Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2010-05-10 17:18 Autóvásárlás

Tiba írta: Szép az az M3, de 190ezer km-rel, nagyon félnék az smg váltótól.


meghát az sem mindegy, hogy magyarkézben mente-e azt a 190ezret, de ahogy nézem lehetséges, bár fene se tudja. az a baj ilyen autóknál még anynira sem szabad használtat venni, mint más autóknál, aki pl M3-at vesz, az nem azért veszi, hogy 90-el közlekedjen. persze sokat kibírnak, de az ördög nem alszik.

YELLOW Elküldve: 2010-05-09 15:36 Stabilizátor pálca "Kutyacsont"

Tiba írta: Asszem én is a z3-ét fogom berakni.
Gyárit vettél? Mennyibe fájt?

és a Z3-é, hogy jó? az nem az E36 compact futóművére épül? az pedig nem teljesen olyan.
csak azért kérdezem, mert nekem aszonták -35-el van lejjebb, és majd teló is rövidebb megy bele, és gondolom cserélnem kell ezt is.
egyébként a cseréhez mennyire kell bontani? anynira még nem figyelgettem eddig...

YELLOW Elküldve: 2010-05-09 10:04 légzsak_

futo88 írta: Sziaaztok! Valakinek volt már olyan jelensége h 1 kátyú miatt kinyilt a légzsák? Nekem most volt kb másfél órája:@ Valaki tud esetleg segíteni h érdemes e a közút kezelőnél valami kártérítést kérni??? Válaszotokat előre köszönöm! Üdv Dani


nekem munkatársam passat-jával volt hasonló, röviden leírom.
kanyarodott be egy benzinkútra, és a bejáratnál lévő (nem teljesen kút tulajdonú) vízelvezető árok teteje, tudjátok egy kb 20 centi széles vasrács az első kerék átmenetele után felpattant, és megütötte a futóművet. hogy hol kaphatta még el, azt nem tudni, de kinyílt az összes légzsák, az anyos oldali fedele kivágta a szélvédőt, ugye tetőkárpit szakadt (függönylégzsák), meg a futómű sérült.
a kút üzemeltetője, azt mondta kapásból, hogy 10%-ot állja az autó tulaja, a többit fizeti a kút biztosítója. ám közben kiderült, hogy a helyi közfenntartó cég tulajdona, keze alá tartozik, ők is vizsgálódtak, és érdekes módon senki nem számított rá, de vállalta a költségeket.
a szerelő majdnem 900ezer Ft-os kárt állapított meg, amiből kb 500-600ezer a valós (jól járt) és fizetnek.

ilyen esetekben valóban jól jön a rendőrség, plussz fényképek.

szerk.:
sajnos utólag nem sokat tudsz tenni, mert gondolom nincs bizonyíték, se hivatalos papír, így nem sok esély van rá sajnos



YELLOW Elküldve: 2010-05-09 00:32 manuális váltó

vsop14 írta: ezt az MTF LT3-mat is a castrol gyartja es ez az az olaj, amit gyarilag is beletoltenek, tehat lifetime olaj. Sok embert ismerek, aki belerakta a castrol által ajánlott XY olajat és semmi baja nincs vele (csak ugye ezt cserélni kell rendszeresen)


MTF LT-3: Manual Transmission Fluid Life Time 3, gondolom ennek a rövidítése.
olyat sokat még nem mentem az SMX-S-el, hogy cserélni kelljen... legalábbis 40-50ezret csak kibír.

bár korábban csak nem írtam olyan sok hülyeséget. az akadás okát hideg időben nem tudom, lehet szinkron gyűrű lesz, bár ilyen km-nél fura lenne. majd kiderül. azért csak kibogoztuk az olaj témát.

YELLOW Elküldve: 2010-05-08 21:50 manuális váltó

SoundkeY írta: yellow:
Mi lesz veled ? Hegesztett a motorter, szar olaj a valtoba......at kene nezetned a kocsit !



felakasztom magam, talán mindenkinek így lesz jobb

az olaj nem szar, meg én rakattam bele. csak lehet nem bele való. de hát más is rakott bele ilyet. van akinek több gondja van az autóval. csak mondjuk le sem meri írni
lesz ez még így se

