bikemano fórum hozzászólásai

bikemano Elküldve: 2016-10-29 22:14 Segítség, beázik az autóm!!!!

YELLOW írta:
p2010 írta:
YELLOW írta:
bikemano írta:
Tano írta:
bikemano írta: Hello!

Nekem is elkezdett beázni az autom, de nem tudom, hogy hol jut be a viz Az anyós ülés előtt találtam a padlón vizet, először azt hittem, hogy vizes cipőtől, vagy talán nem volt rendesen becsukva az ajtó, de ma beültem benéztem a gumiszőnyeg alá és ismét nedves! Úgy néz ki mintha az ajtom elsősarkábol jutna be de nem vagyok biztos... Mit tudok tenni? Ajtógéder csere vagy a motorhátető első részén juthat be??? Ötletetek van?


Jellemzően az ajtókárpit alatti szivacs ragasztása válik le, és így az ajtó belső oldalára folyik a víz, onnan pedig a kárit alá tud folyni a gumiszigetelés mellett. Olvass vissza ebben és más topikban is, vannak képek és megoldási javaslatok.


Értem, de az ajtóm tök száraz és a küszöb is, az ajtómba lágzsák van szoval gondolom, házilag nem tudom ezt megoldani.. viszont gyanakszom egy olyanra, hogy a motortér felöl érkezhet a viz mivel az elsőszélvédő alján hejezkedő géderem elégé megrongált, onnan nem juthat be a viz?


mijaza géder?
annak a vízelvezetőnek semmi köze a beázáshoz. az csak egy takaró, vízelvezető műanyag. ha onnan ázik, akkor az üveget elengedte a ragasztás. én így jártam.


bikemano, egy kérdés : van tetőablakod? Csak mert mielőtt szétkapod az autót, nekem ugyanígy az anyósülés előtt állt a víz a kocsiban, amikor egyszer egy kicsi résnyire nyitvamaradt.


a tetőablak vízelvezető cső az A oszlop felső sarokban szokott ereszteni úgy tudom, ha tényleg van tetőablak.


Nekem is rejtély, hogy mért "gédereztem" amikor K-val mondom, ez valami ficam lehet nálam ....
Nincs tetőablakom, szóval azzal nem lesz gond, szerintem az ajtóm a ludas.
Megprobálom szétkapni az ajtót, ha nem megy majd segitséget kérek szervizben, viszont kérdés az, hogy milyen tipusú ragasztóval lehet visszaragasztani a benne levő szigetelőt? Valami szilikon alapura lesz szükségem?

bikemano Elküldve: 2016-10-29 18:06 Segítség, beázik az autóm!!!!

Tano írta:
bikemano írta: Hello!

Nekem is elkezdett beázni az autom, de nem tudom, hogy hol jut be a viz Az anyós ülés előtt találtam a padlón vizet, először azt hittem, hogy vizes cipőtől, vagy talán nem volt rendesen becsukva az ajtó, de ma beültem benéztem a gumiszőnyeg alá és ismét nedves! Úgy néz ki mintha az ajtom elsősarkábol jutna be de nem vagyok biztos... Mit tudok tenni? Ajtógéder csere vagy a motorhátető első részén juthat be??? Ötletetek van?


Jellemzően az ajtókárpit alatti szivacs ragasztása válik le, és így az ajtó belső oldalára folyik a víz, onnan pedig a kárit alá tud folyni a gumiszigetelés mellett. Olvass vissza ebben és más topikban is, vannak képek és megoldási javaslatok.


Értem, de az ajtóm tök száraz és a küszöb is, az ajtómba lágzsák van szoval gondolom, házilag nem tudom ezt megoldani.. viszont gyanakszom egy olyanra, hogy a motortér felöl érkezhet a viz mivel az elsőszélvédő alján hejezkedő géderem elégé megrongált, onnan nem juthat be a viz?

bikemano Elküldve: 2016-10-29 17:15 Segítség, beázik az autóm!!!!

