Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-09-10 14:22 gumis tapasztalatok

haka írta: Na nekem is most kell majd vennem gumit.
tehát akkor ez: Kumho KW23 205/55/R16 91H megfelelő normál felhasználásra ?


szerintem teljs mértékben. a Kumho nagyon felfejlődott, de akér mondhatnám a hankook-ot is.
azt kell tudni, vagyis érdemes figyelembe venni, hogy általában milyen hó szokott lenni felétek, vagy amerre a legtöbbet jársz. vagy inkább száraz hideg aszfaltok vannak, vagy inkább latyakos, jeges. vagy zömében havas, pl hegyvidékes helyeken.
szárazabb hideg helyen a kismintályú téliek a jók (pl Conti némely darabja, főleg asszimetrikus téliek), ahol latyakosabb, oda jó a széles mintájú, V mintás darabok (pl. Kumho). havas terepen inkább jobb tapadóképességű gumik kellenek, amik bele harapnak a hóba (pl dunlop 3D, 4D BFG Winter G és hasonló minták).
télen úgysem száguldozik az ember, bőven jók a linkelt kategóriák. vannak ezek a debica frigo és trásai, amik annyira puha anyagból vannak, hogy kopik mint állat, ám kisautókra városba tökélete, nem kell jobb. de autópályán sok nem marad belőlük, hamar megeszi őket az aszfalt.

YELLOW Elküldve: 2013-09-10 13:33 E46 TÍPUSHIBÁK

Barbajsz írta:
YELLOW írta:
Barbajsz írta:
YELLOW írta:
Barbajsz írta: N46B18A motorba milyen gyújtógyertyát ajánlotok, milyet kell belerakni amit "szeret"?
Motorolajra is kérnék ajánlásokat.
Egy ilyen motor mennyit megy el gond nélkül nagy eséllyel?
Köszönöm!


szerintem gyertyában: NGK BKR6EQUP
olajban, 0w-30, 0w-40, sok km-nél ha csipegeti az olajat, akkor 5w-30, 5w-40 de inkább az első kettő. márkában legyen BMW LL-04 minősítése, Mobil 1, Aral, Fuchs, Eneos, Liqui Molly, én ezeket választanám.
mennyit megy el? ereraz tud válaszolni, akinél új kora óta nála van, és normálisan járt vele. hogy mi lenen a komolyabb gond, az nézőpont kérdése, mert ugye időszakosan cserélendő kopóalkatrészek vannak. szerintem erre nem lehet konkrétumot mondani, de henger bontás mentesen, 300ezret simán el kell neki. vagy akár többet is.


Köszönöm a választ! Láttam egy videót yt-on:
YouTube videó
Ez most mit jelent, valaki elmagyarázná? Azt értem hogy akkor szarabb a BMW olaj de van-e jelentősége a mindennapi használatban, illetve ha nem hagyjuk 40 ezret menni egy olajjal a kocsit? Tehát ez a kísérlet visszaadja életszerűrűséget?


ebbe a dologba ne menjünk bele szerintem, keresd vissza beszéltünk róla elég hosszan.


mikor beszéltetek róla kb.?


tavasszal. vagy a motorolaj, vagy az olajcsere topicban.

kb itt van róla szó, van több iylne teszt az egyik linken
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-....html?p=23

YELLOW Elküldve: 2013-09-10 13:24 gumis tapasztalatok

troooger írta:
funez írta: Sziasztok
Érdeklődnék hogy a Kormoran Snowpro téligumit érdemes e tenni a Bömösre, milyen tapasztalatok vannak erről a gumiról? Vagy milyet ajánlotok olcsóbb kategóriás gumik közül ami azért megfogja az autót.
Válaszokat előre is köszi.


Nekem Dunlop WinterSport 4D van. Tavaly télen vettem, eddig nincs vele rossz tapasztalatom.


olcsóbb kategóriásat keres...

ha tudsz iylet még szerezni, akkor naggyon ajánlom, én nem lelek sehol fater off-ján van, nagyon fasza.

BFGoodrich Winter G


Kléber Krisalp HP


Kumho KW23

YELLOW Elküldve: 2013-09-10 11:55 Kuplung__

Pocses írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy amikor benyomom a kuplungot akkor nyöszörög egy kcisit.. vajon miért?!

de csak néha..


hát nekem mindig, hidegben nem annyira. azt mondták rá szokásos, elvileg a mester sem tudta honnan is jön. hogy maga csak a pedál nyiszorog, vagy esetleg a kuplung munkahenger... amúgy zavaró, hogy nem tudni honnan jön, vagy mi is az oka.


