hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2010-06-01 19:33 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

YELLOW írta:
vsop14 írta: Müködése a fegyverek csövéhez hasonlit, a dob belső felületét spirális alakúra tervezték, ennek hatására a benne áramló gáz sokkal gyorsabban távozik a rendszeböl.JÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ itt pont az én hülyeségem van leírva. lehet én írtam, nem? vagy én vagyok a magyarországi importőre ezeknek a szaroknak, mi?
vagy csak reklámszöveg mi?

írok is nekik e-mailt, hogy hülyék, mert az arányok miatt ez nem működhet


de nem igaz, hogy nem érted meg... a fegyver csöve kis átmérőjű és a kis átmérőhöz viszonyítva nagyobb a hossz, sokszorosa. a patroné nem, ergo nem tud érvényesülni az a hatás, mire való lenne. én nem azt mondtam, hogy nem az az elv ezt korábban máshova is leírtam. hanem az a patron, amit kézhez veszel a rövid hossz miatt nem tudja véghezvinni azt amit leírnak, ha 3x olyan hosszú lenne már érhetne valamit. de komoylan zárjuk le szerintem, mert Te csak azért se akarod megérteni amit írok, már csak dacból sem.. így mindig ugyanezt írnám, szal nincs értelme. aki hiszi az vesz, aki nem az nem. és ennyi.



YELLOW ne hasonlitsd a fegyverhez ott a huzagnak nincs köze a levegő áramlásához. Ott a lövedék forgását hasonlítják a levegő megforgatásához.
Te meg úgy írod mintha a huzag is a levegőt forgatná.
És el lehet téríteni a levegőt akár 1 cm-en is, de függ terelő lemez szélességétől.
Az hogy ez (gázgyorsító) segít-e nem tudom. Én inkább a mérnökökre hagyom a számításokat.

hancurozo Elküldve: 2010-06-01 18:32 Kuplung__

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
mielőtt kiragadsz részleteket leírtam, hogy nem vagyok szerelő, csak feltételezem, előre szóltam. a kuplung szétkapcsolási szakasz úgymond, jóval kisebb, én úgy vettem észre az eddigi BMW-knél amit vezettem.
a másik amit kiragadtál, azt meg abból vontam le, hogy buszokon szoktam érezni ugyanolyan berángást (új buszokon is), mint néha a BMW-ken...
kicsit érzésre és hangban olyan az ütem, mint a rallye autók turbólefújó szelepe.
de mondom ezt csak megfigyelésre alapozom, és nem okoskodom vele, de ezt közöltem a legelején.


Írtam, hogy egyértelmű

Tehát a busz azért rángat mert hátul hajt és kardános.
Ami kardános és hátul hajt az mind rángat, még ha új is.
A BMW hátul hajt és kardános, tehát Busz.
Akkor mi, buszsofőrök nem tudjuk normálisan felengedni a kuplungot, azért rángat, de ha mégis megtanulnánk, akkor is rángatna, mert kardános és hátul hajt, és mellesleg olyan mint egy busz.





hancurozo Elküldve: 2010-05-31 20:21 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

YELLOW írta:

komolyan mondom, hogy hülye vagy és még mindig nem értelmezted mit írok...

arány tudod mi az?

pont azt mondtam hogy a nagyobb lövedékek, nagyobb átmérő, nagyobb csőhossz tartozik hozzá, éppen ezért van huzagolva.

patron 30 centi hossz 50-es átmérő
egy 50-es átmérőjű töltényhez tartozik legalább 2m-es csőhossz

ha ezt nem érted, amit már most írok le harmadjára inkább hagyd ott a fősulit

ettől egyszerűbben nem tudom leírni, hogy a patronban, az úgynevezett huzagolásnak semmi értelme nincs, mert 50 es átmérőhöz kevés a 30 centi hossz, ilyen kis hosszon, nem tudja megcsinálni azt ami a szerepe lenne

fogd már fel!



