Ez egy archivált weboldal! bővebben
hancurozo fórum hozzászólásai

hancurozo Elküldve: 2009-09-25 16:36 Klubtársvadászat!

Tiba írta: hancurozo
Mi az ott neked az A oszlopnál, a mûszerfal bal oldalán?
töltõnyomás mérõ

hancurozo Elküldve: 2009-09-25 12:52 Hátsó futómû hiba

lacaca írta:
hancurozo írta:
lacaca írta: No akkor tisztázzuk. Azt a tévhitet,hogy a lengéscsillapítónak köze van a fékúthoz (kivétel az esetek 1%-a "extrém helyzet) a gyártók terjesztették el a minden szakmai tényt mellözö reklámfilmjeikkel ,a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk" által vagy akiket meg tudtak" gyõzni". Ugyanis normál használat mellett a lengéscsillapító gyakorlatilag egy autó teljes élettartamáig megfelelõen mûködik kb. 10-15 év - és akkor mit kezdenének azzal a rengeteg legyártott lengéscsillapítóval? A lengéscsillapító az autó stabilitásáért "felelõs" alkatrészek csoportjába tartozik és annyi köze van a fékúthoz mint PL a segédkormánymûnek.
Tehát,hogy mindenki értse- az autózás kényelmesebbé tétele érdekében "lap "" spirál" és torziós rugókat építettek be ,hogy az utazók minél kevésbé érezzék a kerekek által a karosszériához továbbított út egyenetlenségeket ,rövid rázkódásokat.Ezek elnyelték vagy meghosszabbították( idõben) az amplitudót, viszont túlzott esetekben instabillá tették a jármûvet.Ezen káros lengések csillapítására fejlesztették ki a LENGÉSCSILLAPÍTÓT ami a fent leírtakon kívül még az úttartásban és a kanyarstabilitásban vállal komoly szerepet!
Mivel a lengéscsillapító egy irányba mûködik éspedig a kaszninak az úttesttõl való távolodását hivatott lassítani(megakadályozni ?) ezért ha magad elé képzelsz egy fékezõ hatás alatt lévõ autót láthatod,hogy a kaszni súlypontja teljes saját és terhelt súlyával együtt a mozgás és ezen keresztül az úttest irányába mozdul !! És most gondolkozz!-Mit is csinál ilyenkor a lengéscsillapító? :
ezek szrint én is "a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk"" közé tartozok, de ekkora hülyeséget még nem hallotam. nézz utána , hogy mennyi köze van a fékúthoz a lengéscsillapító állapotának. nagyon sok!




Erre csak azt tudom mondani,ha szerinted az általad idézetként belinkelt írásom nem igaz (a lengéscsillapító mûködése) akkor neked kell utánanézni egyes dolgoknak mert nem vagy tisztában a .-Hogy hova tartozol? Akinek nem inge .....................
a lengéscsillapító 2 irányba mûködik igaz, a rugó kirugózásánál csillapít erõsebben. tisztában vagyok a definíciókkal!

hancurozo Elküldve: 2009-09-25 10:32 Segítsetek!

Prof írta:
Prof írta:
hancurozo írta:
Prof írta: meg lett a hiba forrása a fémgözös felületü volt a halványabb

http://www.kepfeltolto.net/fil...j06j14.jpg
csoda hogy még mûködött


pedig igy halványabban jobban tetszett a fénye



na még egy utolso kérdés melyik izzo kell bele ez a fémgözös vagy a teljesen átlátszo ?
a teljesen átlátszó.