Akkor nem csak egyedi Problema ez. De akkor semmi komolyabb baj ugye?


Nem hinném. Az enyém is kinyomáskor van amikor "cirmog" egész halkan. Nem foglalkozok vele, szépen kiemel, egészen fent fog nem pedig lent ami ugye kopottságra utalna.


de nekem nem cirmog,hanem kb olyan, mint amikor ilyen régebbi ágyneműtartós ágyon felemelet a fekvőlapot, iylen nyikorgó rugó hangja van.

YELLOW Elküldve: 2013-09-10 11:27 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

csatis1 írta:
YELLOW írta:
aeroengine89 írta: Sziasztok!
Ismét egy kérdéssel fordulok hozzátok!
Vettem egy sötétedős belső visszapillantó tükröt. Kérdésem elöszőr is az lenne hogy mi a külömbség a sima és a bohócorros sötétedő visszapillantó tükőr között? már mint mind a kettőbe vezeték megy és nem értem hogy a sima tükörbe milyen elektronika van? a sötétedős oké hogy sötétedik meg minden de a simába mi van? a hátúljába ami a szélvédő fele néz van egy szenzor de nem tudom mi mivel hogy az esőszenzorom meg a világítás szenzorom egybe van tudtommal?!A második kérdésem hogy szeretném bekötni a sötétedős visszapill. a csináld magadba le van írva hogy hogyan kell csak az nincs hogy hogyan kössem be a tolató jelet tehát amikor tolatok akkor kivilágosodjon és érdekelne hogy a bohócorrban található ledet hogyan lehet hasznosítani és hogy az gyárilag a riasztónál világított vagy villogott? Mivel hogy jó lenne bekötni állriasztóként. Rákötöttem 12 voltra és csak olyat találtam amin csak világít de nem villog!Esetleg tudnátok nekem olyan áram szálat mondani ami gyújtás kikapcsolásakor van 12 volt?
Köszi a válaszotokat előre is


hát a bohócorr a riasztóé. lehet éppen hasznosítani, mondjuk zárásjelre. egy 555-ös IC-vel, vagy egyszerűbben egy astabil multivibrátorral villogtatni, mondjuk egy 1Hz-es kristállyal is meglehet, csak oda kell még más is. 12V-ra érdemes tervezni, vagy egy feszültségosztóval számolni plusszban.
az a szenzor én sem tudom mi, de lehet inkább valaminek a helye csak. pedig ez is volt téma, de nagyon nem emlékszem rá...


A szenzorokkal kapcsolatban nekem az lenne a logikus, ha a szélvédő felé néző érzékelné a környezet sötétségét, a tükörlapnál lévő pedig a "vakítást"/bevilágítást.
Lehet hogy nappal is "sötétítene" ha csak a tükörlapnál lévő szenzort használná.


na jó de nekem nincs automatice sötétetős tükröm, de az az izé ott van a hátulján. nekem inkább arra hasonlít, mint ami van újabb bömciken ilyen kamera vagy mi, amikor magát be tudja kormányozni a garázsban. még az a fajta, hogy fel kell ragasztani a garázs végébe egy iylen táblát, ami alapján pozícionálja magát. talán az E65-nél láttam ilyet egy videón anno.

YELLOW Elküldve: 2013-09-10 11:24 Kuplung__

toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy amikor benyomom a kuplungot akkor nyöszörög egy kcisit.. vajon miért?!

de csak néha..


hát nekem mindig, hidegben nem annyira. azt mondták rá szokásos, elvileg a mester sem tudta honnan is jön. hogy maga csak a pedál nyiszorog, vagy esetleg a kuplung munkahenger... amúgy zavaró, hogy nem tudni honnan jön, vagy mi is az oka.


Akkor nem csak egyedi Problema ez. De akkor semmi komolyabb baj ugye?


hát nem tudom. nekem azt mondta ne foglalkozzak vele, az övé is csinálja. engem amúgy bosszant, főleg mielőtt indítok és ugye kinyomom a kuplungot. elég hangos szokott néha lenni, főleg ha állnak körülöttem mindig azt lesem melyik néz érdekes tekintettel

YELLOW Elküldve: 2013-09-10 07:57 izzítógyertya

csbalu írta:
YELLOW írta:
valter320d írta: Sziasztok!
Mivan akkor ha beleszakadt az izzitógyertya a hengerfejbe!
félig kint van de letört a feje,a hengerfej lent van!
ki tudtam venni mindet azon kivül,az egyik meg elég nehezen jött ki,meg is cseszte a menetet,benne azzal kell valamit csinálni?


