Ez egy archivált weboldal! bővebben
csbalu fórum hozzászólásai

csbalu Elküldve: 2012-08-24 20:48 Üzemanyag fogyasztás

Alesi írta:
csbalu írta:
Jól látszik hogy a 320i-nek a fogyasztása mennyivel jobb már az E91-ben mint az E46ban. 320d és 330d kb ugyanott van csak erősödtek a motorok.


Az E90-ben 20i mar 4 hengeres, nem 6, ezert a kulonbseg. Szamomra inkabb 320 dizel es benzin kozti osszvissz kb. 1 liter kulonbseg fura, mer ezzel, ha a szervizeket figyelembe veszem, siman kijohet, hogy olcsobb a 20i-t fenntartani.
Kivancsi vagyok, mit mehet egy E90 LCI 20i 170 loval


Logikus lehet amit mondasz. Ezt nem is figyeltem hogy az e90 20i és 20d között 1 litert írnak csak. Az a különbség szerintem hogy a 20d ha nagyon nyomod sem eszik 8nál többet a 20i meg belemegy a 11-12be szerintem. De hát úgysem veri az ember állandóan neki...

Az extrém autóktól eltekintve szerintem hiteles lehet a statisztika, mert a 20d-nek sem 5L-t irnak hanem 6.8-at ami egy teljesen átlagos városos vagy küldős autópályás fogyasztán nálam. Amúgy meg nekem 6.2-6.3.

csbalu Elküldve: 2012-08-24 20:45 Üzemanyag fogyasztás

b_imi írta:
csbalu írta: Egy kis érdekes statisztika német barátainktól.


Azért az E46 M3 9,44l-es átlaga mosolyt csalt az arcomra,de biztos így van.


Azon én is mosolyogtam Lehet 110-el közlekedett csak autópályán

csbalu Elküldve: 2012-08-24 15:21 Üzemanyag fogyasztás

Egy kis érdekes statisztika német barátainktól. Az honlapjukon hihetetlen percízen meg lehet adni a fogyasztási adatokat, mit hol mennyiért tankoltál mennyit mentél vele. Számolja a saját fogyasztásod és vezetheted a saját statisztikád és összesít is. Na ez alapján érdekes dolgokra derül fény. Jobb oldalt lehet látni hogy hány autó adataiból jött össze a szám.

Érdekes
320i - 10.18L/100
323i - 10.41L/100
325i - 10.46L/100
328i - 10.25L/100
330i - 10.88l/100

Igazából jól látszik hogy a 6 hengereseknek szinte ugyan annyi a fogyasztása. Ezt már mondta pár megbízható forrás, de nem hittem nekik. Ez a statisztika eléggé meggyőző.

Nem hiszem hogy bele kéne mennünk abba az okoskodásba hogy magyar vagy német benzin. Illetve hogy hogyan használják... Lehet hogy autópályáznak vele de aki nem csak átutazóban járt már németországban az tudja hogy az autópályákon mindennaposak a 4-5-6km-es dugók és a nagyvárosokba vezető utak is teljesen bedugulnak.

És mellesleg felhívnám a figyelmet, hogy a köztudottan autóbuzi németeknél mennyi autógázos kocsi van! Csak mi magyarok vagyunk akkor ostobák hogy nem járunk gázzal, mert BMW-be az ciki... NEVETSÉGES!!!!

Ugyan ez E91-nél!

Jól látszik hogy a 320i-nek a fogyasztása mennyivel jobb már az E91-ben mint az E46ban. 320d és 330d kb ugyanott van csak erősödtek a motorok.

csbalu Elküldve: 2012-08-24 10:38 Üzemanyag fogyasztás

zoliika írta:
norbeee írta:
b_imi írta: Az is érdekes, hogy a hazai Shell új gázolajával 5,9l volt az átlag, majd a szlovén OMV-vel (ami kb. 50 forinttal olcsóbb) 5,3l, és ott már hegyek is vannak.


