Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2010-09-17 19:51 Polír

laleeboy írta:

Hali

Köszi a választ
Igazából pár karc (csavarhúzós) meg néhány kavicsfelverődés amit javítani szeretnék.
A baj az hogy a motorháztetőn és a két hátsó ajtón valamint a bajuszlécen vannak azokat meg nem akarnám telibe fényeztetni : )
Úgy tudom hogy foltba nem jó javítani metélszínt meg főleg.
A szín mint már írtam "Bostongrün metallic" ami egy sötét zöld árnyalat.
Lehet hogy a javítóstift is elég lenne?
Hohy kell ezt a stiftet elképzelni pl mint egy rúzs ?
Mennyibe kerülhet egy stift és mennyire elég (pl:20 cm hosszú karcot ki lehet vele javítani vagy többre is elég)
A stiftes javítás mennyire lesz látható és tartós?
Utána kell polírozni?

Köszi

laleeboy


Javítóstift: kis flakon 12 ml tartalommal, kupakját lecsavarva rajta van az ecset. Minden hiedelemmel ellentétben Celloxin hígitóval hígítható. Metáll szín esetén két ilyen flakon, egyik a szín, a másik a lakk. A színhelyesség közelítő csupán. Spot fényezés: nem tudtam, hogy metál esetén a fényezők miért fújják utána lakkal telibe az egész elemet, nem hittem, hogy nem lehet máshogy, de megtapasztaltam, hogy nem lehet, illetve: van egy kis sérülés, azt javítani kell: alapó (lehetőleg 2K) szóró gitt- csiszolás száraz , nem vizes papírral, ugyanis bármilyen hihetetlen, a 2K gitt beszívja a nedvességet!!! Ezután szórógitt (2K), ami lezárja a gittelt felületet, ez nem engedi át a nedvességet. Ezután jöhet a színre fújás. Erre mehet a lakk. A lakkozott felületnek mindenképpen nagyobbnak kell lenni a színre fújt felületnél, mert a száradást követő összepolírozás során jön ki a baj, ha nem így csináltad: polírozod, először jön le a lakk, de ha rosszul csináltad és nem nagyobb a lakk felület, akkor a frissen festett felület szélein jól látható határvonal fog megjelenni a mattra száradó és sokkal puhább szín miatt.
Nem vagyok fényező szakember, lehet, más máshogyan és jobban tudja, ezek a saját tapasztalataim, magam kárán gyüjtve. Tavasszal kezdtem az első sárvédő peremem javítását, sok kudarc volt eddig, rengeteg munka és még nem vagyok kész vele, de mostmár megtapasztaltam a buktatókat és csak az előbbiek kitapasztalása után csak a lakkozás van hátra és jó is lesz mostmár (legalábbis remélem).

hil Elküldve: 2010-09-17 19:21 elektronikai ember

seta írta:
hil írta: Sziasztok! Nincs valakinek fényképe a szétszerelt műszer egységről, amin látható az (idő)óra beállítója? Sajna nekem megadta magát a beállító, mekk kell javítanom.
előre is:köszi


Szia! Feltettem a galériámba pár képet róla. A képeket a led-ek miatt csináltam, de egész jól látszanak rajta a gombok is. Remélem hasznosnak találod


