Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2011-04-26 19:44 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

Technoise írta: Sziasztok!
Tegnap igen érdekes dolog történt velem..
Városban, egy lámpás kereszteződésben mentem át, szemben a pirosnál állt egy rendőrautó, átnéztem és a rend őrével összeakadt a tekintetünk..mentem tovább, majd 15mp múlva villogót felnyomta és utánam jött, bevágott elém,félre álltunk. A rendőr jóformán kiugrott a kocsiból, odajött kibaszta az ajtómat és rám torzul, hogy szálljak ki.Néztem ki a hülye fejemből, h ugyan mit vétettem. Kérte a papírjaim, majd kérdi, tudja e, hogy miért állítottuk meg?!..Mondtam gőzöm sincs.. Elmondta nekem, h telefonáltam..(hozzáteszem telefon nem volt a kezemben, kihangosítóval párosítva volt). Mondtam a rendőrnek, h az ki van zárva, nézze meg a hívásnaplóm, meg h kihangosítón van. Válasz erre: Engem az nem érdekel, ketten láttuk h telefonál, magam egyedül van, gondolom elismeri a szabálysértést.Nem ismertem el, elkezdte kitölteni a határozatot(megjegyezve, hogy így rosszabbul járok, hogy nem ismerem el) közben szondáztatni akartak, nem volt náluk..rendőr mondta a másiknak, h csak egy minimálisat mutasson a szonda, bevisz.. Hívtak egy másik egységet akik hoztak szondát. Zsebre tettem a kezem miközben vártam, felszólít, h vegyem ki, és ez egy eljárás ha nem azt csinálom amit ő mond bevisz. Végére már kicsit normálisabb hangnemre váltott.. Kicsit nevetséges, h a semmiért rám akarnak verni birságot..
Feltételezem kisebbségi komplexussal küzd, és nem tetszett neki, h rá mertem nézni...


Na ez azért felháborító!

Nekem volt úgy négy éve gyorshajtásos esetem Tatabányánál, 50 helyett 130 körül, dehét siettem. rendőr megállított (mert akkor még úgy volt szokás) elmondta mi a baj. Én kértem tőle a Traffipax iratait (hitelesítés, műbizonylat, stb), minden rendben volt csakhogy az egyik egységének nem volt gyártási száma. Ezt közösen megállapítottuk, majd elköszöntem azzal, hogy most nem nyertek. Nem is jött büntetés...... Tudom, szemét voltam, mert igazuk volt, de engem is megbüntetnének, ha iratok nélkül közlekednék, vagy nem passzolna az autóm alváz száma. Az még nem Bimmer volt.

hil Elküldve: 2011-04-24 16:36 Valaki segítsen

Prof írta:
YELLOW írta: forgalmi -> V.9 - környezetvédelmi osztályba sorolás

nah most itt ami korábban 2-es volt, most 4-es lesz, ezért új forgalmit kell csináltatni. tehát aki mostanában viszi vizsgára az autót és 2-es kód van neki, akkor előtte jobb ha új forgalmit csináltat a helyi okmányirodában (ingyenes), mert másképp nem fogják levizsgáztatni, legalábbis cimkét nem fog kapni a rendszámra

nem pont ide kapcsolódik, csak infó


ez érdekes, mer tha 2 ugrás lenne nálam akkor az EU4 kategóriába esne a motorom


EU3 - 6,7,8
EU4 - 9,10,11
EU5 - 12,13



Én EU 4-et kaptam

hil Elküldve: 2011-04-24 15:30 Valaki segítsen

YELLOW írta: forgalmi -> V.9 - környezetvédelmi osztályba sorolás

nah most itt ami korábban 2-es volt, most 4-es lesz, ezért új forgalmit kell csináltatni. tehát aki mostanában viszi vizsgára az autót és 2-es kód van neki, akkor előtte jobb ha új forgalmit csináltat a helyi okmányirodában (ingyenes), mert másképp nem fogják levizsgáztatni, legalábbis cimkét nem fog kapni a rendszámra

nem pont ide kapcsolódik, csak infó


Nem! Elviszed a régi forgalmival vizsgázni (tehát nem kell előre új forgalmit csináltatni), ott nem fogják rátenni a környezetvédelmi matricát (ha csak nem akarod a rosszabb besorolást), hanem a vizsga után okmány iroda és akkor kapsz új forgalmit a plecsnivel. A forgalmi csere ingyenes.

hil Elküldve: 2011-04-22 22:42 Valaki segítsen

kempelen írta: Ez a kis fül a műszeregység keretén van, igaz?

