Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-12 21:57 Manuális klíma - Digit klíma

galrobika írta: Csak akkor mindig hibaként tárol a tárolóba ugye?
Ismerd a Bayer Autót,vagy csak arra mondtad,h persze,h általában szervizben meg tudják csinálni a kodolást.
Nincs valami hozzávetõleges saccod mennyi lehet ez az egész procedura?Ft?


Igen,lesz benne hiba.

Nem ismerem a Bayer autot, én Bongóékra mondtam, hogy megoldják.

Hozzávetõleges ár : 45-70 beszerelve, felkódolva.

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-12 21:49 Manuális klíma - Digit klíma

galrobika írta: A szervizben fel tudják kodolni?Nem az ilyenekbe szoktam menni,mint Wallis Pest,BpMotors...
Eddig a Bongo-ba vittem 1-2szer,aztán most találtam közelebb is és õk is jóknak tûnnek.Óbudai temetõ mellett vannak!


Persze, õk meg tudják csinálni.
Bongó-ékat ismerem, a másikat nem
A kódolás nem szükséges helyes müködéshez.

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-12 21:39 Manuális klíma - Digit klíma

galrobika írta:
Tehát,ha mondjuk a bontóból,vagy egyéb helyrõl beszerzem a vezérlõt,a 4 motort a szerkezetekkel és beépíttetem ez az AUC is és a Solarsenzor is mûködni fog?Írtad,hogy "ha még fel is kódolod, akkor egy szakszervizes diagnosztika esetén sincs gond."Fel kell kódólni?Amúgy lehetne gond szakszervizes diag esetén?
Nem elég csak beépíteni?


Igen,minden mukodni fog.
A kodolas azert fontos, merta gyari FA listábol a gep azt fogja hinni hogy IHKR vann benne és nem IHKA.

Ha nem mesz szervizbe akkor nem lesz gond.

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-12 21:30 Manuális klíma - Digit klíma

Woockie írta: Igen, de azt kivulrol kellene latni, nem? Na mert ott neztem en is es nem volt...



bmw320d4 Elküldve: 2010-03-12 21:23 Manuális klíma - Digit klíma

Woockie írta:
bmw320d4 írta: valamint rendelkezik Solarsenzor-ral, ami a hõérzetnek megfelelõen állítja a flapeket( fent-közép-lent)

Mind ilyen? En az enyemben nem talaltam meg ezt a szenzort, pedig gyarilag digitklimas.


A mûszerfal közepén van a szélvédõ fúvókák között.

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-12 20:36 Manuális klíma - Digit klíma

galrobika írta: Helló tisztelt kollégák!

Jó estét!Véleményekre esetleg tanácsokra lennék kíváncsi.Elgondolkoztam azon,hogy megérné e kicserélni a mostani manuális klímámat digitálisra?Normálisan mûködne, annak ellenére,h utólag van beszerelve?Nomeg kb mennyibe fájna?Vezérlõ panelt 10000-ért már láttam,de nem tudom,h az a + 3 motor mibe kerülne meg,h mi kellene még hozzá?Egyáltalán be lehetne e rakni?Mit gondoltok,tanácsoltok?A mostanival semmi gond,tehát nem azért cserélném.Bár amikor beindítom az autót egy kicsit egyenletlenül fúj!De csak pár percig.Amúgy jó!


bmw320d4 Elküldve: 2010-03-12 20:26 Chip tuning

hil írta:
Woockie írta:
Zsomby írta: A besz..asztók, meg talán csak irigyek.

Termeszetesen irigy vagyok, nincs 50e HUF-om egy csiptuningra es ezert fikazom.


Meg ostobák is vagyunk, mert nem látjuk be azt az egyszerû tényt, hogy a pl. 130 Le-re méretezett pl kuplung szerkezet vidáman kibír még akár plusz 30-50 Le átvitelét is károsodás nélkül. Tudott dolog, hogy a tervezõk csak ugatják a szakmát és emiatt olyan tartalékkal saccolnak (nem méreteznek), hogy az még.
Bocsánat a szûklátásért!
Ezen az oldalon (chiptuning) olvastam a referenciákban, hogy az 1,6 Ti a tuningolás után olyan erõs lett, hogy "bátran kielõzhet" ezek után, stb. Én úgy gondolom, hogy azt a + 8Le-t észre sem lehet venni.
Olvastam, hogy a motorok úgy vannak tervezve, hogy 2-2,5 szörös telj. növelés is lehetséges. Gondolkozzatok. ez azt jelentené, (a hozzászólás írója szerint, aki ezt még komolyan is gondolja), hogy a 150 Le-s motorból simán ki lehet hozni 300, de akár 380Le-t is mivel így és erre van méretezve. VICC!