Igen. Ez már csak Magyarország... Német fórumokon mindenhol azt olvastam hogy messziről kerülik a magyar gázolajat, meg feltankolnak Ausztriában ha erre járnak. Vagy ha már nagyon itt kell tankolni, akkor televágják a tankot üzemanyagadalékokkal. Elszomorító hogy a külföldiek véleménye is negatív a hazai gázolajról. Meg minden másról


Hát,igen!Január óta Én is német aral üzemanyagot tankoltam"kannásat" egészen áprilisig mert azóta Én is németben tankolok ha csak tudok!A menetdinamika az csak egy dolog ,de az 3 és 5 dl/100km különbség az engem is ledöbbentett.Pedig ennyi
a különbség sajnos a hazai és a német ill. az ausztria ü.anyag között!



egyik ismerősöm még 10 éve ausztriából szállított benzint egy kolozsvári OMV kútra. Oda járt fél Kolozsvár..... Csinálna az ember egy ilyen kutata magyarországon, oda járna minden igényesebb autós. Egy tanknál az 5dl/100km az kijön közel 5 liter különbségre.... Egyébként nekem eléggé érdekes tapasztalataim vannak.
Bárhol tankoltam kb 870-900km-t tudtam elmenni 1 kattanásig tankolva úgy hogy a sárga kis lámpa felgyúlladt (ergo 55liter kifogyott).
Hallottam hogy az Orcy téren van a legolcsobb kút pesten LUK-OIL mondjuk ha máshol 430 akkor náluk 405 a gázolaj.
Odamentem, kapásból belém tolatott egy szép fekete e46... de ez lényegtelen
Teletankoltam és 960-970km-nél gyulladt ki a lámpa. Gondoltam hogy nagyon takarékosan vezetek, de nem mert amikor már 4-5ödszörre tankoltam ott akkor mindig 950-960km-re volt elég az üzemanyag. Próbáltam közben más OMW illetve más LUK kutakat is de mindenhol kb a 900km-es táv jött ki.
Ezt kb egy 6-8 tankolásos ciklus igazolja. Nekem ez vált be.
20km kerülő hogy útbaejtsem, de megéri. Áltlában 60-63 litert tankolok kb 20Ft-al olcsóbban mint máshol ez 1200Ft, + 60-70km-el többre elég az üzemanyag.
Akkora forgalmuk van hogy mindig várni kell pár percet és ezért szerintem nincs is idejük trükközgetni, meg nem is érdekük...

csbalu Elküldve: 2012-08-22 16:39 Társalgó

Alesi írta:
Thony írta:
Alesi írta:
Thony írta: Azon gondolkodtam, hogy van az egyik régebbi Saab-omban egy 70 ezres xenon szett, amit szervizben rakattam bele és nagyon jól működött az öreg 2001-es fedélzeti compal együtt!
Azon gondolkodtam, hogy esetleg kiveszem belőle ha bele lehet rakni másba.... sajnos a 2005-ös bmw-ben nem tették bele sajnos Nem tudom ,itthon a jogszabályok engedik-e hogy belekerüljön fényszóró mosó nélkül? Vagy mennyi lenne egy kiegészítő szett a mosópanellel a lámpa alatt, és a xenonnal? használtan, esetleg újonnan?
Másik kérdése, a turbó hol helyezkedik el a 320d-nél... hozzáférhető egyáltalán hogy szemrevételezzük, a tengelyt?!

Köszönöm, a segítséget nektek!


Lampamoso es automata magassagallitas szuksegeltetik, kulonben bukik a muszaki vizsgan es a rendor is kiszurhatja.
Arrol meg nem is beszelve, hogy rettento gagyin nez ki egy ilyen kinai xenon szett a halogen lampa helyen, es masokat is vakit, mert keptelenseg jol beallitani...



Mire célzol, azalatt hogy gagyin? Esetleg más lámpatestel gyártották a xenonos verziót?
Nem feltétlen gagyit vettem volna, a Saab-ban mint írtam 70 ezer forintos volt és tökéletesen működött bár volt lámpamosó is. Tudnál mutatni különbséget, a lámpatestek között megköszönném.
Pusztán, azért használnék ilyet mert jobban látok vele... másrészt a gagyi sárga fény számomra zavaró és visszaveti a kocsit a középkorba...


Ahogy BalaBMW kollega kepen is latod, a xenon lampa projektoros vetitolencset kapott, ez garantalja, hogy a xenon altali tobbletfeny csak oda vetul, ahol mondjuk az en szememet nem bantja, amikor veled megyek szembe.
Ha normalis, torvenynek megfelelo xenont szeretnel, akkor szukseged lesz gyari xenon lampakra, lampamoso berendezesre, automata allitasra, valamint asszem a vilagitas-kapcsolot is ki kell cserelned. Az egesz moka emlekeim szerint olyan 120e penz korul kihozhato, felteve, ogy mindent bontottan veszel.



