Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-28 16:47 lámpa

Csum írta:
és ezek gyárik??
amúgy ha utánna számolgatok és ezek is gyárik akkor nagyából ugyan annyira jönnek ki mint amennyiért Kassza mester adja!


Ugye tudod, hogy ha kicseréled a lámpákat, villogni fog mint a Safety Car?
Azt még fel is kell kódolni xenonra, de ezzel együtt megszünik a manuális magasságállítás. Vagy ha a Hella tokba gyömöszölt, "gyári Hella"-ként 20eFt-ért árult 2200uF-os kondikkal oldod meg, akkor az izzóid élettartama nagyságrendekkel csökkeni fog.
Ha mégis e mellett döntesz, inkább szaladj be a HQ-ba és vegyél 700ft-ért két kondit, ami igaz, hogy nem lesz szépen belegyömöszölve egy lemásolt Hella tokba, de ugyanazt a célt fogja szolgálni.
A fényszórómosó meg amellett, hogy kötelezõ, még hasznos dolog is.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-28 15:20 lámpa

Robinson írta: Elég sokat keresgéltem, mert nekem is kéne, csak nekem facelift elõttibe, az meg egyrész ritka, másrészt jóval drágább, nyilván mert ritkább. Pedig még csak nem is bixenon.


Nekem is halogén volt, a vaterán vettem 40-ért két xenonos lámpabelet, késõbb 20-ért fényszórómosót, aztán meg 15-ért 2 höhenstandsensort és egy lámpamodult is.

Láttam is valamelyik nap az ebayen lámpabelet.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-28 13:40 Társalgó

Jött Kasza mesterhez bontásra egy 330xd, van benne business CD, elektromos ablak, BC, stb

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-28 13:36 Ékszíj tárcsa

steve01 írta: Vki E36 hoz tudja melyik cikkszámú DAYCO hosszbordás szíj való? Unixon néztem de van több fajta és hát nem akarok rosszat rendelni E36 318i 96os évjárat 116le annyit tudok h 6 a bordák száma


6PK X 1733 -as szíj kell rá, a gyári cikkszám: 11 28 1 739 816 A BMW-nél 10.335 Ft.

Unixnál 653961-es cikkszámon fut, és 4925Ft

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-28 13:24 e90 TV

macardos írta: Megy a TV!

Köszi!

Tényleg azt hittem, hogy Nyíregyháza messze van...


De azért továbbra is az utat figyeld, ne a Maunika showt

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-28 03:41 ATC Nova chiptuning és szerviz

Robinson írta: Értés. Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön


Ma megkérdezem egy pesti haveromat, õ már követett el ilyet, de biztos Nagy Móki lesz

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-28 03:31 ATC Nova chiptuning és szerviz

Robinson írta:
bmw320d4 írta:
Robinson írta:
bmw320d4 írta: Arra gondolsz, hogy 3700-nál még adatesz neki egy kicsit?
Azt a csökkentett kompresszióviszony miatt engedték meg ennél a motornál. 19:1.helyett 17:1 lett.


Aha! Mivel kezdem nem érteni, ezért értem, hogy miért nem értem, ergo értem!
Ér valamit, ha 150 lovas turbóját rakja rá az ember a 136-os motorra? Erre mindenki mást mond, kiváncsi vagyok a Te véleményedre is


Nem lehet simán feltenni, de ha belefaragod valahogy, biztos több lesz pár pacival.



Akkor már egyszerûbb a turbónyomást növelni nem? Nyilván, az a turbó élettartamát is rövidíti valamennyire. A motorét meg mindkét megoldás, ha jól sejtem.


Háát, töltõnyomást már nem hiszem, hogy lehetne növelni, mivel már ígyis a 2.4bar-os határ körül van egy padlógázas gyorsításnál.
Pont a nagy töltõnyomás miatt nem mennek rendesen a 136-lovas motorok, gyakran kell visszavenni belõle, fõleg a régebbi szoftvereseknél.
Kárt nem tud tenni a motorban (ha nem chipes v. boxos), mert a motorvezérlõ nem ad gázolajat ha megszalad a töltõnyomás.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-28 03:20 ATC Nova chiptuning és szerviz

Robinson írta:
bmw320d4 írta: Arra gondolsz, hogy 3700-nál még adatesz neki egy kicsit?
Azt a csökkentett kompresszióviszony miatt engedték meg ennél a motornál. 19:1.helyett 17:1 lett.