menetjavításnál ezt szokták alkalmazni:
helicoil


Na most újat mondtál Yellow! Köszi!


hát tudtam, hogy van ilyen, pár éve találkoztam ezzel, de azt nem gondoltam, hogy ilyen igénybevételnél is alkalmazzák és hogy ennyire erős. ez a téma nyáron jött elő, mikor a kerómból kiszedtem a hátsó tengelyt, és a tengely menetén, pont egy iylen menetjavító volt. beparáztam. pedig a bringa előtte nem igen volt bontva. úgy gondoltam gyári megoldás valamiért. aztán havernak is a spéci extrém váza ugyanígy volt összerakva. aztán jobban olvasva utána, ezeket direkt alkalmazzák még akkor is, ha nem lenne muszály, magyarán nem menetjavítás a cél.
ugye a hátrány, hogy drágák a behajtók, hozzá, főleg, hogy minden mérethez más kell.

YELLOW Elküldve: 2013-09-10 07:35 E46 TÍPUSHIBÁK

Barbajsz írta: gyújtótrafó hiba volt amit nemrég kérdeztem. Viszont az új gyertya eléggé fekete kormos volt, az amelyiknél a gyújtótrafó feltehetően rossz (a többit nem néztük). Az új gyertyákkal max 100km mentem. Mi lehet az oka?


én annyit tudok nekem a gyertyacsere után, 150 km-re megadta magát az egyik trafóm. előtte is volt arra utaló jel, 2x indítás után nem ment az egyik hengerem. leállítás majd indít és jó. aztán az új gyertya beadta neki a kulcsot.
viszont ha neked annyira kormos, akkor oda sok anyag jut, lehet befecskendezési probléma lesz.

YELLOW Elküldve: 2013-09-10 07:26 E46 TÍPUSHIBÁK

Barbajsz írta:
YELLOW írta:
Barbajsz írta: N46B18A motorba milyen gyújtógyertyát ajánlotok, milyet kell belerakni amit "szeret"?
Motorolajra is kérnék ajánlásokat.
Egy ilyen motor mennyit megy el gond nélkül nagy eséllyel?
Köszönöm!


szerintem gyertyában: NGK BKR6EQUP
olajban, 0w-30, 0w-40, sok km-nél ha csipegeti az olajat, akkor 5w-30, 5w-40 de inkább az első kettő. márkában legyen BMW LL-04 minősítése, Mobil 1, Aral, Fuchs, Eneos, Liqui Molly, én ezeket választanám.
mennyit megy el? ereraz tud válaszolni, akinél új kora óta nála van, és normálisan járt vele. hogy mi lenen a komolyabb gond, az nézőpont kérdése, mert ugye időszakosan cserélendő kopóalkatrészek vannak. szerintem erre nem lehet konkrétumot mondani, de henger bontás mentesen, 300ezret simán el kell neki. vagy akár többet is.


Köszönöm a választ! Láttam egy videót yt-on:
YouTube videó
Ez most mit jelent, valaki elmagyarázná? Azt értem hogy akkor szarabb a BMW olaj de van-e jelentősége a mindennapi használatban, illetve ha nem hagyjuk 40 ezret menni egy olajjal a kocsit? Tehát ez a kísérlet visszaadja életszerűrűséget?


ebbe a dologba ne menjünk bele szerintem, keresd vissza beszéltünk róla elég hosszan.

YELLOW Elküldve: 2013-09-10 07:18 izzítógyertya

valter320d írta: Sziasztok!
Mivan akkor ha beleszakadt az izzitógyertya a hengerfejbe!
félig kint van de letört a feje,a hengerfej lent van!
ki tudtam venni mindet azon kivül,az egyik meg elég nehezen jött ki,meg is cseszte a menetet,benne azzal kell valamit csinálni?


menetjavításnál ezt szokták alkalmazni:
helicoil

YELLOW Elküldve: 2013-09-10 07:13 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

