boraizs fórum hozzászólásai

boraizs Elküldve: 2014-04-04 22:23 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

YELLOW írta:
p1tyeszka írta: Üdv.

Kisebbre váltanék felni s gumiban a jóféle utak miatt. Jelenleg 8x17 ET34-s replika felni van fent 225/45-s gumikkal. Markolni kell a kormányt ezeken az utakon olyan rosszak. Nem tudom eldönteni, hogy 7x16 ET47-ET34, 7,5x16 ET37 v 7x17 ET47-s felnit válasszak. Gumiban milyen lenne ideális ezekre, illetve h ne húzzon a nyomvályúkba állandóan? Styling 79 tetszik csak 50-s gumit ír hozzá és nem tudom elfordulna-e mert a jelenlegivel már nem sok hely van. Későbbiekben lenne majd egy minimális ültetés is. Bocsánat a sok rizsáért csak annyi méret van meg szám és sosem voltam jó matekból!



nem a felni a gond, hanem a széles gumi. a 205 is határeset. télen 195-öt hazsnálok, sokkal jobb, iylenkor meg bedurran a karom a 225-ös gumiktól. mondjuk az ET is lehet gond, szinte macerás eltalálni, de talán a gyári méret lenne a legjobb. azaz ET43, ET47, és max 205-ös gumival. szépnek nem lesz szép az biztos.



Szia! Szerintem nyárra a 205/55 R16 vagy esetleg a 225/50 R16 gyári 7Jx16 ET47 felnivel a magyar utakra teljesen jó választás és komfortos vezetési élményt ad. Nekem is volt 17-es felni 235-ös gumival, de igencsak kapaszkodni kellett a kormányba. Lehet csak én járok rossz utakon.

boraizs Elküldve: 2014-03-31 21:46 Kopogás hátulról.

laci320d írta: üdv! Még mindig a kopogással szívok, hátul a futóműves szerint nem lóg semmi a hátsó futóműben, és mégis ha rossz úton megyek kopog valami hátul inkább a jobb oldalon hallani de ha ülnek benne, akkor mind két oldalt hallani, állítható futómű van benne! Minden okos ötletet szívesen meghallgatok! Köszi


Szia! Nekem kompletten ki volt szakadva a hátsó híd az alvázból. Viszont nem kopogott csak sebváltáskor koppant. A hátsó hídtartó szilentek szoktak még kimenni.

boraizs Elküldve: 2014-01-20 17:50 Gumiabroncs

hanzi320 írta:
hancurozo írta:
hanzi320 írta: Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni.Téli gumit szeretnék a képen látható gyári felnikre.Most 225/50 R16 nyári van rajta.(2004-es 320d az autó)
Milyen méretű gumit érdemes rátenni?Illetve mi megy rá?
Sajna a gumizáshoz meg a felni méretekhez annyira nem értek


Illetve ha valakinek lenne rá jó minőségű téli gumija,írjon!


Mint amit YELLOW is írt 205/55 elég téli gumiból. Használtnál ne csak a futófelületet nézd, hanem a gyártási időt is (Dot szám az első kettő szám a gyártás hete, a második kettő a gyártás éve)
Én a helyedben újat vennék. Google a segítséged lehet. Csak egy példa a sok közül: http://automax.hu/tyresearch.p...;b=0&t[]=1&s[]=2


Köszönöm! vadászgattam már rá, csak nem voltam biztos a méretben.


http://www.sycamoreservice.co....l_tyre.htm

boraizs Elküldve: 2013-10-18 22:35 Mi lehet a baj?

Tano írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

A problémám a következő:

2000-es évjáratú 320d autóm bal hátsó tolatólámpája nem világít. Ezzel szemben, amikor lükvercbe teszem a sebességváltót, az első ködlámpa világítani kezd a jobb hátsó tolatólámpával együtt. Először természetesen arra gondoltam, hogy kiégett, de csere után sem világít. Valakinek volt már hasonló problémája? A tolatólámpának melyik a biztosítéka? 1 vagy 2 db van belőle?

