Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 19:23 Lengéscsillapitó

hancurozo írta:
YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
de én még mindig nem értem. a hiba velem van
most, hogy sport-e a gátló vagy sem, attól le kéne ülnie az autónak, hisz a rugók tartják a kasztnit, akkor nem értem. ha meg nem gyárt sport gátlót hozzá, akkor a töltet sem ekményebb, ergó be sem keményedik hamarabb, a logikusan még pont, hogy ülnie kellene. annyival nem hosszabb a gátló szára sem, hogy alul felütközzön. mert akkor megintcsak nem csillapít semmit, azt meg észrevenni, le sem lehetne nyomni az autót.


Progresszív lengéscsillapító? Vagy ezt hogyan kell értelmezni?


azt írta nem gyárt sport gátló. ergó az jön le, hogy olyan mint a gyári keménységben csillapításban. és mivel a gyári lágyabb, mint ami neki volt M-tech-es, avyg sport vagy mindegy, ergó a töltet kevesebb benne, a szelepek tágabbak mondjuk. ergó jobban meg kellett volna neki ülni.
ha van két gátlód, aminek a külső paraméterei egyformák, veszel rövidebb rugót, ugye az autó lentebb kerül, a gátló szára bentebb megy. ha több a töltet benne, mondjuk sűrűbb az olaj, vagy a szelepek szűkebbek, akkor lehet az autó még menne lentebb, de nem a rugó tartja, hanem a gátló szára, mert az olaj full összenyomódott benne tulajdonképpen az olaj tart. ami gáz, mert valahol majd elmegy a nyomás idővel. lehet ez gáz is. mindegy. erre gondoltam, nem tudom érthető-e.
de gyanítom a bilstennek a rugótartó tányérja fentebb van, mint ami volt M-tech, ezért van magasabban.
ezért enm értettem múltkor sem, hogy miért számítana ha rövidebb a teló szára? gondolom egyik végállásban sem szabadna felütköznie a szárnak a telóban. ezért én logikusnak azt tartom ha a rugótányért mozgatják, teszik máshová, oder rövidebb rugókat használnak.


A folyadék nem összenyomható!
Így sem értem, hogy mit szerettél volna írni, de nem gond.
Tudom hogyan működik a lengéscsillapító, és ezért nem értem az írásaid.


há ezt mondom, hogy nem összenyomható... ezt hoztam összefüggésbe a teló szárával, hogy hogyan lehetne magasabb. de ahhoz pont a foyladék tartaná az autó súlyát nem a rugó. és ha így lenne, emiatt lenne magasabb, akkor le nem lehetne nyomni az autót a telónál.
erre írtam, hogy a rugótányér van máshol, és ebben különböznek a sport szettek a gyáritól. mert korábban írták, meg mondták, hogy tudnak telószárat rövidíteni, de annak semmi értelme nincs, attól nem ül meg az autó, csak a teló működési munkapontja megy el.

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 15:43 Lengéscsillapitó

hancurozo írta:
YELLOW írta:
de én még mindig nem értem. a hiba velem van
most, hogy sport-e a gátló vagy sem, attól le kéne ülnie az autónak, hisz a rugók tartják a kasztnit, akkor nem értem. ha meg nem gyárt sport gátlót hozzá, akkor a töltet sem ekményebb, ergó be sem keményedik hamarabb, a logikusan még pont, hogy ülnie kellene. annyival nem hosszabb a gátló szára sem, hogy alul felütközzön. mert akkor megintcsak nem csillapít semmit, azt meg észrevenni, le sem lehetne nyomni az autót.


Progresszív lengéscsillapító? Vagy ezt hogyan kell értelmezni?


azt írta nem gyárt sport gátló. ergó az jön le, hogy olyan mint a gyári keménységben csillapításban. és mivel a gyári lágyabb, mint ami neki volt M-tech-es, avyg sport vagy mindegy, ergó a töltet kevesebb benne, a szelepek tágabbak mondjuk. ergó jobban meg kellett volna neki ülni.
ha van két gátlód, aminek a külső paraméterei egyformák, veszel rövidebb rugót, ugye az autó lentebb kerül, a gátló szára bentebb megy. ha több a töltet benne, mondjuk sűrűbb az olaj, vagy a szelepek szűkebbek, akkor lehet az autó még menne lentebb, de nem a rugó tartja, hanem a gátló szára, mert az olaj full összenyomódott benne tulajdonképpen az olaj tart. ami gáz, mert valahol majd elmegy a nyomás idővel. lehet ez gáz is. mindegy. erre gondoltam, nem tudom érthető-e.
de gyanítom a bilstennek a rugótartó tányérja fentebb van, mint ami volt M-tech, ezért van magasabban.
ezért enm értettem múltkor sem, hogy miért számítana ha rövidebb a teló szára? gondolom egyik végállásban sem szabadna felütköznie a szárnak a telóban. ezért én logikusnak azt tartom ha a rugótányért mozgatják, teszik máshová, oder rövidebb rugókat használnak.

