Ez egy archivált weboldal! bővebben
elgeri fórum hozzászólásai

elgeri Elküldve: 2015-05-29 17:20 kormány

YELLOW írta: no, dilemmában vagyok. tényleg számít, ki mit mond, mert tényleg megakadtam.
bőröztetni akarom a kormányt és több variáció van, amik közül nem tudok választani.
adott egy gyári M-es bőrkormány, amiben biztos van 300+ezer km, volt börfestésen, de kezd csúnya lenni. nekem feltűnik.


csakis egy színű bőrből.

1. csináltassam meg full gyárira? tehát sima bőr, hagyományos varrással?

2. vagy legyen ilyen perforált bőr két oldalt? dilemma, hogy nagyon lelóg oldalt, túl sok a perforált bőr lefelé.


3. a szín nem lényeg. ugyanúgy perforált bőr két oldalt, de a perforált bőr kisebb szakaszú, nem megy annyira le. dilemma, hogy így nem annyira gyári, hogy az alsó ilelsztésel fentebb kerülnek.


4. nagy dillemma a varrás. szürke cérnásat akarok. valamiért nem tudom eldönteni. a gyári varrás a gyáriasság miatt, a másik, pedig azért, mert nekem jobban tetszik.
gyári:

különlegesebb varrás:


szóval kinek melyik verzió jön be. nekem bármelyikkel jó lenne, ezért vagyok tanácstalan.
köszi, aki időt szakít rá. és akinek van más normális ötlete plusszban, azt szívesen veszem. köszi!




Hello

Azt teljesen megértem, hogy vonz a gyáriassághoz ragaszkodás. Viszont közben tényleg jól néznek ki az extrémebb cuccok is.
(Én a váltószoknya-gomb kombóval vagyok így: tetszik a gyári alap is, de ha már ki kell szakadás miatt cserélni, akkor nagyon tetszik a gyári M-es is, csak a kis 116i-re erősnek érzem az M logót. Föleg, hogy nem is a logó tetszik rajta, hanem hogy maga a váltógomb is bőr.)

Nekem most az jutott eszembe, hogy gyári kivitelből is vannak a standard kormányok, meg vannak a full-full extra, limitált szériásak is. Pl. én gyári képen is láttam egész rikító varrást, bőrözést.

Esetleg lehetne keresni egy ilyen gyári, de nem alap verziót mintának, és akkor elmondhatod magadnak, hogy egészen olyan, mint amit a németek megálmodtak, közben pedig extrább is lesz.

elgeri Elküldve: 2015-05-29 17:12 DSC

Atesz írta: Sziasztok!
A problémám ugyanaz, mint az előzőekben leírtakban! Reggel indulás melóba, indítás és a ABS-DSC-kézifék visszajelző egyszerre narancssárgán világít. A kezdeti sokkból felocsúdva gyors fékteszt, jól fog, semmi baja.
Ezek szerint nekem is a kormányszögjeladó a ludas? Ha igen, tudtok javasolni valakit aki beállítja nulla értékre? Nemrég cseréltem a téli gumikat nyárira, de ugyanaz a méret, viszont csere után futómű beállításon nem voltam. Ez lehet gond?
Holnap viszont mennem kellene Budapestre, elindulhatok ezekkel a hibajelzésekkel?
Köszönök minden segítséget!


Nekem volt már gumicserebere (méretben ugyan arra, csak defekttűrőről simára), futóműállítás (nem volt érezhető hibája, csak rutinból) és mégse jött elő semmi eddig. Se ez a DSC gond, se a defektjelzés. Pedig utóbbira is azt mondták, hogy gumicsere esetében, lehet hogy rezetelni kell majd.

Bocs, a konkrét kérdésre nem adtam választ Sok sikert!

elgeri Elküldve: 2015-05-29 14:33 Autóvásárlás

YELLOW írta:
elgeri írta:
Az nem rossz! Elhiszem, de irigyellek.

