődik transzponderen keresztül, elektromágneses hullám gerjeszti a kulcsban lévő tekercset, amin feszültség, áram indukálódik, és az tölti az akkut. nem tudom, menniy lehet, de 10-15ezerből utángyártott kihozható, ha csak át kell rakni az elektronikát. bár a szétszedésnél óvatosan kell eljárni, mert sérülhet a panel, vagy alkatrész.
ahol lemerül mi lehet a baj? sokat hazsnálják a kulcsot, de alig mennek vele. pl gyerek játszik vele, az ablakot mozgatja egy órán keresztül a kulcson kerezstül. ezt mondjuk minél távolabbról végezve. én arra akartam utalni, hogy sok esetben nem az akksi van lemerülve, hanem elpattant egy alkatrész forrasztása, nincs meg a kontakt (pl ha sokat leejtik a kulcsot), vagy sok esetben csak be kellene tanítani a kulcsot, ha smemire nem reagál. ha reagál, de nem emgy a zár, akkor általában GM-ben a relék szarok, vagy maga a zárszerkezet az ajtóban.


Köszi,így már világos!

A kulcs betanítást otthon is megtudom csinálni?
Mit lehet betanítani a kulcsra és hogyan?
Ha van erről leírás magyarul az is jöhet,szeretek olvasni..



Meglehet csinálni 3 perc, olvass utána itt a fórumon már leírták jópárszor.
Pl.: Ajtónyitási gondok topicban.

Üdv.:Neo


Azt már olvastam de azt gondoltam hogy az ajtó nyitáson kívül másra is be lehet tanítani a kulcsot.Pl ablakok,lámpák extrák stb...
Vagy ezzel a betanítással mindezeket elvégzem?
De még tovább keresgélek..



egyéb dolgot csak diaggal lehet, és nem a kulcsot programozod, hanem egy egységet. kulccsal ennyit tudsz, hogy a távos részét rátanítod az autóra.

Ezt a diagot csak hivatalos Bmw-nél lehet elvégezni vagy egy ügyesebb szerelő is megtudja csinálni?
Miket lehet pluszban felprogramozni,erre van vhol lista?
És mi kell hozzá?Gondolom pc,specko soft stb..?



na ezt már végkép nem szeretném 200adjára újra leírni. mivel írtad szeretsz olvasgatni, hát tedd meg, a fórumon megtalálsz mindent.

YELLOW Elküldve: 2014-01-21 11:44 Kulcs hiány!

rece65 írta:
Neo954 írta:
rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
Zolee írta:
rece65 írta: Az igaz hogy 4-5 évente tönkre mennek(lemerülnek)ezekben a kulcsokban az aksik és emiatt kb.50 ezerért kell újakat csináltatni?

Nem!

Egy régi Bmw-s mondta nekem hogy ez így van.
Hogy nem lehet szétszedni a kulcsot az E46-hoz és amikor lemerül benne az aksi (és nem lehet tölteni az aksit)akkor cserélni kell kb. 5 évente.
Ha ez nem igaz akkor milyen időközönként kell cserélni a kulcsokat.



ez hülyeség. az újabb E46 kulcsokban (rombusz alakú) akksi van. nekem már lassan 12 évesek lesznek és gyáriak, mint az előbb is írtam, amit nem hazsnálok sincs lemerülve. amúgy emg töltődik. ha mégis cserélni kellene az akksit benne, akkor óvatosan megbontható, de sérül. vagy csak csúnyán lehet összerakni.

ilyenkor célszerű egy utángyárott kulcsházat venni, és az elektronikát átrakni, a tollazatot lemásolni. ez a legolcsóbb megoldás. amelyik akksis kulcs lemerül vagy akksit kell benne cserélni, ott nem azzal van baj. szerintem. a korábbi kulcsokban meg elem, van, ami cserélhető simán.