De tényleg hagyjuk már ezt a témát......


Aki tanult gépészetet az tudja, hogy egy tengelykapcsolónak 4 feladatot kell ellátnia: Zárás, nyitás, csúsztatás a nagyon kis sebességû haladáshoz, és oldania kell túlterhelés esetén(meg kell hogy csússzon!)


De ez egy elhanyagolható dolog a chipesek szerint, és nem õk, hanem a gyártó mérnökei a tudatlanok.

Lenne pénzem chipre, sõt, fizetnem se kellene érte, de nekem nem kell!!

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-11 18:58 Chip tuning

Hori írta: na ez kezd érdekes lenni
ebbe a vitába beszálok én is csak elöbb elviszem a kutyát örjöngeni


Én befejeztem.

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-11 18:14 Chip tuning

MenyusBMW írta: [1. Te magyarázol nekem német szövegértésrõl, aki maga nem beszléi a nyelvet velem szemben.
2. Ha a motor meghibásodna, akkor azt BMW szerviz javítja és az OBD Tuning fele számolják el.
3. Beszélnek angolul is. Írj vagy irass nekik mailt és majd másold be a választ, ha mererd!
4. Mivel te nem vagy hivatalos márkaszerviz, így bizony érint az uccsó mondatom.
5. Jó lenne, ha a saját dolgaiddal foglalkoznál és nem esnél neki azoknak akik itt a tuningról akarnak értelmesen beszélni. Te csináltass magadnak egy Antituning Topicot és gyõzködjél ott másokat.
6. Megnézném, hogy az én majd 300 lovas PDF-es 330d Coupemnak menniyvel van több károsanyagkibocsátása, mint a te euro nullás
320d-nek, ha már a környezetszennyezés is téma. Decemberben voltam
ASU-n (ez a német zöldkártya) és csont nélkül átment rajta a kocsim tuninggal.


1. Ha lebuksz a hazugságoddal, mindig visszatámadsz? El kellene ismerni, nem? Gratulálok a német nyelvtudásodhoz!
2. Igen, miután elvesztette a teljes garanciát az autó, megjavítják márkaszervízben és számlázzák. Komolyan gondolod, hogy a bal elsõ ajtóra megmarad a garancia egy tiltott beavatkozás után?
3. Ír a f@szom nekik...
4. Nem érint, de ezt te biztos jobban tudod.
5. A saját dolgaimmal foglalkozok, nekem is BMW-m van. Azért kértem ki a hivatalos véleményeket, hogy a sok hazugságra fény derüljön.
6. Gatula a PDF-es autódhoz! Biztos jó dolog adobe readerrel nézegetni.
Kerek 300 ló? Ez ilyen misztikus szám a tuningiparban?


Felesleges itt high meg low chipekrõl ( Az meg mi? talán programdatei és datendatei? ), programírásról (ezt megnézném, esetleg egy progin keresztüli módosítás) írkálni, aki chipelteni akar az fog is, és ez engem nem érdekel, de ha hazugságokkal vezetik félre a leendõ ügyfeleket

Írsz az autómra egy programot? Olyan 100 lóra lenne szükségem és 250Nm-re. Kaptok rá 1 évet, a pénz nem számít.

Egy kis segítség:
$REFERENZ 00005331C5000000 Q
:020000040000FA
:020000023000CC
:1080000055550000565633332E2E3131028404006C

Na innen kellen folytatni a programírást....

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-11 17:16 Chip tuning

MenyusBMW írta:
A baj, hogy az AGB-ben nincse semmi ilyen amit mondasz. Biztos a fordító a hibás.
Felhítam hát az OBD Tuning GmbH-t, ahol egy Mayer nevû úr elmondott mindent.

