
YELLOW Elküldve: 2010-12-11 20:45 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)
Adiii írta:YELLOW írta:bmw320d4 írta:Adiii írta: Szervó kormánymű olajat érdemes kicserélni annak ellenére ha a szintje nem alacsony és megfelelően működik? Ki tudja mikor lett benne cserélve...
Elméletileg nem kell cserélni, de én szoktam
kormányszervo olaj cseréről én korábban 40ezer km periódust hallottam/olvastam. én is cseréltem biztos, ami biztos alapon. nekem picit jobb lett. legalább ezen éreztem pozitív dolgot...
Most lesz mosolygás mert lehet hülyeséget kérdezek, de kormányszervó olajat hogy tudom legegyszerűbben lecserélni? elég ha kiszívom az utántöltő tartályból ami benne van majd bele az újat?
YELLOW Elküldve: 2010-12-11 20:29 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)
bmw320d4 írta:Adiii írta: Szervó kormánymű olajat érdemes kicserélni annak ellenére ha a szintje nem alacsony és megfelelően működik? Ki tudja mikor lett benne cserélve...
Elméletileg nem kell cserélni, de én szoktam
YELLOW Elküldve: 2010-12-11 20:07 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)
Adiii írta: A kézikönyv viszont az alábbit írja: "Olajspecifikáció: csak SAE 80 mechanikus sebességváltó olajat töltsünk be a MIL-L-2105 vagy API GL-4 specifikáció szerint.
Figyelem: ha az olajbetöltő csavar közelében egy sárga vagy zöld cédula van felragasztva akkor a speciális BMW olajat kell betölteni. Ha narancssárga cédula van, akkor a BMW által előírt ATF Dexron olajat kell betölteni."
Nem sper-es (önzáró) difibe milyen olajat ajánlotok? 75W-90et vagy 75W-140et érdemesebb rakni bele?
YELLOW Elküldve: 2010-12-11 20:00 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)
Zolee írta: Érdekes, amit írtok. A gyári váltóolajat októberben cseréltem le Castrol SMX-S-re (108e km).
Az ok: nem hittem az örök olajban, de leginkább az h az első és második fokozatot mind hidegen, mind melegen nehezen vette (68e volt az autóban amikor megvettem, ez azóta így volt). Meglepetésemre a gyári olaj sem színre, sem állagra nem tűnt ’döglöttnek’, gondoltam is, na adtam a sz..nak 1 pofont! DE a cserét követően a váltó olyan, mintha kicserélték volna, tökéletesen működik hidegen melegen – igaz az SMX-Sben nincs csak 2e km. Kiváncsi leszek pár ekm múlva mit produkál, ha szarakszik most már tudom mire kell cserélni. És a Castrol elmehet a p...ba, mielőtt megvettem az olajt ezer helyen megnéztem, és mindegyik oldaluk az SMX-S-t írja az autóba!!?? Ezek szerint ROSSZUL!
YELLOW Elküldve: 2010-12-11 19:30 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)
Adiii írta: Az alábbit találtam ezzel kapcsolatban a powerfanatics fórumon:
"geep írta:
Hmmm izé...
Szeretnék eloszlatni egy félreértést...
91 után MINDEN bmw MANUÁLIS váltóba dexron2-es minőségű automata transmission fluid kell, a hideg kapcsolási nehézségek kiküszöbölése érdekében.
Aztán 97 után már dexron 3-mas minőséget irnak elő, az mtf-lt1 a gyári olaj neve, amit ha kattog a váltó üresben, akkor mtf-lt2 vel kell helyettesiteni (a bmw TIS cd-je irja) ,ez megfelel, a dexron 3mas minőségnek.
Tehát igenis automata olaj kell a kéziváltósba, a hagyományos olajjal (ep 85-90) hidegen kapcsolhatatlan a váltó és két kézzel kell 1. be rakni Sad
Ilyet csak a hipoid fogazású diferenciálműbe lehet rakni, ami a nem sperrel szerelt bmw-k sajátja.
A sperbe pedig 75-140-es olaj kell ,kimondottan speres difihez.
Sajnálom, nem akartam senkit kiokitani, de igy van...
A váltón egyébként matrica van, asszem a zöld ami 91 előtti és 80-90-es olaj kell bele, de a bmw-nél ajánlják ezt is lecserélni ATF olajra!
A narancs és citromsárga matricás váltóba pedig szigoruan ATF olaj való... "
YELLOW Elküldve: 2010-12-11 19:20 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)
hil írta:YELLOW írta:
tehát magyarán azt mondod, hogy lehet benne valami, hogy manuális váltóba automata váltóolajat tenni? mert ez jön le abból amit írsz...
MTF-LT2 mennyibe került az 1,2 lityi? esetleg ha úgy lenne postán tudnál küldeni?
picit engem is zavar, hogy hidegen nehézkes...
7235Ft volt az Autó NT-nél 2010.09.07-én. Szerintem azért ettől nem kell csodát várni. Én azért cseréltem, mert a szimmeringeknél elfolyt, aztán Opel váltó olajjal lett pótolva (kb a fele), ami Opel szerint szintén élettartamra van betöltve, mert az volt akkor kéznél de semmi különbséget nem láttam a működésében utána. Sokáig utáltam alámászni, pedig megvolt már a Castrol, aztán vettem gyárit és cseréltem. Nem lett semmivel sem jobb a váltó, addig is hibátlanul működött. Én ezért nem hiszek a váltó javulásában az olajcserét követően. Ha valami baj van vele, azon az olajcsere már nem segít szerintem.