Nekem túlnyomórészt nagyon rövid, városi utak során majdnem 10 az átlagom a kis 116i-vel. Ha megyek értelmes utakat is, akkor persze visszamegy 8-ra. De ennyi. 6,5-őt csak akkor enne az enyém, ha mindig csak települések között használnám.


rokonságban volt 116i. nem tudom melyik motor volt benne, de az N43-talán. azért adta el mert sokat fogyasztott. semmi baja nem volt amúgy vele.
én ha odafigyelek, kisebb városban simán eljárok 6,5-tel is. így, hogy nyomogatom neki azért, meg sok a rövid, 7,4 körül van. ennyi az átlagom, ennek 80-90%-a város (nem pest). ha hosszabb távonmegyek pályázás nélkül, akkor a 6 liter simán tartható. ezért szeretem. bár én oylan keveset járok távban, hogy akár V8 is lehetne 3 naptól többen ritkán áll, ha pihenős vagyok mindig gurul. munka minden közel van, tehát nekem csak hobby a vezetés nem kényszer. más elfüstüli, elissza, én elvezetem


Akkor hasonló cipőben járhatók mint a rokonod. Nekem is N43-as, amivel egyébként meg vagyok elégedve, nincs bajom, olajat egyáltalán nem eszi...
Szerintem a városban járósdinál eszik túl sokat ez a fajta, mert azon kívül korrekt lenne.
Én se járok vele veszett sokat (évi 7-8e jött most ki), így annyira nem fáj, csak rossz ránézni a fedélzeti számítógépre

Sőt, legutoljára azt vettem észre, hogy még akkor is jobban eszik, ha elmegyek vele egyet dinamikusabban szerpentinezni, mint a nagyon óvatosan közlekedve városban

elgeri Elküldve: 2015-05-29 12:02 Autóvásárlás

Bitu79 írta:
elgeri írta:
Bitu79 írta:
zolibaaa18 írta:
Coyote írta:
zoliuk írta: Szep napot mindenkinek!

Le szeretnem cserelni az automat. Nem vagyok egy nagy autoszakerto szoval ami tudasom van az ismerosok altal plusz amit olvasok neten, ujsagban.
Szoval egy bmw 320i 170 lo M pakett,kb 160.000 km, 2007-re esett eddig a valasztas.

Ilyenre: http://www.autotrader.co.uk/cl...?logcode=p

Egy ismerosnek 2005-s 320i van 150 lovas es az ove 7.5-ot eszik varosba.
A 170 loerosrol azt olvastam hogy 6.1-7.3 kozott eszik. Legfokebb varosba hasznalnam, de mennek persze nagyobb tavokra is neha neha vele.
Nektek mi a tapasztalatotok, velemenyetek az autorol? A fogyasztasa amit irtam realis vagy tobb, kevesebb? Szervizelese tenyleg olyan draga ahogy sokan mondjak? Mennyire problemas az auto? Sok gond van vele vagy csak az alap szeriagondok mint mas autoknal is?
Eggyet értek 320 i m van varosi fogyasztás 8.8 de nekem semmi bajom a 150 lovas motórommal!
A dizelesre azt javasoltak hogy ne vegyem varosba a turbo miatt, mert gondom lehet a turboval plusz azokkal az alkatreszekkel amik a benzinesbe nincsenek.
A masik amit mondott egy bmw tulaj hogy a 2500 alatti benzines motorok eleg rosszak, benne is van a legrosszabb 20 motor kozott, talaltam rola egy cikket.

Kinek mi a velemenye,tapasztalata konkretan errol az autorol, a fogyasztasrol, dizelesrol, 2.5 alatti motorrol?

THX!