OK!
Nem én találtam ki csak hallottam!
És valóban töltődik a gyujtáskapcsolóban amikor megyünk vele?
Az ilyen beavatkozás amit írtál mennyibe kerül és ki csinálja meg?(után gyártott)
Ahol lemerül az aksi ott mi lehet a baj?
Nem vagyok szaki ezért kérdezek ennyit(de szeretek képben lenni) és az autót is csak 1 hete vettem!



igen töltődik transzponderen keresztül, elektromágneses hullám gerjeszti a kulcsban lévő tekercset, amin feszültség, áram indukálódik, és az tölti az akkut. nem tudom, menniy lehet, de 10-15ezerből utángyártott kihozható, ha csak át kell rakni az elektronikát. bár a szétszedésnél óvatosan kell eljárni, mert sérülhet a panel, vagy alkatrész.
ahol lemerül mi lehet a baj? sokat hazsnálják a kulcsot, de alig mennek vele. pl gyerek játszik vele, az ablakot mozgatja egy órán keresztül a kulcson kerezstül. ezt mondjuk minél távolabbról végezve. én arra akartam utalni, hogy sok esetben nem az akksi van lemerülve, hanem elpattant egy alkatrész forrasztása, nincs meg a kontakt (pl ha sokat leejtik a kulcsot), vagy sok esetben csak be kellene tanítani a kulcsot, ha smemire nem reagál. ha reagál, de nem emgy a zár, akkor általában GM-ben a relék szarok, vagy maga a zárszerkezet az ajtóban.


Köszi,így már világos!

A kulcs betanítást otthon is megtudom csinálni?
Mit lehet betanítani a kulcsra és hogyan?
Ha van erről leírás magyarul az is jöhet,szeretek olvasni..



Meglehet csinálni 3 perc, olvass utána itt a fórumon már leírták jópárszor.
Pl.: Ajtónyitási gondok topicban.

Üdv.:Neo


Azt már olvastam de azt gondoltam hogy az ajtó nyitáson kívül másra is be lehet tanítani a kulcsot.Pl ablakok,lámpák extrák stb...
Vagy ezzel a betanítással mindezeket elvégzem?
De még tovább keresgélek..



egyéb dolgot csak diaggal lehet, és nem a kulcsot programozod, hanem egy egységet. kulccsal ennyit tudsz, hogy a távos részét rátanítod az autóra.

YELLOW Elküldve: 2014-01-21 09:22 Kulcs hiány!

rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta:
Zolee írta:
rece65 írta: Az igaz hogy 4-5 évente tönkre mennek(lemerülnek)ezekben a kulcsokban az aksik és emiatt kb.50 ezerért kell újakat csináltatni?

Nem!

Egy régi Bmw-s mondta nekem hogy ez így van.
Hogy nem lehet szétszedni a kulcsot az E46-hoz és amikor lemerül benne az aksi (és nem lehet tölteni az aksit)akkor cserélni kell kb. 5 évente.
Ha ez nem igaz akkor milyen időközönként kell cserélni a kulcsokat.



ez hülyeség. az újabb E46 kulcsokban (rombusz alakú) akksi van. nekem már lassan 12 évesek lesznek és gyáriak, mint az előbb is írtam, amit nem hazsnálok sincs lemerülve. amúgy emg töltődik. ha mégis cserélni kellene az akksit benne, akkor óvatosan megbontható, de sérül. vagy csak csúnyán lehet összerakni.

ilyenkor célszerű egy utángyárott kulcsházat venni, és az elektronikát átrakni, a tollazatot lemásolni. ez a legolcsóbb megoldás. amelyik akksis kulcs lemerül vagy akksit kell benne cserélni, ott nem azzal van baj. szerintem. a korábbi kulcsokban meg elem, van, ami cserélhető simán.

OK!
Nem én találtam ki csak hallottam!
És valóban töltődik a gyujtáskapcsolóban amikor megyünk vele?
Az ilyen beavatkozás amit írtál mennyibe kerül és ki csinálja meg?(után gyártott)
Ahol lemerül az aksi ott mi lehet a baj?
Nem vagyok szaki ezért kérdezek ennyit(de szeretek képben lenni) és az autót is csak 1 hete vettem!



igen töltődik transzponderen keresztül, elektromágneses hullám gerjeszti a kulcsban lévő tekercset, amin feszültség, áram indukálódik, és az tölti az akkut. nem tudom, menniy lehet, de 10-15ezerből utángyártott kihozható, ha csak át kell rakni az elektronikát. bár a szétszedésnél óvatosan kell eljárni, mert sérülhet a panel, vagy alkatrész.
ahol lemerül mi lehet a baj? sokat hazsnálják a kulcsot, de alig mennek vele. pl gyerek játszik vele, az ablakot mozgatja egy órán keresztül a kulcson kerezstül. ezt mondjuk minél távolabbról végezve. én arra akartam utalni, hogy sok esetben nem az akksi van lemerülve, hanem elpattant egy alkatrész forrasztása, nincs meg a kontakt (pl ha sokat leejtik a kulcsot), vagy sok esetben csak be kellene tanítani a kulcsot, ha smemire nem reagál. ha reagál, de nem emgy a zár, akkor általában GM-ben a relék szarok, vagy maga a zárszerkezet az ajtóban.