Előre is köszönöm!

PG


Szerintem valahol kontakthibád lehet. Első körön nézd meg a csomagtartónál a kábelátvezetőben a vezetékeket, ott meg szokott töredezni a szigetelés ami miatt összeérhetnek a drótok. Ha ott okés, akkor a csatlakozókat érdemes átnézni.


A biztosíték a 27-es és 10A-es. Egy van belőle szerintem nem ott van a hiba. Nekem egyik sem világít. Cseréltem izzót majd biztosítékot, de egyik sem oldotta meg. Nálam valószínüleg a kapcsoló hibás. Nálad valami kontakt hiba lesz szerintem is.

boraizs Elküldve: 2013-10-10 09:05 alufelni

Miki74 írta:
boraizs írta:
Miki74 írta: Sziasztok!

Most vettem egy BMW 316i (E36) compactot (2000-es évjárat - 1895 cm3) és nem tudom, hogy milyen alufelnit (ET szám, stb.) tehetek rá és milyen gumikkal. Szeretném a segítségeteket kérni, hogy pl. ezt rátehetem-e?

gyári 5-ös BMW 15"-os felni, hozzávaló téli gumival, mérete:195×65×15.

Ha nem ajánljátok, akkor milyen típusú alufelnit (ET, stb.) javasoltok nekem?

Előre is köszönöm a segítségeteket!


Itt találsz infót:
http://www.bmwstylewheels.com/3/E36


Köszi, megtaláltam ott a felnit amit most olcsón meg tudnék venni, de lehet, hogy túl nagy az ET szám különbsége, hogy fel tudjam tenni az enyémre? Meg tudnád mondani nekem, hogy érdemes-e vele próbálkoznom? Erről a felniről lenne szó:

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/31


Ez E39-es 5-ös BMW-re való. Szerintem ehhez még központosító is kell, mert más a középméret. Az ET20 még csak-csak el is fér, 27 mm-rel távolabb lesz az eredeti középvonaltól (kifelé).

boraizs Elküldve: 2013-10-10 08:26 alufelni

Miki74 írta: Sziasztok!

Most vettem egy BMW 316i (E36) compactot (2000-es évjárat - 1895 cm3) és nem tudom, hogy milyen alufelnit (ET szám, stb.) tehetek rá és milyen gumikkal. Szeretném a segítségeteket kérni, hogy pl. ezt rátehetem-e?

gyári 5-ös BMW 15"-os felni, hozzávaló téli gumival, mérete:195×65×15.

Ha nem ajánljátok, akkor milyen típusú alufelnit (ET, stb.) javasoltok nekem?

Előre is köszönöm a segítségeteket!


Itt találsz infót:
http://www.bmwstylewheels.com/3/E36

boraizs Elküldve: 2013-10-08 22:14 Felni csere

ember84 írta: Akkor ezek szerint arra ne is szamitsak,hogy225os gumival,es 35 os et-vel ne rangassa,csakmert 205os gumival,47es et-vel nem teszi.ez utobbi a teli felnim,es 16 -os,nyari 17-es.


Most nekem is 205-ös van ET47-el és sokkal-sokkal jobb vezetni mint előtte.
Nekem téli: 195/65 R15; nyári: 205/55 R16, mind a kettő ET47
http://www.sycamoreservice.co....l_tyre.htm

boraizs Elküldve: 2013-10-08 21:42 Felni csere

YELLOW írta:
ember84 írta: Kinek mi a velemenye?gyari 17 es alufelni et-je nem 35,ha jol tudom.ha 35 -os helyett a gyari et-jut tennem,kevesbe huznak a valyuk?e46-rol bszelunk.KI MIT GONDOL ERROL.?


a gyári ET az általában ET42-ET47 persze van eltérés oylkor. ez az 1cm, odlalanként nem sokat jelent. ha minden klappol a futóművel egy szélesebb gumi simán megrángatja.