Városban tényleg jobb a benzines, de ha évente 20.000 km felett mész, akkor válassz dízelt nyugodtan. A fogyasztási adatokat most felejtsd el, a barátod is átb.szott 320i nem fog 7,5-öt enni városban, a 8,5 is sovány, de hihetőbb. A spritmonitor adatai alapján 8,62 a VEGYES fogyasztása. Az enyém 2009-es dízel (320D 177LE) eszik 7 körül városban, a korábbi 2004-es 320D (150 LE) evett 6,5 körül.
Azon az autón 283.000 km-nél még a gyári turbó szuszogott, teljesen fals para a turbó miatt félni. A kettőstömegű lendkerék ami meghal, de lehet, hogy az már a 320i-ben is van, mert pakolják a benzinesekbe is mostanában. Annak az ára 150 körül is van plusz kuplungszett, ami szerintem nem horror, meg BMW-ről beszélünk, nem Renaultról, aki nem tudja fenntartani, az ne vegyen ilyet...

Ha neked igencsak fontos, hogy 6,5 helyett 8-9-et fog enni, akkor ne vegyél BMW-t. Ha el tudod nézni neki, akkor viszont hajrá, szerintem egy 320i-ben nem fogsz csalódni. A dízelek nyomatéka még durvább, de cserébe kerreg a füledbe alapjáraton






Kis fogyasztást akarsz,és benzineset,akkor 316i.
Egész jól is megy,és alig eszik,ha okosan hajtod.
Enyém 6.5 litert kajál vegyesbe...úgy h. klimázok.
Klíma nélkül átlag 6 liter benzin.
Nem kamu.


Az nem rossz! Elhiszem, de irigyellek.

Nekem túlnyomórészt nagyon rövid, városi utak során majdnem 10 az átlagom a kis 116i-vel. Ha megyek értelmes utakat is, akkor persze visszamegy 8-ra. De ennyi. 6,5-őt csak akkor enne az enyém, ha mindig csak települések között használnám.


Vezetési stíluson kell csak változtatni.Nálam akkor enne 8-10-et,ha folyamat padlógázzal mennék vele(forgatnám mint állat)
Meg kell tanulni okosan közlekedni.
Városi átlag fogyid simán lehetne 7 liter körüli







Viccen kívül mondom, hogy nálam szolidabb, benzinspórolósabb vezető nincs (na jó, ez persze túlzás) Néha már azért fáj a szívem, hogy itt egy BMW, és nem küldöm neki soha

De az igazi ok a bajomra, a rossz utazási táv, a városi körülmény (legközelebbi bolt, közeli rokonlátogatás). Sose tud felmelegedni annyira, hogy pl. ne használjon szívatót...

Amint elindulok egy rendes útra, ott szépen látszik hogy esik vissza a fogyasztásom. De ezt már egyszer kitárgyaltuk. És az lett az ítélet, hogy járjak biciklivel Bocs a kissé off-olásért!

elgeri Elküldve: 2015-05-29 11:28 Autóvásárlás

Bitu79 írta:
zolibaaa18 írta:
Coyote írta:
zoliuk írta: Szep napot mindenkinek!

Le szeretnem cserelni az automat. Nem vagyok egy nagy autoszakerto szoval ami tudasom van az ismerosok altal plusz amit olvasok neten, ujsagban.
Szoval egy bmw 320i 170 lo M pakett,kb 160.000 km, 2007-re esett eddig a valasztas.