Én szerintem a halogén lámpa is állítja automatikusan a magasságot. Abból gondolom hogy indításnál ő is csinál egy fel le mozgást (végpont kalibráció). Lámpamosót legutóbb Kasza Mesternél láttam egy szett volt komplette 20e-Ftért adta, lehet vadászni. H7 xenon szettet beleteszed és nem büntethet senki.

csbalu Elküldve: 2012-08-22 11:34 Business rádió kérdés

Schlittyom írta: Sziasztok,
Lenne egy olyan problémám, hogy az autórádió nem játsza le az audió cd-ket. A korábban írtakat minden probléma nélkül kezeli, de a most írtakat valamiért nem. Ugyanolyan típusú lemezeket vettem, megpróbáltam lassan írni, maximumon, lezárt lemezzel, lezáratlannal, de mindegyiknél ugyan az a gond. Valakinek valami ötlet? A lemezek jók, mert más autórádió minden gond nélkül lejátsza. Előre is kösz a segítséget!


Nekem mindent megeszik a gyári Philips gyártmányú fejegység, bármit tettem bele. Még a nagyon karcosakkal is boldogul. Nem tudom milyen márkájú a fejegységed Alpine vagy Philips. A Philips-en egy vékony egyszerű kivágás van a CD-nek az Alpine kicsit "lekerekített". Vagy esetleg AUX bemenet? az a legolcsóbb és legpraktikusabb.

csbalu Elküldve: 2012-08-21 15:14 BMW autókulcs



Somee írta:
YELLOW írta:
Somee írta:
Coyote írta:
Somee írta:

Köszi, kipróbálom. De ez csak a távirányítót tanítja ugye? Mert az a kulcs amivel jelenleg nyílik azzal nem indul a motor amivel meg indul azzal nem nyílik... Arra is megoldás lesz ez?

Köszi



ez csak a távirányítót tanítja, ha nem indít, annak két oka lehet: tönkrement a kulcs vagy nem ahhoz az autóhoz van


A barázdák vagy bevágás az szemmel láthatólag ugyan az el is lehet fordítani csak nem csinál semmit... Akkor lehet a kulcsnak annyi? Vagy az imo halt meg benne?



a többi kulccsal tudod indítani? mármint azokkal ami nem távos... amúgy lehet úgy ejtették le, hogy elpattant benne valami. az elemnek (itt akksi) nincs köze ehhez, mert a sima kulcsban sincs, mégis indít. viszont a transzpondernél nagyon vékony szálak mennek (lásd galériám röntgenes képek) aztán.... illetve lehet csak annyi kell, hogy az EWS-be megadni újra a kulcsok azonosítóját, lehet turkáltak benne és kitörölték.


Köszi Próbálom felvenni a fonalat... A másik két kulccsal még nem próbáltam, de akkor ez a következő lépés. EWS? Valami program? Valaki foglalkozik ezeknek a javításával?

Köszi




Az EWS az az indításgátló. Ő tárolja a kulcsok adatait stb.
Tudomásom szerint ha a kulcs fizikailag nem rossz akkor megoldható a problémád. De nem én tudom megoldani.

csbalu Elküldve: 2012-08-20 18:15 Harman / Kardon

Flashrider írta: Akkor vadászok erősítőt is hozzá ! Akkor azt mondod 300-400 a hangszóró. Nincs valami retrofit,hogyan kell bekötni?


Szerintem kis keresgetés után a neten megtalálhatod. De a kábelköteg nélkül nem olyan percíz a dolog. ha vadászol azt is vadássz, hozzá. Habár én ennyit már nem költenék rá, mert ahogy itt korábban beszélgettük annyi +-t nem ad. Szerintem hallgass meg valakinél egy HK rendszert és döntsd el hogy tényleg belevágsz-e a beszerelésébe, megér-e neked ennyit.
Amennyiért eladod, épített hifit tudsz rakni a kocsidba ami nagyobbat szól mint a HK.

csbalu Elküldve: 2012-08-20 12:44 Társalgó

BalaBMW írta: Ismerős a szitu... Én mondjuk még a 4-esen soha nem jártam, de Ausztriában a pályán nap mint nap ezzel találkozom. Megyek 140-el tempomattal és mikor megelőzök valakit akkor ezzel megbántom az önérzetét és 160-180-al visszaelőz majd beáll elém megint 120-ra... Aztán amíg fent volt a soproni BMW talis matricám hátul addig az összes Audis meg Mercis vérszemet kapott. Látták hátul, hogy BMW treffen és rögtön feltámadt a versenyszellem.
Vagy a tegnapi: jövünk haza a balcsiról és meg akarok előzni egy kamion + D Corsa kombinációt. Természetesen a Corsa bevág elém. Nagy fék + dudálás + egy kis bixenon a búzának. Erre nem akart visszaengedni hanem nekiállt tolni a kis 1.2-es vagy 1.4-es fosának. Nem tudom mit akart mert keresztbe ettem meg utána... Persze utána tolt hátulról, hogy most megmutatja és 130-nál kijött megelőzni. Aztán megpöcköltem a gázpedált és eltűnt mögöttem a füstös éjszakában...

