YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2019. június 30. vasárnap, 13:02


fékcsöveket is cserélek, mert a jobb elsőn repedés látható. ha már ATE a fékrendszer, így nyilván csöveket is olyat rendeltem. sajnos a legdrágábbak.
de valahogy nem tudnék egy 3ezer ft-os (juniksz-on) amúgy más webáruházban 1700 ft-ba kerülő csőben megbízni. ráadásul az olcsóbb fajták méretben is mások. fura a gyári csőre is 450mm-t ír előre, az ATE meg 405. de van 410, 460, stb méretekben is.
szóval úgy vagyok vele, ha eddig alig költöttem az autóra, most nem sajnálom tőle. talán az ATE masszívabb lesz, keményebb lesz a fogáspont. talán az olcsóbb csövek a bennük lévő nyomásra jobban tágulnak.
ha sikerül akkor lehet egy féknyereg festés is besikeredik. ha már így szétszedem.
felújító készleten nem agyalok, mert amúgy stabil a fékezés, nincs húzás, a fékerő jó, egyforma oldalanként.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. június 30. vasárnap, 13:04

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2018. december 22. szombat, 18:15


Sziasztok!

1 hete cserélni kellett a vákumos fékrásegítőt a bmw e90 320i autómon. Ma hosszabb útra mentem, egyszer csak útközben 3 hibaüzenetet is megjelent:
1. Control system: brake and driving control system failure
2. Run flat indicator failure
2. DBC failure

Korábban nem volt ilyen. Most az előbb előbb említett csere után. Lehet csak valami téves hibajelzés, vagy valamit be kell állítani a központi számítógépben?

Tapasztalt valaki ilyet? Érdekesség hogy 5 óra állás után csak az elsőt jelezte ki egyből indítás után, majd visszafele félúton megint feldobta a másik kettőt is.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2018. szeptember 13. csütörtök, 16:56


markc7 írta: Sziasztok !
Kérdésem lenne. 2006-os 118i-m van, 2.0 benzines és N46B20B motorkódú. Kötelező szervizen voltam vele. A fékbetétek is cserélve lettek. A fékkopás visszajelző jelez és benne van a hibakód. Nem tudtuk törölni semelyik programmal. A program feltételezi hogy a fékkopás visszajelzőket is ki kell cserélni és utána törölhető lesz a kód. Az egyik kérdésem az lenne hogy biztos nem lehet e valahogy törölni a hibakódot ?
A másik pedig az, hogy ha nem lehet és ki kell cserélnem a fékkopás visszajelzőket akkor azok melyik oldalon vannak elöl és hátul ?
Előre is köszönöm !


általában bal elől és jobb hátul vannak a visszajelzők.
ha már bejelzett, akkor azt cserélni kell. a bejelzést úgy értem, hogy a fékbetét valóban elkopott. ugyanis a visszajelzőben megszakad egy szál, mert elkopik.
csere után lehet törölhető, de magától is kialszik pár indítás, vagy x km után, de lehet pár fékezés után. valamelyiket számolja a rendszer és az alapján.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118i
Évjárat: 2006

státusz markc7

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. szeptember 13. csütörtök, 16:22


Sziasztok !
Kérdésem lenne. 2006-os 118i-m van, 2.0 benzines és N46B20B motorkódú. Kötelező szervizen voltam vele. A fékbetétek is cserélve lettek. A fékkopás visszajelző jelez és benne van a hibakód. Nem tudtuk törölni semelyik programmal. A program feltételezi hogy a fékkopás visszajelzőket is ki kell cserélni és utána törölhető lesz a kód. Az egyik kérdésem az lenne hogy biztos nem lehet e valahogy törölni a hibakódot ?
A másik pedig az, hogy ha nem lehet és ki kell cserélnem a fékkopás visszajelzőket akkor azok melyik oldalon vannak elöl és hátul ?
Előre is köszönöm !

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz joss888

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. augusztus 03. péntek, 13:00


Sziasztok!316 ti hátsó fém fékcsöveket cserélt már valaki? Tankot le kell szerelni hozzá? Esetleg egy videó valahol? Előre is köszi a válaszokat.

Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2018. február 19. hétfő, 10:28


Sziasztok!
Fékrásegítővel kapcsolatos gondom akadt, amihez szeretnék véleményeket/tapasztalatokat kérni.
A jelenség a következő:
Rövid fékezéseknél minden rendben, a fék úgy fog, ahogy szokott (jól). Hosszúaknál azonban a fékhatás folyamatosan gyengül, a végén már idegből kell taposni, hogy megálljak. A pedál nem esik be, felkeményedik.
Nyilvánvaló, hogy a vákuumrendszernél keresendő a probléma, a vákuumpumpa tömítéseit már cseréltünk, mert ott folyott is az olaj. Az eredmény ugyanaz.
A pumpa tökéletes vákuumot csinál nagyon rövid idő alatt, de a pedál lenyomásakor ez a vákuum gyorsan leromlik.
Mostmár a devander a gyanúsított, de mielőtt kicserélnénk, gondoltam bedobom a témát ide is, hátha valami elkerülte a figyelmünket.
Most néztem, 17 órányi állás után a devander megtartotta a vákuumot. A házába bekötő egyirányú szelep kimozgatásakor sziszeg.
Amúgy ha álló motornál felpumpálom a féket, majd elindítom a motort, akkor a pedál nem puhul fel, ahogy kéne.
Bármilyen tapasztalat érdekel.
Köszi a válaszokat!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1996

státusz DirtyHarry

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2017. július 21. péntek, 16:41


Sziasztok!!!
Segítsetek légy szíves! az autó 1996-os BMW E36 320i touring
A következő a problémám: pár hete komplett fék felújítás volt betét+tárcsák (brembo!!) Mivel szorult a fék, hol jobb elöl, hol pedig jobb hátul, ezért a 4 fék dugattyú is cserélve lett a nyergekben. Fékfolyadék is új, tényleg minden új, DE, most jön a lényeg,
azóta 3X lett légtelenítve is, ahogy a nagy könyvben meg van írva. A fő fékmunkahengertől legtávolabb eső keréktől indulva, tehát jobb hátsó, bal hátsó bla bla bla!

Olyan mintha puhább lenne a fék ez lehetséges? elvileg légtelenítve van teljesen... olyan érzés mintha bentebb kéne nyomni a pedált a teljes fékerőhöz, meg puhábban járna a fékpedál is!!!!
Fékerő amúgy van, pumpálni sem kell, csak érzésre olyan mintha könnyebben járna a pedál meg talán 2-3 centivel lentebb lehet nyomni de akkor már dolgozik az ABS

Fék erőt is mérettem, mindenhol egyformán fog, most volt műszakin (Németo.-ba)

Az érdekes az, hogy ha rá lépek finoman a pedálra, akkor már érzem hogy fékezi-lassítja az autót, de ha hirtelen vész fékeznem kéne, akkor nagyon erősen kell nyomni+ ott van az a 2-3 centi, ahol van fék erő, de nem erősödik abban a 2-3 centiben, vagy csak nagyon minimálisat. Egy városi vész fékezésnél tuti koccanás lenne mert a megszokott fék erő nem ott keletkezik ahol mondjuk várná az ember!!!

Még annyit vettem ma észre hogy ha nem jár a motor akkor teljesen jo és kemény a fék.. csak akkor puhul fel ha beindítom valószínű a fékrásegítő rendben lehet?!
Én a fő fékmunka hengerre gondolok, de most veszek ezt, veszek azt és ha nem az a hibája!!! Hátha találkozott valaki ilyennel!


Bitu79
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 6% (46 pont) | Hozzászólások: 702

Elküldve: 2017. július 11. kedd, 16:11


mici1974 írta: Üdv!Lenne egy kérdésem találkozott már vki olyan hibával hogy melegszik mindkét hátsó féktárcsám normál körülmények között mintha fogna a fék meg kicsit ilyen surlodó hangot is ad,de azon csodálkozom hogy mindkettő melegszik de nagyon?


Lehet a kéziféked fog be.

Ezt pedig olvasd el:

http://totalcar.hu/tanacsok/au...fektarcsa/



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. július 11. kedd, 16:14

mici1974
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz mici1974

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 24

Elküldve: 2017. július 11. kedd, 14:59


Üdv!Lenne egy kérdésem találkozott már vki olyan hibával hogy melegszik mindkét hátsó féktárcsám normál körülmények között mintha fogna a fék meg kicsit ilyen surlodó hangot is ad,de azon csodálkozom hogy mindkettő melegszik de nagyon?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1996

státusz DirtyHarry

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2017. március 14. kedd, 12:45


Sziasztok!!!
Az lenne a kérdésem hogy, E36 320i touring 96'-os ATE 54/22 első légtelenítő csavarom bele törött. És nem találom sehol az interneten, mekkora méret kell bele vagy milyen menet? Rendeltem eggyet, de az hátsó és az kisebb!!!