Aha! Mivel kezdem nem érteni, ezért értem, hogy miért nem értem, ergo értem!
Ér valamit, ha 150 lovas turbóját rakja rá az ember a 136-os motorra? Erre mindenki mást mond, kiváncsi vagyok a Te véleményedre is


Nem lehet simán feltenni, de ha belefaragod valahogy, biztos több lesz pár pacival.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-28 03:07 ATC Nova chiptuning és szerviz

Robinson írta:
bmw320d4 írta:
Robinson írta:
bmw320d4 írta: A tied is változó geometriás turbóval van szerelve.


A facelift elõtti?


Igen, VTG az is, közvetlen, nagynyomású befecskendezéssel, pilottal, töltõlevegõ hûtõvel.
Kapott még hengerenként 4 szelepet, AGR-t és Nix katalizátort.
Így lett 100KW/280Nm, ami teljesíti az Eu3-at, de mégis EU2-be lett sorolva.


És akkor az mitõl van, hogy a 150 lovas már kétszer tölt, a 136-os meg csak egyszer?


Arra gondolsz, hogy 3700-nál még adatesz neki egy kicsit?
Azt a csökkentett kompresszióviszony miatt engedték meg ennél a motornál. 19:1.helyett 17:1 lett.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-28 02:54 ATC Nova chiptuning és szerviz

Robinson írta:
bmw320d4 írta: A tied is változó geometriás turbóval van szerelve.


A facelift elõtti?


Igen, VTG az is, közvetlen, nagynyomású befecskendezéssel, pilottal, töltõlevegõ hûtõvel.
Kapott még hengerenként 4 szelepet, AGR-t és Nix katalizátort.
Így lett 100KW/280Nm, ami teljesíti az Eu3-at, de mégis EU2-be lett sorolva.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-28 02:12 ATC Nova chiptuning és szerviz

Robinson írta:
bmw320d4 írta: Vagy a gyár véletlenül csökkenti a kompresszióviszonyt, és alkalmaz 2 lépcsõs feltöltést?


Ez a 2 lépcsõs feltöltés csak a faceliftnél jött a változó geometriájú turbóval ugye?


Nem, a két lépcsõs a biturbó=335d és társai

A tied is változó geometriás turbóval van szerelve.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-28 00:46 ATC Nova chiptuning és szerviz

Kristof77 írta:
Az egyébként, hogy nominálisan 180, 188, vagy éppen 191 LE egy motor teljesen mindegy, mert az a fontos, hogy széles tartományban adjon le minél nagyobb nyomatékot illetve teljesítményt és ne okdájon ehhez füstöt.


A forgatónyomatékot és teljesítményt nem lehet szélesebb tartományra kihúzni, mivel kis fordulaton képtelen a turbó eleget tölteni, amit semilyen paraméterezéssel nem lehet rábírni a gyorsabb forgásra.
Egyetlen "megoldás" a több gázolaj, amihez nincs elég levegõ.

Magas fordulatszámon pedig a gyári program a növekvõ égési végnyomás és a négyzetesen emelkedõ tömegerõk miatt folyamatosan elveszi a töltõnyomást és a befecskendezett mennyiség egy részét is, vigyázva a motorra. Na itt lehet kicsalni sok teljesítményt.
Vagy a gyár véletlenül csökkenti a kompresszióviszonyt, és alkalmaz 2 lépcsõs feltöltést?

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-28 00:22 ATC Nova chiptuning és szerviz

Kristof77 írta: Magát a váltót egyébként nem kell (lehet) hozzáhangolni a módosított programhoz, sõt nem is szabad belenyúlni, mert az csak galibát szülne.
Ha a nyomatékkorlátok összhangban vannak a többi módosított paraméterrel, akkor a váltó gyönyörûen fog mûküdni, minden körülmény között és veszi szépen a lapot.


