Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2011-11-02 21:28 Társalgó

jons írta: Elméleti a kérdés, mert nyilván egy 318i-be nem kell, de ér valamit a toronymerevítő?


Arra minden képen jó, hogyha az egyik oldalát eltalálják az autónak, akkor a másik is javítós lesz. A többi úgy, ahogyan azt Yellow leírta, nem motor függő, inkább az számít, hogy mire használod az autót. Sokan és máshol dics himnuszokat írtak erről, de szerintem semmi alapja ennek a merevítésnek utcai használatban. Majdnem ugyanaz a kategória, mint a powerflex első silent, a gyár, aki tud nagyon jó futóműveket tervezni és teszi is (itt most a BMW-re gondolok, ha jobb lenne, akkor biztosan úgy gyártani autóit. Ráadásúl azt kifelejtik, hogy a powerflex silentet évente kell zsírozni szétszedésük után. Szerintem parasztvakítás az egész





hil Elküldve: 2011-11-02 21:25 Termosztát

bomos535 írta: Ha elérte az üzemi hőfokot,onnan nem mozdulhat el bármilyen hideg is legyen. ha megteszi a thermosztátod hibás nem zár le teljesen.


Ezt azért nem mondanám, mert ha pl. hegyről lefelé gurulsz alapgázzal és hosszan, akkor ugye az elektronika elveszi a tüzelő anyagot a motortól, tehát a hengerekben nincs égés, így nincs hőtermelés sem így hosszabb idő után a motor vissza hűlhet, ez dízel esetében jobban áll. Viszont, ha a titkos menüben nézed a motor hőmérsékletet és a hőmérő mutatóját, akkor érdekes dolgot lehet megfigyelni, nevezetesen azt, hogy kb 75 és 105 fok között a mutató mindig pont középen áll. (a 75-re nem biztos, hogy jól emlékszem) Nekem is volt rossz a termosztátom, na ott akkor ez eléggé megborult, arra ez akkor nem volt igaz, de máshogy működött, amire már nem emlékszem (mindezt benzinesről írtam!)

hil Elküldve: 2011-10-31 18:10 Levegő hőmérséklet érzékelő

Bero írta:
YELLOW írta:
Kristen76 írta: Sziasztok

Mire való a levegő hőmérséklet érzékelő?Ha elromlik miből veszem észre?

Köszönöm



az a légtömegmérőbe van építve. mit érzékelsz? leginkább a fogyasztásod változhat.


ööö,az nem az első lökhárító van beépítve? Nekem amikor nem volt rádugva,akkor fixen -40 fokot mutatott. De lehet én értem félre a kérdést


Nem

hil Elküldve: 2011-10-26 20:00 Remeg az autó

Sziasztok!
Bocsánat, de nem lehetne, hogy amihez nem értünk, abban ne adjunk (esetleg rossz) tanácsot? Tudom a jó szándék, dehát a pokolba vezető út is azzal van kikövezve.....

Csupán jó szándékkal említettem a fentit, és bocs, ha valakit megbántottam ezzel!

hil Elküldve: 2011-10-26 19:36 Remeg az autó

hil írta:
edemsm3 írta:
hancurozo írta:
Bero írta:
edemsm3 írta: Motortartó bakok jok.Eleindte csak akkor csinálta ha meghajtottam.Ugyanugy megy
és nem is füstöl.Ha nyomom a gázt abba hagyja és menet közben se érzem hogy nem menne.
De amint megállok pl.lámpáknál remeg.Lehet hogy alapjáraton nem porlaszt rendesen mert 1200 fordulat felet jó. Ja és ha hátra megyek a kipufogóhoz akkor olyan mintha nem menne 1 henger.Nem megy egyenletessen.


Amit írtál lehet ez a gond,de én még 2 lehetőséget írnék ami az Én véleményem: alapjárati motor rosszalkodik vagy a légtömegmérő (nekem amikor ezt csinálta mint neked a légtömegmérő cseréje után megszűnt) Remélem tudtam kicsit segíteni


?


Köszönöm a segitséget.
Még annyit hogy az alapjárati motor az hol találhato?