Röviden összefoglalom:

1. A gyári gari a BMW esetében is megmarad az õ tuningjukkal, azonban ha a hajtáslánc (motoral, váltóval) baj lenne, akkor azt õk állják. Minden másra, mint karosszéria, index, klíma pedig a BMW maga fizeti a garis javításokat.
2. Rákérdeztem a tartósságra, amire azt mondta, hogy rég tönkre mentek volna garanciális térítésben, ha nem lenne ugyanolyan tartós a tuning után az autó, mint elõtte.
3. Megkérdeztem, hogy miként lehetséges ennyivel több erõt kihozni.
Erre az volt a válasz, hogy maga is motofejlesztõként dolgozott és a motorok úgy készülnek, hogy kb. 2-2,5szeres teljesítményt is kibírjanak
és a befecskendezõkben és turbóban rejlõ tartalék azért van, hogy a konkurensek marketing +lóereire bármikor reagálni tudjanak.

Szóval van olyan tuning, ami nem okoz gari vesztést, habár itt aligha van olyan user akinek ilyen kocsija van. Tehát fölös az egész vita.

ELLENBEN mindenki mást, mint hivatalos BMW szerzõdéses partnert a BMW AG NEM ismer el! Semilyen szerelõt!! Teljes a garanciavesztés!!!
Ellenben


Szövegértési problémák vannak itt, nem is kicsit....

Az "AGB"-s rész arról szól hogy nézd meg a gyártó feltételeit.
A gyártó feltételeit pedig már leírtam, de ha nem hiszed nézd meg a TIS-ben.

Ha az óbédések cserélik a motort és a hajtásláncot gariban, akkor már el is ismerték ( és te is) hogy nincs gyári garancia.

2 napja arról van szó, hogy nincsenek elismert "tunerek", nem pedig a tartósságról, milyenségrõl, szervízekrõl stb..

A többi motorfejlesztõs, 2-2,5 x-es, tartalék, meg marketinges szöveg viccnek jó csak, másra nem.

Az utolsó mondatod meg nem érdekel, engem nem érint....

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-11 16:26 Chip tuning

És közben megkaptam a választ a BMW Magyarországtól arra a kérdésemre, hogy az emlegetett németországi céggel elvégeztethetem-e a beavatkozást, ha németországban szervizeltetem az autómat. (Ott állítólag elismert az óbédétuning)

Itt a válasz:

"Tisztelt Nagy Úr!

Köszöntjük Önt a BMW Magyarország Ügyfélszolgálatán.

Amint elõzõ levelemben írtam, a BMW AG csak a saját készletével, hivatalos márkakereskedésben elvégzett eljárásokat ismeri el, a garancia csak ilyen esetekben nem sérül.
Minden más eljárás a garancia megtartását veszélyezteti, sajnos akkor is, ha a szolgáltató mást állít.

Továbbra is örömmel állunk rendelkezésére.
Üdvözlettel:
BMW Magyarország Ügyfélszolgálat"

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-11 16:00 Chip tuning

Tisztelt MenyusBMW!

Bizonyára folyékonyan beszélsz németül, amit abból gondolok, hogy te tegnap felhívtad az óbédétuninggéembéhát.
Ha már ennyire vágod a németet, akkor olvasd el légyszives a herstellerinfot-t is, és hamar rájösz, hogy te is megetted a hazugságot.

Oda van írva, hogy megmarad a gyári garancia,de errõl olvasd el az ide vonatkozó feltételeket. Elovastam, nagyszerû! Aztán odaírták, hogy :"Beachten Sie auch die AGB der jeweiligen Hersteller."-ezt nem fordítom, te úgyis tudod mirõl van szó.
Ergo; van de nincs.

A "Beachten Sie auch die AGB der jeweiligen Hersteller."- elolvasása után rájösz, hogy tiltott mindenféle programmódosítás, illetve azonnali garnaciavesztéssel jár a beavatkozás.

Ez egy nagyon f@száúl kicsavart dolog, de "sajnos" a lényeg ugyanaz: A BMW AG nem ismeri el semilyen tuningmûhely próbálkozásait.