Annyira utálom mikor az embereknek ilyen kisebbségi komplexusuk van! Ha nálam valaki gyorsabb hagyom elmenni had mennjen. Akármilyen autóval is van. Ha meg lassabb akkor megelőzöm...


Minden reggel olyan fél 8 körül Gödöllő magasságában találkozok az M3-on egy 535d-vel aki a külső sávban poroszkál Pestre 100al. Láthatóan nagyon nyugodt, nyáron az ablakai is le vannak húzva napszemüvegben élvezi az életet. Pedig megtehetné hogy a belső sávban veret 2k fölött.

csbalu Elküldve: 2012-08-20 12:41 Harman / Kardon

Flashrider írta:
csbalu írta:
Flashrider írta: Sziasztok !

Új vagyok még itten, most lettem boldog tulaja egy E46 cupenak (2000) . Rögtön amit kérdezni szeretnék,hogy most nincs nálam az autó, De kazis fej van benne,de ehhez képest jól szól....A lényeg, vettem,most egy Harman Kardon szettet kifejezetten E46 coupeba. Ez akkor ugyebár 10 hangszoró 8 alap ,meg 2 sub,ugye? Ezt akkor kábeleznem kéne? Ha elakarnám adni mennyit kérhetek kb. a hangszórókért? Hátha valakinek nincs ekkora szopás vele,és kicseréli. Ez a dsc melletti sub kapcsoló muszáj a rendszer működéséhez?

Egyenlőre ennyi ! Köszi !


Kb 600 eurot ér a szetted az ebay-en.


Hello !

Sajnos csak a hangszórók vannak meg Ez mennyit érhet?

Üdv: Attila


Sajnos Nálad nem a kábelek hanem inkább az erősítő hiánya a probléma. Így is el lehet adni. Érdemes felrakni az e-bay-re. Szerintem olyan 300-400 Eurot kapnál érte.

csbalu Elküldve: 2012-08-20 12:19 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: pont a garázsból kiállva villant be a sárga jelzés. látható az 1 kattanásig tankolt állapotból mennyit mentem eddig, és mennyi tehető még meg. a megtett távból 550km város, a többi országút, az össz távból olyan 300km klímás, sokszor azért odalépős.



Hova léptél oda?

csbalu Elküldve: 2012-08-20 11:59 Harman / Kardon

Flashrider írta: Sziasztok !

Új vagyok még itten, most lettem boldog tulaja egy E46 cupenak (2000) . Rögtön amit kérdezni szeretnék,hogy most nincs nálam az autó, De kazis fej van benne,de ehhez képest jól szól....A lényeg, vettem,most egy Harman Kardon szettet kifejezetten E46 coupeba. Ez akkor ugyebár 10 hangszoró 8 alap ,meg 2 sub,ugye? Ezt akkor kábeleznem kéne? Ha elakarnám adni mennyit kérhetek kb. a hangszórókért? Hátha valakinek nincs ekkora szopás vele,és kicseréli. Ez a dsc melletti sub kapcsoló muszáj a rendszer működéséhez?

Egyenlőre ennyi ! Köszi !


Kb 600 eurot ér a szetted az ebay-en.

csbalu Elküldve: 2012-08-20 10:26 Társalgó

Helioport írta: Ma és tegnap újfent volt szerencsém Békés megyébe leugrani, meg vissza összesen 500 km erejéig. Meg kell osztani kis magyar valóságunkat:

1.
A 4-es út halál. Minél többet járok arra, annál nagyobb az esély egy csattra. Utálom, mint a szart.
2.
Az úton hétvégén nincs (csak elvétve) kamion, cserébe viszont vannak faszok, akik óra szerint 79-80 km per óra (Valóságban kb 74-75km/h) sebességgel mennek a kilencvenes úton.
Nekik kívánom, hogy mikor előzöm őket, az ő f...ságuk miatt, őket ijessze meg valaki, akitől 3x pördül meg, és utána az ijedségtől okádik az út mellett... (előzzé' meg ha sietel valahová, én nem sietek... hogy mögöttem sor van? Az nem érdekel, biztonságos nekem a 60, a többi le van szarva)
3.
Kedves Suzukis, Chevrolet mittudoménes, Citroen c1-es, Peugeot 107, és minden egyéb kisautót vezető és azt nagy mellénnyel birtokló barátaim! Rá kell jönnöm, hogy olyan idegbeteg népség vagytok, mint a kutyám körül a csivava. A kutyám szarik a csivavára, miközben az ordít, hogy SZÉTTÉPLEK, MEGÖLLEK A K.ANYÁD, GYERE IDE... NEM MERSZ MI, TE KÖCCCSÖG? ITT B.LAK MEG MIKÖZBEN KULÁZOL, ÚGY KÚROM MEG A GITTELŐDET, TE VAKARÉK...
Eközben persze az én kutyám szemlélődik, nézelődik, odasandít, majd továbbmegy. Hát ez jut eszembe, miközben odalépsz előttem az M5, a 4-es, a 405-ös a 46-os, és a 47-es úton, okádod a füstöt, és hallom hogy ezer, ezerkettő de nemritkán ezernégyes motoroddal "odalépsz" bazmeg', a kis szerencsétlen csivavád meg ordít kifelé és hallom, hogy könyök-könyök-könyök -mondja a pici motorod 130-nál. És ott mész előttem, idegesítesz, hallom, ahogy mondod az asszonynak, hogy most megmutatod ennek a béjemvés köcsögnek, hogy mi a magyarok istene, odaversz, én meg elámulok... nyomod neki, kicsit előrehajolsz a kormányra, hogy jobban menjen a verda..................

DE NEM MEGY BAZZ!!!!

Takarodjál el az útból, és megköszönöm! Mindenkinek, aki miatt nem kell lassítani, megköszönöm neki mindig, neked is meg fogom! A német lehúzódik baszki, legyen akármekkora autó alatta, ha nem akar menni, nem megy és lehúzódik, de te baszki, te kemény vagy!!!! IGAZI MAGYAR! Te bazmeg' megmutatod! Aztán kb a pedált nem négy, hanem öt centire nyomom be mikor egymás mellé érünk, és úgy hagylak ott, mint a kutyám a csivavát... hangosan, morgósan(? höhöhö), csaholva, de folyamatosan távolodva tőled, és nem fogok rád emlékezni...

Hát ennyi.


Napi szinten találkozhat az ember ilyen barmokkal. Akik tele vannak fusztrációval és csak azért is meg akarják mutatni hogy az ő xy valamijük felveszi a versenyt a Te BMW-ddel. Teljesen mind1 milyen BMW-d van őket az nem érdekli be akarja bizonyítani hogy Lenyomtamtalak az ISUZU motoros Kadettel és írja a fórumon hogy mekkora jampi volt és most biztos a BMW-s dühöng hogy lenyomták. Közben meg nem, mert 2 perc múlva amikor kiment a kocsiból a büdös füst (mivel elfelejtettél belső keringetésre kapcsolni) már azt sem tudod milyen fehér szar volt előtted.

csbalu Elküldve: 2012-08-17 14:37 Gyári Xenon Lámpa

wizzaerr írta: Sziasztok!

Gyári AL xenon lámpát szeretnék szerelni halogén helyére (e46 2004 facelift) és a fórumokat olvasva néhány dolog homályos, hálás lennék ha valaki aki csinált vagy csináltatott ilyesmit helyre tenne néhány dolgot.

- NCS expert-el fel lehet kódolni a lámpamodult, vagy DIS-re, esetleg GT1-re van szükség?

- A felkódolás után szükséges vezetékeket húzni a lámpamodultól a két lámpáig, hogy a bi-xenon funkció működjön (halogén távolsági + xenon projektor teljes fényerővel) vagy ezt csak amerikai e46-nál kell elvégezni?
http://www.e46fanatics.com/for...p?t=534364

- Kódolás után a magasságállítás elveszik, nagyon bonyolult ezt "visszanyerni"? (mindenképp kódolni szeretném, nem kondival meg ellenállással átverni)

Előre is köszi!




Kérdésedre a választ sajnos nem tudom, de ha Te megtudod (nem itt a fórumon esetleg) akkor örülnék ha megosztanád velem.
Előre is köszi

Üdv.

csbalu Elküldve: 2012-08-17 08:51 Segítsetek!

norbeee írta:
Tano írta:
norbeee írta: Meg tudná valaki mondani mennyi a 20D 150le alapjárati fordulatszáma? az enényém 730 de olyan érzésem van mintha az nem lenne a helyén. De lehet hogy csak beképzelem


Ha manuális, akkor 830+/-50, ha autómata akkor 730+/-50.


Akkor megnyugodtam


Nem tudom hol nézted de a titkos menüben meg tudod nézni pontosan mennyi.