Hello!

Nekem is elkezdett beázni az autom, de nem tudom, hogy hol jut be a viz Az anyós ülés előtt találtam a padlón vizet, először azt hittem, hogy vizes cipőtől, vagy talán nem volt rendesen becsukva az ajtó, de ma beültem benéztem a gumiszőnyeg alá és ismét nedves! Úgy néz ki mintha az ajtom elsősarkábol jutna be de nem vagyok biztos... Mit tudok tenni? Ajtógéder csere vagy a motorhátető első részén juthat be??? Ötletetek van?

bikemano Elküldve: 2016-10-25 20:50 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
bikemano írta:
bikemano írta:
bikemano írta: Hello!

Korábban feltettem egy kérdést ebben a fórum részben és nem kaptam választ, valojában elég sok zagyvaságot leirtam, rosszul fogalmaztam meg, ráadásul előre a kulplungra öszpontositóttam..
Arrol lenne szó, hogy adott egy bmw e46 320D, amiben olyan probléma jelentkezett, hogy amikor kicsit odalépek neki, tehát jól benyomom a gázpedált, majd utánna leveszem a lábam róla és benyomom a kuplungot a motor felbőg, felugrik a fordulatszámom majd ha picit pumpálok a gázpedálon ez elmulik! Tehát ha jobban odalépek a gázpedálra kb egy ponton olyan mintha tempomat lenne az autóba, szerintem valahol elakad a pedál! Valamiféle olaj nyomásal menne a pedál mint néhány kuplung pedál vagy hasonló és az van kigyengülve, vagy valami rugó van ott ami vissza húzza a pedált? Mondanék, illetve kérdeznék még egy nagy baromságot, ez akkor kezdődött amikor néhány napja gumidefektet kaptam és felkerült az R15 potkerék rá a többi kerekem meg R17.... szerintem nincs köze de gondoltam megemlitem ezt is!

Valakinek ötlete? Tanácsa? Vagy bármi hasznos?

Köszi előre is, remélem nem irtam irtó nagy marhaságokat, magamtól nem sikerült rájönnöm a probléma okára!


Ma megtudtam, hogy ezekben jeladós gázpedál van nem bowdenes, tehát gondolom hogy az adó vagy a vevő oldalon lesz a hiba, ilyen esetben ezek a pedálok javithatóak vagy cserére szorulok?


Gyerekek én meg őrűlök..... Vissza került a 17-es felni uj gumikkal és megy minden rendesen, nem csinálja az eszét... Ez mért volt ??? Nem tudok rájönni


mert valószínű nem váltóméret lett feltéve.
írd már le légyszívs, hogy a 15 és 17-es felnin milyen méretű gumik vannak? valószínű nem váltóméret, ezlrt a mótkerék más fordulatszámot idézett elő, a többihez képest.


Eltérő méretű volt, erre nem is gondoltam, hogy emiatt a fordulatszámom befojásolható De köszönöm a választ, tanultam vele!

bikemano Elküldve: 2016-10-23 17:35 Mi lehet a baj?

bikemano írta:
bikemano írta: Hello!

Korábban feltettem egy kérdést ebben a fórum részben és nem kaptam választ, valojában elég sok zagyvaságot leirtam, rosszul fogalmaztam meg, ráadásul előre a kulplungra öszpontositóttam..
Arrol lenne szó, hogy adott egy bmw e46 320D, amiben olyan probléma jelentkezett, hogy amikor kicsit odalépek neki, tehát jól benyomom a gázpedált, majd utánna leveszem a lábam róla és benyomom a kuplungot a motor felbőg, felugrik a fordulatszámom majd ha picit pumpálok a gázpedálon ez elmulik! Tehát ha jobban odalépek a gázpedálra kb egy ponton olyan mintha tempomat lenne az autóba, szerintem valahol elakad a pedál! Valamiféle olaj nyomásal menne a pedál mint néhány kuplung pedál vagy hasonló és az van kigyengülve, vagy valami rugó van ott ami vissza húzza a pedált? Mondanék, illetve kérdeznék még egy nagy baromságot, ez akkor kezdődött amikor néhány napja gumidefektet kaptam és felkerült az R15 potkerék rá a többi kerekem meg R17.... szerintem nincs köze de gondoltam megemlitem ezt is!