YELLOW Elküldve: 2010-05-08 20:00 Társalgó

kabec írta: erről a parkolós dologról látom mindenkinek változó a véleménye viszont ha megengeditek ... én is régen néztem a drága kocsikkal felénk két parkolóhelyre álltak, de nem értettem és néha szídtam őket, aztán megvettem a kis Bömbikémet tökéletes fényezéssel, egy hét alatt (ez nem túlzás tényleg 1hét alatt) 3ajtómra ráverték az ajtót úgy hogy a festék totál lement! azóta ha van lehetőségem úgy parkolok, hogy az úttal párhuzamosan és ne álljon mellettem senki vagy ha nincs más beállok két helyre a közepére pont hogy egy ajtónyitásnyi távolság meglegyen és mindenki maga dönti el mennyire kedves számára az autója ... sajnos a magyar emberek többsége nem tiszteli más tulajdonát és ez tuti biztos, legalábbis itt szabolcsban


hát itt se. sajnos amiket leírtam story-kat azokat látni kellett volna. csak mert valakinek egy rozsdabogja, skoda 105-öse van, még a mellette álló szinte új vectra-ra nem kell rá baxni az ajtót. elhiszem, hogy a sajátját lexarja, de a másét ne már. nekünk is van egy szakadt kadett, de így is vigyázok rá, mégha csak horgász autó akkor is, mégha apám nem is annyira figyel rá. és inkább leszek bunkó, mert 2 helyre parkolok, de nem fogok a többi bunkó miatt 100ezreket költeni az autóra, mert ők éppen lexarják.

szerk.:
van itt egy újabb kis bevásárló központocska, egy hónapja kb beálltam a parkoló szélére, de full, hogy mellettem legyen hely. erre mikor jövök ki a csájna soppból, megyek az autóhoz, és mellette áll egy suzuki swift 1, de ott kisszállni tutti nem szállt ki senki, mert nekem ki kellett tolnom az autót, mert nem tudtam beszállni. nah ez a szukás volt egy vadparaszt, ott nézegettem az autót, lett-e baja, mert elképzeélhetetlen, hogy szállt ki, max az anyós oldalon, jelzem a parkoló szinte üres volt, vajon direkt állt mellém?!



YELLOW Elküldve: 2010-05-08 16:55 manuális váltó

BarG írta:
Az 5 literből egy adagot eladtam, ez volt a 2. cserém, úgyhogy elfogyott .

Én már többször cseréltettem, és eddig egy kivételével mindig rendesen megbarnult olajat sikerült kiereszteni.


Hogy miben különleges az MTF LT3? Hát abban, hogy a BMW csak ezt engedélyezi!!! Semmi egyebet nem lehet tudni róla. Persze az olajgyártók kiadhatnak olyan olajokat, amik SZERINTÜK megfelelnek a gyárinak, de ez mindig bizonytalan, csak a bizalom alapján működik. Pl tegnap a szerelőnél láttam olyan Fuchs olajat, amin rajta volt több BMW cikkszám, tehát kifejezetten BMW-be gyártották. Hogy jó-e? Remélhetőleg sok százezer km után derül csak ki annak, aki megelőlegezte a bizodalmat és betöltötte. A szerelő szerint sok autóba tette és szerinte még jobb is mint a gyári. Hmmmmm......



MTF LT-3 nah de ezt is gyártja valamelyik cég, olyan nincs, hogy gyári BMW olaj, mert nincs saját finomítójuk...stb.
az mondjuk egyértelmű, hogy a Castrol saját oldalán, mi mást is ajánlana, mint Castrol-t. csak úgy vagyok vele, hogy volt beszállítója, így aztán azon agyaltam, lehet minden olaj tőlük van.

YELLOW Elküldve: 2010-05-08 14:18 Társalgó

Robinson írta:
YELLOW írta:
és nem keresztbe parkolásról van szó, hanem két helyre beállásról, ami azt jelenti, hogy ráállok a vonalra. gyere el egyszer egy forgalamasabb napon kiülönk a tesco parkolóba, és majd leesik az állad milyen emberek vannak.


Jaaa, bocsi, a két helyre parkolás valóban nem gáz!
Jusson már eszedbe, hogy én Pesten járok tesco-ba! Szerinted mennyivel nagyobb az esélye, hogy rányitnak a kocsira? Mégsem állok két helyre...



nah jó de az a Te dolgod. mindegy nem az ilyenek alapján ítélik el a BMW-seket, mert Astra-val és a Kadett-tal is két helyre szoktam állni.
a BMW-seket azért ítélik el, mert önteltek és általában valaki a seggük alá rakta az autót. a többi csak köret.

mondjuk nálunk a teszkó parkolóban régebben volt egy szelektív gyűjtő sziget, amit elbontottak, az kb 3 helyes nah oda szoktam parkolni, úgy hogy 2 autó férjen el, mivel ott nincs csík se felfestve így... sőt sokszor a benzinkúton állok meg, és sétálok 100m-t...