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 13:28 Lengéscsillapitó

nickname írta:
YELLOW írta:
m_attila írta:
A hiba ott van , hogy a Bilstein E46 hoz nem gyárt sportfutóműves verzióhoz lengéscsillapítót.

Ha valakinek gyári sportfutómű van az autójához azt szakszerűen csak Sachs al lehet pótolni.

Ezért nem a Bilstein a hibás hanem aki eladta sportként


de én még mindig nem értem. a hiba velem van
most, hogy sport-e a gátló vagy sem, attól le kéne ülnie az autónak, hisz a rugók tartják a kasztnit, akkor nem értem. ha meg nem gyárt sport gátlót hozzá, akkor a töltet sem ekményebb, ergó be sem keményedik hamarabb, a logikusan még pont, hogy ülnie kellene. annyival nem hosszabb a gátló szára sem, hogy alul felütközzön. mert akkor megintcsak nem csillapít semmit, azt meg észrevenni, le sem lehetne nyomni az autót.


HA Nem a bilstein a hibás akkor ki amikor a gyári online katalógusuk hozza ezt a cikkszámot.



ültetni azzal tudnak max gátlón, hogy a tányért fentebb teszik, mart akkor a rugó felső pontja feljebb kerül, maga a kasztni lentebb. ha a tányér ugyanúgy áll mindkettőn a teló aljától, akkro nincs már ami befolyásolná... a magasságot.

szerk.: jajj bocs fordítva írtam, mert a rugó alja fekszik fel a tányéron, ami ha lentebb van, akkor ültet, ha fentebb akkor emel. mérőszalaggal meréhető az előzőhöz képest.

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 13:21 Digit klima panel lejjebb helyezése

haka írta: Sziasztok,

Csak a biztonság kedvéért kérdezem, hogy a kerettől eltekintve, simán lejjebb tudom eggyel tenni a digit klíma paneljét egyel?
Arra gondolok, hogy a kábelek, tuti el fogna érni odáig?
Pár nap múlva jön meg a fejegység, és nem akarom kétszer szétbontani, ezért csak akkor akarom majd lerakni, ha már itt a beépítendő cucc is.


igen elfog érni, de ettől függetlenül neked sem kellett volna új topic-ot nyitni simán elfért volna a belsős topicban, bagy bármelyik klímás topicban.

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 13:20 Lengéscsillapitó

m_attila írta:
A hiba ott van , hogy a Bilstein E46 hoz nem gyárt sportfutóműves verzióhoz lengéscsillapítót.

Ha valakinek gyári sportfutómű van az autójához azt szakszerűen csak Sachs al lehet pótolni.

Ezért nem a Bilstein a hibás hanem aki eladta sportként


de én még mindig nem értem. a hiba velem van
most, hogy sport-e a gátló vagy sem, attól le kéne ülnie az autónak, hisz a rugók tartják a kasztnit, akkor nem értem. ha meg nem gyárt sport gátlót hozzá, akkor a töltet sem ekményebb, ergó be sem keményedik hamarabb, a logikusan még pont, hogy ülnie kellene. annyival nem hosszabb a gátló szára sem, hogy alul felütközzön. mert akkor megintcsak nem csillapít semmit, azt meg észrevenni, le sem lehetne nyomni az autót.

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 12:47 Lengéscsillapitó

nickname írta: Gyári bilstein katalógusból azonosított cikkszáma alapján lett azonosítva a csere darab. Az eltérés mint a képen is látszik kb 3-4 cm

Új alkatrész nem bontott nem felújított.

Ennyit a híres bilstein minőségről, fel is veszem velük a kapcsolatot.


A kép a valóságot mutatja, torzítást még véletlenül sem tartalmaz, én örültem volna a legjobban hogyha kevesebből megúszom a cserét a jó minőségű csere darabbal.




egy pár napja, pont hasonlót írt valaki, hogy magasabb lett az autó az új gátlóval, pedig annak sok köze nincs hozzá, vagyis nem kellene. max ha hamarabb bekeményedik, de az meg nem jó a telónak, mert full nyomáson van feszt, és kokemény. érdekes...