aeroengine89 írta: Sziasztok!
Ismét egy kérdéssel fordulok hozzátok!
Vettem egy sötétedős belső visszapillantó tükröt. Kérdésem elöszőr is az lenne hogy mi a külömbség a sima és a bohócorros sötétedő visszapillantó tükőr között? már mint mind a kettőbe vezeték megy és nem értem hogy a sima tükörbe milyen elektronika van? a sötétedős oké hogy sötétedik meg minden de a simába mi van? a hátúljába ami a szélvédő fele néz van egy szenzor de nem tudom mi mivel hogy az esőszenzorom meg a világítás szenzorom egybe van tudtommal?!A második kérdésem hogy szeretném bekötni a sötétedős visszapill. a csináld magadba le van írva hogy hogyan kell csak az nincs hogy hogyan kössem be a tolató jelet tehát amikor tolatok akkor kivilágosodjon és érdekelne hogy a bohócorrban található ledet hogyan lehet hasznosítani és hogy az gyárilag a riasztónál világított vagy villogott? Mivel hogy jó lenne bekötni állriasztóként. Rákötöttem 12 voltra és csak olyat találtam amin csak világít de nem villog!Esetleg tudnátok nekem olyan áram szálat mondani ami gyújtás kikapcsolásakor van 12 volt?
Köszi a válaszotokat előre is


hát a bohócorr a riasztóé. lehet éppen hasznosítani, mondjuk zárásjelre. egy 555-ös IC-vel, vagy egyszerűbben egy astabil multivibrátorral villogtatni, mondjuk egy 1Hz-es kristállyal is meglehet, csak oda kell még más is. 12V-ra érdemes tervezni, vagy egy feszültségosztóval számolni plusszban.
az a szenzor én sem tudom mi, de lehet inkább valaminek a helye csak. pedig ez is volt téma, de nagyon nem emlékszem rá...

YELLOW Elküldve: 2013-09-10 06:58 Kuplung__

toki24 írta: Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy amikor benyomom a kuplungot akkor nyöszörög egy kcisit.. vajon miért?!

de csak néha..


hát nekem mindig, hidegben nem annyira. azt mondták rá szokásos, elvileg a mester sem tudta honnan is jön. hogy maga csak a pedál nyiszorog, vagy esetleg a kuplung munkahenger... amúgy zavaró, hogy nem tudni honnan jön, vagy mi is az oka.

YELLOW Elküldve: 2013-09-10 06:40 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2013-09-09 17:35 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Donato írta:
YELLOW írta:
Donato írta: Sziasztok,

Felnicserében lennék és nem tudom, hogy az ET különbség mit okozhat, illetve hogy is van ez??!!
Gyári 16" Style 45 7 széles 5x120 ET47 ről http://www.bmwstylewheels.com/bmw/45
cserélnék
gyári 16" Style 153 7 széles 5x120 ET 34-re. http://www.bmwstylewheels.com/bmw/156
Nos nem tudom van e tapasztalata valakienk kifejezetten a 153-as felnivel e46-on avagy tudnátok segíteni, hogy érdemes e próbálkozni?

Kösz a választ
Üdv G



hali. sokat nem jelent, a felni kicsit kintebb lesz, pontosan 1,3 cm-t. igazából jobban fogja majd az utat. ettől a csapágyak még nemterhelődnek jobban. kevésbbé lesz beesett a kerék. fel lehet rakni.


Köszi a választ!!! A kerékagyat elfelejtettem említeni, hogy esetleg merre találom meg azon méreteket a nevezett felnikhez? Köszi!


nem értelek.a 153-asra írt méret az 156-os. az jó 3-asra. a 153-as meg X5 felni, ami 18-asban van, tehát elírtál valamit. a kerékagy mindegy, ha 3-as BMW felniről van szó, az jó lesz.

YELLOW Elküldve: 2013-09-09 16:40 Vonóhorog

csbalu írta:
YELLOW írta:
csbalu írta:
Helioport írta: Kedves jézuska bácsi. Nagyon szeretnék gyári vonóhorgot e46 touringomra. Nem a fa alá, inkább sokkal előbb. Nem túl drágán. Köszi Jézuska bácsi.



Kedves Cukrosbácsi!
Én is nagyon szeretnék, ha kitapostad az ösvényt, akkor megoszthatnád velem


ez a kedves cukrusbácsi megszólítás... khmmm úgy érted térdepelsz is érte?


Neki bármit!

Azt nézegetem, hogy a gyári 1600at tud húzni a BOSAL meg 1800-at. Régi álmom hogy legyen egy trélerem, ahhoz viszont minél nagyobb horog kéne. Mondjuk az autó saját össztömegénél nagyobbat nem is húzhat szerintem az pedig 1875kg.


most perpill én is hiányolom a horgot, valahogy bringát kéne szállítanom, tetőre nem akarom rakni, mert oda sincs tartóm, plussz 20 kiló a bringa, fel sem bírom emelni odáig meg olyan helyre mennék, ahova nem BMW való. mondjuk lentebb meg tudok állni, de valami olyasmi tartó kéne, mint ami van 5 ajtósakra, ilyen akasztós, de sedan-ra még nem láttam...