Köszönöm szépen a segitséget, Kempelennek a képeket. Megjavítottam: 14-kor kezdtem, az első szitkokat a gyártóra 18 órakor tettem meg, 19-re már ezt az írást csinálom. A baj az volt, hogy a mikro kapcsolók elhaltak, és az előző tulaj a kapcsolók rossz kontaktját erővel próbálta ellensúlyozni, miáltal letört a műanyag pöcök, ami a kapcsolót nyomkodja. Ez nem az a pöcök ami a nyomógombon van, hanem a műszeregység belsejében található. Ilyen primitív megoldás kinek juthatott az eszébe??? Ezt több nekifutással sikerült megoldanom: először pillanat ragasztó, bár tudtam és megtapasztaltam korábban, hogy az a kezemen kívűl semmit nem ragaszt, most ez ismételten megerősítést nyert. Utána, mikor már kellőképpen ragacsos voltam, elkezdtem vékony berilium-bronz lemezből legyártani a letört műanyag darabot (2 db kellett). De mivel ott mérni nem lehetett, ezért próbálgatás útján alakult ki a végleges forma, közben elfogyott a brbz lemezem és még nem volt egy jó darab sem. Folytattam a dolgot vékony horganyzott lemezből. Nyolc próbálkozás után elkészült az első darab, ami jó is lett (az egyik kapcsolóhoz). A másik pont a tükörképe ennek, az már gyorsan ment.
Viszont: a szétszedés előtt néztem YuoTube videót a műszeregység szétszedéséről a Crómkarikák kapcsán, az biztos út a napi Km és a 12/24 órás pucuka letöréséhez.(összerakás során nekem is sikerült az egyiket leamortizálnom) Szóval, úgy kell szétszedi és összerakni, hogy előtte le kell húzni a nyomógomb kiálló vastag részét, ezután a maradék pöckök bent maradnak a nyák lapon és így nem törik semmi. A fent emlíített gombok kiálló nyúlványai ugyanis az alsó lámpasor takaró lemezei alá mennek be, tehát az le is törheti azokat, szerencsével persze nem.Csináltam képeket, majd írok leírást is a gyógyításról, hátha valakinek segítségére lehet





hil Elküldve: 2010-09-17 06:29 elektronikai ember

kempelen írta:

Mert azzal a drága kis kacsóddal izomból tépted, amikor órát kellett állítani. Nem mondták hogy nem letörni kell, hanem csak finoman elfordítani...






Persze, ráér, délután fogok hozzá. Az egyik irányba már akkor sem működött, amikor megvettem az autót, aztán most kormány bőrözés után (ami nagyon szép lett Pepita Car-Pit) a másik irányból sem lehet állítani. Köszi előre is!



hil Elküldve: 2010-09-16 20:54 elektronikai ember

Sziasztok! Nincs valakinek fényképe a szétszerelt műszer egységről, amin látható az (idő)óra beállítója? Sajna nekem megadta magát a beállító, mekk kell javítanom.
előre is:köszi

hil Elküldve: 2010-09-16 16:44 Polír

laleeboy írta:


Hali

Ha szabad megkérdeznem hol keveretetted a javítószínt?
Milyen típusú festék ez ?
Gondolom egykomponensű vagy nem?
Metálhoz is van?
Nekem is kellene valami megoldást találnom mert van egy-két bosszantó karc amit ki kellene javítanom.
Pontosan hogy csináltad?
Lepucoltad higítóval a javítandó részt vékony ecsettel lejavítottad aztán kellett valamit csiszolni (persze csak valami 2000-es vizes papírra gondoltam)vagy száradás után már lehetett is polírozni?
Bocsi ha sokat kérdezek de bármi hasznos infó jól jön (igaz tavasszal lesz esedékes a javítás)
Nekem "Bostongrün metallic"-ot kellene javítanom
A válaszokat lehet ide is

laleeboy@gmail.com

Kösz
laleeboy



Szia! Rengeteg helyen kevernek gyári receptúra alapján festéket. Az igényesebbek azonban azt korrigálják próbák után.Ha kéred, sprayba töltik. Ezek 1K festékek, de van vízbázisú is, azt kerülni kell. Sprayba nem is töltenek 2K-t, mert a dobozban is térhálósodik (megköt), azt kimondottan pisztolyból kell fújni. A metál festékek mattra száradnak, utána kell 2K lakkal lakkozni. Ecsetet erre nem igen javasolt használni, mert oldja az előzőleg felvitt réteget. Sötét színt szebben lehet javítani, a világos soha nem lesz szép.Mekkora felületről van szó? Karcokat nem tudsz javítani úgy, hogy ne maradjonn nyoma. Szalonban lehet kapni javító stiftet, metálnál 2 tobus, egyikben a festék, másikban a lakk.

hil Elküldve: 2010-09-12 21:50 Autóvásárlás

Robinson írta:


Mikor én kerestem 20d-t, nekem is volt olyan, hogy felhívtam a palit, mondtam neki, nem akarok feleslegesen lemenni, mondja meg, ha van valami baja a kocsinak. Természetesen az volt a válasz, hogy kifogástalan! Leutaztam 200+ km, megnéztem. Hogy úgy fütyült a turbó, hogy azt hittem jönnek a rendőrök, azt mondta "hallod milyen szépen fütyül a turbó" Az ülések totál kiülve, sofőr kárpit oldala felhasadva, hátsó fólia félig lógott, szélvédő még csak nem is gyári volt, csomagtartón egy lyuk, mintha rálőttek volna, első futó kopogott. Mást nem vettem észre, de gondolhatod mennyire örültem a palinak...