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 12:32 Lengéscsillapitó

nickname írta:
YELLOW írta:
nickname írta: Na a tegnapi nap konkluzioja a bilstein egy rakàs szar. Soha többet nem vezsek életembe egyszer térek el a gyàritol akkor is megégek.


pedig itt milyen ódákat zengenek róla. általában ez vanb akkor, amikor valaki nem ismeri el, hogy szart vett, inkább az ellenkezőjét állatja, mert fél, hogy kinevetik. örülök annak, hogy le merted írni, annak nem, hogy feleslegesen dobtad ki a pénzt. mondjuk én is azt gondoltam, hogy jó féle, szóval várom mi a gáz vele.


Ha figyelmesen visszaolvasol véleményt kértem. Én egy dologra esküszök az pedig a gyári "az első lengőkart kivéve"



nem azt írtam, hogy Te zengtél róla ódákat!!!
de én is jónak tartot, tartottam a bilsteint, bár nem volt még vele dolgom. ezért várnám a tapasztalatot. amúgy gátlóban és Sachs párti vagyok. vagy inkább felújítattni a gyárit kb negyed annyiból.

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 12:10 Ködzáró fény

kzste írta:

Megvan a probléma, egyszerűen hiányzik az izzó... Tud valaki segíteni hogy pontosan milyen foglalatú kell hozzá? Valami ilyesmi kell bele, de nem tudom hogy mi a pontos foglalatméret.
http://www.hella.shop.hu/index...p;Itemid=2


józan paraszti???
kiveszed megnézed a másikon, elvileg rajta van.

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 11:46 hidegen rángat....

nobi03 írta:
YELLOW írta:
nobi03 írta: Sziasztok!
Nekem is ugyan ezek a problémák jönnek elö hidegen rángat meg ha több gázt adok nem gyorsul vagy szinte alig. Akkor is elő szokott jönni rángatás amikor üzemi hőmérsékleten van de akkor már rendesen gyorsul, viszont ha megállok az alapjárat ugrál leesik 500ig vissza 1000 és igy ugrál. mitől lehet ez valaki tudna segíteni? nagyon köszönöm


első körben légtömegmérőre gondolnék. ha tudsz cseredarabot próbára szerezni...
vagy lehúzod a csatiját a légtömegmérőnek és úgy menjél vele. ha úgy nincs hiba, akkor a légtömegmérő szar. azon majd ne lepődj meg ha több lesz a fogyasztásod, az nem probléma lehúzott tömegmérő esetén. ha ezután sem javul, érdemes hibakódot olvastatni, mielőtt elkezded cserélgetni a fél autót. a lehúzást ingyen emgtudod csinálni ezért kezdem ezzel, ne verd magad költségbe.


már le lett húzva a légtömeg mérő és akkor is csinálta. hiba kod is lett olvasva benzin keverék vagy a keverés nem oké kicseréltem saját magam a benzin szürőt mert már ideje volt most tovább kutatok lehet fals levegőt kap most arra gondolok


ha a keverék nem oké, azt ugye a lambdaszonda méri be. akár lehet azzal is gond, de így van, nem szabad rögtön azzal kezdeni a cserét. bár volt itt olyan, igaz talán nem iylen motornál, hogy mért a lambda, csak épp adott periódusban nem 10x, hanem csak 2x. le volt lassulva.

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 11:25 hidegen rángat....

nobi03 írta: Sziasztok!
Nekem is ugyan ezek a problémák jönnek elö hidegen rángat meg ha több gázt adok nem gyorsul vagy szinte alig. Akkor is elő szokott jönni rángatás amikor üzemi hőmérsékleten van de akkor már rendesen gyorsul, viszont ha megállok az alapjárat ugrál leesik 500ig vissza 1000 és igy ugrál. mitől lehet ez valaki tudna segíteni? nagyon köszönöm


első körben légtömegmérőre gondolnék. ha tudsz cseredarabot próbára szerezni...
vagy lehúzod a csatiját a légtömegmérőnek és úgy menjél vele. ha úgy nincs hiba, akkor a légtömegmérő szar. azon majd ne lepődj meg ha több lesz a fogyasztásod, az nem probléma lehúzott tömegmérő esetén. ha ezután sem javul, érdemes hibakódot olvastatni, mielőtt elkezded cserélgetni a fél autót. a lehúzást ingyen emgtudod csinálni ezért kezdem ezzel, ne verd magad költségbe.