YELLOW ne keverjétek ide a ballisztikát. nincs köze egymáshoz.
A nagyobb lőszerrel nagyobb távra lősz nagyobb lőportöltettel és hosszabb csővel, hogy kihasználd a gázok nyomását és pontosabb legyen a lövés.
Nincs köze az alacsony nyomású kipufgó gázokhoz, ahol lehet irányba terelni a gázokat.
Kis átmérő azonos idő azonos mennyiségű gáz=nagyobb sebesség=nagyobb fojtás
Ha meg tudod növelni úgy a sebességét a gázoknak, hogy ne nőljön az ellenállás akkor nyertél.
Én nem tudom ezt tudja-e a gyorsító patron. Csak méréssel lehet megtudni.



hancurozo Elküldve: 2010-05-31 19:21 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

vsop14 írta:

Akkor nem tudom hogy hivjak olyasmi toltenyt kell tenni bele, mint ami a harckocsik ágyújába való. Tarack?
De ha mar itt tartunk, akkor visszautalok arra, amit yellow irt, hogy a fegyver az nehany millimeter, a gyorsito meg tobb centi atmeroju tehat semmi koze nem lehet egymashoz a kettonek. A harckocsik agyuja se 9mm-es es az is huzagolva van.


A tarack huzagolt a harckocsi ágyúk nagyrésze is huzagolt. de az a stabilitást szolgálja, nem a gázáramlást. mivel a cső le van zárva a zár által beszorított hüvelyfenékkel, és a másik oldalon a lövedékkel és a hirtelen felszabaduló nagynomású gáz lövi ki a lövedéket.
itt nincs köze a gázgyorsításhoz a huzagnak. /azon a nyomáson szerintem nem is lessz még 20 méteres cső esetében sem/
A kipufogónál használt gázgyorsító más nyomású gázt kezel/terel, és gázt nem mást. (szerintem a huzag rossz példa volt, mivel nem a gázok terelése a szerepe)
Az, hogy ez a gázgyorsító valóban használ csak áramlásmérővel ill. légellenálás mérővel lehet mérni.



hancurozo Elküldve: 2010-05-31 18:24 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

vsop14 írta:
hancurozo írta: A gázgyorsításhoz sajna nem nagyon értek. De ha felgyorsítod a kipufogó gázok sebességét, valamint nagyon lecsökkented a fojtást a kipufogó oldalon, állítsd hozzá a vezérlést /szelep egybenyitást/ mivel a hengereidnek nagy lessz az átöblítése /túl öblít a motor/. Ezért több lessz a fogyasztás esik a teljesítmény.

off. a huzagolásnak semmi köze a sebességhez /kivéve a huzag emelkedéséből eredő lassító hatását ha alacsony az emelkedés de ez csőhosszhoz, fegyver tipushoz van tervezve/ csak a stabilitáshoz.
A rakétavetőben nincs huzag /a stabilitást, pörgrtést a szárnyak adják/, sőt bizonyos ágyúkban sem. /modern ágyúkat is beleértve/


Sztem azt a raketavetot amire en gondoltam azt ugy hivjak valojaban, hogy aknaveto nem vagyok otthon azért a haditechnikában . Igy már helytálló?

Viszont a neten is több helyen irjak, hogy huzagolas noveli a sebességet.


nem az aknavetőben sincs huzag. ott is a gránát alján lévő szárnyak pörgetik, stabilizálják a gránátot.

hancurozo Elküldve: 2010-05-31 17:36 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

A gázgyorsításhoz sajna nem nagyon értek. De ha felgyorsítod a kipufogó gázok sebességét, valamint nagyon lecsökkented a fojtást a kipufogó oldalon, állítsd hozzá a vezérlést /szelep egybenyitást/ mivel a hengereidnek nagy lessz az átöblítése /túl öblít a motor/. Ezért több lessz a fogyasztás esik a teljesítmény.

off. a huzagolásnak semmi köze a sebességhez /kivéve a huzag emelkedéséből eredő lassító hatását ha alacsony az emelkedés de ez csőhosszhoz, fegyver tipushoz van tervezve/ csak a stabilitáshoz.
A rakétavetőben nincs huzag /a stabilitást, pörgrtést a szárnyak adják/, sőt bizonyos ágyúkban sem. /modern ágyúkat is beleértve/

hancurozo Elküldve: 2010-05-28 08:07 Belsõ

MavericK írta:
hil írta:
MavericK írta:

On Nyert Uram! Igazad volt, az ajtokarpit mogotti szigeteles engedett el. Az alja teljesen szabadon logott a levegoben, ott folyt at a viz, ami az ablak mellett csorgott be. Megragasztottam, holnap megnezem hogy sikerult, addig nem is teszem vissza az ajtokarpitot.


