aeroengine89 Elküldve: 2013-09-16 19:56 Elektromos tükrök

aeroengine89 Elküldve: 2013-09-16 19:56 Elektromos tükrök
aeroengine89 Elküldve: 2013-09-11 21:40 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör
aeroengine89 írta:kempelen írta:aeroengine89 írta:
Köszi a válaszokat most már csak arra lennék kiváncsi hogy a tolató jelet honnan és hova kell kötni a tükőrbe? hányas lábakra?
A biztosíték tábla felett van pár osztódoboz. Ott megkeresed a BL/GE kék/sárga színű vezetéket tartalmazó dobozt. Onnét megy fel az elvileg szintén kék/sárga színű vezeték a visszapillantó tükör 1 számú csatlakozójára. Az lesz a tolatólámpa kapcsoló.
Oksa köszi most már csak egy olyan 12 voltot kell találnom ami csak gyújtáson üzemel
Remélem lessz az esőszenzorba
aeroengine89 Elküldve: 2013-09-10 12:34 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör
kempelen írta:aeroengine89 írta:
Köszi a válaszokat most már csak arra lennék kiváncsi hogy a tolató jelet honnan és hova kell kötni a tükőrbe? hányas lábakra?
A biztosíték tábla felett van pár osztódoboz. Ott megkeresed a BL/GE kék/sárga színű vezetéket tartalmazó dobozt. Onnét megy fel az elvileg szintén kék/sárga színű vezeték a visszapillantó tükör 1 számú csatlakozójára. Az lesz a tolatólámpa kapcsoló.
aeroengine89 Elküldve: 2013-09-10 10:17 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör
csatis1 írta:YELLOW írta:aeroengine89 írta: Sziasztok!
Ismét egy kérdéssel fordulok hozzátok!
Vettem egy sötétedős belső visszapillantó tükröt. Kérdésem elöszőr is az lenne hogy mi a külömbség a sima és a bohócorros sötétedő visszapillantó tükőr között? már mint mind a kettőbe vezeték megy és nem értem hogy a sima tükörbe milyen elektronika van? a sötétedős oké hogy sötétedik meg minden de a simába mi van? a hátúljába ami a szélvédő fele néz van egy szenzor de nem tudom mi mivel hogy az esőszenzorom meg a világítás szenzorom egybe van tudtommal?!A második kérdésem hogy szeretném bekötni a sötétedős visszapill. a csináld magadba le van írva hogy hogyan kell csak az nincs hogy hogyan kössem be a tolató jelet tehát amikor tolatok akkor kivilágosodjon és érdekelne hogy a bohócorrban található ledet hogyan lehet hasznosítani és hogy az gyárilag a riasztónál világított vagy villogott? Mivel hogy jó lenne bekötni állriasztóként. Rákötöttem 12 voltra és csak olyat találtam amin csak világít de nem villog!Esetleg tudnátok nekem olyan áram szálat mondani ami gyújtás kikapcsolásakor van 12 volt?
Köszi a válaszotokat előre is
hát a bohócorr a riasztóé. lehet éppen hasznosítani, mondjuk zárásjelre. egy 555-ös IC-vel, vagy egyszerűbben egy astabil multivibrátorral villogtatni, mondjuk egy 1Hz-es kristállyal is meglehet, csak oda kell még más is. 12V-ra érdemes tervezni, vagy egy feszültségosztóval számolni plusszban.
az a szenzor én sem tudom mi, de lehet inkább valaminek a helye csak. pedig ez is volt téma, de nagyon nem emlékszem rá...
A szenzorokkal kapcsolatban nekem az lenne a logikus, ha a szélvédő felé néző érzékelné a környezet sötétségét, a tükörlapnál lévő pedig a "vakítást"/bevilágítást.
