Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-11-29 07:36 320d Motor

compact írta:
Sanka írta: Sziasztok!
A tapasztalatotokra lenne szükségem!Van egy e46 320d-m és nagyon lassan éri el az üzemi hőfokot, van hogy fél óra vagy 20-30km kell neki!Ma észre vettem hogy a fordulat is magasabb(nem klímával), ha kikapcsolom a fűtést akkor meg leesik!Szintén a mai nap észrevétele hogy ingadozik a fogyasztásmérő, sőt ha kiveszem üresbe nem esik vissza 0-ra, ha meg fékezek emelkedik!!!Ez mi???Termosztát lehet a bajos vagy mi?És ha igen akkor meg lehet-e neki ártani vagy cserélni kell??Válaszotokat előre is köszönöm!!!



Termosztátot cserélni kell!
Milyen évjárat?



a másik, ha üresbe rakod sosem fog nullára kifeküdni, ha mellé még gurulsz is. ha motorféknél kifekszik nullára, akkor nincs annak semmi baja. illetve ha nem produkál érdekes jelenségeket, pl ingadozás a mutatóban, mikor gyorsítasz nem torpan meg a mutató emelkedése, meg ilyenek.

YELLOW Elküldve: 2013-11-28 22:05 Társalgó

má most csak megkérdezem, ezeket szándékosan írják el?

menbrán
gardán
kartel
gédergumi
stb.

YELLOW Elküldve: 2013-11-28 20:16 Társalgó

toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: huu emberek első telem első kerekes kocsim... kint voltam egy baszott nagy placcon gyakorolni asc off és adjad neki azért van mit fejleszteni de azt hiszem egész jó dolog ez a "drift" amiröl sokan beszlnek


a kijelölt részt gondolom elírtad? vagy akkor ritka kivitelű autód van


Bakker nem ezt akartam írni, fejembe más volt de a kezem megint mást írt le

"első telem, első hátsó kerekes kocsim "

De ha már itt járunk ugye most gyakorolgattam és nekem mivel nincs sper igy mikor pl körbe körbe forogtam mind a két hátsó kerék azonos sebességel forgott ugye?

Ja és olvasgattam elég sokat erröl, azt mondják hogy a profibbak két kézzel csinálják a kormányzást drift közbe,na azt hogy pl mikor jobbra csapatod hirtelen keresztbe akarsz menni egész testel belendülsz + két kar ?


tutti nem forgott egyformán, max Te nem veszed észre. tavasszal egyik BMW talin, volt egy E30, sperr-es, pedig eldifferált a két kerék, meg is jegyeztem, aztán, márpedig az alatt sperr van. jah heggesztett, ami valszeg megadta magát.
én ritkán fogom két kézzel a kormányt, néha be kell nyúlnom. igaz én csak hóban szokom, aszfalton biztos kéne a két kéz, na meg nagyobb gáz.
ha leesik valami értelmes hó és szabad leszek, csinálok videót, belső tereset is.
haver arar esküszik, hogy kézivel mozdítja be. én kis kuplung és gáz, vagy csak gáz. szintén hóban. szerintem változóak a stílusok, ki hogy.

YELLOW Elküldve: 2013-11-28 20:10 Autóvásárlás

festékréteg vastagság:

valaki írta, hogy 120-180 között van. erre írtam, hogy nekem pont így van, ahol gyári a fényezés. egy külföldi oldalon is azt találtam, hogy átlagértéken megadva 150.
nekem egy volt kereskedő, jelenleg munkatársam adta oda a eszközét (csatolt kép), amit kalibrálni kell, a kalibráló lapokkal), szóval nem 10ezres kategória, amit csak használni kell, és mér össze vissza. meg lehet nézni az árát, gondolom hil neked sem ilyen van, sőt kollégám elmondása szerint a kereskedők nagy része sem áldoz 30ezertől többet egy mérőért.
garantáltam ahol gyári a fényezésem lakkréteg minden, nekem is 120-180 között van, ahol fújva volt ott több. oszlopokon is mértem több helyen ott sem más, ajtók belső részén stb.
hil ha legközelebb találkoznánk mindenképp legyen nálad a műszer aztán megmérheted az enyém, de gyanítom, kisebb értéket fogsz mérni, mint én. úgy gondolom, (sőt nem csak én), az olcsó mérők nagyon nem pontosok, inkább félrevezetik az embert.
láttátok szintén írta valaki, hogy egy gyári új autót és mérték és ott is 150 körüli értékek jöttek ki.


