Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-26 21:18 BMW navi

Letölthetõ a torrents.ru-ról az éjszakai nézet-es (Night view) szoftver MK3-hoz és MK4-hez.


bmw320d4 Elküldve: 2010-01-26 18:26 bmw diagnosztika

hil írta:
bmw320d4 írta:
hil írta: Milyen program kell hozzá? INPA, GTA. (ezt akartam megvenni 40k-ért)
hil


Mi az a GTA és GTS?


Valahogyan elírtam, helyesen: GT1 és DIS. Ezeket a programokat ez tudja kezelni??? (http://www.fulldiag.fw.hu/)
hil


Igen tudja, de csak korlátozottan, ugyanúgy mint a fulldiagosnál.
Programozni nem nagyon kellene vele, elég hamar hazavágja a vezérlõket a kommunikációs problémák miatt.

Ha ki szeretnéd használni a GT1 minden funkcióját, inkább BMW OBD (gyári), vagy BMW ADS (gyári) interfésszel használd, Ha többet is befektetsz, akkor DK20, OPS vagy ICOM interfész a jó megoldás.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-26 18:16 bmw diagnosztika

Chipcad777 írta: Ez így elsõre elég nagy vicc,h ezt árulja annyiért. kb. 2000 HUF így ránézésre... Én nekiállok szerintem...


Sajnos nem vicc, tényleg errõl van szó..

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-26 17:02 bmw diagnosztika

hil írta: Milyen program kell hozzá? INPA, GTA. (ezt akartam megvenni 40k-ért)
hil


Mi az a GTA és GTS?

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-26 16:50 bmw diagnosztika

hil írta:
Érdekel amit írtál!! Ez melyik kütyü, mert látok rajta egy kapcsolót GM/Vag állással. INPA/GTS lenne???

hil


Nincs olyan, hogy "melyik kütyü", mindkét programhoz használható.

VAG állásban kell használni BMW-hez.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-26 14:24 bmw diagnosztika

Chipcad777 írta: igazából neki is állnék ha lenne vmi kapcsi rajz vagy vmi errõl a cuccról... Nem tudtok esetleg vmit?
üdv.


Ezt építsd meg, a kapcsolónak 12V felé kell állni.




Ezt árulja a fulldiag-os ember is, és nem értem hol van ebben CAN meghajtó.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-26 02:04 bmw diagnosztika

Chipcad777 írta: Sziasztok!

Diag vásárlásán gondolkozok...
http://www.fulldiag.fw.hu/ ezen az oldalon néztem a BMW INPA-GT1/DIS Can-Bus-os cuccost.
Valakinek van véleményes errõl? Érdemes megvenni?

Köszönöm elõre is a hozzászólásokat!

üdv.: Bálint



Az nem Can-bus-os cucc, hanem kkl interfész, amit fél óra alatt össze lehet forrasztgatni, vagy ebayen meg lehet vásárolni 5e ft-ért.
A programok szinte szabadon elérhetõek a neten.
Amit a srác árul,abban van egy max232, egy mc33199, 2 tranzisztor, 3 ellenállás és 5 kondi.
Ha tudná a CAN-t, már vettem volna vagy 20-at tõle azon az áron

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-25 23:30 19" felni

Hori írta:
e46 328i
e46 Alpina cabrio B3 3.3
e36 Alpina coupe B3 3.0 vagy 3.2 ezt most nem tom
e32 750 il


Ilonka nem 750-es, az csak az álneve
Az e36 pedig 3.2-es 80-as sorszámmal ha jól emlékszem

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-24 22:38 Egr szelep

ute107 írta: Ilyenkor jó egy topic! Pofonok oda-vissza!

Tényleg nincs hibakódom, legalább is amikor meg lett nézve nem volt, már azóta eltelt pár ezer km.

A motor valóban egyenlõtlenebbül jár alapjáraton.... olyan "dieselesebb" lett. Engem speciel nem zavar...de teljesítménycsökkenést nem tapasztaltam...

De most lemérem azt a 100-ról való gyorsulást...


Az AGR fog nyerni! Az igazi akkor lenne, ha "szûzen", AGR-hibakód nélküli adaptációval történne a mérés, de még így is nyerni fog.

más: A pillangókról írt "angol teljesítménymérés" példája sem állja meg a helyét a gyakorlatban, nem lehet erre alapozni..