YELLOW Elküldve: 2010-12-11 18:54 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)
hil írta:YELLOW írta: most hallottam egy érdekes dolgot. érdekelne ezzel kapcsolatban, egy-két NORMÁLIS vélemény is.
egy ismerős olajat cserélt a váltójában. és ugyanazt tapasztalta Ő is, mint én, hogy hidegben, amíg a váltó be nem melegszik, a fokozatokat nehezebben veszi, mint a csere előtt.
pedig elvileg az ajánlott castrol SMX-S ment bele. tudom MTF-LT kellene bele hivatalosan.
szóval ennek a srácnak azt tanácsolták, hogy a manuális váltóba is automataváltó olajat tegyen, és meg fog szűnni.
ti mit gondoltok erről? lehet benne valami?
engem annyiból érdekelne, hogy azért ezeket az olajakat lehet venni literesben, míg MTF-LT-t nem csak nagyobb kiszerelésben.
Írtam korábban, MTF-LT2 vettem az NT-nél, pontosan 1,2 litert. A váltóba 1,1 l kell, a + 0,1 l azért, hátha szétöntöm. Nem öntöttem szét, megvan. Ezt az olajat nézve, inkább automata váltó olajnak mondanám, mint sima váltó olajnak. Egyébként megvettem a Castrolt is az MFT előtt, az most a szekrényben figyeli, hogy mikor hajintom ki. Nem fogom beletenni soha.
YELLOW Elküldve: 2010-12-11 18:21 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)
YELLOW Elküldve: 2010-12-11 16:58 Inspekció
hancurozo írta:YELLOW írta:Tano írta: Nos, hozzászólok egy kicsit, mivel kompetensnek érzem magam az ügyben.
Ezt a doksit ÉN készítettem, a gyári leírás alapján, a km számokat magam írtam bele, de ezt bárki átírhatja magának. Az eredetiben nem szerepel km, csak a szervíz típusa. Elsősorban magamnak készítettem, és a saját tervemet írtam bele, hogy mennyi km-nél mi fog következni, mert nem várom ki a gyári 2x ezer km-t. Valamint bővítettem is rajta, mert pl gyári leírásban nem lesz benne EGR tisztítás, valamint az üzaszűrőt is csak inspekciónál írja. De én a saját autómnak beleírtam, mert úgy gondolom, nem árt neki ha cserélem minden intervallumban.
Mivel sokan kerestek ilyet régebben is, ezért közzétettem. Természetesen az inspekciók magukban foglalják az alattuk lévő dolgokat is, pl az I-es az olajcserét, a II-es az I-est.
Akinek nem tetszik természetesen nem használja, vagy átírja magának, de mankónak tökéletes szerintem, ha valaki tisztában akar lenni azal, hogy a gyár mit ír elő, és esetleg otthon meg szeretné csinálni amit tud/lehet.
Ha valakit az eredeti érdekel, akkor a neten megtalálja!
Üdv!
így már értem! igazából a gyárit merre lelem? nem azért mert ez nem jó, csak kiváncsi lennék, hogy gyárilag minek mikor van ideje. azért kössz szépen!
Nem akartam beleszólni, de ha valaki választ vár, akkor olvassa is el.
Szerintem leíta Tano.
YELLOW Elküldve: 2010-12-11 16:21 Inspekció
Tano írta: Nos, hozzászólok egy kicsit, mivel kompetensnek érzem magam az ügyben.
Ezt a doksit ÉN készítettem, a gyári leírás alapján, a km számokat magam írtam bele, de ezt bárki átírhatja magának. Az eredetiben nem szerepel km, csak a szervíz típusa. Elsősorban magamnak készítettem, és a saját tervemet írtam bele, hogy mennyi km-nél mi fog következni, mert nem várom ki a gyári 2x ezer km-t. Valamint bővítettem is rajta, mert pl gyári leírásban nem lesz benne EGR tisztítás, valamint az üzaszűrőt is csak inspekciónál írja. De én a saját autómnak beleírtam, mert úgy gondolom, nem árt neki ha cserélem minden intervallumban.
Mivel sokan kerestek ilyet régebben is, ezért közzétettem. Természetesen az inspekciók magukban foglalják az alattuk lévő dolgokat is, pl az I-es az olajcserét, a II-es az I-est.
Akinek nem tetszik természetesen nem használja, vagy átírja magának, de mankónak tökéletes szerintem, ha valaki tisztában akar lenni azal, hogy a gyár mit ír elő, és esetleg otthon meg szeretné csinálni amit tud/lehet.
Ha valakit az eredeti érdekel, akkor a neten megtalálja!
Üdv!
YELLOW Elküldve: 2010-12-11 10:33 Inspekció
kempelen írta:YELLOW írta:kempelen írta:YELLOW írta:
nálunk láncos az Opel...
Megkérdezhetem milyen opel típusról van szó?
Astra H kombi. 1.6 Z16XEP
de közben rájöttem tévedtem, szíjas... nem tudom miért emlékeztem láncosra
nah azé!
éppen azért voltam kiváncsi, mert csak az 1.0 és 1.2 motorok között létezik láncos az opelnél