Valakinek ötlete? Tanácsa? Vagy bármi hasznos?

Köszi előre is, remélem nem irtam irtó nagy marhaságokat, magamtól nem sikerült rájönnöm a probléma okára!







Ma megtudtam, hogy ezekben jeladós gázpedál van nem bowdenes, tehát gondolom hogy az adó vagy a vevő oldalon lesz a hiba, ilyen esetben ezek a pedálok javithatóak vagy cserére szorulok?



Gyerekek én meg őrűlök..... Vissza került a 17-es felni uj gumikkal és megy minden rendesen, nem csinálja az eszét... Ez mért volt ??? Nem tudok rájönni

bikemano Elküldve: 2016-10-21 16:29 Mi lehet a baj?

bikemano írta: Hello!

Korábban feltettem egy kérdést ebben a fórum részben és nem kaptam választ, valojában elég sok zagyvaságot leirtam, rosszul fogalmaztam meg, ráadásul előre a kulplungra öszpontositóttam..
Arrol lenne szó, hogy adott egy bmw e46 320D, amiben olyan probléma jelentkezett, hogy amikor kicsit odalépek neki, tehát jól benyomom a gázpedált, majd utánna leveszem a lábam róla és benyomom a kuplungot a motor felbőg, felugrik a fordulatszámom majd ha picit pumpálok a gázpedálon ez elmulik! Tehát ha jobban odalépek a gázpedálra kb egy ponton olyan mintha tempomat lenne az autóba, szerintem valahol elakad a pedál! Valamiféle olaj nyomásal menne a pedál mint néhány kuplung pedál vagy hasonló és az van kigyengülve, vagy valami rugó van ott ami vissza húzza a pedált? Mondanék, illetve kérdeznék még egy nagy baromságot, ez akkor kezdődött amikor néhány napja gumidefektet kaptam és felkerült az R15 potkerék rá a többi kerekem meg R17.... szerintem nincs köze de gondoltam megemlitem ezt is!

Valakinek ötlete? Tanácsa? Vagy bármi hasznos?

Köszi előre is, remélem nem irtam irtó nagy marhaságokat, magamtól nem sikerült rájönnöm a probléma okára!







Ma megtudtam, hogy ezekben jeladós gázpedál van nem bowdenes, tehát gondolom hogy az adó vagy a vevő oldalon lesz a hiba, ilyen esetben ezek a pedálok javithatóak vagy cserére szorulok?

bikemano Elküldve: 2016-10-20 20:13 Mi lehet a baj?

Hello!

Korábban feltettem egy kérdést ebben a fórum részben és nem kaptam választ, valojában elég sok zagyvaságot leirtam, rosszul fogalmaztam meg, ráadásul előre a kulplungra öszpontositóttam..
Arrol lenne szó, hogy adott egy bmw e46 320D, amiben olyan probléma jelentkezett, hogy amikor kicsit odalépek neki, tehát jól benyomom a gázpedált, majd utánna leveszem a lábam róla és benyomom a kuplungot a motor felbőg, felugrik a fordulatszámom majd ha picit pumpálok a gázpedálon ez elmulik! Tehát ha jobban odalépek a gázpedálra kb egy ponton olyan mintha tempomat lenne az autóba, szerintem valahol elakad a pedál! Valamiféle olaj nyomásal menne a pedál mint néhány kuplung pedál vagy hasonló és az van kigyengülve, vagy valami rugó van ott ami vissza húzza a pedált? Mondanék, illetve kérdeznék még egy nagy baromságot, ez akkor kezdődött amikor néhány napja gumidefektet kaptam és felkerült az R15 potkerék rá a többi kerekem meg R17.... szerintem nincs köze de gondoltam megemlitem ezt is!