Nekem is volt szerencsém elmenni messzire egy újszerű 320 megvásárlásának reményében Potyára, az autó hulladék volt, annak idején tettem fel képeket róla, meg adtam fel az autoexpressen ellenhirdetést. Ugyanis telefonon többször mindent megbeszéltünk, aztán egy rom fogadott és még a falubeliekkel meg is akart veretni, mert volt pofám szóvátenni a "minimális" eltéréseket a hirdetéséhez, elmondásához képest.
De a kereskedők valóban ....hmm kerülendők.

hil Elküldve: 2010-09-12 21:21 Autóvásárlás

Robinson írta:
kempelen írta:
Könyörgöm valaki írjon egy ellenpéldát. Mondjuk hogy megvette, átverték, több van benne, satöbbi...


Én úgy vettem a verdát, hogy kb 40-50e km-el kevesebbet mutatott, de leszarás tárgya lett (mivel tudtam róla)

Off autó: Fiat Stilo 1.6 16v 3 ajtó. Megvettem horror árért, merthogy tip-top. Minden hónapban szervizben voltam, minimum fizetendő 40khuf. Gyújtótrafók sorban mentek el, akkor hálát adtam, hogy csak 4 hengere volt Az utolsó pont fehérváron szállt el, vonat haza. Vásárlás után 2 hónappal már az utca végéről hallották ha jövök, mert fémen fékeztem: full fékgarnitúra (bár ez ugye kopó alkatrész, megettem). Kipufogó tőből leszakadt a motorról a parlamentnél, pár héttel később a katalizátort kellett cserélni. A hátsó lámpák csatijai beégtek, az első lámpák párásodtak, a bölcső be volt hajolva. A full futómű csere természetesen alap, hiszen kopó alkatrészek mint tudjuk Előbb az expanziós szelep halt meg, aztán a klímakompresszor, majd télen lehúzott ablakkal közlekedés miatt torokgyulladás, mert a fűtéskábeleket elszaggatta az eltört ablaktörlő mechanika. Mikor beadta a kulcsot az akksi, már meg se lepődtem, be lehet azt bikázni, és különben is természeténél fogva egyszer ez is megtörténik - gondoltam még mindig szeretettel - majd kicseréltettem a vásárlás óta törött légszűrő házat és a szar lambdákat. Rükvercet - állítólag ez széria hiba - csak 3-as kapcsolása utána lehetett, különben reszelte a fogakat, kicsit szar volt a szinkron. Ez még nem is zavart volna, de a kuplung már kezdte megadni magát, egyest volt, hogy csak harmadik kuplungra tudtam lőni. Mikor el akartam adni lett körbe mérve, egy ép fújatlan elem nem volt rajta. Majd megdöglött a kuplung is. Mint kiderült, bucira volt törve mielőtt eladták nekem. Azt hiszem nem hagytam ki semmit

Megnyugodtál?


Szép történet, azt hittem, csak velem fordul elő ilyesmi

hil Elküldve: 2010-09-12 20:55 Autóvásárlás

[quote="kleroo"][quote="kempelen"]
kleroo írta:
....
Könyörgöm valaki írjon egy ellenpéldát. Mondjuk hogy megvette, átverték, több van benne, satöbbi...