A választ előre is köszönöm!!

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 610

Elküldve: 2017. március 02. csütörtök, 22:41


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Hátsó fék vezetőcsapja hanyas imbuszal jön ki? Van inbuszkészletem igaz nem profi fajta de egyik kicsi a másik nagy bele.Biztos nem torxfej kell bele? 40-es torxfej épphogy kicsi abból hanyassal jönne ki?


nem véletlen, ugyanis szabvány sorozatban nincs benne.
7-es méretű imbusz kell. szerencsére lehet kapni darabosan a jobb szerszám boltokban. készletek ritkán tartalmazzák.
Köszi,éreztem.Torxfej nem jó bele?Csak mert az imbusz lehet elhajolna


BKNY csavarfejbe imbusz való, torx-ba pedig torx. ha gagyit veszel biztos elhajlik
A boltoson múlik milyen imbuszt sóz rám


erre nem tudok mit mondani, engem nem tudna átverni.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2017. március 02. csütörtök, 20:43


John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Hátsó fék vezetőcsapja hanyas imbuszal jön ki? Van inbuszkészletem igaz nem profi fajta de egyik kicsi a másik nagy bele.Biztos nem torxfej kell bele? 40-es torxfej épphogy kicsi abból hanyassal jönne ki?


nem véletlen, ugyanis szabvány sorozatban nincs benne.
7-es méretű imbusz kell. szerencsére lehet kapni darabosan a jobb szerszám boltokban. készletek ritkán tartalmazzák.
Köszi,éreztem.Torxfej nem jó bele?Csak mert az imbusz lehet elhajolna


BKNY csavarfejbe imbusz való, torx-ba pedig torx. ha gagyit veszel biztos elhajlik
A boltoson múlik milyen imbuszt sóz rám


erre nem tudok mit mondani, engem nem tudna átverni.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 610

Elküldve: 2017. március 02. csütörtök, 20:27


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Hátsó fék vezetőcsapja hanyas imbuszal jön ki? Van inbuszkészletem igaz nem profi fajta de egyik kicsi a másik nagy bele.Biztos nem torxfej kell bele? 40-es torxfej épphogy kicsi abból hanyassal jönne ki?


nem véletlen, ugyanis szabvány sorozatban nincs benne.
7-es méretű imbusz kell. szerencsére lehet kapni darabosan a jobb szerszám boltokban. készletek ritkán tartalmazzák.
Köszi,éreztem.Torxfej nem jó bele?Csak mert az imbusz lehet elhajolna


BKNY csavarfejbe imbusz való, torx-ba pedig torx. ha gagyit veszel biztos elhajlik
A boltoson múlik milyen imbuszt sóz rám



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2017. március 02. csütörtök, 20:00


John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Hátsó fék vezetőcsapja hanyas imbuszal jön ki? Van inbuszkészletem igaz nem profi fajta de egyik kicsi a másik nagy bele.Biztos nem torxfej kell bele? 40-es torxfej épphogy kicsi abból hanyassal jönne ki?


nem véletlen, ugyanis szabvány sorozatban nincs benne.
7-es méretű imbusz kell. szerencsére lehet kapni darabosan a jobb szerszám boltokban. készletek ritkán tartalmazzák.
Köszi,éreztem.Torxfej nem jó bele?Csak mert az imbusz lehet elhajolna


BKNY csavarfejbe imbusz való, torx-ba pedig torx. ha gagyit veszel biztos elhajlik

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 610

Elküldve: 2017. március 02. csütörtök, 19:52


YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Hátsó fék vezetőcsapja hanyas imbuszal jön ki? Van inbuszkészletem igaz nem profi fajta de egyik kicsi a másik nagy bele.Biztos nem torxfej kell bele? 40-es torxfej épphogy kicsi abból hanyassal jönne ki?


nem véletlen, ugyanis szabvány sorozatban nincs benne.
7-es méretű imbusz kell. szerencsére lehet kapni darabosan a jobb szerszám boltokban. készletek ritkán tartalmazzák.
Köszi,éreztem.Torxfej nem jó bele?Csak mert az imbusz lehet elhajolna