Ilyenre: http://www.autotrader.co.uk/cl...?logcode=p

Egy ismerosnek 2005-s 320i van 150 lovas es az ove 7.5-ot eszik varosba.
A 170 loerosrol azt olvastam hogy 6.1-7.3 kozott eszik. Legfokebb varosba hasznalnam, de mennek persze nagyobb tavokra is neha neha vele.
Nektek mi a tapasztalatotok, velemenyetek az autorol? A fogyasztasa amit irtam realis vagy tobb, kevesebb? Szervizelese tenyleg olyan draga ahogy sokan mondjak? Mennyire problemas az auto? Sok gond van vele vagy csak az alap szeriagondok mint mas autoknal is?
Eggyet értek 320 i m van varosi fogyasztás 8.8 de nekem semmi bajom a 150 lovas motórommal!
A dizelesre azt javasoltak hogy ne vegyem varosba a turbo miatt, mert gondom lehet a turboval plusz azokkal az alkatreszekkel amik a benzinesbe nincsenek.
A masik amit mondott egy bmw tulaj hogy a 2500 alatti benzines motorok eleg rosszak, benne is van a legrosszabb 20 motor kozott, talaltam rola egy cikket.

Kinek mi a velemenye,tapasztalata konkretan errol az autorol, a fogyasztasrol, dizelesrol, 2.5 alatti motorrol?

THX!

Városban tényleg jobb a benzines, de ha évente 20.000 km felett mész, akkor válassz dízelt nyugodtan. A fogyasztási adatokat most felejtsd el, a barátod is átb.szott 320i nem fog 7,5-öt enni városban, a 8,5 is sovány, de hihetőbb. A spritmonitor adatai alapján 8,62 a VEGYES fogyasztása. Az enyém 2009-es dízel (320D 177LE) eszik 7 körül városban, a korábbi 2004-es 320D (150 LE) evett 6,5 körül.
Azon az autón 283.000 km-nél még a gyári turbó szuszogott, teljesen fals para a turbó miatt félni. A kettőstömegű lendkerék ami meghal, de lehet, hogy az már a 320i-ben is van, mert pakolják a benzinesekbe is mostanában. Annak az ára 150 körül is van plusz kuplungszett, ami szerintem nem horror, meg BMW-ről beszélünk, nem Renaultról, aki nem tudja fenntartani, az ne vegyen ilyet...

Ha neked igencsak fontos, hogy 6,5 helyett 8-9-et fog enni, akkor ne vegyél BMW-t. Ha el tudod nézni neki, akkor viszont hajrá, szerintem egy 320i-ben nem fogsz csalódni. A dízelek nyomatéka még durvább, de cserébe kerreg a füledbe alapjáraton






Kis fogyasztást akarsz,és benzineset,akkor 316i.
Egész jól is megy,és alig eszik,ha okosan hajtod.
Enyém 6.5 litert kajál vegyesbe...úgy h. klimázok.
Klíma nélkül átlag 6 liter benzin.
Nem kamu.


Az nem rossz! Elhiszem, de irigyellek.

Nekem túlnyomórészt nagyon rövid, városi utak során majdnem 10 az átlagom a kis 116i-vel. Ha megyek értelmes utakat is, akkor persze visszamegy 8-ra. De ennyi. 6,5-őt csak akkor enne az enyém, ha mindig csak települések között használnám.

elgeri Elküldve: 2015-05-26 12:15 Társalgó

elgeri Elküldve: 2015-05-25 18:46 RunFlat / defektmentes

Coyote írta: Akinek gyárilag defekttűrő gumis az autója, lecserélte "normál" gumisra?

engem eléggé bosszant, hogy minden apró útegyenetlenséget megérzek, ezért gondolkodom egy normál gumi + defektjavító készlet kombón.

Van ennek bármi hátránya a hétköznapokban? (tehát nem defekt esetén)


Szia

Én épp ezt tettem. Elöregedtek a gyári defekttűrők 7 év alatt, így vásárlás előtt álltam én is hasonló dilemmával.

Igazából én szerettem a defekttűrőt, mert jó volt a biztonság érzet, plusz a merevsége miatt sokkal sportosabb élményt adott. Viszont minden szerelő (márkaszerviz is) kérdés nélkül azt tanácsolta, hogy ha sima gumit veszek, az jót fog tenni a futóműnek, nem rázza annyira szét olyan hamar.