Nekem volt fennt 17" -os ET35 felni, 235/45-ös gumival, de sokat vesztett a komfortosságán és rossz úton nehéz volt vezetni. Szerintem nem az ET miatt, hanem a gumi szélessége miatt húzgálja az autót.

boraizs Elküldve: 2013-08-23 22:29 Klíma gondok

harmas írta:
Dewd46 írta: Sziasztok!

Vázolom a témát, mert nem egyszerű, és már megesz az ideg miatta.

2000 E46 320d, városban néha beböffent ilyen poshadt meleg levegőt. Általánosságban a hőmérséklettel nincs gond, frankó hideget tol. Pl pályán, autóúton nincs gond. Viszont, elől valami morgást hallok, néha van hang, néha nincs. Ez a poshadt meleg általában akkor jön be, amikor ez a morgás megszűnik. Aztán megint rákezd, és tolja a hideget. Városban nagy melegben csinálja inkább, álló helyben megfigyelve a kompresszor gyorsan ki-be kapcsolgat egymás után... Egy helyben járatva nem hallom, hogy úgy zúgna a venti, mint más autón, szinte alig van hangja. Gondoltam nem tol elég levegőt, hogy lehűtse a hűtőt. Ami a vicc az egészben, hogy már lecseréltem a klímakompresszort (gondoltam ez morog, mert csak akkor csinálja ha klímázok), ennek a feszítőgörgőjét, és klímaventit a rajta lévő vezérlővel együtt... Eleinte kicsit kevesebb gáz volt benne, de ugye a kompresszor csere után rendesen fel lett töltve. Na de a vicc az egészben... SEMMI nem változott! Na jó, talán annyi, hogy már nem marha meleget tol be, hanem kicsit langyosabb poshadt levegőt. A morgó hang is megvan, meg ugyanúgy néha betol egy kis büdöset, aztán utána egyből jön is a hideg. Persze még így is használható, nem főlök meg benne, csak rohadtul idegesítő. Ja, és városban araszolva 40 fokban sem mozdul el a vízhőfok mutató, kopp középen áll, ahogy kell. Gépre is lett dugva, semmi hibakód.

Szóval lenne pár kérdésem a 20d-s kollégákhoz. Városban, vagy épp álló helyben nektek magas fordulaton megy a venti? Anyám Yarisában a venti pl indítás után egyből maxon pörög, amíg nálam semmi.

A ventit mi szabályozza? Külső hőmérséklet érzékelő? Műszerfalon korrekt értéket mutat, de a klímás azt mondta, hogy a klímának külön van... Már tényleg nem tudom mit csináljak, tényleg csak városban csinálja. Ezért gyanakodtam a ventire, hogy ugye nem tudja lehűteni a hűtőt...

Max veszek ilyen klímatisztító bombát, amit 15 percig benne hagyok, klímát maxon járatva, hátha kiűzi a büdöset. De ez sem megoldás...







A brummogást, ha jobb oldalról, a műszerfal mögül hallod, akkor szerintem az expanziós szelep adja ki (ez "csinál" gázt a folyadékból, hogy az kitáguljon és hőt vonjon el..)
a ki-be kapcsolgatást meg (szerintem) az elpárologtató után lévő nevezzük termosztátnak (olyat kell elképzelni mint amilyen a konyhai hűtőkben is van, de ez nem állítható) csinálja, ami túl hidegnek érzékeli a befúvott levegőt és védelemből kikapcsolja a kompresszrort, majd mikor visszamelegszik megint bekapcsolja, és így tovább...Ebből következően a brummogás is így ismétlődik.
ez utóbbi termosztáttal még nem találkoztam a BMW-be, de több másik típusnál(VW,HHONDA, stb) igen, úgyhogy gondolom ebben is van
talán segít elindulni a hibakeresésben



Nekem is volt hasonló gondom. Két dolog változott. Ki lett cserélve a klíma szárítószűrője (bár azt mondták teljesen felesleges cseréltetni) és fel lett töltve gyári értékre gázzal. Ezek után megjavult.
A klímagázba tegyenek UV adalékot ellenőrizni, hogy nem szökik-e el a gáz valahol!