Hori írta:
arra meg hogy szimetrikus vagy asszimetrikus mintázat csak annyit fűznék hozzá hogy a nagyméretű drága gumik nem véletlenül asszimetrikusak
nem az asszimetrikusságot emelném ki... hanem, hogy forgásirány kötött. ugyanis a kiskategóriás gumik, ha úgy vesszük szimetrikusak, de úgy forgatod őket ahogy akarod, a forgásirány meg nem véletlen kötött, de erről már korábban leírtam egy velős véleményt, miszerint, kevernek valamit a gumikkal, tehát asszimetrikus van külön jobb és bal oldalas. ezt azzal tudnám bizonyítani, hogy pl az Astrán nekünk turanza van, mind úgy van felrakva, hogy az outside felirat kifelé van. ez oké, de a minták a bal odlalon hátrafelé állnak. viszont egy ismerős Golf-ján ugyanezek a gumik ugyanígy felrakva, tehát outside felirat kifelé, pont a fordítottja a miénknek. ebből az jön le mint laikus parasztnak, hogy a két autó gumijait összevegytve kapnánk meg a helyes szettet. a gumigyárban is úgy lehet, hogy van egy forma, amiből kinyomnak x darabot, majd a másikból szintén. csak ezek ugye mennek a raktárba és onnan sorba szedik le őket. ha lenne normálisan jobbos balos minta, akkor nem zavarna az asszimetrikus minta, mert akkor tükör lenne az két oldal. én meg nem fogok a megfelő gumik után vadászni, hogy normálisan meglegyen a szett, a szimetrikus forgásirány specifikus gumikkal nincs gond.
és egy kis érdekesség, ha már a BFG-t fikázták
Michelin téli gumija

BFG télije

és a Michelin télije nem szar, igaz nem friss gumi.
szerintem, egy normál autósnak mindegy milyet vesz. és attól, hogy én évente 5-8ezret megyek csak a BMW-vel az nem jelenti azt, hogy nincs rálátásom a gumikra, és esetleg nem lehetne adni a véleményemre. az igazi különbségeket pályán lehetne érezni, oda meg nem sokan járnak közölünk, talán Laci, aki mindig kint van. mert valaki évi 50ezret megy még nem biztos, hogy azt a gumit meg is dolgoztatta ezalatt a táv alatt.