Hú, ezt elhibáztam, azért van 2x





hil Elküldve: 2011-10-26 19:31 Remeg az autó

edemsm3 írta:
hancurozo írta:
Bero írta:
edemsm3 írta: Motortartó bakok jok.Eleindte csak akkor csinálta ha meghajtottam.Ugyanugy megy
és nem is füstöl.Ha nyomom a gázt abba hagyja és menet közben se érzem hogy nem menne.
De amint megállok pl.lámpáknál remeg.Lehet hogy alapjáraton nem porlaszt rendesen mert 1200 fordulat felet jó. Ja és ha hátra megyek a kipufogóhoz akkor olyan mintha nem menne 1 henger.Nem megy egyenletessen.


Amit írtál lehet ez a gond,de én még 2 lehetőséget írnék ami az Én véleményem: alapjárati motor rosszalkodik vagy a légtömegmérő (nekem amikor ezt csinálta mint neked a légtömegmérő cseréje után megszűnt) Remélem tudtam kicsit segíteni


?


Köszönöm a segitséget.
Még annyit hogy az alapjárati motor az hol találhato?


Lehet, hogy nincs is benne.....



hil Elküldve: 2011-10-26 16:03 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:

ezek valahogy nem akarnak működni:
NCS Expert
BMW Scanner
Carsoft
DIS


Azzal a kábellal nem is fog működni soha a BMW scanner és a Carsoft. Ahhoz mindegyikhez külön külön saját interface kell

hil Elküldve: 2011-10-25 22:27 Társalgó

YELLOW írta:

már Bero-val is vetettél egy kész guminyomás állomást, hogy mérni tudjon.
kb. 90%, hanem 99%, hogy csak az üzemanyag a baja. először úgyis a szűrőt enné meg, azt meg észreveszi, ha leszedi onnan a csövet, mert trutyi fog kifolyni. felesleges mérnie, bármilyen nyomást. majd a ha benzintől nem akar beindulni, akkor kezdjen el aggódni.


Hú de jót röhögtem ezen, KÖSZI!!!

hil Elküldve: 2011-10-25 17:55 Levegõszûrõ, pollenszûrõ

Tiba írta: Hil!
Hogyan mosod ki? Nekem is k&n van benne. Én a minap féktisztítóval csináltam.
Neked mi a metódusod?

Van egy akkora műnyag tepsim, akkora, amibe belefér a szűrő. Erre a célra jó a tediber hengerhez használatos teknő is. Abba víz, majd a szűrőhöz vehető tisztító szerből 1 kupaknyi. Aztán abban áztatom, időnként megmozgatom. Mivel a tepsim fehér, jól látható, hogy meddig jön belőle kosz. Egyébként sima mosogatószer is megteszi. Amikor már nem jön kosz belőle, akkor tiszta vízzel átmosom, kirázom, majd megszárítom és végül befújom a hozzá való olajjal. (a céges autómét (mert mit számított az nekem) sima szilikon sprayal olajoztam), a magamét soha.
Szerintem a féktisztító nem biztos, hogy jó választás. Újabban a már korábban javasolt Gigant nevű műanyag tisztítót használom, aminek rendkívül jó az olaj oldó képessége.



hil Elküldve: 2011-10-25 16:57 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
nekem egyenlőre az a baj, hogy az Opel-t sem olvassa.
Egyedül az INPA megy.



Az Opel progit úgy raktad fel, ahogyan leírtam? Mert máshogy nem fog működni!

hil Elküldve: 2011-10-25 16:51 Levegõszûrõ, pollenszûrõ

YELLOW írta:
ami így müzli evés közben eszembe jutott
ugye direkt/sport szűrő... olajozás. honnan tudod mennyi az optimális? ha sokat fújsz megöli a légtömegmérőt, ha keveset, nem szűr úgy, nem tapadnak hozzá a retkek.
a papírt berakod, oszt kiveszed 20-30ezrenként. nem kell tisztítgatni, szűr rendesen. nekem valahogy a direkt mellett több hátrány szól, mint előny, ami előny nem is előny igazából....