YELLOW Elküldve: 2013-11-28 19:54 Társalgó

toki24 írta: huu emberek első telem első kerekes kocsim... kint voltam egy baszott nagy placcon gyakorolni asc off és adjad neki azért van mit fejleszteni de azt hiszem egész jó dolog ez a "drift" amiröl sokan beszlnek


a kijelölt részt gondolom elírtad? vagy akkor ritka kivitelű autód van

YELLOW Elküldve: 2013-11-28 12:51 Fóliázás

SP_323i írta: Ha már fent van a topik

VTN fóliázásról mi a vélemény? Esetleg vkinek van tapasztalata ezzel az eljárással kapcsolatba?
"Kicsit" agyalok azon, hogy pár dolgot karbonizálok az utastérben, de kerülni szeretném a gagyi megoldásokat. Viszont ha szépen meg lehetne oldani, akkor egy csomó műanyag kütyüt átvonatnék karbonosra, legalábbis ez az elképzelés


illeszkedik mindenhol, viszont drága. igazából szép karbonos minta lesz, de nem hat valódinak, főleg ha tekert, kanyaros részek is bevonásra kerülnek. azt nem tudom lehet-e lakkot fújni rá, de szerintem célszerű, mint védelem. ha neten, vagy youtube-on rákeresel, van sok videó.

YELLOW Elküldve: 2013-11-28 09:23 320d Motor

toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Uuu kszönöm szépen mindenkinek, sokkal okosabb lettem. Hát nemtudom száraz aszfaltan is simán megyek keresztbe ha kell igaz nem profi szinten ..van egy parkolo nálunk jó nagy ott szoktam ha esös idő van ( gumikat kicsit jobban kiméljük )

Akkor én ugyse fogom észre venni mivel speres gépem sose volt.

akkor meg se nézem mivel tuti nincs az enyémbe... Amugy ha jol értelmeztem nekem ha pörögnek a kerekek a két hátsó azonos sebességel amíg a sperrdifinél meg nem ugy lenne.

De azért majd csáposon megnézzük


nem. sperr-nél egyszerre forog egy fordulaton, míg simánál ha az egyiket lefogod, a másik oldalit tudod pörgetni. azaz eldifferál a két kerék.


Já, már kicsit összezavarodtam korán reggel


én is

YELLOW Elküldve: 2013-11-28 09:10 320d Motor

toki24 írta: Uuu kszönöm szépen mindenkinek, sokkal okosabb lettem. Hát nemtudom száraz aszfaltan is simán megyek keresztbe ha kell igaz nem profi szinten ..van egy parkolo nálunk jó nagy ott szoktam ha esös idő van ( gumikat kicsit jobban kiméljük )

Akkor én ugyse fogom észre venni mivel speres gépem sose volt.

akkor meg se nézem mivel tuti nincs az enyémbe... Amugy ha jol értelmeztem nekem ha pörögnek a kerekek a két hátsó azonos sebességel amíg a sperrdifinél meg nem ugy lenne.

De azért majd csáposon megnézzük


nem. sperr-nél egyszerre forog egy fordulaton, míg simánál ha az egyiket lefogod, a másik oldalit tudod pörgetni. azaz eldifferál a két kerék.

YELLOW Elküldve: 2013-11-28 07:49 320d Motor

toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Valami felütötte a figyelmemet még pedig,hogyan lehet tudni hogy van e sper a kocsimba? egy ismerösöm azt mondta,hogy neki nincs a 20D-be azt mondta nem mindegyikbe van. Igaz ez? vagy mind alatt van?

Néztem asc kikapcs pörög itt minden amikell keresztbe kosba. Vagy ezt hogy lehet megtudakolni?

köszönöm előre is. Bocsánat ha hülyeséget kérdeztem


tudomásom szerint, ha jól rémlik gyárilag csak M-es alatt van sperr E46-ban. a sperr lényege, hogy a hajtott kerekek nem differálnak el egymáshoz képest. úgy tudod megnézni, ha megemelet az autót, és pörgeted az egyik oldalon a hajtott kereket, és a másik oldalon lefogja valaki. ha nem tudod tovább pörgetni, akkor sperr, ha elpörög, amíg a másik oldalon áll, akkor nincs sperr. persze vannak olyan sperr-rek, amik %-osan zárnak, szóval nem full.


Áhá!