Lehet hogy nappal is "sötétítene" ha csak a tükörlapnál lévő szenzort használná.
aeroengine89 Elküldve: 2013-09-09 20:46 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör
aeroengine89 Elküldve: 2013-09-08 17:29 xenon próbléma.
veszkoo85 írta:anubisz írta:veszkoo85 írta:anubisz írta:veszkoo85 írta: hali mindenkinek..
valaki tudna egy eladó jobb első xeonos lámpát kompletten kis pénzért...
a probléma forrása múlt héten elszállt a jobb első xenonon a nagy esőben,lámpa belül párás+ilyesmi.xenon égő jó!!!!!!!komplett lámpa ki xenon szervizbe be trafó szétszed belül nyoma sincs víznek száraz...otthagytam egy nap múlva hívnak minden oké nincs baja a trafónak teszt oké világit.több helyen repedt a külső burkolat műanyagossal megcsináltat szerinte ok.vissza szerelő berak működik..ma kocsimosás kézi,nincs pára vásárlás utána xenon nem világít izzó az jó,van párásodás megint...
ötlet???????????????a felgyújtáson kivűl..
ja és köszi a segítséget
Milyen külső burkolat? a búra, vagy maga az egész ház valahol. Tudnod kell a müany.bura alatt van a tömítés, ha bontva van, utána már szart se ér, kell új,de sokszor az se segít. Én kitakarítottam a vágatot, be a tömítést, és ugye néha már a szar műanyag kallantyúk nem szorítják elég erősen oda a burát. Szilikon tömítő csodára képes. Legjobb, ha a tömítés berakása után végigkened vékonyan szilikonpasztával. Utána pattintod rá a burát.Az tömít, ragaszt, de mégis bontható lesz ha szükséges. És még a magasság állító csavaroknál is bejuthat a víz,én ott is letömítettem. Az, hogy 50 ért veszel egy bontottat, még nem garancia, hogy az nem engedi be fél év múlva, mert mondjuk ott is kopott, hézagos már mindenűt.
75ezret mondtak a bontott lámpára kompletten....amúgy a gyújtó tudd ilyeneket produkálni??????
először mindig az égőre gyanakodj. Látni nem látszik, mikor haldoklik. Úgy kezdi, hogy világit,aztán egyszer csak nem, vagy mintha villogtatnál, hunyorog, aztán nem világít. Olyankor lekapcsoltam a világítást menet közben, és vissza, akkor megint jó volt egy darabig. Fel kel cserélni, ha a másik oldalon csinálja akkor az égő. Ha nem akkor csak a trafó maradt, már ha a csatlakozók jók. Esetleg vegyél egy égőt, amúgy se baj, ha van egy tartalékba, és rakd be. Ha utána is csinálja akkor trafó. Vagy felcseréled a trafókat, ha másik oldalon csinálja akkor csak trafót kell szerezned.
Ilyen tételnél már megéri egy kis próbálgatás,mint 70 ért venni komplett lámpát.
izzót próbáltam,az újjal sem reagál semmire......hétfőn remélem okosabb leszek felteszik egy próbaasztalra ami bizonyos időnként kapcsolgat le föl,terhelik 1000-rel...
azért köszi
aeroengine89 Elküldve: 2013-09-05 19:02 320d Motor
csbalu írta:YELLOW írta:aeroengine89 írta:aeroengine89 írta: Sziasztok!
Érdekelne első sorban hogy a 2002-es 320d 150Le-s motornak mikor kell lecserélni a a kézi 5 sebességes váltó olaját és ha cserélni kell akkor kell e hozzá szürőt is cserélni ha van és hogy milyen olaj kell bele? 2.kérdés: hogyan érdemes vízpumpát cserélni? láncos vezérléssel együtt vagy külön is lehet? 3. kérdés hogyan ajánlatos a generátor szíjat cserélni? van valami más is ha generátor szíjat cserélek pl. görgők vagy feszítő stb. ami érdemes egybe cserélni? És esetleg ína valaki egy kb. árat az alaktrészekre?!
Remélem jó helyre írtam?!
Köszi előre is!!!
Esetleg valaki?
váltóolajat hivatalosan nem kell cserélni ("örökélet olaj" van benne), ott nincs szűrű (manuális).
az én véleményem, hogy 40-60ezrenként cserélni érdemes, és autómata váltóolajat kell rakni a manuálisba is. (állagra olyan a gyári is, és több külföldi fórumonis panaszkodtak, hogy manuális olajat raktak bele és rossz lett, akadt a váltó, amit ATF olaj megoldott)
a vízpumpához nincs köze a láncos vezérlésnek. elvileg láncot sem kell cserélni. 4-500ezerig biztos nem kéne.
a generátor szíj (hosszbordás) hajtja a generátort, a klímát, a vízpumpát is. Ha cseréled célszerű feszítőgörgőket is, ha szar az állapota akkor a főtengely szíjtárcsát is. szíjtárcsából Corteco, szíjból Contitech a javallot. az olcsó dolgok mindenképp kerülendők, ha hosszú távra tervezel az autóval.