YELLOW Elküldve: 2014-01-21 07:24 Kulcs hiány!

rece65 írta:
Zolee írta:
rece65 írta: Az igaz hogy 4-5 évente tönkre mennek(lemerülnek)ezekben a kulcsokban az aksik és emiatt kb.50 ezerért kell újakat csináltatni?

Nem!

Egy régi Bmw-s mondta nekem hogy ez így van.
Hogy nem lehet szétszedni a kulcsot az E46-hoz és amikor lemerül benne az aksi (és nem lehet tölteni az aksit)akkor cserélni kell kb. 5 évente.
Ha ez nem igaz akkor milyen időközönként kell cserélni a kulcsokat.



ez hülyeség. az újabb E46 kulcsokban (rombusz alakú) akksi van. nekem már lassan 12 évesek lesznek és gyáriak, mint az előbb is írtam, amit nem hazsnálok sincs lemerülve. amúgy emg töltődik. ha mégis cserélni kellene az akksit benne, akkor óvatosan megbontható, de sérül. vagy csak csúnyán lehet összerakni.

ilyenkor célszerű egy utángyárott kulcsházat venni, és az elektronikát átrakni, a tollazatot lemásolni. ez a legolcsóbb megoldás. amelyik akksis kulcs lemerül vagy akksit kell benne cserélni, ott nem azzal van baj. szerintem. a korábbi kulcsokban meg elem, van, ami cserélhető simán.

YELLOW Elküldve: 2014-01-21 07:10 Kulcs hiány!

hanzi320 írta: Sziasztok.
Kulcsot csak úgy simán az autó szervizelése nélkül be lehet vinni márkaszervizbe lekérni az adatokat belőle?


attól függ miylen adatokat akarsz? max km-t kérhetsz le belőle, amit egy autóban lévő egységből tárol, zehát ha azt machinálták, akkor a kulcsben sincs valós adat. iletve az alvázszámot lehet belőle kiolvasni, tehát azt akár a forgalmiból is kiolvasható, aztán alvázszám alapján a rendszerből keresődik ki az egyéb infó.

YELLOW Elküldve: 2014-01-21 07:08 Kulcs hiány!

rece65 írta: Az igaz hogy 4-5 évente tönkre mennek(lemerülnek)ezekben a kulcsokban az aksik és emiatt kb.50 ezerért kell újakat csináltatni?


nekem a tartalák távos, ami akksis, szerintem ha 2x volt autóban, akkor sokat mondok, én kb 10km-t ha mentem vele, vagy 6 éve. azóta nem volt a gyújtáskapcsolóban, és nincs lemerülve simán működik.

YELLOW Elküldve: 2014-01-20 17:24 Gumiabroncs

hanzi320 írta: Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni.Téli gumit szeretnék a képen látható gyári felnikre.Most 225/50 R16 nyári van rajta.(2004-es 320d az autó)
Milyen méretű gumit érdemes rátenni?Illetve mi megy rá?
Sajna a gumizáshoz meg a felni méretekhez annyira nem értek


Illetve ha valakinek lenne rá jó minőségű téli gumija,írjon!


szerintem 205/55 R16-os téli elég rá.
én ezt javasolnám, Kumho KW23, majdnem Michelin Alpin 4 minta. márkás gumik közül, most ennek van a legjobb ára.

YELLOW Elküldve: 2014-01-20 17:18 alufelni

Fortysix írta:
YELLOW írta:
Fortysix írta:
YELLOW írta:
ans777 írta:
Methos írta:
ans777 írta: Üdv, ilyen felnit keresek, 2003-as E46-ra, mint ami a linken látható, 17-esbe. (A képen ennél nagyobb van.)
Tudnátok segíteni, h hol lehetne vásárolni?
http://img.carstyling.hu/userc...910941.jpg

Sokat megnéztem, és ez az egy ami tetszett, jó lenne rátalálni erre a típusra.
Vagy esetleg nagyon hasonló is érdekel, a lényeg, h 17-esnél nem akarok nagyobbat.
Köszönöm a segítséget.