Igen.


hil Elküldve: 2011-04-22 21:48 Valaki segítsen

Bero írta:
hil írta:
Bero írta: Hali! A műszerfalon lévő tekerő,a jobb oldali amivel az órát tudom állítani elromlott. Jobbra és balra is eltudom fordítani,de balra meg nem léptet vissza a computer.. Mit lehet ezzel csinálni,hogy lehet visszarakni normálisan hogy működjön bal oldalra is ? Köszi!


Vagy rossz a mikro kapcsoló, vagypedig a műanyag nyelv (mint a képen x-el jelölve) el van törve



Feladom, úgy látszik túl hülye vagyok, egyszerűen nem tudom berakni ide a képet. Minden felkínált lehetőséget megpróbáltam, Bocs. Na de mégse, sikerült!!!




Köszi a segítséget! Tuti eltört,mert én tekergettem és egyszer csak kis roppanás és nem működik,csak az egyik irányban! Mi a teendő - mit csináljak? köszi


Így néz ki javítva




hil Elküldve: 2011-04-22 21:07 Hibakód

Milan írta: Köszönöm szépen a gyors választ.
Okoz ez esetleg valami bajságot ha nem cserélem rögtön?


Semmi bajt nem okoz, csak a szemedet bánthatja. Lehet kapni for use gyártmányt (ebay, stb kb 15k-ért), nem javasolnám, mert nem lesz hosszú életű. A gyári az Hella gyártmány és úgy 30-35K-ba kerül.

hil Elküldve: 2011-04-22 20:54 Kavics felverõdés

dio írta: Hello
Ötleteket szeretnék a következő problémámra:
Spoiler oldalküszöb van az autómon. Szépen egybe lett műgyantázva a karosszériával. Télen viszont az első kerék mögött a küszöb elején teljesen lemarta a festéket az útra szórt sóból származó latyak mindkét oldalon (gondolom azért, mert a kerék által felvert kövek idővel meggyengítették a lakkozást). Most újra fogom fényeztetni a küszöböt, viszont valamit kellene rátenni, ami megvédené ezt a részt, viszont nem tudom mi lenne a jó megoldás.
Ebben számítanék egy kis segítségre vagy ötletekre.
Köszi

Lahet, hogy rossz festékkel volt fújva, ha metál az autód, akkor esetleg nem 2K lakkal.

hil Elküldve: 2011-04-22 20:53 Hibakód

Milan írta: Üdv.
Ma felfigyeltem, hogy a sárga színű olajos kanna
indítás után kb 15 másodpercig világít, utána alszik csak
ki. Ez aztán mit jelenthet?
Olajszint középen...


Rossz az olajszint szenzor, csere, de csak Hellát!

hil Elküldve: 2011-04-22 20:39 Valaki segítsen

Bero írta: Hali! A műszerfalon lévő tekerő,a jobb oldali amivel az órát tudom állítani elromlott. Jobbra és balra is eltudom fordítani,de balra meg nem léptet vissza a computer.. Mit lehet ezzel csinálni,hogy lehet visszarakni normálisan hogy működjön bal oldalra is ? Köszi!


Vagy rossz a mikro kapcsoló, vagypedig a műanyag nyelv (mint a képen x-el jelölve) el van törve



Feladom, úgy látszik túl hülye vagyok, egyszerűen nem tudom berakni ide a képet. Minden felkínált lehetőséget megpróbáltam, Bocs. Na de mégse, sikerült!!!








hil Elküldve: 2011-04-20 20:27 Autóvásárlás

Coyote írta:

Nagyon köszönöm a segítséget, főleg a listát amit küldtél! Annyit megjegyeznék, hogy ez a fórum és közösség egyre inkább megerősít abban, hogy BMW-t válasszak. A mazdások és toyotások példát vehetnének rólatok
Délután megnéztem a gépet, a gyári felszereltség stimmel, az autó Észak-Olaszországból származik. Az élek párhuzamosak és egyformák, az autó vagy valóban sérülésmentes, vagy nagyon jó munkát végeztek rajta. A kereskedő válltig állítja, hogy a km óra nincs tekergetve, leellenőrízhető a BMW-nél, és elvihetjük bármelyik szervízbe átnézésre. 6 hónap garanciát kapnék a motorra, váltóra, rejtett hibák esetére. Ez mind szép, ami viszont nem tetszett:
- több, mint 1 éve van náluk az autó, rommá szívta a nap. Vajon miért nem tudják eladni?
- az első lámpabúrák mattok (bár a kereskedő felajánlotta, hogy polírozzák ha kérem)
- a kézifék előtt a kardánbox meg van kopva, a kézifék mellett a tárolórekeszekről lekopott/lenyúzták a műanyagborítást. Ez valóban 120e km-re utalna?
- az első szélvédő előtti gumit repedezettre szívta a nap.
- szervízkönyv természetesen nincs, hátsó antenna hiányzik.

Eléggé "nepperautó" szaga van, kicsit kiábrándultam. De sebaj, a határidő június, addig kell találnom megfelelő jelöltet.