Valakinek ötlete? Tanácsa? Vagy bármi hasznos?

Köszi előre is, remélem nem irtam irtó nagy marhaságokat, magamtól nem sikerült rájönnöm a probléma okára!





bikemano Elküldve: 2016-10-18 19:57 Motorolaj

YELLOW írta:
bikemano írta:
YELLOW írta:
bikemano írta: Hello!

Nagyon buta kérdést fogok feltenni, néhány embert megkérdeztem, de ugy összezavartak, hogy inkább itt teszem fel a kérdést, olyan körben ahol több E46 tulaj megfordul!

Na szoval az történt, hogy néhány napja lecseréltem az olajam, 320D E46 autómba, mindent az előirtak szerint, megfelelő olajt kapot és megfelelő mennyiséget, az-az 5.5 L.
Na most, ha megnézem az olajszintet minden oké, mutatja, hogy tele van, viszont amikor hidegen beinditom a motort 2-3 másodpercre felgyúl az olaj jelző sárgán, hangsulyoznám 2-3 másodperc erejéig!
Erre kaptam olyan választ, hogy azért van mert hideg az olaj és jelzi, hogy várnom kell picit mig melegszik, más azt mondta, hogy egyáltalán nem szabad felgyúlnia ha rendesen van benne és rendes tipusú olajt kapott.
Nyugtattak, már olyanal is, hogy mivel nálunk, már minusz fokok vannak azért lehet ez a pár másodprecnyi bevillanás hideg inditáskor.
Várom a visszajelzéseket és köszönök mindent előre is!!!


szerintem ez 2 dologtól lehet.
- szokott hiba lenni az olajszint érzékelővel. elég gyakori. tipikusan akkor jön elő, amikor olajat cserélnek. ilyet ha cserélni kell, csak Hella márkát szabad, mert a többi nem bírja sokáig.
- a másik, hogy az olajszűrőház elengedi az olajat. vagy a benne lévő szelep miatt, vagy lehet hogy a zárókupak azon része, ami a szűrőbe megy, vannak rajta tömítések. mondjuk az kimaradt, sérült, stb. olajszűrőhöz egyébként szoktak adni tömítéskészletet is.


Az olajszűrő beszerelésekor bekerültek az uj tömitések, de ha még is ott lesz a baj, mit tegyek probájak még rá huzni az olajszűrő fedálre? vagy ujra le kell engednem az olajat és szűrőt kell cserélnem ?


azt nem kell húzni nagyon erősen, hisz 25Nm-t ír eleve.
nem véletlen írtam elsőnek azt amit.
ha itt veszd a fáradtságot és visszakeresel, akkor az esetek 90%-ban akik panaszkodnak a sárga lámpára indításkor, azoknak mind olajcsere után jött be. a friss olaj lehet leold valamit a szintjelzőről.


Értem, én azt hittem hogy a -10fokos hideg miatt van, mivel nem inditottam kb 2 napja és gondoltam hideg volt az olajam inditáskor és az de akkor ez ki van zárva igaz?

bikemano Elküldve: 2016-10-18 19:50 Motorolaj

YELLOW írta:
bikemano írta: Hello!

Nagyon buta kérdést fogok feltenni, néhány embert megkérdeztem, de ugy összezavartak, hogy inkább itt teszem fel a kérdést, olyan körben ahol több E46 tulaj megfordul!