Ha mégis elmennél 18ig akkor e46 ra való szuper szettet tudnék ajánlani...nyári gumival....


Maradok 17-esnél. De azért köszi, h gondoltál rám!


szerintem nem fog szépen kinézni, ez a felni nagyban jó. sőt szerintem 17-es nem is van belőle.

E-bay-en lehet kapni, ilyen BBS LM replikákat, amit mondjuk én nem javasolnék. Ennyi pénzért nagyon fasza felniket lehet már kapni, de itt egy pl http://www.ebay.com/itm/17x8-1...mp;vxp=mtr
Arra azért érdemes figyelni, amit Yellow kolléga mond. Az ilyen felnik 19col körül mutatnak szépen.



jah hát replikában biztos van. de az akkor sem néz ki jól. eleve sűrű küllős, meg peremes, ami alapból kisebbnek hat.


Ja nem gondoltam, hogy eredetire gondolt. Nagy szerencsével tud abból használt garnitúrát kifogni 2000 Euro körül


lehet jó neki a replika...

YELLOW Elküldve: 2014-01-20 17:02 alufelni

Fortysix írta:
YELLOW írta:
ans777 írta:
Methos írta:
ans777 írta: Üdv, ilyen felnit keresek, 2003-as E46-ra, mint ami a linken látható, 17-esbe. (A képen ennél nagyobb van.)
Tudnátok segíteni, h hol lehetne vásárolni?
http://img.carstyling.hu/userc...910941.jpg

Sokat megnéztem, és ez az egy ami tetszett, jó lenne rátalálni erre a típusra.
Vagy esetleg nagyon hasonló is érdekel, a lényeg, h 17-esnél nem akarok nagyobbat.
Köszönöm a segítséget.


Ha mégis elmennél 18ig akkor e46 ra való szuper szettet tudnék ajánlani...nyári gumival....


Maradok 17-esnél. De azért köszi, h gondoltál rám!


szerintem nem fog szépen kinézni, ez a felni nagyban jó. sőt szerintem 17-es nem is van belőle.

E-bay-en lehet kapni, ilyen BBS LM replikákat, amit mondjuk én nem javasolnék. Ennyi pénzért nagyon fasza felniket lehet már kapni, de itt egy pl http://www.ebay.com/itm/17x8-1...mp;vxp=mtr
Arra azért érdemes figyelni, amit Yellow kolléga mond. Az ilyen felnik 19col körül mutatnak szépen.



jah hát replikában biztos van. de az akkor sem néz ki jól. eleve sűrű küllős, meg peremes, ami alapból kisebbnek hat.

YELLOW Elküldve: 2014-01-20 16:50 alufelni

ans777 írta:
Methos írta:
ans777 írta: Üdv, ilyen felnit keresek, 2003-as E46-ra, mint ami a linken látható, 17-esbe. (A képen ennél nagyobb van.)
Tudnátok segíteni, h hol lehetne vásárolni?
http://img.carstyling.hu/userc...910941.jpg

Sokat megnéztem, és ez az egy ami tetszett, jó lenne rátalálni erre a típusra.
Vagy esetleg nagyon hasonló is érdekel, a lényeg, h 17-esnél nem akarok nagyobbat.
Köszönöm a segítséget.


Ha mégis elmennél 18ig akkor e46 ra való szuper szettet tudnék ajánlani...nyári gumival....


Maradok 17-esnél. De azért köszi, h gondoltál rám!


szerintem nem fog szépen kinézni, ez a felni nagyban jó. sőt szerintem 17-es nem is van belőle.

YELLOW Elküldve: 2014-01-19 21:28 Nagyobb sebességnél rezonálás

RONIN76 írta: Es a szalszakadasos guminak vannak szemmel lathato jelei?


attól függ. ha az oldala szakadt, akkor pupli kifelé, de lehet csak minimális. de a futófelületen is előfordulhat. gumisnál ha felteszik a gépre, akkor pörgetésnél kiadja. illetve marha nagy súlyt kér a gép.

YELLOW Elküldve: 2014-01-19 15:42 alapjárat leesik, ingadozik

Kristen76 írta:
YELLOW írta:
Kristen76 írta:
YELLOW írta:
Kristen76 írta:
ibiza1217 írta:

Szia,nem fullad ha nem engedem leállni tökéletes,fogyasztás jó.