Aki évi 40.000-et jár annak évente kéne? Szerintem nem akkut ez a dolog ennyire. Ha nem olyan finom már a váltás érzet cseréld le, de nem azért fog elromlani mert nem cseréltél benne olajat.
aeroengine89 Elküldve: 2013-09-05 09:59 320d Motor
aeroengine89 írta: Sziasztok!
Érdekelne első sorban hogy a 2002-es 320d 150Le-s motornak mikor kell lecserélni a a kézi 5 sebességes váltó olaját és ha cserélni kell akkor kell e hozzá szürőt is cserélni ha van és hogy milyen olaj kell bele? 2.kérdés: hogyan érdemes vízpumpát cserélni? láncos vezérléssel együtt vagy külön is lehet? 3. kérdés hogyan ajánlatos a generátor szíjat cserélni? van valami más is ha generátor szíjat cserélek pl. görgők vagy feszítő stb. ami érdemes egybe cserélni? És esetleg ína valaki egy kb. árat az alaktrészekre?!
Remélem jó helyre írtam?!
Köszi előre is!!!
aeroengine89 Elküldve: 2013-09-04 19:50 320d Motor
aeroengine89 Elküldve: 2013-09-01 21:39 sárvédõ
YELLOW írta:jrtom írta:YELLOW írta:aeroengine89 írta: Sziasztok!
Akinek van egy kis ideje és kedve az tehet a rozsda elleni harcba, mivel nem tudom hányan tudják nálam a faceliftes e46-nál de szerintem a facelift előtiekbe is kritikus pont az elsősárvédő alja a küszöb felőli rész és a pereme! Minap szedtem szét mind a kettő sárvédőt és a doblemezeket és rá kellet jönnöm hogy így 11 év után nagyon sok kosz por de leginkább sártenger gyülemlett össze a sárvédő küszöbb felöli részén és a peremén ahol természetesen a rozsda is felütötte a fejét! Hála istennek csak kezdődő rozsda volt de a sárvédő alsó részében egy szó szerint 10-15 cm-es sár fal volt beszorulva!!!! Nos ezt én kiszedtem kimostam sőt az egész váz szerkezetet és a sárvédő pereme alatt is teljesen kimostam az oda tapadt sarat mivel hogy ez a sár réteg szerintem soha sem tudott kiszáradni és nedvesen tartotta a fém részeket ami ugyebár elkezdett korodálóni a karosszéria pasztával gyárilag is lekent fémen! Ezután teljes száradás után kifújtam a sárvédő belsejét teljesen és maga a nyúlványokat is rücsivel vastagon és természetesen a dobbetéteket is lefújtam matt fekete festékkel a kinézet miatt. így most már biztos hogy egy 10-15 évig nem kezdi ott meg semmi. Most jó érzés bekukkantani az első kerékjárati ívbe mivel most tiszta és rozsdamentes fekete rész fogadRemélem tudtam segíteni egy picit és ötletet adni.
azt a 10-15 évet nyugodtan tedd idézőjelbe. ahol egyszer megjelent a rozsda, hiába tisztítod, hiába zárod el a levegő útját, ugye ami az oxidáció egyik feltétele, az anyag belsejében még mehet végbe kémiai reakció. persze csökkentetted az esélyét, de a 15 év sok szerintem, bár nem tom konkrétan, hogy nézett ki.