Na szoval az történt, hogy néhány napja lecseréltem az olajam, 320D E46 autómba, mindent az előirtak szerint, megfelelő olajt kapot és megfelelő mennyiséget, az-az 5.5 L.
Na most, ha megnézem az olajszintet minden oké, mutatja, hogy tele van, viszont amikor hidegen beinditom a motort 2-3 másodpercre felgyúl az olaj jelző sárgán, hangsulyoznám 2-3 másodperc erejéig!
Erre kaptam olyan választ, hogy azért van mert hideg az olaj és jelzi, hogy várnom kell picit mig melegszik, más azt mondta, hogy egyáltalán nem szabad felgyúlnia ha rendesen van benne és rendes tipusú olajt kapott.
Nyugtattak, már olyanal is, hogy mivel nálunk, már minusz fokok vannak azért lehet ez a pár másodprecnyi bevillanás hideg inditáskor.
Várom a visszajelzéseket és köszönök mindent előre is!!!


szerintem ez 2 dologtól lehet.
- szokott hiba lenni az olajszint érzékelővel. elég gyakori. tipikusan akkor jön elő, amikor olajat cserélnek. ilyet ha cserélni kell, csak Hella márkát szabad, mert a többi nem bírja sokáig.
- a másik, hogy az olajszűrőház elengedi az olajat. vagy a benne lévő szelep miatt, vagy lehet hogy a zárókupak azon része, ami a szűrőbe megy, vannak rajta tömítések. mondjuk az kimaradt, sérült, stb. olajszűrőhöz egyébként szoktak adni tömítéskészletet is.


Az olajszűrő beszerelésekor bekerültek az uj tömitések, de ha még is ott lesz a baj, mit tegyek probájak még rá huzni az olajszűrő fedálre? vagy ujra le kell engednem az olajat és szűrőt kell cserélnem ?
Az végkép nem lehet, hogy azért villan be 1-2másodperc erejéig mert hideg az olaj kb 2 napja nem inditottam be és nálunk már -10fokok vannak

bikemano Elküldve: 2016-10-18 17:34 Motorolaj

Hello!

Nagyon buta kérdést fogok feltenni, néhány embert megkérdeztem, de ugy összezavartak, hogy inkább itt teszem fel a kérdést, olyan körben ahol több E46 tulaj megfordul!

Na szoval az történt, hogy néhány napja lecseréltem az olajam, 320D E46 autómba, mindent az előirtak szerint, megfelelő olajt kapot és megfelelő mennyiséget, az-az 5.5 L.
Na most, ha megnézem az olajszintet minden oké, mutatja, hogy tele van, viszont amikor hidegen beinditom a motort 2-3 másodpercre felgyúl az olaj jelző sárgán, hangsulyoznám 2-3 másodperc erejéig!
Erre kaptam olyan választ, hogy azért van mert hideg az olaj és jelzi, hogy várnom kell picit mig melegszik, más azt mondta, hogy egyáltalán nem szabad felgyúlnia ha rendesen van benne és rendes tipusú olajt kapott.
Nyugtattak, már olyanal is, hogy mivel nálunk, már minusz fokok vannak azért lehet ez a pár másodprecnyi bevillanás hideg inditáskor.
Várom a visszajelzéseket és köszönök mindent előre is!!!

bikemano Elküldve: 2016-10-12 16:35 Mi lehet a baj?

Hello!

Egy kedves ismerösöm nem rég vásárolt egy E46 320D bmw 1999-es kiadás pont mint az enyém, viszont elég fura dolgot csinál az autó. Néha kuplung benyomásakor felbőg a motor, mindha a lábát a gázpedálon felejtette volna, viszont gázt nem nyom közben Ez mire utal? Kezd meghibásodni a kuplung? Vagy egyéb gond lesz?

bikemano Elküldve: 2016-10-09 20:00 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

hil írta:
bikemano írta:
Tano írta:
bikemano írta: Sziasztok!
1999-es E46 320d autómba szeretném lecserélni az olajat. Sajnos nem tudom, hogy mi volt előtte benne, ezért a kérdésem az lenne, hogy milyen típusú olaj jár bele? Hallotam már 5w30,5w40, illetve 10w40-et is! Mivel itt több 320d tulaj is van és gondolomszakik is remélem kapok egy megbízható választ. És ami még érdekelne, hány liter megy bele? Irhattok néhány jobb márkát is én mobilt vagy motult vasaroltam eddig előző autómba kösz mindent