hancurozo Elküldve: 2009-09-25 08:37 Hátsó futómû hiba

lacaca írta: No akkor tisztázzuk. Azt a tévhitet,hogy a lengéscsillapítónak köze van a fékúthoz (kivétel az esetek 1%-a "extrém helyzet) a gyártók terjesztették el a minden szakmai tényt mellözö reklámfilmjeikkel ,a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk" által vagy akiket meg tudtak" gyõzni". Ugyanis normál használat mellett a lengéscsillapító gyakorlatilag egy autó teljes élettartamáig megfelelõen mûködik kb. 10-15 év - és akkor mit kezdenének azzal a rengeteg legyártott lengéscsillapítóval? A lengéscsillapító az autó stabilitásáért "felelõs" alkatrészek csoportjába tartozik és annyi köze van a fékúthoz mint PL a segédkormánymûnek.
Tehát,hogy mindenki értse- az autózás kényelmesebbé tétele érdekében "lap "" spirál" és torziós rugókat építettek be ,hogy az utazók minél kevésbé érezzék a kerekek által a karosszériához továbbított út egyenetlenségeket ,rövid rázkódásokat.Ezek elnyelték vagy meghosszabbították( idõben) az amplitudót, viszont túlzott esetekben instabillá tették a jármûvet.Ezen káros lengések csillapítására fejlesztették ki a LENGÉSCSILLAPÍTÓT ami a fent leírtakon kívül még az úttartásban és a kanyarstabilitásban vállal komoly szerepet!
Mivel a lengéscsillapító egy irányba mûködik éspedig a kaszninak az úttesttõl való távolodását hivatott lassítani(megakadályozni ?) ezért ha magad elé képzelsz egy fékezõ hatás alatt lévõ autót láthatod,hogy a kaszni súlypontja teljes saját és terhelt súlyával együtt a mozgás és ezen keresztül az úttest irányába mozdul !! És most gondolkozz!-Mit is csinál ilyenkor a lengéscsillapító? :
ezek szrint én is "a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk"" közé tartozok, de ekkora hülyeséget még nem hallotam. nézz utána , hogy mennyi köze van a fékúthoz a lengéscsillapító állapotának. nagyon sok!

hancurozo Elküldve: 2009-09-24 20:58 Hátsó futómû hiba

gampetibor írta:
hancurozo írta:
gampetibor írta: A fékerõ gyengülésrõl meg csak annyit hogy ha egy bukkanón hajtasz át akkor a kasztni felfelé törekszik ijenkor a lengéscsillapító tartja,nyomja a kerekeket a talajhoz. Ha ez a nyomo erõ csökken kisebb lesz a kerék és az ut közti surlódási erõ tehát fékezéskor elcsuszhat az autó. Szerintem ez tök logikus. De mondom ezt nem én találtam ki a hasamra ütve. De megértettem amikor elmagyarázták. Ennyi.
nem a lengéscsillapító nyomja az úthoz a kereket hanem a rugó. ha áthajtasz 1 gödrön és szar a csillapítód a kerék felpattan és miután leérkezik úgy viselkedik mint 1 gumilabda /pattog/ a csillapító szerepe ezt a pattogást megakadályozni nem pedig a kocsit tartani. /autószerelõ szakmunkásképzõ 2. osztályos tananyag/


a pattogás meg nem ugy szünik meg hogy erõteljesen az uthoz nyomja a kereket hogy ne pattanjon vissza? És amikor éppen visszapattan az utrol a kerék a rossz csillapító miatt és te akkor fékezel akkor nem akkora a tapadás az uthoz tehát megcsuszhatsz?
be raktam 1 linket. a rosssz csillapító miatt nõ a fékút /nem is keveset/ ebben igazad van de a csillapító nem tart és nem nyom. csillapít!!