Anubisz írásának teljesen helyt adok!
Mint korábban írtam, nekem kb 15 éve (de lehet, hogy van az 20 év is)minden autómban mosható szürő volt ( a gyári helyén), soha nem cseréltem még légtömegmérőt. Amikor kitakarítom, kiváncsiságból alkoholos fehér ronggyal kitörlöm a szűrő utáni szakasszt, a rongy fehér marad, nem úgy a papír szűrőnék. Nekem ez elég, és ebből az jön le, hogy jobban szűr, mint a papír. A másik, ami mellette szól: biztosan mindenki észrevette, hogy levszűrő csere után egy ideig kissebb a fogyasztás, jobban megy az autó. Ez egyből észre vehető. Aztán ahogy koszolódik a szűrő úgy szűnik ez meg, de mivel ez lassú folyamat, már nem vehető észre. Ugye a levszűrőt 30K-nál javasolt cserélni, én megtehetem, hogy akár 5 km-ként kimosom, mert szinte nem kerül pénzbe szemben az eldobható szűrő árával szemben. Akkor most ki-ki döntse el maga, hogy érdemes, vagy nem. Nekem bejött, semmi bajt nem okoz és ezt hosszú idő tapasztalata alapján állítom.



hil Elküldve: 2011-10-24 22:23 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

nickname írta:
hil írta:
jons írta:

Az experttel ne foglalkozz addig, amíg az INPA nem megy tökéletesen, hiba nélkül. CKM-et állítani DIS-sel a legegyszerűbb.


CKM programozás csak a DIS4.4-el lehetséges, az 5.5-el már nem



Te DIS ben nincs 4.4 meg 5.5 ??????????????

De viszont az INPA ba igen.





Nézz utána jobban: INPA 5.02 (ezt használom, de van 4.47 is) és megerősítem DIS4.4 és 5.5. Nekem mindkettő fel van téve és át lehet váltani. Direkt ezért megnéztem most.



hil Elküldve: 2011-10-24 22:08 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jons írta:

Az experttel ne foglalkozz addig, amíg az INPA nem megy tökéletesen, hiba nélkül. CKM-et állítani DIS-sel a legegyszerűbb.


CKM programozás csak a DIS4.4-el lehetséges, az 5.5-el már nem

hil Elküldve: 2011-10-24 22:01 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:

persze olvasom. elvileg megcsináltam az experthez amit kell... csak azt sem értem, ha telepítettem az INPA-t akkor felrakott még sok mást... majd kitapasztalom... majd lehet hívlak, ha nagyon elakadok...
amúgy amit nem értek, hogy van telepítő, de mellette meg van úgy is, mint ha már fel lenne telepítve. sőt pl off autók diagja megy is. holnap megnézem opel-lel mit művel



Az off autók diagjait (Opel, Vag,Alfa,Volvo,stb)csak azért raktam fel, mert Vag kábelhez vannak, mint ami Neked is van azt hiszem. Ott van egy olvasd el jegyzettömb, azt tényleg olvasd el és úgy telepítsd, én csináltam, máshogy nem működött. Az Inpánál települ fel az Ediabas server, aztán úgy emlékszem, más nem. Ha kérdésed lenne, akkor inkább vsop14-et hívd, ő már nagyon benne volt ebben. Bár az USB verzióval nem foglalkozott.

hil Elküldve: 2011-10-24 21:24 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jons írta:

Ezen a fórumon de más magyar nyelvűn sem láttam telepítési segédletet vagy komolyabb segítséget a témában. Nagy hallgatás. Kérdezel valamit és mintha ott sem lennél, mintha nem is regisztráltál volna, mintha nem is léteznél.

Külföldi oldalakon viszont patentül le van írva minden (többé kevésbe). Sok mindenre viszont neked kell majd rájönnöd. Nekem két teljes hetembe került, mire minden elsőosztályú patika módon hiba nélkül ment. Googlizz sokat én azt javaslom.



Ez így ebben a formában nem igaz. Az e39 oldalon részletesen le van írva Jackson által, ő kb 1 éves munkával taposta ki az utat, ami alapnak nagyon jó. Viszont ezt a topikot csak akkor látod, ha regisztráltál az oldalra. Én abból dolgoztam, aztán a végső finomításokban Tano volt igen nagy segítségemre, amiért ezúton is köszönet Neki!!!!!

Ebben benne van nickname kérdésére is a válaszom, nem írnám le mégegyszer.