A lényeg, hogy BMW LL-01 vagy LL-04 minősítésnek megfeleljen. Ez már magával hozza a viszkozitást is, mivel azt is megköti a jóváhagyás. A 10W-s mindenképp felejtős!
A mennyiség az 5,5 liter, de mivel teljesen nem folyik ki az összes, így 5 literből tele szokott lenni. Én 6-ot szoktam venni, és akkor marad az utántöltésre is ha szükséges.
Márka az elég szubjektív, én amit eddig használtam és egyikkel sem volt gondom: BMW gyári, XADO, illetve Mobil-1.


Rendben, kosz mindent

Szia!
Nekem a Xado-val, illetve utána gondjaim lettek (2x volt benne)korábban leírtam, nem tenném bele.



Milyen gondok?
Amugy szerintem Mobil vagy Motul olajat rakok bele nálunk erdélyben xado-val nem is találkoztam még, a castrolt meg románia másolja, nem eredeti minőség, ezért döntöttem a Mobil vagy esetleg Motul mellet

bikemano Elküldve: 2016-10-09 06:50 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

Tano írta:
bikemano írta: Sziasztok!
1999-es E46 320d autómba szeretném lecserélni az olajat. Sajnos nem tudom, hogy mi volt előtte benne, ezért a kérdésem az lenne, hogy milyen típusú olaj jár bele? Hallotam már 5w30,5w40, illetve 10w40-et is! Mivel itt több 320d tulaj is van és gondolomszakik is remélem kapok egy megbízható választ. És ami még érdekelne, hány liter megy bele? Irhattok néhány jobb márkát is én mobilt vagy motult vasaroltam eddig előző autómba kösz mindent


A lényeg, hogy BMW LL-01 vagy LL-04 minősítésnek megfeleljen. Ez már magával hozza a viszkozitást is, mivel azt is megköti a jóváhagyás. A 10W-s mindenképp felejtős!
A mennyiség az 5,5 liter, de mivel teljesen nem folyik ki az összes, így 5 literből tele szokott lenni. Én 6-ot szoktam venni, és akkor marad az utántöltésre is ha szükséges.
Márka az elég szubjektív, én amit eddig használtam és egyikkel sem volt gondom: BMW gyári, XADO, illetve Mobil-1.


Rendben, kosz mindent

bikemano Elküldve: 2016-10-08 15:34 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

Sziasztok!
1999-es E46 320d autómba szeretném lecserélni az olajat. Sajnos nem tudom, hogy mi volt előtte benne, ezért a kérdésem az lenne, hogy milyen típusú olaj jár bele? Hallotam már 5w30,5w40, illetve 10w40-et is! Mivel itt több 320d tulaj is van és gondolomszakik is remélem kapok egy megbízható választ. És ami még érdekelne, hány liter megy bele? Irhattok néhány jobb márkát is én mobilt vagy motult vasaroltam eddig előző autómba kösz mindent

bikemano Elküldve: 2016-10-05 21:01 Hûtõvíz és vízpumpa

Tano írta:
bikemano írta: Hello!

Igazából nem találtam ilyen témát, vagy elsíklottam felette, de a kérdésem az lenne, hogy BMW E46 320D autómba hány liter fagyállót kell töltenem? Mivel most szeretnék vásárolni és nem tudom mennyi megy bele, neten sem találtam egy pontos leirást...Esetleg mondhattok néhány jobb minőságű fagyálló márkát is amit használtok 320D tulajok bármien tapasztalat ezzel kapcsolatban érdekel köszi


Ha teljesen leengeded, akkor kb. 7 liternyi folyadék megy bele. Ezt felesben bekeverve jó lesz.


kösz, tehát tulajdonképpen 3.5 - 4 L jobb minőségű fagyallora van szükségem