Így vettem egy ugyanonnan márkájú (Continental), méretű sima gumit.
Pont azt kaptam érte, amire számítani lehetett:
- Jó, hogy nem rázza szét sem a kocsit, sem az utast. Nekem a defektjelző rendszer se problémázott vele.
- Rossz, hogy nincs defektvédelem, és hogy már nem annyira közvetlen a pilóta kapcsolata az úttal mint eddig. Nekem a defekttűrő gumival sokkal jobb, sportosabb, stabilabb érzés volt a kanyarodás, manőverezés.

De azért hozzászoktam a sima gumihoz is, és talán a futóműnek (az első defektig) jobban esik így.

elgeri Elküldve: 2015-05-24 17:03 Gumi

GRM írta: Sziasztok!
Nagyobb kerekek kerültek az autó alá, így változott a gumi is: a négy 205/55 R16 defekttűrő Bridgestone helyett 225/40 R18 elöl Uniroyal, hátul (még) sunny, ami már egyik sem defekttűrő! A lényeg amit megszeretnék osztani: érezhetően jobb lett az autó úttartása, a nyomvályú nem viszi, vagy legalábbis nem annyira, mint a defekttűrő gumikkal.
Eddig mindig azon matekoztam, hogy valami nincs rendben a futóművel, de most látom nagyon is gumifüggő a dolog.


A 16-ról 18-ra váltás biztos járhat úttartási előnyökkel.
De pl. én ugyanakkora, csak már öreg defekttűrőt cseréltem le simára (mindkettő Continental). Azért nem defekttűrőt vettem, mert még a márkaszervizben is halkan odasúgtak, hogy a futóműnek jót tesz, nem rázza olyan hamar szét, ha nem defekttűrőt teszek rá. Viszont én épp azt vettem észre, hogy a simának rosszabb az út/kanyartartása, rosszabb a visszajelzése. Ami persze érthető is, mert sokkal kisebb mértékben nyelte el a mozgásokat. De azért sajnálom!

elgeri Elküldve: 2015-05-22 14:36 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




A váltóba mindenképp utána kellene önteni, mert hiányzik belőle valamennyi (a hiány oka már megoldódott régebben). És akkor gondoltam már legyen teljes csere itt is, meg a diffiben is.
Bár most egy kicsit bajban vagyok az olajak beszerzésével, mert ahonnan szoktam gyári alkatrész szerezni az olajokkal nem foglalkozik

elgeri Elküldve: 2015-05-18 11:04 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?

elgeri Elküldve: 2015-05-18 11:02 Társalgó

Sziasztok

Erről a márkafüggetlen cikkről mi a véleményetek?
Nem vagyok szakember, így nekem gőzöm sincs, hogy nem csinál-e több bajt mint hasznot. De ha működik, akkor elég jónak hangzik!

http://totalcar.hu/magazin/tec...szorassal/

elgeri Elküldve: 2015-05-17 11:20 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

elgeri Elküldve: 2015-05-13 09:49 Ápolás, tisztítás

b_imi írta:
Hektor írta:
b_imi írta:
Hektor írta:
b_imi írta:
Hektor írta:
Ez érdekes, mert az általam használt szilikonzsír, egyik jellemzője kifejezetten a gumiápolás.Senkinek nem mondtam, hogy fújkálja össze sprayvel.. és azt sem írtam hogy szilikonzsírral ápolja. Én azt írtam hogy én azzal ápolom és legföljebb majd rájövök.
Legföljebb becsaptak engem is :
http://www.kert-to.hu/componen...gory_id=33



A tapasztalatok alapján egy termék van, ami megbízhatóan végzi a dolgát: a BMW gumiápoló.

Lehet, a Te autódhoz máshol gyártották a kédergumikat


Igen, az enyémhez akkor valószínűleg máshol gyártották. Nekem nincs BMW gumiápolóm, szégyenlem is magam. Ha valaki esetleg az én általam végzett szilikonzsírozás miatt szintén arra adta volna a fejét kérem NE TEGYE ! Csak a BMW gumiápolót használjátok. Ez az egy termék van ami megbízható.