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-24 21:16 Egr szelep

SoundkeY írta: ...es mi tortenik akkor ha csak szukitve lett az EGR ?
Mert ezekszerint csokkent a teljesitmeny(em) csak kisebb mertekben.


Még rosszabb a helyzet, mint a teljes ledugózásnál...
Ilyenkor nem tud az "akcióról" a motorvezérlõ és minden marad a régiben, legfeljebb a légtömeg adaptáción korrigál valamennyit.
A motorba nem látsz bele, tehát nem lehet azt mondani, hogy minden rendben, az viszont biztos, hogy magasabb az égési hõmérséklet, és nincs ami ezt csökkentse. Az AGR csõ keresztmetszete nem véletlenül annyi, amennyi. A többit kitalálod, én nem akarom leírni....

Magas égési hõmérséklet = ?

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-24 20:11 Egr szelep

Hori írta:
teljes mértékben eggyetértek
tényleg baromi jó mikor friss oxigén helyett korom megy a motorba
sztem is csak a környezetszennyezés miatt használják


ja igen az igaz hogy ha nem rakja ki a motorjelet akkor is beirja comp-ba hibának, de mikor gép közelben vagy rárakod és kitörlöd ennyi,


Nem a környezetvédelem az elsõdleges szerepe (már) az AGR szelepnek.
Ezekrõl már írtam...
Ott van viszont egy nagyon fontos funkciója; Csökkenti az égési hõmérsékletet, emiatt valósítható meg nagy fordulatszámokon is a ngy teljesítmény. Ledugózott AGR szelep esetén a motorvezérlõ úgy módosítja a befecskendezést, hogy ne károsodjon a magas égési hõmérséklet miatt = teljesítménycsökkenés ( és kerregõ motor).

Asszem, most Kristóffal értek egyet..

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-24 20:05 Egr szelep

ute107 írta:
Nekem mivel még facelift elõtti 20d-m van ezért nekem még hiba sem jelenik meg.
Észre sem veszi h. van EGR...v. nincs EGR. Akkor veszi észre, ha a vákumcsövet húzom le róla, a dugózásnál: hibakódok száma 0


Biztos, hogy van a hibatárolóban hiba.
Észreveszi a motorvezérlõ az AGR hiányát (légtömegbõl), és át is hangolja a befecskendezést ennek megfelelõen, ráadásként még adaptálja is, tehát nincs visszaút...

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-23 19:04 Társalgó

Hori!

Kasza Imi már bejárta a fél világot, hogy megtaláljon!
Segítség kell neki ebay ügyben. Felhívod?

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-23 18:44 Egr szelep

valdii írta: Nem értem, hogyan lessz a vízbõl oxigén, én úgy tudtam, hogy csak vízbontással lehet árammal elõállítani. Mem lehet, hogy az égéstérben gõzzé alakul, és ezáltal nagyobb lesz a sûrítési végnyomás?


Sehogy... A vízbefecskendezést az égéstér hûtésére találták ki, csökken a levegõ térfogata, amitõl többet lehet bepréselni az égéstérbe.
Metanol hozzáadásával szokás tuningra használni.
Nagy fordulatszámoknál érhetõ el vele igazán nagy telj. növekedés.
+ Amit írtál, a gõzfejlõdés is rásegít.

bmw320d4 Elküldve: 2010-01-23 15:46 Valaki segítsen

valdii írta:
Légtömegmérõt cseréltek a gyõri márkaszervízben 2009. áprilisban, elõtte is csinálta, most is csinálja. Múlt héten megint elvittem, otthagytam 2 napra, mert a hibát csak akkor produkálta, mikor reggel hidegen nézték, ök azt mondják, hogy alacsony a töltõnyomásom, néha a megadott érték, néha kicsivel alacsonyabb,néha pedig nagyon, szerintük légtömegmérõ hiba, de azt is hozzáteszik, hogy az biztos hogy a légtömegmérõ hibás, de az nem zárja ki, hogy más hibája is van az autónak, persze ezt csak a csere után tudják megállapítani.


Semmi értelme nem volt a HFM cserének, kérhetted volna az eredeti alkarész visszaszerelését.
Szerintem (így diag nélkül) a rail nyomásszenzor csatlakozóját kellene megnézni, ez elég gyakran hibás.
A hibatárolóra azért kiváncsi lennék, a töltõnyomás szabályozás problémák minden esetben tárolódnak.
Nem nyomtatták ki a hibatárolót és a teszt során mért adatokat?