Köszönöm szépen, de nemértem ,hogy miért csak pl akkor a M -s alá raktak? illetve akkor a sper nélkülivelpl nem is lehet ugy "driftelni" ugye? csak kiváncsiságból kérdezem.


a válasz egyszerű, akár a téligumis topic-ban. nehezebb vezetni ha azt nézzük. ugye ha kanyarordsz, akkor amelyik irányba kanyarodsz, azon az oldalon kevesebbet fordul a kerék. a diffi ezt dolgozza fel. ha sperr lenne, akkor jobban kitörne a fara. sperr-es gépet egyszerűbb megindítani és fenntartani csúszásra. lehet a sima diffissel is csak nehezebb megindítani is. ám a sima diffi ha elpörög az egyik kerék, akkor a másik kerékre adja a nyomaték nagyrészét, ebből nyílván az látszik, hogy nem is olyan biztonságos. a sperr-nél a nyomaték hatására zár tulajdonképpen össze a két oldal, ami tulajdonképpen biztonságos, de mégsem. ez az én meglátásom. ha azt nézzük, hogy bárki vehet M3-ast, akkor csak biztonságosnak kell lennie. igazából nagy teljesítményű "sport" autók kiváltsága ez. így vihető a legnagyobb nyomaték az útra.

biztos nem érthető, mivel saját véleményem is belefűztem, de gyorsan googliztam neked, talán érthetőbb:
http://sperrdifi.hu/

YELLOW Elküldve: 2013-11-27 22:52 316 1.6 motor

MattM325 írta:
szaby írta: Sziasztok! nekem egy olyan problemam lenne hogy ha alapjaraton folnyomom a turat 3000 fordulatonn felul az auto kezd el dadogni es par masodpercig elveszitti az erelyet, szinten ugyanezt csinalja mikor kellene harmasban elozni helyre vagy hasonlo es mikor eleri a 125 Km/ orat tovabb nem megy fenneb az ora csak elkezd reszketni a motor es megall ennel a sebessegnel. Talalkoztatok mar ilyennel ? mi lehet az oka?


Hauzzd le a kompúteer csatijaat, ha akkor is csinééje, ako az losz a báj, ha nem ako vid szervizbe (szerelő).


erdélyi na amúgy én azt vettem észre talán szebben beszélnek magyarul, mint mi. az írással lehet gondok vannak

YELLOW Elküldve: 2013-11-27 22:50 320d Motor

toki24 írta: Sziasztok!

Valami felütötte a figyelmemet még pedig,hogyan lehet tudni hogy van e sper a kocsimba? egy ismerösöm azt mondta,hogy neki nincs a 20D-be azt mondta nem mindegyikbe van. Igaz ez? vagy mind alatt van?

Néztem asc kikapcs pörög itt minden amikell keresztbe kosba. Vagy ezt hogy lehet megtudakolni?

köszönöm előre is. Bocsánat ha hülyeséget kérdeztem


tudomásom szerint, ha jól rémlik gyárilag csak M-es alatt van sperr E46-ban. a sperr lényege, hogy a hajtott kerekek nem differálnak el egymáshoz képest. úgy tudod megnézni, ha megemelet az autót, és pörgeted az egyik oldalon a hajtott kereket, és a másik oldalon lefogja valaki. ha nem tudod tovább pörgetni, akkor sperr, ha elpörög, amíg a másik oldalon áll, akkor nincs sperr. persze vannak olyan sperr-rek, amik %-osan zárnak, szóval nem full.

YELLOW Elküldve: 2013-11-27 20:35 Teligumiszett

hancurozo írta:
compact írta:
Lassan 10 éve jó eredményekkel versenyzem /rally/ lehet, hogy lefosnád a bokádat ha a tréning olyan nagy élményeket adott, a dsc-t pedig automatikusan minden inditásnál kapcsolom kifelé, mert zavaró dinamikus közlekedés közben ha már kis csúszásnál is korrigál még ha óvatosan is teszi!
Ne azon lovagolj, hogy mi van az amúgy sem tapadó hátsó kerékkel, hanem, hogy mivel jobb az ha az első kerék semmit nem tapad a hátsón pedig ott a jó gumi!
Neked ezt kellene épp érvekkel bizonyitani és kiváncsian várom is.
A való életet nem lehet tréningen tanulni...