hancurozo Elküldve: 2009-09-24 20:54 Hátsó futómû hiba

gampetibor írta: Figyu nekem ezt mondták. Nem akartam ezzel senkit kioktatni csak segíteni. De ha ez szerinted butaság áruld el légyszi hogy is van akkor ez hogy többet ne mondjak butaságot. Köszönöm
http://www.telostudor.hu/olajvagygaz.html

hancurozo Elküldve: 2009-09-24 20:47 Hátsó futómû hiba

gampetibor írta: A fékerõ gyengülésrõl meg csak annyit hogy ha egy bukkanón hajtasz át akkor a kasztni felfelé törekszik ijenkor a lengéscsillapító tartja,nyomja a kerekeket a talajhoz. Ha ez a nyomo erõ csökken kisebb lesz a kerék és az ut közti surlódási erõ tehát fékezéskor elcsuszhat az autó. Szerintem ez tök logikus. De mondom ezt nem én találtam ki a hasamra ütve. De megértettem amikor elmagyarázták. Ennyi.
nem a lengéscsillapító nyomja az úthoz a kereket hanem a rugó. ha áthajtasz 1 gödrön és szar a csillapítód a kerék felpattan és miután leérkezik úgy viselkedik mint 1 gumilabda /pattog/ a csillapító szerepe ezt a pattogást megakadályozni nem pedig a kocsit tartani. /autószerelõ szakmunkásképzõ 2. osztályos tananyag/

hancurozo Elküldve: 2009-09-24 20:02 Segítsetek!

Prof írta: meg lett a hiba forrása a fémgözös felületü volt a halványabb

http://www.kepfeltolto.net/fil...j06j14.jpg
csoda hogy még mûködött

hancurozo Elküldve: 2009-09-24 19:59 Társalgó

Tano írta:
hancurozo írta:
jabo írta: Sziasztok!
Az alkatrész rendelés menu-pont alatt kéri a tagsági kártya számot.
A kártya megléte nélkül is foglalkoznak a manusz-szal vagy ennek hiányában kár próbálkozni?
Illetve mi lett a web-shop-os témával?Mármint lesz valami folytatása?
Üdv
Tamás
alkatrész ügyben szerintem beszélj M Attilával. nagyon korrekt ember.


Az az említett menüpont pont hozzá címzõdik És igen, érdeklõdj nyugodtan, kártya nélkül is jó árakat tud mondani sztem...
az tudom hogy "az említett menüpont " az õvé de én is inkább beszéltem vele elötte /én is bizonytalan voltam/ és igen! nagyon jó árat mondott és gyors volt a szállítás is.

hancurozo Elküldve: 2009-09-24 19:45 Társalgó

jabo írta: Sziasztok!
Az alkatrész rendelés menu-pont alatt kéri a tagsági kártya számot.
A kártya megléte nélkül is foglalkoznak a manusz-szal vagy ennek hiányában kár próbálkozni?
Illetve mi lett a web-shop-os témával?Mármint lesz valami folytatása?
Üdv
Tamás
alkatrész ügyben szerintem beszélj M Attilával. nagyon korrekt ember.

hancurozo Elküldve: 2009-09-24 19:30 Segítsetek!

Prof írta: miért van az hogy a melléket képen látthato jobb lámpa gyengébben világit ?

http://www.kepfeltolto.net/fil...kop5il.jpg
12V-os az izzó? mind a 2oldali 5W-os?

hancurozo Elküldve: 2009-09-24 19:21 Klubtársvadászat!

hétfõn találkoztam 1 szép sedannal a Szentendre és a Megyeri híd közötti körforgóban. a tulaj szép driftet mutatott be ahogy a megyeri híd felé vette az irányt. magára ismer valaki? gratula a bemutatóhoz.

hancurozo Elküldve: 2009-09-23 18:58 képek

de van erõsebb kivitel is /kicsit védem YELLOW-t/ http://www.topgear.com/uk/lotus/elise

hancurozo Elküldve: 2009-09-23 18:54 Valamiért nem szól jól a zene.....Miért????

Tiba írta: 112 dodó...ez vicc
sajna nem vicc mivel adják hozzá a tartókeretet is /csak úgy lehet beépíteni középre a fejet/

hancurozo Elküldve: 2009-09-23 18:51 képek

ha ez a Club Racer verzió akkor csak 137 le az 1.8-as vvti motorból