Ne haragudj, hogy beleszólok, de a váltó CAN-en kapja meg a kapcsolásokhoz szükséges adatokat, amik között ott van a számított forgatónyomaték is, több száz fontos paraméter mellett.
Igenis számít a váltó hozzáigazítása, erre ott a bizonyíték, ha szervízbe megy az ügyfél egy össze-vissza kapcsolgató váltóval, és a hibafeltáráskor kiderül, hogy elszállt egy vákuumcsõ, becsepeg 3 porlasztó, pontatlan a légtömegmérõ, hibás a railnyomás szenzor stb.
Ilyenkor látszik, hogy az elvárt fogatónyomaték elmarad váltás után, és visszakapcsol a váltó, aztán ismét fel, és vissza.
A motorvezérlõ nem önállóan küldi a parancsokat a végfokjaira, hanem a váltóvezérlõ is nagyban beleszól, lehetetlen, hogy tökéletesen müködjön az autó.

Módosított szoftverrel, már régen elérte azt a f.nyomatékot és teljesítményt a motor, ami a következõ kapcsolásához bõven elegendõ lenne, ehelyett forgatja tovább a motort, egészen a valótlan értékek eléréséig.
Tudom, lehet kézzel is kapcsolni, meg ezt nem veszi észre szinte senki, de ettõl még így van.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-27 23:26 ATC Nova chiptuning és szerviz

Robinson írta:
Hori írta: ha egyszer volt a kezében chip és lekopizta csak töltögetnie kell.


Na pont ez az, ami nem igaz. Neked kéne tudnod, hogy nem lehet csak úgy másolgatni a progikat egyik kocsiról a másikra, mert nem ugyan azok.


Igen, csak a M47N-es motorhoz van legalább 4 fõcsoport ezeken belül pedig több 10 szoftver.
Van kéziváltós EU3, autváltós EU3, kéziváltós EU4 és autváltós EU4.
Az aut váltós autók chipelése ráadásul nem is valósítható meg anékül, hogy a váltóvezérlõ szoftverét nem módosítják, mivel a kapcsolási paraméterekbe erõsen beleszól a számított forgatónyomaték és motorteljesítmény.
Nem mondom, hogy nem lehet jó chipet csinálni, de az ilyen parkolóban chipeléstõl, meg "kiküldöm Olaszba és visszajön pár perc múlva a módosított tartalom"- szövegtõl már a szõr feláll a hátamon.
Parkolókban szinte minden chipes KWP2000-el lekapja a gyári tartalmat, Winols-al belehúzgál a paraméterekbe, visszatölti és kész a 190 lóerõ, + a felborított paraméterekkel dolgozó motor.
Pár hónap múlva meg lehet csodálkozni a szétégett dugattyúkon, a repedt hengerfejen, és az égett szagon ami a turbótól jön.
Én ragaszkodnék a teljesítményméréshez...

Ha kiváncsi valaki egy ilyen "mostjöttolaszbú"-tartalomra, elküldöm szívesen, elemezheti Winols-al, vagy feltöltheti az autójára egy 5000Ft-os Kínai kábellel.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-27 22:11 ATC Nova chiptuning és szerviz

Csum írta:
bmw320d4 írta:
Csum írta:
Hori írta:
Csum írta: valaki tudna nekem bõvebb felvilágosítást adni Hamann chiprõl?
találtam egy embert aki ezzel foglalkozik gyári 150paciról 191re fel húzná a gépet így hogy automata!!



az hogy 150rõl 191re huzza az ok, de a Hamann progiját rakja rá? vagy pesten a hamannál dolgozik? mi pénzt kér érte? a német asszem 1200eurot


hamann progiját rakja rá! azt mondja mindent tudd maga a program kérdzetem tõle a váltot mert úgye bár a kocsim automata és azt mondta hogy a program azt is állítja nem vagyok egy mûszaki zseni nem értek hozzá!!! ezért is kérdeztem hogy ki mit tudd errõl

amúgy egy 50est kér a proceturáért!!!


Hamann progi=50e. Aha....


ember mondta hogy ö ezt a programot használja!!!
és egy 50ért megcsinálja ha érdekel meg tudom adnia számát és érdeklõdhetsz nála!!


Köszi, de most nem élek a lehetõséggel...
Egy teljesítmény és f.nyomatékmérés lenne a minimum, amit egy tuning elõtt-után el kellene végezni. Automatánál már sokkal bonyolultabb a helyzet, amit meg lehet oldani, de az nem hiszem, hogy 50e.
Vagy nem Hamann, és nincs fékpados mérés, és váltószoftigazítás se.