Yellow ezt neked is ajánlom amit a srác csinált, ha mág nem szedted le az első dobbetéteket. Tuti rozsdás már a tied is. Sajna elvan cseszve gyárilag. A műanyag és a sárvédő közötti mocsok dörzsöli a lemezt és bentről kifele rohad szét.
nekem nuku sár van ott, nem igazán járok eleve olyan helyen ahol sár mehetne bele. esőben is ritkán járok, max, ha elkap, agyonmmosva sincs az autó.
ettől függetlenül megnézem majd.
aeroengine89 Elküldve: 2013-09-01 20:54 sárvédõ
aeroengine89 Elküldve: 2013-09-01 12:05 Tükör
kempelen írta:aeroengine89 írta:
Köszi a gyors választ! azt én is tudom hogy wels környékéről sehogy se mert itt ausztriába nem nagyon vannak bontok és amik vannak azok horror áron dolgoznakén nem is gondolkodok ausztriába ha autó javitásról vagy szerelésröl van szó mert ez itt még itteni fizetés mellet is nagyon nehéz! erre a célra van nekem otthon az aposom meg egy autoszerelö mühely + otthon azért elég sok bonto van ahonnan belehet szerezni a cuccokat csak a bekötésekkel meg a az alkatrészek helyes felhasználásával vannak gondjaim meg hát ugye a programozással mert azt még az aposom sem tudja megcsinálni sajna csak ha valami elromlik cserélni max rádugni a gépre hibakiolvasás szemponjából! A kábelezésről tudnál nekem valamit írni hogy hova mit kell kötni? Bocs hogy sokat kérdezek de még új vagyok a BMW-nél nem rég vettem!
Viszonylag egyszerű http://postimg.org/image/ph9l6yev9/" target="_blank">kapcsolási rajza van a memória nélküli tükörbehajtásnak.
A bal oldali az egész maga. A jobb oldali rajz, csak azért van, hogy könnyebben megtalálható legyen az DSC/ABS kábelkötegben az az egy szál vezeték, amit rá kell kötni a tükörbehajtásra. Az is csak azért kell, hogy 25km/h felett már ne engedje behajtani a tükröket. Szóval a bal oldalon láthatod, hogy kell a biztosítéktáblából egy pozitív, aztán egy test, egy szál vezeték megy a tükörkapcsolóhoz, egy a már említett DSC/ABS kötegbe és a két tükör maga.
A tükörkapcsolóból a fehér hátsóval rendelkező lesz a megfelelő, a képen jobbról a második. Attól függően, hogy bal vagy jobb kormányos, illetve behajtható vagy nem és memóriás vagy sem, különböztetik meg a tükörállító kapcsolókat. Mégpedig a hátán lévő burkolat színével. Ha angol autóból származik a tükörkapcsoló, az is állítja majd a tükröt, de az alsó tükörválasztó fordítva fog működni. Ha jobbra húzod a pöcköt, a bal oldali tükröt állítja és fordítva...
A kábelt be tudod akkor szerezni hazai bontókban, kell a két első ajtó kábelköteg. Illetve ki kell fűzni a két A oszlop közötti kábelköteget, ami a kesztyűtartó mögé megy. Ez nem lesz túl egyszerű, mert a gyárilag készült behajtható tükrös autóknak egyben van a kábelkötege. De ha tudod mit keresel és hozzáférhető az autó, akkor 20 perc alatt ki lehet fűzni.
A kábelköteg esetén mindegy, hogy angol vagy a kontinensről származik az autó, azt be lehet építeni. Illetve a vezérlőmodul is mindegy, honnét származik.
Ezt majd a kesztyűtartó mögé, a grundmodul alá kell helyezni.
Egy dolog ami a levegőben lóg. A két tükör, amit vehetsz angol autóból is, de ezek pozíciója gyárilag eltér a bal kormányos autókétól, a vezetőülés pozíciójából eredő látószög miatt. Mint említettem korábban is, van aki alátétet és csavart tesz az állítómotor mögé, így változtatva meg a tükörpozíciót. Ez már attól függ milyen autóból szerzed be a behajtható tükröket.