YELLOW Elküldve: 2010-05-08 09:20 Társalgó

Robinson írta:
YELLOW írta:
lakott területen ha akkora köd van, hogy alig látni valamit, akkor miért nem kapcsolhatnám fel a ködfényt? jobban látok én is, és jobban látnak engem is.
ködben próbáld ki, hogy helyzetjelző+ködlámpa... sokkal jobban fogsz látni. mert alul világít, és nem a ködbe bele, mint tompítottnál, ahonnan visszaverődik a fény...



Én még LAKOTT TERÜLETEN nem láttam akkora ködöt, ami indokolta volna! Lakott területen soha nem használom, mert nincs rá szükség, és kib@szottmód idegesít, ha valaki használja. Főleg este, mikor a hátsóval kiégeti a szemem... Bárcsak itthon is büntetnék!!

Egyre többször bizonyítod a hozzászólásaiddal, hogy Te is hozzájárulsz a BMW tulajok rossz megítéléséhez.. Először a Kersztbe parkolás, most a ködlámpa...


erre azt tudom mondani, hogy mivel nem jártál még felénk így nem is tudod. képzeld tisztában vagyok vele, hogy lakott területen a köd képződés, illetve a beterjedése sokkal ritkább, viszont ha kisebb a légmozgás a házak miatt, akkor igenis beszorul. volt már olyan, iskolás éveim alatt, hogy gyalogoltam, és úgy alig láttam magam elé. ősszel nagyon durva szokott lenni.
és nem keresztbe parkolásról van szó, hanem két helyre beállásról, ami azt jelenti, hogy ráállok a vonalra. gyere el egyszer egy forgalamasabb napon kiülönk a tesco parkolóba, és majd leesik az állad milyen emberek vannak. nem egy esetet láttam amikor kibaxák a másikra az ajtót, mintha az állt volna be rosszul, nem egyszer szálltam ki és ordítottam le a másikat. kadettban úgy, hogy benne ültem, úgy baxták rá az ajtót. nah ezeket kell elítélni nem azt a BMW-st, aki ezek miatt mert félti az autóját két helyre áll be.
és tudod mit inkánn vállalom, hogy a BMW-sek szégyene vagyok a szaros 1.8-as 4 hengeressel, meg a hülye parkolási szokásaimmal. itt meg sokról, az jön le, hogy öntelt. és emiatt van elítélés, nem a parkolás, vagy ködlámpa miatt. mellesleg visszakanyarodva a ködre, marha ritkán használom, és szoktam tiszta körülmények között este, ha nem jön senki, ha jön akkor lekapcsolom, akár a fényszorót. mert vannak olyanok, akik arról is megfeledkeznek.

YELLOW Elküldve: 2010-05-08 09:00 manuális váltó

BarG írta:

Nekem gyanús, hogy egyedi olajat írtak elő. Nehogy legyen a váltóban valami idióta alkatrész, ami igényel valami különlegeset, ami az általános olajokban nincs.

Ha gond van a váltással, akkor szerintem ne várj, hanem cserélj! Mert ha valami akad, akkor ott valami kopik, és ami lekopott, az nem fog visszaépülni.

Más: MTF LT2 már nincs, de az utódja, az MTF LT3 felülről kompatibilis és általánosan használható. Volt szerencsém mindkét olajhoz és még csak nem is hasonlítanak egymáshoz. A "2"-es egy pirosra színezett valami volt, a "3"-as meg egy halványsárga hígfolyós olaj. Mivel néhány éve kénytelen voltam megvenni egy teljes 5 literes kannát, a váltóba meg kell 1,5 liter, ezért cserélgetem sűrűn. Épp ma volt az alkalom, amikor általánosan cserélődtek az olajok. Direkt úgy lett leeresztve, hogy lássuk, milyen lett kb 50000 km után. Hát, bizony jó alaposan megbarnult mind a váltó, mind a diffi töltete. A szerelőm szerint a váltóban át kellene térni a Fuchs Sintopoid-ra, a diffiben viszont a Castrol SAF XJ helyett nem nagyon van más, az LS miatt. Vagyishát a Fuchs olajajánló szerint van, de Mo-on mégsem kapható - a fene tudja, miért.



nekem a váltóból sárgás olaj jött le, olyan 75ezer km-nél már pontosan nem tudom, de kristály tiszta volt, bánom, hogy nem öntöttem vissza szerintem tutti gyári lehetett még, mert semmi piszkálásnak nem volt nyoma.

esetleg ha maradt olyan 1,1 liter olajad üzletelhetünk?

diffiben is jó lenne, de nekem nem van leeresztő csavar de betöltő igen, talán kiszivatni lehetne.

meg amúgy miben különlegesebb ez a váltó olaj? MTF LT3, meg egyáltalán ki gyárthatja?