Én olyat csinálok, hogy amikor beindítom akkor járatom 2-3 percig.Utána elindulok leveszem a lábamat a kuplungról egy kis gáz, majd kilököm üresbe.Ilyenkor leáll egyből, de ha ezek után újraindítom akkor már ingadozik az alapjárat, hanem megáll egy ponton.De sajnos ahogy írtam amíg a hőfok mutató nem áll középre az órán addig padlógáznál 5000 fordulatnál megáll a motor, rángat, megfullad meg olyan mintha utángyujtása lenne mert durrog a kipufogó.De viszont melegen állapotban sem érzem a nyomatékot.Majd ha rájöttök a hibára akkor írd már meg légyszíves, mert én már belefáradtam az egészbe.


vezérműtengely jeladót néztétek már?


azt még nem annak mi a szerepe??


mondjuk ha nem ad jelet, akkor nincs gyújtás. vagy ugye le is állhat. szokott lenni főtengely jeladó is, de én most nem arra tippelnék nálad. viszont, hogy a motorod vízhőfoka nem megy fel az is gáz, ez lehet a hőomba mint írtad, de diaggal lehet azt nézni. ha rossz értéket küld, emiatt túldúsít az autó, akkor fulladhat, rángathat, alapjárat mocoroghat. de ugye diaggal akár mutathatna ilyenkor keverék képzési hibát. viszont, hogy 5000-es fordulat felett megáll (mondjuk addig nem feltétlen kell pörgetni, de valóban hiba) emiatt nekem a vez. tengely jeladó a gyanús. esetleg lehet olyan, hogy nagyobb fordulatnál ugye változik a jel frekvenciája, és lehet nem tudja továbbadni az ECU-nak. ez akár lehet olyan, mint lambda szondánál az elfáradás. belustul.
nem tudom volt-e gépen az autód, de mindneképp valami értelmes szakihoz kéne elvinned, akinél van oszcilloszkóp is. jobb mintha találgatnánk. úgyis csak azt tudjuk leírni, hogy tapasztalat, aztán lehet azzal kezdeni, ami mellett több szól. de az sem 100%.


köszönöm akkor ezt megejteném.Mond már meg légyszi, hogy ezt a jeladót hol találom??A vízfok felmegy egyébbként de amikor járatom a kocsit főleg a garázsban hát igen érdekes szag terjeng bent.Olyat olvastam már hogy indítás után húzzam le a légtömegmérő csatiját.
Ilyenkor egy kicsit megváltozik a motor járása de amikor gázt nyomok neki akkor abban a minutumban le is áll.És a furdulat 5000nél meleg motornál is fent áll.


valószínű a jeladó a vez.tengely környékén van kívülről a csatija.
hát menet közben nem szokás lehúzni a légtömegmérőt....

YELLOW Elküldve: 2014-01-19 14:55 Rohadás

hanzi320 írta:
nickname írta:
hanzi320 írta:
Pocses írta: Enyém mint látod még FL előtti. 5ezer volt az unixból kedvezménnyel a Klokkerholm sárvédő + 20ezer a fényező.
Ja igen csak a balt cseréltem a jobboldalinak semmi baja, igaz volt anno egy balesetünk is így muszáj is volt, bár ettől független is cseréltem volna.
Képeim között meglesheted.




Köszönöm az infót, majd utánajárok a dolognak. Meg egy fényező ismerősömmel megvizsgáljuk,milyen nagy a korrózió mértéke.


Amennyiben hólyagosodik akkor már átrágta magát belülről a korrózió, nem érdemes javítgatni. vagy az ív darabot vagy a sárvédőt cserélni kell. bontott sárvédő + fényezés a költsége. "bontottba olyat vegyél ami belül az ívnél makulátlan." után-gyártottat ne vegyél mert az mindig szarul fog rajta állni.


Köszönöm a tanácsot.


sajnos hátsó sárvédőnél már nem ilyen egyszerű a helyzet, ott vági kell, meg újra heggejteni, ami megint necces pont. ott szerintem célszerű gittelni, ha már úgy van. vagy ha még menthető, akkor van ilyen veterán autókhoz hazsnált rozsdaátalakító. állítólag nagyon jó cucc, igaz kis tubus vagy 6ezer. bár az elég azért sok felületre. akár ha pótlás van a kasztnin, hegesztés, akkor érdemes azon a ponton is átkenni vele.