Az amúgy alap, hogy a sedanokban a hátsó ülés nem dönthető? Emiatt nem szeretnék Touringot választani, de hasznos lenne a több hely.

@hil, si3rrabravo: igen, jobb lenne 150 LE mint 116, a jelenlegi autómhoz képest nem lenne akkora visszalépés. Ha viszont tényleg károsítja a motort, akkor hagyom a francba - de akkor a chiptuninggal együtt a 318D-t is elfelejtem.




Azért az, hogy egy éven keresztül nem tudták eladni, talán sejtet valamit. Sokan tanácsolták nekem annó, hogy kerüljem az Olaszországból származó autókat. Én akkor többet is megnéztem, és nagyon jó állapotban voltak (mármint az Olaszok), jobbak mint az itthoniak, nem is értem, hogy miért tanácsolták nekem ezt.

hil Elküldve: 2011-04-20 20:22 Autóvásárlás

Robin68 írta:
hil írta:
hancurozo írta:

Akkor minden 20d tulaj butítsa vissza az autóját? Mert tönkre megy?


Szia!
Nem kívánok vitát indítani (újból), de én nem preferálom az utólagos chip tuningot. A gyárban tán nem véletlenül annyit hoznak ki belőle, amennyi van benne gyárilag. Te értő ember vagy, jól tudod mire gondoltam.


Ezt tényleg ne is firtassuk tovább mert a gyári az gyári és az nem véletelnül annyi amennyi. Ha ez valakinek nem elég akkor természetesen csináljon amit akar de utána ne a BMW-t hibátzassa, hogy gagyit rakott össze




hil Elküldve: 2011-04-20 20:00 Autóvásárlás

hancurozo írta:

Akkor minden 20d tulaj butítsa vissza az autóját? Mert tönkre megy?


Szia!
Nem kívánok vitát indítani (újból), de én nem preferálom az utólagos chip tuningot. A gyárban tán nem véletlenül annyit hoznak ki belőle, amennyi van benne gyárilag. Te értő ember vagy, jól tudod mire gondoltam.

hil Elküldve: 2011-04-20 18:51 Autóvásárlás

Coyote írta:


Logikus a következtetés, egyet kell értsek. Ugyanakkor az autó felszereltsége nekem nagyon fontos szempont. Úgy döntöttem megnézem a kéket ma.
- 318D-vel együtt tudnék élni, úgy nézem 100k körül lehet chiptuningolni, ha mégsem lenne elég.
- TEMPOMAT KELL - ebből nem tudok engedni, és a multikormány is jó lenne. Ezek beszerzésében illetve beszereltetésében tudtok esetleg segíteni?
- a felnit kibírom, bízok benne hogy előbb-utóbb találok valami szépet.

Részemről biztos vagyok benne, hogy lesz elég lóvé a fenntartásra és szépítgetésre, de olyan autót szeretnék, ami azért "egyben van". Az extrák meg azért kellenének, mert a mostani autóm (2003-as Celica) elég jól el van látva, és "nehommá" egy BMW puritánabb legyen


MINEK!? Az egyenes út a motor tönkre tételéhez

hil Elküldve: 2011-04-09 20:17 Ajtónyítási Gondok!

Qucsy írta:

kedves YELLOW..tegnap délután találkoztam 1 cimborámmal aki találkozott már hasonló problémával mint a tiéd csak Seat és Opel kivitelben..ő azt mondja..nagy valószínűséggel az a kis motorban van a hiba ami az ajtónyitással foglalkozik..mondott ő sok mindent,de azt mondta ez csak akkor derül ki hogyha már ott vagy és szét szedték..gondolom ezt már te is tudtad..


Ez mind nagyon szép, csakhogy az Opelban nincs GM. Ott a központi zár vezérlését a közp zár vezérlő végzi és közel sincs annyira elbonyolítva, mint a BMW-ben. Ezt tapasztalatból írom, nem hasraütéses alapon, korábban Opeljeim voltak és ott is kűzdöttem a centrál zárral. Azokban a zárakban 2db 50 Ft-os mikrokapcsoló okozza a bajt. Sokat javítottam (másnak is) és arról is csináltam leírást a Vectra fórumon megtalálhatja bárki.

hil Elküldve: 2011-04-08 20:46 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:

jajj nem érted mire gondolok...
ha kulccsal manuálisan nyitom a zárat, akkor elvileg nincs köze a GM-hez... vagy van akkor is? hogy amikor nyitok, akkor a vez.oldali zárszerkezet küld vissza jelet a GM-nek és csak azután nyitja a többit?
mert most már kezdem nem érteni


Ha kulcsal nyitod, akkor is dolgozik a GM. Pontosan, ahogy írod! Nagyon el van bonyolítva.