Röviden ennyi. Sok sikert!
aeroengine89 Elküldve: 2013-09-01 12:03 irányfény
mmike írta:aeroengine89 írta:YELLOW írta:aeroengine89 írta:YELLOW írta:aeroengine89 írta: Aki esetleg nem tudná és érdekelné ha nincs bent a kulcs az autóba akkor reflektor bajuszkapcsoló magunk felé való meghúzásával aktiválható az irányfény más néven hazavezetö fény ami nálam 1 percig égve tartja a tompitott világitást a helyzetjelzöket elöl-hátúl és a rendszámtábla világitást! Ez a funkci akkor praktikus mikor egy teljessen sötét helyen vagy és nem lát szemmit ha kiszáltál az autóból! Azt hiszem hogy ezt lehet programoztatni hogy melyik lámpák égjenek nálam ez volt alapból de megfogom változtatni a ködfényszoróra és a tolató lámpára ha lehet
sőt azt is be lehet hány másodpercig égjen. ezt tudjuksőt akinek van parkolófény, gyújtás nélkül index megbillentve amelyikre oldalra billented, az az oldali lámpasor, helyzetjelzők égnek. sőt számos dolog van még. azért ahogy ismerkedsz az autóval nem muszáj minden dolgot leírni, ami neked újdonság
persze bajnak nem baj, sőt az a jó, hogy nem a hibákról írsz. mééég....
Csak azért irtam mert ebbe blogba nem irta le senki konkrétan hogy van e ilyen funkcio vagy nincs. de amúgy még mindig nem jöttem rá minden funkciójára az autónak de minden nap találok valamit és ez jó érzés mert azért nem hiába ez azért még is csak egy BMWde segithetnél hogy miket tud még az autó ha van rá idöd?
jobb az úgy ha magadtól jössz rá. utána túl unalmas lesz.
én pl tavaly, de lehet idén jöttem rá, 6 év után, arra a parkolófényre amit írtam. láttam rajta a piktogrammot, de azt hittem az lenne, hogy lehet refivel villantanimondjuk valszeg sosem fogom használni ezt a funkciót.
amit kb 2-3 év után vettem észre az a középső lámpa melletti 2db piros LED, ami a áltógombra világít. észrevettem világít a kezem, azt hittem a rádiórólközben meg fentről. tök zsír nekem nagyon tetszik. van ám titkos menü is keress rá, az lesz neked a kánaán.
A parkoló fényröl tudtam csak azt nem hogy ha ccfl karikák vannak a autóba akkor stroboszkópként de szakaszossan villog a másik fele is az autónak erre pl. magam jöttem rá! Bár lehet hogy ez csak nálam ilyena 2 piros led nekem is bejön nagyon én is mikor hoztam el az autót nézegettem honnan jön a fény a kezemre és mire rájöttem fuuu konagyon jó érzés ilyen technikailag fejlet autókba ülni és még csak 2002 röl beszélünk nem is valami új autokról
elötte mondjuk én opelos voltam nagyon!!! ott is voltak jó technikai megoldások de azért nem tudom összehasonlitani a kettöt
Köszi ez agyon hasznos volt, mert nem tudtam
aeroengine89 Elküldve: 2013-08-31 18:37 BMW kulcsok
feco7939 írta:aeroengine89 írta:feco7939 írta:tyuuu írta:feco7939 írta:tyuuu írta: Sziasztok. E46 nál, kulcs betanításánál tud Nekem valaki segíteni hogyan kell.
Előre is köszönöm
Szia!
Én elég sok dolgot összegyűjtöttem róla, ezért ide nem akarom mind bemásolni, de ha adsz egy email címet szívesen elküldöm.
tyuuu@freemail.hu
és köszönöm szépen
üdv
Email ment.
Nincs mit, használd sikerrel........márkatársak összetartanak!
Üdv
Szia elküldöd nekem is? aeroengine89@gmail.com Köszi!!!
Szia!
Elküldtem.
Üdv
aeroengine89 Elküldve: 2013-08-31 18:17 BMW kulcsok
feco7939 írta:tyuuu írta:feco7939 írta:tyuuu írta: Sziasztok. E46 nál, kulcs betanításánál tud Nekem valaki segíteni hogyan kell.
Előre is köszönöm
Szia!
Én elég sok dolgot összegyűjtöttem róla, ezért ide nem akarom mind bemásolni, de ha adsz egy email címet szívesen elküldöm.
tyuuu@freemail.hu
és köszönöm szépen
üdv
Email ment.
Nincs mit, használd sikerrel........márkatársak összetartanak!
Üdv