YELLOW Elküldve: 2010-05-07 23:16 Társalgó

hil írta:
Woockie írta:
jokerface írta: Nekem ködlámpa használatért 30euro!

Utalni fogsz, de ezzel nagyon egyetertek. A kodlampa rohadtul tud vakitani, bar lehet, h csak a rosszul beallitottak, de ezekszerint 99%-uk rosszul beallitott. A masik kedvencem, amikor csak "egyik szeme" eg az autonak elol... ....es/vagy hatul. Sajnos Magyarorszagon egyiket sem buntetik, csak elvileg. Gyakorlatilag -asszem irtam mar- a rendor is siman "fel szemmel" jar...

Nem is az a nagy probléma, ha csak az egyik oldala világít. Az még elfogadott, de a helyzet jelzőnek mindkét oldalon jónak kell lennie. Én erre emlékszem. Sokszor lehet látni LAKOTT TERÜLETEN belül helyzetjelzővel + ködlámpával menő autót. Soha nem fogom megérteni, hogy ebben mi a ráció, mert a tompított bekapcsolásához egy mozdulat kell (egy kapcsoló), a helyzetjelző és ködlámpához viszont kettő (két kapcsoló). Miért jó ez, hiszen nem is szabályos. Ha köd van és használom a ködlámpákat, de lakott területre érek, akkor azokat mindig lekapcsolom, majd országútra érve felkapcsolom. A Kresz is így írja elő. Naaaa ez azért nem azt jelenti, hogy betű szerint minden szabályt betartak, de igyekszem, mert a rendőrséget nem nagyon szeretem pénzelni.



lakott területen ha akkora köd van, hogy alig látni valamit, akkor miért nem kapcsolhatnám fel a ködfényt? jobban látok én is, és jobban látnak engem is.
ködben próbáld ki, hogy helyzetjelző+ködlámpa... sokkal jobban fogsz látni. mert alul világít, és nem a ködbe bele, mint tompítottnál, ahonnan visszaverődik a fény...

YELLOW Elküldve: 2010-05-07 21:29 Társalgó

kabec írta: Tök jó! Ma kaptam a "rendőrségtől" 3db fényképet 30ezerért! :S kórházba mentem időpontra és sajnos tilosban parkoltam, mert nem volt más választásom ... de könyörgöm mikor a minimálbér 70ezer körül van mire fel büntetnek ők akár 30ezerre?! Tanuló lévén még keresetem sincs! ez teljesen nonszensz


aki minimál bérért dolgozik, annak nincs autója, ergó nem fog gyorsan hajtani, nem is kap csekket, vagy ha van autója, akkor jobban oda fog figyelni, mert lehet a gáz számlát nem tidja majd fizetni...

YELLOW Elküldve: 2010-05-07 21:26 manuális váltó

BarG írta:
YELLOW írta: találtam egy ilyet:



tehát 75W-80 a viszkozitás, a Castrol SMX-S pedig 75W-85, akkor elvileg ugyanolyan jó


Azért ez nem ennyire egyszerű. Az olajoknál egy dolog a viszkozitás, ezen felül van még a teljesítményszint - amiről semmi infónk sincs, aztán meg az extra követelmények, amiket szintén nem kötnek az orrunkra. Remélem, hogy egyáltalán vannak csak ezekre az autókra vonatkozó követelmények, másképp ez az egész titkolózás, egyedi olaj iránti követelmény csak egy nagy átb@szás .......


itt a követelmény:
MTF LT-2: API GL-4
SMX-S: API GL-1-4 azaz ugyanazon követelményeknek megfelel

nah jó én csak azért aggódok, mert mondom nekem bváltozott, de főleg hideg időben, én ezt arra fogom, hogy túl friss az olaj, nincs használódva. remélem csak ez az oka.

YELLOW Elküldve: 2010-05-07 15:57 manuális váltó

találtam egy ilyet:



tehát 75W-80 a viszkozitás, a Castrol SMX-S pedig 75W-85, akkor elvileg ugyanolyan jó

YELLOW Elküldve: 2010-05-07 15:52 manuális váltó

hancurozo írta: Az csak arra vonatkozott, hogy ne csak a viszkozitást nézze mindenki.
Minden olajnak van teljesítmény szintje. A váltóolajnak is. Szerintem használd azt amit az autó gyártója előír.


nah jó, de éppen ezért érdekelne, hogy az MTF LT-2 olajnak milyen paraméterei vannak, mert ha nem sokban különbözik a Castrol SMX-S-től, akkor nem fogom lecserélni, ha sokban, akkor cserélem.