Gondolom az sem tünt fel, hogy az N47-es motorra a gyár 5 KW-al és 10 Nm-el kevesebbet kínál a performance csomagban, mint az óbédétuninggéembéhá. Ez ám a f@sza biznisz az AG-nak!
Vagy szerinted hivatalosan elismerik, hogy egy 97-ben alapított cég jobb szoftvert készít, mint a gyár mérnökei???

Tudom, hogy szarsz a környezetvédelemre, ezért is kívánok az ablakod alá egy porlasztóhibás IFÁT, mondjuk- napi 17 órában.
Apropó, környzetvédelem; A performance csomaggal ugyanúgy teljesíti a környezetvédelmi normákat az autó! Tudom, ez neked nem mond semmit...

Közben megkaptam a BMW Kundenbetreuung-ról a választ, és képzeld, csoda történt! Ugyanazt írták, amit a TIS-ben évek óta lehet olvasni a chiptuningról! Remélem az AG válasza már kielégít!
Kéred az idézetet?


Azt meg remélem nem gondoltad komolyan, hogy a BMW AG-nak komolyan szüksége van arra, hogy eladjon 10 töltõlevegõhûtõt és 5 módosított Wandlert, csak azért, hogy egy kis pénz csorogjon a kasszába! Egy átalagos magyar márkaszervíznek annyi a havi forgalma, hogy vehetnél belõle 5000db Wandlert és mellé még 4000 db töltõlevegõhûtõt.

"És ezt bizony a gyártók is pontosan tudják, azért hagynak benne tartalékot." - Te mit szívtál?

Mégegyszer: A BMW AG semilyen tuningmûhelyt nem ismer el, és nem is fog.

ui: Egy BMW motor nem tábortûz, hogy sok fát kell ráhajigálni, hogy "hagy menjen".

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-10 21:24 Chip tuning

MenyusBMW írta: [... agyam eldobom....
Van a neten pár brutál nagy cooler 320d meg 330d, hez na azok már hoznak és azt hiszem, hogy fõleg nyomatékot.
Utánakeresek!


Nem kell eldobnod az agyad.... az már el van....

Most jön majd a kiszökik...ööööö hol is,, izé egéernél a tõtõnyomás, melyik is, izé kisebb vagy hmmmm öööö nagyobb része?

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-10 21:20 Chip tuning

MenyusBMW írta:
A nagy "szakértõ úr" ismét rosszul tud valamit. Ajánlom figyelmbe az online ETK-t. 318d-tõl 330d-ig ugyanaz az intercooler van minden mocihoz.

Original-Ersatzteilenummern / OE-Vergleichsnummern dienen zu Vergleichszwecken:

17517789793 / 17517793370

Fahrzeug - Modell ab Baujahr:

BMW 3 (E46) 318 d 2003-03
BMW 3 (E46) 330 d 2003-03
BMW 3 (E46) 330 xd 2003-03
BMW 3 Compact (E46) 318 td 2003-03
BMW 3 Coupe (E46) 330 Cd 2003-03
BMW 3 Touring (E46) 318 d 2003-03
BMW 3 Touring (E46) 320 d 2001-09
BMW 3 Touring (E46) 330 d 2003-03
BMW 3 Touring (E46) 330 xd 2003-03

Mégegyszer mondom. Ez a gyári kit egy lehúzás. Csak a program a lényeg!


Nem vagyok szakértõ, és nem akartam valótlant állítani a mérnök úrnak, és mégegyszer elnézését kérem, de E90-re kértem az ajánlatot.
Ha gondolja, tisztelt szoftverfejlesztõ úr, akkor lekérem E46-ra is...

Légyszi ne ajánlgass nekem online szarokat, azok 1 évvel le vannak maradva a webwetk-hoz képest. Az pont neked való, mivel te is lemaradtál egy kicsit...

bmw320d4 Elküldve: 2010-03-10 20:12 Chip tuning

Woockie írta:
MenyusBMW írta: Aki itt azt szajkózza, hogy BMW-nek nem való a tuning, azt húzzon egy karimás kalapot a fejére és járjon a "mások autójával" (IKUZUS). LOL!

Egy ujabb mernokot hallhattunk a temahoz szolni.


Ha 600 mérnök mondaná el, akkor is ez lenne a véleményük.

A 20d és a 30d hûtõ valóban megegyezik annyiban, hogy 2 db csövet lehet rákötni, másban viszont nem.