Én úgy csináltam, hogy leszedtem azt a fekete ragacsot (nem mindet persze), gurigába gyúrtam, vissza a helyére, aztán hőpuskával melegítettem és visza nyomtam. Nagyon jó lett. Alőször időhiány miatt én is ragasztottam, 3 nap múlva leszedtem és a ragasztás elvált. Jó az a fekete ragacs nagyon, javaslom ezt, ha végleges megoldást akarsz. Most az összes ajtót megcsináltam, nem sajnálva rá az időt.


Ilyen ragacsot nem lehet kapni? Mert hopisztolyom nincsen. En mondjuk Palmatexet hasznaltam, abban meg nem csalodtam eddig...



lehet kapni: "body940 oldható tömítő" 1000ft 1 tubus. szinte minden vegyi üzletben kapható.
ugyan olyan mint a gyári, bármikor szétszedhető majd visszanyomható.

hancurozo Elküldve: 2010-05-26 17:20 Belsõ

MavericK írta: Koszi az otletet, igy utolag talan egyszerubb is az ajtokarpitot megnezni eloszot, akkor nem kell szetbombazni az egesz auto belsejet, mert a padlokarpitot csak ugy tudom felszedni, hogy kiszedem a ket elso ulest es a kozepboxot is. Ha igy belegondolok, akkor ha alulrol azott volna be akkor talan ki is foly volna, szoval lehet neked lesz igazad. Bar ez a padlokarpit ez egy ju 3-4 cm vastag szivacs szoval magaban tartja a vizet. De majd meglatjuk.

Elore is koszi az otletet.


szia nekem is beázott. a padló kiszerelését nem fogod megúszni. nekem kb. 1 vödör víz jött ki a kárpitból, /a szivacs magában tartja/ és +néhány nap amíg száradt.

hancurozo Elküldve: 2010-05-16 11:52 kézifék jelző lámpa sárgán világít

ihorvath írta: Sziasztok!

Reggel iunduláskor, mikor kiengedtem a kéziféket, a piros visszajelző sárgán világított tovább. Mellette a kipörgésgátló elektronikája is világított, a DSC gomb megnyomására nem reagált semmit. Menet közben sem lett változás.
Mi lehet a baj? Nincs hozzá használati utasításom, így nem tudom megnézni.



nem kevés benne a fékolaj?

hancurozo Elküldve: 2010-05-12 14:58 Fékjavítás

YELLOW írta:
Eapa írta:
JanoE46 írta: Sziasztok!Most kicseréltem mindkét hátsó féknyerget,és továbbra is befog az a k.rva fékKiborító.Már mindent csináltam vele,és nem akar jó lenni!Mi lehet még a baja szerintetek?Egyedül a betéteket nem cseréltem ki még.Tényleg lehetséges,hogy amiatt rá tud tapadni?Pedig jó minőségű,TRW,a tárcsa is,és a betét is.


Milyen féknyergeket tettél fel, újat vagy használtat?
Vagy szorul a dugattyúd vagy a 2 db csuszkád nem ok. Esetleg a fékpofák felfekvő füleit reszeld meg, hogy biztos el tudjanak axiális irányban mozogni. Túlnyomás nem keletkezhet a rendszerben magától.


pont ezt mondom, meg a levegős, és vizes rendszert. kb 3 hete írtam már, de lehülyéztek.

az sem jó ha nagyon lötyög a betét, nagy mozgása van, mert attól is befeszülhet.
amit még érdemes megnézni, mert láttam már, hogy a betéten, vagy a nyergen, a csúszó részen, nincs-e sorja!


biztos hogy nem levegő és víz okzza. ahhoz nagy sebességről kellene állóra fékezni, vagy a mátrából lejönni úgy hogy megforrjon a fékolajban lévő víz.