Egy kis iróniát érzek az írásodban.
Ha megkérdezhetem, mióta vagy E46 tulaj?


Ó nyugodtan megkérdezheted, 2 HÓNAPJA. De ezt el is olvashattad az előbb, de nyugodtan kérdezd csak. Viszont előtte is volt autóm, nem lóháton jártam. Persze ott más gumik vannak, nem BMW gumik. De mesélj csak még pl a BMW szivacs jótékony hatásáról, vagy az eredeti BMW szarvasbőr puhaságáról, melyet az eredeti BMW tápon nevelkedett BMW szarvasok bőréből nyernek... no jól van több energiám nekem erre most nincs

Ja és előtte Mercedesem volt, de ott nem az eredeti Mercedes gumiápolóval kentem a gumit


Akkor még kezdő vagy. Nem baj. Ja, hogy Mercid volt előtte... akkor más a helyzet.
Tudod minden autónak megvannak a sajátosságai, így a BMW-nek is. De nyugodtan kenegesd vele. Aztán ha majd elkezd idegesítően recsegni, akkor már naponta fogod kenni. Jó szórakozást!


Sziasztok

Én félúton elveszettem a fonalat, és csak most csatlakozok vissza

Rákerestem a BMW gumiápolókra, de elvesztem. Kismillió van: külső, belső, ajtó, szilikonitlanító...
Tapasztalatod alapján tudnál egy konkrét LINK-et küldeni, hogy melyiket javaslod ajtó (csomagtartó, motorháztető,...) keretek gumijaira?

Köszönöm!

elgeri Elküldve: 2015-05-12 13:44 Féktárcsa és fékbetét

kmartin írta: Sziasztok!

Műszaki előtt állok...
Átvizsgáltattam az autót, és azt mondta az úriember, hogy ugyan a a féktárcsa nincs megkopva, de valami hűtője már rohad (öreg), ezért cserélni kell. Nyilván akkor a fékpofákat is.
Kérdésem az lenne, hogy pontosan mi is rohad? Illetve honnan szerezzem be.
Mert pl itt van több fajta, ami elvileg az én autómhoz jó (a kereső szerint).
De hogy ezen belül melyik lenne jó, vagy melyikhez milyen fékbetét megy, ezt nem tudom.
Illetve, hogy kell-e/ajánlott-e új kopásjelző is...


Más fórumokon volt aki azt mondta, hogy csak akkor kell kopásjelző, ha már bejelzett az előző fékekkel (mert akkor rövidre zárt, különben még felhasználható).
De a szerelőm (épp most állok én is hátsó csere előtt), azt monda sajnos ezt MINDIG cserélni kell. Így én azt is vettem.

elgeri Elküldve: 2015-05-12 13:36 Ápolás, tisztítás

Hektor írta:
elgeri írta:
andree írta: Sziasztok, ki milyen anyagotnh használ a külső műanyagok, dìszlécek ajtó és ablak gumik ápolásához. Mit ajánlotok?
Köszi.


Hello

Én az ajtó, ablak gumikra szilikonsprayt szoktam fújni (majd gyorsan egy ronggyal áttörölni) konzerválás céljából. (http://www.lacsiboltja.hu/uploadedimages/9470.jpg)
De még nem tudom, hogy igazából jót / rosszat teszek-e?!

Plusz gondolom ezt pár havonta kellene csinálni, de lustaság végett eddig évente esett csak meg


Én szilikonzsírt. Vékonyan felviszem és egyenletesen átdörzsölöm.
TiriszilA pl kifejezetten ajánlott gumitömítések ápolására is.


Ez de jó ötlet!
A spray-vel az a bajom, hogy akárhogy ügyeskedem, máshova is megy, és foltot hagyhat
Milyen időközönként foglalkozol vele?