Gratulálok az eredményhez. (jó szerelőid lehetnek akik beállítják a kocsid)
Fékezésnél az első kerék kapja a nagyobb terhelést (a rosszabb minőségű gumi is jobban fékezhető mivel nagyobb erő nyomja az aszfalthoz)(gondolom tanultál fizikát) a hátsónak kisebb lesz a terhelése, ezért jobb gumi szükséges az azonos tapadáshoz. (semleges marad az autó) Ha az első a jobb minőségű, jobban fékezhető, de akkor már a hátulját nem irányítod, mivel elveszítette a tapadást. (szerintem ezzel te is egyetértesz)
Nem versenyzek (van elég aki teszi ezt a közvetlen környezetemben, és nem fosnám le a bokám)
Vezetek viszont így is eleget.



de most ezt kb úgy állítjátok be, mintha az autó középen a B oszlopnál csuklós lenne, vagy az állna fent, mint amikor kis dagadt kutyák szaladnak, hogy a hátsó lábuk majdnem elől van, kifliben szaladnak
amit Te mondasz, vagy mondotok az kanyarban valóban okozhat gondot. mindenzt hétköznapi hazsnálatnál. nincs nascar pálya itthon közúton, hogy egyenesben fékezésnél gondot okozzon.
amúgy jeges úton szinte tök mindegy, szárazon hideg úton megint, hogy milyen kopott gumi van fent. hóban meg nem száguldozik az ember, meg télen amúgy sem.
ha meg jáccani akarok, akkor lehet fent zsír új mizslen, vagy brájtsztón gumi, akkor is kimegy a fara.

YELLOW Elküldve: 2013-11-27 20:25 Teligumiszett

jons írta:
YELLOW írta:
aki nem képes a sebességet időjárási viszonyoknak megválasztani, az ne vezessen. én megtudom.


"Vagy nem, de ez legyen a te bajod"


na majd pont ezt te döntöd el. és én kötekedek... de jó, hogy így megmondod, hogy vezetek, vagy hogy fogok. gratulálok!

YELLOW Elküldve: 2013-11-27 17:43 320d Motor

Darius írta:
YELLOW írta:
Darius írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
Darius írta: Sziasztok!Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok,hogy mi a különbség a 204D1 motorkódú E46 116 lovas 318d és a 136 lovas verzió között?Csak elektronikusan van visszafojtva,vagy más dolog is kisebb a 318d-ben?Ugye ezek még VP44el vannak szerelve nem common railesek.


136 lovas 20d VP44, 18d CR


Az első 318d is VP44. nem tudom mikor volt ott váltás CR-re (2003 01-től hozza mind a két motort.(http://realoem.com/bmw/partgrp...&fg=15))
http://realoem.com/bmw/partgrp...&fg=15



jah igaz, sorry



Értem igazából a kérdésem továbbra is az hogy a vp44es 318d az miben gyengébb a 136 lovas vp44estől?Ha valaki tud sz ügyben vmit légyszíves árulja el?


igen most már dereng, ha jól emlékszem kisebb a turbo, és a vezérlés programja más.



Köszönöm!És ezek a Vp44-es adagolósok mennyire bírják a motoroptimalizálást,chiptuningot?Legyen az 318d,vagy320d?Ha minden alkatrész még gyári és normál értéket mutat?


ugye a 18d hajtásilag ugyanaz, mint a 20d. tehát jobban bírja. bár inkább legyen egy strapabíró autóm, mint erős. gondolok itt arra, hogy korábban volt téma, hogy a 20d-ben a lendkerék, kuplung, stb, azért mert jobban tönkre, mert éppen csak oda van tervezvce, a 18d ezért jobban bírja. most ha felerősíted azt is, akkor ugyanott vagy. ha nem hosszútávra tervezel, érdemes talán, de akkor már inkább egy nagyobb turbo, meg a vezérlést cserélni egy 18d-ben egy 20d.jére. annyi hogy forgalmiban, meg biztosításilag, adóilag kisebb teljesítmény után fizetsz.
na de a dízel nem az én asztalom, majd más.

YELLOW Elküldve: 2013-11-27 17:30 320d Motor

Darius írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
Darius írta: Sziasztok!Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok,hogy mi a különbség a 204D1 motorkódú E46 116 lovas 318d és a 136 lovas verzió között?Csak elektronikusan van visszafojtva,vagy más dolog is kisebb a 318d-ben?Ugye ezek még VP44el vannak szerelve nem common railesek.


136 lovas 20d VP44, 18d CR


Az első 318d is VP44. nem tudom mikor volt ott váltás CR-re (2003 01-től hozza mind a két motort.(http://realoem.com/bmw/partgrp...&fg=15))
http://realoem.com/bmw/partgrp...&fg=15



jah igaz, sorry



Értem igazából a kérdésem továbbra is az hogy a vp44es 318d az miben gyengébb a 136 lovas vp44estől?Ha valaki tud sz ügyben vmit légyszíves árulja el?


igen most már dereng, ha jól emlékszem kisebb a turbo, és a vezérlés programja más.