Eapa-t idézve "Túlnyomás nem keletkezhet a rendszerben magától."
mivel visszaengedett fékpedálnál a főfékhenger felé nyitott a rendszer.

hancurozo Elküldve: 2010-05-12 14:41 Fékjavítás

JanoE46 írta: Sziasztok!Most kicseréltem mindkét hátsó féknyerget,és továbbra is befog az a k.rva fékKiborító.Már mindent csináltam vele,és nem akar jó lenni!Mi lehet még a baja szerintetek?Egyedül a betéteket nem cseréltem ki még.Tényleg lehetséges,hogy amiatt rá tud tapadni?Pedig jó minőségű,TRW,a tárcsa is,és a betét is.


nézd meg a féktámodat ezen a 2-es alkatrész http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=10
a betétnek könnyen kell benne mozognia. ha abban szorúl akkor hiába enged vissza a főfékhenger, a betét rászorúl a tárcsára.
az olaj csak akkor okozhatja ha levegős, vagy ha magas a víztartalma /de a víztartalom csak hosszabb fékezés után okoz ilyen hibát/

hancurozo Elküldve: 2010-05-09 08:54 légzsak_

futo88 írta: Sziaaztok! Valakinek volt már olyan jelensége h 1 kátyú miatt kinyilt a légzsák? Nekem most volt kb másfél órája:@ Valaki tud esetleg segíteni h érdemes e a közút kezelőnél valami kártérítést kérni??? Válaszotokat előre köszönöm! Üdv Dani


Igen volt, de off autóval. A váltóházat ért ütés /öklömnyi felpattanó kő/ miatt indult be a kormánylégzsák /75km/ó-nál/.
Lehet perelni /ha biztos vagy benne, hogy a kátyú okozta/, de a helyszínen ki kellett volna hívni legalább a rendőrt, vagy a közútkezelőt, hogy vegye jegyzőkönyvbe a történteket és a jegyzőkönyv aláírt másolatát elkérni. /hajlamos eltünni a jegyzőkönyv/

hancurozo Elküldve: 2010-05-07 15:14 manuális váltó

Az csak arra vonatkozott, hogy ne csak a viszkozitást nézze mindenki.
Minden olajnak van teljesítmény szintje. A váltóolajnak is. Szerintem használd azt amit az autó gyártója előír.

hancurozo Elküldve: 2010-05-07 14:58 manuális váltó

YELLOW írta:
Tiba írta: Na igen, én is így tudom.
Jól ki van találva...
Egy váltóba, ha jól tudom, 1.4 liter kell.
Pont 3.5 váltóba elég akkor
Arra gondoltam, hogy az 5 gangos kollégákkal vehetnénk egy 5 lityós MTF LT-2-t közösen.


én úgy tudom 1,1 liter kell a váltónkba, a diffibe meg 0,9 liter.

egyébként ez (MTF LT-2) milyen gyártmányű olaj lenne? lehet tudni valamit a viszkozitásáról?





off. soha ne /csak/ a viszkozitást nézd, hanem a teljesítmény szintet is.
itt 1 viszkozitási táblázat, hogy mi mit jelent: http://www.freeweb.hu/hondainfo/menu29-00.html



hancurozo Elküldve: 2010-05-07 14:49 Stabilizátor pálca "Kutyacsont"

Tiba írta: Egy olyan kérdésem lenne a tisztelt nagyérdemű közönséghez, akik otthon vannak a futóműben, hogy 50/30 centis ültetéshez, ki kéne cserélnem a stab. pálcámat?


Az attól függ, hogy milyen az ültetésed /csak rugó vagy lengéscsillapító is/.
AZ utólagos futómű szetteket 2 részre lehet szedni az egyik aki előírja a rövidebb stab. pálcát, a másik viszont más helyre heggeszti a stb. pálca helyét a lengéscsillapítódra.
Ha csak a rugó van cserélve ültetés céljából,/ 30mm feletti ültetésnél már célszerű cserélni. Itt szerintem az állíthatót érdemes beépíteni, a későbbi ültetés miatt.