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 11:16 Lengéscsillapitó

nickname írta: Na a tegnapi nap konkluzioja a bilstein egy rakàs szar. Soha többet nem vezsek életembe egyszer térek el a gyàritol akkor is megégek.


pedig itt milyen ódákat zengenek róla. általában ez vanb akkor, amikor valaki nem ismeri el, hogy szart vett, inkább az ellenkezőjét állatja, mert fél, hogy kinevetik. örülök annak, hogy le merted írni, annak nem, hogy feleslegesen dobtad ki a pénzt. mondjuk én is azt gondoltam, hogy jó féle, szóval várom mi a gáz vele.

YELLOW Elküldve: 2013-08-30 09:13 gyenge rádió vétel

ateszka86 írta: sziasztok,2001 e46 320d sedanba a rádió erősítő doboz hol található?


C oszlop (hátsó ajtó után), azt hiszem a bal oldalon.

YELLOW Elküldve: 2013-08-29 22:43 Gumi

Maistro írta: Friss a futómű allitasom.es a futómű rendben van



YELLOW írta:
Maistro írta: Styling 43 és et 47


YELLOW írta:
Maistro írta: Sziasztok!
Szerintetek 225/50r16 os gumival mennyire viheti a nyomváju az autót??


az már viheti, főleg ha nem gyári az ET-je a felninek, hanem kintebb van, azaz kisebb ET-je van. illetve amit leírtak.




igen ez gyári... hát határeset. esetleg egy futóműállítás lehet kellene, valami szakértő helyen+futómű átnézés




akkor megilyen, 225 nekem is viszi, igaz ET40, meg 8 széles felni. 195-ös gyári nem viszi csak nagyon durva vájúnál. meg kell szokni téliről váltás után, nekem is beszokott fájdulni a karom

YELLOW Elküldve: 2013-08-29 22:40 Business rádió kérdés

feco7939 írta:
Tano írta:
feco7939 írta: Sziasztok!
E46 (2002) Gyári Business CD Rádióhoz nincs valakinek magyar nyelvű kezelési útmutatója ..... vagy hol lehet hozzájutni? Köszi!


Már be lett linkelve, csak a keresőt kellene végre használni. Tessék


Magyar nyelvűt keresek ! Angolt én is találtam.....de azért köszi!
Egyébként pedig nekem nem ad ki az oldal keresősávot ahova be lehetne írni azt amit keresek......




olyan egyszerű az a rádió, mint egy fakocka. egy kaptafa mind, igyanazok a gombok funkciók, csak más a dizájn. mondjuk fater egy mosógépet sem tud elindítani... ilyen is van
nem hiszem, hogy nehéz lenne anglból megérteni. ne vedd sértésnek kérlek. sajnos én sosem láttam magyarban ilyet, de nem is volt szükség rá. 10 perc alatt ki élehet tapasztalni. ha van konkrét kérdés, kérdezz, szóban lehet tudok/tudunk segíteni.

YELLOW Elküldve: 2013-08-29 22:14 Tükör

Amilo írta:
norbeee írta:
Pocses írta:
norbeee írta:
Pocses írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Meg lehet azt oldani hogy tolatáskor a jobb tükör automatikusan lebukjon? Az e39 esen ami volt korábban nekem azon így működött és nagyon szerettem. Mióta nem lehet forgalommal szemben parkolni azóta kétszer ütöttem meg a felnit béna vagyok

Köszi


Látod én ilyen extráról még nem is hallottam. Asszonykám is autómatice nyúl már évek óta a tükörállító kapcsolóért és lehajtja a tüköréapot, így szépen látja a padkát. Tőlem leste el.


pedig a e39 ben alap addig megyek míg ki nem találom hogy működne ez e46 ban. remélem csak programozás kérdése, ha nem akkor rákötöm a hétramenetet a tükörállítóra


Mindig tanul az embör fia. Majd számolj be hogyan sikerült a művelet.


2 hét múlva viszem olajcserére, aztán majd ráveszem a szerelőmet hogy játsszon el vele, kellene ez a tükör téma, meg az automata ajtózárás is mert unom nyomogatni a központi gombját. Kell is ide, egyik ismerősöm mellé egy lámpánál beült egy tonnás roma asszony rózsás szoknyában... és megkérte hogy vigye már el a következő buszmegéllóig köpni nyelni se tudott, nagy nehezen kiszedte az autóból


Jó kis dolog....
Az én autómon is állítja a jobb oldali tükröt lefelé ha beteszem tolatásba a váltót...
Igaz csak akkor ha jobb oldalra van kapcsolva az oldalválasztó, ha zavarna csak vissza kell kapcsolni a másik oldalra és akkor nem fordítja lefelé.



igen a coupe-k tudják