Ellenpélda, ha már kérted:
1996 körül, használt Ford Mondeo vásárlás céges autónak Ford Petrányitól: autó szépen nézett ki, aztán semmi több. Csúszott a kuplung (nem kicsit), motorban semmi erő nem volt: szelepek le voltak tapadva, amit valami Z-tech betegségként említettek. Idővel kiderült, az autó rommá lett törve (akkor még nem volt nagyon ismert a festékréteg vastagság mérő), a Petrányinál javítás célból szétrabolták mint donor autót kb fél év alatt, majd hulladék alkatrészekből felépítették és eladták egy hölgynek, akitől sikeresen megvette számomra az akkori cégem. A futómű minden darabja kopogott, soha nem lehetett megjavítani, minden esedékes szervíz alkalmával 150-200K Ft volt otthagyva (AutoFort), mégis minddig szar maradt. Első szélvédő fűthető volt, ködös időben az a fűtőszál borzasztóan zavaró volt. Frankó mondom, boldog voltam, amikor megszabadultam tőle. Ezzel átlettünk b@va, nem kicsit!

hil Elküldve: 2010-09-12 18:28 Autóvásárlás

kleroo írta:

Én nem látok problémát. Egyszerűen csak kíváncsi vagyok(no meg izgatott)
és használom a fórumot.
Inkább most derüljön ki valami ami nekem problémás,mint utána.....
És szerintem erre van egy klub/fórum/portál,hogy segítsük a másikat.....


A problémák szerintem ott kezdődnek, hogy a 135 Le motorból már 170Le-n gondolkozol. Erről már más topikokban szinte vérre menő viták alakultak, most ezt nem akarnám. Én chip ellenes vagyok!!! A legjobb tuning a nagyobb motor. Ha nem ezt az utat választod, ráadásul kókler mesterrel dolgoztatsz (mert olcsóbb esetleg), akkor ne csodálkozz a következményeken, és ezért nem a BMW szar! A chip tuningból adódik sokszor: gyorsításkor füstfelhő, széteső kuplung,kettős tömegű lendkerék, szétszakadt Hardy, turbóhiba, átégett dugattyú, leszakadt hajtókar, stb.
Mondom, nem vitát akarok kezdeményezni, mert vannak megrögzött chip pártiak, Ők a maguk igazát mondják és vannak az ellenzők, na azok is, de józan ésszel gondolkozni ezen... az nem árt és nem is kerül semmibe!
Tudomásul kell venni (valahol már olvastam ezt mástól) ez egy prémium márka, és nem kimondottan az olcsóságáról híres, de nem annyira gáz az alkatrész beszerzés normális áron, igaz nem feltétlen BMW márkajelzéssel. (mert pl a BMW nem gyárt: akksit, gátlókat, szilenteket, lengőkarokat, gyertyákat, szűrőket és még sorolhatnám oldalakon keresztűl.

A lényeg: el kell döntened mit akarsz, mennyi pénzt szánsz rá, aztán olyat kell venni, ami ezeknek a paramétereknek megfelel.
Való igaz, hogy ritkán van olyan, hogy valaki azért tart autót, hogy ne használja, de van ilyen. Saját példámat írom: Vettem 1990-ben egy Vectrát (mert külföldön dolgoztam és nem kellett vámot, ÁFÁt fizetnem, az autót saját megrendelésre nekem gyártották. Aztán 10 évesen eladtam 50 000Km-el, pedig imádtam az autót. Szóval van ilyen, de ritka.





hil Elküldve: 2010-09-12 17:33 Autóvásárlás

kleroo írta:



Gyorsulás inkább 9sec, 400m-en 15,9et megy,
fogyasztás az folyamatos 90-100között semmi előzgetéssel levihető kicsivel 5 alá, hosszútávon 18"os kerékkel pl fehérvár- monte carlo oda vissza pályán klímával 5,7.
télen város reggel 4km este4km az 9l


Ez gondolom a 150 lovas 320d nem?
Az én kiszemeltem a 136 lovas. ami gyári értékek szerint 9.9->10sec
A 150 gyári értéke 8.8->9sec
gondoltam akkor 170 lóval akár a 8 is elérhető (15ös gyári alufelnin,ami egy katalógus szerint csak 5,5kg)
Persze tudom hogy nem erre való a kocsi.Az elős tapasztalatom vele,az hogy 5en vagyunk benne,elég sok csomaggal. Ennek ellenére ugyanúhy húz,és játékos könnyedséggel veszi a nehezebbnél nehezebb kanyarokat. na ez a nyomaték hiányzik az én kis fikuszomból,ami üresen kb jobban is megy. de 5ember+csomaggal az autópálya már nem az ő terep
Szóval: tudom hogy egy BMW nem városi faxkodásra van. arra ott vannak a tunyig swiftek meg civicek. A bmw-t autózásra tervezték.

De azért kíváncsi vagyok



Egyébként szerintetek mennyi érte a reális?
Pontos felszereltséget nem tudok,de inkább kevesebb extra van benne mint több.
Nemrég linkeltem egy tagot,akinek nagyon hasonló autója van.
120-130 ezer van benne,garázsban tartott. alapjában kímélve volt,de csak egy átlag használati cikként volt használva így azért vannak rajta kopások horpadások,szakadások itt-ott, de nem vészes.ja és 2000res évjárat.[/quote]

Maradj inkább a Focus mellett (ha már most ennyi a problémád) Bocsánat!

hil Elküldve: 2010-09-09 19:46 IV. BMW Baráti Találkozó Bogács 2010.09.11

YELLOW írta:

tegnap reggel ilyenkor néztem kis esőt jelzett, dálutánra meg full esős napot. aki ismer az tudja, hogy utálom az esőt, még a koszos poros verdát se szeretem kinthagyni, max akkor ha mosom. számomra azért lett volna fontos, mert nagymamámat látogattam volna meg mezőkeresztesen, meg hát csak a környékről lesznek ott emberek. akiknek szóltam, hogy menjünk konvojba, ők is csak jó időben jönnének. nem mellesleg én azért megnézegetném a gépparkot A-tól Z-ig, de szakadő esőben elég kellemetlen, főleg ha megfázok végülis szombatig van idő még alakulhat, de kevés esélyt látok rá, főleg esőben a sok barom miatt nem szeretek arra közlekedni... életveszélyesek. Mondjuk gondoltam nyerek egy díjat, a legjobban várt BMW tulaj díját...

ha mást nem, akkor majd lehet egyszer egerben összefutunk, ha visszem az asszonyt suliba.
sajna én sem így indultam neki ennek a talinak, de már a kedvem is elment...



Meteor előrejelzés, be szokott jönni, kissé tudományos, de ajánlom: http://www.wetter3.de/animation.html

hil Elküldve: 2010-09-08 20:24 manuális váltó

Sziasztok!
Ha Valakit érdekel, az NT Autónál lehet kapni MTF-LT2 váltó olajt kimérve. Tegnap vettem 1,1 litert, annyira volt szükségem.

hil Elküldve: 2010-09-03 19:38 Vicces :)

hil Elküldve: 2010-09-03 17:18 Belsõ díszcsík

gyorilaszlo írta: Csatis1!

Köszönöm az infót,közben akkor ez a 2. fajta megoldás! Most hoztam el polírozásból a verdát,megkérdeztem a csávót azt mondta ő le tudja nekem fújni bármilyen színűre! Esetleg ha megtudod adni a srác telefonszámát akkor tudnék dönteni mondjuk ár szerint! Szerintetek fóliás legyen vagy fújassam le festékkel?


Mivel gyárilag is festve volt, én maradnék (ez az én véleményem, nem kell elfogadni!!!)a festés mellett. A karbon nekem nem tetszik, de ez megint az én véleményem. Ha karbon mintás, akkor már legyen teljes anyagában karbon, de inkább a gyári felállás.

hil Elküldve: 2010-09-02 20:23 IV. BMW Baráti Találkozó Bogács 2010.09.11

YELLOW írta:

az udvarunkon nem lenne nagy tali, bár ha a kertet lekavicsozzuk még azé el is férne valami... ez nem kihúzás... láttam már tegnap is, azért nem írtam, mert a beosztásom bent van a melóhelyen, de kicsit szarul jött ki... előtte éjszakásból fogok megjönni, és ilyenkor marha kevés a pihi... nem fogok magyarázkodni senkinek, sajna nem 8 órában dolgozok heti 5 napot, hogy szabad legyen a hétvégém... bár ennek is meg van az előnye (és nem arra gondolok, hogy van kifogás talikra:mrgreen

szerk.: jah arról nem is beszélve, hogy asszonynak elkezdődött a suli, ami általában hétvége, és még arról halovány sejtésem sincs mikor kell mennie




Te, Yellow! Az ember éccaka alszik és nem dolgoz! (bocs, ezt nem lehetett kihagyni)